• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Var det ikke nevnt i samme artikkel at apparatet rundt Norling skulle styrkes? Eller var det en annen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on December 03, 2014, 19:53:28 PM
Var det ikke nevnt i samme artikkel at apparatet rundt Norling skulle styrkes? Eller var det en annen?


Nå er apparatet rundt Norling nettopp bygget ned, så jeg tviler litt på at det kommer flere inn her nå. Hvis vi tenker på en eventuell sportssjef så tror og håper jeg at det først og fremst er administrasjonen som blir styrket av den stillingen.
Rød makt på Hansa

dudo

Jeg fikk inntrykk av at kvaliteten var for dårlig. Så får man heller kalle stillingene noe annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Vi har Norges mest mest fotballdyktige daglige leder. Kan ikke han ta en trenerrolle også?

dokken

Quote from: Nixon on December 03, 2014, 18:35:07 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-planlegger-10-mill-i-underskudd-for-a-gjore-comeback-478035_1.snd

Brann satser (nesten) alt på ett kort og planlegger å gå 10 millioner i minus neste år for å rykke opp på første forsøk.


Her er det viktig å ikke se på bunnlinjen i Brann-regnskapet. Den er sminket av Mohn, for at RBH skal fremstå som dyktig.

Som det står i saken: Brann budsjetterte med 122 mill i inntekt. Realiteten blir 110 (Barmen sa 105 på fredag - er det kommet en gave på fem mill siden det?).

INKLUDERT I de inntektene er 17,5 mill (minst) fra Trond Mohn. Han dekker bla. tilskuerbudsjettet.

Siden Brann ikke budsjetterer med eksterne gaver, betyr det i realiteten at Brann har gått med 29,5 millioner kroner i underskudd på inntektsbudsjettet i år, dersom driften hadde blitt målt slik andre gjør. Så har man nok klart å kutte noe i kostnader, men samtidig er lønnsutgiftene økt pga Pedersen, Karadas og Birkelund.

Poenget: Brann driver med kjempeunderskudd. At Mohn redder de fra underskuddet, betyr ikke at driften går bra. Det betyr bare at Mohn elsker å kaste vekk pengene sine.

dex1974

December 03, 2014, 22:55:07 PM #305 Last Edit: December 03, 2014, 22:57:35 PM by dex1974
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Quote from: krakra on December 03, 2014, 22:37:35 PM
Vi har Norges mest mest fotballdyktige daglige leder. Kan ikke han ta en trenerrolle også?
Rød makt på Hansa

krakra


Ricky

Quote from: dex1974 on December 03, 2014, 22:55:07 PM


Kanskje butikklageret med årets drakter har Tippeliga-emblemet på seg? (Jeg kjøper aldri Brann-effekter med reklame på, så jeg spør fordi jeg ikke vet)

Spelaren

Quote from: Ricky on December 03, 2014, 23:31:56 PM
Quote from: dex1974 on December 03, 2014, 22:55:07 PM


Kanskje butikklageret med årets drakter har Tippeliga-emblemet på seg? (Jeg kjøper aldri Brann-effekter med reklame på, så jeg spør fordi jeg ikke vet)


Haha, det er faktisk litt komisk.
GÃ¥ av.

Tom C

Quote from: krakra on December 03, 2014, 23:01:40 PM


Er det noen som klarer å skvise 25 timer ut av et døgn, så er det best-i-alt Roald...
Aldri mer Obos....


krøvel vellevold

Quote from: dokken on December 04, 2014, 14:14:43 PM


I stedet legger de vel Ã?sane - Brann (ja bortekampen) til 16.mai...
Legg ned hele klubben!


Hatleking


Lasaron

Tren på langskudd

Nightfox

NÃ¥r kommer tippeligaopps.... jeg mener...

...terminlisten??

(Jeg lurer egentlig ikke på det, jeg vet det kommer om ikke så lenge. Jeg hadde bare lyst til å skrive det.. Man må skifte ut en del i vokabularet til neste år..)

Xminator

Oppkjøringen til 2015 bør utvides med minst en lenger treningssamling på ett sted med grønt gress og treningstemperatur som forbindes med fotball og ikke langrenn.

Lasaron

NÃ¥ kan vi endelig se skikkelig framover :)
Tren på langskudd

Hatleking

Meiner eg las at Demidov ikkje har tenkt til å reise nokon stader. Får håpe han har nedrykksklausul. Men om Badji fér, så synst eg då at han bør spelast inn som defensiv midtbanespelar i 4-3-3. Me har nok av stopparar som bør klare seg bra nok, og me slepp då å tenkje på å hente inn ein utanfrå for å erstatte Badji.

Gitt at berre Pedersen, Askar og Badji fér:

                           Piotr
Vindheim - Grønner - Karadas - Hanstveit
   Skaanes - Demidov - Haugen/Barmen
           Huseklepp - Orlov - Larsen

Det me då treng å sjå på: Keeper om Piotr fér (Konghavn t.d), backalternativ (Jonassen, Hamoud), indreløpar (då Skaanes kan spele der framme óg) (Strand, Aursnes), vingspelar (perle funne av den nye speidaren). Det bør vere meir enn bra nok for å dominere 1. divisjon.

osoerli

Keeper bør me henta uansett.  Føresetnaden er at me finn ein som er betre enn Piotr pÃ¥ fot og felt.
Og så vil eg ha ny spiss som skårar masse mål.
Og så vil eg ha ein rask venstrebeint kantspelar.
Og så vil eg ha ein ny offensiv sentral spielfurer.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

                  Helst ny keeper
Vindheim     Grønner     Karadas      Demir
                              eller Demidov   eller ny

Klepp     Haugen    Ny spielfurer    Ny kant
          eller  Skaanes                 

                          Larsen

                     Orlov eller ny
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Har høyrt rykte om at Messi alltid har hatt lyst til å spele i 1. divisjon med eit skikkeleg mannfolk som dagleg leiar, men no som Roald er vekke kan det bli litt vanskelegare.

Kagain

Jeg ser at Viging klare å finne spillere med potensiale som ikke koster skjorten. Hadde blitt spennende å sett noe slikt som denne u21-spilleren Emil Berggren i Brann.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Viking-i-mote-om-U21-landslagsspiller-479087_1.snd

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Norling påstår han har lært og da håper jeg han går vekk fra nedrykksformasjonen. Larsen > Orlov forresten.

aleksanderhjelleseth

Brann 1div. 2015.

                    Piotr
        Grønner-Karadas-demidov
Vindheim                        Tvedt/demir
     
    Larsen-Haugen/Barmen-Skaanes
       
               Orlov-Lorentzen

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7727369.ece

Jan Gunnar Kolstad sin kommentar fra papir-BA i går. Den kunne blitt postet i flere tråder, men den fokuserer i stor grad om Brann er klar for en sesongoppkjøring som starter om noen få uker, så jeg poster den her.
Rød makt på Hansa

Xminator

Om Mohn skulle sponse en ting gressrelatert sesongen 2015 så er det minst en ekstra treningsleir i fotballvennlig klima.

Kagain

Quote from: Nixon on December 13, 2014, 09:16:34 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7727369.ece

Jan Gunnar Kolstad sin kommentar fra papir-BA i går. Den kunne blitt postet i flere tråder, men den fokuserer i stor grad om Brann er klar for en sesongoppkjøring som starter om noen få uker, så jeg poster den her.


Egentlig en god kommentar, men det er kanskje fordi den utfordrer den gjeldende trenden som har vist seg i mange andre kommentarer. Her ble ikke RBH frikjent på lik linje som vi har sett i BT.

Hjelleseth: Hvem er denne Tvedt du ramser opp i start-elleveren din?

nero

Quote from: Nixon on December 13, 2014, 09:16:34 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7727369.ece

Jan Gunnar Kolstad sin kommentar fra papir-BA i går. Den kunne blitt postet i flere tråder, men den fokuserer i stor grad om Brann er klar for en sesongoppkjøring som starter om noen få uker, så jeg poster den her.

En meget god kommentar. Og la oss håpe at myten om at RBH "ikke var involvert i det sportslige i 2014" er lagt død for alltid. Legg også merke til RBHs "argumentasjon" for at Hanstveit var et godt kjøp i BT-intervjuet. Jo, Hanstveit er en "legende i Brann" og en "god mann i garderoben". Ikke et ord om hva han bidro med på banen. Så mye for Roalds sportslige innsikt. Det innslaget fortalte mye om hvorfor RBH mislyktes totalt som sportslig leder.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: nero on December 13, 2014, 13:14:29 PM
Quote from: Nixon on December 13, 2014, 09:16:34 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7727369.ece

Jan Gunnar Kolstad sin kommentar fra papir-BA i går. Den kunne blitt postet i flere tråder, men den fokuserer i stor grad om Brann er klar for en sesongoppkjøring som starter om noen få uker, så jeg poster den her.

En meget god kommentar. Og la oss håpe at myten om at RBH "ikke var involvert i det sportslige i 2014" er lagt død for alltid. Legg også merke til RBHs "argumentasjon" for at Hanstveit var et godt kjøp i BT-intervjuet. Jo, Hanstveit er en "legende i Brann" og en "god mann i garderoben". Ikke et ord om hva han bidro med på banen. Så mye for Roalds sportslige innsikt. Det innslaget fortalte mye om hvorfor RBH mislyktes totalt som sportslig leder.


Jeg synes det virker som han fint har sett at ikke Hanstveit har bidratt på toppnivå for oss i år, men jeg synes også det er helt greit at han ikke sier det rett ut om Hanstveit i media, det hadde vært ufint.
Det at han ikke sier et ord om Hanstveits bidrag på banen sier vel egentlig sitt, for det går an å lese mellom linjene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Lasaron on December 12, 2014, 21:07:55 PM

strømmen - grå og rød



Dette blir det mest spennende.
GÃ¥ av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on December 14, 2014, 12:04:05 PM
Quote from: Lasaron on December 12, 2014, 21:07:55 PM

strømmen - grå og rød



Dette blir det mest spennende.


Ja, det er ironiskt at grå, som jo er en grå og kjedelig farge, i sin rette sammenheng virker forfriskende :)
Tren på langskudd

Nixon

BT melder at Brann over nyåret skal sende en delegasjon til Stockhom for å lære av Hammarby som etter fem år i nest øverste divisjon endelig klarte å rykke opp. I tillegg har Brann snakket med Aalesund, Molde og Odd som også har opplevd nedrykk de siste 5-10 årene.

Samarbeidet med Hammarby fører også med seg en treningskamp (siste kamp før sesongen) i mars på Tele2 Arena i Stockholm.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on December 15, 2014, 08:59:09 AM
BT melder at Brann over nyåret skal sende en delegasjon til Stockhom for å lære av Hammarby som etter fem år i nest øverste divisjon endelig klarte å rykke opp. I tillegg har Brann snakket med Aalesund, Molde og Odd som også har opplevd nedrykk de siste 5-10 årene.

Samarbeidet med Hammarby fører også med seg en treningskamp (siste kamp før sesongen) i mars på Tele2 Arena i Stockholm.


Kok og fyring, det blir gøy!
GÃ¥ av.

kabelmann

Hvis Brann slår ut et eliteserielag i neste års cup, vil det da være en cupbombe? Det er i så tilfelle litt trist og kanskje veldig beskrivende for situasjonen vi har havnet i.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Herman1

Quote from: Nixon on December 15, 2014, 08:59:09 AM
BT melder at Brann over nyåret skal sende en delegasjon til Stockhom for å lære av Hammarby som etter fem år i nest øverste divisjon endelig klarte å rykke opp. I tillegg har Brann snakket med Aalesund, Molde og Odd som også har opplevd nedrykk de siste 5-10 årene.

Samarbeidet med Hammarby fører også med seg en treningskamp (siste kamp før sesongen) i mars på Tele2 Arena i Stockholm.


Tromsø da? For små til å sammenligne?

Lasaron

Quote from: Spelaren on December 15, 2014, 12:13:06 PM
Quote from: Nixon on December 15, 2014, 08:59:09 AM
BT melder at Brann over nyåret skal sende en delegasjon til Stockhom for å lære av Hammarby som etter fem år i nest øverste divisjon endelig klarte å rykke opp. I tillegg har Brann snakket med Aalesund, Molde og Odd som også har opplevd nedrykk de siste 5-10 årene.

Samarbeidet med Hammarby fører også med seg en treningskamp (siste kamp før sesongen) i mars på Tele2 Arena i Stockholm.


Kok og fyring, det blir gøy!


Det kan sikkert bli en interessant bortekamp for noen supportere.
Tren på langskudd

dokken

Quote from: Nixon on December 15, 2014, 08:59:09 AM
BT melder at Brann over nyåret skal sende en delegasjon til Stockhom for å lære av Hammarby som etter fem år i nest øverste divisjon endelig klarte å rykke opp. I tillegg har Brann snakket med Aalesund, Molde og Odd som også har opplevd nedrykk de siste 5-10 årene.

Samarbeidet med Hammarby fører også med seg en treningskamp (siste kamp før sesongen) i mars på Tele2 Arena i Stockholm.


Bajen er jo kjent som den dårligst drevne klubben i Sverige. Så det passer jo bra at vi ser til dem. De brukte fem år på å komme seg opp igjen, og har generelt vært underpresterende i alle år. Er mer en kultklubb enn en toppklubb. Sjarmerende, men hjelpeløs.

Men kjekt at de er oppe igjen nå. Det blir seks kokende byderby i Stockholm neste år. Spesielt Djurgården - Bajen kan bli ekstremt. Der snakker vi hat, og de spiller nå på samme stadion. For øvrig anbefaler jeg alle som liker kok å ta turen til Stockholm. Fotballen er marginalt bedre enn Tippeliga, men stemningen er noe helt annet.

Kan til og med være en ide å dra på treningskampen. Tipper det fort kan komme 7-8000 tilskuere, hvis det er siste kamp før serien starter for Bajen. Var vel 12.000 på en tidlig cupkamp på samme tidspunkt i år.

Herman1

Quote from: kabelmann on December 15, 2014, 12:15:16 PM
Hvis Brann slår ut et eliteserielag i neste års cup, vil det da være en cupbombe? Det er i så tilfelle litt trist og kanskje veldig beskrivende for situasjonen vi har havnet i.


Haha, det har jeg faen meg ikke tenkt på.
SÃ¥ tragisk vi har gjort det for oss selv!

Kvartfinalelaget Brann, årets cup-Askeladd i 2015?


Herman1

Quote from: dokken on December 04, 2014, 15:43:12 PM


Det går vel an å stå inntil gjerdet på langsiden uten tribune, også. I gresset/grusen.

Herman1

Quote from: dokken on December 04, 2014, 15:43:12 PM


Surrealistisk at jeg kan spasere til to bortekamper til neste år. Mot �sane, hvor jeg bor, og Nest Sotra hvor jeg har hytte. :O

dokken

Quote from: dokken on December 15, 2014, 13:11:13 PM
Quote from: Nixon on December 15, 2014, 08:59:09 AM
BT melder at Brann over nyåret skal sende en delegasjon til Stockhom for å lære av Hammarby som etter fem år i nest øverste divisjon endelig klarte å rykke opp. I tillegg har Brann snakket med Aalesund, Molde og Odd som også har opplevd nedrykk de siste 5-10 årene.

Samarbeidet med Hammarby fører også med seg en treningskamp (siste kamp før sesongen) i mars på Tele2 Arena i Stockholm.


Bajen er jo kjent som den dårligst drevne klubben i Sverige. Så det passer jo bra at vi ser til dem. De brukte fem år på å komme seg opp igjen, og har generelt vært underpresterende i alle år. Er mer en kultklubb enn en toppklubb. Sjarmerende, men hjelpeløs.

Men kjekt at de er oppe igjen nå. Det blir seks kokende byderby i Stockholm neste år. Spesielt Djurgården - Bajen kan bli ekstremt. Der snakker vi hat, og de spiller nå på samme stadion. For øvrig anbefaler jeg alle som liker kok å ta turen til Stockholm. Fotballen er marginalt bedre enn Tippeliga, men stemningen er noe helt annet.

Kan til og med være en ide å dra på treningskampen. Tipper det fort kan komme 7-8000 tilskuere, hvis det er siste kamp før serien starter for Bajen. Var vel 12.000 på en tidlig cupkamp på samme tidspunkt i år.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 15, 2014, 08:59:09 AM
BT melder at Brann over nyåret skal sende en delegasjon til Stockhom for å lære av Hammarby som etter fem år i nest øverste divisjon endelig klarte å rykke opp. I tillegg har Brann snakket med Aalesund, Molde og Odd som også har opplevd nedrykk de siste 5-10 årene.

Samarbeidet med Hammarby fører også med seg en treningskamp (siste kamp før sesongen) i mars på Tele2 Arena i Stockholm.


Morsomt. Hadde vært moro om det ble en del folk som dro nedover på tur;) Men det ender vel med Krøvel og et par andre som savner å se Brann spille mot toppdivisjons-motstand.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dokken on December 15, 2014, 15:44:51 PM
Quote from: dokken on December 15, 2014, 13:11:13 PM
Quote from: Nixon on December 15, 2014, 08:59:09 AM
BT melder at Brann over nyåret skal sende en delegasjon til Stockhom for å lære av Hammarby som etter fem år i nest øverste divisjon endelig klarte å rykke opp. I tillegg har Brann snakket med Aalesund, Molde og Odd som også har opplevd nedrykk de siste 5-10 årene.

Samarbeidet med Hammarby fører også med seg en treningskamp (siste kamp før sesongen) i mars på Tele2 Arena i Stockholm.


Bajen er jo kjent som den dårligst drevne klubben i Sverige. Så det passer jo bra at vi ser til dem. De brukte fem år på å komme seg opp igjen, og har generelt vært underpresterende i alle år. Er mer en kultklubb enn en toppklubb. Sjarmerende, men hjelpeløs.

Men kjekt at de er oppe igjen nå. Det blir seks kokende byderby i Stockholm neste år. Spesielt Djurgården - Bajen kan bli ekstremt. Der snakker vi hat, og de spiller nå på samme stadion. For øvrig anbefaler jeg alle som liker kok å ta turen til Stockholm. Fotballen er marginalt bedre enn Tippeliga, men stemningen er noe helt annet.

Kan til og med være en ide å dra på treningskampen. Tipper det fort kan komme 7-8000 tilskuere, hvis det er siste kamp før serien starter for Bajen. Var vel 12.000 på en tidlig cupkamp på samme tidspunkt i år.


Samtidig bør nok Norling og forhenværende storhet fra Norge trekke mer enn finnene;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1

Quote from: Klaus_Brann on December 15, 2014, 21:52:01 PM
Quote from: Nixon on December 15, 2014, 08:59:09 AM
BT melder at Brann over nyåret skal sende en delegasjon til Stockhom for å lære av Hammarby som etter fem år i nest øverste divisjon endelig klarte å rykke opp. I tillegg har Brann snakket med Aalesund, Molde og Odd som også har opplevd nedrykk de siste 5-10 årene.

Samarbeidet med Hammarby fører også med seg en treningskamp (siste kamp før sesongen) i mars på Tele2 Arena i Stockholm.


Morsomt. Hadde vært moro om det ble en del folk som dro nedover på tur;) Men det ender vel med Krøvel og et par andre som savner å se Brann spille mot toppdivisjons-motstand.


Vi kan jo late som at vi spiller ES i oppgjørene mot Sogndal og Fredrikstad. ;)

Klaus_Brann

Ja, man må gripe etter de minnene man har;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up