• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

November 26, 2014, 11:50:13 AM #200 Last Edit: November 26, 2014, 11:53:04 AM by Xminator
Quote from: krøvel vellevold on November 25, 2014, 20:40:56 PM


(og rykker ned i 2. divisjon foran ett fullsatt Fosshaugdn stadion)

For de som ikke klarer å forestille seg at det kan gå verre. Tenk gjennom 30 kamper mot lag som Mjøndalen og Hødd i 2015. Lag med ekstremt høy motivasjon for akkurat den kampen. Med spillere som har hodet langt utenfor 1. divisjon. Med anstrengt økonomi og konkursspøkelset hengende over klubben fra april til november.

Jeg klarer fint å se for meg både sportslig og økonomisk kollaps i 2015. Rykker vi ned er det like gjerne 2. divisjon eller 7. divisjon som ett år med seire på rekke og rad.

Nixon

November 26, 2014, 12:02:24 PM #201 Last Edit: November 26, 2014, 12:12:27 PM by Nixon
Quote from: Xminator on November 26, 2014, 11:48:35 AM
Quote from: Nixon on November 03, 2014, 19:03:27 PM
Vi kan ikke si opp nåværende analyseansvarlig pga budsjettkutt og så ansette en ny noen uker etterpå. Det sier seg selv.


Joda, behov endrer seg, spesielt med ett riktig resultat i kveld.


Men da må samme fyr ansettes igjen, eller så må han sies opp på et annet grunnlag.

Edit. Nå ble ikke vedkommende sagt opp, men fikk ikke forlenget kontrakten. Men begrunnelsen var nedskjæringer, og jeg innbiller meg at han har en sak dersom Brann allerede i vinter ansetter en ny. Spesialister i arbeidsrett kan gjerne korrigere!;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Xminator on November 26, 2014, 11:50:13 AM
Tenk gjennom 30 kamper mot lag som Mjøndalen og Hødd i 2015. Lag med ekstremt høy motivasjon for akkurat den kampen.


Nå vil jo ikke Brann møte Mjøndalen neste år uansett, men vi vil møte lag som dem. Du brukte "som" riktig. Ikke mange som gjør det.

Hvis vi rykker opp på første forsøk er det faktisk en fordel at lagene har hatt ekstremt høy motivasjon mot oss. Da vil det ikke være en skummel nivåheving å rykke opp igjen.
Tren på langskudd

krakra


Huff

Dersom vi ikke rykker ned ser jeg for meg at det ikke blir voldsomme endringer i stallen, i alle fall ikke på innkjøpssiden. Vi har verken råd til, eller oversikt nok til å gjøre dramatiske endringer i stallen. Jeg ser snarere for meg at stallen krympes og at svært få nye kommer til. Forhåpentligvis er Pedersen i form i 2015 og Demidov i noenlunde slag. Om vi berger plassen tror jeg ikke det er særlig realistisk å håpe på mer enn følgende i 2015,


Ut:                 Inn:
Fakiri              Ny venstreback
Jonsson          Ny sentral midtbanespiller
Demir
Sæv
Askar/Larsen
Dramé
Jonsson
Mojsov
Badji

Badji selges for penger, resten forsvinner grunnet naturlig avgang/sparingsbehov/stalloppryddingsbehov. Larsen og eller Askar genererer litt lommepenger. Mojsov forsvinner når kontrakten går ut til sommeren. Sæv, Badji, Jonsson, Askar, Mojsov og Demir er alle spillere jeg antar har høy lønn, så her skal det være mulig å spare (seg til fant?).


Xminator

Det blir nok helst til fant. Den politikken der er en fortsettelse av det som kulminerer i kveld.

Hent kvalitet. Vi kan faen ikke være så uheldige med skader som vi har vert med Demidov i all fremtid. Så får resten av stallen surne seg til Hønefoss og Nest når de er lei av tribunen.

krakra

Hvilken strategi? Vi har hentet Huseklepp, Badji, Orlov, Demidov, Karadas og Pedersen de siste årene. Det er tunge invedtering. Så Brann har defintivt forsøkt seg på den strategien enkelte trakter sånn etter, men når man bommer på samtlige kjøp spiller det ingen rolle hva strategien er.

Joggi Bogga

Brann er blant landets beste på talentutvikling og landets dårligste (kanskje sammen med Viking) på utvikling gjennom kjøp.

Aldri har disse to komponentene fungert godt samtidig i Brann.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

TCAC

Liste over folk som definitivt må vekk fra denne klubben innen sesongstart 2015:

Roald Bruun-Hanssen
Rolf Barmen
Rikard Norling
Vadim Demidov
Marcus Pedersen
Fredrik Haugen
Azar Karadas
Erlend Hanstveit
Marcus Jonsson
Jakob Orlov
Daniel Mojsov

Lista burde sikkert være lengre, men i hvert fall ikke noe kortere. Og det var en fryd å skrive den ned.

OmOssSjølOgHansaøl

Alle de der trenger ikke å gå.

Kun RBH gå.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Azar, Hanstveit, Haugen og Barmen må gjerne bli. Sett at sistnevnte kaster RBH bør dør i natt.

OmOssSjølOgHansaøl

Der er det offisielt: Sesongen 2015 spiller Brann på nest øverste nivå.

Helvete!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Gå av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

November 26, 2014, 21:28:08 PM #214 Last Edit: November 26, 2014, 21:31:44 PM by krakra
Brann bør nå dyrke det eneste vi har vært gode på de siste årene: Talentene. De mø beholdes og dyrkes. Spillet bør settes opp etter deres ferdigheter. Så bør vi beholde de voksne med guts og ære nok til å kjempe for oss der nede. Kort fortalt Azar Karadas, Hanstveit og kanskje Askar. Så håper jeg vi finner noen uslepne diamanter som kan være en del av laget når vi rykker opp. Sist må det fylles opp med spillere som har erfaring fra Adeccoligaen og vet hva vi går til. Gjerne noen som har vært med på å rykke opp. Kanskje kan en Amankwah-retur være aktuell. Har hørt at han ikke blir med Sandefjord opp.

Vi trenger spillere med guts og muskler som vet hva TL dreier seg om. Ferdighetsmessig tror jeg unggutta holder, men vi bør investere i en spiss som kan score mål der nede.

Larsen og Haugen er ikke så unge lenger, men håper de blir. De har vært der nede, de vet hva det dreier seg om og de har dominert der før.


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Uenig, humret for første gang ikveld.

dragn


pidre

Kan bli tøft å greie direkte opprykk, men kvalik bør vi greie. Får skarp konkurranse av Ulf, Sogndal og FFK. Kristiansund satser også bra. Alle vil gi 110 % mot oss, og det blir masse muskler mot unggutta våre.
Saludar a los monos!

krakra

Det er vanligvis ikke alle som blir med opp ved opprykk. Brann burde sjekke om det er noen av de som har spilt endel foropprykkslagene som ikke blir med opp. Det er alfa omega å få inn 5-6 med erfaring fra ligaen mener jeg. Gjerne spillere som har bidratt til opprykk før.

Nightfox

Dette er jo helt supert.

Hansi_95

Quote from: TCAC on November 26, 2014, 20:27:31 PM
Liste over folk som definitivt må vekk fra denne klubben innen sesongstart 2015:

Roald Bruun-Hanssen
Rolf Barmen
Rikard Norling
Vadim Demidov
Marcus Pedersen
Fredrik Haugen
Azar Karadas
Erlend Hanstveit
Marcus Jonsson
Jakob Orlov
Daniel Mojsov

Lista burde sikkert være lengre, men i hvert fall ikke noe kortere. Og det var en fryd å skrive den ned.


Du har nok glemt den viktigste bak RBH. Nemlig Askar.

krakra

Mjøndalen visste ikke hva de skulle gjøre sa Barmen før kampen...

posemedsnopi

Piotr, Johnson, Badji, Demir, Sævarson og Pedersen forsvinner nok. Demidov stikker sikkert hvis noen vil ha han. Regner med Hanstveit, Huseklepp og Karadas er innstilt på å få klubben opp igjen og tar lønnskutt. Bør holde til opprykk.

krakra

Det blir gjensyn med supertalentet Nicolai Misje da, neste år.

monzilla

Grønner som kaptein i 2015.

Hatleking

November 26, 2014, 23:32:43 PM #227 Last Edit: November 26, 2014, 23:37:35 PM by Hatleking

Spelaren

Jaha, skal vi bli i førstedivisjon?
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on November 26, 2014, 23:33:24 PM
Jaha, skal vi bli i førstedivisjon?


Må vel byggje på litt, men lista over moglege klassespelarar har ikkje akkurat blitt større av dette nedrykket...

Spelaren

Quote from: Hatleking on November 26, 2014, 23:38:23 PM
Quote from: Spelaren on November 26, 2014, 23:33:24 PM
Jaha, skal vi bli i førstedivisjon?


Må vel byggje på litt, men lista over moglege klassespelarar har ikkje akkurat blitt større av dette nedrykket...


Vi kan jo begynne med å ansette en speider, som koster vel en brøkdel av lønnskostnadene som spares ved at en rekke overbetalte, bortskjemte, æreløse, feige, bedritne, utrente, elendige, ubrukelige spillere forsvinner ut dørene. Det er nok av talentfulle afrikanere som stadig dukker opp i divisjonen under TL og herjer med god teknikk, fysikk og ikkje minst beskjedne førstegangslønninger.
Gå av.

Spelaren

Skal vi legge kunstgras og ta i bruk scoringsmusikk også? Bare for å gjøre parodien komplett?
Gå av.

osoerli

Aldri om Brann rykker opp på første forsøk frå kunstgrasligaen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Vil det i det hele tatt være mulig for folk i utlandet, som meg å se kamper neste år?


Herman1

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 01:30:36 AM
Vil det i det hele tatt være mulig for folk i utlandet, som meg å se kamper neste år?

Jose Arrogantio

Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 01:39:02 AM
Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 01:30:36 AM
Vil det i det hele tatt være mulig for folk i utlandet, som meg å se kamper neste år?


Om Brann fortsetter på dagens nivå er nok damelaget på Stemmemyren å foretrekke, så ikke se bort i fra at jeg tar i mot det tilbudet;)

osoerli

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 01:30:36 AM
Vil det i det hele tatt være mulig for folk i utlandet, som meg å se kamper neste år?


Du må ansjå deg som heldig som slepp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brann_ruler

Brann har siste 8 år vinglet. Mjelde hadde sin stall. Angrep var beste forsvar, byttet til Nilsen. Lovnad om forsterkninger skjedde ikke og han måtte spille sin stil med Mjelde sine spillere. skarsfjord fikk mange år til å bygge sin stall. Kjedelig fotball og middelmådige til dårlig prestasjoner. Henter inn nordling som får kjøpt en spiller (ser ut som total bom - orlov), og prøver febrilsk sin stil utenpå få skarsfjord sine "typer" til å spille sin fotball. Dette er fullstendig mangel på strategi. Det finnes ingen rød tråd i det a- laget driver med. Kjøpene er navn eller panisk, uten tanke på om de passer i spillestil. Nordliing har en del skyld for å ikke kompromisse tidlig nok på spillestil. Ledelsen alt ift pissedårlig plan på hva brann og brannfotball skal være. Elendig ledelse!

Klaus_Brann

Det har jeg ikke tenkt på engang, men det kan fort være at tv-selskapene ser Branns bortekamper i 1. div som interessante nok til å vise dem på tv.
Hvis ikke ligger det an til personlig rekord i antall bortekamper neste år for min del, og just another season for Krøvels del.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2014, 02:23:42 AM
Det har jeg ikke tenkt på engang, men det kan fort være at tv-selskapene ser Branns bortekamper i 1. div som interessante nok til å vise dem på tv.
Hvis ikke ligger det an til personlig rekord i antall bortekamper neste år for min del, og just another season for Krøvels del.


Om det er TV2 som har rettighetene så er det nok gode muligheter for Sumo. Om det er NRK så må vi nok i beste fall dele liket med de 14 andre klubbene.

Herman1

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2014, 01:30:36 AM
Vil det i det hele tatt være mulig for folk i utlandet, som meg å se kamper neste år?


Kom tilfeldigvis over denne:

https://sumo.tv2.no/sport/fotball/1-divisjon/

monzilla

Det jeg frykter er at spillere som Grønner, Skaanes, Barmen og Vindheim konkluderer med at de må spille på øverste nivå med tanke på sin egen utvikling.

Nixon

Den første dagen i vårt nye fotballiv...

Men pokker heller! Dette var og er vondt. Men er det bare meg? Eller er det flere som gleder seg litt til neste år?
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on November 27, 2014, 07:50:29 AM
Den første dagen i vårt nye fotballiv...

Men pokker heller! Dette var og er vondt. Men er det bare meg? Eller er det flere som gleder seg litt til neste år?


Eg gleder meg alltid til neste sesong, disse månedene med fotballfri er som tortur å regne etter en litt kreativ tolkning av Geneve-konvensjonen. Så skal det sies at også det i sesong er som tortur å regne.

Nedrykk                                                  ✓
Roald stikker                                         
Mohn og co åpner pengepungen             
Folkeaksjon, masse partoutkort selges     
Brann blir "Hammarby-attraktive"             
Cupgull og opprykk 2015
Seriegull 2016

Evig optimist.
Gå av.

ostraume

November 27, 2014, 08:43:41 AM #245 Last Edit: November 27, 2014, 08:45:54 AM by ostraume
Quote from: Nixon on November 27, 2014, 07:50:29 AM
Den første dagen i vårt nye fotballiv...

Men pokker heller! Dette var og er vondt. Men er det bare meg? Eller er det flere som gleder seg litt til neste år?


Gleder meg? Neppe.

Jeg tror vi kommer til å slite noe j***** med å dominere i første divisjon. Uavhengig av om treneren heter Norling, Nordlie eller Tørum.

Pedersen, Demir, Piotr, Badji og Sæv forsvinner garantert.

Vi kan bare håpe og be om at talentene våre som har "slått gjennom" blir. Jeg tenker på Grønner og Skaanes. Edit og Vindheim så klart! Kristoffer Larsen kan og fort glippe. Om tre av disse fire går så rakner det virkelig.

Da sitter vi igjen med overbetalte spillere som er langt over høyden (Karadas, Huseklepp og Hanstveit). Pluss noe rask som Roald-best-i-alt henter i vinter. Og der velger vi ikke akkurat på noen attraktiv hylle.

Dette kan bli meget stygt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: monzilla on November 27, 2014, 07:10:55 AM
Det jeg frykter er at spillere som Grønner, Skaanes, Barmen og Vindheim konkluderer med at de må spille på øverste nivå med tanke på sin egen utvikling.


Særlig Grønner, Skaanes og Vindheim skal nektes å selges. De er under kontrakt som de skrev under som voksne mennesker. Det er totalt uaktuelt å selge dem. Totalt.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on November 27, 2014, 08:44:41 AM
Quote from: monzilla on November 27, 2014, 07:10:55 AM
Det jeg frykter er at spillere som Grønner, Skaanes, Barmen og Vindheim konkluderer med at de må spille på øverste nivå med tanke på sin egen utvikling.


Særlig Grønner, Skaanes og Vindheim skal nektes å selges. De er under kontrakt som de skrev under som voksne mennesker. Det er totalt uaktuelt å selge dem. Totalt.


Disse har selv i stor grad bidratt til denne fiaskoen, så de får pokker sylte meg brette opp ermene og jobbe oss opp igjen. De, i likhet med store deler av stallen, trenger en smekk i fleisen som duppen i førstedivisjon utgjør - no kan de få litt muskler og vise at det går an å lage gode fotballspillere i Bergen. Hvis disse forsvinner, med unnskyldning om at det er "for egen utvikling", så er det noe forbannet unnskyldende tåkeprat.
Gå av.

Xminator

Quote from: monzilla on November 27, 2014, 07:10:55 AM
Det jeg frykter er at spillere som Grønner, Skaanes, Barmen og Vindheim konkluderer med at de må spille på øverste nivå med tanke på sin egen utvikling.


Om de har så lite selvinnsikt at det blir deres vurdering, så skal jeg stå klar med judas-stempel og smelle døren etter dem.

Nå har vi to andre kamphaner i Haugen og Larsen som det blir enda mer komisk om skulle konkludere noe slikt.

For satan, det er ikke en forbannet spiller i denne stallen som skal prøve seg på å heve seg selv over klubben. De har alle solide bidrag til nedrykket. Om det heter Piotr, Marcus eller Kristoffer, så er det en ting som gjelder fremover. Hva klubben trenger. De skal stå med luen i hånden, si tusen takk om de får fortsette og tusen takk for seg om klubben ikke vil ha dem med videre.

Igjen, de som hever seg over den enkle og ydmyke holdningen kan bare bøye ræven til og få brennemerket JUDAS i ræven.

Dette kan for øvrig også utvides til å gjelde styre, ledelse og trenere.

Jeg blir bare mer og mer forbannet når jeg tygger på at Brann faktisk har klart å rykke ned. Det vitner jo om 7 år med så komplett vannstyre som overhode mulig. Faen til gjeng, jeg vil se hoder rulle. Bokstavlig talt.

Kagain

De burde nok ikke heve seg, men noen skandaler vil det nok bli i vinter. Aller helst av de som vi regner som mer sympatisk. Hansson kan hende? Eller Grønner? Sistnevnt har jo tross alt vunnet ligaen på Island.

Go Up