• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sandnes Ulf - fredag 19. sept. kl. 19.00

Started by Nixon, September 15, 2014, 08:35:38 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Falkman

Quote from: Corran on September 19, 2014, 22:10:29 PM
En, som ventet, tragisk kamp. Er faktisk lettet og litt gald for det ene poenget men samtidig drit sur og skuffet over dårlig spill og slett innsats
Piotr gjorde ting litt enklere med beina i dag og det er muligens sat litt fokus på dette siste uken?
Vindheim var rett og slett svak. Mange feil
Azar skulle startet dagen på benken. Var elendig
Hanstveit sin svakeste kamp på lenge
Mosjov var beste mann av de 4 bak og kunne vært enda bedre om han hadde en venstre for som kunne brukes litt
Mener Grønner skulle startet for Azar i dag og tror at litt av skylden for at Hanstveit var litt dårligere i dag skyldes at Han og Grønner er bedre samspilte en Azar og Hanstveit
Huse var jevnt over små dårlig. Han hadde mange feilvalg
Haugen var elendig
Badji var dårlig. Et lite hakk bedre en Haugen men ikke mye. Skulle hatt straffe i mor og gjorde sykt mange feil samt at han var tam
Skaanes var beste mann av midtbane spillerne og la, som vanlig, ned en syk innsats. Gjorde også midtbanen bedre når han ble flyttet inn
Askar. Kommer inn og er frisk framover og har et lekkert mål
Grunnen til at Skaanes starter og ikke Amin er vel at Skaanes er bedre i snitt begge veier mens Askar er litt mer målfarlig, men svak defensivt. Skjønner godt valget der
Orlov og Pedersen skal ha for at de legger ned en meget god innsats i press mot forsvar og keeper og på den måten vinner ball eller presser fram feil. Men med ball var de ikke gode

I dag avdekker at det dessverre kun er kamp om noen få plasser på Brann og det er mellom Azar og Grønner og mellom Askar og Skaanes. Ja og mellom Haugen og Barmen (noe jeg ikke mente for et par kamper siden)

Møkk dårlig kamp men et poeng mer en eg fryktet. Men i løpet av helgen kan vi igjen ligge på dirkete nedrykk, men med maks flaks kan vi selv med tap neste helg fremdeles være på trygg plass. Håper både åfk og sil taper i helgen selv om det da blir lengre opp til  Stabekk og Sarpsborg

Edit: Hva skyldes det at nesten alle så ut som de var helt tom for energi og så like slappe ut som eg følte meg på de varmeste dagene i sommer? Har de trent for hardt i uken? Var tenningsnivået for høyt? Ville de for mye slik at det ble krampaktig?


De har hatt en god treningsuke, antagelig.

Gulløl

September 19, 2014, 22:40:49 PM #101 Last Edit: September 19, 2014, 22:49:52 PM by Gulløl
Quote from: Gulløl on September 17, 2014, 10:38:59 AM
Mitt tips: 1 - 1.

En drøss av eksempler opp gjennom årene på at "sikre seiere" på Stadion ikke alltid slår inn. Frykter at laget ikke er skjerpet nok til denne kampen. Ville heller hatt en ny kamp mot RBK en denne "sikre" mot Sandnes Ulf.


Fantastisk hvor bra han der Gulløl tipper resultat ;). Og ja Brann spillerne var ikke nok skjerpet som ventet.
Elendig kamp. Savnet Barmen sentralt sammen med Badji, tror det hadde vært bedre en totalt usynlig Haugen(fremdeles småskadet ?). Og en forventet rusten Azar uten kamptrening burde IKKE startet, formspilleren Grønner skulle fått ny tillit sammen med Hanstveit. Dette blir en kamp helt inn for å redde plassen, tror ingen ting er avgjort før i Haugesund 09 november som kan bli en nedrykksfinale. Hotell er bestilt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters

Vi tapte denne kampen fra benken.

Azar burde aldri ha startet denne kampen foran Grønner. I gang setting fra forsvar til midtbane var elendig!

Demir i stedet for Mosjov når vi spiller hjemme mot dårligere lag og skal angripe. Null trussel og skapte ingenting ned venstre kant. Veldig defensivt å begynne kampen med Mosjov som venstre beck.

Laget burde vært mer klar for krig. Vi ble presset, stresset og tapte mange dueller og andre baller.

Hatleking

Det er nesten like greitt å ikkje ha Dramé på benken om han ikkje får kome innpå i ein slik situasjon som det var i dag. Begge spissar var elendige, men dei får spele ut kampen. Kan ikkje forstå at Dramé kunne gjort vondt verre. Orlov var jo heilt køyrd òg på slutten.

Ricky

Et skikkelig gufs fra vårsesongen. Den sentrale midtbanen er fullstendig skandale, og vips, så står vi der med 11 stasjonære spillere som ikke aner hva de skal gjøre for å få ballen fremover. Ballen ble spilt tilbake til Piotr sikkert tjue ganger i løpet av kampen, og langpasninger ble slått både på kryss og tvers, noen ganger tilsynelatende i blinde.

Man får vel bare være glad for at vi fikk med oss et (tross alt) veldig viktig poeng.

Nixon

Quote from: Hatleking on September 19, 2014, 23:34:53 PM
Det er nesten like greitt å ikkje ha Dramé på benken om han ikkje får kome innpå i ein slik situasjon som det var i dag. Begge spissar var elendige, men dei får spele ut kampen. Kan ikkje forstå at Dramé kunne gjort vondt verre. Orlov var jo heilt køyrd òg på slutten.


Jeg satt og savnet Lorentzen. Han virker å være mye lenger fremme i køen enn Dramé og kunne vært et bra bytte i dag. Så spørsmålet må jo bli hvorfor han får lov til å være med på en turnering med landslaget. Kan ikke Brann si nei til sånt?
Rød makt på Hansa

olebrann3

Helt elendig kamp av Brann.

Alt går alt for seint. Hver eneste gang piotr tar opp ballen stopper det opp. Istedenfor få ballen igang kjapt før sandnes ulf er i balanse, lar vi de trekke alle man tilbake.

Mot slutten så det også ut som om vi ikke ville ha 3 poeng, så viktigere ut med 1 poeng. Vi hadde ingen sluttspurt der vi f.eks kjørte Azar fram.

Det siste som skjer i kampen er også helt uforståelig. Vi får frispark på midten  med et par sekunder igjen, vi velger å ta det kort og dommeren blåser. Vi må da ha såpass fotballforståelse at vi ikke tar et frispark kort i den situasjonen. Hadde vi hevet opp alle mann i feltet og slått et langt frispark opp i feltet hadde dommeren ikke blåst før ballen hadde lagt i mål eller vært avverget.

Forøvrig syns jeg Orlov var svak i samtlige minutter. Når Norling vrakte orlov for barmen mot molde, ville han ikke helt forklare hvorfor Orlov ble satt ut. Lurer på hva som ligger bak?

Spelaren

Piotr er dårlig på igangsetting, så enhver sjanse til kontring skusles bort.
Gå av.

Lasaron

Tren på langskudd

Hatleking

Eg er òg forresten einig i at det var feil å ha Azar der frå start. Grønner hadde på inga måte spelt seg ut og ein hadde trengt ein frisk og rask Karadas på slutten på topp der.

dudo

Inn med Karadas på topp for Orlov hadde tilført energi i andre omgang. Jeg satt lenge og ventet på det nest beste, inn med Grønner for Orlov og flytte Azar opp, men neida.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: Hatleking on September 20, 2014, 10:28:53 AM
Eg er òg forresten einig i at det var feil å ha Azar der frå start. Grønner hadde på inga måte spelt seg ut og ein hadde trengt ein frisk og rask Karadas på slutten på topp der.


Hanstveit og Grønner har blitt en så god duo at de burde fortsatt, selv om Azar jo har vært god i samme posisjon før skaden. Føler uansett ikke det var dette som gjorde at vi tapte to poeng i går.

Vi tapte poengene fordi sentralmidtbanen var helt ute av stille. Merk hvor enormt mye bedre vi ble når Skaanes ble flyttet inn sentralt og fikk ta over den offensive fremdriften.
Ka du ve?

dudo

Ja, Skaanes viste at han er klar for større oppgaver sentralt. Får vi inn en ving til til neste sesong bør han heller vurderes sentralt. Veldig mye mer energi i han enn Haugen, selv om de også kan spille sammen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Baunebob

Ble vi virkelig enormt mye bedre? Skaanes bedre enn Haugen uten tvil, men midtbanen maktet jo ikke å ta tak i kampen merkverdig i andre omgang heller. Jeg er redd Skaanes er for ubalansert til å spille sentralt i 4-4-2.

dudo

Nei, vi ble ikke, men han løste oppgavene sentralt veldig bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Skaanes kan helt klart bli en glimrende sentral midtbanespiller. En Helge Haugen med teknikk, målfarlighet og større tempo. Han er også så ung at han absolutt kan utvikle pasningsfot og blikk.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 20, 2014, 10:46:32 AM
Inn med Karadas på topp for Orlov hadde tilført energi i andre omgang. Jeg satt lenge og ventet på det nest beste, inn med Grønner for Orlov og flytte Azar opp, men neida.


Ja, jeg ventet og ventet jeg også, på et eller annet av offensive endringer. Vi lå igjen med 4 mann på offensiv dødball utover i omgangen.
Da blir det for meg åpenbart at Norling var fornøyd med 1 poeng utfra slik kampens gang ble.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

September 20, 2014, 20:39:27 PM #117 Last Edit: September 20, 2014, 20:41:55 PM by osoerli
Sesongens første kamp for min del.  Tenkte eg skulle halda meg framfor TV'en heilt til Roald får sparken, men klarte ikkje halda meg heime lenger. Måtte jo få med meg minst ein kamp med Norling som trener.  Valgte jo denne kampen fordi eg var sikker på seier.  Det var tabbe.  Skikkeleg drittkamp.
La uansett merke til eit par ting:

-Store Stå med rekkverk funkar bra.  Men eg slit med å skjøna poenget med å kjøpa partoutkort her, så lenge ein ikkje har fast plass uansett.  Må i så fall vera om ein ser absolutt alle kampar, og dermed sparar nokre få kroner, men det skjer vel ikkje mange?  Eller å sleppe stresset med å kjøpe billett til kvar kamp, som eigentleg ikkje er noko stress med den mobilløysinga.
Litt trangt og dårleg å sitte i pausen, men det får gå.

-Har Hanstveit ete mykje belgiske waffler og svenske kjuttbullar sidan sist han var her.  For meg verkar han 10kg tyngre.

-Plenen ser bra ut.

-Barmen på store stå.

-Kul kort 80-talls shorts på Tijan, som for øvrig hadde ein grei kamp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Denne Osdal sin blogg om kampen: http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/840823_foeles-som-tap Les blant annet om "banestormeren" Kristoffer Barmen som etter kampen ble geleidet av banen av en vakt. Han visste tydeligvis ikke hvem han var.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: osoerli on September 20, 2014, 20:39:27 PM
-Store Stå med rekkverk funkar bra.  Men eg slit med å skjøna poenget med å kjøpa partoutkort her, så lenge ein ikkje har fast plass uansett.  Må i så fall vera om ein ser absolutt alle kampar, og dermed sparar nokre få kroner, men det skjer vel ikkje mange?  Eller å sleppe stresset med å kjøpe billett til kvar kamp, som eigentleg ikkje er noko stress med den mobilløysinga.
Litt trangt og dårleg å sitte i pausen, men det får gå.


1: Du støtter klubben med økonomisk trygghet i vintermånedene ved å kjøpe partoutkort før sesongstart (nå roter RBH til økonomien seinere uansett...).

2: Du opparbeider deg ansiennitet som muligens vil gi deg cupfinalebilletter (men det er billigere og raskere å skaffe disse billettene via Bataljonen sitt medlemskap).

3: Du slipper å stresse med Brann sitt, inn til nylig, håpløse billettsystem hver kamp (sies at det nå skal være bedre, men akkurat det har vi tross alt hørt før også).

Bortsett fra det så er det godt med plass ute på sidene av feltet. Har informert Brann om at de bør legge til rette for at folk kan gå opp og ned på feltet på sidene. Akkurat nå så står bølgebryterne helt borti gjerdet, dermed er ikke det mulig.

Pluss til Barmen for blussing og banestorming ;)

Klaus_Brann

Quote from: Northside on September 21, 2014, 12:23:26 PM

Bortsett fra det så er det godt med plass ute på sidene av feltet. Har informert Brann om at de bør legge til rette for at folk kan gå opp og ned på feltet på sidene. Akkurat nå så står bølgebryterne helt borti gjerdet, dermed er ikke det mulig.


Akkurat det bør jo NFF og Brann støtte, i forhold til å få flere rømningsveier som er så viktig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up