• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 01:18:27 AM
Du slenger løst rundt med høyst sannsynelig. Hengende spiss har blitt brukt endel av Norling i år. Huse har hatt en fri hengende spissrolle, Barmen var hengende spiss. Så det er rolle Norling er fult åpen for å bruke.
De som nekter å gå ned i lønn og vil bli her for pengenes skyld er det veldig viktig at vi aktivt prøver å bli kvitt. Jeg tror få av de nevnte spillerne har noen interesse av å spille i Adeccoligaen dog.


Hvor tror du det er sannsynlig at disse spillerne an vente seg høyere lønn enn i Brann, da?

Det har Norling gjort, ja. Men du har satt Larsen opp i en 4-3-3-formasjon.

krakra

Larsen er god i en fri offensiv rolle. Han har sagt at han trives best sentralt, men at det viktigste er at han får fokusere energien offensivt. Han var strålende da han slo igjennom for oss som ving i 4-2-3-1

Lønn er ikke alt. Jeg tror disse spillerne er villige til å gå ned i lønn for å ikke spille i AL. Badji har interesse fra utlandet. De som kun bryr seg om pengene vil vi ikke ha, da bør Bran  f.eks. tilby seg å dekke mellomledd.

Herman1

November 27, 2014, 01:44:54 AM #502 Last Edit: November 27, 2014, 01:51:16 AM by Herman1
Quote from: krakra on November 27, 2014, 01:36:58 AM
Larsen er god i en fri offensiv rolle. Han har sagt at han trives best sentralt, men at det viktigste er at han får fokusere energien offensivt. Han var strålende da han slo igjennom for oss som ving i 4-2-3-1

Lønn er ikke alt. Jeg tror disse spillerne er villige til å gå ned i lønn for å ikke spille i AL. Badji har interesse fra utlandet. De som kun bryr seg om pengene vil vi ikke ha, da bør Bran  f.eks. tilby seg å dekke mellomledd.


Var han det? Jeg mener å huske at han med unntak av noen gode kamper var heller middelmådig og at det var greit for de fleste at han ble lånt ut. (Var det i Norlings 4-4-2-formasjon han falt gjennom da?).
Men bevares, spennende utvikling på spilleren i Hønefoss.

Når det gjelder spillere med fete lønninger som ikke ønsker å dra, så har vi vel ikke hjemmel for å kaste dem ut all den tid de står under kontrakt med Sportsklubben?

Badji er nok den eneste av overnevnte spillere som er spesielt attraktiv for andre klubber på et høyt nivå.

Vi får se om Brann-talentene blir i Brann, forresten. Både BA og BT har vel spekulert i at arvesølvet kan søke seg bort fra klubben for utviklingens del.
Synd om så skjer når vi endelig har fått frem egenproduserte talenter som holder mål utover det å være "ung og lovende" og lokal.

krakra

Ja, da han slo igjennom hadde han flere gode kamper som ving. I 4-4-2 har han bare spilt kant, iallefall fra start, og det kler ham ikke.

krakra

Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 01:44:54 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 01:36:58 AM
Larsen er god i en fri offensiv rolle. Han har sagt at han trives best sentralt, men at det viktigste er at han får fokusere energien offensivt. Han var strålende da han slo igjennom for oss som ving i 4-2-3-1

Lønn er ikke alt. Jeg tror disse spillerne er villige til å gå ned i lønn for å ikke spille i AL. Badji har interesse fra utlandet. De som kun bryr seg om pengene vil vi ikke ha, da bør Bran  f.eks. tilby seg å dekke mellomledd.


Var han det? Jeg mener å huske at han med unntak av noen gode kamper var heller middelmådig og at det var greit for de fleste at han ble lånt ut.
Men bevares, spennende utvikling på spilleren i Hønefoss.

Når det gjelder spillere med fete lønninger som ikke ønsker å dra, så har vi vel ikke hjemmel for å kaste dem ut all den tid de står under kontrakt med Sportsklubben?


Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 01:46:54 AM
Ja, da han slo igjennom hadde han flere gode kamper som ving. I 4-4-2 har han bare spilt kant, iallefall fra start, og det kler ham ikke.


Som en av de tre i Skarsfjord sin 4-2-3-1-formasjon, mener du? Taklet han ikke det defensive ansvaret som ren ving i 4-4-2?

Jeg vil tro at Larsen først og fremst anses som en kandidat til en slik kant-posisjon i Norling sin 4-4-2-formasjon, though. Om Norling velger å satse på ham i det hele tatt.
På spiss-plassene har vi jo Orlov, Huseklepp, Pedersen (for enn så lenge), Karadas, Lorentzen og Barmen, i tillegg til Dramè, hvor så langt alle, med unntak av sistnevnte og Lorentzen, later til å foretrekkes før Larsen.

På sentral midtbane har jo Norling sverget til Badji, Haugen, Barmen og Skaanes hva angår spillere som ikke er på utgående kontrakt. Og du har også pekt på Birkelund.
Nå mister vi jo noen spillere i den posisjonen, men jeg ser ikke helt hvorfor Norling vil foretrekke Larsen foran overnevnte spillere når han ikke har gjort det tidligere.

Synd om han ikke får prøve seg med tanke på den progresjonen han har vist i Hønefoss, men jeg ser ikke helt hvor Norling vil satse på ham vis à vis konkurrentene som han foretrukket så langt.
Kanskje med unntak av i en ren kant-rolle, hvor han altså har falt gjennom tidligere.

krakra

Larsen er en offensiv spiller og å sette ham i en rolle med mye defensivt ansvar er misbruk. Det skjønte Norling etterhvert med Huse og forhåpentligvis gjør han det samme med Larsen. For hvis Norling får det samme ut av Larrsen som Skars gjorde er han vår klart beste angrepsspiller. Pedersen forsvinner. Det samme gjør forhåpentligvis Orlov.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 01:50:22 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 01:44:54 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 01:36:58 AM
Larsen er god i en fri offensiv rolle. Han har sagt at han trives best sentralt, men at det viktigste er at han får fokusere energien offensivt. Han var strålende da han slo igjennom for oss som ving i 4-2-3-1

Lønn er ikke alt. Jeg tror disse spillerne er villige til å gå ned i lønn for å ikke spille i AL. Badji har interesse fra utlandet. De som kun bryr seg om pengene vil vi ikke ha, da bør Bran  f.eks. tilby seg å dekke mellomledd.


Var han det? Jeg mener å huske at han med unntak av noen gode kamper var heller middelmådig og at det var greit for de fleste at han ble lånt ut.
Men bevares, spennende utvikling på spilleren i Hønefoss.

Når det gjelder spillere med fete lønninger som ikke ønsker å dra, så har vi vel ikke hjemmel for å kaste dem ut all den tid de står under kontrakt med Sportsklubben?



Nei, det ønsker jeg ikke. Men så har jeg heller ikke hevdet at vi har spillere i tropp og lag som er her kun for lønnens del. Demidov har vel på ingen måte gitt opp å komme tilbake. Jonsson tror jeg også først og fremst brant etter å få spille kamper igjen.

Du vil vel beholde Demidov om han kommer tilbake i gammelt slag?
Det er ikke nødvendigvis så enkelt som å betale et mellomlegg. Om spilleren ønsker å bli her for å "kjempe seg tilbake i første-elleveren" så er det ikke så helt uvanlig.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:16:46 AM
Larsen er en offensiv spiller og å sette ham i en rolle med mye defensivt ansvar er misbruk. Det skjønte Norling etterhvert med Huse og forhåpentligvis gjør han det samme med Larsen. For hvis Norling får det samme ut av Larrsen som Skars gjorde er han vår klart beste angrepsspiller. Pedersen forsvinner. Det samme gjør forhåpentligvis Orlov.


Da forutsetter du at Norling endrer på "prioriteringene" sine vedrørende spillere han har tidligere tatt ut foran Larsen.
Det spørs. Men vi får rett og slett se hva som skjer, det blir uansett bare spekulasjoner, selv om disse er basert på tidligere handlinger og "prioriteringer" fra Norling.
Jeg kan bare ikke helt se hvem Norling kommer til å "velge bort" til fordel for Larsen basert på historien.

krakra

Demidov i gammelt slag kommer aldri til å bli i Brann. Jonsson er ferdig og hvilke spillere skulle takke nei til et mellomlegg for å kjempe seg tilbake til førsteelveren i Adeccoligaen?

krakra

Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 02:22:29 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:16:46 AM
Larsen er en offensiv spiller og å sette ham i en rolle med mye defensivt ansvar er misbruk. Det skjønte Norling etterhvert med Huse og forhåpentligvis gjør han det samme med Larsen. For hvis Norling får det samme ut av Larrsen som Skars gjorde er han vår klart beste angrepsspiller. Pedersen forsvinner. Det samme gjør forhåpentligvis Orlov.


Da forutsetter du at Norling endrer på "prioriteringene" sine vedrørende spillere han har tidligere tatt ut foran Larsen.
Det spørs. Men vi får rett og slett se hva som skjer, det blir uansett bare spekulasjoner, selv om disse er basert på tidligere handlinger og "prioriteringer" fra Norling.
Jeg kan bare ikke helt se hvem Norling kommer til å "velge bort" til fordel for Larsen basert på historien.

Ja, det forventer jeg dersom han har fått med seg hvordan Larsen herjet. For å si det sånn: Har vi to angrepsspillere som er bedre enn høstens Larsen rykker vi lett opp. Samtlige spillere kan velges bort for å gi Larsen plass.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:16:46 AM
Larsen er en offensiv spiller og å sette ham i en rolle med mye defensivt ansvar er misbruk. Det skjønte Norling etterhvert med Huse og forhåpentligvis gjør han det samme med Larsen. For hvis Norling får det samme ut av Larrsen som Skars gjorde er han vår klart beste angrepsspiller. Pedersen forsvinner. Det samme gjør forhåpentligvis Orlov.


Det er sant. Men forskjellen er at han lot Huseklepp spille mye i en annen rolle etter at han innså dette.
Så ikke med Larsen, som ble skjøvet enda lenger ut i kulden.

krakra

Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 02:24:54 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:16:46 AM
Larsen er en offensiv spiller og å sette ham i en rolle med mye defensivt ansvar er misbruk. Det skjønte Norling etterhvert med Huse og forhåpentligvis gjør han det samme med Larsen. For hvis Norling får det samme ut av Larrsen som Skars gjorde er han vår klart beste angrepsspiller. Pedersen forsvinner. Det samme gjør forhåpentligvis Orlov.


Det er sant. Men forskjellen er at han lot Huseklepp spille mye i en annen rolle etter at han innså dette.
Så ikke med Larsen, som ble skjøvet enda lenger ut i kulden.

Tror du Norling er blind eller døv?


Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:23:16 AM
Demidov i gammelt slag kommer aldri til å bli i Brann. Jonsson er ferdig og hvilke spillere skulle takke nei til et mellomlegg for å kjempe seg tilbake til førsteelveren i Adeccoligaen?


Kanskje, men det vet du ikke.
Det kommer helt an på eventuelle alternativer, familiesituasjon o.l.

krakra

Nei, kanskje vi kan hente Messi også. Det vet vi ikke. All logikk tilsier at Demidov i toppslag ikke er interessert i å spille Adeccoliga. Han vil ha flust av andre alternativer. Den Demidov vi har sjans til å beholde er den skadeplagedd, overlønnede og ute av form-versjonen.

krakra

Uansett. Hvis du ikke har fått det med deg så må Brann kutte 20 millioner til neste sesong og da har vi ikke råd til p beholde spillerne med høyest lønn. Det har vært rimelig klart at vi vil kvitte oss med alle de høylønnede spillerne vi klarer. Med mindre de går ned i lønn.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:24:44 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 02:22:29 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:16:46 AM
Larsen er en offensiv spiller og å sette ham i en rolle med mye defensivt ansvar er misbruk. Det skjønte Norling etterhvert med Huse og forhåpentligvis gjør han det samme med Larsen. For hvis Norling får det samme ut av Larrsen som Skars gjorde er han vår klart beste angrepsspiller. Pedersen forsvinner. Det samme gjør forhåpentligvis Orlov.


Da forutsetter du at Norling endrer på "prioriteringene" sine vedrørende spillere han har tidligere tatt ut foran Larsen.
Det spørs. Men vi får rett og slett se hva som skjer, det blir uansett bare spekulasjoner, selv om disse er basert på tidligere handlinger og "prioriteringer" fra Norling.
Jeg kan bare ikke helt se hvem Norling kommer til å "velge bort" til fordel for Larsen basert på historien.

Ja, det forventer jeg dersom han har fått med seg hvordan Larsen herjet. For å si det sånn: Har vi to angrepsspillere som er bedre enn høstens Larsen rykker vi lett opp. Samtlige spillere kan velges bort for å gi Larsen plass.


Jeg vil påstå at Badji og Skaanes kan settes på den listen. Du vil gjerne legge til Haugen også. (Og Birkelund som du har skrytt av også, kanskje?).

På spissplass i Norling sitt 4-4-2-system kan nok Huseklepp føres opp. Pedersen er fremdeles en del av troppen og laget. Orlov er toppscoreren vår i årets Eliteserie, middelmådig eller ei.
Azar, Lorentzen og Dramè er gjerne dårligere enn Larsen på den plassen, men Norling har så langt prioritert Karadas foran Larsen her også.
Hvis han har vurdert Larsen som spiss i det hele tatt, da. Det vet vi jo ikke.


Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:36:18 AM
Nei, kanskje vi kan hente Messi også. Det vet vi ikke. All logikk tilsier at Demidov i toppslag ikke er interessert i å spille Adeccoliga. Han vil ha flust av andre alternativer. Den Demidov vi har sjans til å beholde er den skadeplagedd, overlønnede og ute av form-versjonen.


Messi? Den ble litt for teit, Krakra.

Hvis Demidov er skadet og ikke tilbake i tilfredsstillende slag så er han følgelig rimelig uinteressant for andre klubber.

Kommer han tilbake i godt slag så er det likevel ikke sikkert at dette skjer før et stykke ut i sesongen.
Og i så fall er han en verdifull spiller for Brann, som ikke nødvendigvis vil slippe ham uten en solid kompensasjon.
Spesielt om han er sentral i å føre Brann tilbake til Eliteserien.

Og hvorfor tror du i så fall en (da) snart 30 år gammel skadeplaget 1.divisjonsspiller tilhørende en "bakgårdsliga" i et lite møkkaland vil være så interessant for andre klubber?
Du skrev det jo selv i sted; det er ikke Messi vi snakker om her.

krakra

Igjen vil jeg minne deg om at Brann skal kutte 20 millioner. Mye av det i lønninger. Siden du er så innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne, hvem vil du ha ut da? Brann må gjøre en skikkelig opprydning nå, og da er en skadeplaget spiller som var elendig før skadene, og som tjener 2,5 mill i året det første stedet å begynne. Enkelt og greit

Vi får håpe at noen andre er villig til å gamble på at han kommer tilbake. Vi har ikke råd til det.


Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:46:37 AM


Blant annet. For å gi Larsen litt "slakk" i forhold til forskjellige posisjoner.
Jeg tror imidlertid at han vil vurderes som kant eller evt. spiss i Norling sin 4-4-2.
Og hva vil du definere som en "fri offensiv rolle" i 4-4-2. Som ikke gjelder en kant-posisjon eller sentral midtbane.
Med Huseklepp i en av to spiss-plasser, Pedersen og Orlov i klubben skal det litt til å skyve noen av disse ut av laget, slik Norling har prioritert så langt.
Om Larsen viser seg bedre enn èn el. flere av disse og kaprer en spissplass, så er jo ingenting bedre enn det.

Jeg tar med Pedersen all den tid han fremdeles spiller på Brann.
Hverken Brann el. Pedersen har sagt at han SKAL stikke ved et evt. nedrykk, men at spilleren har en klausul i kontrakten som tillater dette. Selv om det er store muligheter for at så skjer.
Inntil videre er han imidlertid Brann-spiller.

krakra

November 27, 2014, 03:14:47 AM #524 Last Edit: November 27, 2014, 03:17:03 AM by krakra
4-4-2  kan ikke den ene kant eller midtbanespilleren være fritatt defensivt ansvar. Dersom Norling har fulgt med så lar han en av høstens beste spillere i Addccoligaen spille i den rollen han skinner i. Pedersen kommer ikke til å være her neste sesong, og hører ikke hjemme i diskusjonen. Orlov er en dyr spiller som ikke er bedre enn Larsen og forsvinner forhåpentligvis han og.

Du maser om "hvordan Norling har prioritert så langt" som om det ikke betyr noen verdens ting at Larsen dominerte i Adeccoen i høst. Noe han gjorde etter at Norling hadde brukt ham feil og prioritert Orlov istedet. Det burde få Norling til å revurdere. Hvis han har noe vett.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:55:50 AM
Igjen vil jeg minne deg om at Brann skal kutte 20 millioner. Mye av det i lønninger. Siden du er så innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne, hvem vil du ha ut da? Brann må gjøre en skikkelig opprydning nå, og da er en skadeplaget spiller som var elendig før skadene, og som tjener 2,5 mill i året det første stedet å begynne. Enkelt og greit

Vi får håpe at noen andre er villig til å gamble på at han kommer tilbake. Vi har ikke råd til det.


Er jeg innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne? Hvor har jeg skrevet det?

Og det kan fort bli gambling når RBH skal hente inn disse forsterkningene du ønsker.
Enten med overgangs-millioner eller kalkulert tap om disse ikke slår til og Brann ikke rykker opp.

krakra

Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:15:55 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:55:50 AM
Igjen vil jeg minne deg om at Brann skal kutte 20 millioner. Mye av det i lønninger. Siden du er så innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne, hvem vil du ha ut da? Brann må gjøre en skikkelig opprydning nå, og da er en skadeplaget spiller som var elendig før skadene, og som tjener 2,5 mill i året det første stedet å begynne. Enkelt og greit

Vi får håpe at noen andre er villig til å gamble på at han kommer tilbake. Vi har ikke råd til det.


Er jeg innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne? Hvor har jeg skrevet det?

Og det kan fort bli gambling når RBH skal hente inn disse forsterkningene du ønsker.
Enten med overgangs-millioner eller kalkulert tap om disse ikke slår til og Brann ikke rykker opp.

Du er da tydeligvis innstilt på å beholde både Orlov, Demidov, Pedersen og Badji skal bli. Du snakket til og med om Jonsson. Så hvor vil du kutte disse 20 millionene? Million-overganger? I Adeccoligaen? Når vi skal kutte 20 mill? Skjer ikke? Brann må kutte ut sine dyreste spillere, satse på ungguttene og hente inn Adeccoligaspillere.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:14:47 AM
4-4-2  kan ikke den ene kant eller midtbanespilleren være fritatt defensivt ansvar. Dersom Norling har fulgt med så lar han en av høstens beste spillere i Addccoligaen spille i den rollen han skinner i. Pedersen kommer ikke til å være her neste sesong, og hører ikke hjemme i diskusjonen. Orlov er en dyr spiller som ikke er bedre enn Larsen og forsvinner forhåpentligvis han og.

Du maser om "hvordan Norling har prioritert så langt" som om det ikke betyr noen verdens ting at Larsen dominerte i Adeccoen i høst. Noe han gjorde etter at Norling hadde brukt ham feil og prioritert Orlov istedet. Det burde få Norling til å revurdere. Hvis han har noe vett.


Så du vurderer Larsen kun som spiss i 4-4-2?
Så fint at du har fasiten på hvem som er best av Orlov og Larsen, da.

Angående Norlings historiske og fremtidige valg, så sier man ofte at tidligere, gjentatte valg predikerer fremtidige valg. Så vi får se.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:20:37 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:15:55 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:55:50 AM
Igjen vil jeg minne deg om at Brann skal kutte 20 millioner. Mye av det i lønninger. Siden du er så innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne, hvem vil du ha ut da? Brann må gjøre en skikkelig opprydning nå, og da er en skadeplaget spiller som var elendig før skadene, og som tjener 2,5 mill i året det første stedet å begynne. Enkelt og greit

Vi får håpe at noen andre er villig til å gamble på at han kommer tilbake. Vi har ikke råd til det.


Er jeg innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne? Hvor har jeg skrevet det?

Og det kan fort bli gambling når RBH skal hente inn disse forsterkningene du ønsker.
Enten med overgangs-millioner eller kalkulert tap om disse ikke slår til og Brann ikke rykker opp.

Du er da tydeligvis innstilt på å beholde både Orlov, Demidov, Pedersen og Badji skal bli. Du snakket til og med om Jonsson. Så hvor vil du kutte disse 20 millionene? Million-overganger? I Adeccoligaen? Når vi skal kutte 20 mill? Skjer ikke? Brann må kutte ut sine dyreste spillere, satse på ungguttene og hente inn Adeccoligaspillere.


Hvor har jeg skrevet det? Snakket til og med om Jonsson? Hva mener du med det?


krakra

November 27, 2014, 03:26:00 AM #529 Last Edit: November 27, 2014, 03:28:14 AM by krakra
Ja. I 4-4-2 må Larsen satses på som en av to spisser, i en litt dypere spissrolle. Norling har skiftet mening i hele år og det er urimelig å mene at han ikke skulle kunne gjøre det samme med Larsen når Larsen presterte som han gjorde i høst. Larsen er den eneste vi har som vi vet kan dominere på dette nivået i rett rolle. Og Haugen da, for noen år siden.

Det er forresten ikke gitt at vi spiller 4-4-2 neste år.

krakra

Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:24:21 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:20:37 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:15:55 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:55:50 AM
Igjen vil jeg minne deg om at Brann skal kutte 20 millioner. Mye av det i lønninger. Siden du er så innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne, hvem vil du ha ut da? Brann må gjøre en skikkelig opprydning nå, og da er en skadeplaget spiller som var elendig før skadene, og som tjener 2,5 mill i året det første stedet å begynne. Enkelt og greit

Vi får håpe at noen andre er villig til å gamble på at han kommer tilbake. Vi har ikke råd til det.


Er jeg innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne? Hvor har jeg skrevet det?

Og det kan fort bli gambling når RBH skal hente inn disse forsterkningene du ønsker.
Enten med overgangs-millioner eller kalkulert tap om disse ikke slår til og Brann ikke rykker opp.

Du er da tydeligvis innstilt på å beholde både Orlov, Demidov, Pedersen og Badji skal bli. Du snakket til og med om Jonsson. Så hvor vil du kutte disse 20 millionene? Million-overganger? I Adeccoligaen? Når vi skal kutte 20 mill? Skjer ikke? Brann må kutte ut sine dyreste spillere, satse på ungguttene og hente inn Adeccoligaspillere.


Hvor har jeg skrevet det? Snakket til og med om Jonsson? Hva mener du med det?


Du sier at Pedersen, Orlov og Badji  er foran Larsen i køen og at Demidov kan bli nyttig. But correct me if I'm wrong. Hvem vil du kutte da?

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:26:00 AM
Ja. I 4-4-2 må Larsen satses på som en av to spisser, i en litt dypere spissrolle. Norling har skiftet mening i hele år og det er urimelig å mene at han ikke skulle kunne gjøre det samme med Larsen når Larsen presterte som han gjorde i høst. Larsen er den eneste vi har som vi vet kan dominere på dette nivået i rett rolle. Og Haugen da, for noen år siden.


Haugen dominerer på ingen måte, men det er nå en digresjon.
Og når det gjelder økonomien, så har Bergens-media fokusert på at Brann kan risikere å måtte selge disse talentene, så vi får se.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:27:33 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:24:21 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:20:37 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:15:55 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:55:50 AM
Igjen vil jeg minne deg om at Brann skal kutte 20 millioner. Mye av det i lønninger. Siden du er så innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne, hvem vil du ha ut da? Brann må gjøre en skikkelig opprydning nå, og da er en skadeplaget spiller som var elendig før skadene, og som tjener 2,5 mill i året det første stedet å begynne. Enkelt og greit

Vi får håpe at noen andre er villig til å gamble på at han kommer tilbake. Vi har ikke råd til det.


Er jeg innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne? Hvor har jeg skrevet det?

Og det kan fort bli gambling når RBH skal hente inn disse forsterkningene du ønsker.
Enten med overgangs-millioner eller kalkulert tap om disse ikke slår til og Brann ikke rykker opp.

Du er da tydeligvis innstilt på å beholde både Orlov, Demidov, Pedersen og Badji skal bli. Du snakket til og med om Jonsson. Så hvor vil du kutte disse 20 millionene? Million-overganger? I Adeccoligaen? Når vi skal kutte 20 mill? Skjer ikke? Brann må kutte ut sine dyreste spillere, satse på ungguttene og hente inn Adeccoligaspillere.


Hvor har jeg skrevet det? Snakket til og med om Jonsson? Hva mener du med det?


Du sier at Pedersen, Orlov og Badji  er foran Larsen i køen og at Demidov kan bli nyttig. But correct me if I'm wrong. Hvem vil du kutte da?


Korrekt. De er foran i køen når Norling velger spillere.

krakra

Jo, Haugen dominerte sist han var i Adeccoligaen.

Ja, media har sagt at det kan skje hvis vi ikke klarer å kvitte oss med de høytlønnede spillerne. Er det det du ønsker?

krakra

Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:30:44 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:27:33 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:24:21 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:20:37 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:15:55 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:55:50 AM
Igjen vil jeg minne deg om at Brann skal kutte 20 millioner. Mye av det i lønninger. Siden du er så innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne, hvem vil du ha ut da? Brann må gjøre en skikkelig opprydning nå, og da er en skadeplaget spiller som var elendig før skadene, og som tjener 2,5 mill i året det første stedet å begynne. Enkelt og greit

Vi får håpe at noen andre er villig til å gamble på at han kommer tilbake. Vi har ikke råd til det.


Er jeg innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne? Hvor har jeg skrevet det?

Og det kan fort bli gambling når RBH skal hente inn disse forsterkningene du ønsker.
Enten med overgangs-millioner eller kalkulert tap om disse ikke slår til og Brann ikke rykker opp.

Du er da tydeligvis innstilt på å beholde både Orlov, Demidov, Pedersen og Badji skal bli. Du snakket til og med om Jonsson. Så hvor vil du kutte disse 20 millionene? Million-overganger? I Adeccoligaen? Når vi skal kutte 20 mill? Skjer ikke? Brann må kutte ut sine dyreste spillere, satse på ungguttene og hente inn Adeccoligaspillere.


Hvor har jeg skrevet det? Snakket til og med om Jonsson? Hva mener du med det?


Du sier at Pedersen, Orlov og Badji  er foran Larsen i køen og at Demidov kan bli nyttig. But correct me if I'm wrong. Hvem vil du kutte da?


Korrekt. De er foran i køen når Norling velger spillere.

Ikke hvis de ikke er i stallen. Og ting har forandret seg siden vårsesongen.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:26:00 AM
Ja. I 4-4-2 må Larsen satses på som en av to spisser, i en litt dypere spissrolle. Norling har skiftet mening i hele år og det er urimelig å mene at han ikke skulle kunne gjøre det samme med Larsen når Larsen presterte som han gjorde i høst. Larsen er den eneste vi har som vi vet kan dominere på dette nivået i rett rolle. Og Haugen da, for noen år siden.

Det er forresten ikke gitt at vi spiller 4-4-2 neste år.


Det er meget sannsynlig at vi kommer til å spille i en 4-4-2-formasjon til neste år. Har ikke du lest medias kritikk mot Norling for å kjøre videre med 4-4-2? At han var "sta".

krakra

Jeg har fått med meg at han droppet den formasjonen.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:31:47 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:30:44 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:27:33 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:24:21 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:20:37 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:15:55 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 02:55:50 AM
Igjen vil jeg minne deg om at Brann skal kutte 20 millioner. Mye av det i lønninger. Siden du er så innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne, hvem vil du ha ut da? Brann må gjøre en skikkelig opprydning nå, og da er en skadeplaget spiller som var elendig før skadene, og som tjener 2,5 mill i året det første stedet å begynne. Enkelt og greit

Vi får håpe at noen andre er villig til å gamble på at han kommer tilbake. Vi har ikke råd til det.


Er jeg innstilt på å beholde alle de dyreste spillerne? Hvor har jeg skrevet det?

Og det kan fort bli gambling når RBH skal hente inn disse forsterkningene du ønsker.
Enten med overgangs-millioner eller kalkulert tap om disse ikke slår til og Brann ikke rykker opp.

Du er da tydeligvis innstilt på å beholde både Orlov, Demidov, Pedersen og Badji skal bli. Du snakket til og med om Jonsson. Så hvor vil du kutte disse 20 millionene? Million-overganger? I Adeccoligaen? Når vi skal kutte 20 mill? Skjer ikke? Brann må kutte ut sine dyreste spillere, satse på ungguttene og hente inn Adeccoligaspillere.


Hvor har jeg skrevet det? Snakket til og med om Jonsson? Hva mener du med det?


Du sier at Pedersen, Orlov og Badji  er foran Larsen i køen og at Demidov kan bli nyttig. But correct me if I'm wrong. Hvem vil du kutte da?


Korrekt. De er foran i køen når Norling velger spillere.

Ikke hvis de ikke er i stallen. Og ting har forandret seg siden vårsesongen.


Om bestemoren din var en hest, ville du ridd på henne da? (Ja, et ordspill).
De er i stallen nå. Ingen av oss er klarsynte, da må vi forholde oss til dagens spillerstall.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:34:27 AM
Jeg har fått med meg at han droppet den formasjonen.


Han har ikke droppet noe som helst. Han justerte formasjonen for e par kamper i en krisesituasjon og blir likevel kritisert for å ikke legge den om permanent.

krakra

Er du senil? Husker du ikke hva denne diskusjonen dreide seg om? Jeg skrev hvem jeg ønsket å beholde, du begynte å krangle fordi du var misfornøyd med at det bare var lokale spillere. Jeg vil ikke beholde noen andre, så begynte du å snakke om Demidov og Jonsson og hvem som er foran Larsen i køen.

Dette er en tråd om spillere inn og ut. Ikke en tråd om hvem som spiller hvis vi ved et under beholder alle spillerne. Jeg vil beholde alle ungguttene, samt Huseklepp, Hanstveit og Karadas og kvitte oss med resten. Hvem vil du ha inn og ut? Husk at vi skal spare 20 mill.


krakra

Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:39:24 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:34:27 AM
Jeg har fått med meg at han droppet den formasjonen.


Han har ikke droppet noe som helst. Han justerte formasjonen for e par kamper i en krisesituasjon og blir likevel kritisert for å ikke legge den om permanent.

Hvordan er det mulig å kritisere for å ikke legge om permanent når han la om og ikke har gått tilbake?

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:42:10 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 03:39:24 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:34:27 AM
Jeg har fått med meg at han droppet den formasjonen.


Han har ikke droppet noe som helst. Han justerte formasjonen for e par kamper i en krisesituasjon og blir likevel kritisert for å ikke legge den om permanent.

Hvordan er det mulig å kritisere for å ikke legge om permanent når han la om og ikke har gått tilbake?


Fordi det ikke er en permanent ordning. Ble kritisert av sportsjournalister i Sverige for nettopp å tviholde på prinsipper uansett.

krakra

Hvordan vet du at det ikke er permanent? Han tviholdt da beviselog ikke på 4-4-2 siden han endret ddn.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:41:21 AM
Er du senil? Husker du ikke hva denne diskusjonen dreide seg om? Jeg skrev hvem jeg ønsket å beholde, du begynte å krangle fordi du var misfornøyd med at det bare var lokale spillere. Jeg vil ikke beholde noen andre, så begynte du å snakke om Demidov og Jonsson og hvem som er foran Larsen i køen.

Dette er en tråd om spillere inn og ut. Ikke en tråd om hvem som spiller hvis vi ved et under beholder alle spillerne. Jeg vil beholde alle ungguttene, samt Huseklepp, Hanstveit og Karadas og kvitte oss med resten. Hvem vil du ha inn og ut? Husk at vi skal spare 20 mill.




Hehe, jeg tror heller det er du som er blind og blander sammen ting jeg har skrevet.

1. Jonsson: Du fokuserte på høye spillerlønninger og nevnte Demidov. Jeg svarte at jeg ikke tror han er her bare for å hente cash som fotballinvalid, og at han går for å være klar til neste års sesong.
I en bisetning nevnte jeg i den forbindelse at jeg heller ikke tror at Jonsson har gjort dette, at jeg tror han har brent etter å bidra på banen.

2. Jeg har ikke kritisert deg for lagoppstillingen din. Jeg har stilt spørsmål til det faktum at du hadde kun lokale spillere på den listen og fant det snodig at alle andre enn vestlendinger var utelatt.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:48:21 AM
Hvordan vet du at det ikke er permanent? Han tviholdt da beviselog ikke på 4-4-2 siden han endret ddn.


Fordi det har vært et enormt fokus i media på at Norling er en 4-4-2-mann, og sta som ikke har gått permanent over til en formasjon satt opp etter spillerne man har til rådighet.
Inntil det formelig "brant på dass" et par kamper før slutt.
Til neste år er det 30+- kamper og treningskamper før det igjen.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:48:21 AM
Hvordan vet du at det ikke er permanent? Han tviholdt da beviselog ikke på 4-4-2 siden han endret ddn.


Men vi får se hva han gjør videre. Og om han får BLI med videre...

krakra

Ja, og jeg da at jeg ikke ville beholde noen av de ikke-lokale. Da dro du frem Badji, Orlov, Demidov, Askar og Piotr. Så spør igjen jeg. Hvem vil du droppe, og beholde?

Du skrev at noen ikke ville tjene økonomisk på å stikke, og dermed bli. Jeg sa at jeg ikke vil ha noen som bare blir for pengenes skyld. Vil de bli for å spille Brann opp igjen så er det flott, men da må de ta lønnskutt. Hvis ikke må Brann aktivt jobbe mot å kvitte seg med dem.

krakra

Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 04:00:57 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:48:21 AM
Hvordan vet du at det ikke er permanent? Han tviholdt da beviselog ikke på 4-4-2 siden han endret ddn.


Fordi det har vært et enormt fokus i media på at Norling er en 4-4-2-mann, og sta som ikke har gått permanent over til en formasjon satt opp etter spillerne man har til rådighet.
Inntil det formelig "brant på dass" et par kamper før slutt.
Til neste år er det 30+- kamper og treningskamper før det igjen.

Du kan ikke bare argumentere med at han er sta som ikke permanent endrer formasjon når du ikke vet om det erpermanent. Norling er en 4-4-2-mann ja, men han gikk vekk ifra den formasjonen. Kanskje fordi han innser at zen ikkefunker.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 04:06:01 AM
Ja, og jeg da at jeg ikke ville beholde noen av de ikke-lokale. Da dro du frem Badji, Orlov, Demidov, Askar og Piotr. Så spør igjen jeg. Hvem vil du droppe, og beholde?

Du skrev at noen ikke ville tjene økonomisk på å stikke, og dermed bli. Jeg sa at jeg ikke vil ha noen som bare blir for pengenes skyld. Vil de bli for å spille Brann opp igjen så er det flott, men da må de ta lønnskutt. Hvis ikke må Brann aktivt jobbe mot å kvitte seg med dem.


Jeg må gjenta at det ikke bare er å kaste spillere under kontrakt på gaten, øk. kompensasjon eller ikke.

Når det er sagt mener jeg Askar ikke holder mål. Piotr vil jeg beholde, Orlov likeså.
Selv om han er noe middelmådig så er det bedre med 8 mål enn null.
Badji, -det kommer an på om vi mottar et tilfredsstillende bud på ham.
Isåfall har vi muligheten til å ende opp i pluss om vi kjøper inn to spillere for disse pengene, i posisjoner vi har "hull" som bør dekkes.

Herman1

Quote from: krakra on November 27, 2014, 04:07:41 AM
Quote from: Herman1 on November 27, 2014, 04:00:57 AM
Quote from: krakra on November 27, 2014, 03:48:21 AM
Hvordan vet du at det ikke er permanent? Han tviholdt da beviselog ikke på 4-4-2 siden han endret ddn.


Fordi det har vært et enormt fokus i media på at Norling er en 4-4-2-mann, og sta som ikke har gått permanent over til en formasjon satt opp etter spillerne man har til rådighet.
Inntil det formelig "brant på dass" et par kamper før slutt.
Til neste år er det 30+- kamper og treningskamper før det igjen.

Du kan ikke bare argumentere med at han er sta som ikke permanent endrer formasjon når du ikke vet om det erpermanent. Norling er en 4-4-2-mann ja, men han gikk vekk ifra den formasjonen. Kanskje fordi han innser at zen ikkefunker.


Når eksperter med bedre kjennskap til Norling enn hva du og jeg fokuserer veldig på dette og kritiserer ham, ser jeg det som klart mest sannsynlig at han fortsetter med en 4-4-2-formasjon enn alternativene.

Go Up