• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Han skal vel erstatta Nissestad
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Igjen vil jeg påpeke min uenighet i å ha tre keepere i A-stallen når vi i tillegg skal ha en på femmerlisten. Bedre å bruke pengene på å styrke stallen på andre områder. Vi må også ha i mente at vi ikke har Brann 3 lengre, så det er bare to kamparenaer der spillere over guttealder kan spille regelmessig på, Brann 2 og Brann. Så blir det riktignok juniorlag i enkelte turneringer, men ikke i seriespill.
Tren på langskudd

Yngve

Er keeper verkjeleg den plassen me skal byrja å styrka oss? Kven av dei som er på veg vekk då?

Er det Piotr er me enno meir svekka, meiner eg.

osoerli

Ny keeper er første pri hos meg.
Er han god med ballen i beina, god i feltet, god å dirigera forsvar er det berre å signera.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

January 06, 2015, 13:42:34 PM #1004 Last Edit: January 06, 2015, 13:50:51 PM by Gulløl
Piotr Leciejewski  er i ferd med Ã¥ løse seg ut av kontrakten med Brann skriver polsk media. Sender denne linken fra i gÃ¥r ogsÃ¥ over til BA sÃ¥ fÃ¥r de spinne videre pÃ¥ den om de vil.

http://www.przegladsportowy.pl/pilka-nozna/i-liga,chcial-do-kadry-moze-zagrac-w-miedzi,artykul,530664,1,359.html

Amerikaneren sitt prøvespill er ytterligere en bekreftelse på at Leciejewski er på vei bort. Alle husker spetakkelet det var når Leciejewski og Opdal skulle konkurrere på like fot. Tror ikke Leciejewski blir noe begeistret denne gangen heller om han skal konkurrere med en annen keeper i Brann, så det er neppe aktuelt.

Brann skal tre keepere i år også men tror tredjekeeperen blir hentet fra rekruttavdelingen. Enten Ludvig Lynum(97 mod) eller den store keepertalentet Markus O. Pettersen(99mod). Pettersen som er landslagsspiller blir 16 år i år er høy og har bra styrke for alderen og har hatt en kjempeutvikling etter at han kom til Brann. Kanskje det største keepertalentet Brann har hatt på mange år.
http://www.brann.no/latest-news/article/1ef4i5nnsez5v1s7ehvk9gfuik/title/enda-en-landslagsspiller-fra-brann
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Løse ut fra kontrakten, for en forbannet veldedighetsaksjon vi driver. Er det ingen penger å hente for en av TLs beste keep... nei vent litt.
GÃ¥ av.

osoerli

Quote from: Spelaren on January 06, 2015, 13:50:12 PM
Løse ut fra kontrakten, for en forbannet veldedighetsaksjon vi driver. Er det ingen penger å hente for en av TLs beste keep... nei vent litt.


Har skifta ut ein elendig selger med ein annan.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: Spelaren on January 06, 2015, 13:50:12 PM
Løse ut fra kontrakten, for en forbannet veldedighetsaksjon vi driver. Er det ingen penger å hente for en av TLs beste keep... nei vent litt.


Leciejewski fikk en solid lønnsøkning ved siste kontrakts forlengelse så han er nok en dyr mann i Brann sitt lønnsbudsjett som det skal kuttes i. Nå vet jeg ikke hva amerikaneren skal ha i lønn men trolig blir han nok en billigere mann en Leciejewski. Amerikanere han neppe hatt en kjempelønn i Superettan.

Vurderer Brann Horwath som en bedre keeper en Leciejewski og en som passer bedre inn i Norling sin filosofi får en trolig både besparinger på lønnsbudsjetter pluss mindre innslupne mål. Da bør en absolutt kunne leve med at det ikke blir noe i overgangssum. Det er ikke bare lett å kvitte seg med høytlønnede spillere.

Statistikk. Innslupne mål i 2014 sesongen:

Alex Horwath: 25 mål på 30 kamper. Snitt: 0,83
Piotr Leciejewski: 54 mål på 30 kamper. Snitt: 1,80
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Nå er det flere faktorer enn Piotr som skal vurderes før vi teller antall baklengs.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Quote from: ostraume on January 06, 2015, 14:18:32 PM
Nå er det flere faktorer enn Piotr som skal vurderes før vi teller antall baklengs.


Helt klart. En av flere faktorer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

January 06, 2015, 14:29:08 PM #1010 Last Edit: January 06, 2015, 14:32:42 PM by Gulløl
Litt å kikke på fra youtube. Så får hver enkelt vurdere om han er bedre en Piotr.

Alex Horwath MLS Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=DyyUsO_1e8k

Alex Horwath 2012/2013 Highlight tape
https://www.youtube.com/watch?v=a1zYj-xy-GQ

Alex Horwath. Clips of American goalkeeper Alex Horwath from the 2014 season at Ljungskile SK, Sweden
https://www.youtube.com/watch?v=DFR9TXlhzC8
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Piotr skal selvfølgelig selges hvis han skal vekk.

Når det gjelder Lynnum vs Pettersen holder jeg Pettersen som en klart bedre keeper av det jeg har sett. Lynnum har ikke imponert. I futsalkampene på lørdag virket han ganske lett å score på, selv om han også hadde en del fine redninger.
Tren på langskudd

Hatleking

Må innrømme eg er lunka - me spelar trass alt i første divisjon, og sannsynet for å måtte spele med tredjekeeperen er låg. Om dei to keeparane våre er skada er det vel lov til å hente inn nokon utanfrå? Og me har jo som sagt eit par andre i klubben som kan stå om det er ein kamp det er snakk om.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg skjønner ikke helt hvorfor polakken plutselig har blitt så dårlig.
Rød makt på Hansa

Kagain

January 06, 2015, 15:37:37 PM #1015 Last Edit: January 06, 2015, 15:39:10 PM by Kagain

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: Nixon on January 06, 2015, 15:31:18 PM
Jeg skjønner ikke helt hvorfor polakken plutselig har blitt så dårlig.


Kanskje det er på tide å prøve en keeper som kan være igangsetter, ifølge Norling?
GÃ¥ av.

ostraume

Er det så viktig? Vi kontrer jo ikke uansett.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

piotrl

Quote from: ostraume on January 06, 2015, 20:36:33 PM
Er det så viktig? Vi kontrer jo ikke uansett.

Ferdighetheter med beina er viktig når det kommer til oppbygning av spill osv. Noe jeg har savnet med polakken denne sesongen...

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on January 06, 2015, 14:54:28 PM


�vretveit har vel hintet om at han vil prøve seg et annet sted snart, hvis han ikke får mer spilletid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ja, vi må uansett ha inn én keeper, enten backup for Øvretveit om Piotr drar, erstatter for Øvretveit om Piotr blir, eller best av alt et nytt førstevalg som er bedre enn Piotr. I det siste tilfellet må vi sikkert ha inn to keepere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Nå sa vel Piotr i avisen at den saken med den polske klubben var bare tull og at det måtte en større klubb til før han gikk fra Brann som han trivdes i.
SÃ¥ da forsvinner han til uken da?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dr_cyanid

Rart om det hentes en utlending for å sitte på benken og dermed unødig bidra til å fylle opp utlendingskvoten. Så Pjotr er nok muligens på vei bort. Tull å ha to utenlandske målvakter dersom denne kvoten fortsatt eksisterer

osoerli

Quote from: Nixon on January 06, 2015, 15:31:18 PM
Jeg skjønner ikke helt hvorfor polakken plutselig har blitt så dårlig.


Eg skjønar ikkje heilt at han nokon gong har vore så veldig god.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Kagain


Nixon

Jeg har i alle fall ingen problemer med at polakken forblir vår førstekeeper. Dersom vi ikke rykker opp i år er det garantert ikke hans feil.
Rød makt på Hansa


Lasaron

Tren på langskudd



Gulløl

Dette høres lovende ut. Trygg med bena og solide utspark har Piotr en del å gå på.

Klipp:



http://www.ba.no/sport/fotball/1__divisjon/article7741051.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: krakra on January 07, 2015, 01:36:21 AM

Piotr har etter mi meining aldri vore klasse for oss.  Han er veldig god pÃ¥ noko og svak pÃ¥ anna.  For Ã¥ vera ein klassekeeper etter mi meining mÃ¥ ein vera noksÃ¥ komplett.  God pÃ¥ alt.  FÃ¥ svakheter.

Piotr var i 2013 (og delsvis i 2014) veldig god 1 mot 1 og skot frÃ¥ distanse, og god pÃ¥ skot frÃ¥ kort hald og straffekonk.  Han har i heile Brann-karriera vore middelmÃ¥dig pÃ¥ feltarbeide, enkeltstraffar, og dirigering av forsvar, og elendig med ball i beina pÃ¥ tilbakespel.  Eg veit ikkje korleis det er med deg, men eg meiner i alle fall at keeperarbeide bestÃ¥r i mykje meir enn Ã¥ stoppa skot.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

En liten, ukvalifisert analyse av Piotr sin utvikling i Brann:

- Blitt litt tryggere i feltet, men fortsatt litt svak der.
- Litt tabber i begynnelsen, så ble det bra tabbefritt, litt tabber igjen nå mot slutten av forrige sesong.
- Gått fra god til ubrukelig på straffer.
- Ok på skudd fra distanser.
- Ok + på reaksjonsredninger.
- Meget god en mot en.
- Direkte svak med ball i bena.
- Virker også litt svak i kommunikasjonen.
Tren på langskudd

Corran

Synes han er blitt svakere 1 mot 1 også
Mangler også at han er dårlig på igangsetting generelt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

G18/19 landslagsspelaren Tor André Skimmeland Aasheim vil bort frå FKH pga lite speletid.
Brann er vel ein god plass for unge spelarar.
Er venstre kantspelar, ein av plassane Brann treng litt påfyll.
Er frå Hordaland.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Quote from: osoerli on January 08, 2015, 09:13:15 AM
G18/19 landslagsspelaren Tor André Skimmeland Aasheim vil bort frå FKH pga lite speletid.
Brann er vel ein god plass for unge spelarar.
Er venstre kantspelar, ein av plassane Brann treng litt påfyll.
Er frå Hordaland.


Tja, kanskje det? Så lenge ingen går ut, skal han ikke inn. Tror ikke han er betydelig bedre enn andre. Men venstrebeint er interessant. Så spørs det litt på spillertypen også. Er han en som bare profiterer på spark og løp (Sæv) er han uinteressant.
Men han er 96-modell, og kan dermed være i femmergruppen.
Tren på langskudd

krakra

Tror du en som vil vekk fra sin nåværende TL-klubb på grunn av lite spilletid vil gå til en 1. divisjonsklubb for å være på femmerlisten?

Kagain

BT melder at Orlov kanskje er aktuell for en Kasaksthansk klubb.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Orlov-aktuell-for-Kasakhstan-483758_1.snd

Det må vel være den mest eksotiske ligaen som har vært interessert i våre spillere. Jeg tviler på at det blir noe ut av dette, både fordi at det nok ikke er så mye penger i Kasaksthan (annet enn for noen utvalgte) men også fordi at det kan bli FOR eksotisk og spesielt for de fleste. Men det blir i alle fall spennende å følge videre.

Lasaron

Quote from: krakra on January 08, 2015, 09:49:11 AM
Tror du en som vil vekk fra sin nåværende TL-klubb på grunn av lite spilletid vil gå til en 1. divisjonsklubb for å være på femmerlisten?


Nei, så det blir neppe noe av.
Tren på langskudd

piotrl

January 12, 2015, 16:02:01 PM #1041 Last Edit: January 12, 2015, 16:06:04 PM by piotrl
Lite/ingen rykter som gjelder Brann i disse dager, men ser Sogndal ønsker seg Hødd-spiss Robin Shroot. Scoret 16 mål i 1.div i fjor og har med det bevist at han er god nok for dette nivået. Kanskje ikke helt den hyllen vi ønsker oss, men hvis vi tenker realistisk er det vel ikke sikkert vi tiltrekker oss så mye bedre?

EDIT: I artikkelen til Aftenposten sier Bakke at flere toppklubber er interessert: http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forstediv/Sogndal-onsker-seg-Shroot-483931_1.snd

Gulløl

Robin Shroot er absolutt en interessant spiss, har vært nevnt her på forumet tidligere i vinter. Kommer han til Brann og opprettholder snittet på 0,7 mål pr.kamp fra i fjor over 30 kamper utgjør det 21 mål. Hyllen er grei nok, det blir samme divisjon for han. Om Brann føler at det er stor sjanse for at Jacob Orlov og/eller Marcus Pedersen forsvinner i vinter eller på våren burde de vurdert å hente denne bosman spilleren nå i januar. Brann bør være mer attraktiv en Sogndal for han. Irriterende om en eller to av våre spisser forsvinner nærmere seriestart og de beste ledige spiss alternativene som ikke er for kostbare har gått til andre klubber.

Kan nevnes at Robin Shroot var på årets lag i 1 divisjon i fjor.
http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=article&articleId=6207712
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Et kjapt søk på nettet viser at Shroot er et meget usikkert kort for å si det mildt. Han har rotet rundt i lavere divisjoner i England uten å få spille så mye og har nesten ikke skårt mål. Selv på fjerde nivå, der han rett nok spilte litt, skårte han ikke mye. Den eneste sesongen i hans snart 27-årige liv der han har gjort det bra er i Hødd i fjor. Hvor stor er sjansen for at han skal klare å gjenskape det i Brann? Temmelig liten spør dere meg.
Rød makt på Hansa

Gulløl

January 12, 2015, 17:30:28 PM #1044 Last Edit: January 12, 2015, 17:40:26 PM by Gulløl
Mounir Hamoud som ble ryktet til Brann på twitter for èn uke siden har fått et kontraktstilbud fra Strømsgodset på tre år. Jostein Flo regner med en avgjørelse i løpet av tre-fire dager. Usikkert om det er i ryktene og at han også har et tilbud fra Brann, skal bli spennende å se om han blir Brann sin neste signering. Får håpe at han er litt snurt for at han først ble vraket av Strømsgodset, og at konen er fra Bergen kan være et moment som vipper han i Brann sin favør om han har et tilbud fra Brann. Ryktene er kun fra twitter, avisene har ikke skrevet noe om Brann er interessert.

Klipp:

Mounir Hamoud dukket også opp på mandagens Godset-trening i Lillestrøm-hallen. Han tygger for tiden på tilbud om en treårskontrakt med Strømsgodset, etter først å ha fått beskjed om å finne seg en ny klubb. Helomvendingen fra klubbledelsen kom overraskende, men det ble svært godt mottatt av supporterne.
-Vi ønsker å ha med Mounir videre, og håper å få til en avtale. Jeg regner med en avgjørelse i løpet av tre-fire dager. Mounir kommer uansett til å trene med oss denne uken, sier Jostein Flo.
Hamoud ønsket ikke si noe om kontraktsforhandlingen etter mandagens økt.


http://www.dt.no/Grod_s_pr_vespiller_for_Godset-5-57-18866.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

January 12, 2015, 17:31:15 PM #1045 Last Edit: January 12, 2015, 17:33:00 PM by krakra
Med Pedersen, Huseklepp, Larsen og Orlov i stallen og Lorentzen og Drame bak der trenger vi for øyeblikket ikkr gamble på en ny spiss.

Når det er sagt håper jeg Orlov forsvinner. Hvis Pedersen også stikker kan det være plass for en ny spiss

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Joggi Bogga

Flere og flere som ryktes vekk nå. Det virker som om ting sakte men sikkert er i ferd med å snu. Det ville vært blytungt å gå inn i en ny sesong vel et tonn fotballspillende daukjøtt slengende rundt.

Hovedfokus bør være å kvitte seg med de som er godt gasjert eller dårlig. Vi har noen å ta av. Begge deler er en bonus og i mange tilfeller sikkert vanskelig. Som feks med Demir, Pedersen og Huseklepp.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Huseklepp og Pedersen er ikke dårlige.

Kagain


Go Up