• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Aalesund, 8 August Kl.19.00

Started by Brann4, August 05, 2014, 20:29:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

apop

Er det mulig å klage på gule kort? Aldri i livet om det var en takling verdt ett gult kort.

Hatleking

Tenk kor mange mål Finne ville hatt til no om han framleis hadde vore her...

krakra

Finne-Orlov hadde vært en drømmeduo.

TCAC

Så jævlig deilig. Akkurat som etter Viking-kampen borte melder det seg en kraftig optimisme, men det er selvsagt mer hjertet enn hjernen som snakker. Vi er nok snart nede på jorda igjen.

Huff

August 08, 2014, 20:18:33 PM #104 Last Edit: August 08, 2014, 20:22:29 PM by Huff
Herlig.

Årsbeste spillemessig, årsbeste defensivt og årsbeste av Klepp, Haugen og Badji (jeg så riktignok ikke bortekampen mot Viking). Når det gjelder å dominere en hjemmekamp mot en TL-motstander er dette det mest overlegne jeg har sett Brann siden Mjelde var trener. Jada, jeg vet at vi slo ULF 6-1 senest i fjor, men da var vi på langt nær like overlegne i spill.

Men, kampen i dag illusterer og våre enorme problemer. Vi må nærmest pisse på motstander i 90 minutt for å vinne hjemme. Vi skriker etter en annen spiss enn Barmen. Vi må ha en notorisk målskorer, og jeg tror ikke det er mulig å hente en slik spiller med mindre vi snakker rent lykketreff. Spillere som faktisk er notoriske målskorere går ikke til en klubb med en fot i Adecco, de som evt kan lånes er normalt spillere som har sittet på benken i lengre tid, og som trenger kamptrening for å spilles i form. Dessuten går ikke gode målskorere til en bakgårdsliga med mindre de er desperate og det internasjonale overgangsvinduet er minutter unna stenging, når dette skjer er Tippeligavinduet for lengst stengt. Vi må håpe på at spillerne nå får hodet på plass igjen.

Vil forresten gi hele jævla laget en enorm hyllest for den mentale styrken de viser i dag. Etter den ''typiske'' meget gode, men måløse førsteomgangen klarer de å gå ut å spille en solid andre omgang. Tror mange lag ville kollapset mentalt når dette skjer igjen og igjen -spesielt med katastrofen i Lillestrøm som bakteppe.

Spelaren

Gå av.

Nixon

En ting er sikkert: Det er mye MYE deiligere å vinne en kamp i bunnstriden enn stort sett alle andre steder på tabellen!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hatleking

Quote from: Nixon on August 08, 2014, 20:21:31 PM
En ting er sikkert: Det er mye MYE deiligere å vinne en kamp i bunnstriden enn stort sett alle andre steder på tabellen!:)


Ja! Og ein held iallfall nerva og engasjementet ved like. Hadde ein småsurfa seg inn til ein 9. plass så hadde det neppe vore så mykje skriverier her!

krakra

Slår vi RBK er jeg helt sikker på at vi redder plassen. Nivået i stallen er ferdighetsmessig mye bedre enn tabellplasseringen tilsier, noe vi så igjen i dag. Problemet har hele veien vært en knekt psyke. Vinner vi mot RBK er nok den helbredet nok til at vi berger plassen. Iallefall om resultatene til Glimt og AafK går vår vei.

Henrik8

Jeg trekker et lettelses sukk. Det er den eneste følelsen jeg har igjen per nå. I tillegg til følelsen av at dette var en bra kamp av oss.
Kjør over pakket 09`

Belfort

Fy faen dette var deilig og ikke minst så fortjent! Herlig stemning på stadion i kveld. Badji var konge i dag. Hva er det med Skaanes som gjør at han aldri utfordrer utover men kun går innover?

Leffen

Sååå deilig! Karadas, din deilige mann. Badji, din deilige mann. Barmen, avskilt ham.

Gepard

Azar Karadas dere. Azar Karadas. Betyr alt for dette laget nå.

Hatleking

Quote from: Belfort on August 08, 2014, 20:37:51 PM
Fy faen dette var deilig og ikke minst så fortjent! Herlig stemning på stadion i kveld. Badji var konge i dag. Hva er det med Skaanes som gjør at han aldri utfordrer utover men kun går innover?


Mykje har nok å gjere med at han er høgrefota og spelar på venstrekanten.

Nixon

Quote from: Gepard on August 08, 2014, 20:43:10 PM
Azar Karadas dere. Azar Karadas. Betyr alt for dette laget nå.


Jepp, og det er derfor veldig synd at han går glipp av neste kamp mot bartepakket. Og hvordan er reglene for karantene etter det? Etter hvert andre gule kort?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: krakra on August 08, 2014, 19:54:07 PM
Avslutninger: 20
Avslutninger på mål: 4


Det sier nok, vil jeg påstå. Halvparten av avslutningene kom fra innenfor sekstenmeteren.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: Nixon on August 08, 2014, 21:03:26 PM
Quote from: Gepard on August 08, 2014, 20:43:10 PM
Azar Karadas dere. Azar Karadas. Betyr alt for dette laget nå.


Jepp, og det er derfor veldig synd at han går glipp av neste kamp mot bartepakket. Og hvordan er reglene for karantene etter det? Etter hvert andre gule kort?


Annethvert gule ja... Betyr vel at han står over hver tredje seriekamp ut høsten :p

En liten trøst at RBKs midtstopper Tore Reginiussen visstnok heller ikke kan spille, så der mister de en del duellkraft, de óg.

OmOssSjølOgHansaøl

Vanvittig, vanvittig deilig! Psyko, psyko Azar (på riktig måte)! Og Brann-midtbanen er den beste jeg har sett på aldri så lenge. Ah, dette gjorde godt!

Og ... Vi er så sykt avhengig av å få inn en spiss i dette vinduet! Det skal ikke være mulig å bare score én gang med et så massivt press.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

blobby winters

Når Barmen bommet med hode for n'te gang tenkte jeg at Kovacs ikke ville vært så dumt et kjøp likevel. Tror han ville fått hat-trick i dag

Corran

Guuud såååå deeeiligt
Var helt fantastisk på stadda i dag og når eg så rundt meg på øvre Hansa så var det voksne menn med blanke øyne når målet endelig kom. For en utløsning og for en utmattet følelse etterpå
Må si det er lenge siden jeg har sett et Brann lag spille så godt og at det har vært så god stemning på staddaen
Masse gledelig med spillet i dag og spesielt gledelig at Huse og Vindheim er blitt en fantastisk høyre side som jobber hemover og dominerer og dobler på kant hele tiden. Og ikke å glemme Haugen og Badji som er fantastiske sammen i dag. Azar må vel heller ikke glemmes og ei heller de andre som bidro.
Synd og skam at ikke Barmen er mer målfarlig og litt raskere for da kunne han blitt en meget god spiller. Men dessverre er han treg og han klarer ikke omsette alle sjansene han komemr til. Han er flink å komme til dem, men der stopper det.
Og da er vi over i de små tingene som bekymrer og det er effektiviteten og det at de legger seg litt på slutten, men i situasjonen de er i og når målet kommer så sent så er det også forståelig.
GruGleder meg til neste kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Herman1


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Sånn ca.

Herman1



Og vi skal være der og ta imot hånet fra Haugesund-fansen i siste runde... hehe...

Hvis vi hadde rykket ned før siste kamp, hadde det vært litt tøft om vi likevel stilte mannsterkt opp på Haugesund Stadion i siste runde og laget et sinnssykt lurveleven og sjokkert hele "Brann-fansen skal jo ha treneren sparket etter tre tap"-Norge med å gi vår fulle støtte til Norling-prosjektet selv etter nedrykk. Hva vi mener om RBHs jobb, er imidlertid en annen historie.
[/quote]

Får for Guds skyld håpe at vi har sikret en videre TL-tilværelse forut for årets siste kamp.
For borte mot Haugesund ryker vi.

Herman1


Fantastisk herlig kamp, både på gresset og tribunen.
Fullstendig fortjent seier.

Men, som jeg har påpekt i noen uker nå, så skriker dette laget etter en solid forsterkning på topp. En som putter noen av sjansene han får.

Orlov gjør igjen en fin innsats og redder oss med sitt nydelig velplasserte skudd.
Men vi kan ikke stole på ham alene, spesielt siden ytterst få andre Brann-spillere scorer for tiden.

Herman1

Quote from: Hatleking on August 08, 2014, 20:26:17 PM
Quote from: Nixon on August 08, 2014, 20:21:31 PM
En ting er sikkert: Det er mye MYE deiligere å vinne en kamp i bunnstriden enn stort sett alle andre steder på tabellen!:)


Ja! Og ein held iallfall nerva og engasjementet ved like. Hadde ein småsurfa seg inn til ein 9. plass så hadde det neppe vore så mykje skriverier her!


Just det!

Ingenting er mer drepen for oss når det gjelder engasjement og tribuneliv enn å være en middelhavsfarer.
Rent bortsett fra å vinne seriegull, selvfølgelig.
Vi får håpe det blir lenge til neste førsteplass så sulten vår bygger seg opp igjen. ;)

Ellers enig i at dette var en soleklar lagseier først og fremst.

Herman1

Quote from: krøvel vellevold on August 08, 2014, 21:09:26 PM
Quote from: krakra on August 08, 2014, 19:54:07 PM
Avslutninger: 20
Avslutninger på mål: 4


Det sier nok, vil jeg påstå. Halvparten av avslutningene kom fra innenfor sekstenmeteren.


Man kan se seg litt blind på medias sjansestatistikk all den tid de ikke differensierer mellom store og små sjanser.

krøvel vellevold

Quote from: Herman1 on August 09, 2014, 02:11:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 08, 2014, 21:09:26 PM
Quote from: krakra on August 08, 2014, 19:54:07 PM
Avslutninger: 20
Avslutninger på mål: 4


Det sier nok, vil jeg påstå. Halvparten av avslutningene kom fra innenfor sekstenmeteren.


Man kan se seg litt blind på medias sjansestatistikk all den tid de ikke differensierer mellom store og små sjanser.



Det er vel ingen som påstår at sjansestatistikk er noen nøyaktig fasit på styrkeforholdet.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Tok buss til Stadion i går, og i Nygaten kom det på en god gjeng unge menn, og når bussen begynte å kjøre igjen startet de et deilig lurveleven. De jeg var med skjønte ingenting, for disse folkene hadde jo ikke supportereffekter på seg. Takk til gjengen fra Victoria for en herlig oppladning, med synging om Hasun og Kottila.

Følte dette var en av tidenes mest fortjente seirer, og pasningsspillet var helt utrolig treffsikkert. Synd vi bare har Orlov som en brukbar avslutter, de andre er fortsatt helt totalt dårlige på avslutninger. Fatter ikke at Barmen startet på topp nok en gang. Hva er galt, Norling?

Neste kamp: Grønner inn for Azar, Skaanes inn for Askar, Lorentz inn for Barmen.
Tren på langskudd

Hatleking

Elles viste kampen ein del ting i går, blant anna

- Det er ikkje slik at Norling ikkje ser at Barmen kan spele midtbane. Han vart flytta ned og gjorde ein grei jobb der. La han heller vere eit alternativ der enn heilt oppe!

- El Fakiri kom inn på slutten for nemnde Barmen. Birkelund var unytta reserve. Sistnemnde har nok ein god veg å gå før han er veldig aktuell for spel for A-laget.

- Elles blomstrar Huseklepp på kanten. La han vere der!

- Vindheim spring, spring og spring. Utruleg - men kan det bli noko tøft med kamp no både i midtveka og til helga igjen?

Kagain

August 09, 2014, 12:14:36 PM #128 Last Edit: August 09, 2014, 12:17:05 PM by Kagain
God stemning. God smak på seieren. God stil. I dag var stemningen slik at jeg, som ellers er en i overkant avbalansert herremann, måtte ytre noen meninger om spillet. Høylydt. Men i alle fall: jeg har vært kritisk til Karadas tidligere, men jeg må innse at (om en ser bort fra prisen) så er han bedre nå enn han var forrige gang han var i klubben. Og han er viktig. Ellers var det vel over gjennomsnittet bra jobbing av alle spillerne. Det som kan bli interessant er hvor tilskuere det blir neste gang, og om de klarer å koke like godt da også.

Edit: på bybanen i retning sentrum havnet vi ved siden av en kontigent Aafk-fans. De gratulerte oss med en velfortjent seier og ville påpeke at de alltid har sagt at de vil ha Brann i tippeligaen. Så Knut Langeland: SUCK IT!

Nixon

Quote from: Hatleking on August 09, 2014, 11:17:31 AM- El Fakiri kom inn på slutten for nemnde Barmen. Birkelund var unytta reserve. Sistnemnde har nok ein god veg å gå før han er veldig aktuell for spel for A-laget.


Nå er det ikke sikkert at Fakiri hadde kommet foran Birkelund i køen med et annet kampbilde. For såvidt jeg kunne se var det Lorentzen som skulle komme innpå, og ikke Fakiri på slutten. Men så kom målet, og da gjorde Norling om på byttet og valgte ekstra rutine på midten for å sikre seieren. Så det er ikke sikkert at Birkelund er så langt unna laget som gårsdagen kunne tyde på. I så fall er han tilnærmet like langt unna laget som da han dro. Og da virker Frankrike-oppholdet nesten meningsløst sportslig sett.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

blobby winters

Quote from: Kagain on August 09, 2014, 12:14:36 PM
Edit: på bybanen i retning sentrum havnet vi ved siden av en kontigent Aafk-fans. De gratulerte oss med en velfortjent seier og ville påpeke at de alltid har sagt at de vil ha Brann i tippeligaen. Så Knut Langeland: SUCK IT!


Ville vært veldig modig eller veldig dum dersom de hadde sagt midt i Bergen blant mange fylle Bergensere at det var en ufortjent seier, og at de kommer til å le som f* hvis Brann rykker ned til 1. Divisjon og besøker Hodd, Strømmen og Nest Sotra.

krakra

Quote from: Nixon on August 09, 2014, 14:10:16 PM
Quote from: Hatleking on August 09, 2014, 11:17:31 AM- El Fakiri kom inn på slutten for nemnde Barmen. Birkelund var unytta reserve. Sistnemnde har nok ein god veg å gå før han er veldig aktuell for spel for A-laget.


Nå er det ikke sikkert at Fakiri hadde kommet foran Birkelund i køen med et annet kampbilde. For såvidt jeg kunne se var det Lorentzen som skulle komme innpå, og ikke Fakiri på slutten. Men så kom målet, og da gjorde Norling om på byttet og valgte ekstra rutine på midten for å sikre seieren. Så det er ikke sikkert at Birkelund er så langt unna laget som gårsdagen kunne tyde på. I så fall er han tilnærmet like langt unna laget som da han dro. Og da virker Frankrike-oppholdet nesten meningsløst sportslig sett.
Norling sier at Barmen signaliserte at han måtte ut akkurat før Orlov scoret. Så det ble nok endring i planen av det. Jeg tror også at Fakiri kommer inn for å skape ro og hindre at laget falt sammen igjen.

dudo

Hassan-trekket funket fint det. Igjen. Sier mye om psyken i laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Sier også mye om hvor skoen trykker. For hadde det bare gått på ferdighetene til spillerne, som noen liker å påstå, så hadde det ikke hatt så stor effekt å bruke høyst ordinære Fakiri.

Huff

Argumentet mot fjortenlagsserien var at halve TL var involvert i nedrykk, for mange fikk panikk og gikk for kortsiktige løsninger, noe som gikk ut over både økonomi og talentutvikling.

Vel, lag en fjortenlangsserie der et lag rykker direkte ned, mens nr 13 spiller kvalik.

Falkman

Quote from: krakra on August 09, 2014, 16:54:24 PM
Sier også mye om hvor skoen trykker. For hadde det bare gått på ferdighetene til spillerne, som noen liker å påstå, så hadde det ikke hatt så stor effekt å bruke høyst ordinære Fakiri.


hva er det egentlig du prøver å si her?

krakra

Hvis problemet til Brann hadde vært at spillerne rett og slett ikke er bedre enn tabellen sier så hadde det ikke hjulpet noe med en spiller som Fakiri.


Yngve

Quote from: Huff on August 09, 2014, 17:24:19 PM
Argumentet mot fjortenlagsserien var at halve TL var involvert i nedrykk, for mange fikk panikk og gikk for kortsiktige løsninger, noe som gikk ut over både økonomi og talentutvikling.

Vel, lag en fjortenlangsserie der et lag rykker direkte ned, mens nr 13 spiller kvalik.


Det har me hatt. Det var jo heilt tragisk. Dei fleste laga hadde ingenting å spela for. Innkalle fall meiningslaust.

Joggi Bogga

Fikk ikke med meg festen, er det noen som vet hvor det går an å se høydepunkter?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

GKH


Joggi Bogga

Takk!
Virker av en eller annen grunn som om altomfotball.no ikke lenger har høydepunkter for alle kampene.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Jose Arrogantio

Quote from: GKH on August 09, 2014, 23:55:18 PM
Quote from: Joggi Bogga on August 09, 2014, 23:38:00 PM
Fikk ikke med meg festen, er det noen som vet hvor det går an å se høydepunkter?


http://www.brann.no/free/videoId/irg5o4smm2e11nozdhk36zn0y


Hvorfor vise reprise av flere av sjansene, men ikke målet? Tåpelig.

krakra

Og hvorfor vises ikke det annullerte målet? Jeg ville høre lyden på det og.

Go Up