• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Medlemsmøte på Stadion torsdag 5. juni kl. 18.00

Started by Nixon, May 22, 2014, 11:26:57 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

nero

Quote from: dragn on June 04, 2014, 12:38:40 PM


Hvor skulle vi hentet penger fra dersom vi hadde budsjettert med smålige  8-9 000? Eller skulle vi budsjettert med å gå i rødt med flere millioner?



Skjønte ikke helt denne. Får vi mer penger av å budsjettere med 12 000 tilskuere? På grunn av at onkel Trond dekker underskuddene våre?
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: dragn on June 04, 2014, 12:38:40 PM
Quote from: nero on June 04, 2014, 12:02:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:08:24 AM
Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Hva mener du de burde gjort annerledes etter at Skars fikk tuppen?

Tja. Unngått å budsjettere med totalt urealistiske publikumstall, kanskje? Strategiplanen har jo beviselig slått totalt feil, vi er ikke noe stabilt topplag. Mitt poeng er jo bare at Roald sitter tryggere enn noen gang, selv om hele klubben er på vei ned i et svart hull. Akkurat det føles som salt i såret, for å si det sånn.


Hvor skulle vi hentet penger fra dersom vi hadde budsjettert med smålige  8-9 000? Eller skulle vi budsjettert med å gå i rødt med flere millioner?

Tenk deg hvilke signaler det hadde gitt til Norling dersom det første vi gjorde var å gjøre ekstreme lønnskutt og liknende? Hvilke signaler hadde det gitt oss supportere? Jeg synes han skal få kreds for å prøve. Om kuttene hadde begynt i vinter hadde vi etterlyst satsing og mangel på å offensivitet.

Dessuten tror jeg ikke det finnes andre trenere med realisme som kunne gjort oss bedre enn vi vil være i 2015 enn Norling. Vi kunne gått for billigere og bedre alternativer på kort sikt, men ingen som kan ta oss til topps!
Så du mener at vi lurte Norling til Brann og at dette var riktig? At det ville vært dumt å være ærlig om situasjonen.

Hadde Brann vært realistiske fra starten av hadde man ikke behøvd å gjøre like store kutt. Nå har vi bare et halvt år på å gjøre de samme kuttene vi kunne gjort på ett helt år.

dudo

Quote from: nero on June 04, 2014, 13:34:05 PM
Quote from: dragn on June 04, 2014, 12:38:40 PM


Hvor skulle vi hentet penger fra dersom vi hadde budsjettert med smålige  8-9 000? Eller skulle vi budsjettert med å gå i rødt med flere millioner?



Skjønte ikke helt denne. Får vi mer penger av å budsjettere med 12 000 tilskuere? På grunn av at onkel Trond dekker underskuddene våre?


Så lenge dét er sikkerhetsnettet vårt burde vi strengt tatt budsjettert med økte priser, intet partoutkortsalg og fulle tribuner hver gang. 17300*500*15=ca 130 mill. Da snakker vi bidrag!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Dersom ting henger slik sammen at Mohn dekker publikumstapet var det faktisk genialt av RBH å tullebudsjettere slik han gjorde.
Tren på langskudd

dudo

Definitivt. For da er det faktisk slik at mer realistisk budsjettering ville blitt dyrere for oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Lions led by donkeys.

krakra

Kommer ann på hvordan man ser på det. For RBH var det uansett genialt. For Brann er det neppe genialt å gjøre seg avhengige av en Mohn som sitter og dikterer klubben uten peiling og langt på vei garanterer at RBH får fortsette. Hvor mye penger trenger vi for å veie opp for de menneskene Mohn har pushet på klubben?

dudo

På lang sikt er det ikke genialt, nei. Men på kort sikt kan det virke å være det som får oss til å overleve. Og da må jo man innrømme at det er litt snedig, uansett hvor høyt man hater RBH.

Men det blir gjerne ikke svart-hvitt nok, når jeg tenker meg om. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

June 04, 2014, 15:12:43 PM #58 Last Edit: June 04, 2014, 15:15:07 PM by krakra
Hadde vi ikke overlevd med en mer edruelig budsjettering? Problemet med disse "genealitetene" er at vil sørge for at vi for alltid blir avhengig av Mohn, og dermed også nødt til å krype for ham.

Det er vel det som kalles å pisse i buksa for å holde seg varm.

dudo

Vi hadde vel i første rekke ikke kunnet ansette en så merittert trener som Norling. Vi kunne heller ikke hentet noen av de etablerte spillerne vi har nå (uten at det - i etterpåklokskapens lys - nødvendigvis ville svekket oss), og vi måtte solgt de vi kunne, samtidig som jeg tror utviklingsavdelingen hadde fått kraftige kutt.

Det er selvsagt ikke optimalt, men om vi plutselig måtte vedtatt et budsjett på 100 mill i stedet for 110 mill ville vi merket det kraftig. I overkant av 20 mill ligger fast i betjening av lån, og det er flere andre poster det er vanskelig å kutte nevneverdig i.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er bare spekulasjoner at vi ikke kunne ansatt Norling. Han virker ikke å være veldig opptatt av hvor mye penger klubben bruker og har ikke brukt mye penger på å bygge noen lagene sine. Verken i AIK eller Malmo. Han tjener det samme som Skarsfjord brukte. Vi må kutte til slutt uansett. Enten det eller la oss diktere av en rik onkel uten fotballkompetanse. Jeg syns ikke det er genialt å utsette det istedenfor å ta tak i det først som sist.


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

Hvordan skulle vi kuttet i år? 10 mill er vel et realistisk anslag?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

Quote from: krakra on June 04, 2014, 15:40:38 PM
Så du mener det er "genialt" å pisse i buksen for å holde seg varm med mindre jeg kan legge frem nøyaktig hvordan man skulle kuttet 10 millioner?


Stråmann, much? Jeg skal svare for deg likevel: Nei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Da skjønner jeg ikke poenget med spørsmålet ditt. Kan du forklare det? Hvorfor skal jeg fortelle hvordan Brann skal kutte ti millioner?

Som sagt. Brann iallefall begynt på jobben. Så kunne Mohn dekket det de ikke fikk til. Det Brann gjør nå er å utsette kuttjobben som uansett er helt uunngåelig. Prisen for det er at Mohn får fortsette å diktere Brann. Jeg syns ikke det er genialt på noen måte.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Tror du helt seriøst at Demidov bare tjener 1,5 millioner i Brann? At Brann ikke kan røre lønningene er helt jeg uenig i. Det er noe som de fleste klubben får til når det er nødvendig. For Brann er det i realiteten nødvendig, men de bruker fiktive budsjetter og Mohnpenger til å dekke over det. Ta kuttene som svir, og driv klubben på en måte som er levedyktig. Det drepte ikke VIF, tvert imot, og det dreper neppe Brann.

Brann opprettet en ny stilling foran årets sesong. "Arrangementsansvarlig", de har Brannbutikker som stort sett bare går i minus. De kunne strengt tatt kuttet ut "ansvarlig for privatmarkedet" og ansatt en eller annen BI-ansatt på deltid uten at det hadde gått utover kvaliteten også.

Brann burde kuttet det de kunne i vinter. Hadde det fortsatt vært underskudd hadde nok Mohn dekket det og. Det hadde vært det "geniale". Ikke å sette opp et urealistisk budsjett med garantier fra Mohn om å dekke sprekken. Det er ikke umulig for Brann å gå i null. Jeg er sikker på at de hadde klart det hvis de hadde vært nødt, men med Mohn kan de tillate seg å la være. Uten at det har hjulpet oss all verdens sportslig.

Mestparten av pengene vi bruker på utviklingsavdelingen er penger vi får fra Mohn, næringsliv og diverse støtteordninger for talentarbeid i norsk fotball.

dudo

Et sted mellom 1,5 og 2 mill, ja. Har du referanser som viser noe annet, eller blir det bare spekulasjon mot spekulasjon?

"Arrangementsansvarlig" er vel noe som kom i stedet for en eller annen annen stilling? Altså et kutt i antall ansatte. Brannbutikken i sentrum opphører, den på stadion er sikkert grei å ha på kampdag, med mindre de har andre leietakere.

Det er to måter å øke overskudd/redusere underskudd på. Enten ved å redusere utgiftene, eller øke inntektene. Brann har denne sesongen økt inntektene betydelig ved å budsjettere for høyt - mot at Mohn dekker inn. Det er - isolert sett - et klokt trekk, som hindrer kutt andre steder. Selv frykter jeg at ungdomsavdelingen ville fått sitt budsjett betraktelig innskrenket, noe som i sannhet ville vært å pisse i buksen. Som du sier, en del av disse pengene kommer fra Mohn - og da ville jo de forsvunnet, uten at vi hadde hatt sjans i havet til å dekke de inn igjen.

Jeg tror for øvrig ikke at alt som kan krype og gå av ansatte på stadion er ubrukelige. Det er en stor bedrift som omsetter for ganske mye. Da trenger man som oftest en del folk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

June 04, 2014, 16:55:59 PM #70 Last Edit: June 04, 2014, 17:01:10 PM by krakra
Hvordan ville pengene forsvunnet? Vi har en avtale med Mohn, og andre, om bidrag til utviklingsavdelingen. Hvordan ville de forsvunnet? Det er jo veldig lett å gå i pluss ved å "øke inntektene" med at en rik onkel spyler penger inn. Det kunne jeg og klart. De hadde jo ikke trengt å lyve om det engang, bare kjørt pengegavene inn i budsjettet med en gang. Jeg vil ikke kalle det genialt. Hva gjør vi når disse pengene forsvinner? Eller skal de ikke forsvinne? Skal vi være avhengige av Mohn for evig og alltid?

Vi øker inntektene ja, men det er jo i realiteten salgsinntekter vi får fra å selge klubbens selvstendighet. Jeg syns ikke det er genialt. Det er jo andre ting Brann kunne solgt for å øke inntektene, som navnet på Stadion. KG kunne medført økte inntekter i form av flere arrangementer. Men det ville vel ikke vært genialt det heller. Man må jo se hva disse økte inntektene koster.

dudo

Jøss, om det er så enkelt å få penger fra en rik onkel har du en stor fremtid i fotballedelsen! Jeg var for øvrig ikke klar over at du differensierte mellom forskjellige Mohn-bidrag.

Man kjøper seg tid til en mer smidig omstrukturering av klubben. Slik at man ikke skal miste alt av organisasjon og det som følger med f eks av kompetanse. Og hvordan gjorde man det? Ved å manipulere et antatt tilskuertall. Det er som sagt snedig.

Men har jeg kalt det genialt? Er ikke det du og én til som har nevnt det ordet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er forskjell på en formalisert avtale om støtte over tid til et konkret prosjekt, og det å gjøre seg avhengige av stadige pengeinnsprøytinger. Det ser du vel? Mohn kan ikke kreve noe for å forholde seg til en avtale han har med Brann. Han kan kreve noe hver gang Brann kommer og ber om penger til å dekke underskudd.

Det er enkelt å gå i pluss med støtte fra rike onkler. Og hadde jeg lovet nok innflytelse skulle jeg sikkert klart å få noen rike onkler til å bla opp for Brann ja.

Man trenger ikke miste alt av organisasjon. Man kan jo kutte i pengesluk som Brannbutikken. Grei å ha på Stadion når det er kamp? Ja vell, så ha den åpen på kampdag og steng den ellers da. Ikke hent inn spillere som krever enorme lønninger, ikke ansett nye mennesker i stillinger vi strengt tatt ikke trenger. Det hadde vært en start. Et lønnskutt hadde neppe vært umulig heller, hvis man hadde tatt innover seg at situasjonen krever det.

Du skrev iallefall et ganske bekreftende "definitivt" etter at Lasaron kalte det genialt.

dudo

Er det en formalisert avtale om støtte over tid? Mer enn den formaliserte "jeg dekker det dere ikke får inn på tilskuerfronten"?

Her kommer du med konkrete kutt som jeg kan si meg enig i, ja. Den ene butikken er som sagt på vei ut. Jeg er helt enig i at den andre kan stenge utenom på kampdag. Jeg er dog litt usikker på akkurat hvor mye vi sparer på det. Er det f eks slik at de som står i butikken ikke har andre oppgaver på stadion?

Jeg er heller ikke uten videre enig i at det er en stilling man ikke trenger. VIP-markedet er viktig, og de som kommer skal bli ivaretatt på en skikkelig måte. Regner med arrangementsansvarlig har noe å si der. Jeg drister meg til å si at en hver organisasjon som har 150 000 besøkende i året bør ha en ansvarlig for arrangementet ...

Når det gjelder å hente spillere på enorme lønninger så tror jeg ikke vi gjør det. Demidov tjener nok godt, ja, selv om du ikke har kommet med noen referanser til tallet du kom med. Uansett er ikke avdeling sport stedet vi bør kutte i mine øyne.

Og sist, et kollektivt lønnskutt bør være absolutt siste virkemiddel! Det handler litt om ære også, vi har inngått kontrakter, og jeg mener det blir helt, helt feil å ikke overholde disse pga av en i mine øyne misforstått stolthet når det gjelder å ikke budsjettere et litt høyt tilskuerantall ...

Ja, jeg skrev "definitivt". Og Lasaron skrev "tullebudsjettering". Det lå også en forutsetning til grunn. Og igjen - NYANSER! Det er ingenting som tilsier at du skal bruke ordet "genialt" i en diskusjon med meg 10 (!) ganger. Det vitner ikke om et veldig åpent sinn, om ikke annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 04, 2014, 12:02:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:08:24 AM
Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Hva mener du de burde gjort annerledes etter at Skars fikk tuppen?

Tja. Unngått å budsjettere med totalt urealistiske publikumstall, kanskje? Strategiplanen har jo beviselig slått totalt feil, vi er ikke noe stabilt topplag. Mitt poeng er jo bare at Roald sitter tryggere enn noen gang, selv om hele klubben er på vei ned i et svart hull. Akkurat det føles som salt i såret, for å si det sånn.


Jeg er uenig i det, men det er heller ikke poenget.

Det er ikke dét som gjør at vi ikke er et stabilt topplag i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

psv-hasund

Det er optimalt å få en sånn garanti som Mohn har gitt med at han dekker alt som er under 13 300 tilskuere * 160 kroner per kamp (vet ikke nøyaktige tall, men jeg antar jeg er i nærheten). Da kan vi budsjettere litt mer hårete, og ha mer penger å putte inn i sport uten å være redd for å gå i minus på tilskuerbudsjettet. Når vi så får suksess så vil støtten bli automatisk avsluttet for da vil laget selv gi nok inntekter til at budsjettene våre går i balanse eller i pluss. Skal vi få støtte av andre så er dette den støtten som er enklest å bli kvitt så lenge vi forvalter pengene riktig.

De eneste kravene Mohn har stilt er forlengelsen med Skarsfjord. At han skal garantere Roald sin stilling har liten rot i virkeligheten. Han kan selvsagt ha stilt flere krav, men til nå har ikke de vært synlig så for å ha puttet så mye penger inn i klubben føler jeg at han er en av de bedre investorene vi kunne hatt.

Mitt eneste mål er at Brann skal være best mulig, og det gjøres med en kombinasjon av stjerner, eldre og unge spillere. Kun satse på billige unge spillere er ikke det beste for laget, men jeg har tro på at Norling ser dette og handler lurt i sommer. Alder er forhåpentligvis ikke det eneste han ser på.

Huff

Jeg har ingen tro på at Mohn har stilt krav til at Roald må bli noen gang. Det jeg derimot tror er at Mohn har tillit til og kjenner Roald som en fin fyr, og at dette er særdeles viktig når han bestemmer seg for å bruke penger. Det er dermed ikke gitt at Mohn vil trekke seg ut om RBH forsvinner, men jeg vil anta muligheten for det er en del av styrets betraktninger når en vurderer direktørens verdi for klubben.

Forøvrig er jeg for slik nødhjelp akkurat nå, men klubben må snart begynne å ta steg bort fra å være prisgitt  investorers godvilje. Det skal være nok økonomisk fundament i Bergen til at det skal være fullt mulig å drive en toppklubb uten almisser, men det forutsetter kompetanse i tilnærmet alle ledd. 

nero

Quote from: Huff on June 04, 2014, 20:46:42 PM
klubben må snart begynne å ta steg bort fra å være prisgitt  investorers godvilje. Det skal være nok økonomisk fundament i Bergen til at det skal være fullt mulig å drive en toppklubb uten almisser, men det forutsetter kompetanse i tilnærmet alle ledd. 


Og det siste, altså kompetanse i alle ledd, er vi vel ikke en gang i nærheten av å ha.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Heispassasjer

Dårlig med folk...

Klaus_Brann

Ser ikke helt hvorfor ikke Norling kan ta det i plenum;

Brann-legenden Egil Austbø lurer på hvorfor Brann har elleve spillere i feltet på defensive dødballer. Han mener det vil ødelegger for kontringsjanser: - Jeg vil egentlig ikke svar på det her, men vi kan ta det sammen på bakrommet. En kan kontre selv om en har elleve spillere i feltet, svarer Norling.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Uenig med Norling, svært vanskelig å kontre med 11 mann tilbake i forsvar. Og han kunne fint svart på det spørsmålet.

Det å legge igjen 2-3 spillere som uansett ikke har noe å gjøre på defensive dødballer (utenom på slutten om man leder med 1 mål) er glimrende, og da kan man bruke Huseklepp og Skaanes/Larsen der som kan bruke farten sin.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

BojeN

Tja...er sikkert noen som har fått beskjed om å starte med engang slik at de kommer raskt i angrep og i stor fart. Motstanderen har gjerne ikke mange igjen i forsvar. siden Brann har trukket alle tilbake. Dermed kan vi kontre ganske bra med alle mann i forsvar på dødball.

Mer folk i feltet gjør det uansett vanskeligere å komme opp, uavhengig av hvem det er, så tar de opp plass og gjør det vanskeligere å bevege seg.
ojeN

Klaus_Brann

Helt enig, det er mye vanskeligere med alle mann i forsvar, men han har vel sett denne kampen;)
Huse til Skaanes som forserer og slår tilbake til Huse som smeller inn 3-0 i cupfinalen.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Flott at Barmen sier han skal ta tak i billettsystemet og at det skal bli mulig å kjøpe via mobil. 2014, lizzom.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

De har satt i gang en rekke tiltak, sier Barmen, men jeg synes det er rart at de ikke kan gå ut med hva de faktisk gjør.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Ja, har ingen tro på det før de sier hva det er de gjør. Det at de sier at de jobber med noe har jo ingenting å si, man er like langt.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Precis. Voldsomt åpen føler jeg ikke Sportsklubben har blitt i forhold til tidligere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Bruun-Hanssen snakker om prissettingen av billettene.

Bruun-Hanssen snakker om prissettingen av billettene.

- Vi har gjort en del ting, men hvis det ikke er nok, må vi se mer på det. Jeg tror vi lurer oss selv hvis vi tror det blir vesentlig flere på Stadion av å sette alle billettprisene til 100 kroner.


Vanskelig å si hvor mange ekstra det vil trekke. Jeg holder med RBH her. I første omgang er det det å vinne kamper som vil få folk tilbake på stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Ja, begynner man få en rekke kamper med seire og attpåtil fint spill vil det trekke tilskuere tilbake. Men det må jo skje. Seire mot Molde og Odd vil nok trekke litt folk tilbake etter ferien, og kanskje litt ekstra mot Ranheim.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Hvis noen er der og leser her, så foreslå dette til ledelsen:

Gi billettkjøpere hver 5. billett gratis. Da får folk et insentiv til å komme igjen neste kamp selv om resultatet på banen ikke inspirerer. Man skal ikke undervurdere enkle markedsføringstriks der folk kan få noe "på kjøpet".
Ka du ve?

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det burde blitt innført en bonusordning for de som ikke har partoutkort, men går på mange kamper for det.
At f.eks. 200 med over et visst antall kamper var sikret cupfinalebillett. Dette gjennom et kort som registrerer antall kamper, eller via en app som hadde vært det enkleste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Bør være større rabatter og fordeler ved å kjøpe partoutkort
Det beste for Brann er jo et så høyt partoutkort salg som mulig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Blir ikke varme kokeplater når Roald skrur av strømmen.

Heispassasjer

Quote from: Xminator on June 06, 2014, 05:52:03 AM
Blir ikke varme kokeplater når Roald skrur av strømmen.

Da får Rune komme og fyre opp grillen...... :-P

krøvel vellevold

Voldsomt negativ vinkling av BA ang. dette møtet. De gir omtrent inntrykk av at folk ikke har troen på Norling lenger. Og når de skriver at "stemningen stod i sterk kontrast" til Norling-ansettelsen i desember, får man jo inntrykk av at folk var sterkt kritiske til ham nå. Uansett merkelig å sammenligne stemningen på en pressekonferanse der man presenterer en ny trener, med et helt vanlig medlemsmøte der man diskuterer klubbens status. De har hengt seg opp i at det ikke var allsang og bluss denne gang. Det hadde det jo ikke vært på et ordinært medlemsmøte om vi så ledet serien med 10 poeng.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Kan ikke denne Osdal fremme disse argumentene for BA også i en annen anledning? Det er jo fort gjort at BA da bidrar til å fremme forståelsen av bergenserne som kravstore tullinger som ikke noe er godt nok for. Og da får enkelte andre fusentaster og taskenspillere i media mer vann på sine respektive møller.

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on June 06, 2014, 07:46:51 AMDet hadde det jo ikke vært på et ordinært medlemsmøte om vi så ledet serien med 10 poeng.


Med Norling, i år, hadde det ihvertfall vært ballonger om så var tilfellet. Til nød litt allsang ledet an av Roald på gitar.
Gå av.

Go Up