• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Medlemsmøte på Stadion torsdag 5. juni kl. 18.00

Started by Nixon, May 22, 2014, 11:26:57 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Billettsystemet, og jobben med privatmarkedet, bør bli tatt opp.
Tren på langskudd

Stian

Prosessen videre mtp. stadionutbygging finansiert av utleie (etter modell fra Sogndal) bør også taes opp. Høgskolen trenger lokaler, og prosessen bør startes før de får en langsiktig leieavtale et annet sted!

crm

Quote from: Stian on May 23, 2014, 11:36:11 AM
Prosessen videre mtp. stadionutbygging finansiert av utleie (etter modell fra Sogndal) bør også taes opp. Høgskolen trenger lokaler, og prosessen bør startes før de får en langsiktig leieavtale et annet sted!


Det er et interessant tema. Bare å møte og stille spørsmålet!
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Lasaron

Fikk nettopp brev fra Brann med regning for medlemskontigent for 2014. Frist 2. juni. Godt mulig man må ha betalt denne for å få komme på medlemsmøte. Eller er det åpent for alle?
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Nixon on May 22, 2014, 11:26:57 AM
http://www.brann.no/news/article/5lhl7xz563ek1ttu1hccqs4bm/title/klart-for-medlemsmote-torsdag-5-juni

Programmet for møtet ser slik ut:


Hmmm, ingen prosesssymbioseanalyser, ingen spillerlogistikkavbalanseringsdynamiseringer og ingen realitetsorienteringsfusjonskalibreringer på programmet? De er i ferd med å bli slepphendte i propagandaministeriet...
Ballen skal fremover!

nero

Quote from: Henki on May 30, 2014, 13:52:22 PM


Hmmm, ingen prosesssymbioseanalyser, ingen spillerlogistikkavbalanseringsdynamiseringer og ingen realitetsorienteringsfusjonskalibreringer på programmet? De er i ferd med å bli slepphendte i propagandaministeriet...

Ja, det virker litt slapt. Kanskje det blir slik fordi vi skandaløst nok ikke har en "strategic controller" i klubben lenger. Hvordan en profesjonell fotballkubb kan klare seg uten, er jo et mysterium.
Lions led by donkeys.

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

paf

Quote from: crm on May 30, 2014, 15:26:15 PM
Brann har lagt ut en rapport i forbindelse med medlemsmøtet på torsdag: http://www.brann.no/news/article/pmrxts4oj4601o295c49yo1ec/title/skb-rapport-pr-20-mai-2014

Er det noen som får åpnet referatet fra årsmøtet som det lenkes til der?

crm

Quote from: paf on May 30, 2014, 15:32:38 PM
Quote from: crm on May 30, 2014, 15:26:15 PM
Brann har lagt ut en rapport i forbindelse med medlemsmøtet på torsdag: http://www.brann.no/news/article/pmrxts4oj4601o295c49yo1ec/title/skb-rapport-pr-20-mai-2014

Er det noen som får åpnet referatet fra årsmøtet som det lenkes til der?


Funket fint hos meg
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Corran

Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on May 30, 2014, 13:27:57 PM
Fikk nettopp brev fra Brann med regning for medlemskontigent for 2014. Frist 2. juni. Godt mulig man må ha betalt denne for å få komme på medlemsmøte. Eller er det åpent for alle?


Det bruker å være åpent for alle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Corran on May 30, 2014, 22:35:22 PM
Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.


Uenig. Det følger målsetningen i planen til klubben om å bli en toppklubb i 2015.
At de og Norling så har feilet totalt og ligger på bunn var det få som trodde. Hadde vi hatt 4. plass nå hadde det nok ikke vært mye vi var i minus, om noe i det hele tatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Corran on May 30, 2014, 22:35:22 PM
Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.


Det har vel nå kommet frem at de har sikret seg mht publikumstapet?
Legg ned hele klubben!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Corran on May 30, 2014, 22:35:22 PM
Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.


Jeg syntes 13300 var ambisiøs, men ikke helt idiotisk. Var det mange som reagerte på det da budsjettet kom ut eller er det bare nå i etterkant av en elendig start til sesongen at folk reagerer?
Husk...
Brann brukte så pass mye penger på Orlov at det var lov å tro at vi fikk en spiller som skulle forbedre oss skikkelig offensivt.
Demidov skulle tette opp bakover.
Norling skulle sørge for offensiv sprudlende fotball.


Corran

Mener det var mange som reagerte, men alzheimeren min er jo ikke helt å stole på.......så kan være jeg husker feil ang andre, men personlg trodde jeg aldri de kom til å nå det.
Har hele tiden tenkt at alt over 10000 bør de være fornøyd med Over 11000 så bør de være meget fornøyd
Helt greie de 3 punktene dine, men det tar lang tid, selv om dine punkter hadde slått til, å snu opinionen. 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: blobby winters on May 31, 2014, 07:23:40 AM
Quote from: Corran on May 30, 2014, 22:35:22 PM
Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.


Brann brukte så pass mye penger på Orlov at det var lov å tro at vi fikk en spiller som skulle forbedre oss skikkelig offensivt.
Demidov skulle tette opp bakover.
Norling skulle sørge for offensiv sprudlende fotball.




Om man skal bruke det som skjer på dette forumet som et barometer på folket var det vel slik at en god del reagerte på at Brann skulle bruke så mye penger på en spiller som det de gjorde på Orlov. Signeringen av Demidov jublet flertallet av, med unntak av noen som var avventende eller direkte negativ til signeringen (med tanke på spilletid, etc). Rikard Norling var vel den som fikk mest jubel rundt seg. Veldig få var avventende, mens størsteparten var fra seg av glede. Ingen sa noe direkte negativt om han.

Det er i alle fall slik jeg husker det, og siden jeg er en røtastøkk orker jeg ikke lese gjennom alle innleggene for å få verifisert eller motbevist  min oppfatning av det hele :)

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain


Henki

Ballen skal fremover!

Lasaron

"Det har ikkje helt gått som vi har håpet, men vi jobbar steinhardt for å snu trenden."
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Henki on June 02, 2014, 20:59:05 PM
RBH bør konfronteres med at han har mislyktes med det meste han har prøvd seg på.

krøvel vellevold

Quote from: Henki on June 02, 2014, 20:59:05 PM


De kan skylde på at alt ble nullstilt ved trenerskiftet. Og det er jo forsåvidt også delvis riktig. Nå innfører vi en ny spillestil - noe som i begynnelsen gjerne har kostet oss litt poeng. Både fordi spillerne ikke er trygge på spillestilen, og fordi stallens sammensetning gjerne ikke er idéell til den.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2014, 21:45:22 PM
Quote from: Henki on June 02, 2014, 20:59:05 PM


De kan skylde på at alt ble nullstilt ved trenerskiftet. Og det er jo forsåvidt også delvis riktig. Nå innfører vi en ny spillestil - noe som i begynnelsen gjerne har kostet oss litt poeng. Både fordi spillerne ikke er trygge på spillestilen, og fordi stallens sammensetning gjerne ikke er idéell til den.


Det er jo et svar som ikke vil holde vann. Hvis strategiplanen skulle vært endret burde det ha vært oppe på årsmøtet. En ting er å mislykkes på enkeltsaker som f.eks. konserter eller momsfradrag. En helt annen ting er å mislykkes med å oppnå målsetningene i strategiplanen for hele virksomheten.
Ballen skal fremover!

krakra

Vi hadde ikke vært et stabilt topplag i år om vi så hadde vunnet gull uansett. Så den strategiplanen røk allerede i fjor.

Men RBH er jo en innholdsløs tomsing. Ambisjoner er ikke verdt en dritt, planer er ikke verdt en dritt. Hver gang det går til helvete så rister man det av seg og prøver igjen.

Xminator

Alle vet hva RBH svarer når han skal forklare hvorfor det ikke er ett topplag slik det ble lovet for en stund siden. Vi måtte bytte trener. Han trenger tid. Gullet som ble "kjøpt" blir sammen med finans"krisen" brukt som unnskyldning igjen.

Jeg venter tåkeprat. Og "slik er det suck it up og move on".

Enda en gang, ta ansvar Roald - kom deg til helvete bort fra klubben min.

Belfort

Det beste som kommer ut av dette møtet er at Geniet annonserer sin egen avgang i løpet av året.

Henki

Quote from: Xminator on June 03, 2014, 08:52:40 AM
Alle vet hva RBH svarer når han skal forklare hvorfor det ikke er ett topplag slik det ble lovet for en stund siden. Vi måtte bytte trener. Han trenger tid. Gullet som ble "kjøpt" blir sammen med finans"krisen" brukt som unnskyldning igjen.

Jeg venter tåkeprat. Og "slik er det suck it up og move on".

Enda en gang, ta ansvar Roald - kom deg til helvete bort fra klubben min.


Strategiplanen kan de faktisk ikke snakke seg vekk fra. For det første er det de selv som har messet om den siden den ble vedtatt. For det andre er den langt bedre egnet til å måle innsatsen til RBH og co. på enn det som kan fremstilles som enkelthendelser. Momskompensasjon og avlyste konserter f.eks.
Ballen skal fremover!

dokken

Quote from: blobby winters on May 31, 2014, 07:23:40 AM
Quote from: Corran on May 30, 2014, 22:35:22 PM
Noen av dem som skal dit bør jo spørre på hvilket idiotisk grunnlag daglig leder kunne legge frem, og styret godkjenne, et budsjett som er basert på 13300 i snitt på kampene
Alle her inne skjønte jo at det ikke kunne gå og det var før den elendige starten.


Jeg syntes 13300 var ambisiøs, men ikke helt idiotisk. Var det mange som reagerte på det da budsjettet kom ut eller er det bare nå i etterkant av en elendig start til sesongen at folk reagerer?
Husk...
Brann brukte så pass mye penger på Orlov at det var lov å tro at vi fikk en spiller som skulle forbedre oss skikkelig offensivt.
Demidov skulle tette opp bakover.
Norling skulle sørge for offensiv sprudlende fotball.



Dette skrev Krøvel i februar, da budsjettet ble lagt frem:
   
Sv: Billettsalgstall
« Svar #10591 på: februar 13, 2014, 21:52:32 pm »
   
Skal vi klare 200 000 (13 333 i snitt) i år, må vi ha følgende tall:

Stabæk 14000 (Norlings første)
LSK 12500
FKH 13500
Glimt 16/5 17300 (fullt)
VIF 14000
Odd 12500
Godset 12000 (i fellesferien)
Viking 12500 (i fellesferien)
AaFK 13000
RBK 16000
MFK 13000
Ulf 12000
Start 12000
S08 12000
Sogndal 13700
-----

Da ser alle hvor borti hampen urealistisk budsjettet var. Jeg tror ikke vi hadde hatt så mange selv om vi hadde vært på topp 3 nå.


dokken

Og: Hva er dette med at Brann har "sikret seg". Jeg kan ikke se det i rapporten. Tvert imot har jo markedsinntektene sviktet mer enn tilskuerinntektene. For sistnevnte er jo sprekken bare såvidt blitt synlig, i og med at de bare regner med de fire første hjemmekampene, der vi "bare" ligger 1300 under i snitt (-5200 totalt). For de resterende 11 hjemmekampene kan vi regne med maks 10.000 i snitt. Det utgjør 35.000 tilskuere i minus.

Med andre ord vil tilskuersvikten bli syv ganger verre enn den er hittil.

nero

Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".
Lions led by donkeys.

Henki

Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Det er jo helt rett å gjøre. Jeg er mer skeptisk til å la Roald sette sitt preg på Rikard.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

June 03, 2014, 19:33:17 PM #33 Last Edit: June 03, 2014, 19:35:52 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blobby winters

Fantastisk bra krøvel. Jeg trodde at du hadde kontakter innenfor Brann og fått tak i den offisielle talen. Men, skjønte at det var humor når jeg leste de altfor store ambisjonene på slutten  ;)

Heispassasjer

Topp imitasjon på tekst:-D

Joggi Bogga

Herlig! Føles 100% ekte. Føler jeg har hørt talen 100 ganger før ;D
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Huff

Dersom innlegget til Krøvel ikke hadde vært ''spot on'' hadde det vært festlig, ettersom det trolig er omtrent det en får høre er det egentlig bare trist.

Gulløl

BT- papirutgaven i dag onsdag:

- Mohn dekker tilskuersmell
- Må selge spillere
- Fortsetter trenden kan lønnskutt bli løsningen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Er det aktuelt å kutte i lønnen til lederne, spesielt daglig leder?

Gulløl

Et lønnskutt må selvfølgelig gjelde alle, uten terger de på seg supporterne mer en noen gang. Og den sjansen tar de ikke, da er de eventuelt klin dumme.

Når Vålerenga hadde et lønnskutt på 12,5 prosent i desember omfattet det både spillere, trenerapparat, administrasjonen og ledelse. Klubben sparte 6 mill på dette lønnskuttet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Hva mener du de burde gjort annerledes etter at Skars fikk tuppen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on June 04, 2014, 00:06:26 AM
Et lønnskutt må selvfølgelig gjelde alle, uten terger de på seg supporterne mer en noen gang. Og den sjansen tar de ikke, da er de eventuelt klin dumme.

Når Vålerengen hadde et lønnskutt på 12,5 prosent i desember omfattet det både spillere, trenerapparat, administrasjonen og ledelse. Klubben sparte 6 mill på dette lønnskuttet.


Det bør man klare i Brann også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Fint for oss at Mohn dekker tapet. På kort sikt. På lang sikt er det kanskje mindre fint at vi har en investor som beskytter vår totalt elendige daglige leder, og lar ham ha en ubegrenset tabbekvote og ubegrenset toleranse for udugelighet. Vi kommer oss ikke fremover. Det er bedre å bli kvitt RBH og samtidig miste Mohn for godt.

Tren på langskudd

Xminator

Det eneste spørsmålet som er intressant er hva Brann planlegger å gjøre for å unngå nedrykk i år. Om svaret er at vi stolar på de spellllllllerene vi harr, så vet jeg hvor vi spiller i 2015.

Xminator

Quote from: Gulløl on June 04, 2014, 00:06:26 AM
Et lønnskutt må selvfølgelig gjelde alle, uten terger de på seg supporterne mer en noen gang. Og den sjansen tar de ikke, da er de eventuelt klin dumme.

Når Vålerengen hadde et lønnskutt på 12,5 prosent i desember omfattet det både spillere, trenerapparat, administrasjonen og ledelse. Klubben sparte 6 mill på dette lønnskuttet.


Problemet er at 6 millioner overhode ikke stenger hullet i Brann. Det vil få Brann i nærheten av null i 2014, men i 2015? Enda færre tilskuere, vanskeligere å få sponsorer. Lånet er det samme. Administrasjonen den samme. Norling skal ha sitt. Så salderingsposten blir å erstatte utgående kontrakter med billigere kontrakter.

Etter rotet til Roald som sportssjef i 2008, så har det vert ren nedskjæring av kvalitet i stallen siden, og gambling på at noen skulle fylle skoene og slå til. Med unntak av Steinar Nilsens år, der vi strengt tatt fortsatt ikke var sportslig nedskåret, så har vi ikke hatt stolpe-ut-sesonger før i fjor høst og til nå i år. Dette kan bli stygt med en svak stall, jeg håper selvsagt det snur, men all erfaring tilsier at en tynn og uerfaren stall har vanskeligere for å snu trender.

nero

Quote from: krakra on June 03, 2014, 23:47:59 PM
Er det aktuelt å kutte i lønnen til lederne, spesielt daglig leder?

Var det ikke snakk om noe lignende for noen år siden, under en av de forrige krisene våre, da de kom med den legendariske om at "administrasjonen og markedsavdelingen skulle skjermes"? Eller husker jeg helt feil her? Uansett, Vår Store Leder er nok den siste som går ned i lønn. Om han skulle gjøre det likevel, går han vel bare ned til den lønnen han hadde før den generøse lønnsøkningen han nettopp fikk.
Lions led by donkeys.

nero

Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:08:24 AM
Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Hva mener du de burde gjort annerledes etter at Skars fikk tuppen?

Tja. Unngått å budsjettere med totalt urealistiske publikumstall, kanskje? Strategiplanen har jo beviselig slått totalt feil, vi er ikke noe stabilt topplag. Mitt poeng er jo bare at Roald sitter tryggere enn noen gang, selv om hele klubben er på vei ned i et svart hull. Akkurat det føles som salt i såret, for å si det sånn.
Lions led by donkeys.

dragn

Quote from: nero on June 04, 2014, 12:02:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:08:24 AM
Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Hva mener du de burde gjort annerledes etter at Skars fikk tuppen?

Tja. Unngått å budsjettere med totalt urealistiske publikumstall, kanskje? Strategiplanen har jo beviselig slått totalt feil, vi er ikke noe stabilt topplag. Mitt poeng er jo bare at Roald sitter tryggere enn noen gang, selv om hele klubben er på vei ned i et svart hull. Akkurat det føles som salt i såret, for å si det sånn.


Hvor skulle vi hentet penger fra dersom vi hadde budsjettert med smålige  8-9 000? Eller skulle vi budsjettert med å gå i rødt med flere millioner?

Tenk deg hvilke signaler det hadde gitt til Norling dersom det første vi gjorde var å gjøre ekstreme lønnskutt og liknende? Hvilke signaler hadde det gitt oss supportere? Jeg synes han skal få kreds for å prøve. Om kuttene hadde begynt i vinter hadde vi etterlyst satsing og mangel på å offensivitet.

Dessuten tror jeg ikke det finnes andre trenere med realisme som kunne gjort oss bedre enn vi vil være i 2015 enn Norling. Vi kunne gått for billigere og bedre alternativer på kort sikt, men ingen som kan ta oss til topps!

nero

Quote from: dragn on June 04, 2014, 12:38:40 PM


Hvor skulle vi hentet penger fra dersom vi hadde budsjettert med smålige  8-9 000? Eller skulle vi budsjettert med å gå i rødt med flere millioner?



Skjønte ikke helt denne. Får vi mer penger av å budsjettere med 12 000 tilskuere? På grunn av at onkel Trond dekker underskuddene våre?
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: dragn on June 04, 2014, 12:38:40 PM
Quote from: nero on June 04, 2014, 12:02:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:08:24 AM
Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Hva mener du de burde gjort annerledes etter at Skars fikk tuppen?

Tja. Unngått å budsjettere med totalt urealistiske publikumstall, kanskje? Strategiplanen har jo beviselig slått totalt feil, vi er ikke noe stabilt topplag. Mitt poeng er jo bare at Roald sitter tryggere enn noen gang, selv om hele klubben er på vei ned i et svart hull. Akkurat det føles som salt i såret, for å si det sånn.


Hvor skulle vi hentet penger fra dersom vi hadde budsjettert med smålige  8-9 000? Eller skulle vi budsjettert med å gå i rødt med flere millioner?

Tenk deg hvilke signaler det hadde gitt til Norling dersom det første vi gjorde var å gjøre ekstreme lønnskutt og liknende? Hvilke signaler hadde det gitt oss supportere? Jeg synes han skal få kreds for å prøve. Om kuttene hadde begynt i vinter hadde vi etterlyst satsing og mangel på å offensivitet.

Dessuten tror jeg ikke det finnes andre trenere med realisme som kunne gjort oss bedre enn vi vil være i 2015 enn Norling. Vi kunne gått for billigere og bedre alternativer på kort sikt, men ingen som kan ta oss til topps!
Så du mener at vi lurte Norling til Brann og at dette var riktig? At det ville vært dumt å være ærlig om situasjonen.

Hadde Brann vært realistiske fra starten av hadde man ikke behøvd å gjøre like store kutt. Nå har vi bare et halvt år på å gjøre de samme kuttene vi kunne gjort på ett helt år.

dudo

Quote from: nero on June 04, 2014, 13:34:05 PM
Quote from: dragn on June 04, 2014, 12:38:40 PM


Hvor skulle vi hentet penger fra dersom vi hadde budsjettert med smålige  8-9 000? Eller skulle vi budsjettert med å gå i rødt med flere millioner?



Skjønte ikke helt denne. Får vi mer penger av å budsjettere med 12 000 tilskuere? På grunn av at onkel Trond dekker underskuddene våre?


Så lenge dét er sikkerhetsnettet vårt burde vi strengt tatt budsjettert med økte priser, intet partoutkortsalg og fulle tribuner hver gang. 17300*500*15=ca 130 mill. Da snakker vi bidrag!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Dersom ting henger slik sammen at Mohn dekker publikumstapet var det faktisk genialt av RBH å tullebudsjettere slik han gjorde.
Tren på langskudd

dudo

Definitivt. For da er det faktisk slik at mer realistisk budsjettering ville blitt dyrere for oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Lions led by donkeys.

krakra

Kommer ann på hvordan man ser på det. For RBH var det uansett genialt. For Brann er det neppe genialt å gjøre seg avhengige av en Mohn som sitter og dikterer klubben uten peiling og langt på vei garanterer at RBH får fortsette. Hvor mye penger trenger vi for å veie opp for de menneskene Mohn har pushet på klubben?

dudo

På lang sikt er det ikke genialt, nei. Men på kort sikt kan det virke å være det som får oss til å overleve. Og da må jo man innrømme at det er litt snedig, uansett hvor høyt man hater RBH.

Men det blir gjerne ikke svart-hvitt nok, når jeg tenker meg om. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

June 04, 2014, 15:12:43 PM #58 Last Edit: June 04, 2014, 15:15:07 PM by krakra
Hadde vi ikke overlevd med en mer edruelig budsjettering? Problemet med disse "genealitetene" er at vil sørge for at vi for alltid blir avhengig av Mohn, og dermed også nødt til å krype for ham.

Det er vel det som kalles å pisse i buksa for å holde seg varm.

dudo

Vi hadde vel i første rekke ikke kunnet ansette en så merittert trener som Norling. Vi kunne heller ikke hentet noen av de etablerte spillerne vi har nå (uten at det - i etterpåklokskapens lys - nødvendigvis ville svekket oss), og vi måtte solgt de vi kunne, samtidig som jeg tror utviklingsavdelingen hadde fått kraftige kutt.

Det er selvsagt ikke optimalt, men om vi plutselig måtte vedtatt et budsjett på 100 mill i stedet for 110 mill ville vi merket det kraftig. I overkant av 20 mill ligger fast i betjening av lån, og det er flere andre poster det er vanskelig å kutte nevneverdig i.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er bare spekulasjoner at vi ikke kunne ansatt Norling. Han virker ikke å være veldig opptatt av hvor mye penger klubben bruker og har ikke brukt mye penger på å bygge noen lagene sine. Verken i AIK eller Malmo. Han tjener det samme som Skarsfjord brukte. Vi må kutte til slutt uansett. Enten det eller la oss diktere av en rik onkel uten fotballkompetanse. Jeg syns ikke det er genialt å utsette det istedenfor å ta tak i det først som sist.


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

Hvordan skulle vi kuttet i år? 10 mill er vel et realistisk anslag?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

Quote from: krakra on June 04, 2014, 15:40:38 PM
Så du mener det er "genialt" å pisse i buksen for å holde seg varm med mindre jeg kan legge frem nøyaktig hvordan man skulle kuttet 10 millioner?


Stråmann, much? Jeg skal svare for deg likevel: Nei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Da skjønner jeg ikke poenget med spørsmålet ditt. Kan du forklare det? Hvorfor skal jeg fortelle hvordan Brann skal kutte ti millioner?

Som sagt. Brann iallefall begynt på jobben. Så kunne Mohn dekket det de ikke fikk til. Det Brann gjør nå er å utsette kuttjobben som uansett er helt uunngåelig. Prisen for det er at Mohn får fortsette å diktere Brann. Jeg syns ikke det er genialt på noen måte.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Tror du helt seriøst at Demidov bare tjener 1,5 millioner i Brann? At Brann ikke kan røre lønningene er helt jeg uenig i. Det er noe som de fleste klubben får til når det er nødvendig. For Brann er det i realiteten nødvendig, men de bruker fiktive budsjetter og Mohnpenger til å dekke over det. Ta kuttene som svir, og driv klubben på en måte som er levedyktig. Det drepte ikke VIF, tvert imot, og det dreper neppe Brann.

Brann opprettet en ny stilling foran årets sesong. "Arrangementsansvarlig", de har Brannbutikker som stort sett bare går i minus. De kunne strengt tatt kuttet ut "ansvarlig for privatmarkedet" og ansatt en eller annen BI-ansatt på deltid uten at det hadde gått utover kvaliteten også.

Brann burde kuttet det de kunne i vinter. Hadde det fortsatt vært underskudd hadde nok Mohn dekket det og. Det hadde vært det "geniale". Ikke å sette opp et urealistisk budsjett med garantier fra Mohn om å dekke sprekken. Det er ikke umulig for Brann å gå i null. Jeg er sikker på at de hadde klart det hvis de hadde vært nødt, men med Mohn kan de tillate seg å la være. Uten at det har hjulpet oss all verdens sportslig.

Mestparten av pengene vi bruker på utviklingsavdelingen er penger vi får fra Mohn, næringsliv og diverse støtteordninger for talentarbeid i norsk fotball.

dudo

Et sted mellom 1,5 og 2 mill, ja. Har du referanser som viser noe annet, eller blir det bare spekulasjon mot spekulasjon?

"Arrangementsansvarlig" er vel noe som kom i stedet for en eller annen annen stilling? Altså et kutt i antall ansatte. Brannbutikken i sentrum opphører, den på stadion er sikkert grei å ha på kampdag, med mindre de har andre leietakere.

Det er to måter å øke overskudd/redusere underskudd på. Enten ved å redusere utgiftene, eller øke inntektene. Brann har denne sesongen økt inntektene betydelig ved å budsjettere for høyt - mot at Mohn dekker inn. Det er - isolert sett - et klokt trekk, som hindrer kutt andre steder. Selv frykter jeg at ungdomsavdelingen ville fått sitt budsjett betraktelig innskrenket, noe som i sannhet ville vært å pisse i buksen. Som du sier, en del av disse pengene kommer fra Mohn - og da ville jo de forsvunnet, uten at vi hadde hatt sjans i havet til å dekke de inn igjen.

Jeg tror for øvrig ikke at alt som kan krype og gå av ansatte på stadion er ubrukelige. Det er en stor bedrift som omsetter for ganske mye. Da trenger man som oftest en del folk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

June 04, 2014, 16:55:59 PM #70 Last Edit: June 04, 2014, 17:01:10 PM by krakra
Hvordan ville pengene forsvunnet? Vi har en avtale med Mohn, og andre, om bidrag til utviklingsavdelingen. Hvordan ville de forsvunnet? Det er jo veldig lett å gå i pluss ved å "øke inntektene" med at en rik onkel spyler penger inn. Det kunne jeg og klart. De hadde jo ikke trengt å lyve om det engang, bare kjørt pengegavene inn i budsjettet med en gang. Jeg vil ikke kalle det genialt. Hva gjør vi når disse pengene forsvinner? Eller skal de ikke forsvinne? Skal vi være avhengige av Mohn for evig og alltid?

Vi øker inntektene ja, men det er jo i realiteten salgsinntekter vi får fra å selge klubbens selvstendighet. Jeg syns ikke det er genialt. Det er jo andre ting Brann kunne solgt for å øke inntektene, som navnet på Stadion. KG kunne medført økte inntekter i form av flere arrangementer. Men det ville vel ikke vært genialt det heller. Man må jo se hva disse økte inntektene koster.

dudo

Jøss, om det er så enkelt å få penger fra en rik onkel har du en stor fremtid i fotballedelsen! Jeg var for øvrig ikke klar over at du differensierte mellom forskjellige Mohn-bidrag.

Man kjøper seg tid til en mer smidig omstrukturering av klubben. Slik at man ikke skal miste alt av organisasjon og det som følger med f eks av kompetanse. Og hvordan gjorde man det? Ved å manipulere et antatt tilskuertall. Det er som sagt snedig.

Men har jeg kalt det genialt? Er ikke det du og én til som har nevnt det ordet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er forskjell på en formalisert avtale om støtte over tid til et konkret prosjekt, og det å gjøre seg avhengige av stadige pengeinnsprøytinger. Det ser du vel? Mohn kan ikke kreve noe for å forholde seg til en avtale han har med Brann. Han kan kreve noe hver gang Brann kommer og ber om penger til å dekke underskudd.

Det er enkelt å gå i pluss med støtte fra rike onkler. Og hadde jeg lovet nok innflytelse skulle jeg sikkert klart å få noen rike onkler til å bla opp for Brann ja.

Man trenger ikke miste alt av organisasjon. Man kan jo kutte i pengesluk som Brannbutikken. Grei å ha på Stadion når det er kamp? Ja vell, så ha den åpen på kampdag og steng den ellers da. Ikke hent inn spillere som krever enorme lønninger, ikke ansett nye mennesker i stillinger vi strengt tatt ikke trenger. Det hadde vært en start. Et lønnskutt hadde neppe vært umulig heller, hvis man hadde tatt innover seg at situasjonen krever det.

Du skrev iallefall et ganske bekreftende "definitivt" etter at Lasaron kalte det genialt.

dudo

Er det en formalisert avtale om støtte over tid? Mer enn den formaliserte "jeg dekker det dere ikke får inn på tilskuerfronten"?

Her kommer du med konkrete kutt som jeg kan si meg enig i, ja. Den ene butikken er som sagt på vei ut. Jeg er helt enig i at den andre kan stenge utenom på kampdag. Jeg er dog litt usikker på akkurat hvor mye vi sparer på det. Er det f eks slik at de som står i butikken ikke har andre oppgaver på stadion?

Jeg er heller ikke uten videre enig i at det er en stilling man ikke trenger. VIP-markedet er viktig, og de som kommer skal bli ivaretatt på en skikkelig måte. Regner med arrangementsansvarlig har noe å si der. Jeg drister meg til å si at en hver organisasjon som har 150 000 besøkende i året bør ha en ansvarlig for arrangementet ...

Når det gjelder å hente spillere på enorme lønninger så tror jeg ikke vi gjør det. Demidov tjener nok godt, ja, selv om du ikke har kommet med noen referanser til tallet du kom med. Uansett er ikke avdeling sport stedet vi bør kutte i mine øyne.

Og sist, et kollektivt lønnskutt bør være absolutt siste virkemiddel! Det handler litt om ære også, vi har inngått kontrakter, og jeg mener det blir helt, helt feil å ikke overholde disse pga av en i mine øyne misforstått stolthet når det gjelder å ikke budsjettere et litt høyt tilskuerantall ...

Ja, jeg skrev "definitivt". Og Lasaron skrev "tullebudsjettering". Det lå også en forutsetning til grunn. Og igjen - NYANSER! Det er ingenting som tilsier at du skal bruke ordet "genialt" i en diskusjon med meg 10 (!) ganger. Det vitner ikke om et veldig åpent sinn, om ikke annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: nero on June 04, 2014, 12:02:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:08:24 AM
Quote from: nero on June 03, 2014, 13:55:17 PM
Roald kommer til å vri seg unna nok en gang. Strategiplanen og målet om å være stabilt topplag? Blir nok feid vekk med noe a la dette: "Kontinuiteten og den gode stimen vi var inne i ble jo brutt av turbulens og støy fra utsiden, som ofte kom fra folk som ikkje alltid var like oppdaterte på det gode arbeidet som ble gjort i klubben. Vi fikk ny trenar, og då må må vi jo ha is i magen ett par år til. Eg følar at vi e på rett vei no. Vi må gje Rikard'en tid til å sette sitt preg på laget".


Hva mener du de burde gjort annerledes etter at Skars fikk tuppen?

Tja. Unngått å budsjettere med totalt urealistiske publikumstall, kanskje? Strategiplanen har jo beviselig slått totalt feil, vi er ikke noe stabilt topplag. Mitt poeng er jo bare at Roald sitter tryggere enn noen gang, selv om hele klubben er på vei ned i et svart hull. Akkurat det føles som salt i såret, for å si det sånn.


Jeg er uenig i det, men det er heller ikke poenget.

Det er ikke dét som gjør at vi ikke er et stabilt topplag i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

psv-hasund

Det er optimalt å få en sånn garanti som Mohn har gitt med at han dekker alt som er under 13 300 tilskuere * 160 kroner per kamp (vet ikke nøyaktige tall, men jeg antar jeg er i nærheten). Da kan vi budsjettere litt mer hårete, og ha mer penger å putte inn i sport uten å være redd for å gå i minus på tilskuerbudsjettet. Når vi så får suksess så vil støtten bli automatisk avsluttet for da vil laget selv gi nok inntekter til at budsjettene våre går i balanse eller i pluss. Skal vi få støtte av andre så er dette den støtten som er enklest å bli kvitt så lenge vi forvalter pengene riktig.

De eneste kravene Mohn har stilt er forlengelsen med Skarsfjord. At han skal garantere Roald sin stilling har liten rot i virkeligheten. Han kan selvsagt ha stilt flere krav, men til nå har ikke de vært synlig så for å ha puttet så mye penger inn i klubben føler jeg at han er en av de bedre investorene vi kunne hatt.

Mitt eneste mål er at Brann skal være best mulig, og det gjøres med en kombinasjon av stjerner, eldre og unge spillere. Kun satse på billige unge spillere er ikke det beste for laget, men jeg har tro på at Norling ser dette og handler lurt i sommer. Alder er forhåpentligvis ikke det eneste han ser på.

Huff

Jeg har ingen tro på at Mohn har stilt krav til at Roald må bli noen gang. Det jeg derimot tror er at Mohn har tillit til og kjenner Roald som en fin fyr, og at dette er særdeles viktig når han bestemmer seg for å bruke penger. Det er dermed ikke gitt at Mohn vil trekke seg ut om RBH forsvinner, men jeg vil anta muligheten for det er en del av styrets betraktninger når en vurderer direktørens verdi for klubben.

Forøvrig er jeg for slik nødhjelp akkurat nå, men klubben må snart begynne å ta steg bort fra å være prisgitt  investorers godvilje. Det skal være nok økonomisk fundament i Bergen til at det skal være fullt mulig å drive en toppklubb uten almisser, men det forutsetter kompetanse i tilnærmet alle ledd. 

nero

Quote from: Huff on June 04, 2014, 20:46:42 PM
klubben må snart begynne å ta steg bort fra å være prisgitt  investorers godvilje. Det skal være nok økonomisk fundament i Bergen til at det skal være fullt mulig å drive en toppklubb uten almisser, men det forutsetter kompetanse i tilnærmet alle ledd. 


Og det siste, altså kompetanse i alle ledd, er vi vel ikke en gang i nærheten av å ha.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Heispassasjer

Dårlig med folk...

Klaus_Brann

Ser ikke helt hvorfor ikke Norling kan ta det i plenum;

Brann-legenden Egil Austbø lurer på hvorfor Brann har elleve spillere i feltet på defensive dødballer. Han mener det vil ødelegger for kontringsjanser: - Jeg vil egentlig ikke svar på det her, men vi kan ta det sammen på bakrommet. En kan kontre selv om en har elleve spillere i feltet, svarer Norling.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Uenig med Norling, svært vanskelig å kontre med 11 mann tilbake i forsvar. Og han kunne fint svart på det spørsmålet.

Det å legge igjen 2-3 spillere som uansett ikke har noe å gjøre på defensive dødballer (utenom på slutten om man leder med 1 mål) er glimrende, og da kan man bruke Huseklepp og Skaanes/Larsen der som kan bruke farten sin.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

BojeN

Tja...er sikkert noen som har fått beskjed om å starte med engang slik at de kommer raskt i angrep og i stor fart. Motstanderen har gjerne ikke mange igjen i forsvar. siden Brann har trukket alle tilbake. Dermed kan vi kontre ganske bra med alle mann i forsvar på dødball.

Mer folk i feltet gjør det uansett vanskeligere å komme opp, uavhengig av hvem det er, så tar de opp plass og gjør det vanskeligere å bevege seg.
ojeN

Klaus_Brann

Helt enig, det er mye vanskeligere med alle mann i forsvar, men han har vel sett denne kampen;)
Huse til Skaanes som forserer og slår tilbake til Huse som smeller inn 3-0 i cupfinalen.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Flott at Barmen sier han skal ta tak i billettsystemet og at det skal bli mulig å kjøpe via mobil. 2014, lizzom.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

De har satt i gang en rekke tiltak, sier Barmen, men jeg synes det er rart at de ikke kan gå ut med hva de faktisk gjør.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Ja, har ingen tro på det før de sier hva det er de gjør. Det at de sier at de jobber med noe har jo ingenting å si, man er like langt.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Precis. Voldsomt åpen føler jeg ikke Sportsklubben har blitt i forhold til tidligere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Bruun-Hanssen snakker om prissettingen av billettene.

Bruun-Hanssen snakker om prissettingen av billettene.

- Vi har gjort en del ting, men hvis det ikke er nok, må vi se mer på det. Jeg tror vi lurer oss selv hvis vi tror det blir vesentlig flere på Stadion av å sette alle billettprisene til 100 kroner.


Vanskelig å si hvor mange ekstra det vil trekke. Jeg holder med RBH her. I første omgang er det det å vinne kamper som vil få folk tilbake på stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Ja, begynner man få en rekke kamper med seire og attpåtil fint spill vil det trekke tilskuere tilbake. Men det må jo skje. Seire mot Molde og Odd vil nok trekke litt folk tilbake etter ferien, og kanskje litt ekstra mot Ranheim.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Hvis noen er der og leser her, så foreslå dette til ledelsen:

Gi billettkjøpere hver 5. billett gratis. Da får folk et insentiv til å komme igjen neste kamp selv om resultatet på banen ikke inspirerer. Man skal ikke undervurdere enkle markedsføringstriks der folk kan få noe "på kjøpet".
Ka du ve?

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det burde blitt innført en bonusordning for de som ikke har partoutkort, men går på mange kamper for det.
At f.eks. 200 med over et visst antall kamper var sikret cupfinalebillett. Dette gjennom et kort som registrerer antall kamper, eller via en app som hadde vært det enkleste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Bør være større rabatter og fordeler ved å kjøpe partoutkort
Det beste for Brann er jo et så høyt partoutkort salg som mulig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Blir ikke varme kokeplater når Roald skrur av strømmen.

Heispassasjer

Quote from: Xminator on June 06, 2014, 05:52:03 AM
Blir ikke varme kokeplater når Roald skrur av strømmen.

Da får Rune komme og fyre opp grillen...... :-P

krøvel vellevold

Voldsomt negativ vinkling av BA ang. dette møtet. De gir omtrent inntrykk av at folk ikke har troen på Norling lenger. Og når de skriver at "stemningen stod i sterk kontrast" til Norling-ansettelsen i desember, får man jo inntrykk av at folk var sterkt kritiske til ham nå. Uansett merkelig å sammenligne stemningen på en pressekonferanse der man presenterer en ny trener, med et helt vanlig medlemsmøte der man diskuterer klubbens status. De har hengt seg opp i at det ikke var allsang og bluss denne gang. Det hadde det jo ikke vært på et ordinært medlemsmøte om vi så ledet serien med 10 poeng.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Kan ikke denne Osdal fremme disse argumentene for BA også i en annen anledning? Det er jo fort gjort at BA da bidrar til å fremme forståelsen av bergenserne som kravstore tullinger som ikke noe er godt nok for. Og da får enkelte andre fusentaster og taskenspillere i media mer vann på sine respektive møller.

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on June 06, 2014, 07:46:51 AMDet hadde det jo ikke vært på et ordinært medlemsmøte om vi så ledet serien med 10 poeng.


Med Norling, i år, hadde det ihvertfall vært ballonger om så var tilfellet. Til nød litt allsang ledet an av Roald på gitar.
Gå av.

Henki

Er det noen som vet om det er planlagt medlemsmøte på Stadion i løpet av de neste par månedene?
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Om det ikke blir noe i nærmeste fremtid regner jeg med det blir et rimelig hett møte etter nedrykket...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Henki on August 05, 2014, 17:12:00 PM
Er det noen som vet om det er planlagt medlemsmøte på Stadion i løpet av de neste par månedene?


Det er ikke bestemt noe dato enda, men det er vel naturlig at det blir et møte nå etter sommeren.
Skal sjekke opp i det.

krakra

Brann innkaller til nytt medlemsmøte. Der skal det jobbes i grupper med svulstige formuleringer i den totalt verdiløse strategiplanen.

nummer9

Quote from: krakra on October 15, 2014, 21:29:31 PM
Brann innkaller til nytt medlemsmøte. Der skal det jobbes i grupper med svulstige formuleringer i den totalt verdiløse strategiplanen.

Får sørge for å få med «ny daglig leder» som en av hovedpunktene.

Gulløl

October 16, 2014, 11:42:54 AM #105 Last Edit: October 16, 2014, 11:52:34 AM by Gulløl
Lekkasje fra strategi og fremdriftplan:

- 2015: Dette året skal vi kose oss i 1 divisjon og satse på konserter annen hver helg på Stadion.
- 2016: Målet er å få kabalen til RBH å gå opp.
- 2017: Brann bør klare å få fredsprisen for systematisk å bygge ned forsvaret.
- 2018: Rykke opp fra 1 divisjon er målet.
- 2019: Semifinale i cupen er målet. Kanskje vi snubler oss til et opprykk dette året også ?
- 2020: Tilbake i eliteserien. Nå skal gullet hem igjen. RBH som trener, sportssjef og daglig leder.
- 2021: Vi er i 1 divisjon igjen, det er bare sunt. Det med gull året før var bare en spøk fra humorkongen RBH.
- 2022: Peter Kovacs blir ansatt som trener i Brann. Får RBH som mentor. Nytt forsøk på opprykk.
- 2023: Odion Jude Ighalo skriver kontrakt med Brann. Dette har jeg jobbet med i 15 år sier en stolt RBH til BT.
- 2024: RBH får arbeidskapasitetsprisen fra NFF.
- 2025: RBH får innsikt og kompetanseprisen fra NFF.
- 2026: Markus Jonsson tilbake til Bergen. Skal starte åreknute klinikk i gymsalen i gamle sittetribunen.
- 2027: Charlie Miller blir ny daglig leder i puben på Stadion. Kvisvik som pubvert. Knut Høibraaten standup.
- 2028: Endelig kunstgress på Stadion. Dette har RBH virkelig kjempet for, får hedersprisen.
- 2029: Et trist år, best i alt RBH går av med pensjon. Lars Moldestad ny daglig leder.
- 2030: Telefaxen kjøres til Rådalen. Seremoni ledet av Lars Moldestad.
- 2031: Enstemmig vedtar styret at det skal settes opp en statue av RBH rett foran Kniksen.
- 2032: RBH blir styreleder. Fremdels sprek og lett på foten. Fremdeles føler han seg best i alt.
- 2033: Ny strategiplan. Gullet ska hem igjen i 2040. Viktig å jobbe langsiktig sier styreleder RBH til BT.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henki

Ballen skal fremover!

Tom C

Kunne tenkte meg at noen spurte RBH om hva som gjør at han føler at han er rett mann til å legge til rette for fremtidig Brann-suksess. Og om han synes at han har gjort en god jobb, og at det bare er "alle omstendighetene" som gjør at vi ikke har en dritt å vise til de siste 7 årene (bortsett fra den fantastiske cupfinalen hvor vi ble pisset på av en haug med sunnmøringer)

Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


blobby winters

Strategi er allerede på plass. Ta møtet nå før slutten av sesongen for å unngå RBH må gå fokus.

Herman1

October 20, 2014, 23:13:04 PM #111 Last Edit: October 20, 2014, 23:18:32 PM by Herman1
Quote from: Gulløl on October 16, 2014, 11:42:54 AM
Lekkasje fra strategi og fremdriftplan:

- 2015: Dette året skal vi kose oss i 1 divisjon og satse på konserter annen hver helg på Stadion.
- 2016: Målet er å få kabalen til RBH å gå opp.
- 2017: Brann bør klare å få fredsprisen for systematisk å bygge ned forsvaret.
- 2018: Rykke opp fra 1 divisjon er målet.
- 2019: Semifinale i cupen er målet. Kanskje vi snubler oss til et opprykk dette året også ?
- 2020: Tilbake i eliteserien. Nå skal gullet hem igjen. RBH som trener, sportssjef og daglig leder.
- 2021: Vi er i 1 divisjon igjen, det er bare sunt. Det med gull året før var bare en spøk fra humorkongen RBH.
- 2022: Peter Kovacs blir ansatt som trener i Brann. Får RBH som mentor. Nytt forsøk på opprykk.
- 2023: Odion Jude Ighalo skriver kontrakt med Brann. Dette har jeg jobbet med i 15 år sier en stolt RBH til BT.
- 2024: RBH får arbeidskapasitetsprisen fra NFF.
- 2025: RBH får innsikt og kompetanseprisen fra NFF.
- 2026: Markus Jonsson tilbake til Bergen. Skal starte åreknute klinikk i gymsalen i gamle sittetribunen.
- 2027: Charlie Miller blir ny daglig leder i puben på Stadion. Kvisvik som pubvert. Knut Høibraaten standup.
- 2028: Endelig kunstgress på Stadion. Dette har RBH virkelig kjempet for, får hedersprisen.
- 2029: Et trist år, best i alt RBH går av med pensjon. Lars Moldestad ny daglig leder.
- 2030: Telefaxen kjøres til Rådalen. Seremoni ledet av Lars Moldestad.
- 2031: Enstemmig vedtar styret at det skal settes opp en statue av RBH rett foran Kniksen.
- 2032: RBH blir styreleder. Fremdels sprek og lett på foten. Fremdeles føler han seg best i alt.
- 2033: Ny strategiplan. Gullet ska hem igjen i 2040. Viktig å jobbe langsiktig sier styreleder RBH til BT.



Nice!

*Og i 2020 lanserer RBH selvhjelp-boken "Kunsten å være god" sammen med Ari Behn.
-Her snakkar eg av erfaring, forteller RBH under pressekonferansen.

*2040: ABBA skal holde stadion-konsert 15. mai.
-Dette har eg jobbet lenge for sier RBH, som mener at 15. mai er en ekstra gunstig dag for konserten m.t.p. gresset.

*2020: Stråmyhr ny arrangement-sjef i Brann. Kjøper inn 90.000 m2 med plastduk dag to på jobben.
-No e' alt lagt til rette for suksess, hevder Stråmyhr i BA.


Og hvorfor ansettes ikke forsvarssjef og Admiral Haakon Bruun-Hanssen i Brann?
Han må jo være rette mannen til å få orden på forsvarsproblemene våre? :

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Her-er-Norges-nye-forsvarssjef-7374721.html

Corran

Link til denne lå på min facebook
http://www.brann.no/news/article/5ebuqkr4dnnv1oolyhn7yf2wu/title/husk-medlemsmotet-neste-uke

Men det sto at det var for de som ville bidra positivt Betyr det at de ikke vil ha noe negativt (selv om negativt jo kan føre til positivt)?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Corran on October 24, 2014, 12:06:58 PM
Link til denne lå på min facebook
http://www.brann.no/news/article/5ebuqkr4dnnv1oolyhn7yf2wu/title/husk-medlemsmotet-neste-uke

Men det sto at det var for de som ville bidra positivt Betyr det at de ikke vil ha noe negativt (selv om negativt jo kan føre til positivt)?


Vel, hvis de forventer at de fremmøtte kommer til å boble over av positivitet og fremtidstro, kan det jo bli  kan det jo bli en interessant seanse.
Ballen skal fremover!


Nixon

Fornuftig avgjørelse. Selv om sesongen uansett er en fiasko, er det grader av fiasko og møtet vil jo bli ganske forskjellig om det blir nedrykk eller ikke.
Rød makt på Hansa

Ricky

De booket dette medlemsmøtet for type 10 dager siden, med eksakt samme tabellsituasjon (Brann på nedrykksplass, ett poeng bak Sogndal). Og nå avlyser de "pga situasjonen som Brann er i".. Det er jo helt latterlig. For en klovnegjeng.

krakra

Ja. Stusset på timingen i utgangspunktet, men det eneste rette er å utsette nå.

Northside

Quote from: Ricky on October 27, 2014, 18:09:34 PM
De booket dette medlemsmøtet for type 10 dager siden, med eksakt samme tabellsituasjon (Brann på nedrykksplass, ett poeng bak Sogndal). Og nå avlyser de "pga situasjonen som Brann er i".. Det er jo helt latterlig. For en klovnegjeng.


Nå er det vel slik at datoen for medlemsmøtet ble bestemt for lenge siden og at man publiserte det for rundt 10 dager siden. Med seier eller uavgjort i de to siste kampene, så ville situasjonen vært litt annen enn den er nå.

Ser ikke noe problem i at man da utsetter møtet til sesongslutt.

Klaus_Brann

Helt greit å utsette det. Vi rykker mest sannsynlig ned nå og da vil det bli en helt annen temperatur og utgangspunkt på møtet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1

Quote from: Klaus_Brann on October 27, 2014, 22:07:51 PM
Helt greit å utsette det. Vi rykker mest sannsynlig ned nå og da vil det bli en helt annen temperatur og utgangspunkt på møtet.


Enig. Fornuftig med en utsettelse. Vanskelig å diskutere veien videre før vi har fått klarhet i hvilken divisjon Brann spiller i forestående sesong.


Nixon

Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: Nixon on November 26, 2014, 21:51:53 PM
Det er bare å komme med møtet!


Ble det utsatt på ubestemt tid, ikke omberammet?

Nixon

Det skal etter planen komme etter sesongen og så kjapt som mulig. Såvidt jeg forstod hadde Barmen en tettpakket kalender og de hadde problemer med å finne dato. Men her bør alle rydde i kalenderne sine og prioritere klubben!
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on November 26, 2014, 22:00:33 PM
Det skal etter planen komme etter sesongen og så kjapt som mulig. Såvidt jeg forstod hadde Barmen en tettpakket kalender og de hadde problemer med å finne dato. Men her bør alle rydde i kalenderne sine og prioritere klubben!


Dette møtet skal selvsagt avholdes i løpet av neste uke. Alt annet er en ytterligere hån.
Ballen skal fremover!

Lasaron

På medlemsmøtet bør første punkt på agendaen være å få fjernet RBH hvis han ikke allerede er vekke da.
Andre punkt bør være å kreve sportssjef og en langsiktig sportslig plan som bestemmer noe om spillestil og forplikter til å hente trenere deretter.
Tredje punkt må være å hente inn underskrifter til ekstraordinært årsmøte for å kaste styret så lenge RBH ikke er vekke.
Tren på langskudd


Henki

Kan de som har ansvar for supportermøtene komme med noe info snart?
Ballen skal fremover!

blobby winters

Quote from: Lasaron on November 27, 2014, 08:01:54 AM
På medlemsmøtet bør første punkt på agendaen være å få fjernet RBH hvis han ikke allerede er vekke da.
Andre punkt bør være å kreve sportssjef og en langsiktig sportslig plan som bestemmer noe om spillestil og forplikter til å hente trenere deretter.
Tredje punkt må være å hente inn underskrifter til ekstraordinært årsmøte for å kaste styret så lenge RBH ikke er vekke.

Nixon

November 28, 2014, 22:25:29 PM #129 Last Edit: November 28, 2014, 22:44:45 PM by Nixon
Quote from: blobby winters on November 28, 2014, 22:12:12 PM
Mette Sætre var veldig delaktig i forlengelse av Skars kontrakt og virker mer opptatt av å ta stillingen til Barmen enn Branns interesser. Hun bør også gå av.


Som jeg nettopp skrev i en annen tråd. Sætre stemte i mot forlengelsen av Skarsfjord. Så den saken bør heller tale til hennes fordel.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on November 28, 2014, 22:25:29 PM
Quote from: blobby winters on November 28, 2014, 22:12:12 PM
Mette Sætre var veldig delaktig i forlengelse av Skars kontrakt og virker mer opptatt av å ta stillingen til Barmen enn Branns interesser. Hun bør også gå av.


Som jeg nettop skrev i en annen tråd. Sætre stemte i mot forlengelsen av Skarsfjord. Så den saken bør heller tale til hennes fordel.


Hvor har du det fra?
Tren på langskudd

Nixon

Fra det alltid like troverdige begrepet "sikker kilde". Og så kan folk velge å tro på det eller ikke. Jeg tror i alle fall 100 % på det.
Rød makt på Hansa


Nixon

Quote from: Lasaron on November 28, 2014, 23:06:32 PM


I fjor høst kunne hun selvsagt ikke si noe da styret måtte stå samlet om avgjørelsen selv om det var uenighet innad. Nå er jo denne saken gammel og forsåvidt helt irrelevant for dagens store samtaleemne, og det vil jo være unaturlig for henne å ta det opp uten å bli spurt direkte.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det kunne kommet frem før årsmøtet i det minste. Hvis du har rett så har hun, (og forsåvidt Samnøy), vært ekstremt lojal og tatt imot en del ufortjent kritikk. Og så rant det over i kveld da Barmen sa det han sa.
Tren på langskudd

Lasaron

Forøvrig mener jeg dette medlemsutvalget bør sørge for at det utsatte medlemsmøtet ikke blir glemt.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 28, 2014, 23:20:15 PM
Quote from: Lasaron on November 28, 2014, 23:06:32 PM


I fjor høst kunne hun selvsagt ikke si noe da styret måtte stå samlet om avgjørelsen selv om det var uenighet innad. Nå er jo denne saken gammel og forsåvidt helt irrelevant for dagens store samtaleemne, og det vil jo være unaturlig for henne å ta det opp uten å bli spurt direkte.


Nei, det er veldig relevant all den tid man får et bilde av hvilke personer som er i takt med supporternes meninger i såpass sterke saker.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2014, 03:05:05 AM
Quote from: Nixon on November 28, 2014, 23:20:15 PM
Quote from: Lasaron on November 28, 2014, 23:06:32 PM


I fjor høst kunne hun selvsagt ikke si noe da styret måtte stå samlet om avgjørelsen selv om det var uenighet innad. Nå er jo denne saken gammel og forsåvidt helt irrelevant for dagens store samtaleemne, og det vil jo være unaturlig for henne å ta det opp uten å bli spurt direkte.


Nei, det er veldig relevant all den tid man får et bilde av hvilke personer som er i takt med supporternes meninger i såpass sterke saker.


Ja, og det var derfor jeg også skrev det her. Det er viktig for oss supportere. Men jeg svarte på hvorfor hun ikke hadde sagt noe. Og det blir noe annet.
Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: Nixon on November 29, 2014, 08:02:00 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2014, 03:05:05 AM
Quote from: Nixon on November 28, 2014, 23:20:15 PM
Quote from: Lasaron on November 28, 2014, 23:06:32 PM


I fjor høst kunne hun selvsagt ikke si noe da styret måtte stå samlet om avgjørelsen selv om det var uenighet innad. Nå er jo denne saken gammel og forsåvidt helt irrelevant for dagens store samtaleemne, og det vil jo være unaturlig for henne å ta det opp uten å bli spurt direkte.


Nei, det er veldig relevant all den tid man får et bilde av hvilke personer som er i takt med supporternes meninger i såpass sterke saker.


Ja, og det var derfor jeg også skrev det her. Det er viktig for oss supportere. Men jeg svarte på hvorfor hun ikke hadde sagt noe. Og det blir noe annet.


Apropos møter, når blir egentlig årsmøtet avholdt? Og hvor lenge må man ha vært medlem i Brann for å ha stemmerett?
Har tenkt å melde meg inn i klubben og kanskje i Bataljonen.

Lasaron

Quote from: Nixon on November 29, 2014, 08:02:00 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2014, 03:05:05 AM
Quote from: Nixon on November 28, 2014, 23:20:15 PM
Quote from: Lasaron on November 28, 2014, 23:06:32 PM


I fjor høst kunne hun selvsagt ikke si noe da styret måtte stå samlet om avgjørelsen selv om det var uenighet innad. Nå er jo denne saken gammel og forsåvidt helt irrelevant for dagens store samtaleemne, og det vil jo være unaturlig for henne å ta det opp uten å bli spurt direkte.


Nei, det er veldig relevant all den tid man får et bilde av hvilke personer som er i takt med supporternes meninger i såpass sterke saker.


Ja, og det var derfor jeg også skrev det her. Det er viktig for oss supportere. Men jeg svarte på hvorfor hun ikke hadde sagt noe. Og det blir noe annet.


Nixon, dette er ikke et anklagende spørsmål, det er mer et avklarende spørsmål. Har du en historikk i å formidle fakta fra såkalte sikre kilder, og har de i ettertid vist seg å være sanne? Eller er dette første gang?
Tren på langskudd

paf


Herman1

November 29, 2014, 11:25:41 AM #141 Last Edit: November 29, 2014, 11:32:11 AM by Herman1
Kan ikke vi hente inn "Hundehviskeren" for å rydde opp i klubben vår?
Han har jo lang erfaring med problemtilfeller og fikk god kontroll på Cartman. ;) :

http://www.youtube.com/watch?v=aC2JMrMHQPk

Go Up