• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ulf-Brann, fredag 11.april kl 19

Started by osoerli, April 06, 2014, 22:29:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Mojsov fra start til benk til sofa...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Mojsov ute, altså. Ikke dermed gitt at Grønner står for tur. På den ene siden spilte Jonsson elendig, på den andre siden kan det tenkes de vil gi han en ny sjanse, at han spiller bedre i morgen, og at de ikke kan drive å skifte stopperpar hele tiden. Mitt forslag er å avslutte runddansen med å sette Grønner inn ilag med Demidov, og la det bli slik.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Nixon on April 10, 2014, 13:16:30 PM
Mojsov fra start til benk til sofa...
Samme som Grønner altså. Håper han er tilbake fra start nå, men det er vel usikkert.
Bra det er konkurranse om plassene, men det er ikke på stopperplass rulleringen bør være størst.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Quote from: Heispassasjer on April 10, 2014, 13:16:00 PM
Så da snakker vi om enten Badji eller Fakir sammen med Haugen på midten...

Hassan tar ut seg selv? ;D
Lions led by donkeys.

ostraume

Vrient uttak, jeg går for dette:

Piotr

Birkir - Demidov - Jonsson - Hanstveit

Skaanes - Fakiri - Haugen - Askar

Huse - Orlov

Badji har vært helt elendig i to kamper, og vrakes. Jeg tar"Skarsfjord-taktikken" og vraker Demir på bortebane, Hanstveit har vært stabilt god.

Skaanes og Haugen er bankers etter gode prestasjoner. Jonsson, som tross alt har vist godt TL-nivå, får en sjanse til. Huseklepp og Orlov er også bankers for meg. Et bra (ikke gullbra, men bra) spisspar det der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on April 10, 2014, 12:46:26 PM
Eneste positive er jo at det er lettjente penger på oddsen. For av en eller annen grunn er jo brann favoritter mot de fleste slike lag fremdeles. 2.25 på hjemmeseier her vitner jo rett og slett om uvitenhet fra Norsk Tipping.


Oddsselskapene setter ikke opp oddsene bare ut fra hva de selv mener er sannsynlig, men også hva de tror tipperne vil satse på. Jeg tror populære klubber som Brann, VIF, RBK, ManU, Liverpool kan ha kunstig lave odds fordi man vet at mange vil satse på dem fordi de holder med dem. Og vinner de, så vil jo det bety at mange får utbetalt penger. Ta f.eks. den lave oddsen på at Norling får sparken først. Det er ikke nødvendigvis fordi selskapene tror at han vil ligge godt an, men fordi de vet at det eksisterer en myte om at Brann sparker trenere hele tiden og at det er "helt umulig" å være trener i Bergen. Derfor vil mange tippe at Brann sparker først. Så for ikke å ruinere seg fullstendig hvis det skulle skje at han får sparken først, så setter de gjerne lavere odds en normalt på ham.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Både BA og BT skriver at Mojsov er skadet og dermed uaktuell.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Jonsson har hele sin tid i Brann aldri trengt å spille seg i form. Det er nok at han er skadefri. For å presisere hva jeg mener med å spille seg i form, mener jeg en hel kamp for Brann 2 der han er solid.

Jeg tror Jonsson starter nok en gang, og at han spiller akseptabelt. Så starter han neste kamp også, noe de fleste vil være brukbart enige i at er greit. I 73. minutt må han tas av pga problemer med leggen, etter å ha spilt helt ok. Da er han ute i ca 4 uker.
Tren på langskudd

1908

Ja?? Men banen er vist ræva dårlig..

Belfort

Quote from: 1908 on April 10, 2014, 18:19:44 PM
Ja?? Men banen er vist ræva dårlig..


Ja da skal det bli morsom når Brann skal spille sitt ambisiøse pasningsspill

Henki

Quote from: Gepard on April 10, 2014, 11:46:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2014, 10:14:38 AM


0-6-19 på de siste 25 bortekampene på Vestlandet. Det er så sykt sykt sykt. Til å bli kvalm av. En gigantisk fadese signert Sportsklubben Brann. Burde skamme seg.


Hva er siste gangen vi vant på bortebane på Vestlandet?
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on April 10, 2014, 11:46:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2014, 10:14:38 AM


0-6-19 på de siste 25 bortekampene på Vestlandet. Det er så sykt sykt sykt. Til å bli kvalm av. En gigantisk fadese signert Sportsklubben Brann. Burde skamme seg.


Det er faktisk helt villt. Skulle ikke være mulig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Heispassasjer on April 10, 2014, 13:16:00 PM
Så da snakker vi om enten Badji eller Fakir sammen med Haugen på midten...


Sikkert Badji, og evt. Fakiri etterhvert hvis det ikke funker for Badji.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on April 10, 2014, 19:18:49 PM
Quote from: Gepard on April 10, 2014, 11:46:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2014, 10:14:38 AM


0-6-19 på de siste 25 bortekampene på Vestlandet. Det er så sykt sykt sykt. Til å bli kvalm av. En gigantisk fadese signert Sportsklubben Brann. Burde skamme seg.


Hva er siste gangen vi vant på bortebane på Vestlandet?


25. mai 2008, 2-1 over Viking.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Kampen da morgendagens motstander Tijan Jaiteh skårte det ene målet. Det føles som et halvt liv siden vi feiret seieren på båten på vei hjem.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Henki

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2014, 19:35:53 PM


Hva er siste gangen vi vant på bortebane på Vestlandet?


25. mai 2008, 2-1 over Viking.
[/quote]

Hjelpe og trøste så nitrist.
Ballen skal fremover!

krakra

Nå var det neppe vondt ment, og ikke den mest kontroversielle påstanden, men  burde en daglig leder uttale seg om hvem som burde eller ikke burde starte kamper?
http://www.nrk.no/sport/demidov-husker-ikke-andre-omgang-1.11661722

Gulløl

Piotr snakker ikke akkurat i metaforer, heller ikke om vakre blomster og slike ting  ;)

Klipp:

- Føles det som at dere må vinne fredag?
- Vet du hva vi må?! Hver dag må vi på toalettet! Det er det eneste vi må. Vi må ingenting. Vi kan vinne, vi vil vinne. Men vi må ingenting!


http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Vet-du-hva-vi-ma-430175_1.snd#.U0cVP7Z_t1Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Er det sånn at Askar venter barn hvert øyeblikk, syns jeg han skal være hjemme med konen.
Tren på langskudd

nero

Quote from: krakra on April 10, 2014, 22:53:27 PM
Nå var det neppe vondt ment, og ikke den mest kontroversielle påstanden, men  burde en daglig leder uttale seg om hvem som burde eller ikke burde starte kamper?
http://www.nrk.no/sport/demidov-husker-ikke-andre-omgang-1.11661722

Nei, selvsagt skal han ikke det. Men dette dreier seg jo om mannen Barmen kalte en av "de mest fotballkyndige fotballederne i landet", så da er det vel greit.  ;D
Lions led by donkeys.

Corran

Quote from: Lasaron on April 11, 2014, 09:16:56 AM
Er det sånn at Askar venter barn hvert øyeblikk, syns jeg han skal være hjemme med konen.

Synes ikke jeg. Hun har vel termin i påsken og det er første barn så mest sannsynlig går hun over termin. Og om ikke fødsel er startet alt så rekker han hjem til det popper
Dessuten kan ikke han gjøre annet en å gå i veien og irritere fruen :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Ser i BT at vi kun har vunnet kun fem kamper på de siste 27 kampene våre. De starter tellingen da vi slo Sandnes Ulf i fjor sommer. FEM KAMPER!!! Det er skrekkelig dårlig!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Quote from: Corran on April 11, 2014, 09:43:54 AM
Quote from: Lasaron on April 11, 2014, 09:16:56 AM
Er det sånn at Askar venter barn hvert øyeblikk, syns jeg han skal være hjemme med konen.

Synes ikke jeg. Hun har vel termin i påsken og det er første barn så mest sannsynlig går hun over termin. Og om ikke fødsel er startet alt så rekker han hjem til det popper
Dessuten kan ikke han gjøre annet en å gå i veien og irritere fruen :-)



Jeg bare såg en overskrift. Er terminen om en uke, er det greit at han spiller.
Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Nixon on April 11, 2014, 09:58:18 AM
Ser i BT at vi kun har vunnet kun fem kamper på de siste 27 kampene våre. De starter tellingen da vi slo Sandnes Ulf i fjor sommer. FEM KAMPER!!! Det er skrekkelig dårlig!


Kravstor, du.
Gå av.

Gulløl

Med en slik statistikk i bunn er det ikke rart vi går for GULL. Vi er i flytsonen  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Quote from: Gulløl on April 11, 2014, 10:11:06 AM
Med en slik statistikk i bunn er det ikke rart vi går for GULL. Vi er i flytsonen  ;D

Ja, og i tillegg er jo mannskapet vårt som kjent mer enn godt nok!  ;D
Lions led by donkeys.

Gulløl

Jeg har den gledelige nyheten at børsen har falt i dag, hele 1,6 % :)

Klipp:
Visste du at noen mener det er et uomtvistelig faktum er at Brann vinner hjemme hver gang børsen stiger og taper når den faller?
Kun ett unntak fra regelen finnes og det er høyst forklarbart. Borte er det omvendt. Da tar Brann tar bare poeng på synkende børs og taper så det griner om børsen går opp.


Mer tallfenomen å kose seg med under linken, forfattet av en numerlog. Numerologen mener mener blant annet at Brann vinner i kveld og neste seriegull kommer i 2019.

http://www.numerologensverden.no/merkelig-tallfenomen-i-forbindelse-med-fotballaget-brann/

;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Quote from: Spelaren on April 11, 2014, 10:05:43 AM
Quote from: Nixon on April 11, 2014, 09:58:18 AM
Ser i BT at vi kun har vunnet kun fem kamper på de siste 27 kampene våre. De starter tellingen da vi slo Sandnes Ulf i fjor sommer. FEM KAMPER!!! Det er skrekkelig dårlig!


Kravstor, du.


Utruleg irriterande med unyanserte fotballsuportarar som ikkje har peiling på kva som går føre seg på innsida!

Uansett så tippar eg me tapar denne kampen og panikken byrjar å bre seg på forumet. Utan grunn. Messias har ein plan. 

Belfort

Brann har jo en egen evne til å få motstander spissen til å fremstå som en Messi. Hva er oddsen på at Kent Eriksen blir man of the match i kveld?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: Gulløl on April 11, 2014, 12:01:05 PM
Jeg har den gledelige nyheten at børsen har falt i dag, hele 1,6 % :)

Klipp:
Visste du at noen mener det er et uomtvistelig faktum er at Brann vinner hjemme hver gang børsen stiger og taper når den faller?
Kun ett unntak fra regelen finnes og det er høyst forklarbart. Borte er det omvendt. Da tar Brann tar bare poeng på synkende børs og taper så det griner om børsen går opp.


Mer tallfenomen å kose seg med under linken, forfattet av en numerlog. Numerologen mener mener blant annet at Brann vinner i kveld og neste seriegull kommer i 2019.

http://www.numerologensverden.no/merkelig-tallfenomen-i-forbindelse-med-fotballaget-brann/

;D


Dette fakta ble velt motbevist sist helg...

Heispassasjer

Børsen faller gjevnt og trutt idag og har vel gjort det gjennom hele uka.
Sikker seier til Brann idag;-)

Har også vært ambisiøs på langoddsen og levert en trippel med seier til Brann, Viking og Vålerenga med småpene 29,29 i odds....
50kr i potten.

Heispassasjer


brann89

Håper det blir Grønner som skal i duell med han, istedenfor Jonsson. Men blir spennende å se om Fakiri starter med seg selv idag eller om det blir Badji som får spille.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Heispassasjer

Selv om børsen og Brann kanskje ikke stemte helt forrige helg så var det ikke mye i pluss hvis du ser hele ukens graf.
Dessuten hadde vi under normale omstendigheter vunnet...

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on April 11, 2014, 12:02:59 PM
Brann har jo en egen evne til å få motstander spissen til å fremstå som en Messi. Hva er oddsen på at Kent Eriksen blir man of the match i kveld?


Ja også Ulf har vel en eller annen afrikaner til å herje med forsvaret vårt?
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: Heispassasjer on April 11, 2014, 13:11:28 PM
Børsen faller gjevnt og trutt idag og har vel gjort det gjennom hele uka.
Sikker seier til Brann idag;-)

Har også vært ambisiøs på langoddsen og levert en trippel med seier til Brann, Viking og Vålerenga med småpene 29,29 i odds....
50kr i potten.


QuoteJinx:

The superstition can also be referenced when talking about a future event with too much confidence. A statement such as "We're sure to win the contest!" can be seen as a jinx because it tempts fate, thereby bringing bad luck. The event itself is referred to as "jinxed".


Så der sikret du nok Branntap ja.

Spelaren

Brann taper alle kampene ut året.
Gå av.

Heispassasjer

Quote from: Jose Arrogantio on April 11, 2014, 13:32:06 PM
Quote from: Heispassasjer on April 11, 2014, 13:11:28 PM
Børsen faller gjevnt og trutt idag og har vel gjort det gjennom hele uka.
Sikker seier til Brann idag;-)

Har også vært ambisiøs på langoddsen og levert en trippel med seier til Brann, Viking og Vålerengen med småpene 29,29 i odds....
50kr i potten.


QuoteJinx:

The superstition can also be referenced when talking about a future event with too much confidence. A statement such as "We're sure to win the contest!" can be seen as a jinx because it tempts fate, thereby bringing bad luck. The event itself is referred to as "jinxed".


Så der sikret du nok Branntap ja.

Ja, skal bare se på det. Jeg uttalte meg vel forrige helg om Brannseier pga. børsen, så hvis Brann taper idag skal jeg holde kjeft.....

Gepard

Det blir vel Diego Rubio overskriftene handler om i morgen ja. Satt en 100gs på han som hatrick. Bør være lette penger. Er jo Brann vi snakker om her.

Skulle helst satt noen grunker på at Tijan Jaiteh blir matchvinner da, men ble ikke tilbudt det.

Ser at Sandnes er heltent og kan knapt vente på å gutse på mot Brann. Herregud for et press vi kommer til å møte. Forsvarskløneri på høyut nivå i vente i kveld. Tipper 2-0 til hjemmelaget før 10 minutter er spilt.

huseklepp og co kommer til å gå inn i en massedepresjon når kampen er over. Psykiatrien neste.

Lasaron

Begynner å få nerver. Tror det blir stygt.
Tren på langskudd

dudo

Det kribler noe voldsomt nå ja. Og jeg ser ikke helt at det kan gå så voldsomt bra, men man kan alltids håpe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Altså, vi er kommet inn i et mønster nå. Dette er tredje kampen på rad der vinterens og vårens resultater tyder på at det blir beintøft, at motstanderne er favoritter. Likevel er det motstanderne som føler de kan slå oppover, mens vi har det store presset. En litt umulig situasjon. Tap-tap.

I kveld f eks. Alt tyder på at Ulf vinner. Likevel er det de som har "vi har alt å vinne-" holdningen, mens vi har motsatt holdning. Vi har alt å tape. Selv etter to tap.
Tren på langskudd

Gepard

Hovedutfordringen kommer til å bli om laget er bedre i stand til å ta av det høye presset Sandnes kommer til å sette.

I treningskampene og mot Sarpsborg hadde man rett og slett ikke kvalitet eller bevegelse i forsvar og midtbane til å skulle spille seg pent ut, istedenfor ble det feilpasning på feilpasning og brudd på brudd. Kan det plutselig bedre seg? Har vi spillere av den klasse at man kan bedrive slikt spill når man får så dårlige betingelser (høyt press) mot tippeligaens "bosslag" ?

Jeg er skeptisk. Men, klarer vi å spille av presset, Da er det ingen ting i veien for at dette kan gå kanonbra. Da skal vi kjøre over lag som Sandnes. Problemet er bare at enn så lenge så lykkes gå i stupen -taktikk veldig veldig bra mot et Brannlag som har en del spillere som rett og slett ikke leverer på et nivå som Norlings spillestil krever.

dudo

Det er mulig at det Geparden er inne på med frispilling gjør at Grønner og Hassan bør foretrekkes? Jeg er ikke sinnssykt negativ til Hassan i stedet for Badji i denne kampen, merker jeg ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Han skjermer jo ballen som en gud, noe som ikke er en ulempe mot høyt press.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Corran

Er heller ikke ueffen til å ha Fakiri fra start på midten i dag Han spilte jo ikke dårlig i de treningskampene han fikk på midten Han imponerte jo litt i en av dem
Når det står mellom ham og Badji så er jeg ikke sikekr nei :-)
Men på den annen side er det vel en større investering på sikt for å se om Badji tar steg og utvikler seg positivt. Om han ikke gjøre det er jo det og en ting som er greit å avklare for da må han enten omskoleres eller gis bort (selge blir vel uaktuelt)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up