• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ulf-Brann, fredag 11.april kl 19

Started by osoerli, April 06, 2014, 22:29:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Fredagskamp og nye muligheter.  Kan Brann kanskje endeleg vinna ein bortekamp på Vestlandet?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Jonsson var mindre vellukka enn Moisov.  På tide med Grønner kanskje?
Demir spelte seg inn, det same gjorde Askar.  Ser ikkje ut som makkeren til Haugen sentralt er funnet.  Badji får allikevel sjansen hos meg fordi han er den sentrale me har som er best defensiv.  Så er det verkeleg ikkje hans feil at det er generellt ELENDIG bevegelse foran og rundt vår ballfører.  Vil også kanskje prøva Drame frå start sjøl om Orlov putta i dag.

                         Piotr
Sævarsson  Demidov  Grønner   Demir
Skaanes       Badji    Haugen     Askar
            Huseklepp    Drame
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Med Badji inne bør man avblåse vekslingen mellom offensiv og defensiv midt. Vi blir mer forutsigbar, men uansett bedre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Piotr (vaklende kandidatur)

Sæv Demi Grønner Demir
Askar Haugen Badji Skaanes
Huseklepp Orlov

Piotr kommer aldri på det polske landslaget, den saken er grei. I tillegg er det lenge siden han var jevnt god for oss. Fortsetter trenden med at hans bidrag begrenser seg til opphaussing av publikum og baklengs hver kamp bør Norling vurdere hans posisjon. Enn så lenge er keeperplassen udiskutabelt hans, men han er ingen gud mellom stengene. Når det er sagt så er det ingen andre som sålangt i år (inkl treningskamper) som kan gå med hodet hevet.
Gå av.

dudo

Enig med Spelaren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Litt fristande å prøve Demir som venstre midtbane også, og kanskje Skaanes sentralt:

                           Piotr
Sæv      Demidov     Grønner    Hanstveit
Askar    Skaanes    Haugen    Demir
           Huseklepp   Drame
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dragn

På tide å teste et spisspar uten huse?

dudo

Skaanes sentralt neste år, kanskje. Tror det er for tidlig nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: Spelaren on April 06, 2014, 22:51:26 PM
Piotr (vaklende kandidatur)

Sæv Demi Grønner Demir
Askar Haugen Badji Skaanes
Huseklepp Orlov

Piotr kommer aldri på det polske landslaget, den saken er grei. I tillegg er det lenge siden han var jevnt god for oss. Fortsetter trenden med at hans bidrag begrenser seg til opphaussing av publikum og baklengs hver kamp bør Norling vurdere hans posisjon. Enn så lenge er keeperplassen udiskutabelt hans, men han er ingen gud mellom stengene. Når det er sagt så er det ingen andre som sålangt i år (inkl treningskamper) som kan gå med hodet hevet.


Er vel ingen som seriøst har trudd Piotr havnar i det polske landslaget eller blir selt til bundesliga?  Han har ikkje vore veldig bra dei 2 første kampane i alle fall.  Mange andre TL-keeprar som hadde tatt minst eit av stabæk-måla i dag.
Har også lurt på om manglande kommunikasjon og dirigering frå keeper kan vera skuld i at Brann lekker som ei sil.  Veldig sjeldan eg ser noko som helst kommunikasjon mellom keeper og forsvar.  Bortsett frå kjeft i etterkant.
Når det er sagt er det neppe Piotr sin feil at vi taper i dag.  Men eg stiller spørsmål om me antageleg hadde hatt i alle fall 1 poeng i dag med ein betre keeper.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Var faktisk litt deilig med en ny kamptråd alt Ser fram til nye framganger til fredagen :-)
Begynner å lure på om jeg vil se Fakiri ved siden av Haugen. Mest på grunn av at Barmen og Badji har vært ræva og litt på grunn av at Haugen kanskje trenger litt mer rutine ved siden av seg.
Demir har fortjent en nys sjangs og det samme med kantene. I forsvar bør Grønner inn og det er vel på tide og spille to midtstopper sammen over tid
Spissene synes jeg skal få en kamp til da de ser ut til å begynne å finne hverandre og få litt kjemi sammen. Om Huse begynner å sette sjansene sine så kan dette bli morro
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

tj00m

Noen som vet når og hvor kampbilletter legges ut?
Brann.no står det at billettinformasjon kommer i god tid før kampdato. Men hvis de må sendes med posten begynner det vel å haste litt.
Brann Bergens Stolthet!

Mr. Troen

Er det uaktuelt med kapteinen som venstre stopper? 
Fungerte vel under middels i en av treningskampene -  men hvis Grønner bare vurderes til høyre må da en rutinert og venstrebeint Hanstveit være et bedre alternativ enn både Mojsov og Jonsson akkurat nå...?
Demir spilte seg greit inn på backplass og skal vel beholde den på fredag.


Lasaron

Piotr
Vindheim - Demidov - Grønner - Hanstveit
Skaanes - Haugen - Barmen - Demir
Huse - Orlov

Hard kamp om plassene. Mange jeg er usikker på. Følgende spillere er svært nær startplass hos meg:
Larsen, Dramé, Badji, Sæv, Askar

Fakiri skal trene laget denne uken og i kampen. Han er uaktuell som spiller, vil jeg tro.
Tren på langskudd

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Kulde og kulde. Han er ikke hovedtrenerens høyre hånd lenger. Ei heller venstre hånd. Men han er en del av trenerteamet. Alle kan ikke lede laget i Norlings fravær.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on April 07, 2014, 12:18:19 PM
Kulde og kulde. Han er ikke hovedtrenerens høyre hånd lenger. Ei heller venstre hånd. Men han er en del av trenerteamet. Alle kan ikke lede laget i Norlings fravær.


Hva er oddsen for at dette blir Mikkelsen sin siste sesong i Brann og at Patrick Hansson kommer tilbake..

Gulløl

Jeg sa det tidlig i vinter. Mikkelsen bestekompisen til Skarsfjord kommer til å forlate Brann i år. Nå er han fjerde trener bak Fakiri også. Topputdannet som fysisk trener og får ikke bruke kunnskapen er ikke noe kjekt for han. Patrick Hansson er nok høyaktuell som erstatter, en person som er godt likt i spillergruppen og har familien sin 100% etablert i Bergen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Nja, man mener vel det er uheldig at en i trenerteamet er faren til en av spillerne.
Tren på langskudd

Tom C

Ser forresten at Sandnes Ulf har sendt klage på det røde kortet som Skjølsvik pådro seg mot LSK. Hadde vært helt greit om han hadde fått en kamps karantene og måtte stå over mot oss. Tror han er mye av drivkraften på midten hos de lyseblå.
Aldri mer Obos....

Kagain

Jeg er forsåvidt enig med de som mener at Demir burde få beholde plassen sin og at Grønner burde få lov å komme inn i stoppervarmen. Ulempen med denne planen er at Brann ikke får samspilt stopperparet sitt, og da har man litt lignende situasjon som i fjor. Barmen bør nok få gå ut av troppen, og inn kunne det vært interessant med Fakiren (som nok ikke er et alternativ da han skal lede greiene på fredag) eller Skjønningen. Men igjen, for mye omrokkering er ikke bare av det gode heller...

Corran

Quote from: Mr. Troen on April 07, 2014, 09:56:13 AM
Er det uaktuelt med kapteinen som venstre stopper? 
Fungerte vel under middels i en av treningskampene -  men hvis Grønner bare vurderes til høyre må da en rutinert og venstrebeint Hanstveit være et bedre alternativ enn både Mojsov og Jonsson akkurat nå...?
Demir spilte seg greit inn på backplass og skal vel beholde den på fredag.

Etter min mening helt uaktuelt ja Han er ikke stopper og har kun spilt noen få kamper som det og de gangene (2) jeg har sett ham så har han vært minst like dårlig som kjeksen var i går Og kan ikke være store odds for at kjeksen skal spille to så dårlige kamper på rad?
Min mening er kjør inn Grønner La han trene hele uken sammen med Demidov og spill disse to sammen. Om Grønner skal bli så god som vi håper på så må han klare å omstille seg til venstre midstopper (var han ikke det når han ble utvist mot sogndal i fjor?)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

Inn med hansson som tryllekunstner og badji som livvakt for ham

Corran

Faen der røk den kampen Edvardsen som dommer
I alle fall minst 2 gule for kjefting på dommer (for begge lag)
Eneste trøsten er at han som oftest pleier å være dritt dårlig mot alle lag
De eneste (foruten det korrupte NFF) som er glad for at Edvardsen bestemte seg for å satse på fotballdømming er ishockey spillere/supportere for de ble kvitt ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Deilig at det bare er to dager til kamp, i hvert fall. Det sure tapet mot Stabæk revansjeres.
Gå av.

Belfort

Dette er en kamp som jeg tror vi legge en del føringer fremover på hvordan sesongen blir. Med et evt tap vil usikkerheten blant både supportere og spillere komme.

kabelmann

Fredag kl. 19, er det Zebra-kamp, det?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

Quote from: Nixon on April 09, 2014, 08:26:12 AM
Jepp, den går på Zebra.


Good, da blir det ikke no Cmore-kjøp denne uken heller.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Tørr ikke tenke på hva et tap i denne kampen vil medføre, da står vi mest sannsynlig med hvertfall 4 av 5 tapte kamper i innledningen på sesongen. Fryktelig trist.

Gulløl

Sjansen at Brann vinner denne kampen er vel neppe over 10 %. Prestasjonen mot Sarpsborg i første bortekamp viste i hvert fall ikke tegn til at den elendige bortestatistikken fra i fjor på 1-3-11 er i ferd med å brytes. Men en kan vel håpe eller be til høyere makter. Klarer Brann uavgjort er det vel bra. Tror den første 3-poengeren kommer mot Lillestrøm.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Du er nok litt mer pessimistisk enn bookmakerne. Markedsoddsen (kilde; Betbrain) sier 42-27-31. Altså 31% sjanse for seier.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

stigh


Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 09, 2014, 06:49:24 AM
Deilig at det bare er to dager til kamp, i hvert fall. Det sure tapet mot Stabæk revansjeres.


Det hadde jeg glemt, det var en fin påminnelse;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Giles

Jeg tror det er mer vondt i vente mot Ulf. Brann er en perfekt motstander for en entusiastisk motstander med guts. Defensivt er det veldig mye som mangler og nedrykkskandidat nummer tre vil selge seg dyrt.
Her er det kamp for livet som gjelder det er bare å glemme å spille ut Ulf.
Så vennligst ta kampen først og la et eventuelt finspill være en følge av det.
Fint hvis Fakiri ikke tar ut seg selv. Det behøves ingen temposvak, fysisk svak ekspert på " klokt " spill det vil si lure støttepasninger og proffesionell fouls.
Lag: Vindheim, Sævarsson, Demidov, Demir
Askar, Haugen, Badji,Skaanes
Orlov, Huseklepp

Skaanes inn sentralt hvis Badji svikter igjen og Larsen inn på kant.

Corran

Demidov spiller ikke venstre midtstopper, men høyre.
Selv om sævarson ble flyttet inn som midtstopper når Brann gjorde et offensivt bytte når Demidov var skadet så betyr ikke det at Sævarsson er midtstopper.
Er jo et helt tåpelig sjansespill å starte en bortekamp med en halvgod back som midtstopper Hvorfor ikke putte inn Hanstveit samtidig?
Men enig i Vindheim på back
Eg e forresten heller ikke enig i at Fakiri ikke kan spille i denne kampen. Mulig Haugen fungerer litt bedre med ham en med Badji og Barmen som ikke er helt på topp for tiden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Tom C

Aldri mer Obos....

dudo

Men rett og rimelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

April 10, 2014, 09:09:11 AM #41 Last Edit: April 10, 2014, 09:23:18 AM by Gulløl
Blir vel han her som skal glitre i morgen. Fy fasan så store forventninger vi hadde til han en gang. God nok for gull laget var han ihvertfall. Både Mons Ivar Mjelde og Martin Andresen hevdet etter 2007 sesongen at gambieren var blant de beste i verden i sin årsklasse. En kan lure på om hvordan utviklingen hans hadde blitt om Steinar Nilsen og Rune Skarsfjord ikke hadde vært innom Brann og han hadde fått en trener som hadde klart å utvikle han videre etter at Mjelde forsvant.
_____________

Skulle bli Branns Mikel
Karrieren holdt på å ende med rot og tull. Nå har Tijan Jaiteh tatt rennefart igjen, og fredag skal han gjøre det han kan best: Stjele ballen.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Skulle-bli-Branns-Mikel-430099_1.snd#.U0ZS9LZ_t1Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

April 10, 2014, 10:14:38 AM #42 Last Edit: April 10, 2014, 10:44:36 AM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Gepard

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2014, 10:14:38 AM


0-6-19 på de siste 25 bortekampene på Vestlandet. Det er så sykt sykt sykt. Til å bli kvalm av. En gigantisk fadese signert Sportsklubben Brann. Burde skamme seg.

Belfort

Den statistikken vår på bortebane på vestlandet er helt hinsides!! At det er mulig for en "storklubb"som Brann å "klare" dette!

Tom C

Eneste positive er jo at det er lettjente penger på oddsen. For av en eller annen grunn er jo brann favoritter mot de fleste slike lag fremdeles. 2.25 på hjemmeseier her vitner jo rett og slett om uvitenhet fra Norsk Tipping.
Aldri mer Obos....

dudo

4,25 på at vi taper med minst to er ikke bort i natten det heller ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

April 10, 2014, 13:08:52 PM #47 Last Edit: April 10, 2014, 13:10:48 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Heispassasjer

Så da snakker vi om enten Badji eller Fakir sammen med Haugen på midten...

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Mojsov fra start til benk til sofa...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Mojsov ute, altså. Ikke dermed gitt at Grønner står for tur. På den ene siden spilte Jonsson elendig, på den andre siden kan det tenkes de vil gi han en ny sjanse, at han spiller bedre i morgen, og at de ikke kan drive å skifte stopperpar hele tiden. Mitt forslag er å avslutte runddansen med å sette Grønner inn ilag med Demidov, og la det bli slik.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Nixon on April 10, 2014, 13:16:30 PM
Mojsov fra start til benk til sofa...
Samme som Grønner altså. Håper han er tilbake fra start nå, men det er vel usikkert.
Bra det er konkurranse om plassene, men det er ikke på stopperplass rulleringen bør være størst.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Quote from: Heispassasjer on April 10, 2014, 13:16:00 PM
Så da snakker vi om enten Badji eller Fakir sammen med Haugen på midten...

Hassan tar ut seg selv? ;D
Lions led by donkeys.

ostraume

Vrient uttak, jeg går for dette:

Piotr

Birkir - Demidov - Jonsson - Hanstveit

Skaanes - Fakiri - Haugen - Askar

Huse - Orlov

Badji har vært helt elendig i to kamper, og vrakes. Jeg tar"Skarsfjord-taktikken" og vraker Demir på bortebane, Hanstveit har vært stabilt god.

Skaanes og Haugen er bankers etter gode prestasjoner. Jonsson, som tross alt har vist godt TL-nivå, får en sjanse til. Huseklepp og Orlov er også bankers for meg. Et bra (ikke gullbra, men bra) spisspar det der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on April 10, 2014, 12:46:26 PM
Eneste positive er jo at det er lettjente penger på oddsen. For av en eller annen grunn er jo brann favoritter mot de fleste slike lag fremdeles. 2.25 på hjemmeseier her vitner jo rett og slett om uvitenhet fra Norsk Tipping.


Oddsselskapene setter ikke opp oddsene bare ut fra hva de selv mener er sannsynlig, men også hva de tror tipperne vil satse på. Jeg tror populære klubber som Brann, VIF, RBK, ManU, Liverpool kan ha kunstig lave odds fordi man vet at mange vil satse på dem fordi de holder med dem. Og vinner de, så vil jo det bety at mange får utbetalt penger. Ta f.eks. den lave oddsen på at Norling får sparken først. Det er ikke nødvendigvis fordi selskapene tror at han vil ligge godt an, men fordi de vet at det eksisterer en myte om at Brann sparker trenere hele tiden og at det er "helt umulig" å være trener i Bergen. Derfor vil mange tippe at Brann sparker først. Så for ikke å ruinere seg fullstendig hvis det skulle skje at han får sparken først, så setter de gjerne lavere odds en normalt på ham.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Både BA og BT skriver at Mojsov er skadet og dermed uaktuell.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Jonsson har hele sin tid i Brann aldri trengt å spille seg i form. Det er nok at han er skadefri. For å presisere hva jeg mener med å spille seg i form, mener jeg en hel kamp for Brann 2 der han er solid.

Jeg tror Jonsson starter nok en gang, og at han spiller akseptabelt. Så starter han neste kamp også, noe de fleste vil være brukbart enige i at er greit. I 73. minutt må han tas av pga problemer med leggen, etter å ha spilt helt ok. Da er han ute i ca 4 uker.
Tren på langskudd

1908

Ja?? Men banen er vist ræva dårlig..

Belfort

Quote from: 1908 on April 10, 2014, 18:19:44 PM
Ja?? Men banen er vist ræva dårlig..


Ja da skal det bli morsom når Brann skal spille sitt ambisiøse pasningsspill

Henki

Quote from: Gepard on April 10, 2014, 11:46:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2014, 10:14:38 AM


0-6-19 på de siste 25 bortekampene på Vestlandet. Det er så sykt sykt sykt. Til å bli kvalm av. En gigantisk fadese signert Sportsklubben Brann. Burde skamme seg.


Hva er siste gangen vi vant på bortebane på Vestlandet?
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on April 10, 2014, 11:46:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2014, 10:14:38 AM


0-6-19 på de siste 25 bortekampene på Vestlandet. Det er så sykt sykt sykt. Til å bli kvalm av. En gigantisk fadese signert Sportsklubben Brann. Burde skamme seg.


Det er faktisk helt villt. Skulle ikke være mulig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Heispassasjer on April 10, 2014, 13:16:00 PM
Så da snakker vi om enten Badji eller Fakir sammen med Haugen på midten...


Sikkert Badji, og evt. Fakiri etterhvert hvis det ikke funker for Badji.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on April 10, 2014, 19:18:49 PM
Quote from: Gepard on April 10, 2014, 11:46:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2014, 10:14:38 AM


0-6-19 på de siste 25 bortekampene på Vestlandet. Det er så sykt sykt sykt. Til å bli kvalm av. En gigantisk fadese signert Sportsklubben Brann. Burde skamme seg.


Hva er siste gangen vi vant på bortebane på Vestlandet?


25. mai 2008, 2-1 over Viking.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Kampen da morgendagens motstander Tijan Jaiteh skårte det ene målet. Det føles som et halvt liv siden vi feiret seieren på båten på vei hjem.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Henki

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2014, 19:35:53 PM


Hva er siste gangen vi vant på bortebane på Vestlandet?


25. mai 2008, 2-1 over Viking.
[/quote]

Hjelpe og trøste så nitrist.
Ballen skal fremover!

krakra

Nå var det neppe vondt ment, og ikke den mest kontroversielle påstanden, men  burde en daglig leder uttale seg om hvem som burde eller ikke burde starte kamper?
http://www.nrk.no/sport/demidov-husker-ikke-andre-omgang-1.11661722

Gulløl

Piotr snakker ikke akkurat i metaforer, heller ikke om vakre blomster og slike ting  ;)

Klipp:

- Føles det som at dere må vinne fredag?
- Vet du hva vi må?! Hver dag må vi på toalettet! Det er det eneste vi må. Vi må ingenting. Vi kan vinne, vi vil vinne. Men vi må ingenting!


http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Vet-du-hva-vi-ma-430175_1.snd#.U0cVP7Z_t1Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Er det sånn at Askar venter barn hvert øyeblikk, syns jeg han skal være hjemme med konen.
Tren på langskudd

nero

Quote from: krakra on April 10, 2014, 22:53:27 PM
Nå var det neppe vondt ment, og ikke den mest kontroversielle påstanden, men  burde en daglig leder uttale seg om hvem som burde eller ikke burde starte kamper?
http://www.nrk.no/sport/demidov-husker-ikke-andre-omgang-1.11661722

Nei, selvsagt skal han ikke det. Men dette dreier seg jo om mannen Barmen kalte en av "de mest fotballkyndige fotballederne i landet", så da er det vel greit.  ;D
Lions led by donkeys.

Corran

Quote from: Lasaron on April 11, 2014, 09:16:56 AM
Er det sånn at Askar venter barn hvert øyeblikk, syns jeg han skal være hjemme med konen.

Synes ikke jeg. Hun har vel termin i påsken og det er første barn så mest sannsynlig går hun over termin. Og om ikke fødsel er startet alt så rekker han hjem til det popper
Dessuten kan ikke han gjøre annet en å gå i veien og irritere fruen :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Ser i BT at vi kun har vunnet kun fem kamper på de siste 27 kampene våre. De starter tellingen da vi slo Sandnes Ulf i fjor sommer. FEM KAMPER!!! Det er skrekkelig dårlig!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Quote from: Corran on April 11, 2014, 09:43:54 AM
Quote from: Lasaron on April 11, 2014, 09:16:56 AM
Er det sånn at Askar venter barn hvert øyeblikk, syns jeg han skal være hjemme med konen.

Synes ikke jeg. Hun har vel termin i påsken og det er første barn så mest sannsynlig går hun over termin. Og om ikke fødsel er startet alt så rekker han hjem til det popper
Dessuten kan ikke han gjøre annet en å gå i veien og irritere fruen :-)



Jeg bare såg en overskrift. Er terminen om en uke, er det greit at han spiller.
Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Nixon on April 11, 2014, 09:58:18 AM
Ser i BT at vi kun har vunnet kun fem kamper på de siste 27 kampene våre. De starter tellingen da vi slo Sandnes Ulf i fjor sommer. FEM KAMPER!!! Det er skrekkelig dårlig!


Kravstor, du.
Gå av.

Gulløl

Med en slik statistikk i bunn er det ikke rart vi går for GULL. Vi er i flytsonen  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Quote from: Gulløl on April 11, 2014, 10:11:06 AM
Med en slik statistikk i bunn er det ikke rart vi går for GULL. Vi er i flytsonen  ;D

Ja, og i tillegg er jo mannskapet vårt som kjent mer enn godt nok!  ;D
Lions led by donkeys.

Gulløl

Jeg har den gledelige nyheten at børsen har falt i dag, hele 1,6 % :)

Klipp:
Visste du at noen mener det er et uomtvistelig faktum er at Brann vinner hjemme hver gang børsen stiger og taper når den faller?
Kun ett unntak fra regelen finnes og det er høyst forklarbart. Borte er det omvendt. Da tar Brann tar bare poeng på synkende børs og taper så det griner om børsen går opp.


Mer tallfenomen å kose seg med under linken, forfattet av en numerlog. Numerologen mener mener blant annet at Brann vinner i kveld og neste seriegull kommer i 2019.

http://www.numerologensverden.no/merkelig-tallfenomen-i-forbindelse-med-fotballaget-brann/

;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Quote from: Spelaren on April 11, 2014, 10:05:43 AM
Quote from: Nixon on April 11, 2014, 09:58:18 AM
Ser i BT at vi kun har vunnet kun fem kamper på de siste 27 kampene våre. De starter tellingen da vi slo Sandnes Ulf i fjor sommer. FEM KAMPER!!! Det er skrekkelig dårlig!


Kravstor, du.


Utruleg irriterande med unyanserte fotballsuportarar som ikkje har peiling på kva som går føre seg på innsida!

Uansett så tippar eg me tapar denne kampen og panikken byrjar å bre seg på forumet. Utan grunn. Messias har ein plan. 

Belfort

Brann har jo en egen evne til å få motstander spissen til å fremstå som en Messi. Hva er oddsen på at Kent Eriksen blir man of the match i kveld?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: Gulløl on April 11, 2014, 12:01:05 PM
Jeg har den gledelige nyheten at børsen har falt i dag, hele 1,6 % :)

Klipp:
Visste du at noen mener det er et uomtvistelig faktum er at Brann vinner hjemme hver gang børsen stiger og taper når den faller?
Kun ett unntak fra regelen finnes og det er høyst forklarbart. Borte er det omvendt. Da tar Brann tar bare poeng på synkende børs og taper så det griner om børsen går opp.


Mer tallfenomen å kose seg med under linken, forfattet av en numerlog. Numerologen mener mener blant annet at Brann vinner i kveld og neste seriegull kommer i 2019.

http://www.numerologensverden.no/merkelig-tallfenomen-i-forbindelse-med-fotballaget-brann/

;D


Dette fakta ble velt motbevist sist helg...

Heispassasjer

Børsen faller gjevnt og trutt idag og har vel gjort det gjennom hele uka.
Sikker seier til Brann idag;-)

Har også vært ambisiøs på langoddsen og levert en trippel med seier til Brann, Viking og Vålerenga med småpene 29,29 i odds....
50kr i potten.

Heispassasjer


brann89

Håper det blir Grønner som skal i duell med han, istedenfor Jonsson. Men blir spennende å se om Fakiri starter med seg selv idag eller om det blir Badji som får spille.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Heispassasjer

Selv om børsen og Brann kanskje ikke stemte helt forrige helg så var det ikke mye i pluss hvis du ser hele ukens graf.
Dessuten hadde vi under normale omstendigheter vunnet...

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on April 11, 2014, 12:02:59 PM
Brann har jo en egen evne til å få motstander spissen til å fremstå som en Messi. Hva er oddsen på at Kent Eriksen blir man of the match i kveld?


Ja også Ulf har vel en eller annen afrikaner til å herje med forsvaret vårt?
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: Heispassasjer on April 11, 2014, 13:11:28 PM
Børsen faller gjevnt og trutt idag og har vel gjort det gjennom hele uka.
Sikker seier til Brann idag;-)

Har også vært ambisiøs på langoddsen og levert en trippel med seier til Brann, Viking og Vålerenga med småpene 29,29 i odds....
50kr i potten.


QuoteJinx:

The superstition can also be referenced when talking about a future event with too much confidence. A statement such as "We're sure to win the contest!" can be seen as a jinx because it tempts fate, thereby bringing bad luck. The event itself is referred to as "jinxed".


Så der sikret du nok Branntap ja.

Spelaren

Brann taper alle kampene ut året.
Gå av.

Heispassasjer

Quote from: Jose Arrogantio on April 11, 2014, 13:32:06 PM
Quote from: Heispassasjer on April 11, 2014, 13:11:28 PM
Børsen faller gjevnt og trutt idag og har vel gjort det gjennom hele uka.
Sikker seier til Brann idag;-)

Har også vært ambisiøs på langoddsen og levert en trippel med seier til Brann, Viking og Vålerengen med småpene 29,29 i odds....
50kr i potten.


QuoteJinx:

The superstition can also be referenced when talking about a future event with too much confidence. A statement such as "We're sure to win the contest!" can be seen as a jinx because it tempts fate, thereby bringing bad luck. The event itself is referred to as "jinxed".


Så der sikret du nok Branntap ja.

Ja, skal bare se på det. Jeg uttalte meg vel forrige helg om Brannseier pga. børsen, så hvis Brann taper idag skal jeg holde kjeft.....

Gepard

Det blir vel Diego Rubio overskriftene handler om i morgen ja. Satt en 100gs på han som hatrick. Bør være lette penger. Er jo Brann vi snakker om her.

Skulle helst satt noen grunker på at Tijan Jaiteh blir matchvinner da, men ble ikke tilbudt det.

Ser at Sandnes er heltent og kan knapt vente på å gutse på mot Brann. Herregud for et press vi kommer til å møte. Forsvarskløneri på høyut nivå i vente i kveld. Tipper 2-0 til hjemmelaget før 10 minutter er spilt.

huseklepp og co kommer til å gå inn i en massedepresjon når kampen er over. Psykiatrien neste.

Lasaron

Begynner å få nerver. Tror det blir stygt.
Tren på langskudd

dudo

Det kribler noe voldsomt nå ja. Og jeg ser ikke helt at det kan gå så voldsomt bra, men man kan alltids håpe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Altså, vi er kommet inn i et mønster nå. Dette er tredje kampen på rad der vinterens og vårens resultater tyder på at det blir beintøft, at motstanderne er favoritter. Likevel er det motstanderne som føler de kan slå oppover, mens vi har det store presset. En litt umulig situasjon. Tap-tap.

I kveld f eks. Alt tyder på at Ulf vinner. Likevel er det de som har "vi har alt å vinne-" holdningen, mens vi har motsatt holdning. Vi har alt å tape. Selv etter to tap.
Tren på langskudd

Gepard

Hovedutfordringen kommer til å bli om laget er bedre i stand til å ta av det høye presset Sandnes kommer til å sette.

I treningskampene og mot Sarpsborg hadde man rett og slett ikke kvalitet eller bevegelse i forsvar og midtbane til å skulle spille seg pent ut, istedenfor ble det feilpasning på feilpasning og brudd på brudd. Kan det plutselig bedre seg? Har vi spillere av den klasse at man kan bedrive slikt spill når man får så dårlige betingelser (høyt press) mot tippeligaens "bosslag" ?

Jeg er skeptisk. Men, klarer vi å spille av presset, Da er det ingen ting i veien for at dette kan gå kanonbra. Da skal vi kjøre over lag som Sandnes. Problemet er bare at enn så lenge så lykkes gå i stupen -taktikk veldig veldig bra mot et Brannlag som har en del spillere som rett og slett ikke leverer på et nivå som Norlings spillestil krever.

dudo

Det er mulig at det Geparden er inne på med frispilling gjør at Grønner og Hassan bør foretrekkes? Jeg er ikke sinnssykt negativ til Hassan i stedet for Badji i denne kampen, merker jeg ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Han skjermer jo ballen som en gud, noe som ikke er en ulempe mot høyt press.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Corran

Er heller ikke ueffen til å ha Fakiri fra start på midten i dag Han spilte jo ikke dårlig i de treningskampene han fikk på midten Han imponerte jo litt i en av dem
Når det står mellom ham og Badji så er jeg ikke sikekr nei :-)
Men på den annen side er det vel en større investering på sikt for å se om Badji tar steg og utvikler seg positivt. Om han ikke gjøre det er jo det og en ting som er greit å avklare for da må han enten omskoleres eller gis bort (selge blir vel uaktuelt)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Klart man kan selge Badji. Alle spiller jo ikke som oss. Han kan være kanongod i andre spillemåter, og han kan bli kanongod for oss.

Jeg er for Norling sin spillestil, og innser at det kan bli en trøblete innkjøringsperiode. Den store utfordringen er altså at lagene setter inn et enormt press fordi de vet at vi på død og liv skal spille oss ut. Da må vi for svingene bruke de som er best til det.
Tren på langskudd

nero

Quote from: Lasaron on April 11, 2014, 15:57:07 PM
.

. Den store utfordringen er altså at lagene setter inn et enormt press fordi de vet at vi på død og liv skal spille oss ut. Da må vi for svingene bruke de som er best til det.

Ja, men her må vi også ha et mottrekk, for alle motstanderne vi har møtt hittil har vært godt forberedt på hvordan vi spiller og har selvsagt lagt opp sin taktikk etter det.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Quote from: nero on April 11, 2014, 16:25:09 PM
Quote from: Lasaron on April 11, 2014, 15:57:07 PM
.

. Den store utfordringen er altså at lagene setter inn et enormt press fordi de vet at vi på død og liv skal spille oss ut. Da må vi for svingene bruke de som er best til det.

Ja, men her må vi også ha et mottrekk, for alle motstanderne vi har møtt hittil har vært godt forberedt på hvordan vi spiller og har selvsagt lagt opp sin taktikk etter det.


Poenget er jo å bli så god til det at vi "lett" spiller oss forbi det første aggressive pressledd. Da vil motstanderne måtte legge seg lavere, og vi eier kampen. Hvordan skal vi bli så god hvis vi i hver kamp gir opp og begynner med poling (litt forenklet)?
Nei, før vi forkaster denne spillestilen må man gi litt tid til de av spillerne våre som passer best til denne måten. Vindheim og Askar passer bedre enn Sæv. Grønner passer bedre enn Jonsson og Mojsov. Demir og Hanstveit holder jeg som jevngode i den fasen av spillet.
Tren på langskudd

ostraume

 Piotr Leciejewski - Birkir Sævarsson, Vadim Demidov, Markus Jonsson, Erdin Demir - Kasper Skaanes, Stéphane Badji, Fredrik Haugen, Amin Askar - Jakob Orlov, Erik Huseklepp.

Badji inn for Barmen. Ellers likt som sist.

http://www.brann.no/news/article/1q0jrlty5ca281abquord8hanm/title/badji-tilbake-i-startelleveren
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Skandale at Jonsson starter. I beste fall spiller han ok og holder denne og to kamper til. Så må vi spille inn et nytt stopperpar. Er Grønner virkelig så dårlig?
Tren på langskudd

Lasaron

Sandnes Ulf (4-4-2): Hannes Thor Halldorsson - Avni Pepa, Edier Frejd, Derek Decamps, Kenneth Sola - Steven Lennon, Aksel Berget Skjølsvik, Anel Raskaj, Malaury Martin - Marius Helle, Diego Rubio.

Benken: Sean McDermott, Ole Kristian Langås, Vegard Aanestad, Tijan Jaiteh, Erik Tønne, Fredrik Midtsjø, Kent Håvard Eriksen.


Ser knallsterkt ut. Jaiteh på benken. Helle og Rubio kommer til å holde lekestue med Jonsson og Demidov.
Tren på langskudd

Sindre32

Har Grønner tatt påskeferie? Pult dama/kona til noen i styret? Noe må det jo være, siden vi stiller med en gamling med åreknuter og utgående kontrakt, som spilte på 4. divisjonsnivå forrige kamp.

Nixon

Laget som forventet. Det lå i kortene at Jonsson fikk en sjanse til. Håper også at Badji reiser kjerringen i dag. Vrakingen sist må ha vært en vekker, uansett hva han sa etter kampen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Men la meg prøve med en positiv vinkling. Vi har lenge manglet ledere på banen. Jeg ser en endring. Det er nå bedre enn på årevis.

Demidov var ikke i vater forrige kamp, i dag er han på hugget og en soleklar lederskikkelse.
Jonsson er jo tidligere kaptein, og spiller sin andre kamp på rad. Han er på gang (i to-tre kamper). En ledertype.
Huseklepp kaptein i sin andre kamp på rad. Utviklende. Ledertype.

Så har vi ledertypene Fakiri og Hanstveit å hive innpå.
Tren på langskudd

Spelaren

Huseklepp har jo tidvis sett ut som om han må opp midt på natten og skifte bleier.
Gå av.

Lasaron

Trodde de skulle møte opp i dress i år. Syns spillerne ser tafatte ut. Virker som de har tapt på forhånd.
Tren på langskudd

Spelaren

Markus Jonsson med fornyet tillit, akkurat den biten irriterer meg.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on April 11, 2014, 13:32:06 PM
Quote from: Heispassasjer on April 11, 2014, 13:11:28 PM
Børsen faller gjevnt og trutt idag og har vel gjort det gjennom hele uka.
Sikker seier til Brann idag;-)

Har også vært ambisiøs på langoddsen og levert en trippel med seier til Brann, Viking og Vålerengen med småpene 29,29 i odds....
50kr i potten.


QuoteJinx:

The superstition can also be referenced when talking about a future event with too much confidence. A statement such as "We're sure to win the contest!" can be seen as a jinx because it tempts fate, thereby bringing bad luck. The event itself is referred to as "jinxed".


Så der sikret du nok Branntap ja.


Takk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 11, 2014, 17:24:03 PM
Markus Jonsson med fornyet tillit, akkurat den biten irriterer meg.


Det er litt dritt å si det, men det er nesten så jeg håpte åreknutene skulle slå inn igjen før denne kampen.
Får håpe han motbeviser meg...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Sannsynlig kampforløp:

Ulf setter inn et stort press helt fra begynnelsen, som Brann klarer å ri av. Brann tar over mer og mer av banespillet, og skaper et par småsjanser. Plutselig scorer Ulf etter at en spiss har fått ballen i mellomrommet mellom midtbanen og stopperne våre, han sentrer videre til en annen som scorer lett. Dette skjer sånn ca i det 15. minutt. De negative tankene melder seg i Brannhodene, type "det er klart det blir vanskelig når vi får et mål i mot på bortebane på den måten." Spillerne våre knyter seg, får høye skuldre osv. Ulf styrer kampen og går til pause med 2-0. Kampen ender 3-1 til Ulf.
Tren på langskudd

Lasaron

Enig med Fakiri. Vi må spille vårt spill. Vi kan ikke spille som Ulf, for det er Ulf bedre til. Så må man være enormt på hugget i forsvar.
Tren på langskudd

Belfort


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Mislykket start på denne kampen også. Flott innsats.
Gå av.

Sindre32

Huseklepp er som en inntrenger på en scene med de vakreste ballerinaer

GKH

Gud bedre, Demidov. Idiotisk å pådra seg kort der.

Belfort

Jada, allerede et gult kort til Demidov for å sparke bak ballen!  Dette blir stygt i kveld!

Torvanger

Piotr er ikke den han var ifjor, han må da kunne klare å stoppe det innlegget!

Spelaren

Demidov med gult allerede. For livreddende takling i bakre rekker? Neeeeida, for latterlig bortsparking av ball etter at dommer har blåst. Klasse.
Gå av.

Belfort


Sindre32

Quote from: GKH on April 11, 2014, 18:05:48 PM
Gud bedre, Demidov. Idiotisk å pådra seg kort der.


Ikke vær så kritisk. Han rettet det opp med å prøve å få enda et like etterpå.

Brann4

Noen som har en stream til kampen? Sitter i Irland.

Sindre32

Quote from: Brann4 on April 11, 2014, 18:08:56 PM
Noen som har en stream til kampen? Sitter i Irland.


Funker ikke Coolsports?

Brann4

Nope. Har vært nede i noen dager.

Spelaren

Dette er vondt å sjå på, og det er fint lite å gjere med det. At innsats og guts trumfer slapp innstilling er ingen overraskelse. Straffe i hvert fall.
Gå av.

BojeN

Haugen må jo være mye bedre på straffer?

Hvertfall med den formen Huseklepp er i...
ojeN

Sindre32


Spelaren

Huseklepp kan sendes tilbake til dalen. Over og ut.
Gå av.

Torvanger

Jævla Huseklepp! Det lå i kortene, den mannen skal ikke ta en straffe til!

ostraume

Vi har jo Mr. 100 prosent.

Og så har vi Huseklepp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

huleste

Jeg graver meg ned.. Dette er så flaut!

Sindre32

Quote from: Brann4 on April 11, 2014, 18:12:29 PM
Nope. Har vært nede i noen dager.


Da er vel svaret "kom deg på stadion eller betal for å se på nett".

GKH


Sindre32

Quote from: ostraume on April 11, 2014, 18:16:01 PM
Vi har jo Mr. 100 prosent.

Og så har vi Huseklepp.


Heia Mr. 100 % åreknuter.

Spelaren

Mohns 13 milliarder er neppe nok til å få dette makkverket friskmeldt.
Gå av.


Brann_ruler

Får vondt av å se Badji. Positive er Orlov. Huseklepp og Askar er begge nesten like elendig som Badji.

Sindre32

Quote from: Spelaren on April 11, 2014, 18:18:42 PM
Mohns 13 milliarder er neppe nok til å få dette makkverket friskmeldt.


Jeg tror Scharner lar seg overtale for 13 milliarder.

Spelaren

Badji kan bare tas ut med en gang. Han er et vandrende balltap, har null oversikt og bidrar bare med brudd imot.
Gå av.

Belfort

Badji er helt katastrofe! Hva som er skjedd med denne mannen er en gåte!

Belfort

Aldri om vi taper med mindre enn tre mål i kveld

ostraume

Etter en grei periode så blir vi pisset på nå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Demidov må jo ut og forstyrre, slik at han ikke får lagt inn! Benken!

Spelaren

Badji med balltap nr ørten. Flopp, flopp, føkkings flopp.
Gå av.

gladiporno

Quote from: Spelaren on April 11, 2014, 18:27:57 PM
Badji med balltap nr ørten. Flopp, flopp, føkkings flopp.


Utvilsomt en av de største floppene vi har hatt. Holder ikke eliteserienivå.

GKH


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Badji spiller rett ut i ørska, blir frispark imot, og... nesten mål nr to i sekken.
Gå av.

ostraume

Ronaldinho-varianten der. Fin. Og griseflaks at det ikke er 0-2
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Brannfan23

Ikke for å provosere noen, men Brann trenger en tur til 1.divisjon. Klubben vår må gjenreises og bygges opp fra grunnen igjen.

Giles

Fortsatt ingen bjeller som ringer? Demidov er en vandrende katastrofe, Badji må være fysisk og mentalt retardert og resten av laget mangler karakter. Virker som forskremte høns. Eneste Brannspiller med rent treff på ballen er Haugen og Skaanes og Orlov gjør så godt de kan men det holder ikke.
Demidov skulle også vært utvist og kommer til å bli det hvis han ikke blir tatt av.

haak

Skjønner ikke hvorfor vi ikke forsterket laget da Norling ble ansatt og
alle var positive. Må smi mens jernet er varmt. Nå blir alt bare værre.

gladiporno

Quote from: Brannfan23 on April 11, 2014, 18:31:08 PM
Ikke for å provosere noen, men Brann trenger en tur til 1.divisjon. Klubben vår må gjenreises og bygges opp fra grunnen igjen.


Prosessen med å gjenreise har startet opp med en ny og formodentlig bedre trener. Vi har fått ny styreleder. Vi bør kvitte oss med daglig leder, og et par middelmådige spillere som gamletreneren lot igjen fra seg.

Baunebob


osoerli

11 mann totalt blotta for einkvar fotballforståelse
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

En sjelden feilpasning av Ulf og Badji blir stående og trippe i påvente av alternativer. Null initiativ.
Gå av.

aso008

Demidov - Badji - Huseklepp. Sentrallinje fra helvete.
Gud kor jeg savner Rudolph..

Brannfan23

Quote from: gladiporno on April 11, 2014, 18:34:18 PM
Quote from: Brannfan23 on April 11, 2014, 18:31:08 PM
Ikke for å provosere noen, men Brann trenger en tur til 1.divisjon. Klubben vår må gjenreises og bygges opp fra grunnen igjen.


Prosessen med å gjenreise har startet opp med en ny og formodentlig bedre trener. Vi har fått ny styreleder. Vi bør kvitte oss med daglig leder, og et par middelmådige spillere som gamletreneren lot igjen fra seg.


Vi har diskutert siden 2007 om RBH, men mannen er komplett umulig å bli kvitt. Mener fortsatt at de trenger en tur til den nest øverste ligaen men men.

osoerli

Totalt fuckings stillestående når me har ballen.  Ikkje ein bevegelse utan ball.  Vi gir kampen bort til eit drittlag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

1. divisjon betyr økonomisk ruin. Vil du ha klubben ytterligere ned så er dette et godt alternativ.
Gå av.

ostraume

Kan jo være vi er så attraktive at 1. divisjon får seg ny sponsor.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Til de som trodde vi var på rett vei etter Stabæk kampen er det bare å si at de tok feil. Det er helt krise det som blir presentert

haak

Akkurat nå er det vi som er drittlag

Giles

Brann skulle selvfølgelig ha forsterket betydelig i vinter. Vi har Norling, vi er Brann! Tror virkelig noen at det er så enkelt?

pidre

Tja, men husk Badji er den beste på piruetter og støttepasningwr -ingen som slår han der!
Saludar a los monos!

ostraume

Det positive her er jo at det, kanskje, blir litt i sommer. En sentral midtbanespiller og en kantspiller av klasse hadde vært fint
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gepard

Birkir Mar Sævarsson og den stephan Badji som er på banen for tiden, dette er to spiller så må vekk. Birkir ødelegger enormt med angrep pga sine elendige pasninger og svake ballkontroll. Badji snurrer rundt og rundt, null fremdrift. Mm han ikke kan endre sin spillemåte totalt må han også vekk.

Faen så uendelig trist dette er.

Belfort

Quote from: ostraume on April 11, 2014, 18:41:05 PM
Det positive her er jo at det, kanskje, blir litt i sommer. En sentral midtbanespiller og en kantspiller av klasse hadde vært fint

I tillegg en stopper med fart og en erstatter til Huseklepp

Baunebob

Det må være helt herlig å spille mot Brann. Får de trausteste lag til å fremstå som spanjoler fulle av selvtillit.

Lasaron

Jeg er helt enormt skuffet. Vi er like dårlig som jeg fryktet vi ville vært med Skarsfjord. Ser ikke ut til at Norling har hatt effekt på selvtillitten til spillerne. Demidov er i ferd med å bli årets flopp i eliteserien. Vi har 0 poeng etter tre kamper mot antatte bunnlag. Framgangen vi sporet etter forrige kamp er totalt borte. Aiaiai!
Hver gang Huseklepp og Badji har ballen i angrep mister jeg alt håp for mål. Dette trodde jeg ikke skulle skje.

Vi må kjøre på mot Kenneth Sola. Han virker å ikke ha dagen.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Giles on April 11, 2014, 18:39:03 PM
Brann skulle selvfølgelig ha forsterket betydelig i vinter. Vi har Norling, vi er Brann! Tror virkelig noen at det er så enkelt?


HA, det vert nok medalje, for husk - dei andre TL-klubbane har så store mangler!
Saludar a los monos!

brann89

Uff, dette var skuffendes omgang!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on April 11, 2014, 18:01:42 PM
Demir.


Den er både Demir og en annen sin, Rubio får stå dønn alene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: pidre on April 11, 2014, 18:43:55 PM
Quote from: Giles on April 11, 2014, 18:39:03 PM
Brann skulle selvfølgelig ha forsterket betydelig i vinter. Vi har Norling, vi er Brann! Tror virkelig noen at det er så enkelt?


HA, det vert nok medalje, for husk - dei andre TL-klubbane har så store mangler!


Det dummeste vi nå gjør er å snakke om medaljer. Med tap i kveld bør klubbens ambisjon utad være å gå for de 30 poengene vi trenger for å sikre plassen

kabelmann

Dette laget holder ikke mål. Det må mange forsterkninger til og de trengs i alle ledd. Sier veldig mye når Badji har vært bortimot Branns beste.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kruxleiven

3 kamper på TV2, 3 kamper der vi havner under. Latterlig overtro, men snur det når vi ikke blir vist der?

Det som skuffer meg er at det ikke bare er dårlig. Det virker som uinspirert spill og uinteressant for gutta å spille fotball også. Hvor er Norlings vakre bilder? Samtidige løp, der flere spillere gjør smarte, gode ting samtidig. Vi er uheldig som ikke får et mål, men vi er også heldig som ikke får to imot. Og det er flaut når en av spillerne på motstanderlaget heter blond og det står Svein Kvia og KEBABEN på reklamen bak mål. Minner jo om et breddefotballslag. Så er det badji da... herregud. Men han gjør jo en bra ting etter 43 minutter. Tupper ballen elegant over den kommende taklingen. Hvem makkeren hans er vet jeg ikke en gang. Ikke sett i løpet av hele kampen. Tipper Barmen, men det kan forsåvidt være Haugen også. Ikke vanlig å se han i løpet av en omgang uansett.

Samling i bånn nå gutter. Dette Sandnes-laget er oordinært. Det er ikke verre enn at dere med full innsats kan snu dette. For øvrig mye det man har sett av Brann i årevis nå. Manglende pasningsalternativer og for lite possession. Det skal liksom skje noe med en gang vi vinner ballen i steden for å tplmodig bygge opp noe. Vente på at motstander gjør feil. Det blir for mange stressede pasningsvalg eller lange baller frem som går til deres keeper eller ut over sidelinje/dødlinje. Dette snur vi! Vis at dere kan!

haak

Utilgivelig at vi ikke benyttet sjangsen når vi hadde den i Desember/Januar.
Nå peker alle piler nedover.
Hvor lett blir det da å forsterke i sommer når alt handler om å kare seg vekk fra bunn?
Håpløst og så inn i helvete skuffende!

gladiporno

Quote from: pidre on April 11, 2014, 18:43:55 PM
Quote from: Giles on April 11, 2014, 18:39:03 PM
Brann skulle selvfølgelig ha forsterket betydelig i vinter. Vi har Norling, vi er Brann! Tror virkelig noen at det er så enkelt?


HA, det vert nok medalje, for husk - dei andre TL-klubbane har så store mangler!


Dere får kose dere de kommende ukene, før Brann får spillet til å sitte og begynne å ta poeng.

Hvem sa før sesongen at det nødvendigvis blir medaljer?

Brann_ruler

Sæv, kjeldene og demidov er fryktelig i forsvar. Huseklepp elendig. Askar og Badji fullstendig hårreisende elendig. 6 av 11 møkkdårlig. Lukter poeng her 😄

Leffen

BADJI BRANNS BESTE? Come on. Det tipper jeg du bare sier fordi han har vært mest synlig (og da med negativt fortegn). Han har funnet opp sin helt egen kombinasjon som burde fått et navn. Den består av piruett og støttepasning. Han er bås.

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on April 11, 2014, 18:44:57 PM
Quote from: ostraume on April 11, 2014, 18:01:42 PM
Demir.


Den er både Demir og en annen sin, Rubio får stå dønn alene.


At ein back slepp eit innlegg må ein rekna med.  den ska vera Piotr-mat!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Giles on April 11, 2014, 18:39:03 PM
Brann skulle selvfølgelig ha forsterket betydelig i vinter. Vi har Norling, vi er Brann! Tror virkelig noen at det er så enkelt?


Selvfølgeleg.  Med 11 nye minst.  Det er faktisk ingen av desse eg vil ha med vidare.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kruxleiven

Quote from: aso008 on April 11, 2014, 18:35:56 PM
Demidov - Badji - Huseklepp. Sentrallinje fra helvete.
Gud kor jeg savner Rudolph..



Savner Guastavino jeg. Kreativitet, teknikk, blikk for spillet. Rudolph var en takler og elllers en bra men kjedelig spiller. Heller Scharner da.

Kagain

Hmm. Piotr er en vinnerskalle, men han tar ikke tips fra andre. Så at Demidov i begynnelsen av kampen prøvde å peke til Piotr mot en ledig spiller. Regner med at det var Nullet, så sånn sett forstår jeg kanskje at Piotr sendte ballen i stikk motsatt retning.

Badji? Oh. My. God. Jeg så han sparket ballen fremover et par ganger og tenkte "Allright, nå er gutten på gang". Og så presterer han å senke hastigheten så voldsomt på den ene kontringen vi fikk.

Pinnedyret. Straffe. Bom. Spiss?

Positive ting: Skaanes. God innsats, gir ikke opp. Presterte å gi noe som kunne ligne på en mållignende pasning hadde spissen bedre. Mens han lå nede. Demir. Hadde et par herlige raid fremover, men innleggene var ikke helt der. Men noe må gjøres i forsvaret og på midtbanen. Minst en av disse, aller helst begge. Blir spennende å se om fakiren følger Norlings tradisjon om å bytte ut en spiller etter pausen eller om han er mer Rune'aktig.

gladiporno

Quote from: Kruxleiven on April 11, 2014, 18:46:49 PM
3 kamper på TV2, 3 kamper der vi havner under. Latterlig overtro, men snur det når vi ikke blir vist der?

Det som skuffer meg er at det ikke bare er dårlig. Det virker som uinspirert spill og uinteressant for gutta å spille fotball også. Hvor er Norlings vakre bilder? Samtidige løp, der flere spillere gjør smarte, gode ting samtidig. Vi er uheldig som ikke får et mål, men vi er også heldig som ikke får to imot. Og det er flaut når en av spillerne på motstanderlaget heter blond og det står Svein Kvia og KEBABEN på reklamen bak mål. Minner jo om et breddefotballslag. Så er det badji da... herregud. Men han gjør jo en bra ting etter 43 minutter. Tupper ballen elegant over den kommende taklingen. Hvem makkeren hans er vet jeg ikke en gang. Ikke sett i løpet av hele kampen. Tipper Barmen, men det kan forsåvidt være Haugen også. Ikke vanlig å se han i løpet av en omgang uansett.

Samling i bånn nå gutter. Dette Sandnes-laget er oordinært. Det er ikke verre enn at dere med full innsats kan snu dette. For øvrig mye det man har sett av Brann i årevis nå. Manglende pasningsalternativer og for lite possession. Det skal liksom skje noe med en gang vi vinner ballen i steden for å tplmodig bygge opp noe. Vente på at motstander gjør feil. Det blir for mange stressede pasningsvalg eller lange baller frem som går til deres keeper eller ut over sidelinje/dødlinje. Dette snur vi! Vis at dere kan!


Vi har aldri slitt med for lite possesion. Vi har for mye av det. Stopper opp og spille ballen safe på tvers og støtte i stedet for å spille ballen i lengderetning. Det vi har slitt med er tempo i pasningsspillet, og bevegelser rundt ballfører. (og selvsagt manglende struktur og fart defensivt samt lite aggressivitet og besluttsomhet foran begge målene)

Spelaren

April 11, 2014, 18:57:09 PM #190 Last Edit: April 11, 2014, 18:59:27 PM by Spelaren
Badji fortsatt på banen. Det er føkkings utrolig. I dag blir det karakter 1.
Gå av.

pidre

Saludar a los monos!

dr_cyanid

Som sagt så mange ganger før, midtbanen vår svakeste lagdel. Lidelse å se Badji og Haugen. Byttene må komme!

Giles

En ting er sikkert. Ingen uttrykk er for sterke når det gjelder å beskrive situasjonen i Brann. Håper noen i klubben tør å si det høyt.
Nå er det en ting som teller og det er kamp for livet.
Bruk spillere som forstår det å la resten fare.

Belfort


Romarius

Nå trenger vi noen sekunder ekstrem flaks. Det er det eneste håpet, for dette virker helt håpløst. Vi kommer jo oss knapt over midtbanen

Kruxleiven


[/quote]
Quote from: gladiporno on April 11, 2014, 18:53:40 PM
Quote from: Kruxleiven on April 11, 2014, 18:46:49 PM
3 kamper på TV2, 3 kamper der vi havner under. Latterlig overtro, men snur det når vi ikke blir vist der?

Det som skuffer meg er at det ikke bare er dårlig. Det virker som uinspirert spill og uinteressant for gutta å spille fotball også. Hvor er Norlings vakre bilder? Samtidige løp, der flere spillere gjør smarte, gode ting samtidig. Vi er uheldig som ikke får et mål, men vi er også heldig som ikke får to imot. Og det er flaut når en av spillerne på motstanderlaget heter blond og det står Svein Kvia og KEBABEN på reklamen bak mål. Minner jo om et breddefotballslag. Så er det badji da... herregud. Men han gjør jo en bra ting etter 43 minutter. Tupper ballen elegant over den kommende taklingen. Hvem makkeren hans er vet jeg ikke en gang. Ikke sett i løpet av hele kampen. Tipper Barmen, men det kan forsåvidt være Haugen også. Ikke vanlig å se han i løpet av en omgang uansett.

Samling i bånn nå gutter. Dette Sandnes-laget er oordinært. Det er ikke verre enn at dere med full innsats kan snu dette. For øvrig mye det man har sett av Brann i årevis nå. Manglende pasningsalternativer og for lite possession. Det skal liksom skje noe med en gang vi vinner ballen i steden for å tplmodig bygge opp noe. Vente på at motstander gjør feil. Det blir for mange stressede pasningsvalg eller lange baller frem som går til deres keeper eller ut over sidelinje/dødlinje. Dette snur vi! Vis at dere kan!


Vi har aldri slitt med for lite possesion. Vi har for mye av det. Stopper opp og spille ballen safe på tvers og støtte i stedet for å spille ballen i lengderetning. Det vi har slitt med er tempo i pasningsspillet, og bevegelser rundt ballfører. (og selvsagt manglende struktur og fart defensivt samt lite aggressivitet og besluttsomhet foran begge målene)


Uenig. Fotball er variasjon. I hvert fall i mine øyne. Noen ganger må man sende lange baller, noen ganger bør man angripe hurtig, men når man ser at hver gang man prøver på noe så ender det med at motstander får ballen og får slippe til med farlige angrep. Da lønner det seg å prøve å holde ballen litt i laget før man angriper uten mål og mening. Da hindrer man i hvert fall motstanderen i å ha ballen. Badji er kanskje noenlunde en possessionspiller som det ser ut som dreper spillet til tider, men han er den eneste. De andre skal bare fremover. Okay, den gang man hadde Helstad. Han kunne jo starte 3-4 bak forsvarer og løpe fra dem på bakromsballer. Ingen av de vi har i dag kan det nå. Litt bedre takter nå.

pidre

Herregud -bytter seg sjølv inn for Haugen!
Saludar a los monos!

Brann_ruler

Haugen. Hva i helvete. Eneste forståelige er at fakiri ønsker å ikke være banens dårligste.

Belfort

Quote from: pidre on April 11, 2014, 19:09:43 PM
Herregud -bytter seg sjølv inn for Haugen!


Må være skade på Haugen

Kagain

Men i alle? Fakiren setter seg selv inn på: fair enough. Men tar ikke ut Badji? Say what?

Spelaren

Pokker så elendig Huseklepp er. Borte vekk, rullegardinen ned.
Gå av.

gladiporno

Quote from: Romarius on April 11, 2014, 19:07:34 PM
Nå trenger vi noen sekunder ekstrem flaks. Det er det eneste håpet, for dette virker helt håpløst. Vi kommer jo oss knapt over midtbanen


Vi får se hva benken gjør uten Norling. Nå bør man ta grep. Flytte opp presshøyden, slå langt og sett Ulf under press. Ikke vent til siste 5 minutter slik Skarsfjord pleier å gjøre.

Belfort

Synd å se forfallet til Huseklepp, virkelig

Kagain

Foreslått byttehandel: Huseklepp og Badji til Sandnes Ulf, Rubio og Martin til Brann. Hadde tjent mye på det tror jeg...

gladiporno

April 11, 2014, 19:13:36 PM #205 Last Edit: April 11, 2014, 19:18:10 PM by gladiporno
Quote from: Kruxleiven on April 11, 2014, 19:08:15 PM

Uenig. Fotball er variasjon. I hvert fall i mine øyne. Noen ganger må man sende lange baller, noen ganger bør man angripe hurtig, men når man ser at hver gang man prøver på noe så ender det med at motstander får ballen og får slippe til med farlige angrep. Da lønner det seg å prøve å holde ballen litt i laget før man angriper uten mål og mening. Da hindrer man i hvert fall motstanderen i å ha ballen. Badji er kanskje noenlunde en possessionspiller som det ser ut som dreper spillet til tider, men han er den eneste. De andre skal bare fremover. Okay, den gang man hadde Helstad. Han kunne jo starte 3-4 bak forsvarer og løpe fra dem på bakromsballer. Ingen av de vi har i dag kan det nå. Litt bedre takter nå.


Er det noe Brann ikke bør bli beskyldt for, så er det at de er opptatt av at ballen skal fremover. Det går svært tregt angrepsmessig med Brann, og det har det egentlig gjort siden sommer 2011.

GKH


Spelaren

Gå av.

huleste

For en latterlig sinnssyk sjanse!

gladiporno

Ikke helt tilfeldig at Huseklepp ikke setter den. Alltid minst en tiendel for sen.

osoerli

Faktisk litt meir bevegelse etter at Fakiri kom inn
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Demir er så venstrebent at det er vooondt.
Gå av.

Kruxleiven


Spelaren

Eg vil bytte keeper med Sandnes Ulf.
Gå av.

Belfort


dr_cyanid

Demir framstår som Branns klart beste. Vil mest.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Stakkars Dramé. Stort talent som kun får kampsjanser når me stanger mot kompakte forsvar.
Gå av.

Belfort


osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Gå av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

GKH


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

vi har kjørt kampen etter Fakiri kom inn
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

1908


dr_cyanid

Livsviktig scoring. Viktig å plukke poeng fra våre konkurrenter på nedre halvdel

Kagain

Fakiren var absolutt et friskt innbytte. De gamle er fortsatt eldst. Kanskje Fakiren skal få prøve seg fra start neste kamp? Badji ble til og med noe bedre etter at han kom inn...

ostraume

Faen, skulle lagt den og i vinkelen, Larsen!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dr_cyanid

Haugen for statisk. Vanskelig å forholde seg til. Badji klart bedre med Fakir ved sin side

Spelaren

Dustete skudd, Badji. Han har riktignok spilt seg opp mot slutten.
Gå av.

ostraume

Utrolig så Badji har hevet seg etter at Fakiri kom inn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Det var forresten en ekstremt god prestasjon å curle den ballen inn på denne matten.
Gå av.

Spelaren

Quote from: ostraume on April 11, 2014, 19:35:43 PM
Utrolig så Badji har hevet seg etter at Fakiri kom inn.


Som en helt annen spiller.
Gå av.

Spelaren

Gå av.

Spelaren

Gå av.

dr_cyanid

1-1. Fakirkunst av ypperste klasse å bytte inn seg selv. Snudde kampen. Haugen ut neste kamp. Holder ikke nivået, dessverre

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on April 11, 2014, 18:48:49 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 11, 2014, 18:44:57 PM
Quote from: ostraume on April 11, 2014, 18:01:42 PM
Demir.


Den er både Demir og en annen sin, Rubio får stå dønn alene.


At ein back slepp eit innlegg må ein rekna med.  den ska vera Piotr-mat!


Ja, etter å ha sett den igjen burde Piotr vært på den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Brann_ruler on April 11, 2014, 19:09:48 PM
Haugen. Hva i helvete. Eneste forståelige er at fakiri ønsker å ikke være banens dårligste.


Ja, eller å spille en veldig bra kamp og komme med en frekk assist til Larsen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 11, 2014, 19:24:38 PM
Stakkars Dramé. Stort talent som kun får kampsjanser når me stanger mot kompakte forsvar.


Det er spilt tre kamper. Kan nok hende at han får prøve seg litt mer utover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dr_cyanid on April 11, 2014, 19:41:25 PM
1-1. Fakirkunst av ypperste klasse å bytte inn seg selv. Snudde kampen. Haugen ut neste kamp. Holder ikke nivået, dessverre


Enig. Ville gjerne sett Fakiri fra start i denne også, men ser at han velger jokerrollen.
Demir, på tross av tabben, har kommet for å bli.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on April 11, 2014, 19:44:44 PM
Quote from: Spelaren on April 11, 2014, 19:24:38 PM
Stakkars Dramé. Stort talent som kun får kampsjanser når me stanger mot kompakte forsvar.


Det er spilt tre kamper. Kan nok hende at han får prøve seg litt mer utover.


Igjen; Stakkars Dramé. Stort talent som beviselig hittil kun har fått TL-kampsjanser når me stanger mot kompakte forsvar. At Orlov og Huseklepp legger beslag på spissplassene etter oppkjøringen og seriestarten er mystisk.
Gå av.

Kagain

Vel vel vel. Da ble det et poeng. Genialt trekk av Fakiren å sette inn seg selv og Larsen. Tilværelsens ulenkelige letthet (Dramé) fortjener virkelig å få være med fra starten av ved neste kamp, sammen med Fakiren.

Andre tanker: Jonsson - Demidov. Sitter jeg igjen med et helt feil inntrykk eller var Jonsson på nivå med det Demidov leverte i dag? Nå kan det vel argumenteres for at Jonsson er vant til å spille seg opp på kampnivå grunnet alle skadene, men Demidov må vel komme etter hvert?

Demir gjorde også i denne kampen en bedre innsats enn Skjønningen. Farligere, mer uforutsigbar (med unntak av det faktum at han overhodet ikke mestrer høyrefoten sin).

Piotr var frustrert flere ganger da Brann ikke går i angrep like fort som han vil, slik at en potensiell kontringsmulighet går i dass hver gang Piotr får inn ballen. Målet han slapp inn var litt for enkelt, men han hadde et par gode redninger også (frisparket bl.a.)

Nullet - Gjør ikke skam på kallenavnet. Haugen - Mest merkbar da han gikk ut. Skaanes er en liten uslepen diament. Orlov er Orlov inntil det motsatte er bevist...

Spelaren

Quote from: dr_cyanid on April 11, 2014, 19:41:25 PM
1-1. Fakirkunst av ypperste klasse å bytte inn seg selv. Snudde kampen. Haugen ut neste kamp. Holder ikke nivået, dessverre


"Holder ikke nivået", kampen etter at han strødde om seg med krempasninger heime mot Stabæk. Fjolleri.
Gå av.

brann89

Fakiri var frisk når han kom inn, var både med offansivt og defansivt og Badji hevet seg iallefall når Fakiri kom inn. Deilig mål fra Larsen, den var meget fortjent, hærlig assist fra Fakiri :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krakra

Skal Fakiri inn er det selvsagt Badji som skal ut i en hjemmekamp. Vrake en av de som storspilte sist hjemmekamp og gi ny tillit til vår dårligste spiller så langt i år?

Heispassasjer

Badji ble bedre med Fakiri.

Gepard

Demir en fantastisk back i norlingsk stil, ordne en til back på høyre så blir det bra. Kan være at Badji ikke er komfortabel med Haugen ? For et skifte da El Fakiri kom inn, var glimrende offensiv da. Eller han ble vel satt i Haugen sin rolle da ? Den passer gjerne bedre for Stephan...

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 11, 2014, 19:46:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 11, 2014, 19:44:44 PM
Quote from: Spelaren on April 11, 2014, 19:24:38 PM
Stakkars Dramé. Stort talent som kun får kampsjanser når me stanger mot kompakte forsvar.


Det er spilt tre kamper. Kan nok hende at han får prøve seg litt mer utover.


Igjen; Stakkars Dramé. Stort talent som beviselig hittil kun har fått TL-kampsjanser når me stanger mot kompakte forsvar. At Orlov og Huseklepp legger beslag på spissplassene etter oppkjøringen og seriestarten er mystisk.


Du kunne sagt det allerede etter første kampen uten at det hadde gitt noen stor verdi av den grunn. Altfor tidlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Skuffet og lettet på samme tid. Skuffet over at det ikke ble seier, men slik kampen utviklet seg blablabla er jeg lettet over å endelig fått et skarve poeng.

Noen observasjoner og tanker:

* Piotr hadde et par kjemperedninger, men kommer likevel til å gjøre det halvsvakt på børsen pga baklengsen. Hvorfor var Rubio helt alene?
* Fakiri var uforskammet god. Har ikke vært bedre siden høsten 2007. Eller snakker vi 2000? Smått sprøtt.
* Badji hevet seg betraktelig av å ikke bli byttet ut. Var det forløsende at det ikke ble han, eller var det mye lettere å spille med Fakiri? Jeg tror på en kombinasjon, og ikke minst, jeg tror det hadde blitt enda enklere for Haugen å spille godt om det hadde vært han som hadde fått spilt med Fakiri. Jeg mener Badji bør være fjerdevalg på midten etter denne kampen. Han vil tidsnok få sjanser til å spille seg inn igjen. Både Barmen, Fakiri og Haugen sanker kort.
* Larsen var seg selv. Herlig! Mer av det.
* Demir er på gang altså.
* Huseklepp er jeg utrolig dypt skuffet over. Benken neste.
* Kapteinsproblemet fortsetter. Tredje kaptein på tre kamper.
* Birkir er for dårlig. Jonsson og. Demidov og, forsåvidt, men jeg nekter å gi han opp enda.


Det blir ikke akkurat en samspilt førsteellever med det første hvis jeg får viljen min. Men her må mye skje. Jeg har lenge ment at Sæv og Jonsson ikke bør starte. Ingen av de viste meg noe annet i dag. Etter denne kampen mener jeg også at Huseklepp, Badji og Askar er ute.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on April 11, 2014, 19:53:06 PM
Skal Fakiri inn er det selvsagt Badji som skal ut i en hjemmekamp. Vrake en av de som storspilte sist hjemmekamp og gi ny tillit til vår dårligste spiller så langt i år?


Tja, spørs jo litt på hvem som passer best sammen. Om Fakiri er bedre sammen med Badji enn Haugen, så kan de jo være bedre å spille med de to selv om Haugen isolert sett har spilt bedre. Om begge to hever hverandre til et greit nivå er det egentlig bedre enn å ha en dårlig og en god.

osoerli

Det Fakiri gjer er at han ser det er elendig bevegelse, byttar inn seg sjøl, og løper, løper og løper, og får dei andre med seg.  Når ein mann løper ustanseleg så smittar det.  Genialt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio


Romarius

Jaja, må vel si oss fornøyd med ett poeng, selv om vi kunne tatt 3.
En del positivt var det: Fakiri var vår klart beste spiller når han kom inn. Samtidig sier det en hel del om de andre sentrale midtbanespillere når vår klart mest løpssterke sentrale er Fakiri... Baji hevet seg for øvrig 4 hakk etter at Fakiri kom inn. Kanskje vi skal spille med Fakiri og Baji på bortebane og Haugen og Barmen hjemme?
Ellers var polakken, Demir og Orlov positive. Demir roter en del bak, men er veldig god offensivt. Vingen neste kamp?
 
En bra siste 25 av 2.omgang, samt en bra periode i 1.omgang. Men ditto dårlig resten av kampen. Veldig opp og ned.
Fryktelig viktig poeng i hvert fall, selv om vi gjerne skulle hatt 3.

Belfort

En ting er sikkert er at Huse bør få hvile i neste kamp

Jose Arrogantio

Quote from: Romarius on April 11, 2014, 20:00:32 PM
Jaja, må vel si oss fornøyd med ett poeng, selv om vi kunne tatt 3.
En del positivt var det: Fakiri var vår klart beste spiller når han kom inn. Samtidig sier det en hel del om de andre sentrale midtbanespillere når vår klart mest løpssterke sentrale er Fakiri... Baji hevet seg for øvrig 4 hakk etter at Fakiri kom inn. Kanskje vi skal spille med Fakiri og Baji på bortebane og Haugen og Barmen hjemme?
Ellers var polakken, Demir og Orlov positive. Demir roter en del bak, men er veldig god offensivt. Vingen neste kamp?
 
En bra siste 25 av 2.omgang, samt en bra periode i 1.omgang. Men ditto dårlig resten av kampen. Veldig opp og ned.
Fryktelig viktig poeng i hvert fall, selv om vi gjerne skulle hatt 3.



Fakiri har vel lenge vært blant de best trente i troppen, trenger ikke å si så veldig mye om midtbanen at han er mest løpssterk.

dr_cyanid

April 11, 2014, 20:07:53 PM #257 Last Edit: April 11, 2014, 20:15:01 PM by dr_cyanid
Quote from: krakra on April 11, 2014, 19:53:06 PM
Skal Fakiri inn er det selvsagt Badji som skal ut i en hjemmekamp. Vrake en av de som storspilte sist hjemmekamp og gi ny tillit til vår dårligste spiller så langt i år?


Storspilte Haugen sist hjemmekamp? Hvor var jeg?

Hvis det var samme kamp jeg observerte, så lå Haugen igjen "å sov" i angrep. Etterlot seg enorme rom. Stabæk fikk gang på gang kontre oss i senk. Klart det ser bra ut når en serverer gode pasninger, men jobben må også gjøres bakover på banen. Verken Badji eller Barmen var stort bedre når det er sagt.

Leffen

Fakiri er et interessant eksempel. Han viser at det samme prinsippet gjelder i tippeligaen som i 7. divisjon. Den som løper mest og vil mest, triumferer. Så dårlig er tippeligaen, så enkel er formelen. Haugen, Badji. Dere burde få 2 uker straffetrening.

Kjell249

Forferdelig hvor dårlig vi spiller i 70 min. Positivt i dag var Fakiri, Demir og en liten pluss på Orlov.

Haugen spiller desverre alltid dårlig borte. Så neste bortekamp bør vi starte med Badji og Fakiri. Er nesten så det er verdt å prøve hjemme mot LSK.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: osoerli on April 11, 2014, 19:59:21 PM
Det Fakiri gjer er at han ser det er elendig bevegelse, byttar inn seg sjøl, og løper, løper og løper, og får dei andre med seg.  Når ein mann løper ustanseleg så smittar det.  Genialt.


Skal vi tro HEF hadde Haugen fått en smell og haltet, og at det nærmest var en tilfeldighet at han kom inn da han gjorde det. Kanskje han bare var beskjeden og hadde byttet seg selv inn uansett. Men kanskje da mot Badji. Ikke godt å si. Byttet var uansett i grevens tid og Hassan var god. Ikke minst den strålende øye-i-nakken pasningen til Larsen da han skårte.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

gladiporno

Quote from: Leffen on April 11, 2014, 20:18:29 PM
Fakiri er et interessant eksempel. Han viser at det samme prinsippet gjelder i tippeligaen som i 7. divisjon. Den som løper mest og vil mest, triumferer. Så dårlig er tippeligaen, så enkel er formelen. Haugen, Badji. Dere burde få 2 uker straffetrening.


Det blir for enkelt. Alle kan ikke løpe. Kommer helt an på hvilken rolle man har i laget. Hvor mye løp Martin Andresen? Eller Kjetil Rekdal? Var de elendige spillere?

krakra

Quote from: Kjell249 on April 11, 2014, 20:21:35 PM

Haugen spiller desverre alltid dårlig borte. Så neste bortekamp bør vi starte med Badji og Fakiri. Er nesten så det er verdt å prøve hjemme mot LSK.
Alle spiller alltid dårlig borte. Hvorfor singler du ut Haugen? Var Badji bra?

Ser lett for meg at Fakiri er den beste midtbanespilleren vi har til bortekampene når laget er så hjelpesløst, nervøst og uten tak. Han er smart og rutinert nok til å takle motgangen. Så han burde nok starte neste bortekamp. At Badji som spiller som et nervevrak skal være bedre enn Haugen ser jeg derimot ikke noe godt argument for.

krakra

Quote from: dr_cyanid on April 11, 2014, 20:07:53 PM
Quote from: krakra on April 11, 2014, 19:53:06 PM
Skal Fakiri inn er det selvsagt Badji som skal ut i en hjemmekamp. Vrake en av de som storspilte sist hjemmekamp og gi ny tillit til vår dårligste spiller så langt i år?


Storspilte Haugen sist hjemmekamp? Hvor var jeg?

Hvis det var samme kamp jeg observerte, så lå Haugen igjen "å sov" i angrep. Etterlot seg enorme rom. Stabæk fikk gang på gang kontre oss i senk. Klart det ser bra ut når en serverer gode pasninger, men jobben må også gjøres bakover på banen. Verken Badji eller Barmen var stort bedre når det er sagt.
Jeg vet ikke hvor du var. De hadde tydeligvis tilgang på rusmidler, for Haugen var, i tillegg til å være vår største offensive kraft sammen med Skaanes, blant de som jobbet aller mest mot Stabæk. Påstander om at Haugen ikke jobber bakover er bare noe som skrives på auto repeat uten å forholde seg til virkeligheten. Han spurtet kanskje ikke tilbake hver eneste gang vi mistet ballen, men det var det ingen som gjorde og skulle han gjort det måtte han hatt motoren til sin navnebror Helge Haugen.

dr_cyanid

Quote from: gladiporno on April 11, 2014, 20:53:13 PM
Quote from: Leffen on April 11, 2014, 20:18:29 PM
Fakiri er et interessant eksempel. Han viser at det samme prinsippet gjelder i tippeligaen som i 7. divisjon. Den som løper mest og vil mest, triumferer. Så dårlig er tippeligaen, så enkel er formelen. Haugen, Badji. Dere burde få 2 uker straffetrening.


Det blir for enkelt. Alle kan ikke løpe. Kommer helt an på hvilken rolle man har i laget. Hvor mye løp Martin Andresen? Eller Kjetil Rekdal? Var de elendige spillere?


Løpstyrken ingen av de to nevntes store styrke. Men alle rundt dem løp som gale nettopp fordi de ville unngå vreden hvis man ikke jobbet. Ikke rent få ganger Martin Andresen hudflettet medspillerne for dårlig innsats. Sånt kan man like.

krakra

Quote from: dr_cyanid on April 11, 2014, 21:37:22 PM
Quote from: gladiporno on April 11, 2014, 20:53:13 PM
Quote from: Leffen on April 11, 2014, 20:18:29 PM
Fakiri er et interessant eksempel. Han viser at det samme prinsippet gjelder i tippeligaen som i 7. divisjon. Den som løper mest og vil mest, triumferer. Så dårlig er tippeligaen, så enkel er formelen. Haugen, Badji. Dere burde få 2 uker straffetrening.


Det blir for enkelt. Alle kan ikke løpe. Kommer helt an på hvilken rolle man har i laget. Hvor mye løp Martin Andresen? Eller Kjetil Rekdal? Var de elendige spillere?


Løpstyrken ingen av de to nevntes store styrke. Men alle rundt dem løp som gale nettopp fordi de ville unngå vreden hvis man ikke jobbet. Ikke rent få ganger Martin Andresen hudflettet medspillerne for dårlig innsats. Sånt kan man like.
Dette er jo bare ikke sant. Martin Andresen løp ikke som gal.

dr_cyanid

April 11, 2014, 21:41:08 PM #266 Last Edit: April 11, 2014, 21:43:57 PM by dr_cyanid
Quote from: krakra on April 11, 2014, 21:38:06 PM
Quote from: dr_cyanid on April 11, 2014, 21:37:22 PM
Quote from: gladiporno on April 11, 2014, 20:53:13 PM
Quote from: Leffen on April 11, 2014, 20:18:29 PM
Fakiri er et interessant eksempel. Han viser at det samme prinsippet gjelder i tippeligaen som i 7. divisjon. Den som løper mest og vil mest, triumferer. Så dårlig er tippeligaen, så enkel er formelen. Haugen, Badji. Dere burde få 2 uker straffetrening.


Det blir for enkelt. Alle kan ikke løpe. Kommer helt an på hvilken rolle man har i laget. Hvor mye løp Martin Andresen? Eller Kjetil Rekdal? Var de elendige spillere?


Løpstyrken ingen av de to nevntes store styrke. Men alle rundt dem løp som gale nettopp fordi de ville unngå vreden hvis man ikke jobbet. Ikke rent få ganger Martin Andresen hudflettet medspillerne for dårlig innsats. Sånt kan man like.
Dette er jo bare ikke sant. Martin Andresen løp ikke som gal.


Les innlegg på ny. Har ikke sagt at Andresen løp som en gal. Men at alle rundt han gjorde det fordi de ville unngå å bli hudflettet av nettopp Andresen.

Edit: en slik spillertype mangler Brann på midtbanen og kanskje i angrep. Demidov har potensialet til å ta rollen. Kvaliteten på spillet må riktignok heves noen hakk før medspillerne ser han som en naturlig leder og los

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dr_cyanid

Quote from: krøvel vellevold on April 11, 2014, 21:47:14 PM

Enig i den. Derfor bør Norling få tid. Vi har måttet tåle tre år med Skars. Mulig det kan ta like lang tid med Norling. Han må uansett få tid til å bygge sitt lag. Kan ikke lage gull av gråstein er det noen som har sagt. Eller var det omvendt?


Leffen

April 11, 2014, 22:00:12 PM #270 Last Edit: April 11, 2014, 22:03:08 PM by Leffen
Quote from: gladiporno on April 11, 2014, 20:53:13 PM
Quote from: Leffen on April 11, 2014, 20:18:29 PM
Fakiri er et interessant eksempel. Han viser at det samme prinsippet gjelder i tippeligaen som i 7. divisjon. Den som løper mest og vil mest, triumferer. Så dårlig er tippeligaen, så enkel er formelen. Haugen, Badji. Dere burde få 2 uker straffetrening.


Det blir for enkelt. Alle kan ikke løpe. Kommer helt an på hvilken rolle man har i laget. Hvor mye løp Martin Andresen? Eller Kjetil Rekdal? Var de elendige spillere?


Poenget mitt var at Branns midtbane er såpass svak p.d.d, at vi fort blir et mye bedre lag av hardt arbeid og løping. Rekdal og Andresen er unntak fra vanlig tippeligastandard. Nettopp i kraft av å være bedre enn de fleste, slapp de å løpe som svin. Haugen tror han er veldig god og faller derfor gjennom når han ikke er det og ikke gidder å jobbe særskilt hardt.

Kagain

Jeg vet hvor blåsyredoktoren var og hvilke rusmidler det var snakk om under kampen mot Stabæk. Henholdsvis Frydenbø og øl. Og jeg så det samme som han. Haugen var ikke så fantastisk som Krakra vil ha det til. Ihvertfall ikke fra der jeg sto (Frydenbø). Men jeg mistenker at Haugen v2, den videreutviklede varianten fra Løv-Ham-Haugen er noe mindre målfarlig, og følgelig desto mer usynlig helt til han kjører en forløsende pasning eller lignende. Det hjelper ikke med krempasninger om de som er fremfor ikke makter gjøre noe med dem, og da vil nok kanskje Haugen virke dårligere.

Heispassasjer

Hadde vi hatt litt stang inn kunne det stått 6 poeng på kontoen. Det er lov å si at vi har vært uheldige....

dr_cyanid

Quote from: Kagain on April 11, 2014, 22:04:07 PM
Jeg vet hvor blåsyredoktoren var og hvilke rusmidler det var snakk om under kampen mot Stabæk. Henholdsvis Frydenbø og øl. Og jeg så det samme som han. Haugen var ikke så fantastisk som Krakra vil ha det til. Ihvertfall ikke fra der jeg sto (Frydenbø). Men jeg mistenker at Haugen v2, den videreutviklede varianten fra Løv-Ham-Haugen er noe mindre målfarlig, og følgelig desto mer usynlig helt til han kjører en forløsende pasning eller lignende. Det hjelper ikke med krempasninger om de som er fremfor ikke makter gjøre noe med dem, og da vil nok kanskje Haugen virke dårligere.

Korrekt at jeg var influert av alkohol. Det kan ha påvirket sansene noe. Er redd Haugen v2 har blitt ødelagt av Skars-fotballen hvor han stadig ble tvunget ned på egen sekstenmenter for å hente ballen.

Larsendos

Koffer bruker Piotr så sinnsjukt lang tid hver gong han skal ta 5-meter?? Faen så irriterende. Vi lå under hele kampen, allikevel gikk han bare rundt der som om vi hadde god tid. Den siste for eksempel. Ballen gikk ut 92.10, og han tok femmeteren 92.45. Vi spilte mot fuckings Sandnes/Ulf.

Ellers er det rett og slett frustrerende å se Brann i dag. At Hassan bytter seg selv inn på midten er så forståelig som det kan bli. Hvor mye skulle egentlig til for å få et overtak i denne kampen?

krakra

April 11, 2014, 22:58:06 PM #275 Last Edit: April 11, 2014, 23:00:18 PM by krakra
Quote from: dr_cyanid on April 11, 2014, 22:13:00 PM
Quote from: Kagain on April 11, 2014, 22:04:07 PM
Jeg vet hvor blåsyredoktoren var og hvilke rusmidler det var snakk om under kampen mot Stabæk. Henholdsvis Frydenbø og øl. Og jeg så det samme som han. Haugen var ikke så fantastisk som Krakra vil ha det til. Ihvertfall ikke fra der jeg sto (Frydenbø). Men jeg mistenker at Haugen v2, den videreutviklede varianten fra Løv-Ham-Haugen er noe mindre målfarlig, og følgelig desto mer usynlig helt til han kjører en forløsende pasning eller lignende. Det hjelper ikke med krempasninger om de som er fremfor ikke makter gjøre noe med dem, og da vil nok kanskje Haugen virke dårligere.

Korrekt at jeg var influert av alkohol. Det kan ha påvirket sansene noe. Er redd Haugen v2 har blitt ødelagt av Skars-fotballen hvor han stadig ble tvunget ned på egen sekstenmenter for å hente ballen.
Mot Stabæk lignet han mye på den Haugen som spilte for Løv-Ham, uten de gode avslutningene.

Jeg ser ingen grunn til å trekke frem enkeltpersoner og henge dem ut etter bortekamper hvor hele laget sliter. Med mindre de er oppsiktsvekkende svakere enn resten av laget. Noe Haugen ikke er. Problemet borte har lite med enkeltspillere å gjøre. Det er en kollektiv svikt. Det er mer interessant å se hvordan spillerne presterer når laget fungerer. Det gjorde vi mot Stabæk. Da var Haugen god, Badji svak og midtstopperne tragiske. Jeg tror at midtstopperne og Haugens makker er de største problemene i dagens lag, men jeg mener det er potensiale hos alle disse. Untatt Jonsson som kommer til å bli skadet før han finner formen, men Mojsov og Grønner har potensiale til å utgjøre en bra stopperduo med Demidov.

krakra

Jeg mener fortsatt at det er snakk om mentale problemer borte. Spillere som står frem hjemme og tar tak fremstår som nervøse, jomfru 16-åringer på fest. De tørr ikke prøve seg. De blir handlingslammet. Fakiri er en erfaren mann som ikke blir nervøs og handlingslammet. Derfor bør han brukes borte frem til resten av laget får inn den tryggheten vi ser offensivt hjemme iallefall.

Litt vanskelig å se hva vi prøver på borte, men vi burde være mer kyniske og gå for poeng og selvtillitt foran finspill der inntil vi er kvitt bortekomplekset. Så kan vi øve inn finspillet hjemme.

Xminator

Første omgang er dårlig, men ikke like dårlig som mot Sarpsborg. Andreomgang er godkjent og avslutningen mangler bare seiersmålet.

Badji hadde en forferdelig førsteomgang, men andreomgang er til gjengjeld veldig god. Knekte han endelig koden?

Generelt er det lett å gi forsvaret skylden når det kommer sjanser mot, men jeg mener dette begynner på midtbanen. Gang på gang får Sandnes lov å prikke inn pasninger uten press fra vår midtbane. Der ligger problemet til bunn-nivå-Brann. Det er ikke tilfeldig at det snur helt når Hassan kommer inn og justerer presset.

Huseklepp har de siste to kampene vist mer av gamle Huseklepp enn på ett par sesonger til sammen. At han brenner en straffe sier vel litt om generelt høye skuldrer i Brann om dagen.

Samtidig må vi også innrømme at SU neppe hadde ekstremspissene våre to forrige motstandere har. Vi hadde fort blitt straffet hardere for førsteomgangen om det var tilfellet.

Alt i alt en andreomgang som fortsatt gir håp for resten av sesongen. Men vi må nok ta en 3-poenger neste kamp om det skal være liv i topp-4-tipsene. For RBK på Lerkendal, på toppen ett RBK som har slitt litt i starten er normalt en oppskrift på at de snur ting. DET vil være typisk...

Xminator

Quote from: krakra on April 11, 2014, 23:07:18 PM
Jeg mener fortsatt at det er snakk om mentale problemer borte. Spillere som står frem hjemme og tar tak fremstår som nervøse, jomfru 16-åringer på fest. De tørr ikke prøve seg. De blir handlingslammet. Fakiri er en erfaren mann som ikke blir nervøs og handlingslammet. Derfor bør han brukes borte frem til resten av laget får inn den tryggheten vi ser offensivt hjemme iallefall.

Litt vanskelig å se hva vi prøver på borte, men vi burde være mer kyniske og gå for poeng og selvtillitt foran finspill der inntil vi er kvitt bortekomplekset. Så kan vi øve inn finspillet hjemme.


Helt uenig. Den beste bortemedisinen for ett Brannlag som neppe rykker ned er å skape sjanser.

Gepard

Hva er det som skjer med Badji når el Fakiri kommer inn ? Tar han over Haugens rolle, mens El Fakiri ligger dypere ? Da kan det være man skal prøve senegaleseren flere ganger i den mer frislupne rollen offensivt, for han var virkelig god sistehalvtimen, masse presise offensive pasninger og virkelig truende for motstanders forsvar. Kan det være at han rett og slett ikke takler ansvaret i den defensive\balanserende rollen ?


En annen tanke er å prøve Demidov sentralt, sammen med en offensiv Badji. Da må selvsagt kapasiteten til Demi økes 100 % først, men husker han var glimrende i den rollen i Hønesfoss. Det vil også åpne opp for Grønner i forsvaret...

Kagain

Det gikk i alle fall mange flere pasninger/skudd fra Badji i retning motstanderens målvakt etter at Fakiren satt seg selv inn. På meg så så det ut som både Fakiren og Badji var mer offensive; Badji mer offensiv, mens Fakiren hadde en slags boks-til-boks light rolle. Han var både fremme i angrep og bak i forsvar. Kan det hende at Haugen virker litt for stasjonær i sin rolle? At Badji da føler at han må ta flere defensive tak enn ellers?

Gepard

Tror muligens Badji blir litt negativt påvirket av Haugen ja, han får For stort ansvar defensivt og blir rett og slett preget av det, gjør feil på feil og horrible pasningsmiss, han er stresset. Mens når han har visshet om at han har en makker som dekker opp mer defensivt også, da slipper han seg mer løs. Slipper å tenke så mye.

Det var virkelig sjokkerende stor forskjell mellom hvordan han opptro med Haugen og El faikir. Dette ville det vært interessant å høre hva Norling mener om. Men journalistene er vel mer opptatt av å spørre om han kjenner presset fra de gullkrevende bergenserne ...

Kagain

Ja, de gullkrevende tullingene fra vest er de som selger aviser. Skandaleoverskrift med krigstyper, unison latter fra andre deler av byen. Da kan avisene skrive artikler som bekrefter fordommene, og folk liker å kjøpe ting de er enige med. Vinn-vinn for aviser og de fra andre steder i Norge.

Men jeg er enig med Krakra at det skulle blitt spennende å se Fakiren og Haugen i lag over en hel kamp. Da kan det hende at Haugen også får sjansen til å konsentrere seg om det offensive, og da ser jeg ikke bort fra at målpoengene triller inn.

Huff

For meg var kampen i går den beste bortekampen på år og dag...

Det hører med at jeg grunnet forsinkelser og mangel på både TV og stream kun fikk med meg de siste 30 minuttene.

osoerli

Første omgang er noko av det dårlegaste eg har sett av Brann.
Herregud kor dårleg Sævarsson er på målet til Ulf.
Sævarsson rotar det til tidleg med eit totalt unødvendig balltap etter 10-12 sekund.  Vi har kontroll bå ballen og gir den bort.  Frå det tidspunktet gir vi bort kampen.  Veldig viktig å klare å holde på ballen i starten av kampen og få inn gode bevegelser tidleg. Hurtige sikre pasninger som gjeld.  Sævarsson må få smake benken frå start i neste kamp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Kagain on April 12, 2014, 10:09:31 AM
Det gikk i alle fall mange flere pasninger/skudd fra Badji i retning motstanderens målvakt etter at Fakiren satt seg selv inn. På meg så så det ut som både Fakiren og Badji var mer offensive; Badji mer offensiv, mens Fakiren hadde en slags boks-til-boks light rolle. Han var både fremme i angrep og bak i forsvar. Kan det hende at Haugen virker litt for stasjonær i sin rolle? At Badji da føler at han må ta flere defensive tak enn ellers?


Sjølsagt mykje lettare for Badji å spela med ein meir bevegeleg makker.  Haugen har ein tendens til å stå for mykje i pasningsskygge.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Giles

April 12, 2014, 14:26:17 PM #286 Last Edit: April 12, 2014, 14:30:46 PM by Giles
Det mest positive med denne kampen er holdningen de siste 30 minuttene. Det var mot normalt et lag som ikke lot seg pille på nesen og som hadde nesen og blikket mot mål. Det virket som et lag som tok et kollektivt oppgjør med feighet, uansvarlighet og mismot.
Det som ble vist før det var skremmende og kampen kunne fort vært over før omslaget kom.Denslags kan ikke gjenta seg hvis det skal bli poeng framover.
Men jeg synes enkeltspillere også viser takter som gjør mine mørke tanker litt lysere.
Skaanes skal ga honnør, han forsøker å gjøre mye riktig og lykkes også en god del. Virker frisk kampen gjennom. Håper han også vurderes sentralt. Han har kapasitet løpsmessig, er fotballsmart og teknisk god nok til å vende bort spillere. Så heller Skaanes enn Fakiri selv om han gjorde en bra innsats. Larsen så også sprek ut og viste hva han kan med litt flyt. Demir må også få honnør bortsett fra ved målet til Ulf. En type som spiller med smittende entusiasme.
At Badji plutselig var framoverrettet og trygg bakover var et under ettersom han de første 60 minuttene var katastrofe begge veier. Orlov gjør også en gode del riktig men mangler en makker i form.
Hvis alle kan dra med seg de siste 30 minuttene videre så kan jeg si meg fornøyd.
Forvarsmessig så er det mye å bekymre seg over. Er ikke Vindheim og Heggland aktuelle?
Skulle ønske det var noe godt i vente fra den kanten. Selv om Sævarsson har vært grusom så mener jeg han med beskjed om å gjøre det enkelt kan prøves dom stopper, gjerne ved siden av Heggland eller en rehabilitert Demidov. Demidov som han ser ut nå virker som en stivbeint og hele tiden litt for treg oldboys.
Helt rart å se på.

Lasaron

Quote from: Giles on April 12, 2014, 14:26:17 PM
Det mest positive med denne kampen er holdningen de siste 30 minuttene. Det var mot normalt et lag som ikke lot seg pille på nesen og som hadde nesen og blikket mot mål. Det virket som et lag som tok et kollektivt oppgjør med feighet, uansvarlighet og mismot.
Det som ble vist før det var skremmende og kampen kunne fort vært over før omslaget kom.Denslags kan ikke gjenta seg hvis det skal bli poeng framover.
Men jeg synes enkeltspillere også viser takter som gjør mine mørke tanker litt lysere.
Skaanes skal ga honnør, han forsøker å gjøre mye riktig og lykkes også en god del. Virker frisk kampen gjennom. Håper han også vurderes sentralt. Han har kapasitet løpsmessig, er fotballsmart og teknisk god nok til å vende bort spillere. Så heller Skaanes enn Fakiri selv om han gjorde en bra innsats. Larsen så også sprek ut og viste hva han kan med litt flyt. Demir må også få honnør bortsett fra ved målet til Ulf. En type som spiller med smittende entusiasme.
At Badji plutselig var framoverrettet og trygg bakover var et under ettersom han de første 60 minuttene var katastrofe begge veier. Orlov gjør også en gode del riktig men mangler en makker i form.
Hvis alle kan dra med seg de siste 30 minuttene videre så kan jeg si meg fornøyd.
Forvarsmessig så er det mye å bekymre seg over. Er ikke Vindheim og Heggland aktuelle?
Skulle ønske det var noe godt i vente fra den kanten. Selv om Sævarsson har vært grusom så mener jeg han med beskjed om å gjøre det enkelt kan prøves dom stopper, gjerne ved siden av Heggland eller en rehabilitert Demidov. Demidov som han ser ut nå virker som en stivbeint og hele tiden litt for treg oldboys.
Helt rart å se på.



Hvorfor nevner du Heggland fra femmergruppen to ganger, og Grønner null?
Tren på langskudd

Giles

April 12, 2014, 15:11:28 PM #288 Last Edit: April 12, 2014, 15:22:32 PM by Giles
Fordi jeg mener fart er en avgjørende egenskap. Nå har jeg ikke sett Heggland i aksjon bortsett fra noen minutter i vinter men hvis han har alminnelige stopperegenskaper ved siden av god fart så mener jeg han kan være eller bli bedre enn Grønner. Alle aktuelle stoppere i Brann trenger en makker som kan komplementere med en egenskap de mangler og det er fart.
Men, sånn som stopperne har spilt til nå fortjener absolutt også Grønner å få en sjanse eller fler.

Lasaron

Heggland er kanskje mer komplett enn Grønner hvis man vurderer begges styrker og svakheter, men Grønner er likevel bedre vil jeg tro, totalt sett. En indikasjon på det er at Grønner alltid har vært fast på sine landslag, og stort sett kaptein, mens Heggland har null landskamper.
Tren på langskudd

Giles

En ting er å være god i aldersbestemt fotball. Nivået er høyere når du som senior skal møte de beste fra mange årsklasser. I et lag er det også helt avgjørende å sette sammen spillere med komplementære egenskaper. Hadde Grønner vært rask hadde han vært fast inventar på laget. Han kan bli deg uten å ha spesielt stor fart men da sammen med en annen stopper som både har fart og god fysikk.

Belfort

Quote from: Lasaron on April 12, 2014, 15:21:50 PM
Heggland er kanskje mer komplett enn Grønner hvis man vurderer begges styrker og svakheter, men Grønner er likevel bedre vil jeg tro, totalt sett. En indikasjon på det er at Grønner alltid har vært fast på sine landslag, og stort sett kaptein, mens Heggland har null landskamper.


Nå trenger ikke ungdomslandslag være en indikator på hvem som blir best. Er mange gode spillere som ikke har vært innom et jr landslag. Ronny Johnsen var ikke en gang på kretslaget og det ble vel en relativ bra karriere.

Poenget er at laget skriker etter fart i midtforsvaret, derfor er jeg spent på utviklingen til Heggland. Har han det i seg så vil det være meget spennende

Northside

Nesten pinlig å lese hvor negativ forum-supporterne her var i første delen av kampen!

Det var uten tvil elendig spill mot Sandnes Ulf, men de siste 30 minuttene viser igjen hva som bor i dette laget. Det er særdeles betryggende å bekrefte at det finnes kvaliteter i dette laget når spillet fungerer etter planen.

Nå gjelder det kun for oss å være litt tålmodig noen kamper videre, så tror jeg det løsner for spillerne og at vi til slutt kan bli stabilt god. Det antallet sjanser vi har hatt i kampen mot Stabæk og Sandnes, er noe vi ikke har sett på flere sesonger! Tror dette kan bli skikkelig gøy utover sesongen.

Kun 200stk på bortefeltet, men veldig bra liv av de som møtte. Mange forskjellige sanger, bra trøkk og litt humor. Herlig at vi i det minste fikk med oss 1 poeng.
Selv i de elendige 60 minuttene styrte vi showet på tribunen!

nero

Quote from: Northside on April 12, 2014, 15:44:29 PM
Nesten pinlig å lese hvor negativ forum-supporterne her var i første delen av kampen!

Det var uten tvil elendig spill mot Sandnes Ulf,


Forklarer ikke den siste setningen den første her?
Lions led by donkeys.

Xminator

Badji snudde spillet sitt før Fakiri kom inn. Hele andre omgang var en opptur fra den kanten.

Northside

Quote from: nero on April 12, 2014, 16:02:34 PM
Quote from: Northside on April 12, 2014, 15:44:29 PM
Nesten pinlig å lese hvor negativ forum-supporterne her var i første delen av kampen!

Det var uten tvil elendig spill mot Sandnes Ulf,


Forklarer ikke den siste setningen den første her?


Nei. Selv med en dårlig omgang så trenger da ikke enkelte å forbedrede seg til 1.divisjon neste år når vi kun er kommet 11 dager ut i April?

nero

April 12, 2014, 21:57:38 PM #296 Last Edit: April 12, 2014, 22:27:11 PM by nero
Nei, kanskje ikke, men den førsteomgangen var direkte vond å se på. Vi lignet mye på en dumpekandidat da. Selvsagt er det for tidlig til å konkludere sikkert om noe som helst, og det er vel heller ingen som har sagt at de er sikre på at vi rykker ned. Det mange har tvilt på er jo først og fremst om vi er en medaljekandidat. Ett poeng borte mot mektige Ulf endrer vel ikke på det.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Det må være lov å være ekstra følelsesladet under kamp, og så nyanserer man det litt i ettertid. Fotball er jo følelser. Jeg skriver ikke under kamp, men hadde jeg pleid det kunne jeg funnet på å skrive underveis i 1. omgang at alle må gå. Er gjerne vondere å se på på tv enn live.

Forøvrig må det være lov å si at Sandnes stadion ikke er blant de mest intime i Norge.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on April 12, 2014, 22:13:23 PMEr gjerne vondere å se på på tv enn live.


Spesielt når man kan mistenke vedkommende å være mer opptatt av form og farge på tribunen enn det som skjedde på banen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

En liten trivialitet. Merket meg før kampen litt eder og galle mot dommeren som var blitt satt opp. Herr Edvardsen. Underveis og etter kampen har han vel ikke blitt nevnt en eneste gang. Klarte seg vel greit, da.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on April 13, 2014, 15:38:52 PM
En liten trivialitet. Merket meg før kampen litt eder og galle mot dommeren som var blitt satt opp. Herr Edvardsen. Underveis og etter kampen har han vel ikke blitt nevnt en eneste gang. Klarte seg vel greit, da.


Nei det gjorde han ikke. Man han gjorde én bra ting: La merke til at han fotfulgte han Ulf-spilleren som åpenbart hadde tenkt å bruke jævlig lang tid på bytte. Mener Ulf ledet da.
Legg ned hele klubben!

Corran

Edvartsen dømte vel den beste kampen jeg har sett ham i (sett ham i andre kamper en med Brann)
Gjorde vel ingen feil og kortene var vel alle korrekte
Og eg var en av dem som ga ham eder og galle før kampen så når han gjør det bra må eg jo være den første til å innrømme det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Var det en slik type som også distraherte Huseklepp på straffen ? Skulle i tilfelle hatt i ræven  ;)

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Er det ikke rødt kort til Sandnes Ulf-spilleren på straffesituasjonen? Amin Askar skal jo bare sette ballen i mer eller mindre åpen gåll.

Corran

Nei ikke etter min mening. Han har ikke kontroll på ballen. Han blir ikke tatt av siste mann og er ikke en soleklar målsjanse (er jo tross alt en Brannspiller)
Det har i det siste blitt veldig vanlig å gi rødt kort i slike situasjoner Noe jeg mener er feil

Synes det er helt greit å ikke gi rødt der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Egentlig er straffen småbillig. Ikke at den er feil idømt, men slike situasjoner ser vi ofte det ikke blir blåst på. Og Askar faller jo, som vanlig, ekstremt lett.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dragn

Quote from: Corran on April 14, 2014, 07:06:19 AM
Nei ikke etter min mening. Han har ikke kontroll på ballen. Han blir ikke tatt av siste mann og er ikke en soleklar målsjanse (er jo tross alt en Brannspiller)
Det har i det siste blitt veldig vanlig å gi rødt kort i slike situasjoner Noe jeg mener er feil

Synes det er helt greit å ikke gi rødt der


Sånn forøvrig er jeg enig i at det ikke burde vært rødt, reglementet bør fikses på! men han blir jo snytt for en opplagt målsjanse og da er reglementet enkelt.

Lasaron

Jeg syns reglementet er greit. Tror fjerning av den regelen vil føre til flere straffer på bekostning av flere spillemål. Kanskje også flere skader. Det vil uansett bli mindre risikabelt å sette inn en takling i straffefeltet.
Tren på langskudd

dudo

Det er jo allerede blitt ulovlig å takle, kan hende en oppmykning av regelverket hadde vært greit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: dragn on April 14, 2014, 10:09:03 AM
Quote from: Corran on April 14, 2014, 07:06:19 AM
Nei ikke etter min mening. Han har ikke kontroll på ballen. Han blir ikke tatt av siste mann og er ikke en soleklar målsjanse (er jo tross alt en Brannspiller)
Det har i det siste blitt veldig vanlig å gi rødt kort i slike situasjoner Noe jeg mener er feil

Synes det er helt greit å ikke gi rødt der


Sånn forøvrig er jeg enig i at det ikke burde vært rødt, reglementet bør fikses på! men han blir jo snytt for en opplagt målsjanse og da er reglementet enkelt.

Ja men sier ikke reglementet at han skal være siste mann og frata en opplagt målsjanse samt kontroll på ballen? Var på vei til å søke i reglene, men giddet ikke :-) Hvis eg har rett i min antagelse av reglene så er det ikke rødt kort. Og videre om jeg har rett og slik jeg mener å huske at reglene ble tolket før så er det jo feil det mange dommere gjør og det "ekspertene" messer om på tv.
Apropos ekspertene på tv så er de jo eksperter i å tolke reglene slik de tror og messer om dem så det blir sannheter :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

Såvidt jeg husker, er "takle bakerste mann gir rødt" erstattet med "takle en som har en opplagt målsjanse gir rødt". Har dog ikke finkjemma reglene :-)

Corran

Har vel aldri gitt rødt å takle bakerste mann ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up