• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Stabæk, søn. 6. apr. kl. 19:00

Started by Lasaron, March 30, 2014, 20:35:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Er følgende elefant tilstede i rommet?

QuoteBranns talenter er stort sett ordinære.


Eg føler vi overvurderer talentmaterialet vårt, og at det som sålangt har kommet fram er brukbart (og som fortsatt er i klubben), men ikkje mer enn det.
Gå av.

krakra

Nåja. Vi har jo en tidligere spiss som satt på benken til fordel for en ikke-scorende Pusic som for øyeblikket virker å ha etablert seg hos topplaget i Bundesligaen. Det var jo flere som mente at det var greit at han ikke spilte fast også.

Jeg tror vi undervurderer dem.

Jose Arrogantio


Spelaren

Quote from: krakra on April 04, 2014, 12:35:19 PM
Nåja. Vi har jo en tidligere spiss som satt på benken til fordel for en ikke-scorende Pusic som for øyeblikket virker å ha etablert seg hos topplaget i Bundesligaen. Det var jo flere som mente at det var greit at han ikke spilte fast også.

Jeg tror vi undervurderer dem.


Eg markerte jo dette "som fortsatt er i klubben". Dette utelukker jo Finne.

Hva kan egentlig forventes av Skaanes, Lorentzen, Grønner - eller for den saks skyld spillere som burde vært etablerte dersom vi skulle forvente at de ble solide profiler, sånn som Haugen, Barmen og Larsen? Eg føler bare det at talentarbeidet vårt, til tross for at det har vært godt gjennomført siste årene, er overvurdert. Det er ingen potensielle baguetter, kun kneipp. Men for all del, eg burde vel la Norling prøve seg et par sesonger, siden mesteparten av oppfatningen min er farget av regimet til Skarsfjord.
Gå av.

krakra

Jeg sier bare at talentene våre ikke verdsettes før de stikker ut og gjør det bra andre steder. Jeg tror Grønner, Skaanes og lorentzen hadde blitt hentet til større klubber enn Brann hvis de hadde bestemt seg for å dra.

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on April 04, 2014, 13:13:21 PM
Quote from: krakra on April 04, 2014, 12:35:19 PM
Nåja. Vi har jo en tidligere spiss som satt på benken til fordel for en ikke-scorende Pusic som for øyeblikket virker å ha etablert seg hos topplaget i Bundesligaen. Det var jo flere som mente at det var greit at han ikke spilte fast også.

Jeg tror vi undervurderer dem.


Eg markerte jo dette "som fortsatt er i klubben". Dette utelukker jo Finne.

Hva kan egentlig forventes av Skaanes, Lorentzen, Grønner - eller for den saks skyld spillere som burde vært etablerte dersom vi skulle forvente at de ble solide profiler, sånn som Haugen, Barmen og Larsen? Eg føler bare det at talentarbeidet vårt, til tross for at det har vært godt gjennomført siste årene, er overvurdert. Det er ingen potensielle baguetter, kun kneipp. Men for all del, eg burde vel la Norling prøve seg et par sesonger, siden mesteparten av oppfatningen min er farget av regimet til Skarsfjord.


Nå har jo objektive eksperter, som Lars Tjærnås, kåret to av våre talenter, Skaanes og Lorentzen som blant de 15 største talentene i Tippeligaen. Er ikke bare Brann-supporterne som overvurderer dem i så tilfelle.

Samtidig, som du er inne på, så har vi hatt i tre år nå en trener med mye motvilje mot å la talenter etablere seg, og som tilsynelatende heller ikke var den største pedagogen heller. Det kan nok ha hatt en del å si for utbyttet vi har hatt av talentprogrammet så langt.

krakra

Jeg tror også at vi har hatt en spillestil som ikke har vært i talentes favør. Vi har ganske små, men kvikke, tekniske og smarte spillere. Skarsfjords fotball favoriserte de tøffere, løpssterke og duellsterke spillerne og individualistene som kunne gjøre ting på egenhånd. Vi har gode lagspillere som man kan bygge et godt kollektiv rundt. Skaanes og Larsen ble jo trukket frem som urtyper i Norlings angrepsspill.

Huff

Quote from: krakra on April 04, 2014, 13:22:33 PM
Jeg sier bare at talentene våre ikke verdsettes før de stikker ut og gjør det bra andre steder. Jeg tror Grønner, Skaanes og lorentzen hadde blitt hentet til større klubber enn Brann hvis de hadde bestemt seg for å dra.


Dette er og beviselig sant når det gjelder Hansson og Vindheim som takket nei til henholdsvis Feyenoord (og Valencia?) og St.Etienne.


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

April 04, 2014, 23:06:14 PM #59 Last Edit: April 04, 2014, 23:08:20 PM by Corran
Quote from: Spelaren on April 04, 2014, 13:13:21 PM
Quote from: krakra on April 04, 2014, 12:35:19 PM
Nåja. Vi har jo en tidligere spiss som satt på benken til fordel for en ikke-scorende Pusic som for øyeblikket virker å ha etablert seg hos topplaget i Bundesligaen. Det var jo flere som mente at det var greit at han ikke spilte fast også.

Jeg tror vi undervurderer dem.


Eg markerte jo dette "som fortsatt er i klubben". Dette utelukker jo Finne.

Hva kan egentlig forventes av Skaanes, Lorentzen, Grønner - eller for den saks skyld spillere som burde vært etablerte dersom vi skulle forvente at de ble solide profiler, sånn som Haugen, Barmen og Larsen? Eg føler bare det at talentarbeidet vårt, til tross for at det har vært godt gjennomført siste årene, er overvurdert. Det er ingen potensielle baguetter, kun kneipp. Men for all del, eg burde vel la Norling prøve seg et par sesonger, siden mesteparten av oppfatningen min er farget av regimet til Skarsfjord.

Strengt tatt er det vel meget tidlig å gi en dom over talentene Hansson og Lorentzen. Disse er så unge og så lovende at de har alle sjanser for å bli noe og vi må få lov å forvente oss noe av dem når de nevnes som noen av de største talentene i landet. Men ikke som bærebjelker på noen år enda
Larsen derimot er på vei fra talent til en som ikke klarer å ta siste steget.
Grønner og må vel snart bevise, men har i min bok denne sesongen å vokse på og neste å etablere seg som en god stoper.
Barmen og Haugen må som Larsen slå gjennom denne sesongen Er de ikke bedre da så er de ordinære TL spillere og bør være stallfyll på et lag som vil kjempe om gull
Skaanes har et år mer en de andre på seg i min bok, da han var skadet i hele fjor
Vindheim bør klare å ta opp kampen med Sævarsson i år ellers mister jeg litt troen på ham
Mao det er mange vi må se forbedring og mer stabilitet fra i år. Det står i alle fall ikke på treneren i år for han har i sine tidligere jobber bevist at er du god nok så får du spille
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Enig med Corran om både Haugen og Larsen, uten at jeg stresser med det første.  Barmen tror jeg aldri blir mer enn stallfyll.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Larsen er nå 22 år gammel, kor lenge skal han karakteriseres som talent? For all del, en herlig spiller når fintene sitter, men han er ingen Ciljan, Moi, Henriksen, Dæhlie, Berisha eller lignende. Er vår neste storstjerne blant dagens batch av talenter eller må Brann spisse satsingen ytterligere?
Gå av.

1908


dragn

Er det en spiller som ikke tåler pipekonsert så må det jo være sokoen. Han ber om det..

tsrqpo


1908


Belfort

Quote from: 1908 on April 05, 2014, 09:47:02 AM
Legger du ut en link?



http://www.stabak.no/news/article/1ahqocmu5nj31d9gp56p2sowp/title/drommestart-pa-sesongen

Meget spesielt av en spiller som er på utleie å si noe sånt. Han bør møtes med massive protester i morgen


Corran

Snakk om å legge hodet til for høgg.
Samtidig så avlyste han enhver sjanse for å komme tilbake etter låneperioden.
Det verste er jo ikke at han gjør det mot klubben han tross alt er ansatt i og mot supporterne, men at han koser seg på bekostning av lagkamerater og kompiser. Eller er det slik at han hadde kun skars og pappa som venner her i fjor?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Hm. Det faktum at han er utleid og ikke solgt gjør det hele mye kjipere for hans del. Han innser vel at han egentlig er ferdig i Brann, men liker lønningsposen derfra. Det eneste som gjør at jeg vurderer å ikke pipe mot ham er at jeg lurer på om jeg skal synes synd på ham.
Tren på langskudd

Kagain


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside


Gulløl

Brann er forbi RBK på tabellen i morgen med seier. RBK fikk sin andre uavgjorte.

Molde på 3 poeng og Strømsgodset på 4 poeng etter to runder.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Fansen inntok Brann-treningen
Selv om Rikard Norling stengte store deler av den siste treningen før Stabæk-kampen rakk fansen likevel å gi laget sin støtte.


http://www.ba.no/sport/fotball/article7277096.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Vi prøver å gi spillerene litt selvtillit
Med sang og bengallys møtte Brann-fansen opp på stadion for å oppildne spillerne før årets første hjemmekamp. I morgen møter bunnlaget Brann topplaget Stabæk på Stadion.

http://www.nrk.no/hordaland/_-vi-prover-a-gi-spillerene-litt-se-1.11651904
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 05, 2014, 19:23:04 PM
Fansen inntok Brann-treningen
Selv om Rikard Norling stengte store deler av den siste treningen før Stabæk-kampen rakk fansen likevel å gi laget sin støtte.


http://www.ba.no/sport/fotball/article7277096.ece



Di der derre Brann-suppårtarne e jo helt sløkket i håvve. No dokkar di opp på trening og tror at di ska ta gull bare forde at di har fått ny trenar. Men det é jo ikkje trenaren så spællar!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on April 05, 2014, 20:15:52 PM
Di der derre Brann-suppårtarne e jo helt sløkket i håvve. No dokkar di opp på trening og tror at di ska ta gull bare forde at di har fått ny trenar. Men det é jo ikkje trenaren så spællar!


Glimrende imitasjon av "tjokk i hovve Ove E. Monsen". Han er nok i BA-summetonen igjen snart, på tide han gir oss tutlabroker i ræven igjen for at vi trodde på "frelseren" som kom.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Huff on April 04, 2014, 15:28:15 PM
Quote from: krakra on April 04, 2014, 13:22:33 PM
Jeg sier bare at talentene våre ikke verdsettes før de stikker ut og gjør det bra andre steder. Jeg tror Grønner, Skaanes og lorentzen hadde blitt hentet til større klubber enn Brann hvis de hadde bestemt seg for å dra.


Dette er og beviselig sant når det gjelder Hansson og Vindheim som takket nei til henholdsvis Feyenoord (og Valencia?) og St.Etienne.




Det beviser potensialet hos dem, for ingen av de hadde gått rett inn på laget ei heller troppen til disse. Det bevist av vårt tidligere stortalent i Frankrike.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on April 05, 2014, 12:11:48 PM
Lørdagstrening, dagen før dagen  8)




Kult med bannerne på bølgebryterne. Der regner jeg med de kan henge, selv om de ikke synes veldig hvis det er tilnærmet fullt synes de jo før og etter kamp og i pausen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl


Lurer på om han her våger seg på Stadion i dag. Kjøpt seg billett på SS kanskje ;)

http://www.ba.no/meninger/article7105616.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Leffen

Quote from: Gulløl on April 06, 2014, 11:12:45 AM

Lurer på om han her våger seg på Stadion i dag. Kjøpt seg billett på SS kanskje ;)

http://www.ba.no/meninger/article7105616.ece


ZzZzZzZzZzZ. For en døøøøll fyr.


Corran

Banen ser perfekt ut på det bildet, men mener jeg så et intervju fra stadion hin dagen og da så det ut som om det var små bare flekker innimellom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Quote from: Markmus on April 06, 2014, 13:35:42 PM
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10155833_10152009534126709_7281284828311343134_n.jpg

Salte satan. Lyver bildet (for de som var på treningen i går)?


Om banen ser slik ut i dag må det være den fineste norske banen gjennom alle tider.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

GKH

Blir visst et "spenstig laguttak" i dag skal vi tro Pamer på Twitter.

Sindre32


ostraume

Spennende.

I følge dagens papir-BT var det antatte laget likt som i forrige kamp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Kjenner spenningen i kroppen stiger. Selv med møkk dårlig forsesong og en katastrofal første kamp kjenner eg det er kampnerver som jeg ikke har hatt på noen sesonger og i alle fall ikke i fjor :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: GKH on April 06, 2014, 14:25:42 PM
Blir visst et "spenstig laguttak" i dag skal vi tro Pamer på Twitter.


Isåfall kan det bli dette laget:

Piotr
Vindheim - Demidov - Grønner - Hanstveit
Skaanes - Haugen - Barmen - Demir
Dramé - Huseklepp
Tren på langskudd

GKH

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7278751.ece
BA tror at dette blir laget:

Piotr
Sæv - Demidov - Jonsson - Demir
Askar - Barmen - Haugen - Skaanes
Orlov - Huse

Lasaron

Ja, det er spenstig å benke kapteinen og Badji. Tror Badji kan ha utrolig godt av det. Greit å vise at klippekortene sitter lenger inne enn hos Skarsfjord.

Men er det noe litt vinglete over dette? Noe  lettere panisk?
Tren på langskudd

brann89

Quote from: Lasaron on April 06, 2014, 15:16:15 PM
Piotr
Vindheim - Demidov - Grønner - Hanstveit
Skaanes - Haugen - Barmen - Demir
Dramé - Huseklepp


Denne lagoppstillingen hadde ikkje vært meg imot :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Torvanger

Godt at N ser det samme som meg, at Hanstveit pr nå ikke er god nok for elleveren. BT ga ham uforståelig nok 5 i matchen mot 08, BT-journalisten må ha røykt noe dårlig sokk.

Lasaron

Det meldes lett regn og en lett bris i kveld. 10 grader.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on April 06, 2014, 15:58:05 PM
Godt at N ser det samme som meg, at Hanstveit pr nå ikke er god nok for elleveren. BT ga ham uforståelig nok 5 i matchen mot 08, BT-journalisten må ha røykt noe dårlig sokk.


Eventuelt så mener han Demir vil passe bedre inn i dagens kampplan enn Hanstveit, men begge er gode nok til å starte en kamp.

ostraume

BA traff, laget er klart:

Piotr Leciejewski - Birkir Már Sævarsson, Vadim Demidov, Markus Jonsson, Erdin Demir - Kasper Skaanes, Fredrik Haugen, Kristoffer Barmen,  Amin Askar - Jakob Orlov, Erik Huseklepp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Som en oppladning til kampen kan jeg nevne at Nest Sotra er i Trondheim og spiller første serierunde mot topplaget Ranheim. De har nettopp gått opp i ledelsen 0-1. Tidligere Brannjunior Skålevik scoret. Både Haugsdal, Gjesdal og Kalve starter på benken.

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Go Up