• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Norling

Started by Xminator, November 28, 2013, 16:37:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: krakra on December 08, 2014, 15:08:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2014, 14:52:07 PM
Quote from: krakra on December 08, 2014, 14:46:11 PM
Vindheim og Grønner har vært god. Ikke de andre, men har ikke Norling mye av skylden for det? Huse, Askar og Piotr var jo mye bedre i fjor. Badji var i Sogndal en av TLs beste spillere. Der samme har Pedersen vært


Huse har jo vært på nedadgående lenge. Lurer forresten på hvor mye dårligere en keeper kan bli av hovedtreneren. Badji har jo vært bra i høst.
Nei, Huse hadde en positiv kurve i fjor. Badji har vært opp og ned i høst og var elendig i vår. En keeper er veldig avhengig av selvtillitten og når treneren legger opp spillet slik at han veldig ofte skal ha ballen i beina under press selv om han er svak på dette så påvirker nok det selvsikkerheten.

Det har strengt tatt vært hele problemet med Norling. Han tvinger spillere til å spille på sine svakheter, fremfor å la dem spille på sine styrker. Da er det ikke rart de underpresterer.


Huseklepp har i hvert fall aldri kommet tilbake til nivået han var på før han ble utenlandsproff. Badji har vel ikke vært dårligere i år enn i fjor.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Quote from: dr_cyanid on December 08, 2014, 14:10:20 PM
Du har herved lansert utrykket trenerlogistikk. Om mulig enda bedre uttrykk enn det nydelige og godt brukte ordet spillerlogistikk.


Jeg er anerkjent som en nytenkende forumdeltaker. Selvsagt tar jeg trenerlogistikken på min kappe :)

Fotball2014

Quote from: dr_cyanid on December 08, 2014, 14:48:36 PM
Quote from: krakra on December 08, 2014, 14:46:11 PM
Vindheim og Grønner har vært god. Ikke de andre, men har ikke Norling mye av skylden for det? Huse, Askar og Piotr var jo mye bedre i fjor. Badji var i Sogndal en av TLs beste spillere. Der samme har Pedersen vært

Helt ærlig. Synes ikke noen av dem har vært særlig god. Vindheim kanskje i starten av sesongen da han helt fortjent danket ut Sævarsson. Fra sommeren og utover har det vært meget svakt. Rundingsbøye defensivt, og inleggene går overalt. Grønner kanskje hakket bedre, men heller ingen spiller som hadde gått inn og forsterket topp 5 i Tippeligaen. Dessverre.


Hvis spillerne generelt blir dårligere utover i sesongen eller er dårligere enn det de var forrige sesong så sier vel det noe om treneren ikke sant?

Det gjelder både hvilke treningsopplegg som brukes, men også hvordan spillerne brukes på banen og ikke minst hvilken formasjon en bruker i de forskjellige kamper.

Corran

Quote from: dudo on December 08, 2014, 15:03:49 PM
Quote from: dr_cyanid on December 08, 2014, 14:22:27 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on December 08, 2014, 14:16:44 PM
Men burde ikke noen ha sagt klart ifra om dette, visst det var så gale som en kan mistenke at det var. Er helt enig med at det virker som de har vært dårligere trent enn motstanderene.

Og en kan også tenke at Malmø trente på bortimot samme måten, og de spillte en krevende form for fotball. Hvordan klarte de å holde 90min?


Malmö holdt 90 min fordi de hadde bedre spillere.


Det er jo også dette poenget med at det er lavere intensitet i Sverige. Da slipper man unna med å være litt dårligere trent.

Den kjøper eg ikkje. Malmø hadde ikke spilt CL om de var dårligere trent en Norske lag. Hvis intensiteten er så mye bedre i Norge hvorfor gjør svenske lag det bedre. Hvorfor har de flere utenlandsproffer som gjør det bedre en Norske? Uansett så hadde aldri lag fra hverken Sverige eller Norge klart å komme forbi kvalik til CL med lav intensitet og å være dårlig trent.
Og som eg har sagt før eg synes ikkje Brann spillerne virker dårligere trent i år en de foregående årene. Spesielt i første halvdel av sesongen synes eg Brann klarte å mobilisere på slutten av kampene og jage utligning. Noe de ikke klarte men de hadde krefter til å prøve. Dette så en ikke fnugg av de forrige sesongene.
Men ja eg og tror på at de kunne vært bedre trent og kanskje de ikke e så flinke med egentrening?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Vel, Malmø fikk ny trener i vinter, og det første han endret på var treningsmengde. Det beviser ingenting, men det beviser ihvertfall ikke at Norling har spilt CL
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

For øvrig er det ikke snakk om at intensiteten er "bedre". Det er en kultur i Norge, og noe lagene er gode på. Som vi ikke evnet i det hele tatt. Det går på bekostning av andre ting, men vi evnet ikke å utnytte det heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

På tide å børste støvet av denne. Mitt forslag er David Nielsen, Mjelde eller Sandstø. Hvorvidt det er mulig å kjøpe fri de to førstnevnte vites ikke.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on January 31, 2015, 12:35:01 PM
På tide å børste støvet av denne. Mitt forslag er David Nielsen, Mjelde eller Sandstø. Hvorvidt det er mulig å kjøpe fri de to førstnevnte vites ikke.


Vi skal børste støvet av trenerbytte-tråden fordi vi tapte første treningskamp i januar?
Legg ned hele klubben!

Ricky

Det snodige er vel at tråden faktisk fikk samle støv i en hel måned.

Superjack

Quote from: krøvel vellevold on January 31, 2015, 15:25:55 PM
Quote from: Torvanger on January 31, 2015, 12:35:01 PM
På tide å børste støvet av denne. Mitt forslag er David Nielsen, Mjelde eller Sandstø. Hvorvidt det er mulig å kjøpe fri de to førstnevnte vites ikke.


Vi skal børste støvet av trenerbytte-tråden fordi vi tapte første treningskamp i januar?


Fordi vi rykket ned, og ingenting ser ut til å ha bedret seg?
Brannsupporter.

Jose Arrogantio

Quote from: Superjack on February 01, 2015, 01:51:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 31, 2015, 15:25:55 PM
Quote from: Torvanger on January 31, 2015, 12:35:01 PM
På tide å børste støvet av denne. Mitt forslag er David Nielsen, Mjelde eller Sandstø. Hvorvidt det er mulig å kjøpe fri de to førstnevnte vites ikke.


Vi skal børste støvet av trenerbytte-tråden fordi vi tapte første treningskamp i januar?


Fordi vi rykket ned, og ingenting ser ut til å ha bedret seg?


Etter en treningskamp i Januar. De har ikke hatt mye tid på seg til å bedre seg ennå. Det er ennå god tid for dem å trene på hva som må forbedres fra i fjor, slikt blir ikke gjort over natten.

krøvel vellevold

February 01, 2015, 06:54:06 AM #261 Last Edit: February 01, 2015, 06:55:54 AM by krøvel vellevold
Quote from: Superjack on February 01, 2015, 01:51:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 31, 2015, 15:25:55 PM
Quote from: Torvanger on January 31, 2015, 12:35:01 PM
På tide å børste støvet av denne. Mitt forslag er David Nielsen, Mjelde eller Sandstø. Hvorvidt det er mulig å kjøpe fri de to førstnevnte vites ikke.


Vi skal børste støvet av trenerbytte-tråden fordi vi tapte første treningskamp i januar?


Fordi vi rykket ned, og ingenting ser ut til å ha bedret seg?
Legg ned hele klubben!

Superjack

February 01, 2015, 09:47:10 AM #262 Last Edit: February 01, 2015, 09:57:47 AM by Superjack
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 06:54:06 AM
Quote from: Superjack on February 01, 2015, 01:51:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 31, 2015, 15:25:55 PM
Quote from: Torvanger on January 31, 2015, 12:35:01 PM
På tide å børste støvet av denne. Mitt forslag er David Nielsen, Mjelde eller Sandstø. Hvorvidt det er mulig å kjøpe fri de to førstnevnte vites ikke.


Vi skal børste støvet av trenerbytte-tråden fordi vi tapte første treningskamp i januar?


Fordi vi rykket ned, og ingenting ser ut til å ha bedret seg?


Var da veldig så hissig.

Har ikke sagt at Norling skal gå etter 1 treningskamp i januar. Bare påpekte at Brann har ikke bare tapt en kamp i januar, de har stort sett tapt alt av kamper siste året. At du velger å se på denne kampen som en enestående hendelse, og tatt ut av kontekst, vil jeg påstå at det hele bildet av Norling sitt virke i Brann ikke ser så mye penere ut.

Har i tidligere tråder ment at om det ikke vises en markant bedring i løpet av treningskampene frem mot seriestart bør ikke Norling lede laget i Fredrikstad i april.

At du drar frem enkeltvise treningskamper fra tidligere tider, også tatt ut av kontekst, viser akkurat lite om Norling skal bli som at Norling skal gå.

Det som er sikkert er at lager til Norling ikke har bevist noe som helst, de taper stort sett konsekvent mot antatt dårligere motstand.
Personlig håper jeg fortsatt at Norling kan lykkes med laget, med en fotball av sorten de tidvis fikk til i begynnelsen av 2014 sesongen, men desverre med ekstremt dårlig uttelling. Vil bare påpeke at dette må han få til før sesongstart. Det er et ungt og uerfarent lag, i motsetning til en del av eksemplene dine fra 2000 tallet. De må spille på seg selvtillit, de har ingen rutine å lene seg på.


PS. Har fulgt Brann siden tidlig 80 tall.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

February 01, 2015, 10:45:46 AM #263 Last Edit: February 01, 2015, 11:18:40 AM by krøvel vellevold
Quote from: Superjack on February 01, 2015, 09:47:10 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 06:54:06 AM
Quote from: Superjack on February 01, 2015, 01:51:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 31, 2015, 15:25:55 PM
Quote from: Torvanger on January 31, 2015, 12:35:01 PM
På tide å børste støvet av denne. Mitt forslag er David Nielsen, Mjelde eller Sandstø. Hvorvidt det er mulig å kjøpe fri de to førstnevnte vites ikke.


Vi skal børste støvet av trenerbytte-tråden fordi vi tapte første treningskamp i januar?


Fordi vi rykket ned, og ingenting ser ut til å ha bedret seg?


Var da veldig så hissig.

Har ikke sagt at Norling skal gå etter 1 treningskamp i januar. Bare påpekte at Brann har ikke bare tapt en kamp i januar, de har stort sett tapt alt av kamper siste året. At du velger å se på denne kampen som en enestående hendelse, og tatt ut av kontekst, vil jeg påstå at det hele bildet av Norling sitt virke i Brann ikke ser så mye penere ut.

Har i tidligere tråder ment at om det ikke vises en markant bedring i løpet av treningskampene frem mot seriestart bør ikke Norling lede laget i Fredrikstad i april.

At du drar frem enkeltvise treningskamper fra tidligere tider, også tatt ut av kontekst, viser akkurat lite om Norling skal bli som at Norling skal gå.

Det som er sikkert er at lager til Norling ikke har bevist noe som helst, de taper stort sett konsekvent mot antatt dårligere motstand.
Personlig håper jeg fortsatt at Norling kan lykkes med laget, med en fotball av sorten de tidvis fikk til i begynnelsen av 2014 sesongen, men desverre med ekstremt dårlig uttelling. Vil bare påpeke at dette må han få til før sesongstart. Det er et ungt og uerfarent lag, i motsetning til en del av eksemplene dine fra 2000 tallet. De må spille på seg selvtillit, de har ingen rutine å lene seg på.


PS. Har fulgt Brann siden tidlig 80 tall.
Legg ned hele klubben!

Superjack

Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 10:45:46 AM
Quote from: Superjack on February 01, 2015, 09:47:10 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 06:54:06 AM
Quote from: Superjack on February 01, 2015, 01:51:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 31, 2015, 15:25:55 PM
Quote from: Torvanger on January 31, 2015, 12:35:01 PM
På tide å børste støvet av denne. Mitt forslag er David Nielsen, Mjelde eller Sandstø. Hvorvidt det er mulig å kjøpe fri de to førstnevnte vites ikke.


Vi skal børste støvet av trenerbytte-tråden fordi vi tapte første treningskamp i januar?


Fordi vi rykket ned, og ingenting ser ut til å ha bedret seg?


Var da veldig så hissig.

Har ikke sagt at Norling skal gå etter 1 treningskamp i januar. Bare påpekte at Brann har ikke bare tapt en kamp i januar, de har stort sett tapt alt av kamper siste året. At du velger å se på denne kampen som en enestående hendelse, og tatt ut av kontekst, vil jeg påstå at det hele bildet av Norling sitt virke i Brann ikke ser så mye penere ut.

Har i tidligere tråder ment at om det ikke vises en markant bedring i løpet av treningskampene frem mot seriestart bør ikke Norling lede laget i Fredrikstad i april.

At du drar frem enkeltvise treningskamper fra tidligere tider, også tatt ut av kontekst, viser akkurat lite om Norling skal bli som at Norling skal gå.

Det som er sikkert er at lager til Norling ikke har bevist noe som helst, de taper stort sett konsekvent mot antatt dårligere motstand.
Personlig håper jeg fortsatt at Norling kan lykkes med laget, med en fotball av sorten de tidvis fikk til i begynnelsen av 2014 sesongen, men desverre med ekstremt dårlig uttelling. Vil bare påpeke at dette må han få til før sesongstart. Det er et ungt og uerfarent lag, i motsetning til en del av eksemplene dine fra 2000 tallet. De må spille på seg selvtillit, de har ingen rutine å lene seg på.


PS. Har fulgt Brann siden tidlig 80 tall.


Mot Fyllingen skal Brann lage lekestue, om det er januar, februar eller midt i juli i 9 av 10 kamper. Det er profesjonelle fotballspillere som skal være bedre både teknisk og taktisk, ikke minst fysisk.

Som jeg har skrevet, det er ikke etter en kamp i januar det skal gjøres en dommfellelse over Norling, men saken hans står svakere og svakere.

Var heller ikke jeg som dro opp denne tråden igjen, sjekk 4 innlegg opp, heller bare påpekte at jeg skjønner veldig godt at denne kommer opp.

At du ikke vil forstå at diskusjonen kommer opp når Brann taper mot Fyllingen er en annen sak.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

February 01, 2015, 13:35:58 PM #265 Last Edit: February 01, 2015, 13:38:29 PM by krøvel vellevold
Quote from: Superjack on February 01, 2015, 13:03:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 10:45:46 AM
Quote from: Superjack on February 01, 2015, 09:47:10 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 06:54:06 AM
Quote from: Superjack on February 01, 2015, 01:51:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 31, 2015, 15:25:55 PM
Quote from: Torvanger on January 31, 2015, 12:35:01 PM
På tide å børste støvet av denne. Mitt forslag er David Nielsen, Mjelde eller Sandstø. Hvorvidt det er mulig å kjøpe fri de to førstnevnte vites ikke.


Vi skal børste støvet av trenerbytte-tråden fordi vi tapte første treningskamp i januar?


Fordi vi rykket ned, og ingenting ser ut til å ha bedret seg?


Var da veldig så hissig.

Har ikke sagt at Norling skal gå etter 1 treningskamp i januar. Bare påpekte at Brann har ikke bare tapt en kamp i januar, de har stort sett tapt alt av kamper siste året. At du velger å se på denne kampen som en enestående hendelse, og tatt ut av kontekst, vil jeg påstå at det hele bildet av Norling sitt virke i Brann ikke ser så mye penere ut.

Har i tidligere tråder ment at om det ikke vises en markant bedring i løpet av treningskampene frem mot seriestart bør ikke Norling lede laget i Fredrikstad i april.

At du drar frem enkeltvise treningskamper fra tidligere tider, også tatt ut av kontekst, viser akkurat lite om Norling skal bli som at Norling skal gå.

Det som er sikkert er at lager til Norling ikke har bevist noe som helst, de taper stort sett konsekvent mot antatt dårligere motstand.
Personlig håper jeg fortsatt at Norling kan lykkes med laget, med en fotball av sorten de tidvis fikk til i begynnelsen av 2014 sesongen, men desverre med ekstremt dårlig uttelling. Vil bare påpeke at dette må han få til før sesongstart. Det er et ungt og uerfarent lag, i motsetning til en del av eksemplene dine fra 2000 tallet. De må spille på seg selvtillit, de har ingen rutine å lene seg på.


PS. Har fulgt Brann siden tidlig 80 tall.


Mot Fyllingen skal Brann lage lekestue, om det er januar, februar eller midt i juli i 9 av 10 kamper. Det er profesjonelle fotballspillere som skal være bedre både teknisk og taktisk, ikke minst fysisk.

Som jeg har skrevet, det er ikke etter en kamp i januar det skal gjøres en dommfellelse over Norling, men saken hans står svakere og svakere.

Var heller ikke jeg som dro opp denne tråden igjen, sjekk 4 innlegg opp, heller bare påpekte at jeg skjønner veldig godt at denne kommer opp.

At du ikke vil forstå at diskusjonen kommer opp når Brann taper mot Fyllingen er en annen sak.
Legg ned hele klubben!

dudo

Vi kan ihvertfall alle enes om at vi fikk en påminnelse om hvor skoen trykket i fjor. Så får vi se om det blir det samme i år, men det er klart at det er mye tid til å rette opp før sesongstart!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on February 01, 2015, 14:09:32 PM
Vi kan ihvertfall alle enes om at vi fikk en påminnelse om hvor skoen trykket i fjor. Så får vi se om det blir det samme i år, men det er klart at det er mye tid til å rette opp før sesongstart!

Helt klart. Men nerver angående forbedring, kan man spare til man skriver mars. Og trenersparking vil aldri bli aktuelt før serien er godt i gang uansett.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg er bekymret og vil være bekymret helt til det blir tegn til bedring.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 16:13:45 PM
Quote from: dudo on February 01, 2015, 14:09:32 PM
Vi kan ihvertfall alle enes om at vi fikk en påminnelse om hvor skoen trykket i fjor. Så får vi se om det blir det samme i år, men det er klart at det er mye tid til å rette opp før sesongstart!

Helt klart. Men nerver angående forbedring, kan man spare til man skriver mars. Og trenersparking vil aldri bli aktuelt før serien er godt i gang uansett.


Neida, begge deler er jeg enig i, selv om nervene mine ikke er helt med på laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Eivind

Quote from: Nixon on February 01, 2015, 16:30:19 PM
Jeg er bekymret og vil være bekymret helt til det blir tegn til bedring.


Litt samme følelsen jeg sitter med før årets sesong. Synes selv det er for tidlig å konkludere med noe som helst etter en treningskamp i januar. Men magefølelsen sier en dårlig start på sesongen, samme opplegget som i fjor, og at Norling er borte etter 10 kamper. Måtte magefølelsen min ta skammelig feil.

ostraume

Som flere har vært inne på: Det er reise-kjerringen-tid. Og da er det bekymringsfullt å tape mer eller mindre fortjent mot Dalen. Hadde vi hatt stjerner som f.eks Winters og Andresen, som vi vet hever seg enormt når serien kommer, så ville det vært noe annet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Ja, treningskampene handler dessverre mye om å bygge selvtillit i den noe skjøre gjengen som utgjør dagens a-stall, og da hjelper det ikke med hjelpesløse opptredener, samme hvor mye treningskamp det er.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Man kan gjerne sammenligne med andre sesonger ved å si at vi tapte treningskamper, men tok allikevell gull, men det var ikke den samme gjengen med minus på selvtillitskontoen slik vi har nå. Vanligvis er jeg enig at treningskamper betyr lite, men akkurat nå tror jeg vi har godt av å vinne flest mulig. Vi trenger å bygge opp selvtillit igjen. Hadde vi fått inn en skikkelig lederskikkelse med selvtillit på def midt hadde det også hjulpet mye.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on February 01, 2015, 19:30:50 PM
Som flere har vært inne på: Det er reise-kjerringen-tid. Og da er det bekymringsfullt å tape mer eller mindre fortjent mot Dalen. Hadde vi hatt stjerner som f.eks Winters og Andresen, som vi vet hever seg enormt når serien kommer, så ville det vært noe annet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on February 01, 2015, 20:44:01 PM
Man kan gjerne sammenligne med andre sesonger ved å si at vi tapte treningskamper, men tok allikevell gull, men det var ikke den samme gjengen med minus på selvtillitskontoen slik vi har nå.


Hva med 2011-gjengen? Hadde de voldsom selvtillit da de kom til seriestart som nedrykkstippet og med 1-3 mot Nest seks dager før?
Legg ned hele klubben!

ostraume

Nei, men de startet med å banke Bartepakket på hjemmebane. Det hjalp nok. Nå starter vi med å tape mot Strømmen. For å så se mot den vriene bortekampen mot Jerv.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on February 01, 2015, 22:29:54 PM
Nei, men de startet med å banke Bartepakket på hjemmebane. Det hjalp nok. Nå starter vi med å tape mot Strømmen. For å så se mot den vriene bortekampen mot Jerv.


Og hvordan kunne det være mulig å slå RBK med den totale mangel på selvtillit de måtte hatt seks dager etter å ha tapt 1-3 for Nest (to divisjoner under), når det ikke er mulig å slå Strømmen (er det FFK du mener?) fordi vi tapte for Fyllingsdalen (én divisjon under) mer enn to måneder i forveien?
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Norling er vanskelig å mislike, men det er åpenbart at han og Brann er dårlig match. Jeg tviler sterkt på at han noensinnne vil få det til med Brann, derfor ser jeg ikke helt hensikten med at han skal få lov til å dasse videre med et prosjekt andre kan gjøre bedre. (selv om han med et lag som passer ham bedre er en dugandes trener, en trener fullt på høyde med f.eks Hareide, men Brann er feil klubb for ham)

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 22:34:12 PM
Quote from: ostraume on February 01, 2015, 22:29:54 PM
Nei, men de startet med å banke Bartepakket på hjemmebane. Det hjalp nok. Nå starter vi med å tape mot Strømmen. For å så se mot den vriene bortekampen mot Jerv.


Og hvordan kunne det være mulig å slå RBK med den totale mangel på selvtillit de måtte hatt seks dager etter å ha tapt 1-3 for Nest (to divisjoner under), når det ikke er mulig å slå Strømmen (er det FFK du mener?) fordi vi tapte for Fyllingsdalen (én divisjon under) mer enn to måneder i forveien?


Hver kamp lever sitt eget liv. Du spurte hvordan selvtilliten kom i 2011. Jeg svarte at det skjedde med å slå sterk motstand når serien startet. I år skal vi ut mot båslag uke etter uke. Jeg tror denne gjengen trenger å bygge selvtillit i pre-season.

Hva er du uenig i, egentlig? (og for ordens skyld: Det er selvsagt ikke umulig at vi taper alle treningskampene, og vinner alle seriekampene. Men slik situasjonen er så tror jeg det er viktig å bygge selvtillit før sesongen).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on February 02, 2015, 09:53:35 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 22:34:12 PM
Quote from: ostraume on February 01, 2015, 22:29:54 PM
Nei, men de startet med å banke Bartepakket på hjemmebane. Det hjalp nok. Nå starter vi med å tape mot Strømmen. For å så se mot den vriene bortekampen mot Jerv.


Og hvordan kunne det være mulig å slå RBK med den totale mangel på selvtillit de måtte hatt seks dager etter å ha tapt 1-3 for Nest (to divisjoner under), når det ikke er mulig å slå Strømmen (er det FFK du mener?) fordi vi tapte for Fyllingsdalen (én divisjon under) mer enn to måneder i forveien?


Hver kamp lever sitt eget liv. Du spurte hvordan selvtilliten kom i 2011. Jeg svarte at det skjedde med å slå sterk motstand når serien startet. I år skal vi ut mot båslag uke etter uke. Jeg tror denne gjengen trenger å bygge selvtillit i pre-season.

Hva er du uenig i, egentlig? (og for ordens skyld: Det er selvsagt ikke umulig at vi taper alle treningskampene, og vinner alle seriekampene. Men slik situasjonen er så tror jeg det er viktig å bygge selvtillit før sesongen).


Ja, og den selvtilliten har vi ennå plenty av tid til å bygge. Det er 8 kamper og over to måneder til seriestart. Ikke noe poeng i å krisemaksimere fordi vi etter mer enn to måneder uten kamptrening tapte en kamp der vi spilte med førstelaget i kun 45 minutter, og tross alt heller ikke tapte "fortjent" - slik enkelte hevder. Litt marginer på et par av avslutningene - og ingen av tabbe av tredjekeeperen - og vi hadde vunnet kampen fortjent. Men for all del; nei vi spilte ikke bra.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Jeg har vært positiv til Norling hele veien, Krøvel, men nå må selv de mest positive innse at det har gått for langt. Jo før man får inn en ny mann, jo bedre.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on February 02, 2015, 12:05:00 PM
Jeg har vært positiv til Norling hele veien, Krøvel, men nå må selv de mest positive innse at det har gått for langt. Jo før man får inn en ny mann, jo bedre.


Fremdeles fordi vi ikke var gode mot Fyllingsdalen i årets første treningsomgang? Du forventet at vi hadde tatt kvantesteg i løpet av to måneder uten kamp og der vi såvidt har kommet igang med fellestreningene igjen etter nyttår?
Legg ned hele klubben!

dudo

Det er sikkert enkelte som har fjoråret i bakhodet også ... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on February 02, 2015, 12:16:22 PM
Quote from: Torvanger on February 02, 2015, 12:05:00 PM
Jeg har vært positiv til Norling hele veien, Krøvel, men nå må selv de mest positive innse at det har gått for langt. Jo før man får inn en ny mann, jo bedre.


Fremdeles fordi vi ikke var gode mot Fyllingsdalen i årets første treningsomgang? Du forventet at vi hadde tatt kvantesteg i løpet av to måneder uten kamp og der vi såvidt har kommet igang med fellestreningene igjen etter nyttår?


Er det å ikke klare å slå et lag selv 2-laget vårt klarer å slå i serien, ikke illevarslende? Jeg tror vi ser frem mot flere rævva resultater i årets treningskamper og jeg tviler sterkt på at Norling tar det alvorlig. Og det nytter ikke å komme unnskyldende bort til Brannfansen, som han gjorde etter Mjøndalen ifjor, på nytt. Registrerte at det var flere som shaket hands med ham og ga ham oppmuntrende ord, der og da var det mest betimelig å fortelle nøyaktig hvor skapet stod. Skammelig!

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on February 02, 2015, 12:25:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 02, 2015, 12:16:22 PM
Quote from: Torvanger on February 02, 2015, 12:05:00 PM
Jeg har vært positiv til Norling hele veien, Krøvel, men nå må selv de mest positive innse at det har gått for langt. Jo før man får inn en ny mann, jo bedre.


Fremdeles fordi vi ikke var gode mot Fyllingsdalen i årets første treningsomgang? Du forventet at vi hadde tatt kvantesteg i løpet av to måneder uten kamp og der vi såvidt har kommet igang med fellestreningene igjen etter nyttår?


Er det å ikke klare å slå et lag selv 2-laget vårt klarer å slå i serien, ikke illevarslende?


Ikke mer illevarslende at det er helt vanlig at vi driter oss ut mot antatt svakere lag i oppkjøringen. Og at også Sogndal (som enkelte er så sikre på at vi ikke klarer å holde følge med) var heldige som ikke tapte mot 2.div.laget Førde hin dagen.

Vi spilte EN omgang med førstelaget fredag, og vi var det laget som skapte flest sjanser. Håpløst å konkludere om fremgang/ikke fremgang på så lite grunnlag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on February 02, 2015, 12:24:34 PM
Det er sikkert enkelte som har fjoråret i bakhodet også ... ;-)


Ja, og da forventet man at fremgangen skulle være påfallende i løpet av en periode der vi ikke har spilt kamper og halvparten av tiden har vært ferie?
Legg ned hele klubben!

Yngve

Eg skjønar godt kva Krøvel skal fram til, og eg er langt på veg einig. Men eg må seia at eg leitar etter lysglimt. Og dei var det få av i fyrste kamp. Strengt tatt var det eit deja vu av 2014.

Som eg sa før, forventar eg ingenting av årets fyrste treningskamp. Men samstundes så forventar eg ei jamn stigning mot fyrste seriekamp. Deretter forventar eg at me vinn borte mot FFK og at me rykkar opp med glans i år. Alt anna er ikkje godt nok.

Nixon

Det er helt greit at man ikke skal forvente mye fremgang fra siste seriekamp til første treningskamp pga ferie og ingen kamptrening. Men det gir heller intet grunnlag for optimisme. Så dersom man var skeptisk til hele Norling-prosjektet i november, så er man i sin fulle rett til å være skeptisk nå også. Og så får heller Norling og spillerne overbevise oss om det motsatte utover våren.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Pga at Norling tjener 2 mill mer i Brann enn i MFF, er det fullt forståelig at han biter seg fast, noe annet ville være idioti. I en normal fotballverden ville Norling blitt vingeklippet umiddelbart etter skandalen i Mjøndalen.

krakra

Rimelig usympatisk oppførsel å sitte å slå fast med den største selvfølgelighet at Norling bare biter seg fast på grunn av pengene. Det er en vel så realistisk teori at han har litt stolthet og ønsker å rette opp feilene sine. Norling hadde nok tjent mer på å få sparken og leve på sluttpakke + lønn i ny klubb.

Nixon

Norling gikk vel som mange andre ned i lønn da klubben rykket ned.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Hvor står det at han har gått ned i lønn?

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on February 02, 2015, 16:35:18 PM
Hvor står det at han har gått ned i lønn?


http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forstediv/Kristoffer-Larsen-gar-ned-over-150000-kroner-i-lonn-etter-nedrykket-485330_1.snd

Quote- Naturlig
En av dem som definitivt har en nedrykksklausul i sin kontrakt, er treneren. Rikard Norling har en lønnsavtale som gir ham tre millioner kroner i årslønn. Men det er dersom Brann spiller i eliteserien. Norling bekrefter at han må ned i lønn.

- Ja. Og det ser jeg på som fullstendig naturlig, uten noen som helst tvil.

- Skaper det problemer for deg?

- Jeg tror ikke jeg skal gå i videre diskusjoner rundt min private økonomi, humrer Norling.

Svensken slipper nok å sutte på tommelen. Etter det BT har grunn til å tro, har han en lignende klausul i kontrakten sin som det en del av spillerne har - altså blir lønnen barbert med om lag en fjerdedel.

Kagain

Det har også blitt diskutert tidligere på forumet, og det ble henvist til følgende artikkel

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Halve-Brann-stallen-far-lonnskutt-ved-nedrykk-467194_1.snd?xtor=RSS-2

Der det står

"Også Rikard Norling har etter det BT erfarer en betydelig lønnsreduksjon i vente dersom han styrer Brann til 1.-divisjon."

Torvanger

Quote from: Jose Arrogantio on February 02, 2015, 16:56:44 PM
Quote from: Torvanger on February 02, 2015, 16:35:18 PM
Hvor står det at han har gått ned i lønn?


http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forstediv/Kristoffer-Larsen-gar-ned-over-150000-kroner-i-lonn-etter-nedrykket-485330_1.snd

Quote- Naturlig
En av dem som definitivt har en nedrykksklausul i sin kontrakt, er treneren. Rikard Norling har en lønnsavtale som gir ham tre millioner kroner i årslønn. Men det er dersom Brann spiller i eliteserien. Norling bekrefter at han må ned i lønn.

- Ja. Og det ser jeg på som fullstendig naturlig, uten noen som helst tvil.

- Skaper det problemer for deg?

- Jeg tror ikke jeg skal gå i videre diskusjoner rundt min private økonomi, humrer Norling.

Svensken slipper nok å sutte på tommelen. Etter det BT har grunn til å tro, har han en lignende klausul i kontrakten sin som det en del av spillerne har - altså blir lønnen barbert med om lag en fjerdedel.



Dvs 2.250.000,-. Da er det m.a.o 750.000,- mindre i sluttpakke ved evt sparking, noe som bør vurderes på det sterkeste om ikke treningskampene blir tatt mer på alvor. Dette prosjektet med å la absoultt alle spille, som han drev med ifjor, var feilslått, det bør han gi seg med sporentreks. Kjør inn en ellever tidlig, Norling vet allerede nå hvem han skal satse på og la de nestbeste få 20-30 minutter på slutten av matchene.

Lasaron

Quote from: Torvanger on February 04, 2015, 10:28:31 AM
Quote from: Jose Arrogantio on February 02, 2015, 16:56:44 PM
Quote from: Torvanger on February 02, 2015, 16:35:18 PM
Hvor står det at han har gått ned i lønn?


http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forstediv/Kristoffer-Larsen-gar-ned-over-150000-kroner-i-lonn-etter-nedrykket-485330_1.snd

Quote- Naturlig
En av dem som definitivt har en nedrykksklausul i sin kontrakt, er treneren. Rikard Norling har en lønnsavtale som gir ham tre millioner kroner i årslønn. Men det er dersom Brann spiller i eliteserien. Norling bekrefter at han må ned i lønn.

- Ja. Og det ser jeg på som fullstendig naturlig, uten noen som helst tvil.

- Skaper det problemer for deg?

- Jeg tror ikke jeg skal gå i videre diskusjoner rundt min private økonomi, humrer Norling.

Svensken slipper nok å sutte på tommelen. Etter det BT har grunn til å tro, har han en lignende klausul i kontrakten sin som det en del av spillerne har - altså blir lønnen barbert med om lag en fjerdedel.



Dvs 2.250.000,-. Da er det m.a.o 750.000,- mindre i sluttpakke ved evt sparking, noe som bør vurderes på det sterkeste om ikke treningskampene blir tatt mer på alvor. Dette prosjektet med å la absoultt alle spille, som han drev med ifjor, var feilslått, det bør han gi seg med sporentreks. Kjør inn en ellever tidlig, Norling vet allerede nå hvem han skal satse på og la de nestbeste få 20-30 minutter på slutten av matchene.


Jeg er enig i at han bør tenke en ellever nå. Allerede. Lettere å få inn spillet da.
Tren på langskudd

Corran

Det virker jo som om han tenker ellever alt. Han startet jo mot fyllingen med de antatt beste (som var tilgjengelig) i kampen og så byttet han inn resten etter pause.
Så hva i dette tilsier at ikke Norling tenker første eler alt? Samtidig må han jo teste ut noen av de rett bak i posisjoner de er aktuelle for i noen kamper. Er jo latterlig å spille sammen 11 spillere uten tanke på oddsen for at noen av disse vil gå skadet eller må sone en karantene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det at han byttet ut nesten alle viser at han ikke er nok opptatt av det. Det går an å tenke ellever i treningskamper og likevel la 5-6 innbyttere få bra med spilletid. Det er heller ikke slik at han må bestemme seg for en ellever før første treningskamp, og bruke dem resten va vinteren uansett hvordan de spiller.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Han har jo sagt at han på et tidligere tidspunkt enn i fjor vil sette en førsteellever.
Legg ned hele klubben!

Go Up