• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2014

Started by Nixon, November 22, 2013, 12:05:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Treningsresultatene er er uten tvil viktigere for klubber som har fått ny trener og/eller mange nye spillere. For RBK som har samme trener, og samme spillere (pluss to nye av landslagskvalitet), så vet de hva de står for og hva man kan vente seg. Vi har mange spillere som må levere en kvalitet de aldri har vist tidligere for at vi skal blande inn i medaljestriden. Jeg hadde håpet å se snev av dette i treningskampene, men det har dessverre latt vente på seg. Så da krysser jeg fingrene for at alle hvis'er og ønskedrømmer slår til samtidig.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on March 23, 2014, 21:37:08 PM
Treningsresultatene er er uten tvil viktigere for klubber som har fått ny trener og/eller mange nye spillere. For RBK som har samme trener, og samme spillere (pluss to nye av landslagskvalitet), så vet de hva de står for og hva man kan vente seg. Vi har mange spillere som må levere en kvalitet de aldri har vist tidligere for at vi skal blande inn i medaljestriden. Jeg hadde håpet å se snev av dette i treningskampene, men det har dessverre latt vente på seg. Så da krysser jeg fingrene for at alle hvis'er og ønskedrømmer slår til samtidig.


Hvordan er de viktigere? Det du nevner om at man vet hva de står for har ingenting med resultatene å gjøre. Kanskje med det spesifikke laguttaket, men igjen så betyr nok laguttaket minimalt for det også.

Giles

Langt over og utenfor mål å hevde at de som ikke er hysterisk positive til drittspill er Skarsfjordfans. Følg heller litt med å se at kritikken i hovedsak går på at spillerstallen trenger forsterkninger kvalitetsmessig,ellers er Norling rimelig sjanseløs. De spillerne som ikke har prestert til nå vil neppe gjøre det heller. Problemet er ikke Skarsfjord eller ikke Skarsfjord. De håpefulle har ikke vist noen tendenser til å være enkeltspillere med store potensialer. De har knapt vist tendenser i det hele tatt. Det er problemet.

krakra

Quote from: Nixon on March 23, 2014, 19:54:51 PM
Quote from: krakra on March 23, 2014, 18:56:40 PM
3-1 tapte RBK. Samme som oss, mot et vesentlig svakere lag. De må nok bytte ut hele midtbanen og angrepet hvis dette ikke skal bli en sesong med ryggen mot veggen for trønderne. Vanskelig å se hvordan de skal unngå nedre halvdel.


Jeg leser dette som litt harselas mot de som er bekymret før seriestart neste helg. Du er trygg på at prosjekt Norling skal kjempe om medaljer i år?
Noen er beskymret, andre har jo nærmest konkludert med at stallen er elendig, trenger tunge forsterkninger og at vi pt. holder bunnstridsnivå. Det er vel de mest pessimistiske jeg "harsellerer" med. Fordi de legger så mye mer inn i våre mangler og våre svake prestasjoner enn manglene og de svake prestasjonene hos de lagene som visstnok skal være så sinnsykt mye bedre enn oss.

Jeg tror vi kommer til å fremstå som et medaljelag i år. Både spillemessig og resultatsmessig. Det jeg er usikker på er hvor lang tid vi trenger for å komme dit.

At noen ikke engang gidder å vente til serien starter før de konkluderr med hvor dårlige vi er og at Norling ikke har fått til noe med denne helt fantastisk dårlige stallen som er umulig å få noe utav er jo et sykdomstegn. Det er langt mer begrensede lag enn årets Brann som har tatt medalje i TL, men det er jo vanskelig når enkelte supportere nesten legger prestisje i at vi ikke skal få det til.

nero

For all del, håper du har rett i at vi er en medaljekandidat. Jeg er bare litt usikker på hva som egentlig er grunnlaget for din store tro på det enorme potensialet dette mannskapet har. For det er jo ikke slik at de har imponert noen verken i år eller i fjor?
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Quote from: nero on March 24, 2014, 00:57:17 AM
For all del, håper du har rett i at vi er en medaljekandidat. Jeg er bare litt usikker på hva som egentlig er grunnlaget for din store tro på det enorme potensialet dette mannskapet har. For det er jo ikke slik at de har imponert noen verken i år eller i fjor?


Vi var i medaljekamp med så og si samme stall (minus Demidov, Hanstveit, Orlov og Dramé) i halve sesongen i fjor, og stallen var ikke spesielt bedre i 2012, da vi var i medaljekamp fram til kollapsen i høst. Det med en mindre merittert trener.

Vi var i medaljekamp i 2011 også, men da hadde vi riktignok Ojo i storform, Austin og Guastavino som nok gjorde stallen bedre enn i år.

ostraume

Grunnen til optimisme heter Norling.

Bekymringen er usikkerhet til kvaliteten på spillerne.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Dersom Norling sin spillestil ikke passer våre spillere hjelper det ikke å sammenligne med årene før. Kanskje Skarsfjord sin stil tross alt passet bedre.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Norling sin stil er iallfall mer utviklende for spillerne. Den stiller større krav til basisferdigheter, og man blir nødt til å skjerpe seg der. Det er ubetinget positivt i seg selv.
Tren på langskudd

tsrqpo

Quote from: Nixon on March 24, 2014, 08:57:47 AM
Dersom Norling sin spillestil ikke passer våre spillere hjelper det ikke å sammenligne med årene før. Kanskje Skarsfjord sin stil tross alt passet bedre.


Skarsford bygde denne stallen, så at spillertypene passer hans system er vel naturlig. Så får vi håpe, og tru, at Norling sitt system er bedre okkesom.

Huff

Quote from: Nixon on March 24, 2014, 08:57:47 AM
Dersom Norling sin spillestil ikke passer våre spillere hjelper det ikke å sammenligne med årene før. Kanskje Skarsfjord sin stil tross alt passet bedre.


Jeg synes ikke det er mange spillere som virker som de i utgangspunktet ikke passer inn i Norlings system. Unntaket er dessverre Birkir, som jeg nesten håper at mister plassen til Vindheim eller Askar i løpet av sesongen. Faktisk tror jeg flertallet av spillere passer bedre inn i Nordlings enn Skarsfjords system, i den grad det var et system under Skars.

Torvanger

Mitt inntrykk er at det var mer bastant defensivt i treningskampeme før Demidov kom med. Alle kan se at han er rusten, spørsmålet er om Brann har tid til å spille mannen i form. Grønner - Mojsov, Grønner - Johnsson? Uansett, Brann må ikke se seg blind på Demidov.

krakra

Demidov har hatt en jevn og god stigning hele veien og har vært bra i det siste. Mot Start hadde vi god kontroll defensivt frem til utvisningen kom, så jeg ser ingen grunn til å vrake Demidov som blir vår beste utespiller når han kommer i toppform.

ostraume

Brann bør definitivt se seg blind på Demidov. Klassespiller som selvsagt skal få god tid til å spille seg i toppform.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Nei, Demidov skal spille! Blir neppe dominerende i starten, men det får vi igjen. Synes også at vi stort sett har fremstått solide defensivt før byttene hatt blitt gjort.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on March 24, 2014, 13:28:53 PM
Mitt inntrykk er at det var mer bastant defensivt i treningskampeme før Demidov kom med. Alle kan se at han er rusten, spørsmålet er om Brann har tid til å spille mannen i form. Grønner - Mojsov, Grønner - Johnsson? Uansett, Brann må ikke se seg blind på Demidov.


Brann har absolutt tid. Vi er ikke i nedrykkfare denne sesongen, og sjansen for medaljekamp i fremtiden vil øke betraktelig med Demidov foran alternativene.

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

September 05, 2014, 11:01:26 AM #1067 Last Edit: September 05, 2014, 13:42:51 PM by Nixon
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on March 24, 2014, 15:59:30 PM

Brann har absolutt tid. Vi er ikke i nedrykkfare denne sesongen, og sjansen for medaljekamp i fremtiden vil øke betraktelig med Demidov foran alternativene.



Ja hvem hadde trodd dette...

Nixon

He he... Vi har jo også denne litt lenger opp her. Jeg skal ikke nevne navn!:) Jeg tror vi kommer til å fremstå som et medaljelag i år. Både spillemessig og resultatsmessig.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on September 05, 2014, 12:04:13 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 24, 2014, 15:59:30 PM

Brann har absolutt tid. Vi er ikke i nedrykkfare denne sesongen, og sjansen for medaljekamp i fremtiden vil øke betraktelig med Demidov foran alternativene.



Ja hvem hadde trodd dette...


SÃ¥ feil kan man ta.

Nixon

Brann vant 2-1 over Fana i dag etter skåringer av Huseklepp og Dramé. Men ingen stor kamp skal man tro rapportene.
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on October 13, 2014, 18:47:22 PM�sene startet uten noen av de som startet mot Vard Haugesund lørdag. Det kan tenkes gjengen er noe redusert ettersom de har feiret opprykket til 1. divisjon hele helgen.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7637281.ece


Det var da ikke et toppet lag vi stilte med vi heller.
Legg ned hele klubben!

Nixon

http://www.brann.no/news/article/138ogcy9p9zh81p6ohyc1ge5t8/title/trener-mot-fana-pa-lordag

Treningskamp med 2 x 30 minutter mot Fana på lørdag kl. 13.00 med et noe redusert Brannlag. Vi stiller uten Vindheim, Skaanes, Grønner, Mojsov, Birkir og Badji som alle er på landslagsoppdrag.
Rød makt på Hansa

Baunebob

Vi gruser Fana 7-1, det er oppløftende. Skaanes i superform sammen med Huse og Pedersen. Bra!

Corran

Og det på bare 60 minutter
Leste et sammendrag og virker som alle offensive spillere gjorde det meget bra (som vel resultatet sier)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Jeg håper de ser at dette var mot tam motstand og at det var mer enn god gjennomkjøring enn at vi nå tenker at vi er i såpass god flyt at dette bør går greit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up