• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2014

Started by Nixon, November 22, 2013, 12:05:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Churchill

Soko kan fritt forlate Brann. Den skjønner jeg ihvertfall godt. Skullevært artig å se hvirdan andrelagetklarer segmed en en annen enn hampåmidten.
...we shall never surrender.

Churchill

ser at tastaturet til ipaden sliter med space-tasten...
...we shall never surrender.

Churchill

Positive idag; Gjesdal, Drame, Badji, Sævarsson (minus tilbakespillssituasjonen).
...we shall never surrender.

Torvanger

Veldig oppløftende spill i 2 omgang, mer ballsikkert enn på lenge. Drit i resultatet!

dudo

Quote from: Churchill on January 28, 2014, 13:19:06 PM
Positive idag; Gjesdal, Drame, Badji, Sævarsson (minus tilbakespillssituasjonen).


Jeg synes Skaanes og Lorentzen var de mest positive.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

Kjedelig 1-0 tap.
Hadde håpt å få se litt bedre fotball fra Brann sin del. Men satser på at den kommer i neste kamp.

aleksanderhjelleseth

Helt ok treningskamp mot helt ok motstand. Det var vell det deffensive som skulle være i fokus nå i begynnelsen, og får håpe de har fått noen svar. Offensivt var det heller magert, det var vell ikke en skikkelig målsjangse å spore. Grei gjennomkjøring.

olebrann3

De som imponerte meg mest var.
Drame
Badji
Sævarsson(uten feilpasningen)
Skaanes
Lorentzen

dragn

Demir fortsatte der han slapp forrige sesong. Vindheim trygg defensivt.

brann89

Skaanes hadde et solid innhopp
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Tom C

Aldri mer Obos....

Morkel

Quote from: olebrann3 on January 28, 2014, 13:20:55 PM
Kjedelig 1-0 tap.
Hadde håpt å få se litt bedre fotball fra Brann sin del. Men satser på at den kommer i neste kamp.


olebrann3

Quote from: Morkel on January 28, 2014, 13:37:05 PM
Quote from: olebrann3 on January 28, 2014, 13:20:55 PM
Kjedelig 1-0 tap.
Hadde håpt å få se litt bedre fotball fra Brann sin del. Men satser på at den kommer i neste kamp.


Forventet ikke storspill, men hadde håpt på noen mål iallefall.
Men for all del, vil heller ha storspillet når serien starter enn nå!

Lasaron

Kjipt med tap. Kjipt med null mål. Jaja. Vi spilte mot et lag i sesong.
Tren på langskudd

ostraume

Noen målsjanser hadde jo vært greit.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Noen som har forsøkt å se kampen i opptak på Sumo? For et makkverk av et opptak! Det spoler og hopper i kampen hele tiden. De første 8 minuttene av kampen tror jeg sendingen brukte omtrent 4-5 minutter på.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Skaanes bør ha spilt seg inn på neste førstelag.

Lorentzen dagens beste angrepsspiller, men det skulle ikke så mye til. Orlov viser jo ingenting, Huseklepp fortsetter der han slapp 2013. Drame er blitt mye sterkere siden Moldekampen i fjor, og er nok den som er nærmest å erstatte Ojo.

Ellers får vi håpe Demidov tar turen snart, og jeg sitter med en følelse av at vi kunne trengt en til der...

Sævarsson får rett nok jernteppe når Larsen spiller ham igjennom alene mot keeper (vår egen...), men dette var mer gamle Sævarsson. Ikke umulig konkurransen fra Vindheim har gjort godt, for om valget stod mellom Vindheim slik han spiller i dag og Sævarsson i 2013-utgave så er valget lett...
Noe det samme på venstrekanten. Hanstveit og Demir spiller gode kamper. Ikke like gode offensivt som høyrekanten, men alt i alt er nok dette de to posisjonene der vi har best dekning akkurat nå.

Lorentzen viser at han er moden for å være i en backuprolle på topp.

Demir hadde vel en presis innsvinget frispark som viser hvor viktig en slik egenskap (venstrebent dødball) er i ett lag. Det er flere som kan ta de med høyre, Gjesdal og Hanstveit kan, men de er også dyktige duellspillere som skal være i feltet på slike dødballer.

dr_cyanid

Det er åpenbart at vi trenger en venstrekant. Når det gjelder Demir kunne jeg gjerne tenkt å beholde han. Kan være et kantalternativ. Særlig nå som Skjønningen har lagt beslag på venstrebacken. Forsvinner også Demir skriker troppen etter venstrebente

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 28, 2014, 15:07:57 PM
Noen som har forsøkt å se kampen i opptak på Sumo? For et makkverk av et opptak! Det spoler og hopper i kampen hele tiden. De første 8 minuttene av kampen tror jeg sendingen brukte omtrent 4-5 minutter på.


Ja, jeg var så heldig å få med meg de 20 første live i dag, og gledet meg til å se resten når jeg kom hjem, men det var jo helt nyttesløst...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: Klaus_Brann on January 28, 2014, 19:33:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 28, 2014, 15:07:57 PM
Noen som har forsøkt å se kampen i opptak på Sumo? For et makkverk av et opptak! Det spoler og hopper i kampen hele tiden. De første 8 minuttene av kampen tror jeg sendingen brukte omtrent 4-5 minutter på.


Ja, jeg var så heldig å få med meg de 20 første live i dag, og gledet meg til å se resten når jeg kom hjem, men det var jo helt nyttesløst...

Snart hjemme selv. Er hele opptaket like spinnvilt?
Lions led by donkeys.

Nixon

Ser at Norling er på linje med tilbakemeldingene her på forumet og er mest fornøyd med de unge spillerne etter kampen i dag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: nero on January 28, 2014, 21:39:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 28, 2014, 19:33:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 28, 2014, 15:07:57 PM
Noen som har forsøkt å se kampen i opptak på Sumo? For et makkverk av et opptak! Det spoler og hopper i kampen hele tiden. De første 8 minuttene av kampen tror jeg sendingen brukte omtrent 4-5 minutter på.


Ja, jeg var så heldig å få med meg de 20 første live i dag, og gledet meg til å se resten når jeg kom hjem, men det var jo helt nyttesløst...

Snart hjemme selv. Er hele opptaket like spinnvilt?


Nå har du vel funnet det ut, hvis ikke er et bare å drite i å se det. Akkurat når man gleder seg til å se hvor innlegget til Sævarsson ender, hopper de 10 sek og ballen er på midtbanen igjen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

Quote from: Klaus_Brann on January 28, 2014, 23:35:50 PM
Quote from: nero on January 28, 2014, 21:39:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 28, 2014, 19:33:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 28, 2014, 15:07:57 PM
Noen som har forsøkt å se kampen i opptak på Sumo? For et makkverk av et opptak! Det spoler og hopper i kampen hele tiden. De første 8 minuttene av kampen tror jeg sendingen brukte omtrent 4-5 minutter på.


Ja, jeg var så heldig å få med meg de 20 første live i dag, og gledet meg til å se resten når jeg kom hjem, men det var jo helt nyttesløst...

Snart hjemme selv. Er hele opptaket like spinnvilt?


Nå har du vel funnet det ut, hvis ikke er et bare å drite i å se det. Akkurat når man gleder seg til å se hvor innlegget til Sævarsson ender, hopper de 10 sek og ballen er på midtbanen igjen...


det høres nå langt mer underholdende ut enn å se Sævarson slå innlegg i " real time"! svært sjelden jeg gleder meg til å se hvor ballen ender etter at den har forlatt trefoten hans.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 28, 2014, 23:35:50 PM
Quote from: nero on January 28, 2014, 21:39:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 28, 2014, 19:33:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 28, 2014, 15:07:57 PM
Noen som har forsøkt å se kampen i opptak på Sumo? For et makkverk av et opptak! Det spoler og hopper i kampen hele tiden. De første 8 minuttene av kampen tror jeg sendingen brukte omtrent 4-5 minutter på.


Ja, jeg var så heldig å få med meg de 20 første live i dag, og gledet meg til å se resten når jeg kom hjem, men det var jo helt nyttesløst...

Snart hjemme selv. Er hele opptaket like spinnvilt?


Nå har du vel funnet det ut, hvis ikke er et bare å drite i å se det. Akkurat når man gleder seg til å se hvor innlegget til Sævarsson ender, hopper de 10 sek og ballen er på midtbanen igjen...


var fikset sent i går kveld.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Kommende mandag kl. 17 er neste treningskamp, mot Vecindario. Askar er trolig ute med skade. Haugen er et godt stykke unna formen og klarer neppe en hel omgang i denne kampen heller. Forhåpentligvis er Demidov klar og kan spille fra start. Håper denne kampen også kan brukes til å teste ut Demir som venstrekant så får en forhåpentligvis noen svar rundt om det kunne vært en løsning når sesongen starter. Skaanes må starte på høyre kant igjen, med en ny god kamp her skal Askar begynne å frykte å miste plassen sin.

Dermed går jeg for denne startelleveren i denne kampen:

Piotr
Sævarsson - Grønner - Demidov - Hanstveit
Skaanes- Barmen - Badji - Demir
Drame - Huseklepp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Lasaron

Skal vi tro at Norling ikke bytter hele laget i pausen i neste kamp, men at han i bittelitt større grad topper laget?

Jeg tenker at Askar er ute, Demidov ikke er klar før han er klar, og at Haugen klarer en hel omgang. Da går jeg for dette laget:

Piotr
Sæv - Jonsson - Grønner - Hanstveit
Skaanes - Haugen - Badji - Demir
Huse - Dramé

I tillegg mener jeg i særlig grad at Larsen og Orlov må få mye spilletid.
Tren på langskudd

Corran

Tror han bytter inn de fleste denne gangen og.
Han sa vel at det først var på neste tur de skulle begynne å spisse troppen og at begge disse kampene skulle være å teste ut det de har begynt å trene på
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

På mandag blir det nok dette laget frå start:

                          Piotr
Sævarsson - Grønner - Demidov - Hanstveit
Skaanes   -  Haugen  - Badji  -  Larsen
             Orlov- Huseklepp
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Tror nok Jonsson kommer foran Grønner.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tipper på denne lagoppstillingen på mandag:

Piotr
Sæv - Jonsson - Grønner - Hanstveit
Skaanes - Haugen - Badji - Larsen
Orlov - Huse
Tren på langskudd

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Dette-fokuserer-Norling-pa-i-mandagens-kamp-416213_1.snd#.Uu52dMu9KSN

Spillerne har fått så mye å tenke på at Norling ikke kan love det helt store offensivt.
Startoppstillingen ser ut til å bli lik som sist, unntatt Skaanes inn for Askar. Hele laget byttes ved pause som sist. Hvis det er nok spillere.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

http://www.brann.no/news/article/12u6qdj9acxte16uzdz5pqqh9r/title/dette-laget-moter-vecindario

Selv om det snakkes om å fordele spilletiden likt er det vel logisk å tro at dette er laget som er nærmest et toppet lag pt. i Norlings øyne. Med noen unntak. Demidov og Haugen som tar det rolig og Askar som er skadet.

Det betyr at Grønner ligger foran Wangberg, Mojsov og Gjesdal i stopperkøen(usikkert hvem som er fremst av ham og Jonsson, men blir ikke overrasket om han er førstevalget bak Demidov), at Barmen er foran Sokolowski(selvsagt med tanke på at Soko har blitt bedt om å finne seg ny klubb) og at Drame for øyeblikket er foran Orlov i spisskøen.

jala

Quote from: krakra on February 02, 2014, 19:56:19 PM
http://www.brann.no/news/article/12u6qdj9acxte16uzdz5pqqh9r/title/dette-laget-moter-vecindario

Selv om det snakkes om å fordele spilletiden likt er det vel logisk å tro at dette er laget som er nærmest et toppet lag pt. i Norlings øyne. Med noen unntak. Demidov og Haugen som tar det rolig og Askar som er skadet.

Det betyr at Grønner ligger foran Wangberg, Mojsov og Gjesdal i stopperkøen(usikkert hvem som er fremst av ham og Jonsson, men blir ikke overrasket om han er førstevalget bak Demidov), at Barmen er foran Sokolowski(selvsagt med tanke på at Soko har blitt bedt om å finne seg ny klubb) og at Drame for øyeblikket er foran Orlov i spisskøen.


Betale millioner for en spiss, så er en attenåring som aldri har spilt TL foran i køen?

ostraume

Jeg blir overrasket om Grønner er foran Jonsson i stopperkøen. Og Jonsson var klart best av de to i forrige treningskamp; sterkt delaktig i det oppbyggende spillet og ikke involvert i noe baklengs. Var litt overrasket egentlig over at Grønner bare trilte ballen til Piotr eller Jonsson, og dette blir interessant å følge i morgen; nå har de jo øvd på oppspillsfasen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

To spillere får 90 minutter i morgen, med mindre de bytter ut og inn og ut og inn. Ser at Fakiri ikke er listet opp blant de tilgjengelige, men han er heller ikke nevnt i artikkelen.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: ostraume on February 02, 2014, 20:27:12 PM
Jeg blir overrasket om Grønner er foran Jonsson i stopperkøen. Og Jonsson var klart best av de to i forrige treningskamp; sterkt delaktig i det oppbyggende spillet og ikke involvert i noe baklengs. Var litt overrasket egentlig over at Grønner bare trilte ballen til Piotr eller Jonsson, og dette blir interessant å følge i morgen; nå har de jo øvd på oppspillsfasen.
Det er urettferdig å bruke "innvolvering i baklengs" mot Grønner. Det var jo tilfeldig at akkurat han var offer for Sævarssons hjerneblødning. Han gjorde ingenting feil i den situasjon. Ellers er det mulig at Jonsson var bedre mot Las Palmas. Den kampen så jeg ikke. Norling trakk frem Vindheim som den mest positive selv uten at det gjør ham til noe førstevalg. Rapportene har jo vært at Grønner ser ut til å få en sentral rolle i år, Norling har sagt at han vil prioritere de unge og lokale hvis han er i tvil. Jonsson har ikke imponert på snart to år og det vil ikke være overraskende om Norling ser at Grønner har en langt større fremtid enn Jonsson og mener at han kan vokse seg langt forbi svensken hvis han får tillitt i år.

ostraume

Joda, godt mulig du har rett i det, og at Sævarsson er hovedansvarlig for målet er jeg enig i det, men jeg frikjenner ikke Grønner helt for den. Uansett ikke noe å henge seg opp i, og som sagt overraskende at Grønner var såpass passiv/feig i oppspillsfasen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: jala on February 02, 2014, 20:27:04 PM
Betale millioner for en spiss, så er en attenåring som aldri har spilt TL foran i køen


Tipper Orlov ikke starter av litt samme grunn som Demidov, nemlig at han er ny og mindre kjent med spillestil og lagkamerater. Det kan selvsagt ikke utelukkes at Drame er foran i køen, Norling har vel gått ut og sagt at han er imponert og at Drame er aktuell for ellveren ut fra det han har vist, men dette er uansett bare positivt. At Drame kan være foran Orlov i køen pga fordi han vurderes som en bedre spiller tolker jeg i alle fall ikke som at Orlov har sviktet, men snarere at Drame er knallgod. Dessuten har vi alltids bruk for flere enn to gode spisser.

Nixon

Litt Larsen og klart mest Sævarsson på det målet. Grønner jo ikke noe galt etter min mening. Eller. Han kunne kanskje kommunisert bedre at han skiftet posisjon. Men da måtte han nesten vært tankeleser og forstått at islendingen ikke hadde oversikt.

Jeg tror også at Grønner lett kan bli andrevalg i år. Men svensken kan bli vanskelig å skubbe seg på dersom han holder seg skadefri. Husk at vi ikke har sett Jonsson på sitt aller beste i Brann. Han er kanskje en god del bedre enn vi tror.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Sævarsson ser ut til å være førstevalget på backplass akkurat nå, men Norling var imponert over Vindheims omgang og jeg tror ikke Sæv skal føle seg for trygg hvis han fortsetter med slike blundere.

Huff

Forresten, noen andre som har tenkt litt på Branns eminente motstandere i forbindelse med dikusjonen rundt elendig matching på La Mongo Cup? Andre TL-lag fortviler jo når det viser seg at motstander ikke holder TL-nivå, mens vi helt bevisst fremdeles arrangerer kamper mot kelnere, snekkere og andre amatører.

dudo

Quote from: Huff on February 02, 2014, 21:03:49 PM
Quote from: jala on February 02, 2014, 20:27:04 PM
Betale millioner for en spiss, så er en attenåring som aldri har spilt TL foran i køen


Tipper Orlov ikke starter av litt samme grunn som Demidov, nemlig at han er ny og mindre kjent med spillestil og lagkamerater. Det kan selvsagt ikke utelukkes at Drame er foran i køen, Norling har vel gått ut og sagt at han er imponert og at Drame er aktuell for ellveren ut fra det han har vist, men dette er uansett bare positivt. At Drame kan være foran Orlov i køen pga fordi han vurderes som en bedre spiller tolker jeg i alle fall ikke som at Orlov har sviktet, men snarere at Drame er knallgod. Dessuten har vi alltids bruk for flere enn to gode spisser.


Det skal jo heller ikke enormt mye å vippe Huseklepp ut av laget om han ikke finner tilbake til formen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: Nixon on February 02, 2014, 21:04:44 PM
Jeg tror også at Grønner lett kan bli andrevalg i år. Men svensken kan bli vanskelig å skubbe seg på dersom han holder seg skadefri. Husk at vi ikke har sett Jonsson på sitt aller beste i Brann. Han er kanskje en god del bedre enn vi tror.


Basert på det Jonsson har vist i TL, gjerne i første kamp etter et lengre skadeavbrekk, tror jeg svensken er Branns klart beste stopper etter Demidov dersom han klarer å holde seg skadefri over tid. Jeg har i alle fall latt meg imponere over hvor god svensken har vært i forhold til hvor rusten en kan forvente at han har vært ut fra skader. Skulle han holde seg skadefri over tid tror jeg fort Brann har et stopperpar der begge stopperne holde meget høyt TL-nivå, nå tror jeg ikke Jonsson får en skadefri sesong før jeg får se det, men rent teoretisk tror jeg han da vil være klasse.

krakra

Quote from: Huff on February 02, 2014, 21:03:49 PM
Quote from: jala on February 02, 2014, 20:27:04 PM
Betale millioner for en spiss, så er en attenåring som aldri har spilt TL foran i køen


Tipper Orlov ikke starter av litt samme grunn som Demidov, nemlig at han er ny og mindre kjent med spillestil og lagkamerater. Det kan selvsagt ikke utelukkes at Drame er foran i køen, Norling har vel gått ut og sagt at han er imponert og at Drame er aktuell for ellveren ut fra det han har vist, men dette er uansett bare positivt. At Drame kan være foran Orlov i køen pga fordi han vurderes som en bedre spiller tolker jeg i alle fall ikke som at Orlov har sviktet, men snarere at Drame er knallgod. Dessuten har vi alltids bruk for flere enn to gode spisser.
Det er jo ikke grunnen til at Demidov ikke spiller. Han spiller ikke fordi han ikke har spilt fotball på seks måneder.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on February 02, 2014, 21:15:29 PM
Forresten, noen andre som har tenkt litt på Branns eminente motstandere i forbindelse med dikusjonen rundt elendig matching på La Mongo Cup? Andre TL-lag fortviler jo når det viser seg at motstander ikke holder TL-nivå, mens vi helt bevisst fremdeles arrangerer kamper mot kelnere, snekkere og andre amatører.


1 av 9 kamper er mot amatørlag. Det overlever vi nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: krakra on February 02, 2014, 20:47:32 PMDet er urettferdig å bruke "innvolvering i baklengs" mot Grønner. Det var jo tilfeldig at akkurat han var offer for Sævarssons hjerneblødning.


Ifølge Grønner selv så var ikke Sævarsson alene om hjerneblødningen.

"- Vi ga dem målet, det var bare unødvendig. Birkir skulle vel egentlig spille til Piotr (Leciejewski, keeper), men så kom jeg litt i veien og da ble han litt usikker. Det er sånn som skjer av og til, sier Jonas Grønner som spilte midtstopper før pause."
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Det er jo ydmykt uten at jeg ser hvordan det gir Grønner mer skyld eller Sævarsson mindre.

kabelmann

Det sier vel litt om at det var to som rotet det til.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up