• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Med 10 lag, så spørs det jo om man nødvendigvis får så mange flere "interessante" kamper. Altså, de "interessante" kampene er jo først og fremst de som er mot "de store". Ikke nødvendigvis de gode. Så hvis 10 lag fører til at klubber som Brann, Viking og VIF stadig vekk er på nivå 2, så vet jeg ikke om det er så veldig interessant for de gjenværende å møte Odd og S08 tre ganger. Men det blir kanskje mer interessant for dem på nivå 2...
Legg ned hele klubben!

Tom C

http://joacimjonsson.blogg.no/1408624378_disse_lagene_rykker_n.html

Ser han karen her prøver seg på en Krøvel. Får håpe han er like flink å tippe, og at vi havner på en trygg plsss over Start som skal havne på kvalik. Synes det høres fornuftig ut.
Aldri mer Obos....

monzilla

Quote from: krøvel vellevold on August 22, 2014, 10:25:57 AM
Quote from: monzilla on August 22, 2014, 10:14:27 AM
Hva er egentlig dagens modell?

For min del vil jeg heller ha 10 lag med 3 kamper mellom hvert lag enn 15 lag med 2 kamper mellom hvert lag.

Og selvsagt, det laget med flest poeng over hele sesongen vinner. Liker ikke at laget som kommer på sjetteplass kan vinne hele driten med tre heldige seire mot slutten.

Men det er helt greit at man møter noen lag 2 hjemme og 1 borte, mens man møter andre lag 1 hjemme og 2 borte? Og at noen lag får 14 hjemmekamper, mens andre bare får 13?


Så lenge alle lag har like mange hjemmekamper som bortekamper i løpet av en sesong så ja.

Falkman

Quote from: monzilla on August 22, 2014, 11:05:10 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 22, 2014, 10:25:57 AM
Quote from: monzilla on August 22, 2014, 10:14:27 AM
Hva er egentlig dagens modell?

For min del vil jeg heller ha 10 lag med 3 kamper mellom hvert lag enn 15 lag med 2 kamper mellom hvert lag.

Og selvsagt, det laget med flest poeng over hele sesongen vinner. Liker ikke at laget som kommer på sjetteplass kan vinne hele driten med tre heldige seire mot slutten.

Men det er helt greit at man møter noen lag 2 hjemme og 1 borte, mens man møter andre lag 1 hjemme og 2 borte? Og at noen lag får 14 hjemmekamper, mens andre bare får 13?


Så lenge alle lag har like mange hjemmekamper som bortekamper i løpet av en sesong så ja.


det blir jo umulig i serie med 10 lag, hvor all skal møte hverandre 3 ganger. da vil halvparten spille 14 hjemmekamper og 13 bortekamper, og den andre halvparten motsatt. jeg synes likevel det høres greit ut, de beste lagene er best uansett.  alternativt kan man møte hverandre 4 ganger, men 36 kamper blir vel litt i mest laget. 4 kamper mot RBK og VIF høres uansett langt mer spennende ut  enn  2 ganger 2 mot lag som Ulf og Sarpsborg.

Lasaron

Quote from: Falkman on August 22, 2014, 11:14:06 AM
4 kamper mot RBK og VIF høres uansett langt mer spennende ut  enn  2 ganger 2 mot lag som Ulf og Sarpsborg.


Nåja. Det som skjer er at de møtene blir langt mindre spennende og mer kjedelige. Sanne prinsipp som at VM i fotball må forbli hvert fjerde år, ellers vil det ikke være så stort.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

August 22, 2014, 11:41:40 AM #1905 Last Edit: August 22, 2014, 11:43:37 AM by krøvel vellevold
Quote from: Tom C on August 22, 2014, 10:43:10 AM
http://joacimjonsson.blogg.no/1408624378_disse_lagene_rykker_n.html

Ser han karen her prøver seg på en Krøvel. Får håpe han er like flink å tippe, og at vi havner på en trygg plsss over Start som skal havne på kvalik. Synes det høres fornuftig ut.


Tipset til Jonsson for Branns resultater er nøyaktig likt denne Osdals budsjett (for Branns resultater) for overlevelse på bloggen hans:

Gjenstående kamper:  Vålerengen(B)(1), Molde(H)(0), Godset(B)(0), Sandnes (H)(3), Odd(B)(0), Start(H)(3), Sarpsborg(H)(3), Glimt(B)(1), Sogndal(H)(3), Haugesund(B)(0)
Legg ned hele klubben!

ostraume

1 poeng mot VIF? Da kan det altså sprekke alt i morgen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

 Seier i alle resterande kampar ville gitt bronse både i 2009, 2010 og 2011  ;D
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on August 22, 2014, 12:43:06 PM
Seier i alle resterande kampar ville gitt bronse både i 2009, 2010 og 2011  ;D


I 2011 endte Rbk på 3. plass med 49 poeng, selv med tap mot oss. Vi kan maks få 48 poeng i år, så denne kalkulatoren er vel ikkje helt riktig.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on August 22, 2014, 11:57:31 AM
1 poeng mot VIF? Da kan det altså sprekke alt i morgen.


Og så er det fem andre kamper der det er mulig å hente inn igjen det tapte poenget. I tillegg til at de andre lagene kan rote vekk poeng de var budsjettert med. Vi rykker ikke ned av å tape i morgen...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Hadde du opprinnelig ikke uavgjort mot bartepakket, Krøvel? I så fall er vi jo allerede to over budsjett!
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Hm, jeg prøvde Brann-kalkulatoren til BT og endte med 30 poeng (3-3-4) og stor sjanse for direkte nedrykk. Ikke så oppløftende ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

blobby winters

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 22, 2014, 20:46:09 PM
Hm, jeg prøvde Brann-kalkulatoren til BT og endte med 30 poeng (3-3-4) og stor sjanse for direkte nedrykk. Ikke så oppløftende ...


I ht kalkulatoren er det minst 34 poeng for at vi unngår nedrykk. 1,6 poeng pr kamp i snitt. Seier annenhver kamp og en uavgjort i tillegg.

Zolkan

Kom fram til 35 poeng og fornyet plass. H mot Molde og U mot Odd er vel de to "urealistiske" på min kupong

Klaus_Brann

Ja, det er det virkelig. Får vi tre poeng på de tre neste er det bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Får vi et poeng på de tre neste skal vi prise oss lykkelig.

Xminator

3 på de 3 neste er det vi bør ha for å ikke tape terreng før 6-poengsoppgjørene begynner. 1 eller 0 får neppe den store betydningen annet enn at det blir en brattere motbakke og mindre sannsynlig å slippe kvalifisering.

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on August 23, 2014, 05:37:21 AM
3 på de 3 neste er det vi bør ha for å ikke tape terreng før 6-poengsoppgjørene begynner. 1 eller 0 får neppe den store betydningen annet enn at det blir en brattere motbakke og mindre sannsynlig å slippe kvalifisering.


Ja, men ser ikke helt hvordan vi skal klare det. Mot Vålerenga er flere nøkkelspillere ute, mens Molde og Odd er  såpass sterke at selv om vi er i form nå blir det veldig hardt å få noe så mye som ett poeng ut av de to.

1908

Vi hadde no Orlov og Azar ute mot rbk.. Ingen forventet poeng der.. Se hva som skjedde...

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 22, 2014, 18:13:54 PM
Hadde du opprinnelig ikke uavgjort mot bartepakket, Krøvel? I så fall er vi jo allerede to over budsjett!


Budsjettet justeres etter hver runde, slik at vi hele tiden redder plassen med knappest mulig margin.
Legg ned hele klubben!

eivhelle

Hvis vi ser på kampen som kommer er det ikke sikkert at det blir lettere med de siste kampene mot bunnlagene enn det er i kampene mot topplagene.

VIF ligger litt bak i medaljekampen og er vel et av lagene som nærmer seg ingenmannsland. Det kan gjøre at Brann er hakket mer motivert. VIF har vært ujevne og vekslet mellom å være strålende og drit dårlige så her vet vi ikke helt hva vi kan forvente.

Molde kan med seier mot Aafk beholde et forsprang på minst 6 poeng før de møter Brann. De kan lett komme til å føle seg litt for komfortable og slippe seg litt nedpå. Da har vi gode muligheter her.

Godset borte er den vanskeligste sammen med bortekampen mot Odd, siden begge lagene fortsatt har sjanse på gull og derfor ikke kommer til å gi noe gratis.

Alle de resterende kampene er mot lag som kjemper for livet for å unngå nedrykk, og da må en regne med en maks skjerpet motstander i samtlige kamper. Eneste fordelen her er at disse lagene har dårligere spiller enn topplagene, men i norsk fotball er ofte innsats viktigere enn ferdigheter.

Xminator


eivhelle

Akkurat nå holder godset på å drite seg ut mot Stabæk på hjemmebane og viser relativt slett forsvarsspill. Kanskje det ikke blir så vanskelig å møte godset på bortebane heller.

blobby winters

Stabekk leder 3-0 borte mot Godset

Antatt at det ikke skjer tidenes snu operasjon er Stabekk nå trygg og det blir et lag mindre vi har muligheten å gå forbi.
Kanskje det positivt med dette er at det viser at Godsett under David N er ikke det samme som Godset under Ronny D., og det skal være mulig for oss å ta poeng der og

Hatleking

Opp til 10. plassen er det berre tre poeng. Riktignok med ein kamp meir spelt, men her er det absolutt gode sjansar for å halde oss oppe. Sjølv om me manglar mange viktige spelarar, har merkelege disponeringer og gjer fryktelege personlege feil så klarar me å halde tritt og får eit veldig fortent poeng i det som må beteknast som ei veldig imponerande opphenting. Det vitnar om eit lag med heilt annan modus enn det som me såg før ferien.

blobby winters

Lillestrøm og PVM ødela mye for oss. Nå må de jammen reise til Sogndal i morgen og slå dem.

lennart_fridh

Når jeg rekapitulerte årets sesong på en joggetur etter kampen i dag, så var det en ting som slo meg: Vi har en relativt ok bortesesong bak oss så langt. 11 kamper har gitt 2 seire, 4 uavgjort og 5 tap. Men mest slående: Alle uavgjort kampene har vi kommet tilbake i etter å ha ligget under. Så kanskje ikke moralen i laget er så verst likevel? På bortebane altså.

Hjemmebane er jo som kjent en litt annen historie...........

blobby winters

Ja, det stemmer. Vi ligger på 8. plass på borte tabell med 10 poeng.

Hjemme ligger vi sist med bare 9 poeng. Men, 6 av de 9 poengene har kommet fra de 2 siste kampene. Skal vi unngå nedrykk i år et vi nesten nødt til å vinne alle resterende hjemmekamper bortsett fra Molde og fortsette med å ta 1 poeng i snitt pr borte kamp.

Som Nils Arne sa:
There is hope in a hanging snore

Xminator

Det blir spennende å se hva bonuspoenget i går faktisk fører til når runden er ferdigspilt.

dudo

Folk har lurt på hvor det har blitt av Dramé, nå melder brann.no at han skal være med 2. laget etter å blitt frisk etter skadet: http://www.brann.no/news/article/1vkrr8551513b10gtecgd3v26l/title/disse-blir-med-brann-2-i-dag
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

1908

Er jo typsik at Start leder borte mot Odd....

dragn

Odd har snudd, yess!

1908

Så var det snudd til 2-1 i det 75 ;)

blobby winters

4-1 til Odd på slutt. Det gjør noe med målforskjell også.

Med seier mot start hjemme går vi forbi dem på målforskjell - antatt at vi tar like mange poeng som dem i alle de andre kampene selvsagt.

Spelaren

Quote from: dragn on August 24, 2014, 15:50:53 PM
Odd har snudd, yess!


Det er sånne ting man ikkje ofte leser her inne!
Gå av.

Koffert1

August 24, 2014, 18:04:33 PM #1935 Last Edit: August 24, 2014, 18:06:59 PM by Koffert1
Sitter i full spenning å følger MFK-AAFK. Får en tidlig scoring og holder nok aalesund unna poengene. Likevel ser ikke Molde ut som et lag det skal være umulig å slå på stadion! Er vi ekstra heldig får også Mostrøm sitt 3. gule kort i denne kampen, og må dermed stå over mot oss!

Edit: Typisk om Haugesund klarer å snu nå

Baunebob

Hadde passet oss bra med en LSK-putt nå.

Koffert1

molde kan kanskje bli vanskelig ;)

Baunebob

August 24, 2014, 18:21:15 PM #1938 Last Edit: August 24, 2014, 18:33:22 PM by Baunebob
Greit at Aafk blir smadret. Da knekker dem og Molde blir for cocky neste helg.

Edit: Og der flakser LSK inn et mål i 89ende minutt! Bra for oss!

Xminator


ostraume

Utrolig viktig tap for Sogndal. Ser ut som de har solgt seg ned i Adecco.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Koffert1

Aalesund får en finfin endring i målforskjell også!

blobby winters

Ikke gøy å være i bunnstriden. Jeg så på Sogndal Lillestrøm i kveld. Kjedelig fotball, null stemning fra publikum, og 2 utrolige dårlige lag. At vi ligger under begge i tabellen i år sier mye om hvor dårlig vi har vært.

Sogndal styrte kampen uten å skape noe store sjanser fra lange høye baller og lang innkast. LSK med litt ufortjent mål fra et hjørnespark mot slutten.
Det var helt tydelig tungt for Sogndal å ta. Imponerende om de klarer å reise seg etter dette.

blobby winters


Koffert1

i medgang ser alt så lyst ut. Tipper vi ender på 9. plass i år

krøvel vellevold

Det bekymrer at vi antagelig "må" vinne de fire siste hjemmekampene mot Ulf, Start, S08 og Sogndal. Jeg er redd vi kommer til å rote vekk poeng i minst en av dem, og da må vi kanskje kompensere med seier i en av de andre: MFK h, Godset b, Odd b, Glimt b eller FKH b. Jeg håper for Guds skyld vi ikke kommer dithen at vi kan rykke ned i siste runde. FKH b er tøft nok, og det er kanskje det verste stedet i hele Norge for oss å rykke ned. Finnes vel knapt noen som hadde godtet seg mer over et Brann-nedrykk enn dem.
Legg ned hele klubben!

1908

Må slappe av.. Vinner på søndag og går forbi Sogndal ;)

blobby winters

Quote from: krøvel vellevold on August 26, 2014, 10:49:48 AM
Det bekymrer at vi antagelig "må" vinne de fire siste hjemmekampene mot Ulf, Start, S08 og Sogndal. Jeg er redd vi kommer til å rote vekk poeng i minst en av dem, og da må vi kanskje kompensere med seier i en av de andre: MFK h, Godset b, Odd b, Glimt b eller FKH b. Jeg håper for Guds skyld vi ikke kommer dithen at vi kan rykke ned i siste runde. FKH b er tøft nok, og det er kanskje det verste stedet i hele Norge for oss å rykke ned. Finnes vel knapt noen som hadde godtet seg mer over et Brann-nedrykk enn dem.


Skjønner. Fotball er fullt av små marginer og tilfeldigheter slik at en kamp vi burde ha vunnet ender med uavgjort eller tap. Men, det betyr at det er like sannsynlig at vi kompenserer med seier i andre kamper vi kanskje burde ha tapt.
Spiller vi jevnt bra og er gode nok kommer poengene.

krøvel vellevold

Quote from: blobby winters on August 26, 2014, 20:26:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 26, 2014, 10:49:48 AM
Det bekymrer at vi antagelig "må" vinne de fire siste hjemmekampene mot Ulf, Start, S08 og Sogndal. Jeg er redd vi kommer til å rote vekk poeng i minst en av dem, og da må vi kanskje kompensere med seier i en av de andre: MFK h, Godset b, Odd b, Glimt b eller FKH b. Jeg håper for Guds skyld vi ikke kommer dithen at vi kan rykke ned i siste runde. FKH b er tøft nok, og det er kanskje det verste stedet i hele Norge for oss å rykke ned. Finnes vel knapt noen som hadde godtet seg mer over et Brann-nedrykk enn dem.


Skjønner. Fotball er fullt av små marginer og tilfeldigheter slik at en kamp vi burde ha vunnet ender med uavgjort eller tap. Men, det betyr at det er like sannsynlig at vi kompenserer med seier i andre kamper vi kanskje burde ha tapt.
Legg ned hele klubben!

Corran

Tror ikke på poeng mot Molde og tror ikke vi kommer til å være avhengig av det heller. Vi kommer nok til å sakke litt bak igjen men tror vi kan ta det igjen mot de lagene vi må vinne mot
Har forresten større tro på en eller to 1 poengere mot sif og odd en mot Molde

For noen runder siden trodde eg på nedrykk Nå har eg troen på at vi skal klare kvalikk
Kan bli en jæ.... spennende høst

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up