• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Pedersen inn, Demidov i full trening. Badji og Huseklepp i god form. Nå begynner vi å få på plass voksne spillere som kan ta ansvar og som har et skyhøyt nivå inne. Piotr, Demidov, Badji, Huseklepp og Pedersen. Bak dem er det flere gode spillere. Orlov, Askar, Skaanes, Haugen, Vindheim, Grønner, Karadas.

Bare å glede seg til neste sesong. Nå har jeg troen på at vi overlever. Kanskje blir det litt moro i cupen  og.

Hatleking

Ja, om me får ein oppsving no og får engasjement og positivitet inn mot neste sesong - med kanskje eit par forsterkningar - så kan det bli meeeget spanande neste år. Men no må me klare oss denne sesongen først.

Hatleking


StuckedPaaOstlandet

Piotr
Vindheim, Demidov, Karadas, Demir
Huseklepp, Badji, Haugen, Skaanes
Pedersen, Orlov

Denne elleveren lukter det ganske svidd av, spesielt nå når Badji og Huseklepp har funnet seg selv igjen. Ikke sikkert Demidov er det beste valget nå når de andre har begynt å få litt roen bak, men er vel vår beste ellever på papiret (kanskje Askar inn). Har troen på at vi kan ta poeng mot de fleste med denne elleveren! Gleder meg til cupkamp på torsdag, og håper dagens signering kan føre til at de som kom mot Aafk også kommer mot RBK!

Edit: kom meg i forkjøpet der :)

Paikjetil

Hvorfor får vi aldri straffespark?

Huff

Rykker vi ned i år -og beholder stammen i laget- snakker vi i alle fall tidenes Adeccoligalag. Det blir vel som om en god Bundesligaklubb skulle spilt i Tippeligaen, bortsett fra at vi er Brann selvsagt, og går på solide smeller mot lag som Mjøndalen og Strømmen...

Tom C

Tror nok dessverre at et nedrykk vil føre til lønnsreduksjoner og masseflukt. Så drømmen om en parademarsj og grusing av all motstand i en evt 1-div sesong, tror jeg er utopi.
Aldri mer Obos....

Xminator

Quote from: StuckedPaaOstlandet on August 11, 2014, 22:25:09 PM
Piotr
Vindheim, Demidov, Karadas, Demir
Huseklepp, Badji, Haugen, Skaanes
Pedersen, Orlov

Denne elleveren lukter det ganske svidd av, spesielt nå når Badji og Huseklepp har funnet seg selv igjen. Ikke sikkert Demidov er det beste valget nå når de andre har begynt å få litt roen bak, men er vel vår beste ellever på papiret (kanskje Askar inn). Har troen på at vi kan ta poeng mot de fleste med denne elleveren! Gleder meg til cupkamp på torsdag, og håper dagens signering kan føre til at de som kom mot Aafk også kommer mot RBK!

Edit: kom meg i forkjøpet der :)


Som i den andre tråden, så er det en del som ikke lukter svidd av den elveren, ett medaljeBrann bør være slik:

Piotr
Vindheim, Demidov, Ny spiller, Demir
Huseklepp, Badji, Ny spiller, Ny spiller
Pedersen, Orlov

Pedersen kan derimot vise seg å bli en skikkelig gråsten i grunnmuren, han og Demidov er noe å bygge videre på. Men slik jeg ser Brannstallen trenger vi 3 slike til, for å bli medaljelag, og deretter enda en vinterpause der ingen spillere er hellige før man kan være gullutfordrer.

Og i bakgrunnen truer økonomien.

Hva skal til før Roald får blir? Jeg er til salgs. For sånn ca 250 millioner. Gjelden på stadion. Få den bort og jeg skal gå med på å frede både Mohn og Roald i ett par sesonger til. For gjør man det har Brann det økonomiske grunnlaget til å sloss direkte med Molde og bygge videre mot å ta igjen RBK.

aleksanderhjelleseth

Er ikke Rbk tatt igjen og forbigått da? Det er Molde som er top dogen nå. Rbk er jo skrikene røde tall og kaos på trener/spiller fronten.

Kagain

Tja, RBK kan ha så røde tall som de bare vil, men de fant pengene til å hente to nye spillere til en stall som allerede er grei størrelse på. Tror nok at om Moille plukker en 4-5 seriemesterskap til så vil RBK blekne og RBH kan sette fokus på guttene fra rosenes by.

dudo

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2014/Tapende-cupfinalist-kan-ikke-fa-plass-i-E-cup/

Kun cupseier gir oss e-cup neste år. Et tap i finalen mot Molde ville altså ikke vært verdt noe neste sesong.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg syns det er en riktig endring.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: dudo on August 13, 2014, 15:15:27 PM
http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2014/Tapende-cupfinalist-kan-ikke-fa-plass-i-E-cup/

Kun cupseier gir oss e-cup neste år. Et tap i finalen mot Molde ville altså ikke vært verdt noe neste sesong.


Me kan jo fortsatt ta igjen Molde på tabellen så dette er jo kun av akademisk interesse.
Gå av.

Spelaren

Cup-exit som forventet. Ingen stor overraskelse, men litt typisk oss å tape etter å ha tatt ledelsen. Sesongen handler dermed kun om å overleve i serien, og med den ene spissen vår som scorer trolig ute med skade blir det ny konstellasjon på topp. Bare avbestill hotellrommene deres, folkens. Neste år er en ny sjanse. 1.divisjonslag har overrasket før.
Gå av.

1908

Hjelper liksom ikke på at Sogndal leder i Stavanger no.................

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on August 16, 2014, 14:44:40 PM
Hjelper liksom ikke på at Sogndal leder i Stavanger no.................


Nei vi får ikke hjelp noen steder for tiden.
Legg ned hele klubben!

1908


1908


krøvel vellevold

Sogndal tar dette de, og da blir det håpløst å ta dem igjen. Og så vinner vel AaFK i kveld, mens vi taper i morgen, og da er det 6 poeng til kvalik og 8 poeng til trygg plass. Når nedrykksrivalene hele tiden tar poeng, begynner jeg å miste troen på at vi kan klare dette.
Legg ned hele klubben!

1908


krøvel vellevold

Det er jo helt på trynet hvordan ting går oss imot når Sogndal taper hjemme for Glimt, men vinner over borte over Viking...
Legg ned hele klubben!

Xminator


Spelaren

2-2 Viking har hevet seg et par hakk i det siste.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on August 16, 2014, 15:42:22 PM
Helt håpløst er det uansett ikke før Brann avgir poeng mot RBK.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

3-2 og 4-2 og avgjort. Seier til Viking er jo ok her.
Gå av.

Baunebob

Viking snudde det. Herlig!

krøvel vellevold

Ja det var viktig. Og greit at Sogndal nå har omtrent like dårlig målforskjell som oss.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Sogndal mister for øvrig Petter Strand i neste kamp etter gult kort, ifølge kommentator. Av spillerne de fortsatt har i klubben er han på VG-børsen rangert som nr to, så litt utslagsgivende kan det jo bli.
Gå av.

Hatleking

Om me held oss så hadde Strand vore ein spanande å hente inn. Er på mange måtar ein me treng på midtbana.

Spelaren

Quote from: Hatleking on August 16, 2014, 16:39:03 PM
Om me held oss så hadde Strand vore ein spanande å hente inn. Er på mange måtar ein me treng på midtbana.


Ti millioner er vel nok her.
Gå av.

Gulløl

Aafk gikk opp til 1-0 mot FKH. Ikke bra.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Quote from: Spelaren on August 16, 2014, 16:31:00 PM
Sogndal mister for øvrig Petter Strand i neste kamp etter gult kort, ifølge kommentator. Av spillerne de fortsatt har i klubben er han på VG-børsen rangert som nr to, så litt utslagsgivende kan det jo bli.


Landslags-Strand ute? Aiai, den svir.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

1908

aafk har Molde borte, Godset hjemme og sogndal borte i de 3 neste.. Sogndal har lsk hjemme, start borte og aafk hjemme.. Glimt har Sandnes hjemme i morgen, Haugesund borte, Vif hjemme og rbk borte..

osoerli

http://www.bt.no/meninger/kronikk/Det-evige-bunnlaget-3177901.html

"vi vinner serien i år. Ja, visst faen gjør vi det, som i 1980, 1982, 1984 og 1986"
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on August 16, 2014, 17:28:12 PM
http://www.bt.no/meninger/kronikk/Det-evige-bunnlaget-3177901.html

"vi vinner serien i år. Ja, visst faen gjør vi det, som i 1980, 1982, 1984 og 1986"


Litt rart innlegg, som overdriver de svake periodene framfor de gode. Mellom 1990 og 2000 var Brann landets fjerde beste klubb. Mellom 2000 og 2010 nr tre.

Evig bunnlag? Tøyseprat.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on August 16, 2014, 17:33:13 PM
Quote from: osoerli on August 16, 2014, 17:28:12 PM
http://www.bt.no/meninger/kronikk/Det-evige-bunnlaget-3177901.html

"vi vinner serien i år. Ja, visst faen gjør vi det, som i 1980, 1982, 1984 og 1986"


Litt rart innlegg, som overdriver de svake periodene framfor de gode. Mellom 1990 og 2000 var Brann landets fjerde beste klubb. Mellom 2000 og 2010 nr tre.

Evig bunnlag? Tøyseprat.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Og der var hjelp fra FKH glemmesak...
Legg ned hele klubben!

1908

Jeg tror vi skal fokusere på Sogndal og Glimt jeg...

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on August 16, 2014, 17:59:31 PM
Og der var hjelp fra FKH glemmesak...


Frå livedekningen på bt:

46
Etter å ha sett reprisen av Phillips' takling før 1-0 kan vi slå fast at venstrebacken skal være svært heldig for at han ikke fikk rødt kort.


Jepp. Sånn flaks andre har.
Gå av.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

August 16, 2014, 22:10:15 PM #1840 Last Edit: August 16, 2014, 22:12:04 PM by Xminator

Tom C

Quote from: Spelaren on August 16, 2014, 18:07:43 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 16, 2014, 17:59:31 PM
Og der var hjelp fra FKH glemmesak...


Frå livedekningen på bt:

46
Etter å ha sett reprisen av Phillips' takling før 1-0 kan vi slå fast at venstrebacken skal være svært heldig for at han ikke fikk rødt kort.


Jepp. Sånn flaks andre har.


Så den der, og tipper at om Badji hadde kjørt en slik takling, så hadde han fått rødt kort og 5 kampers karantene...
Aldri mer Obos....

Xminator

Nå tror jeg regnesentralen kan sette 50% på Brann.

Av lagene over oss vi ikke enda har spilt mot finner vi Sogndal, Haugesund, Start, Bodø/Glimt og Sarpsborg.

Om vi ser tabellen fra ett Brannperspektiv, og tar det for gitt at innbyrdes vinnes av Brann, så har vi følgende avstander etter denne runden:

Stabæk 23
Sarsborg 22
Aalesund 21
Bpdø/Glimt 19
Start 19
Haugesund 18
Brann 18
Sogndal 17
Sandnes Ulf 9

Det er noen runder siden sist vi faktisk hadde heng på kvalikkplassen. Nå er vi etter denne runden i en situasjon der vi kontrollerer dette selv mot Sogndal. Og det er mange lag på skuddhold nå. 5 poeng på 10 kamper i forhold til Stabæk er selvsagt vanskelig, men det er ikke umulig! Vi trenger bare å ha 1 eller 2 poeng mer enn ett av de tre lagene Haugesund, Start eller Bodø/Glimt, og slå det samme laget i innbyrdes, og plassen er sikret. Med statistikk er det jo slik at sjansene øker når man kan si A eller B eller C. Rekken av tilfeldigheter spiller mer på lag med oss i en slik situasjon.

Vålerengen borte er mulig å vinne. Når vi først skal møte Molde, så er hjemmebane klart å foretrekke. Og Strømsgodset under Nielsen er ikke Strømsgodset under Deila. Den tøffeste nøtten blir nok Odd på bortebane, men på de 4 kampene bør det være mulig å sitte igjen med 3 eller 4 poeng. Da bør Brann fortsatt være i posisjon til å kontrollere en sikker plass i tippeligaen selv om det nok blir nedrykksnerver helt til 30. serierunde.

Lasaron

Det ser bra ut. Vi er i form. Slo bartene uten Karadas og Orlov. Fort gjort at Pedersen blir bedre. Demidov kan komme. Jonsson skaper bredde. Mange av lagene foran oss er i dårlig form.
Tren på langskudd

Spelaren

Siste 7 kamper ligger vi faktisk på øvre halvdel ;) .
Gå av.

Churchill

Dette klarer vi. En klubb som kan skilte med følgende førsteelver, KAN da ikke rykke ned?

Piotr

Vindheim - Azar - Hanstveit - Demir

Skaanes - Badji - Demidov - Huseklepp

Orlov - Pedersen

Lagoppstillingen er satt utfra at alle er skadefrie og i form...
...we shall never surrender.

Klaus_Brann

Så setter vi Azar opp på topp så han kan ta ned baller på den svære kassa si for å slå de videre til Pedersen. Evt. stusse ballen inn i bakrommet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

Kruxleiven

Lager en liten oversikt over poengsnitt for å se om vi er  på rett vei. Tippeligaen er nå 2/3 ferdigspilt. Regner ut poengsnitt etter 10 første runder, 10 siste runder, 15 første runder (da serien snur) og de 5 neste.

Poeng og poengsnitt 10 første: 8, 0.8
Poeng og snitt 10 siste runder: 10, 1
Etter 15 runder:  11, 0.73
Siste 5 kamper: 6, 1.2
Totalt for alle 20 rundene: 18, 0.9
Hva Skarsfjord ville klart basert på "feeling": 25, 1.25

Riktignok viser det at vi er i fremgang siste 10 og siste 5 kamper, men det er ikke det store utslaget jeg hadde håpet på når man ser hvor mye bedre vi spiller nå enn i vår. Tar man antall scorede og antall innslupne første 10 blir det 11 og 19. Siste 10 har det bedret seg til 14 og 16. Det går bedre ja, men bare marginalt. Kan tenke meg utnyttelsen av sjanser har steget i samme proporsjon. Denne statistikken bidrar bare til å få oss kraftig ned på jorden igjen etter den skyen vi svevde på i går.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 18, 2014, 19:32:43 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 18, 2014, 19:29:07 PM
Så setter vi Azar opp på topp


Fordi vi


Enten fra start og med Grønner/Mojsov inn på stopperplass, eller fordi vi må ja;)
Det er jo godt å kunne endre kampbildet ved å flytte han opp.
Samtidig får jeg vann i munnen av de to på topp, det kommer til å skremme livskiten ut av hver eneste midtstopper i dette landet.

Forøvrig kan jeg fint se Mojsov fremfor Demir på backen slik han spilte mot RBK.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up