• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Heispassasjer

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Torp-om-toppfotballcomebacket---Mer-nervos-enn-i-Brann-debuten-foran-fullsatte-tribuner-438200_1.snd#.U4RG3b2hwm8

Synd at Torp ikke kunne spilt ut karrieren på høyeste nivå. Hadde virkelig hatt bruk for en som han på midtbanen nå.....
Hadde det derimot latt seg gjøre og det hadde blitt suksess hadde han oppnådd legendestatus og en mann vi sent hadde glemt.
Er ikke det at han ikke vil bli husket som en god fotballspiller for Brann, men tenk hvor tøft det hadde vært med et comeback....

Spelaren

Quote from: Xminator on May 27, 2014, 06:51:50 AM
Vi hadde selvsagt ikke vunnet noe med Skarsfjord. Det er ett lite mirakel at vi fikk de resultatene vi fikk mellom 2010 og 2014. Jeg er ikke sikker på om Norling hadde gjort det noe bedre.


Virkelig? Brann hadde en grunnstamme bestående av Opdal, Korscmar, Austin, Moen, Huseklepp, Bakke, Guastavino og Solli. I tillegg hadde Skarsfjord midler å spe på med til å kjøpe/SOF-e Ojo, Torp,  Leciejewski, Askar, Wangberg m.fl i sesongene som fulgte, med Mohn og Hardballs midler å demme opp eventuelle driftsunderskudd.

Resultatene til Skarsfjord var under pari etter min mening, og absolutt ingen mirakler der i gården- Tross et av TLs mest komfortable sportslige budsjett ble det en tapt cupfinale og 4.plass til Bruuns store glede. Omtrent alle fikk flere poeng for pengene enn oss. Eg er bombesikker på at en bedre trener (Norling) hadde fått mer uttelling med samme muligheter.
Gå av.

Tom C

Quote from: Heispassasjer on May 27, 2014, 09:06:31 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/Torp-om-toppfotballcomebacket---Mer-nervos-enn-i-Brann-debuten-foran-fullsatte-tribuner-438200_1.snd#.U4RG3b2hwm8

Synd at Torp ikke kunne spilt ut karrieren på høyeste nivå. Hadde virkelig hatt bruk for en som han på midtbanen nå.....
Hadde det derimot latt seg gjøre og det hadde blitt suksess hadde han oppnådd legendestatus og en mann vi sent hadde glemt.
Er ikke det at han ikke vil bli husket som en god fotballspiller for Brann, men tenk hvor tøft det hadde vært med et comeback....


Er jo lov å drømme. En av de bedre midtbanespillerne brann har hatt de siste 10-årene. Et comeback kunne, som du påpeker, blitt legendarisk.
Aldri mer Obos....

Heispassasjer

Ja takk til Torp....

Gulløl

Noen som vet om det er fotballspillere i Norge eller ellers i Europa som spiller med hjertestartere på bra høyt nivå ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Heispassasjer

Quote from: Gulløl on May 27, 2014, 12:47:08 PMNoen som vet om det er fotballspillere i Norge eller ellers i Europa som spiller med hjertestartere på bra høyt nivå ?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Chris_Hemming

Så det finnes isåfall en....

Det har vel blitt sagt at pacemaker ikke er forenelig med toppidrett. Harde slag og spark mot den kan få alvorlige konsekvenser, så karate eller kickboksing er ikke tingen. Men fysisk sett skal det vel være mulig å trene seg opp på et toppnivå, er vel noe individuelt hvor ofte pacemakeren må "hjelpe til".
Men noen må jo være den første, og kan du spille i 2. divisjon kan en spille i eliteserien. Bare en er god nok...

roaldinho

Torp kommer ikke tilbake til A-laget. Han nevnte vel etter Brann 2 kampen at det ikke var forsvarlig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Få Austin tilbake.

dudo

Litt usikker på om Leeds går med på det helt uten videre ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

Quote from: roaldinho on June 02, 2014, 13:19:12 PM
Vet ikke hvor jeg skal legge den, så legger den her:

http://www.bt.no/100Sport/meninger/kommentarer/Vet-klubbene-hva-de-far-439084_1.snd#.U4xsNfl_uSo


Fullt mulig Norling har undervurdert forskjellene på norsk og svensk fotball, men utover dette var han uansett skreddersydd for å overta Brann, den er bare grei. Merkelig å ta med Norling i denne debatten i så henseende.

Huff

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Vi-har-fatt-veldig-darlig-betalt-439245_1.snd#.U4yu4yhQ7Cc

Branns analysesjef ser det samme som resten av oss, men interessant at den ene hjemmekampen vi har vunnet var den jevneste sjansemessig.

Heispassasjer

Ketchup effekten må vel komme snart.... Er jo tørreste våren på 50 år, så kanskje flasken e litt tørr i tuten...

Henki

Quote from: Heispassasjer on June 02, 2014, 18:26:37 PM
Ketchup effekten må vel komme snart.... Er jo tørreste våren på 50 år, så kanskje flasken e litt tørr i tuten...


Hvis ikke de rutinerte snart finner formen blir det en tung høst.
Ballen skal fremover!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

June 03, 2014, 21:31:41 PM #1066 Last Edit: June 03, 2014, 21:35:04 PM by Gulløl
Quote from: ostraume on June 03, 2014, 21:18:07 PM
Grønner er vår eneste friske midtstopper. O glede.


Knekker vel foten i Dalen i morgen så vi går i null. Det sitter nok noen en plass å stikker nåler inn i en dukke og tenker på midtstopperne våre som vi hadde overflod av før sesongen startet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Da er det vel liten tvil om at man henter hjem Gjesdal i sommer i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Gulløl on June 03, 2014, 21:31:41 PM
Quote from: ostraume on June 03, 2014, 21:18:07 PM
Grønner er vår eneste friske midtstopper. O glede.


Knekker vel foten i Dalen i morgen så vi går i null. Det sitter nok noen en plass å stikker nåler inn i en dukke og tenker på midtstopperne våre som vi hadde overflod av før sesongen startet.


Kanskje det er ganningen frå 2007 som omsider har virkning.
Gå av.

Xminator

Roald - med stø kurs mot 7. divisjon i 2016.

Spelaren

Quote from: Xminator on June 04, 2014, 07:33:02 AM
Roald - med stø kurs mot 7. divisjon i 2016.


Med konkurs kan me klare det enda raskere!
Gå av.

Xminator

Nja, tror ikke vi klarer konkurs allerede i år. Jeg tror man klarer å rote til ett budsjett i 2015 selv i 1. divisjon. Ett nedrykk uten opprykk derimot vil knekke klubben og sende oss så lavt som overhode mulig i 2016.

Og 1. divisjon 2015 er en høyst reell problemstilling med spillersalg og gratis"forsterkninger" i sommer. Vi har kursen med den stallen vi har nå.

pidre

Vi kan altså oppleve Nest-Sotra, SKB og Fyllingsdalen i samme divisjon neste år.

Trur likevel at laget har meir inne enn poengfangsten så langt tyder på, og at ein trygg plass rundt midten av tabellen er realistisk å rekne med.
Saludar a los monos!

roaldinho

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Sjekk-Branns-forsvarskrise-439824_1.snd#.U5BhPvl_uSo

Demir er også usikker til de siste kampene  før ferien. Fra før er jo Jonsson samt Demidov ute på ubestemt tid, mens Mojsov ikke blir med mot Molde og sannsynligvis ikke mot Odd heller.

Da står man vel igjen med Hanstveit og Grønner, samt Birkir og Vindheim. Badji må muligens omskoleres til midtstopper om situasjonen bak der skulle forverre seg.

Badji som midtstopper og Hanstveit på venstreback så man får vekk katastrofen Birkir derfra er en ting som kan gjøres.. Finnes det ingen andre venstrebacker fra Brann 2 eller noe?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Askar har spilt en del back tidligere, både høyre og venstre. Kanskje det kunne vært bedre enn islendingen?
Rød makt på Hansa

dudo

Hassan kan ta venstrebacken. Heller dét enn Birkir.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: Nixon on June 05, 2014, 13:21:55 PM
Askar har spilt en del back tidligere, både høyre og venstre. Kanskje det kunne vært bedre enn islendingen?


Ja, det meste er bedre enn islendingen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: dudo on June 05, 2014, 13:25:32 PM
Hassan kan ta venstrebacken. Heller dét enn Birkir.


Det er også en løsning, selv om jeg egentlig er i mot feil fot på feil plass, men Fakiri er bedre løsning enn Birkir.

Eneste med venstrefot igjen som kan spille back er Hanstveit, men da må man gjøre noe på midtstopperplassen.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Disse skadeproblemene i forsvaret er nåhelt elleville. Og at de to viktigste bærebjelkene(og sikkert dyreste) er ute antageligvis hele sesongen og videre er helt skandale. Si opp kontraktene deres og få inn noen spillere som ikke er laget av kjeks og glass.

Nixon

Quote from: dudo on June 05, 2014, 13:25:32 PM
Hassan kan ta venstrebacken. Heller dét enn Birkir.


Ja, han glemte jeg. Det høres ut som en bedre løsning. Han har jo spilt mange kamper der og gjort det bra. Og sant og si virker midtbaneformen hans å være litt dalende.

Men hvem skal da på midten sammen med Haugen? Jeg syns ikke Barmen var noe særlig god i går. Så kanskje en spillesugen Badji etter gammelt?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Gepard on June 05, 2014, 14:21:46 PM
Si opp kontraktene deres og få inn noen spillere som ikke er laget av kjeks og glass.


Det hadde vært alle fotballedere sin drøm hadde det vært så enkelt...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Kva i all verden er det Brann driver med?? Skadene kommer jo tett som regnbyger, og me skifter jo snart like ofte i bakre firer som rbk skifter trener.
Gå av.

Kagain

Hør her, spelaren. Det Brann gjør er å ha noen form for kontinuitet. Guttene drev jo og byttet på forsvaret i hele fjor, mest grunnet gamle kjeks. Nå har vi fått nye kjeks, nye koster som kan bli skadet. Og i tillegg har de unge tatt etter de rutinerte, og oppnådd spontan beinskjørhet.

Huff

Bet meg merke i denne i BA

''Bruun-Hanssen mener at klubben vil få økonomisk støtte til spillerkjøp i sommer, om klubben skulle ønske det. Samtidig understreker han at klubben har tiltro til spillerne de har.''

Lurer på hva ''mener'' betyr her, er det et synonym for ''håper', ''tror'', ''vet'', ''antar på syltynt grunnlag'' eller ''tipper vilt''? Er det forresten noen så kan bekrefte at dette ble sagt.



Kilde: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7401994.ece

Heispassasjer

Antyder vel her at de kan få hjelp av støttespillerne, men at de ikke er snakk om noen store signeringer i sommervinduet.....
Tror hvis vi får solgt Sokolowski og eventuelt Badji kan det komme inn noen...

http://mobil.ba.no/sport/fotball/brann/article7402498.ece

dragn

Jeg tolker det som at Birkelund er i boks!

Corran

Var ikke det å tolke det litt fritt?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Det kan være i overkant fritt, men det er kanskje nok med tanken til å få noen (ingen nevnt, ingen glemt, ingen såret, ingen provosert) talententusiaster her inne til å oppleve en viss høyning i fuktighetsprosent på enkelte tekstiler av den mer intime varianten.

dragn

Se på følgende:

1 .Rett før Birkelund trente med Brann sier Mohn at han ikke vil støtte Brann med spillere i sommer
2. Birkelund er interesssert i Brann, og Brann interessert i Birkelund, men RBH sier klart ifra om at vi ikke har råd.
3. På medlemsmøte sier RBH at han vil holde kortene tett til brystet, men samtidig understreker han at Mohn vil være med å støtte dersom Brann ønsker det.

Det lukter jo på lang vei at talentvarme Mohn har snudd i saken og kommer til å dekke Birkelund. Jeg tipper han dog er lei av media og det som har vært oppe de siste ukene, slik at nada av disse investeringene han støtter oss med og innholdet av dem vil foregå i det offentlige rom. Derav "holde kortene tett til brystet"

Iallefall i min nese xD

Corran

Var vel ikke Mohn han understrekte men støttespillere
Og når det gjelder Birkelund så er det jo ingen overgangssum og kun en beskjeden lønn   
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

June 06, 2014, 11:32:21 AM #1090 Last Edit: June 06, 2014, 11:34:41 AM by Gulløl
Går Soko ut dekker lønnen hans greit Birkelund sin lønn. Tror ikke Brann "bruker opp" et bidrag fra støttespillere på en "liten" lønningspose som Birkelund får.

Står Brann fast på at antall spillere ut er antall spillere inn vil jeg prioritert slik.

- Birkelund inn for Soko.
- Jonsson betales ut av de siste månedene av kontrakten. Inn med Brede Hangeland, et Hardballprosjekt som slår gnister og kan skape optimisme for høstsesongen.

Gjesdal tilbake fra utleie i tillegg om utsiktene for høstsesongen for Demidov er dårlig. Siden han allerede er i stallen påvirker det ikke antall inn/ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Jeg tror ikke helt du har skjønt hva slags spillere Hardball ønsker hvis du tror Hangeland er et Hardball-prosjekt.

Kagain

Quote from: krakra on June 06, 2014, 11:42:23 AM
Jeg tror ikke helt du har skjønt hva slags spillere Hardball ønsker hvis du tror Hangeland er et Hardball-prosjekt.


...Pluss at å hente gamle stoppere med god CV og en påtroppende skadehistorikk ikke akkurat har vist seg å gi de aller beste resultatene (Invalidsson, Demidov selv om sistnevnte fremdeles kan snu trenden)

Klaus_Brann

Quote from: dragn on June 06, 2014, 10:54:20 AM

3. På medlemsmøte sier RBH at han vil holde kortene tett til brystet, men samtidig understreker han at Mohn vil være med å støtte dersom Brann ønsker det.

Det lukter jo på lang vei at talentvarme Mohn har snudd i saken og kommer til å dekke Birkelund.


Det er sånn rykter oppstår. Han nevnte da støttespillere, og ikke Mohn, selv om det godt kan hende at han har snudd etter Osdals innlegg;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eilif

Brede Hangeland hadde vært to hundre ganger bedre å signere enn Demidov, selv hvis sistnevnte var skadefri. Men Hangeland har etter sigende hatt en årslønn på 20 millioner i Fulham, jeg ser ikke helt hvordan han skal gå med på å gå ned til Brann-lønn.


Belfort

Quote from: Brannfan23 on June 06, 2014, 21:44:34 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-start-som-sier-nedrykk-440063_1.snd#.U5IqKfl_vao


Varsel lampene blinker rødt hos meg når jeg leser dette. Laget er en klar nedrykkskandidat, men likevel virker det som "alt vil gå bra til slutt holdning"

krakra

June 06, 2014, 22:15:40 PM #1097 Last Edit: June 06, 2014, 22:18:43 PM by krakra
Bør spillerne få panikk? Hadde det hjulpet?

Jeg er glad spillerne beholder roen og ser at spillet er bedre enn resultatene tilsier. Jeg regner med at samtlige skjønner at det må strammes opp defensivt.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Det verste man kan gjøre nå er å trøste seg med at "spillet har vært godt" og "vi har skapt mange sjanser". Realiteten er at vi har tapt fullt fortjent i mesteparten av kampene vi har tapt. Dette laget kan meget vel rykke ned. Og den arrogante holdningen om at vi "er for gode til å rykke ned" gjør bare saken verre. Vi har et rimelig tøft program fremover. Jo før vi innser alvoret, jo bedre.
Lions led by donkeys.

Go Up