• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: dudo on May 23, 2014, 19:53:58 PM
Berg Hestad og Hoset hadde litt å si I Molde, du ...
De er jo spillere de har avlet frem og som har vært der nesten hele karrieren. Særlig Hestad. Men de var ikke blant de aller største profilene.

dudo

Quote from: krakra on May 23, 2014, 19:58:41 PM
Quote from: dudo on May 23, 2014, 19:53:58 PM
Berg Hestad og Hoset hadde litt å si I Molde, du ...
De er jo spillere de har avlet frem og som har vært der nesten hele karrieren. Særlig Hestad. Men de var ikke blant de aller største profilene.


Ja, disse har ikke vi. Derfor må vi hente slike typer. Som Storflor i Godset. Absolutt nødvendig i oppstarten av prosjektene!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Nixon on May 23, 2014, 19:57:07 PM
Og var ikke de unge på disse lagene noen år eldre og mer erfarne enn våre? Det er slike spillere jeg vil ha. Etablerte, men unge spillere fra TL. Spillere som de siste årene har spilt U21.
Våre blir eldre etterhvert de og. Jeg ser gjerne at vi henter andre gode unge spillere også. Men ikke at vi bruker store penger på godt voksne, såkalte "klassespillere".

krakra

May 23, 2014, 20:02:12 PM #1003 Last Edit: May 23, 2014, 20:05:23 PM by krakra

Quote from: dudo on May 23, 2014, 20:00:21 PM
Quote from: krakra on May 23, 2014, 19:58:41 PM
Quote from: dudo on May 23, 2014, 19:53:58 PM
Berg Hestad og Hoset hadde litt å si I Molde, du ...
De er jo spillere de har avlet frem og som har vært der nesten hele karrieren. Særlig Hestad. Men de var ikke blant de aller største profilene.


Ja, disse har ikke vi. Derfor må vi hente slike typer. Som Storflor i Godset. Absolutt nødvendig i oppstarten av prosjektene!
Vi har Hanstveit og Huseklepp. Og Fakiri.

Og Storflor var jo en rimelig spiller. Både i investering og drift. En smart signering som jeg savner fra Brann. Type den vi gjorde med Torp. Det er jo ingen krise om en voksen spiller viser seg å være klasse. Men det er ikke rundt dem laget bør bygges og ikke dot pengene bør forsvinn.

dudo

Quote from: krakra on May 23, 2014, 20:02:12 PM

Quote from: dudo on May 23, 2014, 20:00:21 PM
Quote from: krakra on May 23, 2014, 19:58:41 PM
Quote from: dudo on May 23, 2014, 19:53:58 PM
Berg Hestad og Hoset hadde litt å si I Molde, du ...
De er jo spillere de har avlet frem og som har vært der nesten hele karrieren. Særlig Hestad. Men de var ikke blant de aller største profilene.


Ja, disse har ikke vi. Derfor må vi hente slike typer. Som Storflor i Godset. Absolutt nødvendig i oppstarten av prosjektene!
Vi har Hanstveit og Huseklepp. Og Fakiri.

Og Storflor var jo en rimelig spiller. Både i investering og drift. En smart signering som jeg savner fra Brann. Type den vi gjorde med Torp. Det er jo ingen krise om en voksen spiller viser seg å være klasse. Men det er ikke rundt dem laget bør bygges og ikke dot pengene bør forsvinn.


De presterer ikke. Det er jo hele poenget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 23, 2014, 18:36:10 PM
Og det trenger selvsagt ikke være store navn. Er det noen som har sagt det?


Nei, akkurat, vi må ikke hente spillere som f.eks. Riise eller Gamst.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Skremmende:

Branns 7 neste motstandere er for øyeblikket topp 6 på tabellen. Branns 8 neste motstandere - og 12 av de neste 13 - er topp 8.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on May 24, 2014, 00:21:22 AM
Skremmende:

Branns 7 neste motstandere er for øyeblikket topp 6 på tabellen. Branns 8 neste motstandere - og 12 av de neste 13 - er topp 8.
Blir spennende (ironivarsel) å se hvordan det går med Skarsfjord sammenligningen når vi runder halvspilt serie og Brann faktisk tok litt poeng. Får håpe poengsnittet til Norling også tar seg opp, ellers blir siste del av sesongen ulidelig spennende. Noe sier meg at du ikke kommer til å fortsette med sammenligningen:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

May 24, 2014, 08:13:52 AM #1008 Last Edit: May 24, 2014, 08:22:05 AM by krøvel vellevold
Quote from: Kjell249 on May 24, 2014, 06:59:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 24, 2014, 00:21:22 AM
Skremmende:

Branns 7 neste motstandere er for øyeblikket topp 6 på tabellen. Branns 8 neste motstandere - og 12 av de neste 13 - er topp 8.
Blir spennende (ironivarsel) å se hvordan det går med Skarsfjord sammenligningen når vi runder halvspilt serie og Brann faktisk tok litt poeng. Får håpe poengsnittet til Norling også tar seg opp, ellers blir siste del av sesongen ulidelig spennende. Noe sier meg at du ikke kommer til å fortsette med sammenligningen:)



Noe sier meg at du heller ville fortsatt med destruktive, feige og "ufeilbarlige" Skarsfjord.

Og sammenligningen skal selvsagt fortsette. Men det er jo klart at jo eldre resultater man sammenligner med, jo mindre relevant blir det for nåtid. Brann høsten 2013 var ikke det samme som våren 2013. Det var ikke laget med vårformen 2013 Norling tok over.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Dette blir stygt. Dette blir nedrykksstrid. Dette kan bli nedrykk. Nå er målet mitt at Brann holder seg. Dette hadde jeg ikke trodd.

Jeg orker ikke mer Brannrelatert smerte. All ære til de som hyllet laget etter kampen idag. Jeg gidder ikke. Jeg prøver nå å slå av følelsene. Jeg skal fortsette å følge med, og gå på kampene. Men det blir ikke for å heie. Jeg gidder ikke fyre meg opp på forhånd lenger. Møkk lei av å bli skuffet.

Nå er det opp til Brann å gjøre meg engasjert igjen. Inntil videre skal jeg se kamper med den innstilling at vel er det hyggelig om Brann vinner, men det er nå ikke så nøye. Inntil videre slutter jeg å gå med branndrakt og brannskjerf på kampene. Er ikke komfortabel med det lenger.

Det hjelper fint lite at Brann var best i kveld og fortjente å vinne. Det holder ikke lenger.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on May 25, 2014, 21:03:03 PM
Dette blir stygt. Dette blir nedrykksstrid. Dette kan bli nedrykk. Nå er målet mitt at Brann holder seg. Dette hadde jeg ikke trodd.

Jeg orker ikke mer Brannrelatert smerte. All ære til de som hyllet laget etter kampen idag. Jeg gidder ikke. Jeg prøver nå å slå av følelsene. Jeg skal fortsette å følge med, og gå på kampene. Men det blir ikke for å heie. Jeg gidder ikke fyre meg opp på forhånd lenger. Møkk lei av å bli skuffet.

Nå er det opp til Brann å gjøre meg engasjert igjen. Inntil videre skal jeg se kamper med den innstilling at vel er det hyggelig om Brann vinner, men det er nå ikke så nøye. Inntil videre slutter jeg å gå med branndrakt og brannskjerf på kampene. Er ikke komfortabel med det lenger.

Det hjelper fint lite at Brann var best i kveld og fortjente å vinne. Det holder ikke lenger.


Dette kommer jo av at klubben er blitt skakkjørt de siste 6 årene og det kommer til et punkt der folk ikke orker mer

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on May 25, 2014, 21:03:03 PM
Dette blir stygt. Dette blir nedrykksstrid. Dette kan bli nedrykk. Nå er målet mitt at Brann holder seg. Dette hadde jeg ikke trodd.

Jeg orker ikke mer Brannrelatert smerte. All ære til de som hyllet laget etter kampen idag. Jeg gidder ikke. Jeg prøver nå å slå av følelsene. Jeg skal fortsette å følge med, og gå på kampene. Men det blir ikke for å heie. Jeg gidder ikke fyre meg opp på forhånd lenger. Møkk lei av å bli skuffet.


Ja, jeg føler egentlig det samme. Hadde bare lyst til å gå rett etter kampen, men i dag trengte laget støtten etter kampen mer enn noen gang. De prøver og prøver, men bommer og bommer.
De må backes opp fremover, selv om det er forferdelig tungt for oss også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Ingen lag har tapt flere kamper, ingen lag har sluppet inn flere mål.
Gå av.

Hansakongen

Tror det må ligge en forbannelse over det brann gjør. De skaper jo sjanse på sjanse men alt går jo enten utenfor eller himmelhøyt over eller renner ut i sanden av en eller annen dum passning rett før avsluttning øyeblikket. Få en klarsynt inn som kan se inn i krystall kulen sin slik at forbannelsen som ligger brann når de spiller kamp forsvinner og brann kan begynne og klatre på tabellen snarest mulig.

dr_cyanid

Savner sårt en klassespiller eller to (sentral midtbane og midstopper) som kan ta ansvar. Må forsterke forsvar og midtbaneledd snarest! Mangler spillere som med sin autoritet kan få senket skuldrene til alle nervebuntene. Demidov kunne vært en slik spiller, men redd han trenger mer tid for å finne gammel form. Forsvaret elendig, som vanlig. Vår sentrale midtbane må være blant de svakeste i hele Tippeligaen. Tror imidlertid målene kommer når det defensive spillet sitter.  Angrepsrekken, med Huseklepp, Orlov, Drame og Lorentzen tror jeg er god nok til å berge plassen dersom vi forsterker bakover.

osoerli

Det kan bli nedrykk.
Nest-Sotra kan rykke opp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on May 26, 2014, 00:05:22 AM
Det kan bli nedrykk.
Nest-Sotra kan rykke opp.


Likevel står folk på SS og jubler når Nest vinner. Som om ikke et divisjonsbytte ville være den komplette ydmykelse som hadde overgått det meste av skampletter i Brann-historien.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2014, 04:30:59 AM
Quote from: osoerli on May 26, 2014, 00:05:22 AM
Det kan bli nedrykk.
Nest-Sotra kan rykke opp.


Likevel står folk på SS og jubler når Nest vinner. Som om ikke et divisjonsbytte ville være den komplette ydmykelse som hadde overgått det meste av skampletter i Brann-historien.
Skal vi trykke andre lag ned, fordi vi muligens er så dårlig at vi rykker ned? Skampletten er det eventuelle nedrykket, nest utgjør ingen forskjell. Hvis det skulle skje, så er det en tydelig beskjed til ledelsen i Brann at noe er veldig feil og RBH må ta sin hatt og gå.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on May 26, 2014, 06:02:08 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2014, 04:30:59 AM
Quote from: osoerli on May 26, 2014, 00:05:22 AM
Det kan bli nedrykk.
Nest-Sotra kan rykke opp.


Likevel står folk på SS og jubler når Nest vinner. Som om ikke et divisjonsbytte ville være den komplette ydmykelse som hadde overgått det meste av skampletter i Brann-historien.
Skal vi trykke andre lag ned, fordi vi muligens er så dårlig at vi rykker ned? Skampletten er det eventuelle nedrykket, nest utgjør ingen forskjell. Hvis det skulle skje, så er det en tydelig beskjed til ledelsen i Brann at noe er veldig feil og RBH må ta sin hatt og gå.


Trykke andre ned? Har vi noe ansvar overfor Nest? Er det vår oppgave å heie på alle fra hele Hordaland?

Selvsagt vil et nedrykk være ekstra jævlig hvis en lokal rival rykker opp i Tippeligaen samtidig. Det er jo den komplette ydmykelse.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2014, 06:35:08 AM


Selvsagt vil et nedrykk være ekstra jævlig hvis en lokal rival rykker opp i Tippeligaen samtidig. Det er jo den komplette ydmykelse.


Det ville vært den mest sinnsyke fornedrelsen noen gang.

Nixon

Et slikt scenario er ikke til å tenke på en gang. Men sant å si ble jeg faktisk mer positiv enn negativ til resten av sesongen etter kampen i går.
Rød makt på Hansa

osoerli

Me hadde blitt mobba land og strand rundt om det hadde skjedd.  Bare tenk kor mykje me hadde jubla og ledd om RBK hadde rykka ned og Ranheim opp.  Allikevel er det gøy at Nest gjer det bra.  

Den komplette fornedrelsen hadde sjølsagt vore om Nest slo Brann i siste kvalikkamp...
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Brannlaget er ikke bedre enn det tabellen viser. Det er ikke under-prestasjon, det er ett resultat av at brann varierer i prestasjoner i hver eneste kamp. Da blir vi straffet knallhardt for de periodene der man slurver.

Jeg ser bare en vei bort fra bunnstriden og opp mot 7-8.plass og det er solide forsterkninger i sommer. Dessverre har vår kjære daglige leder rotet så lenge med økonomien i klubben at vi ikke har råd til noe som helst i sommer.

Jeg får vondt i magen av å tenke på at vi i 2008 hadde økonomi og stall god nok til å være topp 3 i overskuelig fremtid. 7 sesonger etter er det vanskelig å se for seg hvordan Brann skal komme ut av nedre halvdel uten jævlig mye flaks.

Så min konstruktive tilbakemelding til Brann er som følger: Kom det til HELVETE BORT FRA KLUBBEN MIN ROALD!!!

Ricky

Hvem er det egentlig som har ansvaret for spillerkjøp i dagens ledelse? Skarsfjord hadde vel nærmest alle fullmakter, med Walstad som "speider" og en slags kvalitetssikrer.

Norling har vel (forhåpentligvis) bedre ting å bruke tiden sin på akkurat nå enn å lete utenlands etter nye spillere, og samme kan vel sies om daglig leder Bruun-Hanssen. Blir det agenter og prøvespill gjennom sommeren?

Belfort

Quote from: Xminator on May 26, 2014, 08:10:33 AM


Så min konstruktive tilbakemelding til Brann er som følger: Kom det til HELVETE BORT FRA KLUBBEN MIN ROALD!!!


Den mannen der nekter å forlate Brann! Skal faen meg være sikker på at han blir sittende ved et eventuelt nedrykk også.

Belfort

Quote from: Ricky on May 26, 2014, 08:21:20 AM
Hvem er det egentlig som har ansvaret for spillerkjøp i dagens ledelse? Skarsfjord hadde vel nærmest alle fullmakter, med Walstad som "speider" og en slags kvalitetssikrer.

Norling har vel (forhåpentligvis) bedre ting å bruke tiden sin på akkurat nå enn å lete utenlands etter nye spillere, og samme kan vel sies om daglig leder Bruun-Hanssen. Blir det agenter og prøvespill gjennom sommeren?


Godt spørsmål. Hvem er det nå som leter for oss rundt i Europa og Afrika etter potensielle nye spillere?

Yngve

Uansett kven det er, håpar eg det er ein annan enn han som sa at han islendingen på VIF;
QuoteDet spesielle ved ham er at han ikke har noe spesielt. Han er verken sterk, rask eller har fantastiske ferdigheter.


For det såg ein i går på dei gode vendingane, særleg det eine nedtaket og dragninga han hadde på hjørnet ved Hansa D i fyrste omgang og målet. Han hadde verkjeleg ingenting spesielt.

Ja, om ein ser vekk frå dei 11 måla han har skåra til no i år då, sjølvsagt.

Spelaren

Quote from: Yngve on May 26, 2014, 08:49:56 AM
Ja, om ein ser vekk frå dei 11 måla han har skåra til no i år då, sjølvsagt.


Bagateller!
Gå av.

dokken

Det er innkalt til medlemsmøte torsdag 5. juni

http://www.brann.no/latest-news/article/5lhl7xz563ek1ttu1hccqs4bm/title/klart-for-medlemsmote-torsdag-5-juni

Dristig nok dagen etter at vi har møtt FKF i cupen. Vi kan med andre ord være nede i en enda dypere krise den dagen enn det er mulig å forestille seg. Uansett resultat i cupen, er denne sesongen nok en mislykket sesong under Roald Bruun-Hansens ledelse.

Jeg mener medlemsmøtet er en fin anledning å be RBH om å vurdere sin egen stilling, og be styret vurdere RBHs arbeid. Mannen har vært i Brann siden desember 2006, og etter seriegullet 2007 (som han knapt kan sies å ha hatt noe ære for) har det vært en formidabel og sammenhengende nedtur.

Jeg sier ikke at alt er RBHs feil. Men mye er det. Og han har uansett vært øverste leder for sport og økonomi i denne perioden. Han bør ta ansvar og gå. Og noen må si det til ham.

Når det er sagt: RBHs avgang hjelper oss ikke på kort sikt, men er viktig for å sikre en fremtid for klubben. Vi kan ikke ha en daglig leder som ingen utenom Mohn har tillit til.

osoerli

Quote from: Belfort on May 26, 2014, 08:43:34 AM
Quote from: Ricky on May 26, 2014, 08:21:20 AM
Hvem er det egentlig som har ansvaret for spillerkjøp i dagens ledelse? Skarsfjord hadde vel nærmest alle fullmakter, med Walstad som "speider" og en slags kvalitetssikrer.

Norling har vel (forhåpentligvis) bedre ting å bruke tiden sin på akkurat nå enn å lete utenlands etter nye spillere, og samme kan vel sies om daglig leder Bruun-Hanssen. Blir det agenter og prøvespill gjennom sommeren?


Godt spørsmål. Hvem er det nå som leter for oss rundt i Europa og Afrika etter potensielle nye spillere?


Og Youtube?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

May 26, 2014, 09:44:02 AM #1030 Last Edit: May 26, 2014, 09:49:03 AM by Gulløl
God speiding på Youtube sikret oss goalgetteren Ibrahima Dramé, en som spiller som har alt. Bortsett fra at han IKKE er i nærheten av laget. Klarer IKKE å score for Brann 2 engang. Har mistanke om at Roald Bruun-Hanssen er vår nye Youtube speider. Jeg er ganske sikker på at han også kan finne en som har scoret mot juniorlaget til Manju. Ser noen det lyser på kontoret til Roald en sen kveld må alarmklokkene gå, han kan ha skiftet fra kabalen til Youtube  :o

Klipp:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Har det ikke vært noe greier med at Dramé har vært litt skadet, eller noe? Mener å ha lest en mer eller mindre plausibel forklaring på hvorfor han ikke har spilt så mye på a-laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Synes denne Nest-diskusjonen er merkelig. Selv ser jeg det som rimelig usannsynlig at de skulle rykke opp, og så lenge de neppe gjør dette er det da bare festlig at de gjør det bra? Dersom en etter eksempelvis 22-23 serierunder ligger an til Nest-opprykk og Brann-nedrykk får selvsagt pipen en annen tone, men det tror jeg ikke skjer. Inntil da må det da være greit å glede seg over at Nest gjør det bra, selv om jeg ikke tilhører dem som akkurat jobler høylytt dersom det annonseres at Nest leder over høytaleranlegget på stadion.

Leffen

Finner ikke noe info om dette: Hvor er Badji? Er han satt ut av troppen på grunn av mental ubalanse? Og er Demidov skada? Hvordan skade? Hvor lenge er han ute?

Nixon

Badji er på landslagssamling mens Demidov har vondt i hælen.
Rød makt på Hansa

sveines

Quote from: dokken on May 26, 2014, 08:58:27 AM
.......... Uansett resultat i cupen, er denne sesongen nok en mislykket sesong under Roald Bruun-Hansens ledelse.

Jeg mener medlemsmøtet er en fin anledning å be RBH om å vurdere sin egen stilling, og be styret vurdere RBHs arbeid. Mannen har vært i Brann siden desember 2006, og etter seriegullet 2007 (som han knapt kan sies å ha hatt noe ære for) har det vært en formidabel og sammenhengende nedtur.

Jeg sier ikke at alt er RBHs feil. Men mye er det. Og han har uansett vært øverste leder for sport og økonomi i denne perioden. Han bør ta ansvar og gå. Og noen må si det til ham.




AMEN!! RBH må gå!!!
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Gulløl

Quote from: dudo on May 26, 2014, 09:55:25 AM
Har det ikke vært noe greier med at Dramé har vært litt skadet, eller noe? Mener å ha lest en mer eller mindre plausibel forklaring på hvorfor han ikke har spilt så mye på a-laget.


Ja vondt i en ankel sa han i et intervju med BT for et par uker siden(pluss stort press på seg for å hjelpe storfamilen i Afrika økonomisk). På meg virker det som at nesten alle som ikke lever opp til forventningene i Brann stallen har en liten skavank de skylder på. Med Erik Huseklepp var det hoften en lang lang stund, nå kan han ikke skylde på den lenger.  Demidov har vondt i låret og i hælen. Badji hadde problem med kneet i forsesongen, nylig hadde han vondt i ankelen. Askar er enda ikke i form etter strekkskaden i januar, så han "kjenner" sikkert på noe fremdeles. Markus Jonsson er et kapittel for seg selv. Osv. osv.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henki

Quote from: sveines on May 26, 2014, 10:12:34 AM
Quote from: dokken on May 26, 2014, 08:58:27 AM
.......... Uansett resultat i cupen, er denne sesongen nok en mislykket sesong under Roald Bruun-Hansens ledelse.

Jeg mener medlemsmøtet er en fin anledning å be RBH om å vurdere sin egen stilling, og be styret vurdere RBHs arbeid. Mannen har vært i Brann siden desember 2006, og etter seriegullet 2007 (som han knapt kan sies å ha hatt noe ære for) har det vært en formidabel og sammenhengende nedtur.

Jeg sier ikke at alt er RBHs feil. Men mye er det. Og han har uansett vært øverste leder for sport og økonomi i denne perioden. Han bør ta ansvar og gå. Og noen må si det til ham.




AMEN!! RBH må gå!!!


Man kan jo for eksempel gå veien om å kjøre ham litt på strategiplanen. I følge den skal vi være et stabilt topplag neste år. RBH har ved gjentatte anledninger uttalt at det innebærer at man må være blant topplagene, eller i hvert fall i nærheten, også i år.

Dersom Brann skulle mislykkes i å nå det målet, et mål som må ses på som et av de aller viktigste i planen, må det få konsekvenser.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Huff on May 26, 2014, 10:06:11 AM
Synes denne Nest-diskusjonen er merkelig. Selv ser jeg det som rimelig usannsynlig at de skulle rykke opp, og så lenge de neppe gjør dette er det da bare festlig at de gjør det bra? Dersom en etter eksempelvis 22-23 serierunder ligger an til Nest-opprykk og Brann-nedrykk får selvsagt pipen en annen tone, men det tror jeg ikke skjer. Inntil da må det da være greit å glede seg over at Nest gjør det bra, selv om jeg ikke tilhører dem som akkurat jobler høylytt dersom det annonseres at Nest leder over høytaleranlegget på stadion.


"Rimelig usannsynlig" er det vel ikke når de ligger på 4.plass en tredel ut i sesongen? Det er jo ingen tilfeldighet at de ligger der de ligger. 5-2 borte over Hødd viser jo potensialet. Spesielt imponerende når de klarer å reise seg såpass etter 0-4. Da skulle man jo tro at de var ferdige og at luften var gått ut.

Så lenge nr. 3 til 6 får en sjanse for play off, så kan det skje. Og for hver gang folk jubler over Nest-seier, så vil de jo være nærmere. Jeg tror mange av dem som jubler for Nest, faktisk håper at de rykker opp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on May 26, 2014, 10:31:54 AM
Quote from: sveines on May 26, 2014, 10:12:34 AM
Quote from: dokken on May 26, 2014, 08:58:27 AM
.......... Uansett resultat i cupen, er denne sesongen nok en mislykket sesong under Roald Bruun-Hansens ledelse.

Jeg mener medlemsmøtet er en fin anledning å be RBH om å vurdere sin egen stilling, og be styret vurdere RBHs arbeid. Mannen har vært i Brann siden desember 2006, og etter seriegullet 2007 (som han knapt kan sies å ha hatt noe ære for) har det vært en formidabel og sammenhengende nedtur.

Jeg sier ikke at alt er RBHs feil. Men mye er det. Og han har uansett vært øverste leder for sport og økonomi i denne perioden. Han bør ta ansvar og gå. Og noen må si det til ham.




AMEN!! RBH må gå!!!


Man kan jo for eksempel gå veien om å kjøre ham litt på strategiplanen. I følge den skal vi være et stabilt topplag neste år. RBH har ved gjentatte anledninger uttalt at det innebærer at man må være blant topplagene, eller i hvert fall i nærheten, også i år.

Dersom Brann skulle mislykkes i å nå det målet, et mål som må ses på som et av de aller viktigste i planen, må det få konsekvenser.


Han kommer vel til å si: "Vi var på god vei til å oppfylle målene i strategiplanen, men så ble vi forstyrret av den uroen som var rundt Rune'n. Vi valgte å høre på suppårtarne, og så kan vi jo ettartid spørre oss om vi skulle gjort det".
Legg ned hele klubben!

nero

May 26, 2014, 11:09:49 AM #1040 Last Edit: May 26, 2014, 11:23:18 AM by nero
Ja, nå har Roalden akkurat den unnskyldningen han trenger frem mot 2020. "Vi hadde jo god kontinuitet og greiar. Dokkar gren dokkar til å fjærne Rune, så nå kan dokkar bare se kossen det gikk". Paradoks: Etter sparkingen av Skarsfjord sitter RBH tryggere enn noen gang.
Lions led by donkeys.

pidre

Quote from: pidre on May 21, 2014, 06:59:45 AM
Quote from: pidre on May 21, 2014, 06:59:45 AM
Vi er etter 10. serierunde 5 poeng bak skjema til Prahl i Viking sesongen 2006.

Nå tok Viking berre 4 poeng på dei neste 9 kampane, noko som førte Viking til sisteplass på tabellen og at Prahl måtte gå den 14. September.  


Så er vi etter 11. serierunde 6 poeng bak skjema til Prahl.
Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Quote from: nero on May 26, 2014, 11:09:49 AM
Ja, nå har Roalden akkurat den unnskyldningen han trenger frem mot 2020. "Vi hadde jo god kontinuitet og greiar. Dokkar gren dokkar til å fjærne Rune, så nå kan dokkar bare se kossen det gikk". Paradoks: Etter sparkingen av Skarsfjord sitter RBH tryggere enn noen gang.


Ikke at jeg mener at vi fortsatt skulle hatt Skars, langt der i fra, men jeg tror nok vi hadde ligget høyere på tabellen med han enn hva vi gjør nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Neppe
Den negative spiralen fra i fjor høst hadde ikke snudd
Tror heller det ville vært større krise
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 26, 2014, 19:27:28 PM
Quote from: nero on May 26, 2014, 11:09:49 AM
Ja, nå har Roalden akkurat den unnskyldningen han trenger frem mot 2020. "Vi hadde jo god kontinuitet og greiar. Dokkar gren dokkar til å fjærne Rune, så nå kan dokkar bare se kossen det gikk". Paradoks: Etter sparkingen av Skarsfjord sitter RBH tryggere enn noen gang.


Ikke at jeg mener at vi fortsatt skulle hatt Skars, langt der i fra, men jeg tror nok vi hadde ligget høyere på tabellen med han enn hva vi gjør nå.



Det kan være. Men jeg tror vi på sikt vil prestere bedre med Norling enn vi noen gang ville gjort med Skars. Hvis Norling hadde vært et 11-kampers-prosjekt, ville det vært fiasko. Men han er ikke det. Han skal forhåpentligvis være her i minst tre år. Vi må gjerne ta et steg tilbake for å gå to-tre frem.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2014, 20:19:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 26, 2014, 19:27:28 PM
Quote from: nero on May 26, 2014, 11:09:49 AM
Ja, nå har Roalden akkurat den unnskyldningen han trenger frem mot 2020. "Vi hadde jo god kontinuitet og greiar. Dokkar gren dokkar til å fjærne Rune, så nå kan dokkar bare se kossen det gikk". Paradoks: Etter sparkingen av Skarsfjord sitter RBH tryggere enn noen gang.


Ikke at jeg mener at vi fortsatt skulle hatt Skars, langt der i fra, men jeg tror nok vi hadde ligget høyere på tabellen med han enn hva vi gjør nå.



Det kan være. Men jeg tror vi på sikt vil prestere bedre med Norling enn vi noen gang ville gjort med Skars. Hvis Norling hadde vært et 11-kampers-prosjekt, ville det vært fiasko. Men han er ikke det. Han skal forhåpentligvis være her i minst tre år. Vi må gjerne ta et steg tilbake for å gå to-tre frem.


Ja, det er det liten tvil om for min del også. Aldri i verden om jeg ville fortsatt med Skars, selv om han evt. hadde fått Brann noen plasser høyere opp på tabellen.
Norling er absolutt rett mann, og han skal få tiden han trenger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on May 26, 2014, 20:39:51 PM
Ja, det er det liten tvil om for min del også. Aldri i verden om jeg ville fortsatt med Skars, selv om han evt. hadde fått Brann noen plasser høyere opp på tabellen.
Norling er absolutt rett mann, og han skal få tiden han trenger.


Jeg tror ikke Skarsfjord hadde fått oss høyere på tabellen. Heller tvert imot.

Forsvaret er fortsatt bedrittent, men med Norling har vi fått langt mer angrepsvilje og sjanseskaping selv om målene uteblir.

Med Skarsfjord hadde vi hatt et ræva forsvar og et ræva angrep. Jeg tror vi hadde ligget sist med god margin.
Ka du ve?

pidre

Apropos Skarsfjord, eg fekk tak i denne skjult kamara-videoen av han, heime når han ser Brann-VIF på tv. Han lagt seg litt ut, men er framleis fin på håret.

http://m.youtube.com/watch?v=T6tIf8ZWSFc
Saludar a los monos!

blobby winters

Vel vanskeligere å ligge lengre ned i tabellen enn det vi gjør nå, så ja du har nok rett i at vi kunne vært høyere i tabellen med Skars. Men, jeg er ikke opptatt av hvor vi ligger i tabellen etter en tredje del av en sesong. Jeg er opptatt av hvor mange trofeer vi vinner.
Jeg har troen på at Norling kan bygge et lag som er i stand til å vinne trofeer i fremtiden. Det kunne jeg ikke si da Skars var trener.
Ingen seriøst mener at vi ville tatt trofeer eller medaljer i år med Skars.

Xminator

Vi hadde selvsagt ikke vunnet noe med Skarsfjord. Det er ett lite mirakel at vi fikk de resultatene vi fikk mellom 2010 og 2014. Jeg er ikke sikker på om Norling hadde gjort det noe bedre.

Og der ligger problemet. Roald Bruun Hansen har rotet klubben inn i en blindgate der alt handler om kutt og der overprestasjonen til laget under Skarsfjord ble en sovepute. Brann har ikke ligget så dårlig an i forhold til stall og hva som trengs for å løfte denne stallen siden 2003. Det er nå ingen Kvisvik som kan komme hjem igjen. Men vi kan selvsagt håpe på en cupfinale som kan dra frem igjen byens gniteluser og få fart på Brann igjen.

Go Up