• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Reell målforskjell:

Skars 10 siste: 13-16 (-3) Reell poengfangst: 9 p
Norlings 10 første: 11-19 (-8) Reell poengfangst: 8 p

Avslutninger for/mot:

Skars 10 siste: 141-188 (-47) Hvis det avgjorde kampene: 6 p
Norlings 10 første: 160-148 (+12). Hvis det avgjorde kampene: 18 p

Avslutninger på mål for/mot:

Skars 10 siste: 41-59 (-18) Hvis det avgjorde kampene: 7 p
Norlings 10 første: 44-52 (-8) Hvis det avgjorde kampene: 10 p

Ballinnehav:

Skars 10 siste: 51,9 % Hvis det avgjorde kampene: 15 p
Norlings 10 første: 56,5 % Hvis det avgjorde kampene: 25 p

Sjanser:

Skars 10 siste: 42-59 (-17) Hvis det avgjorde kampene: 6 p
Norlings 9 første (VG har ikke presentert tallene for Sogndal-kampen ennå) 53-46 (+7) Hvis det avgjorde kampene: 15 p (Antagelig er vel det fremdeles 15 p etter Sogndal-kampen)

Og selv om ikke dette er noen eksakt vitenskap og selvsagt må tas med en klype salt: Tallene viser at det ER fremgang på flere områder fra fjoråret.
Legg ned hele klubben!

pidre

May 21, 2014, 06:59:45 AM #901 Last Edit: May 21, 2014, 08:12:32 AM by pidre
Vi er etter 10. serierunde 5 poeng bak skjema til Prahl i Viking sesongen 2006.

Nå tok Viking berre 4 poeng på dei neste 9 kampane, noko som førte Viking til sisteplass på tabellen og at Prahl måtte gå den 14. September.  
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Fiffig mønster i Branns resultater i år: Tap, tap, uavgjort, seier, tap, tap, uavgjort, seier, tap, tap. Altså blir det uavgjort mot VIF og seier i Molde.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: osoerli on May 20, 2014, 21:22:56 PM
Quote from: Xminator on May 20, 2014, 20:30:51 PM
Brann blir ett topplag igjen neste gang det spyttes penger nok inn i klubben til å kjøpe en stamme i laget.


No gjekk det nokre år før Strømsgodset vart ein success under Deila.  Og det utan særleg med pengar.  Så med ein god trener som får tid på seg er det fullt mogle.  Kjøpelag greiene kan me overlata til RBK og Molde.


Det er kanskje mulig en gang hvert tiende skuddår, men ikke i Brann.

nero

Quote from: pidre on May 21, 2014, 06:59:45 AM
Vi er etter 10. serierunde 5 poeng bak skjema til Prahl i Viking sesongen 2006.

Nå tok Viking berre 4 poeng på dei neste 9 kampane, noko som førte Viking til sisteplass på tabellen og at Prahl måtte gå den 14. September.  

Og vi har et rimelig hardt program fremover nå.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Tren på langskudd

nero

Quote from: Lasaron on May 21, 2014, 09:47:33 AM

Ja, jeg skal ærlig innrømme at jeg føler meg nokså resignert når det gjelder SK Brann og denne sesongen. Men det kan jo ta seg opp når kampen for å berge plassen spisser seg til utover høsten.
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: nero on May 21, 2014, 09:56:20 AMMen det kan jo ta seg opp når kampen for å berge plassen spisser seg til utover høsten.


Dette er jo en evig myte om brannsupporterne. At engasjementet vil øke til nesten gullkamphøyder (for å overdrive litt) dersom vi kjemper i bunnen og det er fare for nedrykk på slutten av sesongen. Jeg er ikke så sikker på det. Jeg tror vi ville sett at det bare er en myte, og at ikke mange flere ville brydd seg.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Leste på fotballkveld i går noen innslag fra Twitter til venstre i skjermen. Sto at :" Nå blir det ikke gull til Brann." Og det var liksom ikke bare en tweet heller.

Er det noen som i det hele tatt har sagt det blir gull?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

nero

Quote from: Nixon on May 21, 2014, 10:40:25 AM
Quote from: nero on May 21, 2014, 09:56:20 AMMen det kan jo ta seg opp når kampen for å berge plassen spisser seg til utover høsten.


Dette er jo en evig myte om brannsupporterne. At engasjementet vil øke til nesten gullkamphøyder (for å overdrive litt) dersom vi kjemper i bunnen og det er fare for nedrykk på slutten av sesongen. Jeg er ikke så sikker på det. Jeg tror vi ville sett at det bare er en myte, og at ikke mange flere ville brydd seg.

Jeg snakket her først og fremst om mitt eget engasjement, og jeg er ellers enig i det du skriver.
Lions led by donkeys.

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/meninger/kommentarer/Na-ma-Brann-snakke-om-nedrykk-437222_1.snd#.U3x-_CrSf-k

Hvis Brann tror de er for gode til å rykke ned, risikerer de å gå i en felle mange andre, kjente klubber har gjort tidligere, skriver Tore Strand.

BT begynner å snakke om nedrykk. Og det er helt greit. Fellen som Strand skriver om er reell, det viser historien til andre klubber.

Jeg personlig tror dette kommer til å snu. Selv om jeg ikke er like optimistisk som de mest optimistiske her inne om potensiale som bor i laget. For jeg skjønner godt de som svartmaler, for det finnes selvsagt ingen garantier for at Brann skal heve seg nevneverdig. Så jeg syns det er litt utidig at de som mener at resten av sesongen vil bli spilt rundt nedrykksstreken, og at det trengs store utskiftinger i stallen, nærmest blir latterliggjort.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: roaldinho on May 21, 2014, 11:16:54 AMEr det noen som i det hele tatt har sagt det blir gull?


Som vi alle vet hadde Norling som målsetting før sesongen å ta gull. Og det hjemsøker oss nå.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg tror hovedproblemet er det mentale. Det tror jeg helt seriøst. Og det er for meg en stor negativ overraskelse at de fortsatt er skakkjørte mentalt.
Tren på langskudd

roaldinho

Quote from: Nixon on May 21, 2014, 11:26:15 AM
Quote from: roaldinho on May 21, 2014, 11:16:54 AMEr det noen som i det hele tatt har sagt det blir gull?


Som vi alle vet hadde Norling som målsetting før sesongen å ta gull. Og det hjemsøker oss nå.


Hadde fortrengt det, og det var kanskje like greit etter de 10 første kampene.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Målsetting og målsetting. Min oppfatning er at han ikke driver med fotball for å komme på 2. plass. Og det er helt greit. Om man ikke går for å vinne hver kamp kan det være det samme.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on May 21, 2014, 11:33:39 AM
Målsetting og målsetting. Min oppfatning er at han ikke driver med fotball for å komme på 2. plass. Og det er helt greit. Om man ikke går for å vinne hver kamp kan det være det samme.


Ja, det var i en slik setting det ble sagt. Men slike nyanser forsvinner, og inntrykket som sitter igjen er at han mente at vi var en reell utfordrer til gullet.
Rød makt på Hansa

Xminator

Personlig tror jeg dette laget fint klarer å rykke ned uavhengig av hvor alvorlig man tar tabellen nå. Medaljetoget er nok gått nå, og det begynner å spøke litt for om 9. plassen min var vel optimistisk.

Belfort

Det som er livsfarlig er hvis klubben tror at ting automatisk vil gå seg til og at man er for god til å rykke ned. Les: Tromsø i fjor.

dudo

Tromsø hadde en mildt sagt svak trener i fjor, selv om nøkkelspillerne deres nok presterte bedre enn våre har gjort hittil i år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


Henki

Det må inn noe nytt i sommer. En sentral midtbanespiller og en kantspiller er minimum. De to må være rutinerte og kapable til å kunne gå inn med en gang og ha evnen til å kunne gå i krigen.

De unge spillerne har vært bedre enn de rutinerte i år, men de trenger definitivt avlastning og støtte fra mer rutinerte spillere. Det får de ikke nå.

Brann må med andre ord, hvis ikke de allerede har gjort det, lete med lys og lykter i budsjettet for å frigjøre penger til forsterkninger. Noe av det mest nærliggende må være å prøve å få solgt spillere som ikke holder mål.

Det bør også gå en del telefoner og kaffeinvitasjoner til Trond Mohn og andre mulige investorer. Ideelt sett bør Brann være godt i gang med forsterkningsarbeidet når overgangsvinduet åpner i sommer.
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: krakra on May 21, 2014, 13:04:40 PM


Nå nærmer du deg vi-er-for-god-til-å-rykke-ned-fellen... På den ene siden er det selvsagt ikke urimelig og naivt å forvente at laget skal bli bedre. Jeg tror på det selv. Men dersom du helt avfeier mulighet for nedrykkskamp gjennom hele sesongen er det litt naivt etter min mening.

Det er jo ingen garantier for at de som har startet bra vil beholde formen gjennom hele sesongen. Se bare på Skaanes og Vindheim som har duppet litt i de to siste kampene etter noen strålende kamper før der.
Rød makt på Hansa

nero

Eksisterer Hardball lenger?
Lions led by donkeys.

Brannfan23

May 21, 2014, 13:32:18 PM #923 Last Edit: May 21, 2014, 13:44:45 PM by Brannfan23
Norling burde droppe stoltheten sin og prinsippene akkurat nå med finesse stilen hans. Akkurat nå vil jeg at Brann skal ta noen poeng for å komme seg ut av gjørmen. Anti fotball med fokus på det defensive. Slipper man ikke inn mål, så er sjansen større for en seier enn tap. Skiter oppi om hele Norge kritiserer oss for å være kyniske.  Akkurat nå er det snakk om overlevelse i eliteserien.

Lasaron

Ja, i tillegg til at Norling har skuffet så har definitivt trioen Demidov, Badji og Huseklepp skuffet. Til de grader. Hanstveit også, forsåvidt.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Brannfan23 on May 21, 2014, 13:32:18 PMNorling burde droppe stoltheten sin og prinsippene akkurat nå med finesse stilen hans.


Spillerne skal fortsatt prestere, så det er ingen garanti for at en annen og mer kynisk stil skal fungere.

Og når skal Norling gå tilbake til spillestilen sin da? Når vi har vunnet noen kamper? Dersom vi ikke vinner noen kamper? Uansett er det fare for at vi kommer tilbake der vi er nå uten å ha hatt mulighet til å utvikle spillet vårt.

Men Norling kan bli flinkere til å justere spillet underveis i kampene. Vi har i noen kamper ligget under, men spilt som om vi ledet.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on May 20, 2014, 23:25:34 PM
Alt går imot oss. Demidov skulle være ein krumtapp i bakre rekker, med solide Badji og Huseklepp i leddene foran. Istedet kaver me i bunn og klapper oss selv på ryggen over all "framgang" og så kjekt det er med lokale unggutter på banen. Det er nesten litt keiserens klær over situasjonen. Me kan rosemale dagens realiteter og sammenligne med Skarsfjords siste kamper og konkludere med at det er framgang å spore, og ja - på enkelte områder er det bra:

Det produseres sjanser, det kommer fram nye unggutter, men summa summarum er dagens situasjon enkelt og greit uholdbar. Taktikken vår, som åpenbart krever enten langt mer ballsikre spillere og/eller trøtte motstandere har feilet totalt. Norling skal ha ros for ikkje å snu kappen etter vinden, men før eller seinere må det materialisere seg i poeng. Nedrykk med stil kan andre ta seg av, for det er ingen automatikk i at Brann liksom ikkje kan rykke ned. Det er vanskelig å glede seg over Vindheim og Skaanes, når deres gjennombrudd skjer på ein av de dårligste Brann-årgangene i nyere tid.


Hva er alternativet da? Skifte til Skarsfjords mer kyniske stil som ga mindre sjanser og omtrent like mye poeng i fjor høst? Laget sliter, men jeg ser ikke hvordan en endring i spillestil skal fikse noe. Vi har ikke spillere til å spille kynisk, og tydeligvis ikke til å spille ballsikkert heller. Så det er bare å sitte og håpe på poeng mens vi venter og håper på et godt overgangsvindu. Og da er det tross alt bedre at de spillerne som holder mål får fortsatt å øve seg på en ballsikker spillestil enn at Norling viker fra og prøver noe annet laget er like lite skikket til, siden det første i hvert fall kan gi resultater på lang sikt.

krakra

Quote from: Nixon on May 21, 2014, 13:28:00 PM
Quote from: krakra on May 21, 2014, 13:04:40 PM


Nå nærmer du deg vi-er-for-god-til-å-rykke-ned-fellen... På den ene siden er det selvsagt ikke urimelig og naivt å forvente at laget skal bli bedre. Jeg tror på det selv. Men dersom du helt avfeier mulighet for nedrykkskamp gjennom hele sesongen er det litt naivt etter min mening.

Det er jo ingen garantier for at de som har startet bra vil beholde formen gjennom hele sesongen. Se bare på Skaanes og Vindheim som har duppet litt i de to siste kampene etter noen strålende kamper før der.
Jeg sier ikke at vi er for gode til å rykke ned, men jeg mener stallen er god nok til å jobbe seg ut av dagens situasjon. De bommer kanskje ikke så mye mediene når de snakker om hvor utålmodige omgivelsene i Bergen er. For det skal ikke store motgangen til før det ropes etter betydelige endringer. Enten det er å bytte ut treneren eller nesten hele stallen. Det er vanskelig å jobbe over tid med noe når man er avhengige av suksess fra dag en for at folk ikke skal få panikk og får folket imot seg så snart suksessen avtar. Og det er vanskelig å bli et stabilt topplag når man ikke får jobbe over tid. Kontinuitet blir jo stort sett bare omtalt med sarkasme her inne.

Det er nok en styrke for Godset og Molde at de får roen til å jobbe over tid uten så mye skrik og skrål. Molde gikk jo fra to seriegull til nesten nedrykksstrid i starten av fjorårssesongen. Det hadde ikke gått her uten høylydte krav om treneravgang og store endringer i stallen. Det var misnøye i Molde og, men av et helt annet kaliber.

Godset mistet alle nøkkelspillerne sine og erstattet dem i hovedsak med unggutter. Det hadde ført til ramaskrik her hvis ikke Brann hadde åpnet pengeboken og brukt betydelige beløp på å erstatte tilsvarende spillere og et par svake prestasjoner i starten, som Godset hadde. Iallefall spillemessig. Hadde vært bevis på at ledelsen hadde dummet seg kraftig ut ved å ikke forsterke mer.

Jeg håper ikke Brann tror vi er for gode for å rykke ned, men jeg tror ikke det skader om de holder seg forholdsvis rolige og tålmodige og ikke hiver seg på panikkbølgen.

Jose Arrogantio

Quote from: Brannfan23 on May 21, 2014, 13:32:18 PM
Norling burde droppe stoltheten sin og prinsippene akkurat nå med finesse stilen hans. Akkurat nå vil jeg at Brann skal ta noen poeng for å komme seg ut av gjørmen. Anti fotball med fokus på det defensive. Slipper man ikke inn mål, så er sjansen større for en seier enn tap. Skiter oppi om hele Norge kritiserer oss for å være kyniske.  Akkurat nå er det snakk om overlevelse i eliteserien.


Når har noen gang dette laget klart noe som helst med en kynisk spillestil? De verste kampene under Skarsfjord, både spillemessig og resultatmessig, kom når vi skulle spille kynisk. Hvorfor skulle det plutselig endre seg nå?

Kagain

Quote from: Lasaron on May 21, 2014, 13:34:58 PM
Ja, i tillegg til at Norling har skuffet så har definitivt trioen Demidov, Badji og Huseklepp skuffet. Til de grader. Hanstveit også, forsåvidt.


Jeg må si at for meg har ikke Hans Tveit skuffet. Han har innfridd forventningene jeg hadde til ham. Bare synd at de var så lave. Men ja, de andre har skuffet også, selv om jeg ikke hadde like episke forventninger til Demidov som andre kanskje hadde.

Brannfan23

May 21, 2014, 14:23:35 PM #930 Last Edit: May 21, 2014, 15:37:57 PM by Brannfan23
Quote from: Jose Arrogantio on May 21, 2014, 14:05:42 PM
Quote from: Brannfan23 on May 21, 2014, 13:32:18 PM
Norling burde droppe stoltheten sin og prinsippene akkurat nå med finesse stilen hans. Akkurat nå vil jeg at Brann skal ta noen poeng for å komme seg ut av gjørmen. Anti fotball med fokus på det defensive. Slipper man ikke inn mål, så er sjansen større for en seier enn tap. Skiter oppi om hele Norge kritiserer oss for å være kyniske.  Akkurat nå er det snakk om overlevelse i eliteserien.


Når har noen gang dette laget klart noe som helst med en kynisk spillestil? De verste kampene under Skarsfjord, både spillemessig og resultatmessig, kom når vi skulle spille kynisk. Hvorfor skulle det plutselig endre seg nå?


Funket dårlig med Skarsfjord, men med Norling så får vi kanskje det til tror jeg. Kanskje vi kan kjøre en bra defensiv type Chelsea spill?

Ricky

Quote from: Jose Arrogantio on May 21, 2014, 14:05:42 PM
Når har noen gang dette laget klart noe som helst med en kynisk spillestil?


Det har vel stort sett alltid fulgt spillermateriellet. Laget som vant seriegull var vel gjerne det beste vi har hatt til å spille kynisk fotball (spesielt i e-cupen).

Nå når "alle" utespillerne våre er type 1,75 høy og veier 70 kg, så klarer jeg ikke helt å se det store potensialet i å ligge lavt og prøve å vinne duellene. Tror det kommer til å ligne mer på 1.omgangen mot Sogndal enn det kommer til å ligne på Chelsea..

Brannfan23

Quote from: Ricky on May 21, 2014, 15:29:33 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 21, 2014, 14:05:42 PM
Når har noen gang dette laget klart noe som helst med en kynisk spillestil?


Det har vel stort sett alltid fulgt spillermateriellet. Laget som vant seriegull var vel gjerne det beste vi har hatt til å spille kynisk fotball (spesielt i e-cupen).

Nå når "alle" utespillerne våre er type 1,75 høy og veier 70 kg, så klarer jeg ikke helt å se det store potensialet i å ligge lavt og prøve å vinne duellene. Tror det kommer til å ligne mer på 1.omgangen mot Sogndal enn det kommer til å ligne på Chelsea..


Alle spillere må pumpe og legge på seg noen muskler fremover.

Jose Arrogantio

Quote from: Ricky on May 21, 2014, 15:29:33 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 21, 2014, 14:05:42 PM
Når har noen gang dette laget klart noe som helst med en kynisk spillestil?


Det har vel stort sett alltid fulgt spillermateriellet. Laget som vant seriegull var vel gjerne det beste vi har hatt til å spille kynisk fotball (spesielt i e-cupen).

Nå når "alle" utespillerne våre er type 1,75 høy og veier 70 kg, så klarer jeg ikke helt å se det store potensialet i å ligge lavt og prøve å vinne duellene. Tror det kommer til å ligne mer på 1.omgangen mot Sogndal enn det kommer til å ligne på Chelsea..


Nettopp. Folk snakker om hvor Norlings stil er naiv, men å tro at en gjeng ungdomsskole-elever skal komme ut og kjempe motstanderne i senk er virkelig naivt.

Jose Arrogantio

Quote from: Brannfan23 on May 21, 2014, 14:23:35 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 21, 2014, 14:05:42 PM
Quote from: Brannfan23 on May 21, 2014, 13:32:18 PM
Norling burde droppe stoltheten sin og prinsippene akkurat nå med finesse stilen hans. Akkurat nå vil jeg at Brann skal ta noen poeng for å komme seg ut av gjørmen. Anti fotball med fokus på det defensive. Slipper man ikke inn mål, så er sjansen større for en seier enn tap. Skiter oppi om hele Norge kritiserer oss for å være kyniske.  Akkurat nå er det snakk om overlevelse i eliteserien.


Når har noen gang dette laget klart noe som helst med en kynisk spillestil? De verste kampene under Skarsfjord, både spillemessig og resultatmessig, kom når vi skulle spille kynisk. Hvorfor skulle det plutselig endre seg nå?


Funket dårlig med Skarsfjord, men med Norling så får vi kanskje det til tror jeg. Kanskje vi kan kjøre en bra defensiv type Chelsea spill?


Hvorfor skal Norling få til det, når han ikke en gang har fått til det han er god til ennå?

Og hvordan skal et forsvar med null konstentrasjonsevner klare å holde tilbake et kjør fra motstanderen i 90 minutter som Chelsea klarer?

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on May 20, 2014, 23:23:32 PM
Quote from: Utmedsnolken on May 20, 2014, 23:13:28 PM
Quote from: roaldinho on May 20, 2014, 22:27:40 PM
Er vel fordi de med Sportskanalen skal ha en fordel siden de betaler for det, mens Tv2 er en gratiskanal. Det kan jeg fint leve med.


Sportskanalen er da vel gratis?


Er den? Trodde det var betalingskanal. Jeg får den iallefall ikke inn, nå går Canada mot Norge i ishockey VM, og jeg får ikke inn kanalen. Har Canal Digital, forøvrig.

Dessuten er det vel nyhetene, været og sporten pluss en timelang serie før fotballkveld om søndagen? At fotballkveld normalt starter 22:45?


Ja, den er gratis. Som CD-kunde har du 15 ekstra kanaler gratis som du må velge inn i pakken din. Sportskanalen ligger blant disse;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on May 21, 2014, 17:08:20 PM
Quote from: roaldinho on May 20, 2014, 23:23:32 PM
Quote from: Utmedsnolken on May 20, 2014, 23:13:28 PM
Quote from: roaldinho on May 20, 2014, 22:27:40 PM
Er vel fordi de med Sportskanalen skal ha en fordel siden de betaler for det, mens Tv2 er en gratiskanal. Det kan jeg fint leve med.


Sportskanalen er da vel gratis?


Er den? Trodde det var betalingskanal. Jeg får den iallefall ikke inn, nå går Canada mot Norge i ishockey VM, og jeg får ikke inn kanalen. Har Canal Digital, forøvrig.

Dessuten er det vel nyhetene, været og sporten pluss en timelang serie før fotballkveld om søndagen? At fotballkveld normalt starter 22:45?


Ja, den er gratis. Som CD-kunde har du 15 ekstra kanaler gratis som du må velge inn i pakken din. Sportskanalen ligger blant disse;)


Ja, de 15 kanalene vet jeg om, men ikke at Sportskanalen er inkludert. Slet litt med de 2 siste om hva jeg skulle ta, men nå vet jeg. Takk for info :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

nero

BT papir har i dag et ekspertpanel som lister opp ti årsaker til at vi ligger der vi gjør. og jeg synes de er inne på svært mye riktig. Hadde de lagt til at vi har en katastrofalt dårlig ledelse så hadde det meste vært dekket.
Lions led by donkeys.

Belfort

Meget gode poenger i den artikkelen. Merker meg nok en gang at det blir nevnt at han har undervurdert norsk fotball(les Prahl fellen) Noe som jeg er helt enig med dem i. Som Nordlie sier:I Norge blir man straffet for balltap på en helt annen måte enn i Sverige.

Corran

May 22, 2014, 14:24:59 PM #939 Last Edit: May 22, 2014, 14:36:00 PM by Corran
Quote from: roaldinho on May 20, 2014, 23:23:32 PM
Quote from: Utmedsnolken on May 20, 2014, 23:13:28 PM
Quote from: roaldinho on May 20, 2014, 22:27:40 PM
Er vel fordi de med Sportskanalen skal ha en fordel siden de betaler for det, mens Tv2 er en gratiskanal. Det kan jeg fint leve med.


Sportskanalen er da vel gratis?


Er den? Trodde det var betalingskanal. Jeg får den iallefall ikke inn, nå går Canada mot Norge i ishockey VM, og jeg får ikke inn kanalen. Har Canal Digital, forøvrig.

EDIT: Så nå at du hadde fått et bedre svar alt :-) Hadde glemt at en måtte velge det inn

Dessuten er det vel nyhetene, været og sporten pluss en timelang serie før fotballkveld om søndagen? At fotballkveld normalt starter 22:45?

Sportskanalen er gratis på Canal Digital (jeg betaler ikke for den i alle fall) er på kanal 131
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

roaldinho

Quote from: Corran on May 22, 2014, 14:24:59 PM
Quote from: roaldinho on May 20, 2014, 23:23:32 PM
Quote from: Utmedsnolken on May 20, 2014, 23:13:28 PM
Quote from: roaldinho on May 20, 2014, 22:27:40 PM
Er vel fordi de med Sportskanalen skal ha en fordel siden de betaler for det, mens Tv2 er en gratiskanal. Det kan jeg fint leve med.


Sportskanalen er da vel gratis?


Er den? Trodde det var betalingskanal. Jeg får den iallefall ikke inn, nå går Canada mot Norge i ishockey VM, og jeg får ikke inn kanalen. Har Canal Digital, forøvrig.

EDIT: Så nå at du hadde fått et bedre svar alt :-) Hadde glemt at en måtte velge det inn

Dessuten er det vel nyhetene, været og sporten pluss en timelang serie før fotballkveld om søndagen? At fotballkveld normalt starter 22:45?

Sportskanalen er gratis på Canal Digital (jeg betaler ikke for den i alle fall) er på kanal 131


Kjempe, skal få ordnet det når jeg får T-WE dekoderen, får visstnok ikke fikset meg nye kanaler før jeg har den dekoderen. Er nok her snart. Takker!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

http://www.aftenposten.no/100Sport/meninger/blogg/Derfor-har-Brann-sviktet-437423_1.snd#.U34pGtJ_vT9

Tjernås om Brann. Er vel omtrent det samme som står i papiravisen? Det er ihvertfall 10 punkter på hva som har slått feil. Jeg stiller meg sterkest bak nr 5 og nr 10, som er disse:

- De greier kun delvis å kompensere for å ofte være i undertall og ubalanse sentralt i banen. Mer eller mindre ren 4-4-2 er krevende fordi de ofte er i ubalanse, og krever stor forflytning av et samlet ledd.

- Balltempo og bevegelse uten ball er for statisk og langsomt mot etablert forsvar. Det blir for lett å forsvare seg mot et lag som angriper kun ett rom av gangen, og bruker for lang tid med ball.


Samtidig er punkt 1 så åpenbart at jeg knapt gidder vektlegge det:

- Lederne i laget er langt unna å være ledere. Huseklepp, Demidov, Jonsson, Badji, spillere som skulle være offiserer i hver sine ledd er "menige soldater", eller tilskuere på tribunen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 22, 2014, 17:38:38 PM
Samtidig er punkt 1 så åpenbart at jeg knapt gidder vektlegge det:

- Lederne i laget er langt unna å være ledere. Huseklepp, Demidov, Jonsson, Badji, spillere som skulle være offiserer i hver sine ledd er "menige soldater", eller tilskuere på tribunen.


Allikevell vil du ha inn Birkelund...?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Ser på Ballspark. Fakiri prater tøv når han sier at de lagene vi forventer at vi skal slå legger seg kompakt bak. Det er vel bare Glimt som ikke har gått i strupen.

Klovnen Doddo sier "det er en unik situasjon i Bergen fordi ingen foreløpig vil korsfeste Norling. Det hadde jo vært typisk bergensere å ville det. Bare se på Ivar Hoff som fikk 13 kamper." (Sitert etter minne). Klovnen er altså med på å bekrefte myten og løgnen, og henviser til Hoff og 1979.

Skarsfjord fikk 3,6 år.
Nilsen 1,4.
Mjelde 6.
Tordason 3.
Aabrekk 1,5. Han ville vel ikke mer. Ledet oss til bronse i sitt siste år.
Tennfjord 3.
Thoresen 2,5.
Tren på langskudd

krakra

At klubben er tålmodig er må en ting, men Skars hadde en god del folk imot seg allerede første hele sesong, Nilsen fikk vel litt over et år før Stadiontrollet snudde mot ham. Også Mjelde måtte tåle "Mjelde må gå!" rop i store deler av sin Brannkarriere.

Så at vi er så utålmodige er nok ingen blank løgn.

Corran

Dudo: Mener du vi har mannskap til 4-5-1 da?
Eg er litt i tvil. Hvem skal spille enslig spiss? Orlov er ikke god nok med ball etter min mening.
Og hvilken form for 4-5-1 vil du spille? Mener du en flat femmer på midt med 3 sentrale og 2 kanter?
Jeg ser ikke helt at det er noen suksess, men jeg ser hva du mener.
Eg diskuterer litt med meg selv her om jeg skal være uenig eller enig :-)
Men faller ned på at jeg ikke vil se en enslig spiss på Brann igjen. Og tror ikke de har spillere som kan gjøre 4-5-1 underholdende og eg vil heller se de slite med å sette spillet sitt, men gradvis bli bedre til de mestrer det og kanskje supplere på med et par spillere som passer inn i systemet og bli underholdt.
Når et lag får panikk og legger om systemer så går det som oftest dårlig uansett.

Når alt dette er sagt så har vel Norling jukset til en halveis utgave av 4-5-1 de siste kampene og det har ikke hjulpet. Barmen har ikke vært brukt istedenfor Huse pga målteften. Men heller for å assistere midtbanen. Det har ikke hjulpet så mye

Edit: Dette ble et rotet innlegg hvor det ser ut som om jeg ikke er helt enig med meg sjøl Noe som sikkert stemmer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Quote from: Klaus_Brann on May 22, 2014, 20:46:13 PM
Quote from: dudo on May 22, 2014, 17:38:38 PM
Samtidig er punkt 1 så åpenbart at jeg knapt gidder vektlegge det:

- Lederne i laget er langt unna å være ledere. Huseklepp, Demidov, Jonsson, Badji, spillere som skulle være offiserer i hver sine ledd er "menige soldater", eller tilskuere på tribunen.


Allikevell vil du ha inn Birkelund...?


Ja? Men ikke som en leder, som en som fyller en rolle nå tatt av Hassan eller Haugen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Corran on May 22, 2014, 22:11:49 PM
Dudo: Mener du vi har mannskap til 4-5-1 da?


Ja, i langt større grad enn 442. Orlov tar spissplassen,  Haugen, Hassan, Skaanes, Barmen sentralt, Huse, Larsen og Askar på sidene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 22, 2014, 23:58:03 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 22, 2014, 20:46:13 PM
Quote from: dudo on May 22, 2014, 17:38:38 PM
Samtidig er punkt 1 så åpenbart at jeg knapt gidder vektlegge det:

- Lederne i laget er langt unna å være ledere. Huseklepp, Demidov, Jonsson, Badji, spillere som skulle være offiserer i hver sine ledd er "menige soldater", eller tilskuere på tribunen.


Allikevell vil du ha inn Birkelund...?


Ja? Men ikke som en leder, som en som fyller en rolle nå tatt av Hassan eller Haugen.


Hvis han er bedre enn Haugen så er det jo greit, men det blir nok uansett ikke to sentrale inn i sommer, derfor mener jeg vi må se etter en leder. Verken Huse eller Hanstveit passer spesielt bra som kapteiner. Huse virker å ha forferdelig selvtillt for tiden og er helt forknytt foran mål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Lederen må ikke spille sentralt. Det er fint plass til to nye spillere på laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up