• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on May 12, 2014, 07:14:55 AM
I løpet av en sesong så har du marginer med og marginer mot, det jevner seg ut. Kanskje var vi litt heldige på våren. Men, denne diskusjonen har vært oppe før og jeg gikk igjennom alle kampene, og vi hadde flest sjanser i alle kampene vi vant. I den nevnte kampen mot Aafk så har vi 7 sjanser og de 5, vi får 56 i børskarakter, mens de får 46. Altså 19% høyere, i følge eliteguiden i VG.

At vi endte så lavt vi gjorde i fjor og avsluttet sesongen så dårlig, var ene og alene på grunn av at spillerne spilte gåfotball og boikottet Skarsfjord for å få til et skifte av trener.


Børskarakterer er jo piss! I følge VG-børsen er jo vi ligaens nest dårligste lag. Når det gjelder sjansestatistikken i fjor, så hadde vi tatt 35 poeng hvis det var VGs sjansestatistikk som avgjorde kampene. Iflg VGs sjansetabell hadde vi heller ikke flest sjanser i alle kampene vi vant, som du påstår. (Mulig du har sett noen andre sjansetall).  Hadde det vært antall avslutninger som avgjorde, hadde vi tatt 33 poeng. Avslutninger på mål: 34 poeng. På den virkelige tabellen tok vi 39.

Dette med sjansestatistikk er uansett noe man må ta med en klype salt. For jeg vil hevde at et lag som har 3 gigantsjanser er nærmere mål enn et lag som har hatt 5 passe store sjanser.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Slapp av nå. Vi fikk som fortjent i fjor. Ingen grunn til å "frata" Skarsfjord-Brann poeng.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Til sommeren kommer en tikampers-periode der det kan bli få seire hvis vi ikke er i form. Det er ikke mange åpenbare seire her:

6. juli: Viking borte
12. juli: Godset hjemme
20. juli: Stabæk borte
27. juli: Viking hjemme
3. august: LSK borte
10. august: AaFK hjemme
17. august: RBK hjemme
24. august: VIF borte
31. august: MFK hjemme
14. september: Godset borte

Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

RBK - VIF - Molde - Godset er en kjip serie. Skal være fornøyd med ethvert poeng vi får den perioden.

nero

Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2014, 19:21:56 PM
Til sommeren kommer en tikampers-periode der det kan bli få seire hvis vi ikke er i form. Det er ikke mange åpenbare seire her:

6. juli: Viking borte
12. juli: Godset hjemme
20. juli: Stabæk borte
27. juli: Viking hjemme
3. august: LSK borte
10. august: AaFK hjemme
17. august: RBK hjemme
24. august: VIF borte
31. august: MFK hjemme
14. september: Godset borte



Uff, det der kan fort bli en litt lei periode, ja.
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Molde borte 2. pinsedag kan fort bli utsatt. Er nemlig G19 EM-kval på de tider, og både Skaanes og Vindheim er vel høyaktuelle. Med to faste spillere (minst 2 starter siste 3) ute på landslagsoppdrag kan Brann søke om utsettelse. Så viktige som disse to er, så bør jo Brann nesten gjøre det.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Greit, vi har fått et par dårlige nyheter i det siste. Dårlig økonomi, RBH, Demidov, Helge Nilsen.

Men resultatmessig er vi på gang. Spillemessig er vi på gang. Vi begynner å få satt en backrekke. Vi har omsider fått en høyreback som er god begge veier. Folkens, dette blir bra!
Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Neste cuprunde kommer fra NFF onsdag klokken 10.

Florø håper på Brann, og er sikre på at de skal klare å kontre oss i senk:

http://www.firdaposten.no/sport/lokal_fotball/article7343163.ece

Basert på beskrivelsen i lokalavisen, vil jeg gjerne unngå Florø borte.

Dalen på Varden er heller ingen drøm, men langt å foretrekke.

Vard vet jeg ingenting om.

osoerli

Mykje tyder på at generasjonsskiftet har kommt litt seint, eller som julekvelden på kjerringa.  Det seier vel alt når Fakiri er vår beste sentrale midtbanespelar.  Huseklepp, Sævarsson, Askar, Demidov og Sokolowski når han kjem attende, har ikkje nivået.  Dei beste spelarane våre er unge og lokale.  Det er Skaanes, Lorentzen, Vindheim, Larsen, Grønner, Barmen og Haugen som må bera laget på sine skuldre.  Det burde vore motsatt.  Vår klart beste spiss er 16 år.  Her må det handlast.  Men pengar finnst visst ikke.  Og då er det ein smule rart at nokon av dei vart brukt på proffkontrakt til Nissestad.  Han kjem forhåpentlegvis aldri til å spela meir enn 5 kampar på ein sesong.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

5 kamper? Håper det ikke blir mer enn 5 minutter resten av sesongen.

osoerli

5 kampar som er grensa for dei på femmerlista. Og då verkar proffkontrakten frå denne lutfattige klubben meingslaus.  Berre 1 års-kontrakt rett nok, men allikevel pengar i do.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Etter 9 kamper, 2 poeng bak Prahl-skjema.
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: osoerli on May 16, 2014, 19:26:40 PM
5 kampar som er grensa for dei på femmerlista. Og då verkar proffkontrakten frå denne lutfattige klubben meingslaus.  Berre 1 års-kontrakt rett nok, men allikevel pengar i do.


Tre kamper er grensen.
Tren på langskudd

Gulløl

Er det noe å glede seg til i denne sesongen ? Nedrykksfinale i Haugesund i siste serierunde i november ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Quote from: Gulløl on May 20, 2014, 18:52:58 PM
Er det noe å glede seg til i denne sesongen ?


Overgangsvinduene, som vanlig..

dragn

Quote from: Gulløl on May 20, 2014, 18:52:58 PM
Er det noe å glede seg til i denne sesongen ? Nedrykksfinale i Haugesund i siste serierunde i november ?


Barmen har jo spådd cupfinale!

Kruxleiven

0 poeng og enda dårligere statistikk for Norling.  Jeg synrs det er mange grunner til å se bak resultatet i dag. Vi kjører kampen i 45 minutter. Sogndal dessverre 45 minuttet før det. Det som bekymrer meg litt er at fotballen til Norling spriker i alle retninger. I 2. Omgang virker det som vi går vekk fra slik Rikard ønsker å spille og spiller på gammel vane. Det ser dessverre ikke ut som hans fotball virker. Norling skal ha pluss for å ville endre på ting i løpet av kampens gang. Han gjør som oftest kloke bytter og komponerer laget på en god måte. Sybd laget ikke er bra komponert fra begynnelsen av. Sogndal gir oss initiativet i 2. Men man kan ikke basere sin grunnfotball på at alle motstandere vil gjøre det. Synd Rikards basisfotball ikke fungerer.

Lasaron

Synd de enorme forventningene våre er snudd til frykt for nedrykk. Norling er så smått i fare for å bli en flopp.
Tren på langskudd

Henki

Got im himmel så kjipt dette er! Hvis ikke Prosjekt Norling lykkes gir jeg opp at Brann noen gang kommer til å bli et topplag. Da får heller vi og klubben bare innse at vi i beste fall kan bli en middelhavsfarer og sette forventningene ut fra det.
Ballen skal fremover!

Xminator

Brann blir ett topplag igjen neste gang det spyttes penger nok inn i klubben til å kjøpe en stamme i laget.

Brannfan23

May 20, 2014, 20:32:21 PM #872 Last Edit: May 20, 2014, 20:36:33 PM by Brannfan23
Denne gangen skal jeg holde kjeft med Brann nedrykket og heller komme med et forslag til hva Brann kan gjøre for å redde seg ut av denne gjørmen: Dropp Norling fotballen og heller satse på destruktiv gampe fotballen fremover helt til vi klatrer oss ut av bunnstriden. Her er formasjonen jeg vil se :

                                 Piotr
                 Vindheim-Mosjov-Grønner-Hanstveit
                 Huse-Haugen-Fakiri-Barmen-Skaanes
                                   Orlov\Drame

Badji bør omskoleres til midstopper og Demidov som defensiv midtbanespiller.

Belfort

May 20, 2014, 20:32:29 PM #873 Last Edit: May 20, 2014, 20:38:33 PM by Belfort
Klarer ikke å se for meg hvordan dette laget skal ta 22-25 poeng til for å redde plassen. 2 klassespillere må inn for at dette ikke skal risikere å gå til helvete

dudo

Nå har vi kommet dithen at vi med to strake seire neppe klatrer mer enn 2 plasser på tabellen. Det er på høy tid at vi begynner å plukke poeng.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

haak

De klassespillerne skulle ha kommet i vinter, da hallelujastemningen både i og rundt klubben fortsatt runget. Nå er blir det tyngre å få etablerte spillere hit. Trist som faen!

Belfort

Quote from: haak on May 20, 2014, 20:38:52 PM
De klassespillerne skulle ha kommet i vinter, da hallelujastemningen både i og rundt klubben fortsatt runget. Nå er blir det tyngre å få etablerte spillere hit. Trist som faen!


Klarer de ikke det kommer dette til å bli meget skummelt

Romarius

Quote from: Brannfan23 on May 20, 2014, 20:32:21 PM

Badji bør omskoleres til midstopper og Demidov som defensiv midtbanespiller.


Demidov på midten er jeg med på å prøve, men skjønner ikke hvorfor noen har tro på Badji som midtstopper. Vil bare flytte alle de håpløse frisparkene og feilpasningene inn i egen sekstenmeter. Høres ikke ut som noe sjakktrekk.

Kruxleiven

Quote from: Brannfan23 on May 20, 2014, 20:32:21 PM
Dropp Norling fotballen og heller satse på destruktiv gampe fotballen fremover helt til vi klatrer oss ut av bunnstriden.


Kommer aldri i livet til å skje. Enhver trener har stolthet og prinsipper. De fleste står knallhardt på sin filosofi. Uansett hva som skjer. Jeg håper Norling gjør det samme.

osoerli

Quote from: Xminator on May 20, 2014, 20:30:51 PM
Brann blir ett topplag igjen neste gang det spyttes penger nok inn i klubben til å kjøpe en stamme i laget.


No gjekk det nokre år før Strømsgodset vart ein success under Deila.  Og det utan særleg med pengar.  Så med ein god trener som får tid på seg er det fullt mogle.  Kjøpelag greiene kan me overlata til RBK og Molde.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Det er nok en grunn til at det unggutta, i særlig grad fra Brann2, som har gjort det bra og Skars gutter som har gjort det dårlig så langt. Norling ønsker tydeligvis å spille slik Brann 2 spiller. Den fotballen ungguttene er avlet opp med. Derfor tar de den fortere enn de som er hentet til Skarsfjord-stilen. Men jeg har troen på at flere av de vil komme etter.

Det er derfor talentarbeidet er så viktig. Fordi du over tid kan avle frem de spillertypene du ønsker. Det funket ikke med Skars drittfotball, men det kan funke med Norling.

Se på Godset. Mistet nesten alle sine sentrale spillere. De fleste av disse er jo erstattet av egenutviklede spillere. En helt drøss av guttunger har kommet opp der i år og de henger fortsatt med.

Enkelte her inne vil kalle de mange ungguttene i Godset et sykdomstegn. Deila vil nok kalle det et styrketegn.

Huff

Quote from: osoerli on May 20, 2014, 21:22:56 PM
Quote from: Xminator on May 20, 2014, 20:30:51 PM
Brann blir ett topplag igjen neste gang det spyttes penger nok inn i klubben til å kjøpe en stamme i laget.


No gjekk det nokre år før Strømsgodset vart ein success under Deila.  Og det utan særleg med pengar.  Så med ein god trener som får tid på seg er det fullt mogle.  Kjøpelag greiene kan me overlata til RBK og Molde.


Håpet er jo at vi på sikt skal gjøre det samme som Godset, men samtidig ha økonomien til en større klubb, noe som betyr at vi også har penger til å hente gode supplerende spillere.

Kruxleiven

Brian Deane var knallhard på Fotballkveld. Man kan selvsagt si han ikke kjenner laget godt nok. Det han sa var at Brann ikke har vinger til å spille 4-4-2. Så enkelt som det. Jeg kan i hvert fall være enig med at venstresiden ikke fungerer. Verken med Askar eller Larsen. Høyresiden fungerte heller ikke mot Songal. Har Norling alltid spilt 4-4-2/4-4-1-1?

Markmus

Hæ? Fotballkveld starter vel først om noen minutter? Har jeg blingset?
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on May 20, 2014, 21:56:29 PM
Hæ? Fotballkveld starter vel først om noen minutter? Har jeg blingset?


Begynte å lure selv, men han mente vel Fotballkveld etter kampen Sarpsborg - Brann. Og du  har helt rett, Fotballkveld starter straks.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

aleksanderhjelleseth

May 20, 2014, 21:59:15 PM #885 Last Edit: May 20, 2014, 22:06:43 PM by aleksanderhjelleseth

Gulløl

Fotballkveld starter 23.10. En ny dose der klovnen Davy raljerer og ler av Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Quote from: Markmus on May 20, 2014, 21:56:29 PM
Hæ? Fotballkveld starter vel først om noen minutter? Har jeg blingset?


Det gikk på sportskanalen 22:10
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Quote from: Utmedsnolken on May 20, 2014, 22:01:56 PM
Quote from: Markmus on May 20, 2014, 21:56:29 PM
Hæ? Fotballkveld starter vel først om noen minutter? Har jeg blingset?


Det gikk på sportskanalen 22:10
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Quote from: Utmedsnolken on May 20, 2014, 22:01:56 PM
Quote from: Markmus on May 20, 2014, 21:56:29 PM
Hæ? Fotballkveld starter vel først om noen minutter? Har jeg blingset?


Det gikk på sportskanalen 22:10


Så det er reprisen vi ser nå?
Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Er vel fordi de med Sportskanalen skal ha en fordel siden de betaler for det, mens Tv2 er en gratiskanal. Det kan jeg fint leve med.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Har vel mer å gjøre med at Fotballkveld startet så sent i kveld.
Ka du ve?

dudo

Har det ikke vært slik hele sesongen da?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: roaldinho on May 20, 2014, 22:27:40 PMEr vel fordi de med Sportskanalen skal ha en fordel siden de betaler for det, mens Tv2 er en gratiskanal. Det kan jeg fint leve med.

Sportskanalen er da vel gratis?
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

May 20, 2014, 23:23:32 PM #895 Last Edit: May 20, 2014, 23:25:18 PM by roaldinho
Quote from: Utmedsnolken on May 20, 2014, 23:13:28 PM
Quote from: roaldinho on May 20, 2014, 22:27:40 PM
Er vel fordi de med Sportskanalen skal ha en fordel siden de betaler for det, mens Tv2 er en gratiskanal. Det kan jeg fint leve med.


Sportskanalen er da vel gratis?


Er den? Trodde det var betalingskanal. Jeg får den iallefall ikke inn, nå går Canada mot Norge i ishockey VM, og jeg får ikke inn kanalen. Har Canal Digital, forøvrig.

Dessuten er det vel nyhetene, været og sporten pluss en timelang serie før fotballkveld om søndagen? At fotballkveld normalt starter 22:45?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Alt går imot oss. Demidov skulle være ein krumtapp i bakre rekker, med solide Badji og Huseklepp i leddene foran. Istedet kaver me i bunn og klapper oss selv på ryggen over all "framgang" og så kjekt det er med lokale unggutter på banen. Det er nesten litt keiserens klær over situasjonen. Me kan rosemale dagens realiteter og sammenligne med Skarsfjords siste kamper og konkludere med at det er framgang å spore, og ja - på enkelte områder er det bra:

Det produseres sjanser, det kommer fram nye unggutter, men summa summarum er dagens situasjon enkelt og greit uholdbar. Taktikken vår, som åpenbart krever enten langt mer ballsikre spillere og/eller trøtte motstandere har feilet totalt. Norling skal ha ros for ikkje å snu kappen etter vinden, men før eller seinere må det materialisere seg i poeng. Nedrykk med stil kan andre ta seg av, for det er ingen automatikk i at Brann liksom ikkje kan rykke ned. Det er vanskelig å glede seg over Vindheim og Skaanes, når deres gjennombrudd skjer på ein av de dårligste Brann-årgangene i nyere tid.
Gå av.

dokken

Klart vi kan rykke ned. Tromsø gikk fra e-cup til nedrykk, det er et lengre fall enn hvis vi skulle rykke ned. Siden juli i fjor har vi vel vært Norges 12.-13. beste lag. Da begynner vi å nærme oss et punkt der vi kanskje må innse at vi faktisk er så dårlig.

Jeg sliter også med å se at det er så mye positivt som enkelte skal ha det til, og vi nå spiller så mye mer underholdende. Ja, det er tendenser i enkelte perioder. Men de er få og korte.

Når det er sagt: Vi kan ikke legge om kursen midtfjords. Men enkelte justeringer i spillestil/balanse på banen må komme, og det bør gjøres et par grep med spillerstallen i sommer.

StuckedPaaOstlandet

Det er viktig at ikke spillerne tenker at de er for gode til å rykke ned, men jeg tror de har begynt å innse at de må fighte litt ekstra i hver kamp. Jeg tror dette kommer til å snu, men det kan ta litt tid, litt for mye ansvar blir lagt på urutinerte skuldre. Hadde Demidov, Badji og Huseklepp vært der de burde vært formmessig hadde vi nok vært på øvre halvdel av tabellen. Det bør kjøpes en eller to spillere som virkelig passer inn i stilen til Norling, spillere han er sikker på kommer til å levere fra dag en. Spesielt på midtbanen skriker det etter kvalitet.

Brannfan23

Quote from: StuckedPaaOstlandet on May 21, 2014, 00:44:44 AM
Det er viktig at ikke spillerne tenker at de er for gode til å rykke ned, men jeg tror de har begynt å innse at de må fighte litt ekstra i hver kamp. Jeg tror dette kommer til å snu, men det kan ta litt tid, litt for mye ansvar blir lagt på urutinerte skuldre. Hadde Demidov, Badji og Huseklepp vært der de burde vært formmessig hadde vi nok vært på øvre halvdel av tabellen. Det bør kjøpes en eller to spillere som virkelig passer inn i stilen til Norling, spillere han er sikker på kommer til å levere fra dag en. Spesielt på midtbanen skriker det etter kvalitet.


Spørs om økonomien tillater til spillerkjøp i sommeren. Sats heller på kynisk Drillo-Chelsea fotball sånn at klarer å kapre oss noen 3 poenger sånn at vi kan komme ut av bunnstriden.

Go Up