• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

Sindre32

March 03, 2014, 18:08:05 PM #350 Last Edit: March 03, 2014, 18:13:43 PM by Sindre32
Quote from: ostraume on March 03, 2014, 17:35:24 PM
Er det noen som påstår at kjøp av f.eks Dockal er mer langsiktig enn Gamst? Poenget er at sistnevnte, trolig, koster mye og det er lite håp om avkastning ved salg.


Edit: Glem det, leste feil. Lite håp om avkastning på sistnevnte. Men førstenvnte kostet nok en del i overgangssum, sistnevnte koster nok mye i lønn. Totalprisen er nok ikke så ulik, og RBK fikk solgt Dockal.

Ojo

Quote from: Sindre32 on March 03, 2014, 16:28:43 PM
Quote from: Ojo on March 03, 2014, 14:13:13 PM
Quote from: Sindre32 on March 02, 2014, 17:50:26 PM


Du skjønner ikke poenget.

Mange gnåler om at Rosenborg tenker for kortsiktig ved å hente Gamst. Han vil sannsynligvis få to-tre år i RBK-drakten. Hvis RBK hadde hentet inn en yngre spiller med like høyt nivå, ville også den spilleren forsvunnet etter like lang tid (eller kortere, som Dockal (1,5 år) og Hamdallah (1 år).




Nei, du skjønner åpenbart ingenting når du legger deg såpass mye opp i alder.

Hvis RBK henter Gamst, vil han sannsynligvis klare å spille i 3 år for klubben.

Hvis RBK henter f.eks et nytt "megatalent" fra Tsjekkia (som Dockal var i 2011), vil også dette "megatalentet" sannsynligvis forsvinne innen en treårsperiode.

Dermed påstår jeg at det å hente Gamst vil være en minst like "kortsiktig" løsning som å hente en ung og lovende spiller. Er det virkelig så vanskelig å forstå?




krakra


Ojo

Quote from: Ricky on March 03, 2014, 15:54:06 PM
Quote from: Ojo on March 02, 2014, 11:51:32 AMGamst vil være en god signering av Rosenborg. Jeg skjønner ikke alt gnålet om at trønderbartene tenker for kortsiktig ved å hente han.


Quote from: Ojo on March 03, 2014, 14:13:13 PM
Mange gnåler om at Rosenborg tenker for kortsiktig ved å hente Gamst.


Kan strengt tatt ikke se noen som 'gnåler' om dette.


Ikke her inne, nei. Andre steder, som Twitter og VGD.

Ojo

Quote from: dragn on March 03, 2014, 16:07:14 PM
Quote from: Ojo on March 03, 2014, 14:13:13 PM
Quote from: Sindre32 on March 02, 2014, 17:50:26 PM


Du skjønner ikke poenget.

Mange gnåler om at Rosenborg tenker for kortsiktig ved å hente Gamst. Han vil sannsynligvis få to-tre år i RBK-drakten. Hvis RBK hadde hentet inn en yngre spiller med like høyt nivå, ville også den spilleren forsvunnet etter like lang tid (eller kortere, som Dockal (1,5 år) og Hamdallah (1 år).


Mener du helt isolert sett at MGP til RBK i 3 år er en langsiktig løsning? Eller kun i forhold til Hamdallah-saken?


Nei, det er ikke akkurat langsiktig. Men å hente et stortalent, som 2011-Dockal, vil ikke akkurat være en langsiktig investering det heller. Slike spillere forsvinner rimelig raskt.

Corran

Men hvis en slik spiller (som f.eks Dosrsal eller Hamdalah) forsvinner raskt så bør en ha tjent en god slump penger som en kan videre investere og dermed er det en mer langsiktig løsning en f.eks Gamsten som kun er en utgift hvor en ikke sitter igjen med noe etter 3 år (bortsett fra noen unge lovende spillere som gikk sure etter 2 år og stakk pga at Gamst skulle ha spilletid uansett kor dårlig han spillte)
Så JA det er en mer kortsiktig løsning med Gamst i forhold til de som er nevnt i eksempler over, men trenger ikke bli feil for det.
Personlig tror jeg ikke Gamst er god nok lengre og han har slitt benken en god stund nå så.....
Men for all del han kan jo overaske (meg) og vise seg som en kanon spiller på TL nivå de neste 3 årene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

March 03, 2014, 22:59:01 PM #356 Last Edit: March 03, 2014, 23:06:51 PM by dragn
Quote from: Ojo on March 03, 2014, 21:15:01 PM
Quote from: dragn on March 03, 2014, 16:07:14 PM
Quote from: Ojo on March 03, 2014, 14:13:13 PM
Quote from: Sindre32 on March 02, 2014, 17:50:26 PM


Du skjønner ikke poenget.

Mange gnåler om at Rosenborg tenker for kortsiktig ved å hente Gamst. Han vil sannsynligvis få to-tre år i RBK-drakten. Hvis RBK hadde hentet inn en yngre spiller med like høyt nivå, ville også den spilleren forsvunnet etter like lang tid (eller kortere, som Dockal (1,5 år) og Hamdallah (1 år).


Mener du helt isolert sett at MGP til RBK i 3 år er en langsiktig løsning? Eller kun i forhold til Hamdallah-saken?


Nei, det er ikke akkurat langsiktig. Men å hente et stortalent, som 2011-Dockal, vil ikke akkurat være en langsiktig investering det heller. Slike spillere forsvinner rimelig raskt.


Det kan forsvares med tanke på at det antakelig gir billigere arbeidskraft og fortjeneste på videresalg. Se på følgende eksempel: Om Dockal og MGP begge kunne vært i RBK i 3 år, hvem hadde du valgt hvis du skulle tenkt 5 år fram i tid? Dockal uten tvil, på grunn av videresalgspotensiale.

Jose Arrogantio

Nå er ikke RBKs fokus på videresalg, men å vinne ligaen og komme seg til CL snarest mulig, helst i går. RBK tenker ikke langsiktig, og Gamsten blir ikke hentet for hva som skjer om 3 år. Han blir hentet for hva han kan utrette i år og kanskje neste år.

Tom C

Selv om jeg tror at Gamsten sikkert har noe å bidra med på banen fremdeles, så ønsker jeg ikke å se ham i brann. Synes ikke den sportslige gevinsten veier tyngre enn det man taper på å ha en slik "primadonna" type på laget, som sikkert krever å være fast i elleveren til enhver tid. (Sier ikke at jeg vet at han er sånn, men det er inntrykket mitt av han)Tror rett og slett han ikke passer inn i det kollektivet som Norling prøver å bygge opp.

Skulle vi på død og liv signert en "eldre" spiller av denne typen, så ville jeg heller set PVM tilbake igjen. Da hadde jeg vært tryggere på at vi har en som vil blø for drakten.
Aldri mer Obos....

dudo

Jeg har inntrykk av at Gamst er en av de mer profesjonelle spillerne vi har her til lands. Seriøs i den grad at han spiller seg inn igjen på landslaget, og med minst tre år igjen på høyt tl-nivå. Kunne også bidratt med uvurderlig erfaring for alle ungdommene våre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Det virker som at alle fotballspillere som er litt over middels opptatt av hårprodukter automatisk blir oppfattet som primadonnaer...
Rød makt på Hansa

Kagain

For min del skyldes det utelukkende hårmisunnelse. Rooney før hårtransplantasjonen hadde jo en prydbusk i forhold til de sørgelige restene som befinner seg på toppen av min skalle. Ikke rart jeg blir bitter når jeg ser disse sportslige storhetene med sitt flotte hår fare rundt på banen. Primadonna skriker jeg kanskje da, men inni meg gråter jeg :)

aleksanderhjelleseth

Røde Mor, men du er alikavel verdt noe! Du er viktig!
Og forresten, kudos for et lettbeint og fint inlegg, smilte godt her eg sitter med kaffen.

Gulløl

Gamsten sine hårprodukter er noe som vi som opplevde "det harde 80-tallet" på Brann Stadion med
etasjesveiser, hockeysveiser, hentesveiser, overgangshår og linjehår skal takle veldig fint. Krølltenger, fønere og pannebånd var også sentralt på den tiden.  Gamsten kan ALDRI klare å komme i nærheten av dette  ;D



http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=582435
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

For min del, så husker jeg veldig godt den gangen Gamst Pedersen viste fingerne til publikum på en landskamp, der Norge spilte så bedritent dårlig (enda verre enn vanlig) at de fikk pipekonsert. Spillerne gikk stort sett i seg sjøl og tok selvkritikk etter den elendige kampen, bortsett fra Gamst som tydeligvis ikke følte at publikum hadde noe rett til å beklage seg. Hadde ikke sett for meg at noen på landslaget hadde så lite oppe i pappen, kanskje med unntak av Riise-brødrene.
Aldri mer Obos....

Nixon

http://www.brann.no/news/article/15194t6c091fa1c6qkohh1xvo4/title/tv-tett-oppgjor-pa-nymark

Morsom video av trening på Nymark. Likte spesielt godt at Orlov og Demir virker friske.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Synes Dramé virket bedre. Han vant flere baller offensivt, kald når han skulle avslutte og spilte ball i stedet for å avslutte selv da en annen var bedre plassert.
Ingen tvil om hvem jeg vil se med Huseklepp i første seriekamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on March 04, 2014, 17:46:49 PMSynes Dramé virket bedre.


Nå rangerte jeg på ingen måte hvem som var best. Bare at det er flott at Orlov utmerker seg på trening basert på hva han har vist i kamp. Det er vel ingen tvil om at han har det største forventningspresset basert på prislapp og Norling sin iver etter å hente han.
Rød makt på Hansa

krakra

Av de to ja.

Men Drame begynner å ta ham litt igjen.

Sindre32

March 04, 2014, 19:32:59 PM #369 Last Edit: March 05, 2014, 02:46:07 AM by Sindre32
Strengt tatt er vel Dramé foreløpig hakket hvassere, men Orlov har fått spilt mindre med førsteelleveren. De to er nok ikke langt unna likestilte, med Dramé såvidt i førersetet. Kan endre seg før sesongstart. Prislapp bør ikke ha noe å si, så vi får håpe at det for en gangs skyld ikke har det.

Xminator


Nixon

Quote from: Xminator on March 05, 2014, 08:06:17 AM


Høres usannsynlig ut at han skal bli verdt så mye så fort. Selv med 8-9 mål første halvdel av sesongen.
Rød makt på Hansa

dudo

Pris er ikke basert på statistikk i slike tilfeller. Da blir den basert på hvilket potensiale kjøpene klubb vurderer han har.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Vi har sett tilsvarende tippeliga-debutanter forsvinner fort tidligere. Han er nok på listene til en del klubber som faktisk har speidere, og om han viser han tar tippeliganivået så er veien til kjøpknappen kort for en slik spiller. Begynner han å putte så mye som vi trenger for å være gullkandidat, så får Brann henvendelser allerede i sommer.

huleste

http://www.brann.no/latest-news/article/1rcxjg44vhg16141e011ly1phn/title/den-nye-arrangementssjefen-er-pa-plass

Ny arrangementsjef! Hva har det å si fra kampdagene? Merket vi forskjell da Guntveit sluttet i samme stilling?

Xminator

Ett par tap til nå så kan Doddo feire gullmedaljen...

Gulløl

March 09, 2014, 17:02:09 PM #376 Last Edit: March 09, 2014, 17:15:44 PM by Gulløl
Doddo hausser noe jævlig for tiden. Da blir det mer å rive ned når den tid kommer, og kan skal tråkke Norling ned i gjørmen. Bergens Tidende setter vel Brann på gullplass i år selv om de taper resten av treningskampene. De tipper de ihvertfall over det som den realistiske snittsupporteren forventer(4-5-6 plass).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Quote from: Gulløl on March 09, 2014, 17:02:09 PM

De tipper de ihvertfall over det som den realistiske snittsupporteren forventer(4-5-6 plass).

Tror faktisk et overveldende flertall blant oss tipper laget rundt der, ja. Selv begynner jeg imdlertid å bli litt redd for at det kan gå et hakk verre, vi har tross alt fremdeles en god del svake punkter i laget, og midtbanen vår oser ikke akkurat av kvalitet. Vi får se hvor mye av en trollmann Rikard er...
Lions led by donkeys.

Belfort

Klarer Norling å gi oss medalje med de manglene vi har på midtbanen så er det en meget god prestasjon

Klaus_Brann

Quote from: nero on March 09, 2014, 18:24:19 PM
Quote from: Gulløl on March 09, 2014, 17:02:09 PM

De tipper de ihvertfall over det som den realistiske snittsupporteren forventer(4-5-6 plass).

Tror faktisk et overveldende flertall blant oss tipper laget rundt der, ja. Selv begynner jeg imdlertid å bli litt redd for at det kan gå et hakk verre, vi har tross alt fremdeles en god del svake punkter i laget, og midtbanen vår oser ikke akkurat av kvalitet. Vi får se hvor mye av en trollmann Rikard er...


På bakgrunn av en dårlig kamp før sesongstart hvor vi bl.a. stiller med Soko på kant...?
Jeg gir både Norling og laget litt mer tid til å samspille seg før jeg frykter det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Vi har fått inn en bedre trener og en kjempe i forsvar i form av Demidov. Resten av laget er et år eldre og klokere og har likevel for det meste de beste årene foran seg. Men fordi vi ikke ruller over tippeligamotstand så er vi tydeligvis ikke noe bedre enn i fjor...

Folk legger altfor mye i treningskamper. Resultater betyr ingenting, og med så mye variasjon i kamptroppene som det har vært så ville det vært veldig rart om vi virket samkjørte allerede uansett.

Jose Arrogantio

Quote from: nero on March 09, 2014, 18:24:19 PM
Quote from: Gulløl on March 09, 2014, 17:02:09 PM

De tipper de ihvertfall over det som den realistiske snittsupporteren forventer(4-5-6 plass).

Tror faktisk et overveldende flertall blant oss tipper laget rundt der, ja. Selv begynner jeg imdlertid å bli litt redd for at det kan gå et hakk verre, vi har tross alt fremdeles en god del svake punkter i laget, og midtbanen vår oser ikke akkurat av kvalitet. Vi får se hvor mye av en trollmann Rikard er...


Så med andre ord så frykter du at vi ikke kommer til å bli noe bedre enn i fjor tross bedre trener og bedre forsvar, og få tilsvarende forsterkninger i andre lag?

Kjell249

Demidov kommer til å bli en viktig mann i forsvaret, det er jeg ganske sikker på. Like sikker er jeg på at han ikke kommer til å være det fra seriestarten. Det kommer til å ta tid.

Ingen av spillerne vi har hentet virker som umiddelbare forsterkninger av første 11eren, og vi er ikke i nærheten av spillerstallene til Godset, Molde og RBK.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

pidre

Om Demidov blir ein kjempe i midtforsvaret gjenstår å sjå.
Saludar a los monos!

ostraume

Hvorfor skulle han ikke bli det?

Altså, alle kan jo floppe, men finnes det et bedre og sikrere kjøp enn Demidov?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on March 10, 2014, 09:14:05 AM
Om Demidov blir ein kjempe i midtforsvaret gjenstår å sjå.


Nettopp dette jeg mener. Man vet jo aldri, så kan jo like så godt spå oss rett ned. Alle spillerne våre suger og Norling blir en flopp. Positivitet er ikke lov.

Nå har vi en ny trener som står for en spillestil vi liker og har vist ambisjoner på overgangsmarkedet. Men det hjelper visst ikke på humøret til folk her. Når jeg leser forumet virker det minst like negativt som da Skarsfjord var her. Er så lei av pessimisme og negativitet.

krakra

March 10, 2014, 14:03:15 PM #386 Last Edit: March 10, 2014, 14:06:18 PM by krakra
Quote from: Jose Arrogantio on March 10, 2014, 03:37:22 AM
Vi har fått inn en bedre trener og en kjempe i forsvar i form av Demidov. Resten av laget er et år eldre og klokere og har likevel for det meste de beste årene foran seg. Men fordi vi ikke ruller over tippeligamotstand så er vi tydeligvis ikke noe bedre enn i fjor...

Folk legger altfor mye i treningskamper. Resultater betyr ingenting, og med så mye variasjon i kamptroppene som det har vært så ville det vært veldig rart om vi virket samkjørte allerede uansett.
Nettopp, og folk burde ta en titt på hva de andre medaljekandidatene, ikke minst gullfavorittene, har prestert så langt i årets oppkjøring. Det har ikke akkurat vært fyrverkeri. Formtoppen skal jo normalt sitte rundt mai, ikke i starten mars.

Det er typisk enkelte å hype opp hver eneste spiller som blir signert av "super-lagene" Godset, Molde og RBK, mens våre skal snakkes ned. Hva har Sigurdasson og Singh vist så langt? Ingenting. Hadde de levert de samme prestasjonene for oss som de har gjort for Molde foreløbig hadde de vært stemplet som flopper allerede.

Leffen

Klarer ikke å bry meg med oppkjøringskampene. Husker hvor bås vi spilte før 2007-sesongen. Se hvordan det gikk. Så lenge de føler at de er på rett vei internt i troppen tviler jeg på at noen gidder å gi maks før det virkelig teller.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Så konklusjonen der må jo bli at Odd er soleklar medaljekandidat, mens høres ut som det blir nedrykkstrid for Aalesunds. Jaja.

krakra

March 10, 2014, 17:33:29 PM #390 Last Edit: March 10, 2014, 17:36:33 PM by krakra
De eneste som skiller seg ut i særlig grad er RBK. De var pur klasse defensivt i fjor, og i år har de fått inn et par kvalitetsspillere offensivt som gjør at de holder høyt nivå der også. Uten at de defensive er svekket. Eneste spørsmålstegnet hos dem er en svak trener og mangelen på en toppscorer, men de har så mange som kan scorer rundt 10 mål at jeg tror de vil score mer enn nok mål. TLs klart beste stall.

Molde er fortsatt mildt sagt usikre fremover på banen. De mangler en toppscorer. Strengt tatt har de ingen spillere som er naturlig å forvente over ti mål. Midtbanen er også skrantene. Totalt avhengig av at Singh leverer fra dag en. Defensivt er de derimot gode. Så blir det interessant å se hvor stort tapet av team Solskjær blir. Jeg tror det blir ganske stort. Skullerud er ingen topptrener.

Godset mangler også toppscoreren og har få naturlige målscorere igjen i stallen. De er solid svekket på midtbanen etter at både Abdi og Johansen har forsvunnet. Abu er bra, men jeg tror han skal slite med å erstatte Johansen alene. De har endel spennende unggutter i Wikheim, Olsen, Kastrati, Høibråten og Ovenstad som blir spennende. Slår ungguttene deres til kan de bli farlige, men også på talentfronter mangler de målscorere. Vanskelig å se hvem som skal skyte Godset til topps i år. De er nok avhengige av at både Keita og Sørum leverer en makssesong.

Vi har Huseklepp, som er bedre enn begge disse. Vi har også et par spillere som har ligget nær 10 mål de siste sesongene i Orlov og Askar. Pluss en Barmen som har begynt å sette sjansene. De tre som scoret mest for Godset i fjor er Kamara, Diomande og Nana. De to første er borte og Nana er langtidsskadet. De scoret 27 mål i fjor. Ta med Johansen og Abdi så har de mistet spillere som sto for 33 av 66 mål.

Giles

March 10, 2014, 17:38:52 PM #391 Last Edit: March 10, 2014, 17:42:31 PM by Giles
Norling er rett trenertype for Brann, han har ambisjoner om en spillestil som kler Brann. Klubben viser igjen ambisjoner. Så langt alt vel.
Det som ser så himmelropende naivt ut er at de spillerne som spilte i fjor, sammen med noen som ikke fikk spille i fjor plutselig skal prestere så mye bedre. Eneste reelle forsterkning er Demidov om han kommer seg i form. Ingen kan lage gull av gråstein.
Norling og klubben må vise ambisjoner også på spillersiden ellers blir det full flopp. Sier du A så må du si B ellers er A bortkastet.
To, tre virkelige forsterkninger hadde gjort en stor forskjell og hevet nivået mange hakk opp.
Men det var vel i 2015 Brann skulle tilbake i tetstrid.

Jose Arrogantio

Vi må ikke mange steg opp for å være i medaljestrid. Vi var i medaljestrid hele 2011, halve 2012 og halve 2013,  og alle disse årene var det minst like store mangler i laget som det er i år. Laget viser ambisjoner, Demidov og Norling inn er det mest ambisiøse de har gjort på flere år, og det med begrensede midler (uten Mohn ville vi vært mange millioner i minus).

I tillegg har krakra redegjort godt for hvordan både Godset og Molde er svekket i forhold til i fjor. Av de andre medaljekandidatene, så har Aalesunds solgt sin toppscorer, Haugesund sin beste spiller og Viking har mistet en landslagskeeper og har ikke gjort noen store forsterkninger ellers.

Selvfølgelig, mye kan gå galt, men det gjelder alle lag. Det er ingenting som tilsier at ting skal gå så mye verre for oss enn de andre lagene vi måler oss mot. I stedet for å lure på om den og den kan floppe så kan man kanskje se på hva spillerne og trenerne har vist tidligere, og vurdere derfra.

krakra

March 10, 2014, 17:59:54 PM #393 Last Edit: March 10, 2014, 18:01:48 PM by krakra
Quote from: Giles on March 10, 2014, 17:38:52 PM
Norling er rett trenertype for Brann, han har ambisjoner om en spillestil som kler Brann. Klubben viser igjen ambisjoner. Så langt alt vel.
Det som ser så himmelropende naivt ut er at de spillerne som spilte i fjor, sammen med noen som ikke fikk spille i fjor plutselig skal prestere så mye bedre. Eneste reelle forsterkning er Demidov om han kommer seg i form. Ingen kan lage gull av gråstein.
Norling og klubben må vise ambisjoner også på spillersiden ellers blir det full flopp. Sier du A så må du si B ellers er A bortkastet.
To, tre virkelige forsterkninger hadde gjort en stor forskjell og hevet nivået mange hakk opp.
Men det var vel i 2015 Brann skulle tilbake i tetstrid.
Jeg skjønner ikke hvorfor det er så naivt at spillerne skal prestere bedre enn i fjor. Jeg syns det er en helt naturlig forventing når vi har byttet ut en av TLs kjipeste og svakeste trenere med en trener av Norlings kaliber.
Det er ganske absurd å mene at Norling er rett mann inn, og så samtidig mene at han ikke vil utgjøre noen forskjell på spillernes prestasjoner.

Pessimismen hos enkelte minner meg om situasjonen før 2011 der enkelte var sikre på at vi ville ende i bunnstrid og nedrykk med spillere som Piotr, Zsolt, Austin, Torp, Ojo og Guastavino på laget. Kostant nedsnakking og undervurdering av egne spillere og overdrivelser av andre lags kvaliteter. Overdrevent fokus på egne mangler og ignorering av de skrikende manglende våre konkurrenter har.

I fjor var det jo bare Godset som var godt stilt både offensivt og defensivt. Haugesund tok bronse med kun 1-2 spillere som kunne forsterket Brann.

Giles

March 10, 2014, 19:00:31 PM #394 Last Edit: March 10, 2014, 19:03:09 PM by Giles
Trenerbyttet kan gi et stort løft hvis de grunnleggende forutsetningene er i orden. Hvis ikke så er treneren sjanseløs. Et godt eksempel er dessverre mitt engelske lag Leeds som har byttet fra den ene til den andre av " meritterte" managere som skal bringe de tilbake til eliten. De stamper i den samme myra fortsatt og det set ut til at bare den jevne supporter klarer å se sannheten i hvitøyet. Du vinner ingenting med historie og et stort navn på benken.
Det skrives side opp og side ned i avisenes kommentarfelt om mangelen på kvalitet PÅ BANEN uten at klubben eller den servile lokalpressen fatter noenting. De klamrer seg gammelmodig til sin stolte historie og tror mannen på benken skal vinne kampene i kraft av sin egen rett. Rudolf Austin har tillit som den skapende kraft selv om han kontinuerlig har blikket ned i bakken og er for sent inne i alle taklinger. Ingen manager kan gjøre noe med det.
Sesongen som kommer kan selvfølgelig bli brukbar kanskje også med tendenser til spill vi ikke har sett på en stund, men det kan like gjerne gå rett i dass. Alt pekte opp de tre siste årene før 2007. Håper det samme vil skje nå men tror laget trenger den samme tilførselen av kvalitet utenfra også hvis egne talenter skal blomstre.

dudo

Quote from: Giles on March 10, 2014, 19:00:31 PM
Rudolf Austin har tillit som den skapende kraft selv om han kontinuerlig har blikket ned i bakken og er for sent inne i alle taklinger. Ingen manager kan gjøre noe med det.



Det er vel strengt tatt nettopp sånne ting managere KAN gjøre noe med. Kriger blir ikke vunnet av generaler eller soldater, men begge deler sammen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Kanskje vi bør hente Haugesunds strålende kreative playmaker i fjor. Hvem var det igjen?

Nixon

Mange er negative som en forsvarsmekanisme. Gjerne etter å ha gått på noen optimistiske smeller andre sesonger. Og mot slikt hjelper det ikke med oppramsing av andre lag og andre lag sine spillere. Og heller ikke seier eller tap i treningskamper. Her gjelder det å ha nøkterne forventninger slik at man ikke blir skuffet.

Selv er jeg litt rammet av fenomenet og er aldri så lite bekymret over fraværet av det gode samspillet. Og at Norling to treningskamper før seriestart enda ikke har fått spilt inn en førsteellever.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Ja, skjønner det er en forsvarsmekanisme, men synes nå at det er lov å være litt optimist når man plutselig får viljen sin i stedet for å skyve målstolpene lengre vekk. Selv gleder jeg meg til seriestart, og synes det er mer givende å drømme om gull enn å fantasere om nedrykk. Så da blir det litt irriterende å komme til forumet og knapt se noe annet enn negativitet.

At Norling ikke har fått spilt inn en førsteellever ennå er ikke ideelt nei, men siden det ikke har vært så altfor store utskiftninger i stallen så tror jeg ikke det vil ta så altfor mye tid. Avhenger bare av hvor lang tid det tar spillerne å skjønne hvordan Norling vil ha det, da spillerne for det meste allerede kjenner hverandre.


Giles

Haugesund vant ikke på grunn av men på tross av og er eksempelet på at alt er mulig i norsk fotball. Derfor kan Brann gjøre en god resultatmessig sesong i likhet med årene under Skarfjord. Men spillemessig var det lite som pekte mot noe stort. Inntil jeg ser klare tendenser velger jeg å være avventende og kritisk til det jeg ikke synes ser bra ut. Beste tendenser hittil i år var det juniorlaget som viste mot Aalesund på La Manga.

Go Up