• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Gamsten kommer ennå til å holde godt tippeliganivå i et par år til, og i tillegg kommer nok Perry til å bruke Riski i riktig posisjon i stedet for venstre siden om han har Gamsten i laget. God signering for RBK.

tsrqpo

Det frykter eg og-
Han viste godt gammelt slag i landskampene, bedre enn på lenge. Har fremdeles en god fot.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on March 01, 2014, 01:33:18 AM
Gamsten kommer ennå til å holde godt tippeliganivå i et par år til, og i tillegg kommer nok Perry til å bruke Riski i riktig posisjon i stedet for venstre siden om han har Gamsten i laget. God signering for RBK.


Ja, som sagt i en annen tråd er det tullball at han er for dårlig for TL med sine 32 år hvis han er motivert for det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Helt klart en brukbar spiller, selv om jeg ikke kan fordra typen. Uansett glad for at han ikke kommer til oss, da han ville ha kostet mye og ikke akkurat er noe for fremtiden.

Jose Arrogantio

Quote from: Sindre32 on March 01, 2014, 05:22:44 AM
selv om jeg ikke kan fordra typen.



Her har vi nok kjernen i hvorfor folk ikke tror han vil bli noen god signering.

(Sikter ikke til deg, Sindre)

ostraume

Gamsten er mer enn god nok, men han kan jo floppe. Blir fort en hakkekylling.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gepard

March 01, 2014, 10:27:58 AM #306 Last Edit: March 01, 2014, 11:40:59 AM by Gepard

Sindre32

Hvor ofte har han egentlig spilt sentralt? Hvor god er han der, og hvor kreativ er han i den rollen? Enig i at de mangler noe der, men er det da riktig løsning å hente inn en spiller som primært er kant? Jeg er skeptisk hvis det er tilfelle.

Sindre32

Quote from: Jose Arrogantio on March 01, 2014, 05:53:24 AM
Quote from: Sindre32 on March 01, 2014, 05:22:44 AM
selv om jeg ikke kan fordra typen.



Her har vi nok kjernen i hvorfor folk ikke tror han vil bli noen god signering.

(Sikter ikke til deg, Sindre)


Det kan godt stemme. Utover det er det en signering av Demidov-nivå, bare med en litt mindre riktig alder. Jeg hadde ikke vært like postiv til Demidov hvis han var 32.

Kjell249

Quote from: Gepard on March 01, 2014, 10:27:58 AM

Er ikke Mix selvskreven offensiv sentral midtbane? De ønsker nok å bruke han på kant, der Chibuke har spillt med vekslende hell...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Nå er vist ikke mgp klar for rbk likevel. Han vil stjele spilletid fra Skaanes og Hansson om Brann er med i jakten, men begge de er spillere som skal være tålmodige nok til å vente med 30 kamper ett par sesonger til.

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on March 01, 2014, 19:15:20 PM
Nå er vist ikke mgp klar for rbk likevel. Han vil stjele spilletid fra Skaanes og Hansson om Brann er med i jakten, men begge de er spillere som skal være tålmodige nok til å vente med 30 kamper ett par sesonger til.


Er Brann med i jakten? Eller er dette bare en "hvis" scenario?

Uansett, Gamsten vil være en god signering.

pidre

Ja, venstrebeint, vinnarmentalitet, ledartype. Absolutt verdt å bruke pengar på.
Saludar a los monos!

aleksanderhjelleseth

Bra spiller, lame type. nei takk til Gamst, vi selger ikke sjelen til djevelen over en venstrefot og litt rutine.
Og har han virkelig en fantastisk vinnermentalitet? han har jo tapt hele sin karriere. BOOM

Lasaron

Jeg vil ikke at det brukes store penger nå. Vente til sommeren. Da vet man bedre og kan mye lettere gjøre bedre signeringer.
Tren på langskudd

Kagain

Ja, det er vel det som er det store aberet med en ellers god plan. Hvor mye vill denne Gamsten ha for å gjøre en jobb i Brann? Jeg har tidligere vært ute og snakket om dette berømmelige lønnstaket. Vi burde ikke sprenge det for Demidov, og ihvertfall ikke for Gamsten. Mannen har en slepen venstrefot og en meget god høyrefot (da han, om jeg husker rett, er naturlig høyrebent. Han trente venstrefoten opp) men han begynner å bli noe gammel. Han er kreativ nok til å kunne ha noe å by på, men ikke til avsindinge sign-on fees og voldsom lønn...

Hatleking

Det første me må spørje oss er om me treng han. Så er det om han passar inn i laget. Og til slutt - er det økonomisk ansvarleg og kan det vere nok eit trekkplaster?

Eg seier tja. Me manglar ein god venstrefot til frispark og slik. Me manglar ein som er kreativ på eit høgt nivå på midtbana. Han kunne i så fall både spelt på venstrekanten og i rolla atmed Badji. Av kantar så har me heller ikkje så mange. Det er ikkje akkurat slik at me har overvekt av rutinerte spelarar, heller.

Det spørs nok i stor grad på løn og om Norling har bruk for han.

dragn

Jeg må bare si at jeg ikke helt ser det enorme behovet for en kreativ midt, slik jeg har forstått Norlings spel-ide. Kjapt i lengeretning, masse bevegelser, offensive kanter/backer.. for meg virker det mest naturlig å få inn en yderst presis playmaker som kan fordele presise baller på løpene som kommer. Så langt er det vel kun Larsen(?) som har spilt en suksessfull gjennombruddspasning i år, og ellers er pasningskvaliteten noe laber.

Og til så mgp, ja takk dersom han er motivert og ikke topper huse sin lønn

Ojo

Gamst vil være en god signering av Rosenborg. Jeg skjønner ikke alt gnålet om at trønderbartene tenker for kortsiktig ved å hente han. Han er 32 år gammel, men klarer garantert to-tre år til i Tippeligaen. Langt yngre spillere som blir hentet inn av TL-klubber, og som innehar et veldig bra nivå, forsvinner etter to sesonger de også. Toppscorer Hamdallah fikk kun ett år i TL før han gikk videre til Tyrkia. "Megatalentet" fra U21-EM 2011, Borek Dockal, fikk bare 1,5 år i Rosenborg før også han gikk videre til en ny klubb. Gamst er gammel, men har stor erfaring fra verdens beste liga, innehar fortsatt kvaliteter som fotballspiller og vil være en fornuftig mann å ha i troppen.

Jeg ville gjerne sett Gamst i Brann-trøye, hvis lønnen ikke blir helt sinnsyk høy.

Sindre32

March 02, 2014, 17:50:26 PM #319 Last Edit: March 02, 2014, 17:52:42 PM by Sindre32

Xminator


Jose Arrogantio

Og om han blir vippepunktet som får dem inn i CL så kan det fort bli økonomisk gevinst også.

Huff

Så lenge MGP ikke er aktuell for Brann får vi uansett håpe han havner i floppkategorien dersom han vender tilbake til TL. For ligaens del er slike profiler uansett bra.

For Branns del får vi håpe Demidov havner i motsatt kategori. Er uansett vanskelig å bedømme hvem som slår til og hvem som ikke gjør det, men normalt sett er vel ståa at jo eldre de tilbakevendte proffene er jo mindre er sjansen for at de kommer hjem med suksess. 

Henki

Quote from: Jose Arrogantio on March 02, 2014, 21:12:22 PM
Og om han blir vippepunktet som får dem inn i CL så kan det fort bli økonomisk gevinst også.


Det blir jo uansett et sjansespill å satse på det. Jeg synes det er rart av RBK å på ene siden uttale at de vil gjøre økonomiske innskjæringer og på andre siden henter en spiller som garantert blir svært dyr i drift. Men nå er det jo ikke noe nytt at springen står på fullt og proppen ute på Lerkendal. Det har det gjort en stund.
Ballen skal fremover!

Gulløl

BT har i dagens avis satt opp laget(med begrunnelser) som burde fått tillit om det hadde vært seriepremiere i dag:

                    Leciejewski
Sævarsson - Grønner - Mojsov - Hanstveit
    Larsen -  Barmen - Badji - Skaanes
                   Orlov - Huseklepp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Bytt ut Mojsov og Orlov, så er de der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Orlov skal vise mye de siste treningskampene og på treningsfeltet for å starte.

tsrqpo

Quote from: Xminator on March 03, 2014, 06:24:44 AM
Orlov skal vise mye de siste treningskampene og på treningsfeltet for å starte.

nero

Quote from: tsrqpo on March 03, 2014, 07:15:39 AM
Quote from: Xminator on March 03, 2014, 06:24:44 AM
Orlov skal vise mye de siste treningskampene og på treningsfeltet for å starte.

Nei, Drame har vel ikke akkurat imponert, han heller.
Lions led by donkeys.

Kagain

Ikke uventet. Ja, gutten har stort talent. Ja, Brann gjorde nok en god deal når de tok sjansen på å signere gutten slik at han kom til klubben som 18-åring. Men jeg vil da tro at han er en billigere spiller enn denne Orlov. Siden Orlov er dyrere så blir vel han foretrukket, men da får vi håpe at Dramé får noen innhopp og har den nødvendige tålmodigheten. Så får vi jo se om han innfrir forventningene etterhvert.

Xminator

Nå har Drame vist mer enn Orlov og det bør være hevet over enhver tvil at potensialet både sportslig og økonomisk er veldig mye høyere. Jeg kan ikke se noe Orlov har vist som skal tilsi han bør starte før Drame pr dags dato.

Tom C

March 03, 2014, 11:30:27 AM #331 Last Edit: March 03, 2014, 11:31:58 AM by Tom C
Vanskelig balansegang det der. Kan jo også hende at Orlov viser mer på trening enn vi har sett i treningskampene hittil, og da kan det jo hende at det er lurt å gi ham sjansen til å bevise hva han kan i obligatoriske kamper. Kan jo fort bli stemplet flopp dersom han med den prislappen blir forbigått av en 18 årig debutant. Selvtillit er en veldig viktig del når man skal prestere, og det er vel større sjanse for å ødelegge orlovs selvtillit enn Drame, som ennå er veldig ung. Tror ikke det er så svart/hvitt at en av disse er bedre enn den andre i alt. Det handler dessuten også om selvtilllit og flyt. Samt å gjøre spillerne rundt seg gode. Håper at Drame blir en kanonspiller etterhvert, men vil ikke avskrive Orlov før vi har sett han i kamper som betyr noe.
Aldri mer Obos....

dragn

Hva er BTs begrunnelse for valget av Orlov?

Nixon

Hverken Dramé eller Orlov har vist nok til at jeg vil ha noen av de i startoppstillingen. Den av de to som kommer til å spille vil være vår svakeste spiller slik det har sett ut så langt.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Slik jeg har sett det så langt er Dramé best på sitt beste. Han er også den mest underholdende typen. Størst mulighet for å skape begeistring.
Tren på langskudd

Gulløl

March 03, 2014, 12:38:20 PM #335 Last Edit: March 03, 2014, 12:43:36 PM by Gulløl
Med kun tre treningskamper igjen vil nok Rikard Norling samspille det spissparet som skal starte i serieåpningen. Enten Dramé eller Orlov vil nok få bortimot full spilletid i de kampene sammen med Huseklepp. Tror det blir Orlov på grunn av prislappen og at Norling vil bevise at sitt største kjøp er riktig. For at Dramé skal bli valgt bør han ha vist seg som en klart bedre spiller i treningskampene men det har han ikke, han er ganske jevn med Orlov. Dramé får nok rikelig med innhopp utover i vårsesongen så 18 åringen får nok av muligheter til å vise at han fortjener en startplass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ojo

Quote from: Sindre32 on March 02, 2014, 17:50:26 PM


Du skjønner ikke poenget.

Mange gnåler om at Rosenborg tenker for kortsiktig ved å hente Gamst. Han vil sannsynligvis få to-tre år i RBK-drakten. Hvis RBK hadde hentet inn en yngre spiller med like høyt nivå, ville også den spilleren forsvunnet etter like lang tid (eller kortere, som Dockal (1,5 år) og Hamdallah (1 år).


Ricky

Quote from: Ojo on March 02, 2014, 11:51:32 AMGamst vil være en god signering av Rosenborg. Jeg skjønner ikke alt gnålet om at trønderbartene tenker for kortsiktig ved å hente han.


Quote from: Ojo on March 03, 2014, 14:13:13 PM
Mange gnåler om at Rosenborg tenker for kortsiktig ved å hente Gamst.


Kan strengt tatt ikke se noen som 'gnåler' om dette.

dragn

March 03, 2014, 16:07:14 PM #338 Last Edit: March 03, 2014, 16:10:54 PM by dragn
Quote from: Ojo on March 03, 2014, 14:13:13 PM
Quote from: Sindre32 on March 02, 2014, 17:50:26 PM


Du skjønner ikke poenget.

Mange gnåler om at Rosenborg tenker for kortsiktig ved å hente Gamst. Han vil sannsynligvis få to-tre år i RBK-drakten. Hvis RBK hadde hentet inn en yngre spiller med like høyt nivå, ville også den spilleren forsvunnet etter like lang tid (eller kortere, som Dockal (1,5 år) og Hamdallah (1 år).


Mener du helt isolert sett at MGP til RBK i 3 år er en langsiktig løsning? Eller kun i forhold til Hamdallah-saken?

Sindre32

Quote from: Ojo on March 03, 2014, 14:13:13 PM
Quote from: Sindre32 on March 02, 2014, 17:50:26 PM


Du skjønner ikke poenget.

Mange gnåler om at Rosenborg tenker for kortsiktig ved å hente Gamst. Han vil sannsynligvis få to-tre år i RBK-drakten. Hvis RBK hadde hentet inn en yngre spiller med like høyt nivå, ville også den spilleren forsvunnet etter like lang tid (eller kortere, som Dockal (1,5 år) og Hamdallah (1 år).



krakra

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå det.

Sindre32

Quote from: krakra on March 03, 2014, 16:35:22 PM
Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå det.


Hvorfor ikke? Hvilken sammenheng ser du?

krakra

At disse "langsiktige" kjøpene bare var der en liten stund, kortere enn det kan forventes at Gamsten holder høyt TL-nivå.

Sindre32

Et nivå det er usikkert om er bedre før han kommer, da spillere som har prestert i andre ligaer ofte ikke presterer i Norge, en spiller som legger opp om få år og en spiller som uansett ikke kan selges. I tillegg en spiller det garantert blir dyrere å lønne.

Jeg ser for det første ikke hvordan handlene kan sammenliknes. For det andre ser jeg ikke hvorfor det er vanskelig å se at Gamsten i så måte er en spiller man aldri får solgt. Men han kommer i så fall "gratis", dvs. klubben hans skal ikke ha overgangssum.

Det eneste sammenliknbare er at man ikke er helt sikker på hvor godt han kommer til å gjøre det.

krakra

Den eneste forskjellen er at man ikke kan regne med å selge Gamst. Ellers er det ikke noen store forskjeller, og en del av disse unge forsvinner jo gratis de og.

Sindre32


krakra

Bare èn ting er ulik, og den er ikke så ulik. Når det er kun en forskjell er det sammenlignbart. Hvis ikke hadde det vært identisk.

ostraume

Er det noen som påstår at kjøp av f.eks Dockal er mer langsiktig enn Gamst? Poenget er at sistnevnte, trolig, koster mye og det er lite håp om avkastning ved salg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Sindre32

Quote from: krakra on March 03, 2014, 17:09:50 PM
Bare èn ting er ulik, og den er ikke så ulik. Når det er kun en forskjell er det sammenlignbart. Hvis ikke hadde det vært identisk.


Bare alderen, da? Ellers er alt likt?

Sindre32

March 03, 2014, 17:54:08 PM #349 Last Edit: March 03, 2014, 18:00:32 PM by Sindre32
Videresalgspotensial, forventet lønn?

Go Up