• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Norling-vil-dyrke-spillestilen-kompromisslost-433665_1.snd#.U2PNc8saySM

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Bunnlaget-AaFK-hadde-timelangt-oppvaskmote-433709_1.snd#.U2PN6MsaySM

Mens bunnkollega oransjepakket har krisemøte er Brann nesten foruroligende rolige. Det er fortsatt tidlig i sesongen, men jeg håper ikke at det går for mye prestisje i spillestil for Norling, og at det vil bli gjort endringer dersom poengfangsten ikke blir bedre fremover.
Rød makt på Hansa

Lasaron

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Mathisen-med-rad-til-Brann-433702_1.snd#.U2PSFIF_sjY

Enig med Mathisen her. Norling har min fulle støtte til å kjøre på med spillestilen. Men han må se til å samkjøre et stopperpar uten Jonsson (helst Demidov og Grønner), samt slutte å bruke Sæv (uten å erstatte ham med Jonsson). Han må heller ikke sette inn Badji fra start før han har overbevist på Brann 2 og gjennom innhopp (ja, jeg vet jeg repeterer meg selv, en kjepphest skal dog repeterest).
Tren på langskudd

tsrqpo

I mitt hode er det ingen tvil om at det er det som er fasiten, å holde seg til Norling-filosofien. Han har nok noen navn på blokka som passer bedre inn en dagens spillere.
Jeg blir meget ovverasket om vi ikke blir bedre å bedre utover sesongen, og direkte god 2015. Jeg hadde ikke den truen med di forrige trenerene..

Belfort

Men ingen tvil om at det er press nå, hvor mange kamper kan det gå med tap før vi ser at dette blir en kamp om å overleve. Vil vi da måtte ta en Tom Nordlie, på samme måte som Viking måtte gjøre da Prahl ikke leverte?

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on May 02, 2014, 19:12:21 PM
Men ingen tvil om at det er press nå, hvor mange kamper kan det gå med tap før vi ser at dette blir en kamp om å overleve. Vil vi da måtte ta en Tom Nordlie, på samme måte som Viking måtte gjøre da Prahl ikke leverte?


Eller skal vi holde troen slik Molde gjorde i fjor og ble betalt med cupgull og medaljefavoritt i år?

Belfort

May 02, 2014, 19:59:42 PM #805 Last Edit: May 02, 2014, 20:38:15 PM by Belfort
Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 19:43:35 PM
Quote from: Belfort on May 02, 2014, 19:12:21 PM
Men ingen tvil om at det er press nå, hvor mange kamper kan det gå med tap før vi ser at dette blir en kamp om å overleve. Vil vi da måtte ta en Tom Nordlie, på samme måte som Viking måtte gjøre da Prahl ikke leverte?


Eller skal vi holde troen slik Molde gjorde i fjor og ble betalt med cupgull og medaljefavoritt i år?


Ikke sammenligningsgrunnlag i det hele tatt. Solskjær og Molde hadde dokumentert at de hadde kvaliteten to år på rad før de slet i fjor. Alle visste at det var kun et tidsspørsmål før det ville løsne.

Brann sitt problem er at det ikke ligger dokumentert kvalitet i stallen. Ingen vet om de har det i seg, i såfall bare basert på antagelser. Lar vi det gå for lenge uten at det blir poeng vil dette bli meget farlig !

Jose Arrogantio

May 02, 2014, 20:33:47 PM #806 Last Edit: May 02, 2014, 20:39:03 PM by Jose Arrogantio
Brann har vist de tre forrige årene hvor vi har ligget på øvre halvdel at vi har kvalitet nok i stallen til å være over gjennomsnittet. Du snakket om å hente inn trener for å overleve, ikke for å hente gull, da trenger vi ikke å ha dokumentert at stallen er toppnivå, bare at den er god nok til å holde seg komfortabelt over nedrykk, noe den har gjort tre år på rad.

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 20:33:47 PM
Brann har vist de tre forrige årene hvor vi har ligget på øvre halvdel at vi har kvalitet nok i stallen til å la være å kjempe om å unngå nedrykk.


Synes du det har gått i riktig retning de to siste årene?

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on May 02, 2014, 20:36:01 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 20:33:47 PM
Brann har vist de tre forrige årene hvor vi har ligget på øvre halvdel at vi har kvalitet nok i stallen til å la være å kjempe om å unngå nedrykk.


Synes du det har gått i riktig retning de to siste årene?


Nei, men de to siste årene har vi solgt unna Guastavino, Ojo og Austin. Denne gangen har vi ikke mistet noen nøkkelspillere siden forrige sesong.


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 20:40:09 PM

Nei, men de to siste årene har vi solgt unna Guastavino, Ojo og Austin. Denne gangen har vi ikke mistet noen nøkkelspillere siden forrige sesong.


Hvor mange av fjorårets spillere er du glad for at vi ikke har mistet?

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 20:45:52 PM


Er helt enig med deg, jeg vil heller ikke ha inn noen ny trener. Vi har en av nordens beste trenere nå. Problemet er at vi ikke kan gå alt for lenge å vente på at det skal løsne, da vil etterhvert det utenkelige skje. Spørsmålet er hvilke grep vil klubben og treneren da gjøre?

Utmedsnolken

Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 20:40:09 PM
Quote from: Belfort on May 02, 2014, 20:36:01 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 20:33:47 PM
Brann har vist de tre forrige årene hvor vi har ligget på øvre halvdel at vi har kvalitet nok i stallen til å la være å kjempe om å unngå nedrykk.


Synes du det har gått i riktig retning de to siste årene?


Nei, men de to siste årene har vi solgt unna Guastavino, Ojo og Austin. Denne gangen har vi ikke mistet noen nøkkelspillere siden forrige sesong.


Fjorårets velkomponerte stall hvor vi var det nest-dårligste laget siste 14(?) kampene (korriger meg gjerne statistikk-krøvel)
"og der snubler Sæternes igjen"

Jose Arrogantio

May 02, 2014, 23:06:48 PM #814 Last Edit: May 02, 2014, 23:15:03 PM by Jose Arrogantio
Quote from: Belfort on May 02, 2014, 21:29:59 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 20:40:09 PM

Nei, men de to siste årene har vi solgt unna Guastavino, Ojo og Austin. Denne gangen har vi ikke mistet noen nøkkelspillere siden forrige sesong.


Hvor mange av fjorårets spillere er du glad for at vi ikke har mistet?


Huseklepp, Leciejewski, Demir, Haugen, Askar, Skaanes og Larsen.

I tillegg er jeg glad for å ha fått inn Demidov og Orlov.

Jose Arrogantio

Quote from: Utmedsnolken on May 02, 2014, 22:09:55 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 20:40:09 PM
Quote from: Belfort on May 02, 2014, 20:36:01 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 20:33:47 PM
Brann har vist de tre forrige årene hvor vi har ligget på øvre halvdel at vi har kvalitet nok i stallen til å la være å kjempe om å unngå nedrykk.


Synes du det har gått i riktig retning de to siste årene?


Nei, men de to siste årene har vi solgt unna Guastavino, Ojo og Austin. Denne gangen har vi ikke mistet noen nøkkelspillere siden forrige sesong.


Fjorårets velkomponerte stall hvor vi var det nest-dårligste laget siste 14(?) kampene (korriger meg gjerne statistikk-krøvel)


Med et lag blottet for selvtillit.

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on May 02, 2014, 21:36:50 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 02, 2014, 20:45:52 PM


Er helt enig med deg, jeg vil heller ikke ha inn noen ny trener. Vi har en av nordens beste trenere nå. Problemet er at vi ikke kan gå alt for lenge å vente på at det skal løsne, da vil etterhvert det utenkelige skje. Spørsmålet er hvilke grep vil klubben og treneren da gjøre?


Regner med at hvis vi ligger i sumpen rundt sommertider vil pengesekken løsne, selv om det vil føre til (større) underskudd på budsjettet. Gjerne med onkel Trond i ryggen. Det vi trenger mer en noe annet er en spiller av typen Austin, som kan roe ned backrekken å få de til å holde fokus en hel kamp samtidig som han dominerer midtbanen. En leder enten på midtbanen eller i midtforsvaret.

Superjack

Laget trenger en Kvisvik, en som er en humørspreder i garderobe og på banen. Som liker å lage show.
En av de tingene som Skars fikk til var å fjerne all slike, skulle bare ha dønn seriøse mennesker.

Og en midtstopper, en som kan gå inn og ha stor fart og tekkevidde sammen med Demidov. Kan ikke fortsette med porselensmannen i hver 5 kamp.
Brannsupporter.

nero

Quote from: Superjack on May 03, 2014, 07:19:32 AM
Laget trenger en Kvisvik, en som er en humørspreder i garderobe og på banen. Som liker å lage show.
En av de tingene som Skars fikk til var å fjerne all slike, skulle bare ha dønn seriøse mennesker.

Og en midtstopper, en som kan gå inn og ha stor fart og tekkevidde sammen med Demidov. Kan ikke fortsette med porselensmannen i hver 5 kamp.

De trenger vel også en skikkelig kapteinstype som kan ta tak når det butter i mot.
Lions led by donkeys.

Giles

Krøvels innlegg hvor han forutser poengfangsten resten av året er genialt!
Skal bli morsomt å følge. 
Fint å se en god realist i aksjon som i tillegg er enda mer pessimistisk enn meg selv.

krøvel vellevold

Quote from: Giles on May 03, 2014, 14:23:30 PM
Krøvels innlegg hvor han forutser poengfangsten resten av året er genialt!
Skal bli morsomt å følge. 
Fint å se en god realist i aksjon som i tillegg er enda mer pessimistisk enn meg selv.



Ironi/overdrivelse er ikke lett på nett.
Legg ned hele klubben!

Giles

Nettopp, men jeg tror du får mer rett enn du tror selv.
Skal vi si 70%?

nero

Jeg er også rett at du kan bli litt mer sannspådd enn du selv tror, Krøvel.

Vi bør vel greie å holde to tanker i hodet samtidig: a) Norling er en dyktig mann, og vil få oss på fote etter hvert og b) stallen er tynn og vi kan havne i trøbbel av den grunn.
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Når pariodien blir speil av virkeligheten...

Går an å ha to tanker i hodet samtidig, men prøv å la vær å bli schizofren. "Norling er en dyktig mann som vil få oss på fote etter hvert" og "å spå at stallen som kom på 8. plass i fjor skal få 8 poeng i år under ny trener er mer sannspådd enn man skulle tro" er selvmotsigende tankegang.





Lasaron

Men vi må ikke se oss blind på 8. plassen. Skarsfjord forlot oss ikke som det 8. beste laget i Norge akkurat. Men det har tatt lenger tid å bøte på skadene enn jeg hadde trodd. Poengfangsten de to siste tredelene av fjorårssesongen står ikke i stil med hvor god jeg tror stallen egentlig var, så mye gikk på det mentale.
Tren på langskudd

dudo

Jeg er veldig overrasket over den dårlige starten vår. Og når det er sagt så har vi som alle påpeker slitt med mye stang ut, og jeg er skråsikker på at dette ikke ender med noe nedrykk. Laget HAR utviklet seg siden i fjor høst, det er åpenbart, men vi sliter i begge ender av banen. Huseklepp må begynne å levere, Hassan og Haugen må spille flest mulig kamper sammen til vi får inn kvalitet, og midtforsvaret ... Akk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

May 04, 2014, 10:10:41 AM #826 Last Edit: May 04, 2014, 10:54:04 AM by nero
Quote from: Jose Arrogantio on May 03, 2014, 18:02:37 PM
. "Norling er en dyktig mann som vil få oss på fote etter hvert" og "å spå at stallen som kom på 8. plass i fjor skal få 8 poeng i år under ny trener er mer sannspådd enn man skulle tro" er selvmotsigende tankegang.






Hmm, var det virkelig det jeg skrev? Tror jeg har blitt schizofren. Jeg får sjekke innlegget mitt som står ovenfor Joses en gang til...
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Quote from: nero on May 04, 2014, 10:10:41 AM
Quote from: Jose Arrogantio on May 03, 2014, 18:02:37 PM
. "Norling er en dyktig mann som vil få oss på fote etter hvert" og "å spå at stallen som kom på 8. plass i fjor skal få 8 poeng i år under ny trener er mer sannspådd enn man skulle tro" er selvmotsigende tankegang.






Hmm, var det virkelig det jeg skrev? Tror jeg har blitt schizofren. Jeg får sjekke innlegget mitt som står ovenfor Joses en gang til...


Du skrev det første sitatet, andre er en parafrase. Men selvsagt jeg kan godt endre det til "Jeg er også rett at du kan bli litt mer sannspådd enn du selv tror, Krøvel.", vil ennå være en selvmotsigelse til den neste setningen i posten din.

nero

Nei. Jeg skrev at han kunne bli litt mer sannspådd enn hantrodde, med andre ord at vi kommer til å tape mange kamper i år. Det at vi kommer til å gjøre det relativt dårlig i denne sesongen virker jo ikke helt usannsynlig nå. Det gjør ikke Norling nødvendigvis til en dårlig trener. Så jeg ser ikke helt selvmotsigelsen her.
Lions led by donkeys.

krakra

Er det ikke svakt hvis han gjør det dårligere enn Skarsfjord?

nero

Quote from: krakra on May 04, 2014, 16:35:26 PM
Er det ikke svakt hvis han gjør det dårligere enn Skarsfjord?

Jo, det er nok svakt, men Rom ble ikke bygget på en dag. Dette kan bli en vond sesong, men vi må gi ham tid. Skars fikk tross alt tre år før han fikk foten.
Lions led by donkeys.

pidre

Etter sju serierunder er vi 1 poeng bak Prahl-skjema. I dei 4 neste rundane tok Viking 8 poeng.

Forøvrig gjekk også Prahl ut med gull-målsetting før seriestart i 2006.
Saludar a los monos!

Huff

Jeg satt nesten med inntrykk av at Brann spilte treningskamp i dag. De øver på noe de ikke helt mestrer, og på tross av at de ikke mestrer dette går en ikke på kompromiss med stilen og øver heller videre. Jeg tror dette gjør at resultatene blir ekstra dårlige innledningsvis, men at vi kommer etterhvert, så lenge spillerne har troen vel og merke. Dersom spillerne mister den er dette prosjektet på full fart inn i katastrofen.

Forøvrig tilhører jeg dem som så en del Malmø-kamper på nett etter at Norling ble høyaktuell. de var langt mer direkte enn Brann var i dag, tror vi blir mer direkte når vi mestrer angrep mot etablert og forsvarsspillet skikkelig. Sammenligningen med Prahl blir kanskje mer og mer relevant, men jeg tror ikke spillerne mister troen på Norling slik siddisene gjorde med Prahl, jeg tror vår svenske kan selge kull til Newcastle, sand til Sahara sprit til langrennsutøvere på en halv formiddag, og med tiden kommer ting til å begynne å funke og da ser en oftere det strålende angrepsspillet en ser glimtvis.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on May 04, 2014, 16:35:26 PM
Er det ikke svakt hvis han gjør det dårligere enn Skarsfjord?


Hva er "dårligere enn Skarsfjord"? 8.plassen i fjor er jo bare halve storyen. Vi var kun det 12. beste laget i høst. Og før Skars forsvant (før siste runde) var vi vel enda lavere nede på høsttabellen. Så strengt tatt kan man si at en 10.plass er forbedring.

Vi har nå tatt fem poeng på de syv første til Norling. På de syv siste til Skars tok vi tre. Og vi skaper mer nå, vi går for seier når vi får utligning mot slutten - det gjorde vi ikke i fjor, osv.
Legg ned hele klubben!

krakra

May 11, 2014, 16:29:10 PM #834 Last Edit: May 11, 2014, 16:31:42 PM by krakra
Spillet er i bedring og de gode periodene blir lengre for hver kamp. De to siste bortekampene er på et helt annet nivå enn det vi leverte på bortebane i fjor og tar vi et poeng til borte har vi tatt like mange poeng som vi tok borte i hele fjor. Vi har noen unge spillere som er veldig lovende og som allerede er sentrale i spillet. Spesielt høyresiden med Vindheim og Skaanes.

De svake periodene er fortsatt ekstremt svake. De såkalte etablerte som en forventer skal ta ansvar. Demidovvhar vært en katastrofe. Selv om han var noget opphypet da han var i RBK ved siden av Stadsgaard og bak Annan så skal han være en kvalitetsstopper. Får vi hevet bunnivået, ryddet unna noen personlige feil og nøkkelspillerne begynner å prestere kan det bli veldig bra.

Jeg har troen på at Norling skal få i gang både Demidov, Badji og Huseklepp. Han virker ikke som typen som gir opp spillere etter noen få runder. Hvis det skjer blir vi farlige.

Vi har også spillere som Lorentzen, Drame og Hansson som kan slå til når som helst.

dragn

Quote from: krøvel vellevold on May 04, 2014, 21:03:36 PM
Quote from: krakra on May 04, 2014, 16:35:26 PM
Er det ikke svakt hvis han gjør det dårligere enn Skarsfjord?


Hva er "dårligere enn Skarsfjord"? 8.plassen i fjor er jo bare halve storyen. Vi var kun det 12. beste laget i høst. Og før Skars forsvant (før siste runde) var vi vel enda lavere nede på høsttabellen. Så strengt tatt kan man si at en 10.plass er forbedring.

Vi har nå tatt fem poeng på de syv første til Norling. På de syv siste til Skars tok vi tre. Og vi skaper mer nå, vi går for seier når vi får utligning mot slutten - det gjorde vi ikke i fjor, osv.


Poeng og plasseringsmessig var vel 8. plassen HELE storien bokstavelig talt... Alle lag har oppturer og nedturer. Stilkarakterene kan vi alltids diskutere, men tabellen er det som definerer hvor god vi var, og er. Det er jo ikke sånn at Chelsea er et dårlig lag fordi dem forsvarer seg til en semi i Champions League nødvendigvis! ;)

Nixon

Vi er vel i Norling-rute i forhold til når de andre lagene han har trent har begynt å prestere i systemet hans?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: dragn on May 11, 2014, 16:52:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 04, 2014, 21:03:36 PM
Quote from: krakra on May 04, 2014, 16:35:26 PM
Er det ikke svakt hvis han gjør det dårligere enn Skarsfjord?


Hva er "dårligere enn Skarsfjord"? 8.plassen i fjor er jo bare halve storyen. Vi var kun det 12. beste laget i høst. Og før Skars forsvant (før siste runde) var vi vel enda lavere nede på høsttabellen. Så strengt tatt kan man si at en 10.plass er forbedring.

Vi har nå tatt fem poeng på de syv første til Norling. På de syv siste til Skars tok vi tre. Og vi skaper mer nå, vi går for seier når vi får utligning mot slutten - det gjorde vi ikke i fjor, osv.


Poeng og plasseringsmessig var vel 8. plassen HELE storien bokstavelig talt... Alle lag har oppturer og nedturer. Stilkarakterene kan vi alltids diskutere, men tabellen er det som definerer hvor god vi var, og er. Det er jo ikke sånn at Chelsea er et dårlig lag fordi dem forsvarer seg til en semi i Champions League nødvendigvis! ;)


Når man blir nr. 8 som følge av en "god" første halvdel, så forteller en 8.plass bare halve historien om nivået på laget Norling overtok. Høsten 2013 var vi bare det 12. beste laget. Seirene hjemme våren 2013 har lite å gjøre med det Norling overtok desember 2013.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2014, 17:14:09 PMSeirene hjemme våren 2013 har lite å gjøre med det Norling overtok desember 2013.


Tja, det viste vel et potensiale i laget som var bedre enn den begredelige høstsesongen i alle fall. Men helt enig at slutten veier tyngst.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on May 11, 2014, 17:04:19 PM
Vi er vel i Norling-rute i forhold til når de andre lagene han har trent har begynt å prestere i systemet hans?


Han fikk 10 poeng i løpet av de 8 første kampene for Malmö. Så ikke så veldig forskjellig fra starten med oss, resultatmessig i hvert fall.

krakra

Men det tar nok tid å få snudd mentaliteten i en stall som gjennom tre år har blitt foret med at de ikke er gode nok. Av treneren, men også egne supportere og media har svartmalt denne stallen noe voldsomt og det tar tid å gjøre noe med. I tillegg skal et helt nytt spillemønster settes. Det er ikke gjort med en gang, men vi begynner å se tegn på at både spill og selvtillitt er i bedring.

pidre

Det ser bedre ut, og eit spelemønster begynner å vise seg. Vi er likevel langt bak dei beste laga i TL. Det trengs ein klassesignering eller to i sommarvinduet, spesielt ettersom ein av dei vi henta i vinter likevel kanskje ikkje er øverste hylle.

Er vel berre Orlov som var Norling sin signering, blir interssant å sjå kven han (evnt) hentar i sommar.
Saludar a los monos!

Markmus

Quote from: pidre on May 11, 2014, 19:10:02 PM
Det ser bedre ut, og eit spelemønster begynner å vise seg. Vi er likevel langt bak dei beste laga i TL.


Selvsagt er vi langt bak de beste lagene, men det sier jo også seg selv når vi i tre sesongen har spilt Skarsfjordsk. Da endrer man ikke spillestil over natten.

Som jeg sa før sesongstart: det kommer til å se utrolig klønete ut i store deler av sesongen.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Akkurat!
Jeg har sett en del såkalte eksperter ikke forstå seg på at det skal ta såpass med tid når Bradley fikk resultater umiddelbart, men det er stor forskjell på disse lagene også.
Bradley tok over et lag på vei opp og frem og uten noe som helst press fra noen, mens Norling fikk det totalt motsatte.

Det er klart det blir et mye vanskeligere utgangspunkt for Norling.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn

Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2014, 17:14:09 PM
Quote from: dragn on May 11, 2014, 16:52:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 04, 2014, 21:03:36 PM
Quote from: krakra on May 04, 2014, 16:35:26 PM
Er det ikke svakt hvis han gjør det dårligere enn Skarsfjord?


Hva er "dårligere enn Skarsfjord"? 8.plassen i fjor er jo bare halve storyen. Vi var kun det 12. beste laget i høst. Og før Skars forsvant (før siste runde) var vi vel enda lavere nede på høsttabellen. Så strengt tatt kan man si at en 10.plass er forbedring.

Vi har nå tatt fem poeng på de syv første til Norling. På de syv siste til Skars tok vi tre. Og vi skaper mer nå, vi går for seier når vi får utligning mot slutten - det gjorde vi ikke i fjor, osv.


Poeng og plasseringsmessig var vel 8. plassen HELE storien bokstavelig talt... Alle lag har oppturer og nedturer. Stilkarakterene kan vi alltids diskutere, men tabellen er det som definerer hvor god vi var, og er. Det er jo ikke sånn at Chelsea er et dårlig lag fordi dem forsvarer seg til en semi i Champions League nødvendigvis! ;)


Når man blir nr. 8 som følge av en "god" første halvdel, så forteller en 8.plass bare halve historien om nivået på laget Norling overtok. Høsten 2013 var vi bare det 12. beste laget. Seirene hjemme våren 2013 har lite å gjøre med det Norling overtok desember 2013.


Og den andre halvdelen av historien er at dem spilte meget solid tidligere på året. Samme tropp. Det viste jo potensiale til gutta. Det at dem hadde en dårlig høstsesong i fjor, var ikke BARE pga. udugelighet, det hadde nok litt med forholdet til Skarsfjord å gjøre, og grep han gjorde som trener.

Om ikke Norling klarer å plukke like mange poeng som RS, så tror jeg de fleste vil være skuffet, for vi har en bedre stall enn i fjor, og vi har en bedre trener.

krøvel vellevold

Quote from: dragn on May 12, 2014, 00:17:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2014, 17:14:09 PM
Quote from: dragn on May 11, 2014, 16:52:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 04, 2014, 21:03:36 PM
Quote from: krakra on May 04, 2014, 16:35:26 PM
Er det ikke svakt hvis han gjør det dårligere enn Skarsfjord?


Hva er "dårligere enn Skarsfjord"? 8.plassen i fjor er jo bare halve storyen. Vi var kun det 12. beste laget i høst. Og før Skars forsvant (før siste runde) var vi vel enda lavere nede på høsttabellen. Så strengt tatt kan man si at en 10.plass er forbedring.

Vi har nå tatt fem poeng på de syv første til Norling. På de syv siste til Skars tok vi tre. Og vi skaper mer nå, vi går for seier når vi får utligning mot slutten - det gjorde vi ikke i fjor, osv.


Poeng og plasseringsmessig var vel 8. plassen HELE storien bokstavelig talt... Alle lag har oppturer og nedturer. Stilkarakterene kan vi alltids diskutere, men tabellen er det som definerer hvor god vi var, og er. Det er jo ikke sånn at Chelsea er et dårlig lag fordi dem forsvarer seg til en semi i Champions League nødvendigvis! ;)


Når man blir nr. 8 som følge av en "god" første halvdel, så forteller en 8.plass bare halve historien om nivået på laget Norling overtok. Høsten 2013 var vi bare det 12. beste laget. Seirene hjemme våren 2013 har lite å gjøre med det Norling overtok desember 2013.


Og den andre halvdelen av historien er at dem spilte meget solid tidligere på året. Samme tropp. Det viste jo potensiale til gutta. Det at dem hadde en dårlig høstsesong i fjor, var ikke BARE pga. udugelighet, det hadde nok litt med forholdet til Skarsfjord å gjøre, og grep han gjorde som trener.

Om ikke Norling klarer å plukke like mange poeng som RS, så tror jeg de fleste vil være skuffet, for vi har en bedre stall enn i fjor, og vi har en bedre trener.

Men vi var jo egentlig ikke gode på våren heller. Vi var gode resultatmessig hjemme - men var heldige i en del av de kampene. Utover høsten fikk vi poengfangst mer som fortjent. Litt mindre marginer med oss i et par hjemmekamper på våren (f.eks. uavgjort i to kamper vi vant litt heldig) og vi hadde havnet på 11. plass.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Heimekampen mot Aafk var en sånn kamp. Kom ut av tellingen på hvor mange ganger ballen trillet rolig utenfor Piotrs stolper.
Gå av.

Belfort

Ingen tvil om at vi hadde noe jævla marginer på vår side i hjemmekampene på våren i fjor.

Kjell249

I løpet av en sesong så har du marginer med og marginer mot, det jevner seg ut. Kanskje var vi litt heldige på våren. Men, denne diskusjonen har vært oppe før og jeg gikk igjennom alle kampene, og vi hadde flest sjanser i alle kampene vi vant. I den nevnte kampen mot Aafk så har vi 7 sjanser og de 5, vi får 56 i børskarakter, mens de får 46. Altså 19% høyere, i følge eliteguiden i VG.

At vi endte så lavt vi gjorde i fjor og avsluttet sesongen så dårlig, var ene og alene på grunn av at spillerne spilte gåfotball og boikottet Skarsfjord for å få til et skifte av trener.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Vi trenger kun fire poeng på de neste 7 for å få like mange poeng på Norlings 15 første som Skarsfjords 15 siste:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/831048_norlings-start-vs-skarsfjords-avslutning
Legg ned hele klubben!

Go Up