• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 28, 2014, 11:23:20 AM
Quote from: krakra on April 28, 2014, 10:23:01 AM
Sikker på at du ikke overdriver litt? Han er ikke en svak keeper? Piotr var vår klart beste spiller i fjor og holdt oss sannsyneligvis unna nedrykksstriden og kanskje også et faktisk nedrykk. Han har hatt en noe variabel start på årets sesong, og da er det jo typisk at enkelte skal slå til med at han egentlig ikke er særlig god i det hele tatt og kanskje burde byttes ut fordi han har noen mangler. Som om det finnes keepere i denne ligaene uten mangler. Jeg så Piotr kommunisere bra med forsvaret i går. Det er ikke nødvendigvis keeperen sin skyld at forsvaret er svakt. Hva kunne han liksom sagt som ville gjort dem så mye bedre?


Hans kandidatur bør være lov å diskutere i likhet med alle andre spilleres kandidatur. Han har bekledd keeperplassen i tre sesonger, og når mål renner inn som før er det vel åpenbart at det bør kunne drøftes i likhet med resten av laget. Kanskje ville en annen keepertype fungert bedre i dagens Brann-lag. Kanskje ville en mindre individualistisk utøver vært å foretrekke. Kanskje ikkje. Det er i hvert fall en vurdering. At han er den eneste klassespilleren (i TL-sammenheng) me har er tøv. Både Huseklepp og Demidov er klassespillere, sjølv om ingen har åpnet året godt.


Helt enig. Det er vel liten tvil om at han ikke innehar en viktig kvalitet i Norlings system og det er god ballkontroll. I går var han fryktelig på det, og det var bare flaks at vi ikke fikk i sekken pga. det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Det jeg kan være enig med ang Piotr er at han er dritt dårlig på igangsetting og etter 3 sesonger er det NULL framgang å spore. Han er meget god når det kommer spillere alene mot ham og han kan være megetgod på streken, men også slippe inn mål han burde tatt
I feltet har han en del forbedrings potensiale og han er bedre der en når han kom til Brann men allikevel har han ikke utviklet seg jevnt og trutt
Vil si at med Piotr vet vi hva vi har, men kan ikke forvente at han skal bli bedre (siden han ikke har vist så mye utvikling de siste årene)
At han er en god TL keeper er det ingen tvil om men han er ikke best sett hele sesonger under ett. Vi supportere mener gjerne det men vi kan være litt farget i vårt syn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Får inderlig håpe Norling har bedre gangsyn enn den gjengen som med lys å lykte leter etter framgang som ikke finnes. Stikk fingeren i jorda og innse at dere prøver å få i gang en død hest.
La oss håpe at Skaanes og Larsen og talentene fra neste generasjon slipper å ta en svingom med heisen noe som utmerket godt kan skje hvis ikke Norling tar grep og styrker stallen(1 elleveren).
Min katastrofefølelse må gjerne være helt feil men den er ikke galere enn de som babler om medalje med denne gjengen. Det er ikke et godt tegn at Fakiri skal være redningsmann. Det tror jeg Fakiri selv er enig i.
Brann må nå være brutale i overgangsmarkedet. 
Det er helt nødvendig å hente 2-3 solide spillere som kan gjøre en forskjell. Det vil være en investering til inntekts ervervelse.
Det er en mye større risiko å ikke investere jmfr tilskuertallene og akkumulerte underskudd som skal bli morsomt å følge framover.
Årene fram mot gullet beviser det, bare så synd det ble dårlig forvaltet.

Jose Arrogantio

Ingen sier at det er bra at Fakiri er bankers i midten, eller at vi ikke trenger forsterkninger. Ingen. Selv ikke før sesongen startet og optimismen var på topp var det noen som sa vi ikke trengte forsterkninger i løpet av sommeren. Så skjønner ikke hvilke spøkelser du argumenterer mot der.


krøvel vellevold

Quote from: Belfort on April 28, 2014, 13:38:19 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2014, 13:26:51 PM
Selvsagt er sesongen over. 7 poeng til bronsen over 25 kamper er helt umulig å ta inn. Knapt nok teoretisk. Brann bør allerede nå starte partoutkortsalget til neste års Adecco.


Du som har oversikt over statistikken Krøvel. Hva sier den om snittplassering ved sesongslutt for lag med 4 poeng etter 5 kamper?
Legg ned hele klubben!

dokken

Mye kan skje, ja. Men for min del er jeg i ferd med å gi opp alt håp om medalje. Det handler ikke bare om poengavstand, men det jeg opplever som stor sportslig avstand og veldig mye som ikke fungerer. Men klart, vinner vi onsdag er vi med. Taper vi derimot, er det fort 10 poeng til bronse (hvis viking slår aafk). Det er mulig, men totalt usannsynlig å kunne hente inn.

Men har tro på at spillet vil bli bedre i løpet av sesongen. Tviler bare på at entusiasmen og publikumsoppslutningen blir det. Og det er synd.

Brannfan23

Jeg er kanskje en minoritet i dette, men jeg mener fortsatt Brann hadde hatt det godt å være i den nest øverste divisjonen i en sesong. Se på Stabæk. Eller Tromsø som er på full fart vei opp.

dudo

Hvordan ville det vært bra?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Er vel ingenting som er bra med å rykke ned?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

April 29, 2014, 01:36:26 AM #759 Last Edit: April 29, 2014, 01:40:41 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on April 28, 2014, 21:56:33 PM
Jeg er kanskje en minoritet i dette, men jeg mener fortsatt Brann hadde hatt det godt å være i den nest øverste divisjonen i en sesong. Se på Stabæk. Eller Tromsø som er på full fart vei opp.


Hva er positivt med det? Med det utgiftsnivået vi har; hvordan i himmelens navn skulle vi klart oss økonomisk med vesentlig lavere billettinntekter, sponsorinntekter, tv-inntekter, osv.? Det er veldig vanskelig å kutte utgiftene tilsvarende over natten.

Og sportslig: Hva er det vi ville fått til å bygge opp i 1.divisjon, som vi ikke kan klare i eliteserien? Bygge et lag av bare lokale juniorspillere? I så fall: 2.divisjon neste.

Ser du forresten for deg at vi ville beholdt en trenerkapasitet som Norling etter et nedrykk? Norling er en trener fra et nivå vi knapt kan drømme om å få igjen. Da tenker jeg ikke bare pga meritter og kompetanse, men hele hans filosofi, væremåte, offensive innstilling både til spillestil og resultater, osv.

Jeg fatter ikke hva som hadde vært positivt med "et år i 1.divisjon"!
Legg ned hele klubben!

Superjack

Brannsupporter.

Kagain

Om Brann skulle ha brukt Jonsson som høyreback så burde de nok lagt om taktikken noe. Jeg ser for meg at da må rett og slett Jonsson sitte der bak sammen med stopperne. Det bør ikke forventes at han er med og bidrar fremover. En ting er at han er for treg, men en annen ting er at de lange løpene frem og tilbake neppe er spesielt gode for en mann som allerede sliter med skader i muskulaturen. Så i så fall bør vel kanskje Skaanes få beskjed om å bli en boks-til-boks ving. Han har jo en ok kondis selv om han ikke er på Helge Haugen nivå. Jeg ser da også for meg at hans jobb må bli å sende innlegg fremover i stedet for at det forventes avslutninger fra han selv.

Lasaron

Jonsson-forslaget er forøvrig ikke nytt. Mulig det er bedre enn både Hanstveit og Sæv. Helt til han blir skadet. Og så har vi jo Askar som en mulighet. Eller Vindheim, da.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Superjack on April 29, 2014, 05:38:55 AM

De neste to er vel Haugesund og Start og så er det �lesund
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Norling har en seriøs jobb å gjøre i sommer. Enkelte spillere bør etterhvert havne på benken for godt, verken Sævarsson, Barmen, Grønner eller Askar har noe some helst framtid i dette laget, med mindre våre ambisjoner begrenser seg til bunnkamp. Men om det er penger til forsterkninger er jo en annen sak. Sveiseblinde publikumsbudsjett og elendig frammøte tyder jo på at det midlertidige regnskapet vårt er blodrødt.
GÃ¥ av.

Belfort

En ting er sikkert. Onkel Trond sine millioner for bein å gå på i sommer

OmOssSjølOgHansaøl

Ja, vi trenger forsterkninger. Flere. Fra en høy hylle.

Quote from: Spelaren on April 30, 2014, 19:49:56 PM
verken Sævarsson, Barmen, Grønner eller Askar har noe some helst framtid i dette laget, med mindre våre ambisjoner begrenser seg til bunnkamp.


Nja. Barmen viser fremgang. Askar har ikke fått noen sesongoppkjøring i år, så jeg vil gi ham litt mer tid før jeg avskilter ham for godt.

Vi trenger minst to (ideelt sett fire) forsvarsspillere, en eller to sentrale midtbanespillere, en spiss og kanskje en kant. Og alle må hentes fra etablert-og-bedre-enn-middelmådig-hyllen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 30, 2014, 19:59:09 PM
Og alle må hentes fra etablert-og-bedre-enn-middelmådig-hyllen.


De kan vel hentes fra omtrent et hvilket som helst TL-lag.
GÃ¥ av.

OmOssSjølOgHansaøl

... dessverre ja.

Uansett: På tide å få jord på fingrene og innse at vi kan rykke ned. Faktisk. Hvis vi fortsetter som dette, trenger vi massive gaver og kloke investeringer i sommer for å unngå en nitrist sesong.

Jeg har fortsatt et håp om at det skal løsne, at spillestilen skal falle på plass og at flere av spillerne i dagens tropp plutselig tar det sagnomsuste Steget og blir dominerende eliteseriespillere. Men jeg tror ikke vi skal forvente det. Jeg tror vi bør håpe at Norling-effekten ikke bare blir en floskel, men en reell (om enn) økonomisk effekt - i den forstand at svensken prater åpen lommeboken til pengesterke bergensere som kan kjøpe oss ut av bunnstriden.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

pidre

1 poeng bak Prahl-skjema.
Saludar a los monos!

Belfort

Begynner å få en ekkel Prahl følelse. Gull trener fra Malmø, ambisiøs spillestil som ble hardt straffet mot den gjennombruddsorienterte norske fotballen

Henki

Her er det bare å legge vekk alle ambisjoner om øvre halvdel. Det bør og gå en telefon fra Brann stadion i morgen til det som er av mulige investorer. Det må handles mye og dyrt i sommer. I alle ledd.
Ballen skal fremover!

Kruxleiven

Quote from: Henki on April 30, 2014, 20:42:54 PM
Her er det bare å legge vekk alle ambisjoner om øvre halvdel. Det bør og gå en telefon fra Brann stadion i morgen til det som er av mulige investorer. Det må handles mye og dyrt i sommer. I alle ledd.


Tror vi kan greie oss uten en solid spissignering. Selv om jeg mener vi bør ha en spiss til. Tror en spiss forater oss etter sesongen og da rykker Lorentzen oppover. Ellers enig med deg. Midtforsvar og sentral midtbane er for shaky.

krøvel vellevold

Vi må få skikk på forsvaret og luket ut personlige feil.
For øvrig tror jeg mye sitter i hodet på spillerne. De rundspiller jo FKH til tider og har full kontroll. Så får vi straffe imot, og da er kampen slutt.
De første 40 viser jo at vi absolutt har et meget bra toppnivå.
Legg ned hele klubben!

Corran

At de første 40 viser vi har et meget bra topp nivå er vel å ta hardt i. Var vel mer Haugesund som var dritt dårlige de første 40 fram til Sæv og Demi assisterte dem med å få troen på at de kan få mål.

Men men dette snur nok og en trenger ikke mer en 8-10 gode spillere inn i sommer så er vi der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

En femtedel av sesongen er unnagjort, og det er lenge igjen. Det varierer hos alle lag så å komme seg på trygg grunn skal kunne gå greit. Men ermene må brettes opp og det må gå en liten f i folket. Kanskje snaue skallene som før heimekampen mot LSK i 95(?). Det fungerte jo så bra...
GÃ¥ av.

nero

May 01, 2014, 09:11:03 AM #777 Last Edit: May 01, 2014, 09:21:08 AM by nero
Quote from: Spelaren on May 01, 2014, 07:15:12 AM
En femtedel av sesongen er unnagjort, og det er lenge igjen. Det varierer hos alle lag så å komme seg på trygg grunn skal kunne gå greit. Men ermene må brettes opp og det må gå en liten f i folket. Kanskje snaue skallene som før heimekampen mot LSK i 95(?). Det fungerte jo så bra...


Litt av problemet er vel at dette laget ikke virker ha så mye f i seg. De virker jo mentalt slått når de får et mål i mot, selv om det kan være rikelig med tid til å slå tilbake. De kan ofte fremstå som litt veike, og mangler skikkelige fighter-typer. Mojstov er vel en, men han er jo på den andre siden ikke spesielt god. Til og med Piotr har kanskje resignert litt. Ofte kan det se ut som om de ikke setter inn et ekstra gir selv om de ligger under, og at de bare venter på at dommeren skal gjøre slutt på ydmykelsene.
Lions led by donkeys.

Belfort

May 01, 2014, 09:16:31 AM #778 Last Edit: May 01, 2014, 09:33:04 AM by Belfort
Det som er uhyre viktig er at klubben innser at vi er er bunnlag. Er nok av klubber som har snakket om at det er bare et tidsspørsmÃ¥l før det løsner, det er lenge igjen, osv.  Dette er bare Ã¥ lure seg selv. NÃ¥ mÃ¥ all konsentrasjon være Ã¥ sikre oss de 30-34 poengene som mÃ¥ til for Ã¥ sikre plassen, sÃ¥ fÃ¥r man heller se oppover

dokken

Enig med Belfort. Det er usigelig trist, men mens vi fortsatt var i april ble det altså klart at det er nedre halvdel av tabellen vi må konsentrere oss om fremover.

Selvsagt kan vi klatre hvis ting begynner å funke, men pr nå er det ingenting som tyder på at vi får et spillemessig gjennombrudd i Norling-stilen på denne siden av sommeren. Når spillet ikke sitter, gjenstår triksene som bunnlag bruker: innsats, duellstyrke, engasjement.

Vi trenger trolig 30 poeng til for å unngå katastrofe. Det er ti seire. Da må vi antagelig spille mer som mot LSK, dvs kompakt og litt kjedelig fotball. Det er dette som er det tristeste med seriestarten. Norling vil neppe få mulighet og arbeidsro til å utvikle den stilen han ønsker, så lenge vi ligger på nedrykksplass.

Jeg tror selvsagt ikke at vi rykker ned, men mener det er en mulighet som må tas alvorlig.

For øvrig: mange snakker om at nå må brann kjøpe nye spillere. Men husk at vi har vi ingen penger til å kjøpe. Kassen er tom, og for hver hjemmekamp taper vi hundretusener i forhold til det oversmbisiøse publikumsbudsjetttet. Trolig må vi i løpet av sommeren kjøre kuttprosess for å komme på budsjett igjen. Og dersom Mohn gir oss seks-syv millioner, går de pengene til å erstatte publikumstapet.

Det ser ikke særlig lyst ut.

nero

Quote from: dokken on May 01, 2014, 09:39:29 AM
.

. Når spillet ikke sitter, gjenstår triksene som bunnlag bruker: innsats, duellstyrke, engasjement.




Dette er vel ikke akkurat de områdene vi er best på. Snarere tvert i mot.
Lions led by donkeys.

Lasaron

å luke vekk forsvarsfeil. Hvordan gjør man det, egentlig?
Tren på langskudd

Huff

May 01, 2014, 12:04:48 PM #782 Last Edit: May 01, 2014, 12:06:26 PM by Huff
Stallen er på langt nær så svak at det rettferdiggjør tabellposisjonen, det er klart. Det laget som ble nevnt som utfordrer i medaljekampen i fjor på denne tiden er jo strengt tatt forsterket. Men, med samtlige nøkkelspillere ute av form, et nytt spillesystem og en spillergruppe med stort problemer på det mentale plan etter et års sammenhengende sportslig katastrofe skal en ikke være rakettforsker for å se hvorfor det går så ille.

Jeg har personlig klokketro på Norling, og er ikke spesielt bekymret for nedrykk eller bunnkamp sesongen igjennom. Dette betyr ikke at Brann ikke kan rykke ned, noe en selvsagt kan dersom a)resultatene fortsetter å utebli, og laget får en total mental kollaps ift selvtillitsom gjør at samtlige underpresterer, eller b) resultatene fortsetter å utebli, men spillerne tar ikke situasjonen på alvor før det er for sent, ettersom en er ''for gode til å rykke ned''. Jeg tror dog ikke at noen av disse scenarione vil gjøre seg gjeldende for Branns del. Per nå tror jeg litt mer på noe ala en repetisjon av 98 eller 2003-sesongen.


Brannfan23

Er fullstendig helt klar over at et nedrykk vil ødelegge veldig mye for Brann, men noen ganger må man bare aksepterer det. Se på Rangers som ble degradert til 3 eller 4 divisjon. En klubb som er mye større enn Brann men de klarte seg jo fint. Jo, vi taper millioner av penger og sponsorer og alt det innen det økonomiske, men Brann får en sjanse til å rense seg vekk fra all ukulturen som er infisert klubben siden gullet 2007. ''For å bygge nytt, må man ødelegge det gamle'' Og det gamle, uansett hvordan man vrir det vil alltid være der. Man kan ikke bare kjøpe seg ut av problemene. Ganske sikkert på at de fleste investorene er luten lei på at pengene deres blir kastet rett ut i dass. Hadde jeg vært en investor så hadde jeg ikke gitt Brann en fem flate øre før en del mennesker blir hevet på hodet ut. RBH er en av dem. For all del, jeg har ingenting i mot han som person. Sikkert en kjernekar hvis man kjenner han, men mannen må ut av Brann.

krakra

Når vi taper mot Haugesund og Stabæl til tross for at vi er spillemessig bedre, mot Stabæk klart bedre og taper 5-2 i en kamp mot RBK i en kamp som er jevn(selv om de riktignok er hakket bedre) så sier det seg selv at vi resultatsmessig har mye å gå på. Vi skulle hatt minst seks poeng mer i forhold til spillet.

At vi taper poengene skyldes ikke at vi har så ekstremt dårlige spillere som enkelte skal ha det til. FKH har ikke bedre stoppere enn oss, ikke Stabæk heller. Spillerne har nivået inne, men de må rett og slett ta seg sammen. Norling må være knalltøff med spillerne foran neste kamp når det gjelder de mange personlige feilene og rett og slett be dem skjerpe seg. Fem av 13 baklengsmål syldes idiotiske straffespark imot. Andremålet i går var en personlig feil, førstemålet til RBK var en stor forsvarsglipp, førstemålet til Stabæk var en(to) personlig feil. Hadde vi unngått disse hadde vi hatt fem baklengsmål.

Innimellom alt dette er det endel strukturfeil og manglende kollektivt press osv, men brorparten av baklengsmålene skyldes personlige feil som dagens forsvar skal være gode nok til å unngå og som vi så lite av i fjor. Offensivt skaper vi utrolig mye, men er alt for lite kyniske. Huseklepp må begynne å kline til uten noe fiksfakserier. Så også at både Haugen og Askar dempet ballen før de skjøt da de fikk den på 16 meteren i går. Det er for ubesluttsomt og tillater stopperne å komme i press. De må bare smelle til. Om de bommer tre-fem ganger er det helt greit så lenge de treffer på en.

Kjell249

Det skremmende er at Haugesund vinner fullt fortjent. De er best de første 10 minuttene og de siste 5 av første omgang, og absolutt hele andre omgang. Vi evner ikke skape en dritt, etter at de tar ledelsen.

Når alle lag virker å plutselig finne formen mot oss, så er det kanskje noe med oss og ikke de.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on May 01, 2014, 12:45:27 PM
Det skremmende er at Haugesund vinner fullt fortjent. De er best de første 10 minuttene og de siste 5 av første omgang, og absolutt hele andre omgang. Vi evner ikke skape en dritt, etter at de tar ledelsen.

Når alle lag virker å plutselig finne formen mot oss, så er det kanskje noe med oss og ikke de.

Hvis du bare skal telle minutter, og ikke tar hensyn til at vi var mye mer dominerende i spillet da vi først dominerte...
Legg ned hele klubben!

dr_cyanid

May 01, 2014, 13:58:03 PM #787 Last Edit: May 01, 2014, 14:02:35 PM by dr_cyanid
Quote from: dokken on May 01, 2014, 09:39:29 AM
Norling vil neppe få mulighet og arbeidsro til å utvikle den stilen han ønsker, så lenge vi ligger på nedrykksplass.

Jeg tror selvsagt ikke at vi rykker ned, men mener det er en mulighet som må tas alvorlig.

For øvrig: mange snakker om at nå må brann kjøpe nye spillere. Men husk at vi har vi ingen penger til å kjøpe. Kassen er tom, og for hver hjemmekamp taper vi hundretusener i forhold til det oversmbisiøse publikumsbudsjetttet. Trolig må vi i løpet av sommeren kjøre kuttprosess for å komme på budsjett igjen. Og dersom Mohn gir oss seks-syv millioner, går de pengene til å erstatte publikumstapet.

Det ser ikke særlig lyst ut.



Det tristeste er som du påpeker at Norling nå ikke får ro til å prøve å utvikle sin spillestil. En står i fare for å måtte spille kynisk og ikke-Norlingsk fotball bare for å karre til seg poengene som nå blir livsviktige. Det føles liksom som vi står i fare for å måtte hente tilbake Armann Bjørnsson.

Så kan man selvsagt se seg blind på statistikker og denslags at lag har klart å ta bronse med denne starten vi har hatt i år. Men uten spillerforsterkninger blir det helt vill fantasi å tenke i de retninger. Alle som har sett Branns trenings, cup- og seriekamper i år må jo forstå at stallen ikke er god og bred nok.

Men jeg tror og håper at Norling hele tiden har vært inneforstått med den svake stallen han hadde til rådighet og at det finnes en plan for solide forsterkninger til sommeren. Hvis ikke er jeg oppriktig bekymret. Klarer ikke helt se hvilke spillere i dagens stall som skal klare å bidra til å snu dette. Brann mangler de rette typene.

Selv om vi periodevis har spilt noe god fotball er bunnivået så lavt at det er skremmende. Alle lag som rykker ned spiller tidvis god fotball. Det har jo til og med Cardiff gjort...

Norling må uansett få den tiden han trenger. Dette vil ta tid å snu.


krakra

Så VIF-Godset i dag. VIF ikke spesielt gode, men de jobber ræva av seg, er så kyniske som de må og utrolig bestemte i angrepsspillet. Det er noe Brann bør lære av. Da tar vi mange flere poeng uten å kjøpe en eneste spiller.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: krakra on May 01, 2014, 18:49:25 PM
Så VIF-Godset i dag. De jobber ræva av seg, er så kyniske som de må og utrolig bestemte i angrepsspillet.

For min del skulle jeg gjerne ha sett Brann opptre slik, men det er vel rimelig utopisk?
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: nero on May 01, 2014, 20:36:31 PM
Quote from: krakra on May 01, 2014, 18:49:25 PM
Så VIF-Godset i dag. De jobber ræva av seg, er så kyniske som de må og utrolig bestemte i angrepsspillet.

For min del skulle jeg gjerne ha sett Brann opptre slik, men det er vel rimelig utopisk?
Ser ikke hvorfor det er så utopisk.

Jose Arrogantio

Quote from: nero on May 01, 2014, 09:47:39 AM
Quote from: dokken on May 01, 2014, 09:39:29 AM
.

. Når spillet ikke sitter, gjenstår triksene som bunnlag bruker: innsats, duellstyrke, engasjement.




Dette er vel ikke akkurat de områdene vi er best på. Snarere tvert i mot.


Laget er helt tomt for selvtillit og tro på hva de står for og kan få til, så da blir ting som innsats og engasjement mye å be om, ja.

Tror nok det er derfor Fakiri har vært så god i forhold til resten i år. Han er mer erfaren og klokere enn de fleste andre, og er nok derfor litt mer dyktig i motgang enn de andre, vet hvordan man skal takle det mentalt.

nero

Quote from: krakra on May 01, 2014, 20:39:26 PM
Quote from: nero on May 01, 2014, 20:36:31 PM
Quote from: krakra on May 01, 2014, 18:49:25 PM
Så VIF-Godset i dag. De jobber ræva av seg, er så kyniske som de må og utrolig bestemte i angrepsspillet.

For min del skulle jeg gjerne ha sett Brann opptre slik, men det er vel rimelig utopisk?
Ser ikke hvorfor det er så utopisk.

Har du noensinne sett et kynisk, bestemt Brannlag som jobber ræva av seg? Det har ikke jeg.. ;D
Lions led by donkeys.

Belfort

Et Brann lag som jobber ræven av seg har jeg tilgode å se over tid. Brann kulturen har aldri hatt dette elementet

Giles

Jeg så VIF live i kveld og ja de klarte å kontrollere et Strømsgodsetlag som langt fra var dårlig. Tipper Brann slipper inn 4-5 mål mot de.
VIF var kompakte og bestemte og i alt de foretok seg defensivt og var knapt nok i ubalanse en eneste gang på grunn av intens forechecking, markering og god posisjonering.
Defensivt var det fart på kantene og brukbart med fart i midten også. Helt tilfeldig? Men fremfor alt opptrådte de med trygg fandenivoldskhet og var helt uten geriatriske plager eller tendenser til nervesammenbrudd. Heller ikke noen hodeløs opptreden a la Mojsov og Demidov.
Når sjansen bød seg angrep de med tempo og presisjon i lengderetningen og behersket også småspill og possesion når det var naturlig slik at spillet ble variert og uforutsigbart.
Den kombinasjonen klarte ikke Godset å stå i mot.
Et eksempel til etterfølgelse.

krakra

Quote from: Belfort on May 01, 2014, 21:02:51 PM
Et Brann lag som jobber ræven av seg har jeg tilgode å se over tid. Brann kulturen har aldri hatt dette elementet
2011

Falkman

Quote from: krakra on May 01, 2014, 21:50:51 PM
Quote from: Belfort on May 01, 2014, 21:02:51 PM
Et Brann lag som jobber ræven av seg har jeg tilgode å se over tid. Brann kulturen har aldri hatt dette elementet
2011


til å begynne med, ja

Jose Arrogantio

Quote from: Brannfan23 on May 01, 2014, 12:09:05 PM
Er fullstendig helt klar over at et nedrykk vil ødelegge veldig mye for Brann, men noen ganger må man bare aksepterer det. Se på Rangers som ble degradert til 3 eller 4 divisjon. En klubb som er mye større enn Brann men de klarte seg jo fint. Jo, vi taper millioner av penger og sponsorer og alt det innen det økonomiske, men Brann får en sjanse til å rense seg vekk fra all ukulturen som er infisert klubben siden gullet 2007. ''For å bygge nytt, må man ødelegge det gamle'' Og det gamle, uansett hvordan man vrir det vil alltid være der. Man kan ikke bare kjøpe seg ut av problemene. Ganske sikkert på at de fleste investorene er luten lei på at pengene deres blir kastet rett ut i dass. Hadde jeg vært en investor så hadde jeg ikke gitt Brann en fem flate øre før en del mennesker blir hevet på hodet ut. RBH er en av dem. For all del, jeg har ingenting i mot han som person. Sikkert en kjernekar hvis man kjenner han, men mannen må ut av Brann.


Morsomt at du bruker Rangers som eksempel.

Rangers måtte kutte trenerens lønn i to, og prøvde å kutte spillernes lønn med 15% i januar, og måtte ta ut nødlån for ikke lenge siden. Ikke usannsynlig at klubben blir konkurs igjen. Rangers klarte seg ikke fint å rykke ned, de kan faktisk opphøre som klubb for andre gang på to år.

Go Up