• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Henki

Quote from: pidre on March 10, 2014, 09:14:05 AM
Om Demidov blir ein kjempe i midtforsvaret gjenstår å sjå.
Ballen skal fremover!

pidre

Quote from: Henki on March 10, 2014, 21:42:49 PM
Quote from: pidre on March 10, 2014, 09:14:05 AM
Om Demidov blir ein kjempe i midtforsvaret gjenstår å sjå.


Ser vi vekk frå pengespørsmålet, så ville vel dei aller fleste klubbane i TL også hatt Fakiri og Gislason (på det tidspunktet dei kom til SKB).

Nå det gjeld Demidov, så håper eg sjølvsagt at han blir den forsvarskongen som vi trenger. Likevel, eg vil ikkje utan vidare slutte meg til eit hylekor om at han er vår frelsar. Rett nok var Demidov bra for RBK i TL og fekk seg også 48 kampar i Primera divisjon, men berre 5 i Tyskland og ingen i Russland. Han har knapt spelt ein kamp på 2 år, så det klart at han har ein lang veg å gå. Eg hadde likevel håpa at han hadde holdt seg litt meir "fit".

Så spørs det også om Demidov har den rette karakteren til å bli vår sjef i forsvaret.

Som sagt, det gjenstår å sjå.     
Saludar a los monos!

tsrqpo


Nixon

Han mener nok Einarsson. Og nei, jeg tror ikke alle norske klubber siklet etter den fristilte og skadeforfulgte islendingen i 2008. Til Brann kom han på anbefaling fra Erik Bakke. Andre norske klubber kan være glad for at han ikke hadde gode kompiser der...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

pidre

ja Nixon, det var Einarsson som eg sikta til. Mulig han ikkje var så hot, men husk: Han var veldig god i LSK, og han spelte 21 kamper for Leeds, og hadde 24 landskamper for Island før han kom til Brann. Slik eg husker det hadde han vært ute ein lengre periode, men han var skadefri når RBH signerte han.

Poenget mitt er at bomkjøp førekjem sjølv om CVen er god og spelaren er attraktiv.

Nå trur eg ikkje Demidov blir samme historia.
Saludar a los monos!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Nei, det er ingen garantier for noe som helst.

Når det gjelder Demidov tror jeg også vi ikke har mye å frykte dersom han ikke blir mye skadet. Han var bra nå på lørdag den ene omgangen han spilte, med tanke på det spinkle kampgrunnlaget han har. Han opptrådte med stor autoritet og dirigerte forsvaret på en flott måte. Spesielt islendingen fikk høre det flere ganger.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

http://www.brann.no/news/article/1kwwful5a8z6a1s6ufo01ys3u0/title/tv-flotte-mal-og-god-innsats

Haugen ser ut til å være i siget igjen med noen flotte skåringer på dagens trening. Skulle ikke forundre meg om han tar Barmen i sluttspurten og starter første seriekamp.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Quote from: Nixon on March 11, 2014, 14:55:40 PM
http://www.brann.no/news/article/1kwwful5a8z6a1s6ufo01ys3u0/title/tv-flotte-mal-og-god-innsats

Haugen ser ut til å være i siget igjen med noen flotte skåringer på dagens trening. Skulle ikke forundre meg om han tar Barmen i sluttspurten og starter første seriekamp.


Samme her. Han er strengt tatt en betraktelig bedre fotballspiller enn Barmen i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-talent-narmer-seg-Nest-Sotra-425069_1.snd#.Ux9IhYXn068

Gjesdal på vei til Nest-Sotra på lån. I tillegg er Bjarte Haugsdal klubbløs og i samtaler med klubben. Alt peker mot at Tim Nilsen blir i klubben også. Jeg tror de kan bli et slagkraftig lag i årets Adeccoliga.

dudo

Det hadde vært hyggelig om de greide å etablere seg. Spesielt siden min fotballhatende bror nylig har flyttet ut dit med familien. Da kan jeg slå besøk og barneoppdragelse i ett smekk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jala

Quote from: krakra on March 11, 2014, 18:25:35 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-talent-narmer-seg-Nest-Sotra-425069_1.snd#.Ux9IhYXn068

Gjesdal på vei til Nest-Sotra på lån. I tillegg er Bjarte Haugsdal klubbløs og i samtaler med klubben. Alt peker mot at Tim Nilsen blir i klubben også. Jeg tror de kan bli et slagkraftig lag i årets Adeccoliga.

Tim Nilsen har skrevet 2 årskontrakt, du må følge med.

Spelaren

"Målet er gull", skriver bt.no.


Offensivt, friskt og herlig :) .
Gå av.

Xminator

Det er naivt. Rett selvsagt, men Teitursk naivt likevel. Det har ikke skjedd noe den siste uken som tilsier at Brann havner noen andre steder enn rundt midtstreken

Kagain


Gulløl

Null mål er Piotr sitt mål. Har han blitt helt fullstendig Chuck Norris i hodet nå ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Liker både Norling og Piotr sin offensive holdning. Det er dét, kombinert med andre faktorer selvsagt, som skaper vinnere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Ambisjoner om å bli best, er det som gjelder. Det eneste dumme er at når vi ikke blir best, så kommer hele landet til å le seg fillete av oss og vinkle det slik at vi før sesongen var skråsikre på gull.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg foretrekker det fremfor det ambisjonsløse bare-vent-tre-år-så-skal-det-bli-fart-på-sakene-regimet som vi hadde tidligere. Da får folk heller bare le.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Norling sier da ikke at vi kommer til å vinne gull, men at det er helt naturlig å gå inn i sesongen med mål om å være best. De som vil misforstå det med vilje og fremstille det som at vi er skråsikre på gull kan jo bare ta seg en pille. Hvorfor skal vi bry oss om dem? 

Northside

Hele landet får heller le. Hvorfor gidde å følge et lag når man ikke håper på gull? Noen Nordlendinger har nylig bevist at det er rimelig kjedelig.

Kjør på, den som intet våger, intet vinner.

huleste

Målet skal alltid være gull! Selvfølgelig. Hadde målet vært 4. plass, så hadde vi ikke kommet lengre enn 4. plass. Er så glad vi er ferdig med nordlendingene sine "Det viktigste er å delta"-holdninger. 

Corran

Quote from: Xminator on March 11, 2014, 21:01:55 PM
Det er naivt. Rett selvsagt, men Teitursk naivt likevel. Det har ikke skjedd noe den siste uken som tilsier at Brann havner noen andre steder enn rundt midtstreken
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Var visst en undersøkelse nylig som viste at det som skiller folk på toppnivå mest er ikke ferdigheter (de er allerede veldig gode) men deres mentalitet. Så dette er veldig godt å høre.

Kjell249

Det er ganske stor forskjell på et håp om gull (noe som alle Branntrenere forhåpentligvis har hatt siden tidenes morgen) og en realistisk målsetning om gull. Et realistisk mål om gull kan ikke bare gjelde treneren, men det må gjennomsyre hele klubben. Fra han som henger opp drakter i garderoben, spillerne til ledelse og controlleren som lager budsjetter og forventning om antall tilskuere. Et tilskuerbudsjett på 13 et eller annen vitner jo om at det ikke helt er tilfelle. Og bra er det!

Hvis spillerne tror at gull er realistisk, så kan du få en mentalutfordring hvis du skulle være ute av gullkampen etter 5-6 serierunder. Et eksempel er Northug som ikke bryr seg om det blir 4 eller 10 når han ser at målsetningen ryker. Litt verre er det å være supporter til et lag som gjør det samme etter 6 serierunder.

Hvis presse og tilskuere tror på målsetningen, så blir prestasjonene målt deretter.

Jeg liker den offensive holdningen, men det er greit å huske på at det har noen ulemper også. Ellers hadde alle trenere snakket om gull, for snakke er lett. Men hoppkanten øker, så får vi krysse fingrene for at vi ikke lander på kulen:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Vi har fått inn en klart bedre trener. Det vil bety mange poeng. Vi er forsterket defensivt (Demidov) og kanskje offensivt (Orlov, Dramé). Vi har så mange unge at noen av de vil bli naturlig bedre uansett trener.
Klart vi blir bedre enn i fjor.
Tren på langskudd

pidre

Først av alt - hårete JA, men herlig målsetting av Norling og Piotr (og av Barmen tidligare).

Norlings målsetting setter jo Skarsfjord, RBH og gamle-styret i eit merkelig lys - dei som har snakka ned målsettingane i årevis (forr ein gjeng). Foutsetningane mtp stall er vel omtrent det same som i fjor og året før, etc. Dette viser at RBH og Norling (og Barmen..) ikkje er på same planet. Lurer på kva tid smeller det mellom dei to...?



Saludar a los monos!

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Jeg er fornøyd med medalje, men liker at Norling snakker om gull. Så får det våge seg at fotballnorge får seg en latter.
Tren på langskudd

Nixon

Ja, medalje vil være meget bra.

Ellers opplever jeg relativt mye pessimisme blant Brannsupportere jeg kjenner. En gjenganger er at de frykter at Brann aldri vil klare å gjennomføre den ambisiøse nye spillestilen som Norling prøver på. Fordi klubben rett og slett ikke har gode nok spillere til å klare det.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Tom C

Latterlig vinkling av bt. Og dessuten, ang sitatet fra klanen;

- Vi har jo hatt som mål å vinne serien de siste 20 årene, vi, men forskjellen er jo at vi er litt mer lavmælt enn bergenserne. Jeg tror ikke at Brann kommer til å ligge i toppen, men det er bare å ønske lykke til og så måtte det beste blå laget vinne, sier Kjellsen.

Hvem er det egentlig de refererer til som ikke er lavmælte? JEg har nemlig inntrykk av at det stort sett er journalister som blålser ting ut av proporsjoner når det gjelder forventninger i Brann. Er jo bare å se på tabelltips-tråden her inne de siste årene, så ser man jo raskt at det er minst like mange pesimister som optimister blant branns supportere. Tror dessuten at mange av de som sier at de tipper brann på gull, egentlig ikke tror at de kommer til å havne der, men at det er mer ett inderlig håp...
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Det der er en tapt kamp. Media har bestemt seg for at i Bergen er man alltid skråsikre på gull i mars, så derfor tror hele Norge at sånn er det. Sånn kommer det nok alltid til å være. Journalister elsker å spille på stereotyper.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on March 12, 2014, 13:22:51 PM
Det der er en tapt kamp. Media har bestemt seg for at i Bergen er man alltid skråsikre på gull i mars, så derfor tror hele Norge at sånn er det. Sånn kommer det nok alltid til å være. Journalister elsker å spille på stereotyper.


En kjent og, i andre sammenhenger, sørgelig mekanisme i menneskeheten. Vedtatte sannheter som man liker, ønsker man ikke å utfordre. Man foretrekker den vedtatte sannheten og gjør seg immun mot totale argumenter.
Tren på langskudd

Northside


Lasaron

Quote from: Northside on March 12, 2014, 14:11:36 PM
Ser BGG har kommet med et svar til VIF og RBK:
http://www.bgg08.com/index.php/8-news/39-norge-ler-av-oss-fordi-vi-gar-for-gull


Det var ikke mye glede å spore i det svaret. Jeg lo av bt-artikkelen, syns det var mye vittig som stod der. Lever fint med at de ler. Med ditt lange og på en måte seriøse tilsvar gir du de litt teite og litt morsomme utsagnene større verdi. Du burde kanskje stoppet etter "Vi ler av resten av Norge, fordi de har det j***** kjipt!"
Tren på langskudd

huleste

Quote from: Lasaron on March 12, 2014, 14:27:20 PM
Quote from: Northside on March 12, 2014, 14:11:36 PM
Ser BGG har kommet med et svar til VIF og RBK:
http://www.bgg08.com/index.php/8-news/39-norge-ler-av-oss-fordi-vi-gar-for-gull


Det var ikke mye glede å spore i det svaret. Jeg lo av bt-artikkelen, syns det var mye vittig som stod der. Lever fint med at de ler. Med ditt lange og på en måte seriøse tilsvar gir du de litt teite og litt morsomme utsagnene større verdi. Du burde kanskje stoppet etter "Vi ler av resten av Norge, fordi de har det j***** kjipt!"


Nei, syns det var aldeles spot on.

nero

Kanskje ikke det ALLER smarteste Norling har gjort, dette.. Men for all del, fint at han tør å være offensiv. Hvis han greier å ta gull med dette mannskapet denne sesongen, skal jeg lage et lite alter i kåken min og ofre til ham resten av livet...
Lions led by donkeys.

krakra

Jeg tror Norling kanskje er litt overrasket over hvor mye styr det ble av at han sa at vi går for gull. Det er nok litt typisk norsk at man skal være stille og forsiktige og ikke åpne om offensive ambisjoner. Solskjær fikk jo også litt pes da han snakket om at kun gull betydde noe og at øvrige medaljer var verdiløse(slapp riktignok billigere unna fordi han er Solskjær).

Det bør Norling drite i. Innstillingen hans er helt riktig. Vi går for gull. Det betyr ikke at 2. og 3. plassen ikke betyr noe. Det gir e-cup. Det kan også fjerdeplassen gi. Utover det driter iallefall jeg i hvor vi ender.

brann89

Liker at Norling gåt ut med at han har gull som målsetning, og andre supportergrupper ler av dette! Dem som ler sist ler best ;)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

Quote from: krakra on March 12, 2014, 15:43:29 PMUtover det driter iallefall jeg i hvor vi ender.


Jeg kan ikke fatte hvorfor noen kan mene dette. For hver plassering vi går nedover på tabellen taper vi noen flere kamper. Og det smerter i alle fall meg hver kamp vi taper. Jeg vil at Brann skal vinne flest mulig kamper!

Men det føles kanskje litt annerledes for sofasupportere?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Quote from: Nixon on March 11, 2014, 22:27:03 PM
Jeg foretrekker det fremfor det ambisjonsløse bare-vent-tre-år-så-skal-det-bli-fart-på-sakene-regimet som vi hadde tidligere. Da får folk heller bare le.


Ja det er jeg enig i. Samtidig er det ett misforhold mellom uttalt målsetning og det man har til rådighet. Det "gamle" styret var jo 5-årsplantungt. Den nye styreformannen har ihvertfall i forkant markedsført litt samme holdning som Norling. Likevel, jeg tviler sterkt på at man får Roald Bruun Hansen til å legge hodet på blokken.

Slik jeg ser det er bakteppet en trener som er fredet det neste året. Det må en utenomsportslig skandale til før han får sparken eller det i det hele tatt blir tema. En dårlig sesong nå og jeg tror tilsvarende sitter betydelig lenger inne før 2015.

krakra

Quote from: Nixon on March 12, 2014, 16:40:52 PM
Quote from: krakra on March 12, 2014, 15:43:29 PMUtover det driter iallefall jeg i hvor vi ender.


Jeg kan ikke fatte hvorfor noen kan mene dette. For hver plassering vi går nedover på tabellen taper vi noen flere kamper. Og det smerter i alle fall meg hver kamp vi taper. Jeg vil at Brann skal vinne flest mulig kamper!

Men det føles kanskje litt annerledes for sofasupportere?
Fint du klarer å holde deg saklig;)


For det første er ikke det du sier nødvendigvis sant. Plasseringen er ikke kun avhengig av våre egne kamper, men også andres kamper. Vi kan ende på 5. og 10. plass med samme poengsum. Det kommer ann på hvor mange poeng de andre tar.

Jeg bryr meg overhodet ikke om vi ender med 5. eller 10. plass. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om vi vinner eller taper enkeltkamper, men når sesongen er over og skal oppsummeres vil ikke en 10. plass føles noe særlig forskjellig fra en 5. plass. Det er det mer interessant hvor mange poeng unna medalje vi er. En 10. plass 7 poeng unna tredjeplassen er bedre enn en 5. plass 10 poeng unna medalje

Nixon

Quote from: Xminator on March 12, 2014, 16:41:28 PM
Quote from: Nixon on March 11, 2014, 22:27:03 PM
Jeg foretrekker det fremfor det ambisjonsløse bare-vent-tre-år-så-skal-det-bli-fart-på-sakene-regimet som vi hadde tidligere. Da får folk heller bare le.


Ja det er jeg enig i. Samtidig er det ett misforhold mellom uttalt målsetning og det man har til rådighet. Det "gamle" styret var jo 5-årsplantungt. Den nye styreformannen har ihvertfall i forkant markedsført litt samme holdning som Norling. Likevel, jeg tviler sterkt på at man får Roald Bruun Hansen til å legge hodet på blokken.

Slik jeg ser det er bakteppet en trener som er fredet det neste året. Det må en utenomsportslig skandale til før han får sparken eller det i det hele tatt blir tema. En dårlig sesong nå og jeg tror tilsvarende sitter betydelig lenger inne før 2015.


Selv om Norling snakker om gull er han veldig påpasselig hvordan han ordlegger seg. Heller ikke han legger hodet på blokken. Ellers helt enig at Norling er mer eller mindre fredet i år. Går det dårlig vil nok først og fremst spillerne få skylden.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on March 12, 2014, 08:02:40 AM

Hvis spillerne tror at gull er realistisk, så kan du få en mentalutfordring hvis du skulle være ute av gullkampen etter 5-6 serierunder.


Ingenting ryker etter 5-6 serierunder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krakra on March 12, 2014, 16:47:26 PM
Quote from: Nixon on March 12, 2014, 16:40:52 PM
Quote from: krakra on March 12, 2014, 15:43:29 PMUtover det driter iallefall jeg i hvor vi ender.


Jeg kan ikke fatte hvorfor noen kan mene dette. For hver plassering vi går nedover på tabellen taper vi noen flere kamper. Og det smerter i alle fall meg hver kamp vi taper. Jeg vil at Brann skal vinne flest mulig kamper!

Men det føles kanskje litt annerledes for sofasupportere?
Fint du klarer å holde deg saklig;)


For det første er ikke det du sier nødvendigvis sant. Plasseringen er ikke kun avhengig av våre egne kamper, men også andres kamper. Vi kan ende på 5. og 10. plass med samme poengsum. Det kommer ann på hvor mange poeng de andre tar.

Jeg bryr meg overhodet ikke om vi ender med 5. eller 10. plass. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om vi vinner eller taper enkeltkamper, men når sesongen er over og skal oppsummeres vil ikke en 10. plass føles noe særlig forskjellig fra en 5. plass. Det er det mer interessant hvor mange poeng unna medalje vi er. En 10. plass 7 poeng unna tredjeplassen er bedre enn en 5. plass 10 poeng unna medalje


Man kan jo lage seg alle mulig slags scenarier. Og alt er vel og bra i dine eksempler. Men i hovedsak er alle lag ansvarlige for egen tabellplassering. Så ja, jeg vil påstå at fall på tabellen stort sett betyr tapte poeng.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2014, 16:59:01 PM
Quote from: Kjell249 on March 12, 2014, 08:02:40 AM

Hvis spillerne tror at gull er realistisk, så kan du få en mentalutfordring hvis du skulle være ute av gullkampen etter 5-6 serierunder.


Ingenting ryker etter 5-6 serierunder.


Hør med spillere og supportere i Molde om den saken...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on March 12, 2014, 16:40:52 PM
Quote from: krakra on March 12, 2014, 15:43:29 PMUtover det driter iallefall jeg i hvor vi ender.


Jeg kan ikke fatte hvorfor noen kan mene dette. For hver plassering vi går nedover på tabellen taper vi noen flere kamper. Og det smerter i alle fall meg hver kamp vi taper. Jeg vil at Brann skal vinne flest mulig kamper!

Men det føles kanskje litt annerledes for sofasupportere?


Tror du legger litt mer i slike utsagn enn det som er ment. Jeg bryr meg om alle enkeltkamper, og gleder meg over hver Brann seier, men etter endt sesong så gir det meg ikke noe særlig mer å se at Brann er nummer 5 på tabellen kontra nummer 8 på tabellen. Det er to forskjellige følelser. En i øyeblikket, og en i tilbakeblikket.

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on March 12, 2014, 13:22:51 PM
Det der er en tapt kamp. Media har bestemt seg for at i Bergen er man alltid skråsikre på gull i mars, så derfor tror hele Norge at sånn er det. Sånn kommer det nok alltid til å være. Journalister elsker å spille på stereotyper.


Det er bare å stålsette seg for den sedvanlige nyhetsartikkelen hvor kjente bergensfolk skal uttale seg om hvordan de tror det går med Brann i år. Antageligvis tror alle det blir gull, unntatt Davy Wathne som spår 11.plass.
Magefølelsen sier at det er Trude Drevland, Tor Endresen og Marit Voldsæter som intervjues i år. Alle naturligvis iført skjerf og andre Brann-effekter som journalisten har tatt med seg.

krakra

Trude Drevland tar nok med egne Branneffekter.

Go Up