• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pidre

Kanskje litt usannsynlig at Sogndal skal slå Molde, men eg ser ikkje vekk frå at det kan skje. Det er ikkje uvanlig at botnlaga på tampen av sesongen slår til med sensasjonelle seiere over topplag. Dessutan er det heller ikkje unaturlig at Molde får ein mental reaksjon etter at gullet er sikra, som gjer at dei kan gå på ei slik "blemme".

Når det gjeld kampen mot Ulf Sandnes så trur eg Sogndal får det tøft. Ulf og Keiko har nok ikkje gitt opp, og slår dei Sogndal og vi taper har dei heng på kvalikplassen. Ulf er ikkje så dårlige og har faktisk berre 2 tap siste 8. Dei har fått dårlig poengfangst på grunn av mange uavgjorte.

Saludar a los monos!

pidre

Ulf har forøvrig følgande igjen:

Ulf - Sogndal
Rbk - Ulf
Start - Ulf
Ulf - Aalesund

Altså 9 poeng er ikkje umulig. Det vil bringe Ulf opp på 27. Vi trenger da 4 poeng for å holde dei bak oss - det bør vi greie. Som Krøvel er inne på, utfallet av kampen Ulf-Sogndal vil ha stor betydning for SKB sin kamp mot nedrykk.
Saludar a los monos!

Utmedsnolken

Er jo ingen vits å se bakover på tabellen. Sist eller nestsist får være samme
"og der snubler Sæternes igjen"

pidre

October 17, 2014, 08:47:17 AM #2353 Last Edit: October 17, 2014, 09:01:19 AM by pidre
Quote from: Utmedsnolken on October 17, 2014, 08:41:01 AM
Er jo ingen vits å se bakover på tabellen. Sist eller nestsist får være samme

Ja det vert som klisje-Kjell - tredjesiste eller fjerdesist derimot, det gjer ein forskjell - og det er vel det debatten dreier seg om.  
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on October 17, 2014, 08:41:01 AM
Er jo ingen vits å se bakover på tabellen. Sist eller nestsist får være samme


Quote from: pidre on October 17, 2014, 08:47:17 AM
Quote from: Utmedsnolken on October 17, 2014, 08:41:01 AM
Er jo ingen vits å se bakover på tabellen. Sist eller nestsist får være samme

Ja det vert som klisje-Kjell - tredjesiste eller fjerdesist derimot, det gjer ein forskjell - og det er vel det debatten dreier seg om. 


Klarer vi ikke 27 poeng - som er poengsummen Ulf får hvis de vinner 3 av de 4 siste, så rykker vi jo antagelig ned uansett. Sogndal vil sikkert ta minst 27 poeng. Det er jo bare tre poeng mer enn hva de har nå. De tar de nok i siste mot Stabæk på Fosshaugadn. Jeg tviler sterkt på at det er Ulf som sender oss ned. Kommer de foran oss, rykker nok begge ned.
Legg ned hele klubben!

pidre

October 17, 2014, 11:28:57 AM #2355 Last Edit: October 17, 2014, 11:32:49 AM by pidre
Enig, men holder alle muligheter åpne. Så lenge Ulf har mulighet for 30 poeng kan dei framleis havne på kvalikplassen.

Trur Ulf slår Sogndal på søndag.
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on October 17, 2014, 11:28:57 AM
Enig, men holder alle muligheter åpne. Så lenge Ulf har mulighet for 30 poeng kan dei framleis havne på kvalikplassen.

Trur Ulf slår Sogndal på søndag.


uansett er ikke det annet enn godt nytt...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: pidre on October 17, 2014, 11:28:57 AM
Enig, men holder alle muligheter åpne. Så lenge Ulf har mulighet for 30 poeng kan dei framleis havne på kvalikplassen.

Trur Ulf slår Sogndal på søndag.


Havner Sandnes Ulf på kvalikk så er vi selv tabelljumbo.

Jeg ser overhode ikke realistiske muligheter for noe bedre enn kvalifisering. Vinner Sogndal søndag, så vil det egentlig handle om i hvilken av de 3 siste kampene vi rykker direkte ned. Det kan skje allerede i Bodø.

Selv om vi skulle vinne alle de 3 siste kampene så kan vi rykke rett ned. Vinner Sogndal søndag betyr det at Sogndal må tape mot oss OG avgi poeng mot Molde eller Stabæk.

Krøvel virker å ha fokusert på hvor pinlig det er å rykke ned mot Haugesund på bortebane. Jeg vil rangere å rykke ned mot Sogndal på hjemmebane som 10 ganger verre.

Det er selvsagt ikke over før siste teoretiske sjanse er borte, men jeg tror Sogndal vinner søndag, vi taper mot BG, og Sogndal får med seg ett poeng mot Molde, og at det fortsetter med at vi avgir poeng hjemme mot Sogndal og kan vinke farvel til tippeliga 2015.

Den strålende prestasjonen Roald Bruun Hansen har vist som leder i Brann bør sikre ham en 900 millioners jobb i england ett sted.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on October 17, 2014, 20:02:52 PM
Quote from: pidre on October 17, 2014, 11:28:57 AM
Enig, men holder alle muligheter åpne. Så lenge Ulf har mulighet for 30 poeng kan dei framleis havne på kvalikplassen.

Trur Ulf slår Sogndal på søndag.


Havner Sandnes Ulf på kvalikk så er vi selv tabelljumbo.

Jeg ser overhode ikke realistiske muligheter for noe bedre enn kvalifisering. Vinner Sogndal søndag, så vil det egentlig handle om i hvilken av de 3 siste kampene vi rykker direkte ned. Det kan skje allerede i Bodø.

Selv om vi skulle vinne alle de 3 siste kampene så kan vi rykke rett ned. Vinner Sogndal søndag betyr det at Sogndal må tape mot oss OG avgi poeng mot Molde eller Stabæk.

Krøvel virker å ha fokusert på hvor pinlig det er å rykke ned mot Haugesund på bortebane. Jeg vil rangere å rykke ned mot Sogndal på hjemmebane som 10 ganger verre.

Det er selvsagt ikke over før siste teoretiske sjanse er borte, men jeg tror Sogndal vinner søndag, vi taper mot BG, og Sogndal får med seg ett poeng mot Molde, og at det fortsetter med at vi avgir poeng hjemme mot Sogndal og kan vinke farvel til tippeliga 2015.

Den strålende prestasjonen Roald Bruun Hansen har vist som leder i Brann bør sikre ham en 900 millioners jobb i england ett sted.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Har problem med å sja at dette laget skal klara å vinna ein einaste kamp.  Hodgson hadde rett.  Det einaste du får av unge spelarar er nedrykk og sparken.  Grønner og Skaanes var svake.  Vindheim var grusom.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Falkman

Quote from: osoerli on October 17, 2014, 20:22:12 PM
Har problem med å sja at dette laget skal klara å vinna ein einaste kamp.  Hodgson hadde rett.  Det einaste du får av unge spelarar er nedrykk og sparken.  Grønner og Skaanes var svake.  Vindheim var grusom.

Ikke Hodgson, Alan Hanson. Som i sin tid tok fryktelig feil angående gjengen som vant serien for United  i 96. Men de hadde cantona på laget også. Han kunne muligens reddet oss fra nedrykk, også. Muligens.

osoerli

Blir ikkje overraska om Brann taper resten i år.  Snakkes i 1. div.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on October 17, 2014, 20:33:32 PM
Blir ikkje overraska om Brann taper resten i år.  Snakkes i 1. div.


Ja det ser sånn ut ja.

Men vi redder kvalik før siste runde hvis vi slår Glimt og SIL, mens SIL tar max ett poeng totalt vs Ulf og MFK.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Det er vel det eneste som kan sies å være bra med dagens resultat. Vi har gitt Ulf en kjempeboost foran kampen mot Sogndal.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on October 17, 2014, 21:01:16 PM
Det er vel det eneste som kan sies å være bra med dagens resultat. Vi har gitt Ulf en kjempeboost foran kampen mot Sogndal.


Taktikk dette.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Tom Nordlie tror det holder for Ulf å ta 27 poeng for å redde kvalik. Haha! Dream on! Sogndal skal møte Brann og er sikret 27 poeng allerede.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Lille Ivers ønsker Brann velkommen til Trondheim og kamp mot Ranheim. Ja, noen må jo vise hvordan man slår det laget.
Gå av.

blobby winters

Quote from: Falkman on October 17, 2014, 20:28:20 PM
Quote from: osoerli on October 17, 2014, 20:22:12 PM
Har problem med å sja at dette laget skal klara å vinna ein einaste kamp.  Hodgson hadde rett.  Det einaste du får av unge spelarar er nedrykk og sparken.  Grønner og Skaanes var svake.  Vindheim var grusom.

Ikke Hodgson, Alan Hanson. Som i sin tid tok fryktelig feil angående gjengen som vant serien for United  i 96. Men de hadde cantona på laget også. Han kunne muligens reddet oss fra nedrykk, også. Muligens.



Alan Hansen tenker dere på. Da han først begynte i Liverpool og var fortsatt veldig ung, gikk Liverpool gjennom en uvanlig svak periode med 3 strake tap. Bob Paisley gikk ut i pressen og sa at Alan Hansen var den eneste som spilte bra. Uken etterpå var han på benken. Da Alan Hansen gikk inn til kontoret til Bob for en forklaring, sa Bob Paisley til han:
Son, you will come to learn that in this game, experience is everything.

Jeg liker å se at unge spillere får spilletid i Brann når vi er i flyttsonen eller vi ligger i ingenmannsland i tabellen. Situasjonen vi er inn i nå er det et merkelig valg å ha Vindheim på HB og Sæv som VB. Demir er vel ikke den mest erfarne men Sæv på høyre og Demir på venstre må være et bedre alternativ akkurat nå.

Jose Arrogantio

Quote from: blobby winters on October 18, 2014, 00:29:14 AM
Quote from: Falkman on October 17, 2014, 20:28:20 PM
Quote from: osoerli on October 17, 2014, 20:22:12 PM
Har problem med å sja at dette laget skal klara å vinna ein einaste kamp.  Hodgson hadde rett.  Det einaste du får av unge spelarar er nedrykk og sparken.  Grønner og Skaanes var svake.  Vindheim var grusom.

Ikke Hodgson, Alan Hanson. Som i sin tid tok fryktelig feil angående gjengen som vant serien for United  i 96. Men de hadde cantona på laget også. Han kunne muligens reddet oss fra nedrykk, også. Muligens.



Alan Hansen tenker dere på. Da han først begynte i Liverpool og var fortsatt veldig ung, gikk Liverpool gjennom en uvanlig svak periode med 3 strake tap. Bob Paisley gikk ut i pressen og sa at Alan Hansen var den eneste som spilte bra. Uken etterpå var han på benken. Da Alan Hansen gikk inn til kontoret til Bob for en forklaring, sa Bob Paisley til han:
Son, you will come to learn that in this game, experience is everything.

Jeg liker å se at unge spillere får spilletid i Brann når vi er i flyttsonen eller vi ligger i ingenmannsland i tabellen. Situasjonen vi er inn i nå er det et merkelig valg å ha Vindheim på HB og Sæv som VB. Demir er vel ikke den mest erfarne men Sæv på høyre og Demir på venstre må være et bedre alternativ akkurat nå.



Demir har ikke akkurat gammel eller erfaren heller.

Xminator


Xminator

Eller henger nok i praksis eliteserietråden på at Sogndal taper poeng mot Sandnes denne runden. Vi må nesten regne med å avgi poeng mot BG og Haugesund.

Nå har jeg god tro på at Sogndal taper poeng mot både Molde og Stabæk. Skjebnekampen blir da selvsagt mot Sogndal. Den må vinnes. Sogndal kan fort klare seg med uavgjort.

Om Sogndal vinner denne runden må vi ha 3 poeng mot enten BG eller Haugesund.
Taper Sogndal denne runden tror jeg det er nok å slå Sogndal på Stadion for å få kvalifisering.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on October 18, 2014, 06:17:08 AM
Eller henger nok i praksis eliteserietråden på at Sogndal taper poeng mot Sandnes denne runden. Vi må nesten regne med å avgi poeng mot BG og Haugesund.

Nå har jeg god tro på at Sogndal taper poeng mot både Molde og Stabæk. Skjebnekampen blir da selvsagt mot Sogndal. Den må vinnes. Sogndal kan fort klare seg med uavgjort.

Om Sogndal vinner denne runden må vi ha 3 poeng mot enten BG eller Haugesund.
Taper Sogndal denne runden tror jeg det er nok å slå Sogndal på Stadion for å få kvalifisering.


Noe står for meg som 99 % sikkert: På Fosshaugadn slår Sogndal et Stabæk-lag som ikke har noe å spille for i siste runde. Brann taper for FKH i Haugesund. Ellers er jeg åpen for å skalte og valte med poeng frem og tilbake for å få til et budsjett som gir oss minumum kvalik. Men vi må altså være minst 4 poeng foran Sogndal før siste. Eventuelt 3 hvis målforskjellen vår er minst 6 mål bedre og vi fremdeles er godt foran dem på scorede mål.

Eksempel:

Ulf - SIL 1-0 = Brann 23 p (målf.: 35-49 / -14), SIL 24 p (målf. 30-44 / -14)

Glimt - Brann 1-1, SIL - MFK 0-2 = Brann 24 p (målf.: 36-50 / -14), Sogndal 24 p (målf. 30-46 / -16)

Brann - SIL 2-0 = Brann 27 p (målf.: 38-50 / -12), Sogndal 24 p (målf. 30-48 / -18)

FKH - Brann 3-0, SIL - Stabæk 3-0 = Brann 27 p (målf. 38-53 / -15), Sogndal 27 p (33-48 / -15)

Brann redder kvalik på scorede mål.


Et annet:

Ulf - SIL 1-1 = Brann 23 p (målf. 35-49 / -14), SIL 25 p (målf. 31-44 / -13)

B/G - Brann 0-1, SIL - MFK 1-1 = Brann 26 p (målf. 36-49 / -13), SIL 26 p (målf. 32-45 / -13)

Brann - SIL 2-0 = Brann 29 p (målf. 38-49 / -11), SIL 26 p (målf. 32-47 / -15)

FKH - Brann 2-0, SIL - Stabæk 2-0 = Brann 29 p (målf. 38-51 / -13), SIL 29 p (målf. 34-47 /-13)

Brann redder kvalik på flere scorede mål.



Er det forresten umulig at B/G taper de siste 4 kampene hvis vi slår dem? De skal møte Odd borte i helgen, og etter kampen mot oss skal de møte LSK borte og Viking hjemme. Nå får de vel poeng i den siste hvis de må, men likevel; det er en mulighet! Og taper Glimt de fire siste, så vil de etter alle solemerker få dårligere målforskjell enn oss. De vil nemlig da ha minst 16 minusmål. Hvis vi slår Glimt og Sogndal med ett mål hver, kan vi da tillate oss å med inntil tre mål i Haugesund og ende foran Glimt på målforskjell.

Legg ned hele klubben!

blobby winters

Quote from: Spelaren on October 17, 2014, 23:36:36 PM
Lille Ivers ønsker Brann velkommen til Trondheim og kamp mot Ranheim. Ja, noen må jo vise hvordan man slår det laget.


Lille Ivers kan f* off til NAV.
Når Brann rykker ned sier jeg opp mitt abbt hos C-more og TV2 Sport og antar at mesteparten av Bergensere gjør det samme. Det blir et vesentlig lavere budsjett for dem i 2015 og de første som skal gå i kost kutt er disse "eksperter" som snakker dritt.

Nixon

Det er synd det ikke er en Nobelpris i matematikk. For Norsk Regnesentral burde definitivt være kvalifisert med den utskjelte utregningen de hadde i august om at det var 82,6 prosent sjanse for å rykke ned for Brann...
Rød makt på Hansa

haak

Litt sorgfølelse idag. Ser 1.div komme og jeg gruer meg til en vinter uten optimisme, Silly-season og tippeligastart. Hadde så enormt tro på Norling. Hater fredagskamper for helga er ødelagt.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 18, 2014, 11:39:11 AM
Det er synd det ikke er en Nobelpris i matematikk. For Norsk Regnesentral burde definitivt være kvalifisert med den utskjelte utregningen de hadde i august om at det var 82,6 prosent sjanse for å rykke ned for Brann...


Mens de for noen uker siden vel var på 70-tallet for at vi reddet plassen...
Legg ned hele klubben!

Eivind

Haugesund leder 2-0 borte mot Molde.

Kvalikk eneste realistiske håp nå..

Klaus_Brann

Det går som det må. Molde er mette nå. Får håpe de kan ta Sogndal i det minste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dr_cyanid

Quote from: Eivind on October 18, 2014, 18:14:00 PM
Haugesund leder 2-0 borte mot Molde.

Kvalikk eneste realistiske håp nå..


Spørsmålet er hvor realistisk kvalik er når vi ligger fire poeng bak Sogndal etter morgendagens kamp. Da er nok toget gått.

Nixon

Kanskje dette er bra for oss. Når Molde går på en smell i dag er sjansen mindre for at det også skjer neste helg. Og det må da være en fordel for oss at Haugesund ikke har noe å spille for i siste kamp.

Ja, hvis vi har noe å spille for da...
Rød makt på Hansa

Kai-Olai

Quote from: Eivind on October 18, 2014, 18:14:00 PM
Haugesund leder 2-0 borte mot Molde.

Kvalikk eneste realistiske håp nå..


Får håpe på en Glimt-kollaps! :)

krøvel vellevold

I 2002 reddet vi kvalik fordi Stabæk tok sin siste (og for dem betydningsløse) kamp mot Moss på alvor.
I 2014 skal Stabæk - uten noe å spille for - til Sogndal i siste runde...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Hentet fra BT:
- Brann kommer ikke til å rykke ned. De klarer å holde hodet over vannet. 2014 er et ildfullt år, så det gir gode forutsetninger for Brann, sier Yang.

Nå ble jeg veldig beroliget  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on October 18, 2014, 22:55:31 PM
Hentet fra BT:
- Brann kommer ikke til å rykke ned. De klarer å holde hodet over vannet. 2014 er et ildfullt år, så det gir gode forutsetninger for Brann, sier Yang.

Nå ble jeg veldig beroliget  :P


Får han rett i dette, skal jeg jaggu begynne å tro på spåmenn. Julenissen også. Og Gud og Jesus og de. Kanskje Allah. Men i hvert fall Buddah, siden Yang sikkert er buddhist. Eller; er han fra Kina kanskje? Da er han sikkert ikke religiøs i det hele tatt. Bare rein kommunist. Og da skal jeg tro på kommunismen også. Men ikke Marthas engler. Der går grensen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Og nå som Molde virker å ha lagt inn årene for sesongen, så taper de nok mot Sogndal neste runde også. Er vel bedre med farmerklubben i eliteserien enn konkurrenten Brann...

I kveld heier vi på Tom.

Northside

Begynner å se litt skummelt ut dette. Hvor vil det være best å rykke ned, i Bodø, Stadion mot Sogndal eller borte mot Haugesund i 2 grader og sludd?

Jeg tror jeg holder litt på Bodø, der blir det minst pinlig. Det kjedelige er dog at vi som reiser må overnatte til mandagen, det kan jo bli litt kjedelig.

Hagesund borte frister ikke, men at lillebror Sogndal skal sende oss ned på Stadion vil være en smule ydmykende.

Nixon

October 19, 2014, 08:48:19 AM #2387 Last Edit: October 19, 2014, 08:50:02 AM by Nixon
Quote from: Xminator on October 19, 2014, 08:21:00 AM
Og nå som Molde virker å ha lagt inn årene for sesongen, så taper de nok mot Sogndal neste runde også.


Rapportene fra kampen sa vel på at Molde rundspilte Haugesund i store deler av kampen, men det var mye stang ut. Så det tyder heldigvis ikke på at Molde helt har lagt inn årene.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Northside on October 19, 2014, 08:39:56 AMJeg tror jeg holder litt på Bodø, der blir det minst pinlig.


Jeg skjønner forsåvidt tankegangen med hvor det vil smerte minst å rykke ned. Men slik jeg ser det er det pinligere jo tidligere man rykker ned. Så tre runder før serieslutt er mer pinlig enn i siste kamp etter min mening.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

October 19, 2014, 09:18:18 AM #2389 Last Edit: October 19, 2014, 09:20:09 AM by krøvel vellevold
Quote from: Nixon on October 19, 2014, 08:49:46 AM
Quote from: Northside on October 19, 2014, 08:39:56 AMJeg tror jeg holder litt på Bodø, der blir det minst pinlig.


Jeg skjønner forsåvidt tankegangen med hvor det vil smerte minst å rykke ned. Men slik jeg ser det er det pinligere jo tidligere man rykker ned. Så tre runder før serieslutt er mer pinlig enn i siste kamp etter min mening.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det føles som den mest håpløse Brann-situasjonen noen gang. Men ærlig talt; det var faktisk mer kritisk foran siste runde i 2002. Da skulle vi møte seriemesterne på Lerkendal - mens Moss bare trengte å slå et Stabæk-lag uten noe å spille for (i Moss til og med), for at vi skulle rykke direkte ned.
Legg ned hele klubben!

eivhelle

October 19, 2014, 09:59:28 AM #2391 Last Edit: October 19, 2014, 10:01:48 AM by eivhelle
Jeg har kommet til den konklusjonen at det er TV2 som har skylden for Branns tabellplassering.

Statistikken for TV kampene er ganske klar :
TV2/Zebra : 17 kamper, 1 seier, 4 uavgjorte og 12 tap. Poengsnitt : 0.41

CMORE : 10 kamper, 5 seire, 1 uavgjort og 4 tap. Poengsnitt : 1.6

Med tanke på at den neste kampen mot B/G går på Zebra neste fredag er nedrykket så godt som klart.

Det eneste halmstrået må være at det fortsatt er en liten sjanse for at CMORE kan sende de to siste kampene. Men jeg regner med at Davy Watne og TV2 vil betale ekstra for gleden av å følge et Brann nedrykk ringside.

Ser vi på siste kamp mot S08 så ville TV2 kunne gjort livet langt enklere for Brann ved å velge oppgjøret som hovedkamp i stedet for fredagskamp. Da ville for eksempel Badji hatt 48 timer ekstra til restitusjon før oppgjøret samt at Norling kunne hatt to ekstra treningsdager med hele laget samlet. Det er også påfallende at Davy Watne i intervjuet med Norling før kampen ikke hadde noe som helst fokus på kampen som skulle spilles, men kun på hvem som hadde ansvar for at Brann var i bunnstriden.

Nixon

Rød makt på Hansa

Hatleking

No er det berre å krysse alle lemmer for Ulf-siger i dag. Denne situasjonen unnar eg ingen! Heilt forferdeleg.

Nixon

Jeg har en nabo fra Sogndal, og han er en sånn irriterendes type som alltid skal snakke fotball, kler ungene sine opp i Sogndal-effekter og er tilsynelatende engasjert. Men gidder aldri å gå på Stadion når Sogndal er i byen. Da er det ikke mye verdt etter min mening.

Uansett. Da jeg kom hjem fra trening nå stod sognejævelen utenfor og fikk ungene sine til å si " heia, Sogndal" og "vi snakkes etter kampen i kveld."

Det beste var bare å gå rolig forbi...
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on October 19, 2014, 12:07:57 PM
Jeg har en nabo fra Sogndal, og han er en sånn irriterendes type som alltid skal snakke fotball, kler ungene sine opp i Sogndal-effekter og er tilsynelatende engasjert. Men gidder aldri å gå på Stadion når Sogndal er i byen. Da er det ikke mye verdt etter min mening.

Uansett. Da jeg kom hjem fra trening nå stod sognejævelen utenfor og fikk ungene sine til å si " heia, Sogndal" og "vi snakkes etter kampen i kveld."

Det beste var bare å gå rolig forbi...


Slike folk er fin. Har han en mor eller noe som ligger for døden, så sier du at du håper hun stryker med snart.

Snakker folk stygt om Brann, så svarer jeg lett med noe som svir like mye.

krøvel vellevold

Om to timer og tyve minutter kan håpet om å redde plassen ha fått seg enda en kraftig knekk. Alt har gått til helvete så langt i denne runden - igjen! Er det for mye å be om at i hvert fall Sogndal-kampen kan gå vår vei?

Hvis ikke; slik redder vi plassen med SIL-seier i dag:

F.eks. vi slår Glimt og SIL, men taper for FKH. Da får vi 29 poeng. Så taper SIL for MFK og oss, mens de bare får ett mot Stabæk. Da får de 28 poeng.

En annen variant er at vi slår Glimt med ett og SIL med to. Da står vi med 29 poeng og minus 11 i målforskjell før siste. Så taper SIL med to for MFK og med to mot oss. Da står de med 29 poeng og minus 17 i målforskjell før siste. Får vi da ett poeng må SIL vinne med seks mot Stabæk for å ta oss igjen på målforskjell.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Udjus og Patronen. Sammen er de dynamitt  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Koffert1

Det deiligste selvmålet jeg har sett på lenge.. Sandnes - Sogndal 1-0

Rex

Sandnes klart best så langt. Sogndal helt uten eget spill - et lag selv Brann bør kunne slå på en god dag.

Go Up