• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: monzilla on October 06, 2014, 08:12:51 AM
Når vi ikke slår Start på hjemmebane med så mye på spill, så tror jeg folk skal se langt etter 30 poeng.


Ja jeg ser ikke bort fra at vi ikke vinner en eneste kamp til. Magefølelsen for nedrykk er omtrent 90 % nå. I hvert fall akkurat nå som alt er drit. Ikke akkurat Lucky Sunday for meg: Arsenal tapte (men det ganske uviktig i forhold til Branns situasjon - i det hele tatt er Arsenal veldig lite viktig i forhold til Brann), FKH vant, Brann tapte og er enda et steg nærmere nedrykk (klart mest alvorlig)... og så fikk jeg rett etter kampslutt vite at firmaet jeg jobber for er solgt... Hendelsesrik dag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on October 06, 2014, 08:39:12 AM
Forresten helt absurd hvor mange straffer imot og selvmål vi har prestert denne sesongen. Og så har vi fått ett føkkings straffe rett vei, og den presterte huseklepp å bomme på. 41 straffer utdelt så langt denne sesongen, og vi har altså bommet på det ene vi har fått, og sluppet inn samtlige 8 vi har fått imot. Uvirkelig.


Og ikke glem stolpetreffene. To bare i går.
Legg ned hele klubben!

dragn

Quote from: krøvel vellevold on October 06, 2014, 08:43:39 AM
Quote from: monzilla on October 06, 2014, 08:12:51 AM
Når vi ikke slår Start på hjemmebane med så mye på spill, så tror jeg folk skal se langt etter 30 poeng.


Ja jeg ser ikke bort fra at vi ikke vinner en eneste kamp til. Magefølelsen for nedrykk er omtrent 90 % nå. I hvert fall akkurat nå som alt er drit. Ikke akkurat Lucky Sunday for meg: Arsenal tapte (men det ganske uviktig i forhold til Branns situasjon - i det hele tatt er Arsenal veldig lite viktig i forhold til Brann), FKH vant, Brann tapte og er enda et steg nærmere nedrykk (klart mest alvorlig)... og så fikk jeg rett etter kampslutt vite at firmaet jeg jobber for er solgt... Hendelsesrik dag.


Ica?

krøvel vellevold

Quote from: dragn on October 06, 2014, 09:06:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 06, 2014, 08:43:39 AM
Quote from: monzilla on October 06, 2014, 08:12:51 AM
Når vi ikke slår Start på hjemmebane med så mye på spill, så tror jeg folk skal se langt etter 30 poeng.


Ja jeg ser ikke bort fra at vi ikke vinner en eneste kamp til. Magefølelsen for nedrykk er omtrent 90 % nå. I hvert fall akkurat nå som alt er drit. Ikke akkurat Lucky Sunday for meg: Arsenal tapte (men det ganske uviktig i forhold til Branns situasjon - i det hele tatt er Arsenal veldig lite viktig i forhold til Brann), FKH vant, Brann tapte og er enda et steg nærmere nedrykk (klart mest alvorlig)... og så fikk jeg rett etter kampslutt vite at firmaet jeg jobber for er solgt... Hendelsesrik dag.


Ica?


Jupp.
Legg ned hele klubben!

monzilla

Det ordner seg sikkert slik at du får en ny logo på brystet, og business as usual bortsett fra det. Akkurat slik som stjernespillerne våre til neste år. Ny logo på brystet, og business as usual...

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 06, 2014, 09:27:40 AM
Jupp.


Det blir med Coop som med Brann, Krøvel.
Litt ditt og litt mitt!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dr_cyanid

Med Ulf seier mot Sogndal og nytt poengtap mot Sarp, skal man slettes ikke se bort fra at Brann kan havne nederst til slutt. Klarer heller ikke tro at vi skal kunne vinne begge hjemmelkampene vi har igjen. Sogndal kampen blir umåtelig viktig, men nettopp det er nok årsaken til at vi ikke klarer den heller.

Spelaren

Quote from: monzilla on October 06, 2014, 09:40:12 AM
Det ordner seg sikkert slik at du får en ny logo på brystet, og business as usual bortsett fra det. Akkurat slik som stjernespillerne våre til neste år. Ny logo på brystet, og business as usual...


I verste fall må han bort til Midtun og knote med den gjengen der.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: dr_cyanid on October 06, 2014, 09:45:19 AM
Med Ulf seier mot Sogndal og nytt poengtap mot Sarp, skal man slettes ikke se bort fra at Brann kan havne nederst til slutt. Klarer heller ikke tro at vi skal kunne vinne begge hjemmelkampene vi har igjen. Sogndal kampen blir umåtelig viktig, men nettopp det er nok årsaken til at vi ikke klarer den heller.


Om vi ender sist eller nest sist, spiller veldig liten rolle.
Legg ned hele klubben!

dragn


Gulløl

Quote from: dragn on October 06, 2014, 11:20:57 AM
Og oppi alt rot så tar vi oss høstferie!

http://www.tv2.no/2014/10/06/sport/brann/6091544


Helvete de gir blaffen. Høstferien burde vært avlyst på direkte TV i går. Faen deg Norling !

Bare for å nevne det, Rosenborg kjører doble økter alle dager Brann ferierer (nevnt på Nyhetskanelen nettopp).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Bruttern---Fri-Vi-er-ferdige-med-sommerferien-466626_1.snd

I skarp kontrast til f.eks. Rosenborg.

- Spillerne har hatt sin sommerferie. Vi har fire svært viktige kamper igjen, og kommer til å kjøre på videre. Det vil handle om samhandling i angrepsspillet og intense spilleøkter.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

monzilla

På ene siden kan det være fornuftig å ta seg en dag eller to på å få ut Start-kampen fra systemet. På andre ønsker en stor del av meg at denne kampen skal forsvinne ut av systemet the Teitur way, nemlig ved å løpe rundt tveitevannet til folk ikke husker hvor de er.

Spelaren

Det som er så vakkert med høstferie er at spillerne kan få kjenne på freden, luften og stemningen som rår. De kan selv finne sin indre melodi og nynne med når de har fått stemt sine mentale strenger. Huseklepp kan gjenerobre sin indre ballerina, Mojsov sin psykiske balanse, Skaanes sin personlige melodi, Piotr sin bortgjemte rabling, Badji sin stødige rovdyrånd, Orlov sin luftige attityd og Haugen sin særpregede rytme. Alene kan vi klemme, kose, føle og kjenne på sorgen over situasjonen som rår, og når spillerne igjen samles etter å ha blitt overlatt til sin egen ære - sitt eget ansvar for å ta vare på kroppene, kan melodiene samles til et mektig orkester som igjen spiller de vakreste toner, de mektigste verk og de mest sjarmerende passiarene som kan føre Brann videre - rett ned til den jækla førstedivisjonen fordi skrullingene prioriterer ferie og sofa framfor arbeid. Drittunger!
Gå av.

monzilla

Har du samme marihuanaleverandør som Norling, Spelaren?

Gulløl

Kan noen bekrefte at vår sterke og dynamiske toppleder Roald Bruun-Hansen har reist på hytten også ?? Hadde vi hatt noe annet en en udugelig pudding på topp kunne foten blitt satt ned og avlyst den jævla høstferien som er en rød klut foran allerede høyt provoserte og hardt prøvede og gråtende supportere.

Faen ta deg Rolf Barmen og ditt udugelige pinglestyre som sitter og ser på dette ! Du må reagere mann !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

Quote from: Spelaren on October 06, 2014, 11:41:18 AM
Det som er så vakkert med høstferie er at spillerne kan få kjenne på freden, luften og stemningen som rår. De kan selv finne sin indre melodi og nynne med når de har fått stemt sine mentale strenger. Huseklepp kan gjenerobre sin indre ballerina, Mojsov sin psykiske balanse, Skaanes sin personlige melodi, Piotr sin bortgjemte rabling, Badji sin stødige rovdyrånd, Orlov sin luftige attityd og Haugen sin særpregede rytme. Alene kan vi klemme, kose, føle og kjenne på sorgen over situasjonen som rår, og når spillerne igjen samles etter å ha blitt overlatt til sin egen ære - sitt eget ansvar for å ta vare på kroppene, kan melodiene samles til et mektig orkester som igjen spiller de vakreste toner, de mektigste verk og de mest sjarmerende passiarene som kan føre Brann videre - rett ned til den jækla førstedivisjonen fordi skrullingene prioriterer ferie og sofa framfor arbeid. Drittunger!

Det er så vakker, så uendelig vakkert!

Gepard

October 06, 2014, 12:07:48 PM #2317 Last Edit: October 06, 2014, 12:11:32 PM by Gepard
ALLE, Absolutt ALLE, må gå. For en bedriten klovneklubb. For en vits. De bryr seg faen ikke. Alt er på gøy.

Den Tv2saken der gjør vondt langt inn i sjelen.

Nixon

Men spillerne har også et stort ansvar her. Det burde vært null problem fopr spillerne å organisere sine egne økter disse dagene. Det er vel flere som har en trener i magen som kunne gjort en jobb i så måte dersom absolutt alle i treningsteamet er bortreist.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hatleking

At spelarane skal finne saman, evaluere, administrere og utarbeide taktikk og plan for kampane som kjem no, er vel like sannsynleg som at elevar ved ein gjennomsnittleg ungdomskule IKKJE gjer alt anna enn sjølvstudie på ein sjølvstudiedag.

Det er no me treng leiarane, trenarane som kan vere med, motivere - ta vind frå spelarane frå mange supportarar. Berre det at dei reiser vekk er jo nok til å generere eit supportarbrøl - noko me til dels ser hint om her. Heilt uforståeleg val av Norling og trenarane.

Fusentast

Quote from: Nixon on October 06, 2014, 12:14:06 PM
Men spillerne har også et stort ansvar her. Det burde vært null problem fopr spillerne å organisere sine egne økter disse dagene. Det er vel flere som har en trener i magen som kunne gjort en jobb i så måte dersom absolutt alle i treningsteamet er bortreist.


Sånn som situasjonen er blitt, så er det udiskutabelt at det er Norlings ansvar som leder å sørge for gode treningsøkter og fokus på å samle spillerne om å berge plassen. Han kan ikke reise bort nå, signaleffekten er brutalt elendig!
I don't think you can the rules!

OhAhCantona

Quote from: Fusentast on October 06, 2014, 12:24:57 PM
Quote from: Nixon on October 06, 2014, 12:14:06 PM
Men spillerne har også et stort ansvar her. Det burde vært null problem fopr spillerne å organisere sine egne økter disse dagene. Det er vel flere som har en trener i magen som kunne gjort en jobb i så måte dersom absolutt alle i treningsteamet er bortreist.


Sånn som situasjonen er blitt, så er det udiskutabelt at det er Norlings ansvar som leder å sørge for gode treningsøkter og fokus på å samle spillerne om å berge plassen. Han kan ikke reise bort nå, signaleffekten er brutalt elendig!

Jeg ser ikke problemet med at Norling reiser vekk og får koblet litt ut. Når "halve stallen" i tillegg er på landslagsoppdrag, er dette for meg en ikke-sak.

Nixon

Det ironiske her er vel at "halve stallen" er landslagsspillere på ett eller annet nivå...

Ellers er jeg helt enig i at trenerteamet har ansvar. Men spillerne er voksne mennesker og kan ta egne avgjørelser også.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Nixon on October 06, 2014, 12:45:28 PM
Det ironiske her er vel at "halve stallen" er landslagsspillere på ett eller annet nivå...


Som Tore Strand har påpekt, så er jo Mojsov en internasjonal spiller!
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on October 06, 2014, 12:46:35 PM
Quote from: Nixon on October 06, 2014, 12:45:28 PM
Det ironiske her er vel at "halve stallen" er landslagsspillere på ett eller annet nivå...


Som Tore Strand har påpekt, så er jo Mojsov en internasjonal spiller!


Men sannsynligvis spiller han ikke venstreback på landslaget.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

OhAhCantona

Leste på Twitter at 16 mann fra Branns A-lag er utilgjengelig for trening i dag. Null problem med en kort tur hjem for Norling, altså

Corran

Fornuftig med litt pause Første eg tenkte når eg så overskriften til Tv2 var at det var fornuftig. Sist de fikk seg noen dager fri fulgte de opp med et par bra kamper og Huseklepp ble friskmeldt (varte dog ikke lenge). Så om samme effekten kommer denne gangen så er det jo helt greit.
Og med mange borte på landslagssamling og miljøskifte så kan like så greit resten av gjengen ta seg tre dagers pause for å koble litt ut. Dette gjelder også trenere og støtteapperat.
Hva mister de ved å ta de tre dagen fri? Terping og hardkjør er det jo strengt tatt litt sent for når det gjenstår 4 kamper. Har de det ikke inne nå så gjør ikke disse dagene noen forskjell.
Nei ser mye mer positivt med at de tar noen dager fri en negativt. Ser faktisk ingenting negativt så lenge så pass mange uansett er borte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: OhAhCantona on October 06, 2014, 12:43:16 PM
Quote from: Fusentast on October 06, 2014, 12:24:57 PM
Quote from: Nixon on October 06, 2014, 12:14:06 PM
Men spillerne har også et stort ansvar her. Det burde vært null problem fopr spillerne å organisere sine egne økter disse dagene. Det er vel flere som har en trener i magen som kunne gjort en jobb i så måte dersom absolutt alle i treningsteamet er bortreist.


Sånn som situasjonen er blitt, så er det udiskutabelt at det er Norlings ansvar som leder å sørge for gode treningsøkter og fokus på å samle spillerne om å berge plassen. Han kan ikke reise bort nå, signaleffekten er brutalt elendig!

Jeg ser ikke problemet med at Norling reiser vekk og får koblet litt ut. Når "halve stallen" i tillegg er på landslagsoppdrag, er dette for meg en ikke-sak.


Helt enig. Her bommer folk grådig med kritikken sin. Mange drar på landslagsoppdrag, flere er skadet og da er det liten vits i å kjøre fellestrening med 6 stk. De klarer fint å kjøre opplegg for seg selv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on October 07, 2014, 00:48:38 AM
Quote from: OhAhCantona on October 06, 2014, 12:43:16 PM
Quote from: Fusentast on October 06, 2014, 12:24:57 PM
Quote from: Nixon on October 06, 2014, 12:14:06 PM
Men spillerne har også et stort ansvar her. Det burde vært null problem fopr spillerne å organisere sine egne økter disse dagene. Det er vel flere som har en trener i magen som kunne gjort en jobb i så måte dersom absolutt alle i treningsteamet er bortreist.


Sånn som situasjonen er blitt, så er det udiskutabelt at det er Norlings ansvar som leder å sørge for gode treningsøkter og fokus på å samle spillerne om å berge plassen. Han kan ikke reise bort nå, signaleffekten er brutalt elendig!

Jeg ser ikke problemet med at Norling reiser vekk og får koblet litt ut. Når "halve stallen" i tillegg er på landslagsoppdrag, er dette for meg en ikke-sak.


Helt enig. Her bommer folk grådig med kritikken sin. Mange drar på landslagsoppdrag, flere er skadet og da er det liten vits i å kjøre fellestrening med 6 stk. De klarer fint å kjøre opplegg for seg selv.


Og klarer de ikke det forklarer det litt av situasjonen vi er i...

krøvel vellevold

Hadde samtlige (Opta-registrerte) stolpeskudd for/mot i Branns kamper denne sesongen gått inn, hadde Brann hatt seks poeng mer.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann kan fremdeles tidligst rykke ned i 28. runde når vi spiller i Bodø:
Hvis Sogndal vinner sine to neste vil de stå med 30 poeng. Da er vi klare for nedrykk hvis vi taper både mot S08 og Glimt.

Brann kan tidligst sikre kvalik i 29. runde hjemme mot Sogndal:
Hvis Brann vinner både både mot S08 og Glimt vil vi stå med 29 poeng før kampen mot Sogndal. Hvis Sogndal samtidig tar max ett poeng på sine to, vil de stå med 25 poeng før den kampen. Da vil det holde med uavgjort mot Sogndal for å redde kvalik.

Brann kan tidligst redde plassen i 29. runde hjemme mot Sogndal:
Hvis Brann vinner sine tre neste, vil vi stå med 32 poeng før siste runde. Hvis Sogndal samtidig tar max 4 poeng i de to kampene som ikke er mot Brann, vil de stå med 28 før siste runde. Hvis FKH max tar ett poeng i de tre neste, vil de stå med 28 poeng før siste runde.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

October 11, 2014, 17:12:41 PM #2331 Last Edit: October 11, 2014, 17:23:40 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

ostraume

Slik ståa er nå tror jeg bare vi skal håpe vi har noe å spille for når turen tas til Haugesund.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on October 11, 2014, 17:51:41 PM
Slik ståa er nå tror jeg bare vi skal håpe vi har noe å spille for når turen tas til Haugesund.


Men hvis vi først rykker ned, vil jeg heller at det skjer før siste runde.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Er vel dessverre stor sannsynlighet for at kampen i Haugesund blir avgjørende for Brann.

Fremdeles mulighet å bestille online billetter til FKH kampen kun 10 meter fra bortefeltet og rett bak mål på felt J, 103 billett er igjen. Om en vil slippe å kjempe om billetter i den vesle kvoten som Brann får på bortefeltet der storparten eller alt av Bataljonens kvote trolig blir brukt på pakke båt/billett.

http://billett.fkh.no/nb-NO/events/fk%20haugesund%20-%20brann/2014-11-9_18.00/haugesund%20stadion?hallmap
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Selv om det er mulig å bestille er det jo ingen garanti for at du faktisk får bruke billetten.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on October 12, 2014, 06:44:31 AM
Selv om det er mulig å bestille er det jo ingen garanti for at du faktisk får bruke billetten.


Hvis man går inn nøytralt kledd og oppfører seg deretter, så kan det umulig være noe i veien for det. De kan ikke diskriminere folk ut fra hvem de holder med, hvor de bor eller hvilken dialekt de snakker.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on October 12, 2014, 07:55:47 AM
Quote from: Xminator on October 12, 2014, 06:44:31 AM
Selv om det er mulig å bestille er det jo ingen garanti for at du faktisk får bruke billetten.


Hvis man går inn nøytralt kledd og oppfører seg deretter, så kan det umulig være noe i veien for det. De kan ikke diskriminere folk ut fra hvem de holder med, hvor de bor eller hvilken dialekt de snakker.


Eg tror de tester deg i døren. To Vamp-sanger (ikkje tir onani'r) og du slipper inn.
Gå av.

Gulløl

Quote from: Xminator on October 12, 2014, 06:44:31 AM
Selv om det er mulig å bestille er det jo ingen garanti for at du faktisk får bruke billetten.


Har ikke vært noe problem siste årene. Men en allværsjakke over Brann-drakten akkurat når en går gjennom inngangsdøren er greit for sikkerhets skyld. Da er det ihvertfall ikke noe problem.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7635947.ece

Opplevde dette ringside, gjør fremdeles vondt å bli påminnet om denne mareritt dagen. Hadde fortrengt kampens forløp men den sjokkerende følelsen når jeg forlot Stadion sitter i margen fremdeles 29 år etter.

La det ikke skje igjen ! Herregud hvor viktig Sarpsborg kampen er på fredag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg var også på denne kampen og husker det godt. Heldigvis var jeg ikke så veldig bitt av Brannbasillen den gangen, det kom tre år senere, så jeg tok nedrykket med fatning. Det blir verre i år. For selv om jeg har innstilt meg på direkte nedrykk og forsåvidt har forsonet meg med det, blir det nok en forferdelig følelse.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

October 13, 2014, 13:32:48 PM #2341 Last Edit: October 13, 2014, 13:45:35 PM by Gulløl
Noen som har en link til oppsettet av de to kvalik kampene Brann eventuelt skal gjennom ? Skulle gjerne satt av de to datoene. Slik jeg forstår det er det en bortekamp og en hjemmekamp (slik det var i fjor).

Og er det et system om at tippeligalaget får bortekamp i den siste av kampene uansett eller blir det trukket ? I fjor spilte Sarpsborg borte mot Ranheim i den siste kampen.

Ille å bli ydmyket og ryke direkte ned i Haugesund. Nesten like ille å eventuelt å rykke ned på DNB Arena (tidligere Ranheim stadion) med mye bart, skinnvæst, tennissokk, mokkasin og karsk. Derfor ønsker jeg hjemmekamp til slutt i eventuelt kvalik. Og en slik totalt avgjørende nedrykk finale vil vel fylle Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

http://www.fotball.no/Documents/PDF/2013/NFF/Hovedterminliste_menn_2014.pdf

Onsdag 23. og lørdag 26.11., om jeg tolker denne riktig. TL-laget får vel hjemmekamp siste kamp?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

October 13, 2014, 13:56:23 PM #2343 Last Edit: October 13, 2014, 14:00:33 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: dudo on October 13, 2014, 13:47:41 PM
http://www.fotball.no/Documents/PDF/2013/NFF/Hovedterminliste_menn_2014.pdf

Onsdag 23. og lørdag 26.11., om jeg tolker denne riktig. TL-laget får vel hjemmekamp siste kamp?


Det blir vel 19. og 23. november skal man tro årets kalender.

Og blir det kvalik vil det også gå ut over juniorfinalen fredag 21. november. Uten kvalik kunne både Lorentzen, Skaanes og Vindheim spilt. Nå blir det ingen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Haha, selvsagt. Valgte å se på første rad med datoer, av en eller annen grunn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

pidre

Ok, det er altså håp om vi skulle tape i dag. Likevel, eg har fulgt med i fotball så lenge at eg veit våre 3 siste kamper blir veldig vanskelige.

Vi trenger sannsynligvis seier her, men reiser vi til Bodø og angriper er det ein gavepakke til kontringssterke Glimt. Vi kan heller ikkje legge oss bakpå. Eg ser ikkje at vi kan ta 3 poeng her.  

Sogndal gleder seg nok til Bergensturen og møter eit Brannlag som har alt å tape. Våre gutter er mentalt rævkjørt allerede før kampen starter. Det bli ein krig, og vi veit alle kven som er best til å kjempe slike slag av SKB og Sogndal.

Haugesund. Ja, føler at vi har tapt denne kampen på forhånd, og slik trur eg også våre spillere føler det. Veldig vanskelig kamp.

Skal eg tippe, trur eg vi tar 3 poeng i dag, taper i Bodø, spiller uavgjort mot Sogndal og taper i Haugesund.
 
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Hvis vi taper i kveld, er det ufattelig viktig at SIL ikke klarer mer enn ett poeng i Sandnes på søndag. Da er det fremdeles en mulighet for at vi kan redde minimum kvalik allerede før siste runde: For hvis vi da slår Glimt og Sogndal, mens Sogndal taper for Molde i samme runde som vi møter Glimt, vil vi ha 29 poeng - og Sogndal 25 poeng - før siste runde.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

October 17, 2014, 07:44:51 AM #2349 Last Edit: October 17, 2014, 07:51:26 AM by krøvel vellevold
Quote from: pidre on October 17, 2014, 07:38:54 AM
Ok, det er altså håp om vi skulle tape i dag. Likevel, eg har fulgt med i fotball så lenge at eg veit våre 3 siste kamper blir veldig vanskelige.

Vi trenger sannsynligvis seier her, men reiser vi til Bodø og angriper er det ein gavepakke til kontringssterke Glimt. Vi kan heller ikkje legge oss bakpå. Eg ser ikkje at vi kan ta 3 poeng her.  

Sogndal gleder seg nok til Bergensturen og møter eit Brannlag som har alt å tape. Våre gutter er mentalt rævkjørt allerede før kampen starter. Det bli ein krig, og vi veit alle kven som er best til å kjempe slike slag av SKB og Sogndal.

Haugesund. Ja, føler at vi har tapt denne kampen på forhånd, og slik trur eg også våre spillere føler det. Veldig vanskelig kamp.

Skal eg tippe, trur eg vi tar 3 poeng i dag, taper i Bodø, spiller uavgjort mot Sogndal og taper i Haugesund.
 


Mitt tips er at vi vinner i dag og neste helg, men det gjør Sogndal også. Så taper vi for Sogndal, mens Haugesund tar 6 poeng på de samme tre rundene, AaFK tar 4 poeng og Glimt tar 4 på de to som ikke er mot Brann. Og da er vi nede før siste.
Legg ned hele klubben!

Go Up