• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Henrik8 on September 23, 2014, 21:37:29 PM
Hvorfor hater Haugesund oss så mye egentlig? Burde ikke de vært mer opptatt av Viking?

Er det brosteinhendelsen de fortsatt ikke greier å slippe?


De er nok sikkert vel så opptatt av Viking.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Draumte i natt at Ulf og Sogndal rykker rett ned, Glimt havnar på kvalik.
Brann, Haugesund og Aalesund slår Glimt med kun 1 poeng.
Start klarar seg med god margin.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

September 25, 2014, 11:57:14 AM #2102 Last Edit: September 25, 2014, 12:01:54 PM by Gulløl
Quote from: osoerli on September 25, 2014, 10:38:15 AM
Draumte i natt at Ulf og Sogndal rykker rett ned, Glimt havnar på kvalik.
Brann, Haugesund og Aalesund slår Glimt med kun 1 poeng.
Start klarar seg med god margin.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Aldri mer Obos....

Koffert1

September 26, 2014, 19:52:18 PM #2104 Last Edit: September 26, 2014, 19:55:35 PM by Koffert1
Sandnes Ulf med en fortjent seier hjemme mot VIF idag. Et helt ok resultat for min del. VIF lenger unna medaljestriden, og Sandnes gir oss, om mulig, enda mer spenning i bunnstriden. Men likevel skal avstnden være for stor til at de kan true oss.

Jeg er glad jeg er ung og frisk før denne tippeligainnspurten. Den burde vært levert med advarsel om stor fare for kraftige følelsesutbrudd, humørsvigninger og urytmiske hjerteslag.

Edit:  Ikke minst kan dette gi Sandnes en ekstra glød til kampene mot Haugesund og Sogndal!

Xminator


1908

Moldeseier og uavgjort i Sogndal-Haugesund hadde vært helt ok..

krøvel vellevold

Det positive er at Ulf kanskje har funnet formen og kan ta poeng fra Sogndal og FKH. Det negative er at VIF kanskje er ferdige, og taper mot Sogndal, AaFK og Start.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann etter alle solemerker på direkte nedrykk fem runder før slutt.

Både Sogndal og Haugesund skal møte Molde som er så sikre på gullet nå at de kommer til å dele ut gratispoeng her og der. Gratispoeng mot Glimt er allerede på vei.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Positivt med Sogndals seier over Haugesund: Sjansen for å redde plassen direkte - uten kvalik - øker.
Negativt med Sogndals seier over Haugesund: Sjansen for å rykke direkte ned - i byen hvor de vil glede seg mest over et Brann-nedrykk - øker.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Slik redder vi plassen - etter Sogndals seier over FKH:

Brann (23 p og -8 i målf.) Odd b 0 (-2), Start h 3 (+1), S08 h 3 (+1), Glimt b 1 (+0), SIL h 3 (+1), FKH b 0 (-2) = 33 p og -9 i målf.

FKH (24 p og -10 i målf.) Ulf h 3, MFK b 0, Godset h 1, Stabæk b 1, Brann h 3 = 32 p

SIL (24 p og -12 i målf.) VIF b 3 (+1), Ulf b 3 (+1), MFK h 0 (-1), Brann b 0 (-1), Stabæk h 3 (+3) = 33 p og -9 i målf.

Scorer SIL 1 mot VIF, 1 mot Ulf, 1 mot MFK, 1 mot oss og 3 mot Stabæk, får de 36 scorede mål.
Scorer Brann 0 mot Odd, 1 mot Start, 1 mot S08, 0 mot Glimt, 2 mot SIL og 0 mot FKH, får vi 37 scorede mål.
Legg ned hele klubben!

Koffert1

September 27, 2014, 16:22:39 PM #2111 Last Edit: September 27, 2014, 16:24:28 PM by Koffert1
Som sagt tidligere så er resultatet i kampen mellom Sogndal og Haugesund, etter mine personlige antagelser, et godt resultat. Jeg tror vi med dette har sikret plassen før siste kamp, og muligens allerede i runde 28.

Dette er selvfølgelig bare antagelser og hvordan jeg vurderer de kommende rundene.

Så må man bare vente å se om dette resultatet har hjulpet eller ødelagt for oss..

Det lever kanskje en litt for stor optimist i meg når det gjelder brann..

Spelaren

Fordømte drittbk som lot Haugesund holde på sånn forrige helg.
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: Koffert1 on September 27, 2014, 16:22:39 PM
Som sagt tidligere så er resultatet i kampen mellom Sogndal og Haugesund, etter mine personlige antagelser, et godt resultat. Jeg tror vi med dette har sikret plassen før siste kamp, og muligens allerede i runde 28.

Dette er selvfølgelig bare antagelser og hvordan jeg vurderer de kommende rundene.

Så må man bare vente å se om dette resultatet har hjulpet eller ødelagt for oss..

Det lever kanskje en litt for stor optimist i meg når det gjelder brann..



Skal Brann redde plassen før de to siste rundene:

Brann (23 p nå) taper mot Odd b, 3 p mot Start h, 3 p mot S08 h og 3 p mot Glimt h. Da står vi med 32 p når to runder gjenstår.

SIL (24 p nå) taper mot VIF b, får 1 p mot Ulf b og taper mot MFK h. Da står de med 25 p når to runder gjenstår, og kan max få 31.

FKH (24 p nå) får ett p vs Ulf h og taper for MFK b og Godset h. Da står de med 25 p når to runder gjenstår, og kan max få 31.

Skal holde hardt dette...
Legg ned hele klubben!

Koffert1

Quote from: krøvel vellevold on September 27, 2014, 16:39:16 PM
Quote from: Koffert1 on September 27, 2014, 16:22:39 PM
Som sagt tidligere så er resultatet i kampen mellom Sogndal og Haugesund, etter mine personlige antagelser, et godt resultat. Jeg tror vi med dette har sikret plassen før siste kamp, og muligens allerede i runde 28.

Dette er selvfølgelig bare antagelser og hvordan jeg vurderer de kommende rundene.

Så må man bare vente å se om dette resultatet har hjulpet eller ødelagt for oss..

Det lever kanskje en litt for stor optimist i meg når det gjelder brann..



Skal Brann redde plassen før de to siste rundene:

Brann (23 p nå) taper mot Odd b, 3 p mot Start h, 3 p mot S08 h og 3 p mot Glimt h. Da står vi med 32 p når to runder gjenstår.

SIL (24 p nå) taper mot VIF b, får 1 p mot Ulf b og taper mot MFK h. Da står de med 25 p når to runder gjenstår, og kan max få 31.

FKH (24 p nå) får ett p vs Ulf h og taper for MFK b og Godset h. Da står de med 25 p når to runder gjenstår, og kan max få 31.

Skal holde hardt dette...


Det skal absolutt mye til for at alt klaffer såpass. Likevel så er hvert enkelt resultat, som du skisserer her, noe jeg ville tippet på dersom jeg skulle satt penger på hver enkelt kamp. Muligens med unntak av vår kamp mot S08.

Det skal sies at jeg sjeldent vinner i tipping, og aldri vinner dersom kuppongen inneholder mer enn 4 kamper..

En overraskende seier imorgen ville hjulpet enormt!

TCAC

I år har vi vel tatt mer poeng mot topplagene enn bunnlagene, og mer poeng på borte- enn hjemmebane. Nesten like stor (liten) tro på tre poeng i morgen som neste uke hjemme mot Start.

dr_cyanid

Klarer ikke helt se hvordan Brann skal klare å vinne alle de tre hjemmekampene, tatt i betraktning den grusomme hjemmestatistikken før i år. Skal man klare dette bør det også skaffes endel poeng borte. Det bør helst starte med 3p mot Odd.

krøvel vellevold

September 27, 2014, 17:47:53 PM #2117 Last Edit: September 27, 2014, 17:53:39 PM by krøvel vellevold
28. runde (helgen vi spiller mot Glimt b) er det tidligste vi kan redde plassen.
Får vi 3-0-1 i.l.a. kampene mot Odd b, Start h, S08 h og Glimt b, står vi med 32 p med to runder igjen.
Får SIL og FKH samtidig 0-1-2 mot hhv VIF b, Ulf b, MFK h og Ulf h, MFK b, Godset h, står begge disse med 25 poeng.
Får vi 3-1-0, kan SIL og FKH ta 0-2-1. Får vi 4-0-0, kan SIL og FKH ta 1-1-1. Uansett vil 28. runde være første runde vi kan redde det.

28. runde er også det tidligste vi kan rykke ned.
Får vi 0-0-4 frem t.o.m. den runden, står vi med 23 p med to runder igjen. Får SIL og FKH da 2-0-1, vil begge disse stå med 30 p med to runder igjen.
Får vi 0-1-3, må SIL og FKH ta 2-1-0 for at vi ikke kan ta dem. Får vi 1-0-3, må SIL og FKH ta 3-0-0. Uansett vil 28. runde være første runde vi kan rykke ned.

Tar vi minst 4 poeng på de neste 4 kampene, kan vi ikke rykke ned før tidligst 29. runde hjemme mot SIL.
Legg ned hele klubben!

Xminator


krøvel vellevold

Quote from: dr_cyanid on September 27, 2014, 17:42:32 PM
Klarer ikke helt se hvordan Brann skal klare å vinne alle de tre hjemmekampene, tatt i betraktning den grusomme hjemmestatistikken før i år. Skal man klare dette bør det også skaffes endel poeng borte. Det bør helst starte med 3p mot Odd.


Helt enig. Jeg var ganske sikker på at vi kom til å rote vekk poeng i minst en av de fire siste hjemmekampene. Når vi gjorde det allerede i den første - mot det dårligste laget av dem, regner jeg med at vi kommer til å rote vekk poeng også i minst en av de tre siste. Jeg føler meg heller ikke trygg på at Molde gjør jobben mot Sogndal og Haugesund. Det var såvidt det holdt for dem i dag - og det mot et lag som ikke er i desperat nød. Hvordan blir det da når MFK har sikret gullet og spiller for halv maskin mot lag som kjemper over evne for å redde plassen?
Legg ned hele klubben!

TCAC

Quote from: krøvel vellevold on September 27, 2014, 17:50:50 PM
Quote from: dr_cyanid on September 27, 2014, 17:42:32 PM
Klarer ikke helt se hvordan Brann skal klare å vinne alle de tre hjemmekampene, tatt i betraktning den grusomme hjemmestatistikken før i år. Skal man klare dette bør det også skaffes endel poeng borte. Det bør helst starte med 3p mot Odd.


Helt enig. Jeg var ganske sikker på at vi kom til å rote vekk poeng i minst en av de fire siste hjemmekampene. Når vi gjorde det allerede i den første - mot det dårligste laget av dem, regner jeg med at vi kommer til å rote vekk poeng også i minst en av de tre siste. Jeg føler meg heller ikke trygg på at Molde gjør jobben mot Sogndal og Haugesund. Det var såvidt det holdt for dem i dag - og det mot et lag som ikke er i desperat nød. Hvordan blir det da når MFK har sikret gullet og spiller for halv maskin mot lag som kjemper over evne for å redde plassen?


Molde har muligheten til å ta poengrekord i Tippeligaen. Håper mediene kjører på med det budskapet, og at det gir litt ekstra motivasjon.

krøvel vellevold

At Ulf vant på fredag, er ikke så dumt med tanke på at de kanskje får et lite oppsving og håp om å redde plassen. De skal nemlig møte FKH og SIL nå...
Legg ned hele klubben!

TCAC

Ja, tenkte på det samme under den kampen. Tar Ulf oss igjen, så er vi fortapt uansett. Håper de får en skikkelig formtopp nå.

krøvel vellevold

Med tap borte mot Odd (2 mål) og FKH (2 mål) og uavgjort i kampene mot Start h, S08 h, Glimt b og SIL h, så ender vi opp med 27 poeng og -12 i målforskjell.

Da må FKH tape de fire andre (Ulf h, MFK b, Godset h, Stabæk b) før de slår oss. Gjør de det, med ett mål i hvert tap - og altså tomålsseier mot oss, vil de få 27 poeng og -12 de også. Hvis vi da scorer fire mål totalt i de tre hjemmekampene, mens FKH nøyer seg med ett mål totalt i de fire tapene + 2 mål mot oss, så slår vi dem på scorede mål.

Siden SIL tar poeng mot oss, må de da max ta to poeng på de fire andre mot VIF b, Ulf b, MFK h og Stabæk h). Altså 0-3-2 siste fem. Da vil de få 27 poeng og en målforskjell som ikke kan være bedre enn -14.
Legg ned hele klubben!

Koffert1

Quote from: Xminator on September 27, 2014, 17:49:01 PM


Vet ikke om det er litt sent på kvelden for min del, eller om det er deg, men både Sogndal og Haugesund er vel foran oss med 24 poeng hver?

edit: skriveleif

krøvel vellevold

Quote from: Koffert1 on September 27, 2014, 21:02:18 PM
Quote from: Xminator on September 27, 2014, 17:49:01 PM


Vet ikke om det er litt sent på kvelden for min del, eller om det er deg, men både Sogndal og Haugesund er vel foran oss med 24 poeng hver?

edit: skriveleif


Xminator lager tabeller der han trekker fra poeng vi kan ta fra de andre i internoppgjør. Med andre ord starter alle andre lag sesongen med minus 6 poeng...
Legg ned hele klubben!

Koffert1

Quote from: krøvel vellevold on September 27, 2014, 21:08:56 PM
Quote from: Koffert1 on September 27, 2014, 21:02:18 PM
Quote from: Xminator on September 27, 2014, 17:49:01 PM


Vet ikke om det er litt sent på kvelden for min del, eller om det er deg, men både Sogndal og Haugesund er vel foran oss med 24 poeng hver?

edit: skriveleif


Xminator lager tabeller der han trekker fra poeng vi kan ta fra de andre i internoppgjør. Med andre ord starter alle andre lag sesongen med minus 6 poeng...


aha. Da er jeg halvveis trøtt, også er det en halvveis tungvint løsning..

dr_cyanid

Jeg ser muligens meget svart på tingene, men taper vi mot Odd ser det bekmørkt ut. Hjemmekampene vinnes ikke alle tre. Så enkelt er det. Vi får heller ingen hjelp av Molde, som med seriegullet allerede innkassert, kan fokusere på cupen for å ta den såkalte "the double". Hos MFK blir det B-lag fremover for å sikre viktige spillere til å være skadefri før cupfinalen.

Slik serien nå ser ut til å utvikle seg, skulle ikke det overraske meg stort om Brann havner nederst når sesongen summeres opp. Alt går imot. Selv skakkjørte Ulf er på vei oppover.

Dette kunne Brann rettet opp i ved å være kloke i overgangsvinduet. Der valgte klubben å sove i timen - igjen. Midtbanespiller(e) og kantspiller(e) kunne blitt hentet. M. Pedersen kom rekende på en fjøl, lenge etter at Bruun hadde avblåst hele spillerjakten. Selv det varpet ser ikke ut til å være nok til å redde stumpene.

Det som gir NOE håp er at Ulf nå skal møte bunnlagene. Klarer Ulf plukke poeng her, og Brann selv gjør jobben i egne kamper, kan vi ha los på kvalikplassen. Kvalik blir nok det beste vi kan håpe på fremover.

Måtte det bli seier mot Fagermo. Intet hadde gledet mer.

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on September 27, 2014, 21:08:56 PM
Quote from: Koffert1 on September 27, 2014, 21:02:18 PM
Quote from: Xminator on September 27, 2014, 17:49:01 PM


Vet ikke om det er litt sent på kvelden for min del, eller om det er deg, men både Sogndal og Haugesund er vel foran oss med 24 poeng hver?

edit: skriveleif


Xminator lager tabeller der han trekker fra poeng vi kan ta fra de andre i internoppgjør. Med andre ord starter alle andre lag sesongen med minus 6 poeng...


Vi kan ikke gå til en sesong med andre forutsetninger enn at vi vinner alle kampene.

krøvel vellevold

September 28, 2014, 05:57:48 AM #2129 Last Edit: September 28, 2014, 05:59:58 AM by krøvel vellevold
Quote from: dr_cyanid on September 27, 2014, 23:45:31 PM
Jeg ser muligens meget svart på tingene, men taper vi mot Odd ser det bekmørkt ut. Hjemmekampene vinnes ikke alle tre. Så enkelt er det. Vi får heller ingen hjelp av Molde, som med seriegullet allerede innkassert, kan fokusere på cupen for å ta den såkalte "the double". Hos MFK blir det B-lag fremover for å sikre viktige spillere til å være skadefri før cupfinalen.

Slik serien nå ser ut til å utvikle seg, skulle ikke det overraske meg stort om Brann havner nederst når sesongen summeres opp. Alt går imot. Selv skakkjørte Ulf er på vei oppover.

Dette kunne Brann rettet opp i ved å være kloke i overgangsvinduet. Der valgte klubben å sove i timen - igjen. Midtbanespiller(e) og kantspiller(e) kunne blitt hentet. M. Pedersen kom rekende på en fjøl, lenge etter at Bruun hadde avblåst hele spillerjakten. Selv det varpet ser ikke ut til å være nok til å redde stumpene.

Det som gir NOE håp er at Ulf nå skal møte bunnlagene. Klarer Ulf plukke poeng her, og Brann selv gjør jobben i egne kamper, kan vi ha los på kvalikplassen. Kvalik blir nok det beste vi kan håpe på fremover.

MÃ¥tte det bli seier mot Fagermo. Intet hadde gledet mer.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on September 28, 2014, 05:47:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 27, 2014, 21:08:56 PM
Quote from: Koffert1 on September 27, 2014, 21:02:18 PM
Quote from: Xminator on September 27, 2014, 17:49:01 PM


Vet ikke om det er litt sent på kvelden for min del, eller om det er deg, men både Sogndal og Haugesund er vel foran oss med 24 poeng hver?

edit: skriveleif


Xminator lager tabeller der han trekker fra poeng vi kan ta fra de andre i internoppgjør. Med andre ord starter alle andre lag sesongen med minus 6 poeng...


Vi kan ikke gå til en sesong med andre forutsetninger enn at vi vinner alle kampene.


Ja det høres ut som en realistisk målsetning.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on September 28, 2014, 05:57:48 AM
Quote from: dr_cyanid on September 27, 2014, 23:45:31 PM
Jeg ser muligens meget svart på tingene, men taper vi mot Odd ser det bekmørkt ut. Hjemmekampene vinnes ikke alle tre. Så enkelt er det. Vi får heller ingen hjelp av Molde, som med seriegullet allerede innkassert, kan fokusere på cupen for å ta den såkalte "the double". Hos MFK blir det B-lag fremover for å sikre viktige spillere til å være skadefri før cupfinalen.

Slik serien nå ser ut til å utvikle seg, skulle ikke det overraske meg stort om Brann havner nederst når sesongen summeres opp. Alt går imot. Selv skakkjørte Ulf er på vei oppover.

Dette kunne Brann rettet opp i ved å være kloke i overgangsvinduet. Der valgte klubben å sove i timen - igjen. Midtbanespiller(e) og kantspiller(e) kunne blitt hentet. M. Pedersen kom rekende på en fjøl, lenge etter at Bruun hadde avblåst hele spillerjakten. Selv det varpet ser ikke ut til å være nok til å redde stumpene.

Det som gir NOE håp er at Ulf nå skal møte bunnlagene. Klarer Ulf plukke poeng her, og Brann selv gjør jobben i egne kamper, kan vi ha los på kvalikplassen. Kvalik blir nok det beste vi kan håpe på fremover.

MÃ¥tte det bli seier mot Fagermo. Intet hadde gledet mer.
Akkurat som MFK og VIF ikke har noe å spille for, så kan det samme sies om Odd. Gullet utenfor rekkevidde og de har god kontroll på sølvet. Og når man først ikke vinner, så er det liten forskjell på 2 og 3 plass. Når det er sagt så er det helt sikker at vi taper i dag, med en sentral midtbane uten Badji. Men, samtidig tror jeg SIL skal slite mot VIF og Molde.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on September 28, 2014, 15:19:12 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 28, 2014, 05:57:48 AM
Quote from: dr_cyanid on September 27, 2014, 23:45:31 PM
Jeg ser muligens meget svart på tingene, men taper vi mot Odd ser det bekmørkt ut. Hjemmekampene vinnes ikke alle tre. Så enkelt er det. Vi får heller ingen hjelp av Molde, som med seriegullet allerede innkassert, kan fokusere på cupen for å ta den såkalte "the double". Hos MFK blir det B-lag fremover for å sikre viktige spillere til å være skadefri før cupfinalen.

Slik serien nå ser ut til å utvikle seg, skulle ikke det overraske meg stort om Brann havner nederst når sesongen summeres opp. Alt går imot. Selv skakkjørte Ulf er på vei oppover.

Dette kunne Brann rettet opp i ved å være kloke i overgangsvinduet. Der valgte klubben å sove i timen - igjen. Midtbanespiller(e) og kantspiller(e) kunne blitt hentet. M. Pedersen kom rekende på en fjøl, lenge etter at Bruun hadde avblåst hele spillerjakten. Selv det varpet ser ikke ut til å være nok til å redde stumpene.

Det som gir NOE håp er at Ulf nå skal møte bunnlagene. Klarer Ulf plukke poeng her, og Brann selv gjør jobben i egne kamper, kan vi ha los på kvalikplassen. Kvalik blir nok det beste vi kan håpe på fremover.

MÃ¥tte det bli seier mot Fagermo. Intet hadde gledet mer.
Akkurat som MFK og VIF ikke har noe å spille for, så kan det samme sies om Odd. Gullet utenfor rekkevidde og de har god kontroll på sølvet. Og når man først ikke vinner, så er det liten forskjell på 2 og 3 plass. Når det er sagt så er det helt sikker at vi taper i dag, med en sentral midtbane uten Badji. Men, samtidig tror jeg SIL skal slite mot VIF og Molde.


Nja. Hvis Odd taper og RBK vinner, så er det bare 3 p ned til bronseplass. VIF vil være 7-9 bak medalje, mens MFK vil være 11-14 poeng foran gull.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Neste sjanse er heime mot Start mens våre nedrykksrivaler FKH og Ulf møtes i Haugesund, og Sogndal drar til Oslo og møter engen. U i Haugesund, H i Oslo og H i Bergen?
GÃ¥ av.

Gulløl

Det blir trolig nedrykk, det er realiteten. Folk må begynne å ta det innover seg. Vil ikke høre et pip om at vi har tre lette hjemmekamper igjen med 9 sikre poeng. Vi har en jævlig hjemmestatistikk 3- 1 - 8 og er et skikkelig dårlig hjemmelag i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Koffert1

September 28, 2014, 18:54:37 PM #2135 Last Edit: September 28, 2014, 18:57:31 PM by Koffert1

osoerli

Quote from: Spelaren on September 28, 2014, 18:22:54 PM
Neste sjanse er heime mot Start mens våre nedrykksrivaler FKH og Ulf møtes i Haugesund, og Sogndal drar til Oslo og møter engen. U i Haugesund, H i Oslo og H i Bergen?


Betre om Ulf vinn.
Ellers har vel Start mykje godt sikra ny kontrakt denne runden.
Det er nok ingen fleire lag enn Ulf, FKH og Sogndal me klarar å halda bak oss.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


olebrann3

Vi skal i realiteten vinne alle de siste kampene om du ser på motstander. Men så skal egentlig ikke Odd være et bedre lag enn oss heller.

Etter de siste kampene er vi fortsatt 1 poeng forran midt skjema. Men i midt skjema skal vi klare å ta 10 poeng de neste 4 kampene. Vi skal heve oss noen hakk om vi skal klare det.

osoerli

Quote from: Koffert1 on September 28, 2014, 18:54:37 PM
Etter 26. runde med sannsynlig resultat
- Brann – Start – H
Etter 27. Runde med sannsynlig resultat
- Brann – Sarpsborg – H
Etter 28. Runde med sannsynlig resultat
- Bodø/Glimt – Brann – U
Etter 29. Runde med sannsynlig resultat
- Brann – Sogndal – H
Etter 30. Runde med sannsynlig resultat
- Haugesund - Brann – U


Kvifor er desse resultata mest sannsynleg?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Det "positive" nå er at det er slutt på optimismen som kom etter kampen mot Strømsgodset. Jeg innbiller meg at tryggheten som kom snikende da ikke har vært til det gode for Brann. Og at nå som kniven er kommet nyslipet tilbake på strupen kan laget finne tilbake til det som gav de viktige poengene for noen runder siden.

Men jeg er slett ikke sikker...
Rød makt på Hansa

olebrann3

September 28, 2014, 19:06:43 PM #2141 Last Edit: September 28, 2014, 19:08:26 PM by olebrann3
Quote from: Koffert1 on September 28, 2014, 18:54:37 PM


Men det kan fort ende:


Etter 26. runde med sannsynlig resultat
- Brann â?? Start â?? H(U)
- Haugesund â?? Sandnes Ulf â?? H
- VÃ¥lerengen â?? Sogndal â?? H

Nr.  Lag              P
13   Haugesund   27
14   Brann           26
15   Sogndal        24
16   Sandnes Ulf  18


Etter 27. Runde med sannsynlig resultat
- Brann â?? Sarpsborg â?? H
- Molde â?? Haugesund â?? H
- Sandnes Ulf â?? Sogndal â?? B

Nr.   Lag             P
13   Brann           29
14   Haugesund   27
15   Sogndal        27
16   Sandnes Ulf  18


Etter 28. Runde med sannsynlig resultat
- Bodø/Glimt â?? Brann â?? B
- Haugesund â?? Strømsgodset â?? U
- Sogndal â?? Molde â?? H(sogndal kjemper for Ã¥  overleve, molde har alt tatt gullet.)
- Rosenborg â?? Sandnes Ulf â?? H

Nr.  Lag              P
13   Sogndal        30
14   Brann           29
15   Haugesund    28
16   Sandnes Ulf  18


Etter 29. Runde med sannsynlig resultat
- Brann â?? Sogndal â?? B
- Stabæk â?? Haugesund â?? U
- Start - Sandnes Ulf â?? U

Nr.   Lag             P
13   Sogndal        33
14   Haugesund    29
15   Brann           29
16   Sandnes Ulf  19

Etter 30. Runder med sannsynlig resultat
- Haugesund - Brann â?? U
- Sogndal â?? Stabæk â?? H
- Sandnes Ulf â?? Aalesund â?? B

Nr.  Lag                P
13   Sogndal           36
14   Haugesund     30
15   Brann             30
16   Sandnes Ulf    19

Da avgjør målforskjell om det blir kvallik eller nedrykk. Forøvrig blir det en sinnsyk siste kamp der tapende lag rykker ned uansett.

Koffert1

Quote from: osoerli on September 28, 2014, 18:59:42 PM
Quote from: Koffert1 on September 28, 2014, 18:54:37 PM


Kvifor er desse resultata mest sannsynleg?


Jeg burde muligens påpekt det her også, som jeg har gjort i andre tråder. Men jeg personlig ser det som sannsynlige resultater. Om jeg er påvirket av en trangynt optimisme når det gjelder Brann skal du absolutt ikke se bort ifra. Og det er liten tvil om at alt dette ikke kommer til å ende som jeg tipper. Da hadde jeg vært millionær..

Jeg kan ikke se noe veldig usannsynlig der, så en pekepinn på hva som skal til for å redde plassen er det ihvertfall...

dr_cyanid

Som sagt endel ganger før så klarer ikke jeg se hvordan disse svake spillerne skal kunne klare denne massive oppgaven de nå står overfor. Kan bare ikke begripe at vi nå plutselig skal klare å vinne både mot Start, Sarp og Sogndal og i tillegg plukke poeng borte. Blir for naivt å tro på det. Håpe kan vi alltids gjøre.

Det store problemet er jo at vi ikke har spillere som er gode nok til å føre oss ut av dette uførhet. Når sentrale spillere heter Skaanes, Haugen, Barmen, Huseklepp, Mojsov og Hanstveit, klarer jeg ikke tro. Kun håpe.

Hatleking

Dette viser òg kor viktig Badji er for oss. Viss han ikkje er fullt tilbake resten av sesongen er det krise. Elles er det skuffande å sjå kor lite taktisk Norling er - både med formasjon og laguttak og disponeringar når me først har den formasjonen.

Gulløl

September 28, 2014, 19:20:40 PM #2145 Last Edit: September 28, 2014, 19:22:16 PM by Gulløl
For mange har alt for positive skjema for se tre siste hjemmekampene. Normalt vinner Brann 1 av de 3 kampene basert på historikken før i år. En må ta med i vurderingen at i år har vi kun vunnet 3 av 12 kamper hjemme. Og har vi en dokumentert statistikk som viser at vi er bedre mot lagene på nedre tabellhalvdel en på øvre tabellhalvdel ?? Tror de optimistiske skjemaene er en form for virkelighetsflukt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Drevland har for øvrig gitt opp.
GÃ¥ av.

dr_cyanid

Quote from: Hatleking on September 28, 2014, 19:19:15 PMDette viser òg kor viktig Badji er for oss. Viss han ikkje er fullt tilbake resten av sesongen er det krise. Elles er det skuffande å sjå kor lite taktisk Norling er - både med formasjon og laguttak og disponeringar når me først har den formasjonen.

Ja, må etterhvert være lov å stille mer kritiske spørsmål til trenerens tidvis merkelige disposisjoner, men her er det soleklart at spillermateriellet han råder over er for svakt. Blir ikke en enkel oppgave da.

Hvorfor vi ikke forsterket midtbane/kant i løpet sommervinduet fremstår fortsatt som en gåte for meg. I tillegg lot man en målfarlig spiller som Larsen gå på utlån.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on September 28, 2014, 19:20:40 PM
For mange har alt for positive skjema for se tre siste hjemmekampene. Normalt vinner Brann 1 av de 3 kampene basert på historikken før i år. En må ta med i vurderingen at i år har vi kun vunnet 3 av 12 kamper hjemme. Og har vi en dokumentert statistikk som viser at vi er bedre mot lagene på nedre tabellhalvdel en på øvre tabellhalvdel ?? Tror de optimistiske skjemaene er en form for virkelighetsflukt.


Ja vi må kanskje ha 10 poeng til for å redde plassen. 10 poeng av 15 mulige. 9 av dem må vi antagelig ta hjemme. Skjer neppe. Brann vinner ikke de tre siste hjemmekampene. Vi kommer til å sose vekk poeng i minst en av dem. Blir i grunn overrasket om vi i det hele tatt klarer to seire på de siste tre hjemme. Ser for meg at vi kanskje tar 4-5 poeng hjemme og 1 poeng borte. 5-6 poeng til skal holde hardt.
Legg ned hele klubben!

Hansakongen

Quote from: dr_cyanid on September 28, 2014, 19:26:10 PM
Quote from: Hatleking on September 28, 2014, 19:19:15 PM
Dette viser òg kor viktig Badji er for oss. Viss han ikkje er fullt tilbake resten av sesongen er det krise. Elles er det skuffande å sjå kor lite taktisk Norling er - både med formasjon og laguttak og disponeringar når me først har den formasjonen.


Ja, må etterhvert være lov å stille mer kritiske spørsmål til trenerens tidvis merkelige disposisjoner, men her er det soleklart at spillermateriellet han råder over er for svakt. Blir ikke en enkel oppgave da.

Hvorfor vi ikke forsterket midtbane/kant i løpet sommervinduet fremstår fortsatt som en gåte for meg. I tillegg lot man en målfarlig spiller som Larsen gå på utlån.


Greit at vi må være mer greie til Norlings disposisjoner, men til syvende og sist er det RBH som har totalt kjørt hele denne brann skuten så langt på land at det stinker adecco 2015 av dette brann laget. Den personen jeg forventer stiller sin plass til disposijon etter sesongen er RBH. Hvor mange tabber har ikke den mannen gjort i tiden som brann Sjef/ Sportsjef.

Go Up