• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfan23

July 21, 2014, 13:07:59 PM #1500 Last Edit: July 21, 2014, 13:10:41 PM by Brannfan23
Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2014, 11:58:09 AM
Quote from: Brannfan23 on July 21, 2014, 10:43:11 AMOg jeg trenger ikke å svare til Krøvel eller de som kritiserer meg for at jeg ønsker et nedrykk for Brann. Det er bare å se hva som skjer i klubben og hva som har skjedd i de siste årene etter gullet. Sånn som det ser ut nå, så er det vel bare et nedrykk som kan fjerne noen av de udugelige lederne som sitter i klubben for eks RBH.


Mannen har jo vært delaktig til at Brann har havnet i den situasjonen de er i etter gullet. Alt er ikke hans feil selvsagt, men han har bidratt til at pilen peker nedover for Brann. Så hva mener du er feilen med klubben for tiden etter gullet? Vi har snakket mye om problemene så nå vil jeg gjerne høre dine forslag til hva som må til for å rette opp klubben uten å ty til nedrykk.

Belfort

Vil være å sette klubben mange år tilbake hvis vi rykker ned! For Guds skyld må det ikke skje. En annen sak er at da kunne det ikke vært noen vei utenom for Geniet. Aldri i livet at han kunne fortsatt i jobben da.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on July 21, 2014, 13:07:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2014, 11:58:09 AM
Quote from: Brannfan23 on July 21, 2014, 10:43:11 AMOg jeg trenger ikke å svare til Krøvel eller de som kritiserer meg for at jeg ønsker et nedrykk for Brann. Det er bare å se hva som skjer i klubben og hva som har skjedd i de siste årene etter gullet. Sånn som det ser ut nå, så er det vel bare et nedrykk som kan fjerne noen av de udugelige lederne som sitter i klubben for eks RBH.


Mannen har jo vært delaktig til at Brann har havnet i den situasjonen de er i etter gullet. Alt er ikke hans feil selvsagt, men han har bidratt til at pilen peker nedover for Brann. Så hva mener du er feilen med klubben for tiden etter gullet? Vi har snakket mye om problemene så nå vil jeg gjerne høre dine forslag til hva som må til for å rette opp klubben uten å ty til nedrykk.


Nå bare snakker du deg vekk. Du har fremdeles ikke klart å forklare hva ved nedrykk det er som skal rette opp klubben. Det nytter lite å kvitte seg med RBH hvis nedrykket gjør at man mister inntektsgrunnlaget og ikke lenger klarer å betale regningene. Det er ingen automatikk i at RBH blir fjernet ved et nedrykk. Det er heller ingen automatikk i at han får sitte i stolen om vi ikke rykker ned. Hva blir rettet opp? Blir stallen bedre? Er det de gode eller de dårlige spillerne som vil forsvinne når vi rykker ned, tror du? Hvem gidder å komme til Brann i 1.div.? Tror du vi kan spille med juniorlaget i 1.div. og likevel prestere det folk forlanger; nemlig opprykk på første forsøk? Hvordan har nedrykk hjulpet en relativt stor klubb som Fredrikstad? Forklar!
Legg ned hele klubben!

Brannfan23

July 21, 2014, 13:45:22 PM #1503 Last Edit: July 21, 2014, 13:53:22 PM by Brannfan23
Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2014, 13:37:32 PM
Quote from: Brannfan23 on July 21, 2014, 13:07:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2014, 11:58:09 AM
Quote from: Brannfan23 on July 21, 2014, 10:43:11 AMOg jeg trenger ikke å svare til Krøvel eller de som kritiserer meg for at jeg ønsker et nedrykk for Brann. Det er bare å se hva som skjer i klubben og hva som har skjedd i de siste årene etter gullet. Sånn som det ser ut nå, så er det vel bare et nedrykk som kan fjerne noen av de udugelige lederne som sitter i klubben for eks RBH.


Mannen har jo vært delaktig til at Brann har havnet i den situasjonen de er i etter gullet. Alt er ikke hans feil selvsagt, men han har bidratt til at pilen peker nedover for Brann. Så hva mener du er feilen med klubben for tiden etter gullet? Vi har snakket mye om problemene så nå vil jeg gjerne høre dine forslag til hva som må til for å rette opp klubben uten å ty til nedrykk.


Nå bare snakker du deg vekk. Du har fremdeles ikke klart å forklare hva ved nedrykk det er som skal rette opp klubben. Det nytter lite å kvitte seg med RBH hvis nedrykket gjør at man mister inntektsgrunnlaget og ikke lenger klarer å betale regningene. Det er ingen automatikk i at RBH blir fjernet ved et nedrykk. Det er heller ingen automatikk i at han får sitte i stolen om vi ikke rykker ned. Hva blir rettet opp? Blir stallen bedre? Er det de gode eller de dårlige spillerne som vil forsvinne når vi rykker ned, tror du? Hvem gidder å komme til Brann i 1.div.? Tror du vi kan spille med juniorlaget i 1.div. og likevel prestere det folk forlanger; nemlig opprykk på første forsøk? Hvordan har nedrykk hjulpet en relativt stor klubb som Fredrikstad? Forklar!


Er du en politikker eller? Vi blir kvitt de dårlige lederne som sitter i klubben(RBH). Og ja, jeg er klar over at den økonomiske biten blir svekket og at kanskje noen sponsorer forsvinner, lave tilskuerere tall etc... Men bare fordi Fredrikstad ikke klarer å levere i 1.divisjon, betyr ikke at Brann havner i samme situasjonen. Når det gjelder spillerstallen, så forsvinner nok en del av de etablerte. Men jeg har troen på at unge talenter kan berge klubben. Klarer klubber som Stabæk og Glimt det, så klarer vi også. Kanskje i med en gang, men etterhvert og jeg kan gjerne vente i 1-2 år for at Brann kan bygge opp en vinnekultur i klubben, noe som de ikke har nå. Og jeg tror samtidig at populariteten til Brann forsvinner med en gang. Ja, de blir kanskje mindre attraktivt i 1.divisjon, men det vil alltid være spillere som vil til Brann. Brann har jo et navn i Norge, både på godt og ondt. Jeg tror ikke det blir full katastrofer som konkurs og sånt hvis det blir nedrykk. Det er min mening. Fornøyd? Siden det er tydeligvis at du mener det jeg sier er kun vås, så kan DU gjerne rette meg ved å si hva du mener vi bør eller skal gjøre for at klubben havner på rett spor igjen. Så skal jeg heller vurdere å trekke tilbake igjen påstandene mine.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on July 21, 2014, 13:45:22 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2014, 13:37:32 PM
Quote from: Brannfan23 on July 21, 2014, 13:07:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2014, 11:58:09 AM
Quote from: Brannfan23 on July 21, 2014, 10:43:11 AMOg jeg trenger ikke å svare til Krøvel eller de som kritiserer meg for at jeg ønsker et nedrykk for Brann. Det er bare å se hva som skjer i klubben og hva som har skjedd i de siste årene etter gullet. Sånn som det ser ut nå, så er det vel bare et nedrykk som kan fjerne noen av de udugelige lederne som sitter i klubben for eks RBH.


Mannen har jo vært delaktig til at Brann har havnet i den situasjonen de er i etter gullet. Alt er ikke hans feil selvsagt, men han har bidratt til at pilen peker nedover for Brann. Så hva mener du er feilen med klubben for tiden etter gullet? Vi har snakket mye om problemene så nå vil jeg gjerne høre dine forslag til hva som må til for å rette opp klubben uten å ty til nedrykk.


Nå bare snakker du deg vekk. Du har fremdeles ikke klart å forklare hva ved nedrykk det er som skal rette opp klubben. Det nytter lite å kvitte seg med RBH hvis nedrykket gjør at man mister inntektsgrunnlaget og ikke lenger klarer å betale regningene. Det er ingen automatikk i at RBH blir fjernet ved et nedrykk. Det er heller ingen automatikk i at han får sitte i stolen om vi ikke rykker ned. Hva blir rettet opp? Blir stallen bedre? Er det de gode eller de dårlige spillerne som vil forsvinne når vi rykker ned, tror du? Hvem gidder å komme til Brann i 1.div.? Tror du vi kan spille med juniorlaget i 1.div. og likevel prestere det folk forlanger; nemlig opprykk på første forsøk? Hvordan har nedrykk hjulpet en relativt stor klubb som Fredrikstad? Forklar!


Er du en politikker eller? Vi blir kvitt de dårlige lederne som sitter i klubben(RBH). Og ja, jeg er klar over at den økonomiske biten blir svekket og at kanskje noen sponsorer forsvinner, lave tilskuerere tall etc... Men bare fordi Fredrikstad ikke klarer å levere i 1.divisjon, betyr ikke at Brann havner i samme situasjonen. Når det gjelder spillerstallen, så forsvinner nok en del av de etablerte. Men jeg har troen på at unge talenter kan berge klubben. Klarer klubber som Stabæk og Glimt det, så klarer vi også. Kanskje i med en gang, men etterhvert og jeg kan gjerne vente i 1-2 år for at Brann kan bygge opp en vinnekultur i klubben, noe som de ikke har nå. Og jeg tror samtidig at populariteten til Brann forsvinner med en gang. Ja, de blir kanskje mindre attraktivt i 1.divisjon, men det vil alltid være spillere som vil til Brann. Brann har jo et navn i Norge, både på godt og ondt. Jeg tror ikke det blir full katastrofer som konkurs og sånt hvis det blir nedrykk. Det er min mening. Fornøyd? Siden det er tydeligvis at du mener det jeg sier er kun vås, så kan DU gjerne rette meg ved å si hva du mener vi bør eller skal gjøre for at klubben havner på rett spor igjen. Så skal jeg heller vurdere å trekke tilbake igjen påstandene mine.


Hvis vi får inn en kompetent daglig leder og en kompetent sportssjef som kan forbedre spillerlogistikken. Få inn folk som kan få folks interesse for Brann og det å gå på Stadion til å øke. F.eks ved å faktisk gjøre noe aktitvt for å få folk på kamp. Da kan vi få klubben på rett kjøl. Og vi trenger ikke et nedrykk for å få det til.

Unge talenter kan ikke redde klubben. Det er beintøft å rykke opp igjen. Det er ikke sikkert TIL klarer det i år, FFK var i fjor omtrent like nære nedrykk til 2.div. som KVALIKplass for opprykk, Stabæk fikk direkte opprykk i fjor med et nødskrik, osv.

Brann sliter allerede med å få økonomien til å gå i balanse. Hvordan vil det da gå hvis et snitt på 10000 x 15 kamper x 160 i snittpris = 24 mill, blir til et snitt på 6000 x 15 kamper x 120 i snittpris = 10,8 mill? Det er alene en nedgang på 13,2 mill. Hvis sponsorattraktiviteten går ned med 30 %, så er vel det ca 17 mill til. TV-pengene går adskillig ned. Plasseringspengene kan man bare drite i. Det er lett 40 mill tapt på et nedrykk. Og selv om spillerlønningene skulle reduseres, så vil ikke det være nok til å ta igjen de 40 mill. Vi vil da få problemer med å betale gjelden og de faste utgiftene.

Hvem tror du vi spiller med i 1.divisjon? De som spiller bra og har en fremtid, vil forsvinne til eliteserielag. Det vi vil ha igjen er folk som Hanstveit, Karadas, Jonsson, Huseklepp, Sævarsson, o.l. som vi vil ha problemer med å bli kvitt. I tillegg til en masse 16-17-åringer som ennå ikke er gode nok for eliten. Man skal slite med å rykke opp med et sånt lag.

Brann ble ikke noe topplag hverken av å rykke ned i 1964, 1979, 1981, 1983 eller 1985.

AaFK ble ikke noe topplag hverken av å rykke ned i 2003 eller 2005.

VIF ble ikke noe topplag hverken av å rykke ned i 1990 (kom ikke opp igjen før i 94), 1996 eller 2000 (ikke de to første sesongene etter det siste opprykket i hvert fall).

Godset ble ikke noe topplag hverken av å rykke ned i 1976 (kom ikke opp igjen før i 90), 1991, 1994, 1999 eller 2001.

FFK ble ikke noe topplag hverken av å rykke ned i 1984 (kom ikke opp igjen før i 2004), 2009 eller 2012.

MFK ble nr. 2 det andre året etter opprykket i 2007. Det første året var de en middelmådig nr. 9. Og året etter sølvet - altså i 2010 ble de nr. 11, så de klarte ikke to sesonger på øvre halvdel de tre første sesongene etter opprykket.

Jeg har problemer med å se hvem som har etablert seg som topplag raskt etter å ha rykket ned.





Legg ned hele klubben!

Xminator

Nedrykk betyr konkurs om ikke Mohn er ferdig å furte. De andre rikingene slikker fortsatt Hardball-sårene sine over en flaske sjampis på luksusbåtene sine. Det er dyrt å være rik i Bergen ser det ut for.


Giles

Hent inn Massimo Cellino eller kanskje Martin Andresen og POL som allmektige bosser.
Storklubbsfaktene må legges effektivt bort til fordel for ny sunn identitet og ny stolthet.
Kulturen og moralen i Brann er råtten.
Så vennligst finn en sjef som tar seg til rette og rydder opp i gammelt organisasjonsgruff.
Alt som har skjedd etter 2007 viser at det ikke er noe å tape på en radikal endring og at de kostene som har ansvaret nå bør vike.
Byen trenger en ny sheriff.

Eivind


Xminator

Med runden ferdigspilt så må man konkludere at ting kunne vert verre.

Vi har de tre andre lagene å slå for å ha kontroll på dem. Det er egentlig bare å håpe de taper kamper på rekke og rad fremover og gjør vår egen berg og dalbane mindre spennende.

Med de rette forsterkningene kan det være realistisk å ta igjen Start og Sarpsborg. 40 poeng (2 i snitt fra nå av) bør holde for det, men det forutsetter selvsagt att veldig mange lag får en heller dårlig høstsesong. Gull og medaljetoget er i praksis gått selv med 14 seire på rad. Om vi skal gå fra 2014 med noe å bygge på så må vi a) ha forsterket kraftig i sommer b) få en rekke gode kamper utover høste c) vinne cupfinalen. Da er det positivitet og europacup  2015.

Lasaron

Det er i ferd med å gå opp for meg at målet mitt for Brann nå er 13. plass.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Hvis vi fokuserer på Stabæk, Glimt og Ulf som "de utvalgte":

Brann:  Viking h 1, LSK b 1, AaFK h 3, RBK h 1, VIF b 0, MFK h 0, Godset b 0, Ulf h 3, Odd b 1, Start h 3, S08 h 3, Glimt b 1, SIL h 3, FKH b 0. Det er 5-5-4 (20 poeng) siste 14. Det gir 32 poeng totalt.

Stabæk: VIF b 0, RBK h 0, MFK b 0, Odd h 1, Godset b 0, Ulf h 3, Start b 0, AaFK b 1, LSK h 1, B/G b 1, Viking h 1, S08 b 1, FKH h 3, SIL b 1. Det er 2-7-5 (13 poeng) siste 14. Det gir 32 poeng totalt. Med denne sesongutviklingen vil vi etter alle solemerker slå dem på målforskjell.

Glimt: S08 h 3, AaFK b 0, SIL b 0, Ulf h 3, FKH b 1, VIF h 1, RBK b 0, Godset h 0, MFK b 0, Stabæk h 1, Odd b 0, Brann h 1, LSK b 0, Viking h 3. Det er 3-4-7 (13 poeng) siste 14. Det gir 31 poeng totalt.

Ulf: Godset h 1, Odd b 1, LSK h 3, Glimt b 0, Viking h 3, Stabæk b 0, S08 h 3, Brann b 0, VIF h 3, FKH b 1, SIL h 3, RBK b 0, Start b 1, AaFK h 3. Det er 6-4-4 (22 poeng) siste 14. Det gir 32 poeng totalt, men vi vil antagelig ha bedre målforskjell.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

July 23, 2014, 06:46:25 AM #1511 Last Edit: July 23, 2014, 06:48:28 AM by krøvel vellevold
Branns bytter gjøres i snitt i det 65. minutt. I Skarsfjords 16 siste i det 71. minutt.
Branns første bytte skjer i snitt i det 56. minutt. I Skarsfjords 16 siste i det 59. minutt. Da skal man ta med i betraktningen at vi fjor hadde to tidlige "skadebytter" i det 11. og 39. minutt.
Branns andre bytte skjer i snitt i det 64. minutt. I Skarsfjords 16 siste i det 73. minutt.
Branns tredje bytte skjer i snitt i det 77. minutt. I Skarsfjords 16 siste i det 83. minutt.
Brann har gjort 45 bytter på 16 kamper i år. I Skarsfjords 16 siste gjorde vi 43.
Av Branns 45 bytter har 27 vært bytter av spillere i samme lagdel, 15 har vært offensive (midtbane for forsvar, angrep for midtbane/forsvar) og 3 defensive. Av Skarsfjords 43 var 27 "nøytrale", 6 offensive og 10 defensive. Dette tar imidlertid ikke hensyn til hvilke grep man gjør formasjonsmessig etter byttene.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg tror du skal fokuserer på Alesund, Sandnes og Haugesund. Sogndal er også ett mer realistisk mål en Stabæk (vi har tross alt en hjemmekamp igjen mot Sogndal, så det er i praksis 3 poeng vi har "kontroll" på). Det er også de 3 førstnevnte lagene vi tidligst kan få en luke på, med unntak av Haugesund der vi i siste serierunde kan risikere å måtte spille om direkte plassering på tabellen. Ett uavgjort på Stadion kan bety kvalikk - eller direkte nedrykk med ett Haugesundlag som jubler for fornyet kontrakt. Det vil svi.

Jeg tviler på at Stabæk får 7 uavgjort når den eneste de har til nå er mot oss... Samtidig er det sannsynlig at de taper mer enn 5. 2-7-5 viser hvorfor Stabæk nok er det vanskeligste av de nærmeste lagene å ta igjen.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 23, 2014, 07:11:38 AM
Jeg tror du skal fokuserer på Alesund, Sandnes og Haugesund. Sogndal er også ett mer realistisk mål en Stabæk (vi har tross alt en hjemmekamp igjen mot Sogndal, så det er i praksis 3 poeng vi har "kontroll" på). Det er også de 3 førstnevnte lagene vi tidligst kan få en luke på, med unntak av Haugesund der vi i siste serierunde kan risikere å måtte spille om direkte plassering på tabellen. Ett uavgjort på Stadion kan bety kvalikk - eller direkte nedrykk med ett Haugesundlag som jubler for fornyet kontrakt. Det vil svi.

Jeg tviler på at Stabæk får 7 uavgjort når den eneste de har til nå er mot oss... Samtidig er det sannsynlig at de taper mer enn 5. 2-7-5 viser hvorfor Stabæk nok er det vanskeligste av de nærmeste lagene å ta igjen.


Jeg sier jo ikke at de får 7 uavgjorte. Jeg sier at 2-7-5 er det meste de må ta hvis de ikke skal ta mer enn 32 poeng.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Norling har i år gjort 7 bytter når vi har ledet: 2 offensive, 4 nøytrale, 1 defensivt.  2-1 = +1
På Skars' 16 siste gjorde vi 9 bytter når vi ledet:  0 offensive, 7 nøytrale, 2 defensive. 0-2 = -2

Norling har i år gjort 7 bytter når vi har hatt uavgjort: 0 offensive, 7 nøytrale, 0 defensive.  0-0 = 0
På Skars' 16 siste gjorde vi 17 bytter når vi hadde uavgjort: 2 offensive, 10 nøytrale, 5 defensive. 2-5 = -5

Norling har i år gjort 31 bytter når vi har lagt under: 13 offensive, 16 nøytrale, 2 defensive. 13-2 = +11
På Skars' 16 siste gjorde vi 17 bytter når vi lå under: 4 offensive, 10 nøytrale, 3 defensive. 4-3 = +1
Legg ned hele klubben!

Gulløl


http://www.nrk.no/hordaland/lojale-sponsorar-vil-redde-brann-1.11843190

Klipp:

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Av de 27 "nøytrale" byttene Brann har gjort i år, har 3 vært i forsvar, 20 på midtbane og 4 i angrep. I Skars' 16 siste kampers 27 "nøytrale" bytter var 1 på keeper, 8 i forsvar, 14 på midtbane og 3 i angrep.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: Gulløl on July 23, 2014, 08:19:24 AM

http://www.nrk.no/hordaland/lojale-sponsorar-vil-redde-brann-1.11843190

Klipp:




Noterer meg at denne fotballprofessoren umulig kan følge med på Brann.
Han sier at det er kun inkompetent styring av klubben og feile spillerkjøp som vil hindre ett direkte opprykk.

eivhelle

Nedrykk vil være svært negativt for Brann, men det er ikke sikkert at nedgangen i antall tilskuere vil bli så dramatisk. I dag er flertallet av kampene til Brann tilgjengelig gratis på TV2 og Zebra og mot betaling kan du se resten på CMORE. I 1.divisjon er TV dekningen minimal, så da kan du ikke lenger sitte i stua og se på. Da må du gå på stadion for å få sett kampen.

Det totale antallet som ser kampene vil nok gå kraftig ned, men de som idag sitter foran TV'en bidrar uansett ikke i noen positiv retning.

krøvel vellevold

July 23, 2014, 10:19:59 AM #1519 Last Edit: July 23, 2014, 10:49:59 AM by krøvel vellevold
Bruk av unge spillere i år vs i fjor:

Spillere født f.o.m. hhv i 97 (i fjor) og 98 (denne ses):
- Branns 16 første i fjor: 1 min
- De 16 siste under Skars: 5 min
- Branns 16 første i år: 0 min

Spillere født f.o.m. hhv i 96 (i fjor) og 97 (denne ses):
- Branns 16 første i fjor: 1 min
- De 16 siste under Skars: 5 min
- Branns 16 første i år: 133 min

Spillere født f.o.m.  hhv i 95 (i fjor) og 96 (denne ses):
- Branns 16 første i fjor: 460 min
- De 16 siste under Skars: 497 min
- Branns 16 første i år: 133 min

Spillere født f.o.m. hhv i 94 (i fjor) og 95 (denne ses):
- Branns 16 første i fjor: 625 min
- De 16 siste under Skars: 517 min
- Branns 16 første i år: 2536 min

Spillere født f.o.m. hhv i 93 (i fjor) og 94 (denne ses):
- Branns 16 første i fjor: 1565 min
- De 16 siste under Skars: 1931 min
- Branns 16 første i år: 3683 min

Spillere født f.o.m. hhv i 92 (i fjor) og 93 (denne ses):
- Branns 16 første i fjor: 3462 min
- De 16 siste under Skars: 3179 min
- Branns 16 første i år: 4532 min


Spillere født f.o.m.  i 91 (i fjor) og 92 (denne ses):
- Branns 16 første i fjor: 3732 min
- De 16 siste under Skars: 4102 min
- Branns 16 første i år: 5950 min

Legg ned hele klubben!

dokken

Quote from: eivhelle on July 23, 2014, 09:59:44 AM
Nedrykk vil være svært negativt for Brann, men det er ikke sikkert at nedgangen i antall tilskuere vil bli så dramatisk. I dag er flertallet av kampene til Brann tilgjengelig gratis på TV2 og Zebra og mot betaling kan du se resten på CMORE. I 1.divisjon er TV dekningen minimal, så da kan du ikke lenger sitte i stua og se på. Da må du gå på stadion for å få sett kampen.

Det totale antallet som ser kampene vil nok gå kraftig ned, men de som idag sitter foran TV'en bidrar uansett ikke i noen positiv retning.


Tilskuertallet kommer til å gå kraftig ned. Selvsagt vil det det. Hvor attraktivt er det å kjøpe partoutkort til kamper som Brann - Ull/kisa og Brann - Ranheim? Du så jo hvor mange som kom da vi møtte Ranheim i cupen.

Dessuten vil sikkert mange av våre kamper bli lagt til mandager og andre ukurante tidspunkt, fordi de skal vises på tv (regner med at tv2 vil vise omtrent utelukkende Brann-kamper fra adecco).

De eneste kampene som kan trekke litt folk (dvs over 10.000) vil være lokaloppgjøret mot Nest og evt opprykkskamp. Ellers seg jeg for meg 4-5000 betalende og 2-3000 reelle tilskuere på kampene.

Bottom line: Vi kan ikke rykke ned. Vi rett og slett kan ikke rykke ned. Det vil være mer ødeleggende enn det er mulig å beskrive med ord.

StuckedPaaOstlandet

Alle kampene fra 1div er også tilgjengelig på nett, sånn at de som vil se kampen hjemme kan gjøre det. At mindre kamper blir vist i beste sendetid på TV2 vil heller slå negativt ut i form av promotering, det vil også gi langt lavere inntekt og gjøre det veldig lite attraktivt for sponsorer som ikke allerede er bundet.

Jeg mener at jo flere som ser kamper på TV, jo bedre. Det kan skape entusiasme, og mange vil gjerne gå på neste kamp om de sitter igjen med en god opplevelse av kampen.
Største tabben NFF har gjort er å selge rettighetene til CMORE, uten å en gang høre hva TV2 kunne tilby. De sa vel noe sånn som at ingen kunne matche budet, noe Tv2 sa de kunne.

Baunebob

Helt absurd at vi (med rette) diskuterer fremtiden i 1.divisjon.

MEN: Vi har 14 kamper å gjøre det på. Samling i bunn. Azar styrer forsvaret, Huse putter syv, boom så tar vi kvalliken..!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on July 23, 2014, 07:18:57 AM
Norling har i år gjort 7 bytter når vi har ledet: 2 offensive, 4 nøytrale, 1 defensivt.  2-1 = +1
På Skars' 16 siste gjorde vi 9 bytter når vi ledet:  0 offensive, 7 nøytrale, 2 defensive. 0-2 = -2

Norling har i år gjort 7 bytter når vi har hatt uavgjort: 0 offensive, 7 nøytrale, 0 defensive.  0-0 = 0
På Skars' 16 siste gjorde vi 17 bytter når vi hadde uavgjort: 2 offensive, 10 nøytrale, 5 defensive. 2-5 = -5

Norling har i år gjort 31 bytter når vi har lagt under: 13 offensive, 16 nøytrale, 2 defensive. 13-2 = +11
På Skars' 16 siste gjorde vi 17 bytter når vi lå under: 4 offensive, 10 nøytrale, 3 defensive. 4-3 = +1


Morsom statistikk, men har du tatt hensyn til bytter ved f.eks. skader?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on July 23, 2014, 22:39:00 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 23, 2014, 07:18:57 AM
Norling har i år gjort 7 bytter når vi har ledet: 2 offensive, 4 nøytrale, 1 defensivt.  2-1 = +1
På Skars' 16 siste gjorde vi 9 bytter når vi ledet:  0 offensive, 7 nøytrale, 2 defensive. 0-2 = -2

Norling har i år gjort 7 bytter når vi har hatt uavgjort: 0 offensive, 7 nøytrale, 0 defensive.  0-0 = 0
På Skars' 16 siste gjorde vi 17 bytter når vi hadde uavgjort: 2 offensive, 10 nøytrale, 5 defensive. 2-5 = -5

Norling har i år gjort 31 bytter når vi har lagt under: 13 offensive, 16 nøytrale, 2 defensive. 13-2 = +11
På Skars' 16 siste gjorde vi 17 bytter når vi lå under: 4 offensive, 10 nøytrale, 3 defensive. 4-3 = +1


Morsom statistikk, men har du tatt hensyn til bytter ved f.eks. skader?


Nei, men de aller fleste bytter handler jo uansett ikke om det. Og da vil de som regel være nøytrale - og det var ikke på det punktet de skilte seg fra hverandre.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Orlov, Barmen, Haugen, Skaanes og etter kvart Vindheim bør kvilast og la dei spelarane i best form sleppe til. Det betyr ikkje at Sævarsson skal spele resten av sesongen eller liknande - men at ein faktisk kan rullere når ein har formsvikter.

4-4-2:

                                 Piotr
Sævarsson - Mosjov - Grønner/Hanstveit - Demir/Hanstveit
     Huseklepp - Badji - Birkelund/Haugen - Askar
                     Lorentzen - Karadas

3-5-2:

                                Piotr
               Grønner - Mosjov - Hanstveit
Askar                        -                           Demir
               Haugen - Birkelund - Badji
                  Lorentzen - Karadas

TCAC

Nå møter vi LSK og AaFK, og deretter de kanskje fire beste lagene i serien på rad. Dette går til helvete.

Gulløl

July 27, 2014, 21:10:24 PM #1528 Last Edit: July 27, 2014, 21:16:27 PM by Gulløl
Dette er for jævlig. Spørs om det lønner seg for Brann og samarbeidspartnerne i neste uke å bruke 10 mill på to skikkelige forsterkninger for å ikke tape det to tre doble i 1 divisjon neste år(og kanskje flere år). Hvor pengene skal brukes ? Haugen må erstattes og Badji må få en skikkelig makker, en skikkelig midtbanesjef. I tillegg en spiss av format, med Orlov og Barmen er det rett ned i 1 divisjon. Nå må det tenkes fort og handles raskt for nå er det KRISE. Innleie av to tre spillere noen måneder må også være høyaktuelt, nok av spillere som er rikelig gode nok som sitter på benkene rundt omkring i Europa. Nå er det kun det kortsiktige som teller, bygge for fremtiden må det ventes med.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henki

Dette laget rykker ned. Det finnes sikkert et og annet halmstrå meg her og der, men det er helt åpenbart hvilken vei dette går.

Og det er nitrist.
Ballen skal fremover!

Falkman

Vi er på god vei mot den største fiaskoen i moderne norsk (klubb)fotballhistorie. Jævlig synd, men jævlig sant!

Henki

Quote from: Falkman on July 27, 2014, 21:15:27 PM
Vi er på god vei mot den største fiaskoen i moderne norsk (klubb)fotballhistorie. Jævlig synd, men jævlig sant!


Inn i granskauen for en nedtur dette er i ferd med å utvikle seg til å bli!
Ballen skal fremover!

chamill

Kor hadde vi vært med Skars i dag? ..
963 lett som bare det!

krakra

Nedrykk? Kurven pekte ganske skarpt ned med Skars og.

Falkman

Quote from: chamill on July 27, 2014, 22:59:43 PM
Kor hadde vi vært med Skars i dag? ..


en plass lavere, sannsynligvis.

krøvel vellevold

Noe som virkelig illustrerer hvordan ting går imot oss i år:

I fjor vant vi de 8 første hjemmekampene:

Sjanser for-mot:  51-28 (+23)
Avslutninger for-mot: 132-119 (+13)
Poeng hvis sjansestat'sene avgjorde: 22
Poeng hvis avslutningsstat'sene avgjorde: 15

I år har vi tatt 3 poeng på de 8 første hjemmekampene:

Sjanser for-mot:  63-40 (+23)
Avslutninger for-mot: 147-107 (+40)
Poeng hvis sjansestats'ene avgjorde: 18
Poeng hvis avslutningsstats'ene avgjorde: 18
Legg ned hele klubben!

Brannfan23

Sorry, folkens tror nok vi styrer mot nedrykk. Hater når jeg har rett. Og vi skylder en stor takk til denne mannen: Roald Bruun Hanssen.

Xminator

Etter denne runden handler det nå om å berge kvalikkplass eller ikke.

Så lenge Gytkjær er skadefri så tror jeg ikke Brann har noen realistisk sjanse på Haugesund, eller for å si det på en annen måte, om Brann holder følge med Haugesund så er plassen trygg tidlig i oktober.

Quote from: krakra on July 27, 2014, 23:01:18 PM
Nedrykk? Kurven pekte ganske skarpt ned med Skars og.


Ja er det ikke merkelig at når stallen er så skåret til benet at unguttene får så mye spilletid som de kan få, så peker alle kurver rett til 1. divisjon.

dex1974

Etter denne sesongen håper jeg og Hummel er historie!
Har jo bare skapt trøbbel for klubben. Den store "fashion kolleksjonen" har jo vært en fiasko og Brannbutikken i Strandgaten som ble opprettet i kjølevannnet av avtalen måtte jo som kjent legges ned tidligere i år.
Og er det en tilfeldighet tabellsituasjonen to siste sesongene er nesten likt med sist gang Brannspillerne akslet det danske merket?
Eller at de to bånnlagene Brann og Sandnes-Ulf begge har avtal med Hummel?
Sist gang spillte vi vel fire sesonger...noen som vet nåværende løpetid på avtalen?
Googlet litt og fant en artikkel fra desember 2011 der det stod de neste to sesongene.
Nå er vi i tredje sesongen så er nok Daffy og geniet som har forhandlet frem en livstidskontrakt :-p
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 28, 2014, 05:07:40 AM
Etter denne runden handler det nå om å berge kvalikkplass eller ikke.

Så lenge Gytkjær er skadefri så tror jeg ikke Brann har noen realistisk sjanse på Haugesund, eller for å si det på en annen måte, om Brann holder følge med Haugesund så er plassen trygg tidlig i oktober.



Det er andre lag som knapt tar poeng for tiden, og som alle fikk en negativ opplevelse med sene mål imot i siste spilte kamp: Stabæk, AaFK, Glimt og Sogndal.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2014, 23:05:31 PM
Noe som virkelig illustrerer hvordan ting går imot oss i år:

I fjor vant vi de 8 første hjemmekampene:

Sjanser for-mot:  51-28 (+23)
Avslutninger for-mot: 132-119 (+13)
Poeng hvis sjansestat'sene avgjorde: 22
Poeng hvis avslutningsstat'sene avgjorde: 15

I år har vi tatt 3 poeng på de 8 første hjemmekampene:

Sjanser for-mot:  63-40 (+23)
Avslutninger for-mot: 147-107 (+40)
Poeng hvis sjansestats'ene avgjorde: 18
Poeng hvis avslutningsstats'ene avgjorde: 18

Dette har absolutt ingenting med tilfeldigheter å gjøre!
Hvis vi antar at det er 50% sannsynlighet for hjemmeseier, 25% for uavgjort og 25% for tap i snitt, så er sannsynlighten for at vi tilfeldigvis vinner 8 hjemmekamper på rad
0,5^8=0,39%.

For 6 tilfeldige tap på rad
0,25^6=0,024%

Vi skaper de fleste sjansene i år etter vi kommer under. Kommer vi først under så er sjansene veldig små for seier...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

July 28, 2014, 08:51:58 AM #1541 Last Edit: July 28, 2014, 08:53:38 AM by krøvel vellevold
Quote from: Kjell249 on July 28, 2014, 07:19:30 AMDette har absolutt ingenting med tilfeldigheter å gjøre!
Hvis vi antar at det er 50% sannsynlighet for hjemmeseier, 25% for uavgjort og 25% for tap i snitt, så er sannsynlighten for at vi tilfeldigvis vinner 8 hjemmekamper på rad
0,5^8=0,39%.

For 6 tilfeldige tap på rad
0,25^6=0,024%

Vi skaper de fleste sjansene i år etter vi kommer under. Kommer vi først under så er sjansene veldig små for seier...


Dette er jo tulleutregninger. Her kan du jo sette inn de tallene som passer. Fotball er ikke som terningkast eller lottokuler. Man kan ikke sette tall på sjansen for tilfeldigheter i fotball!

Du sier at de fleste sjansene kommer etter at vi ligger under. Javel, kan du dokumentere det? Og so what? Teller ikke sjanser etter at man ligger under? Om sjansene hadde kommet når vi hadde ledet, kunne man vridd det også negativt: At vi kun kommer til sjanser fordi motstanderen må opp å score, og vi utnytter rommene det gir. Så dette kan man vri og vende på akkurat som det passer.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

July 28, 2014, 09:45:33 AM #1542 Last Edit: July 28, 2014, 09:48:04 AM by krøvel vellevold
For å illustrere litt bedre:

Du mener altså at sannsynligheten for å vinne en hjemmekamp "tilfeldig" er 50 %. Derfor mener du at å vinne "tilfeldig" over 8 hjemmekamper har en sannsynlighet på 0,5 ganget med seg selv 8 ganger. Men hva med de siste 50 % da? Mener du da også at det å vinne "rettferdig" har en sannsynlighet på 50 %? Da får du jo akkurat samme regnestykket - nemlig 0,5 ganget med seg selv 8 ganger. Med andre ord mener du det er like lite sannsynlig å vinne rettferdig 8 hjemmekamper på rad, som å vinne urettferdig 8 hjemmekamper på rad.

En annen ting er at om en seier/tap er "urettferdig", så betyr ikke det at hele kampen er det. Hver kamp består av mange mange tusen bevegelser, trekk, avgjørelser, osv. osv. Hvor mye av det som handler om dyktighet og hvor mye som handler om tilfeldigheter, er selvsagt umulig å tallfeste. Men det er hevet over enhver tvil at det er mye tilfeldigheter i fotball. Om Sverrison hadde forsøkt på det samme i hver eneste kamp i år, er det ikke sikkert at skuddet hadde gått inn i noen av de 29 andre forsøkene. At det går inn mot oss, er en tilfeldighet. Når en spiller bommer på en stor sjanse, er det en viss andel udyktighet og en viss andel tilfeldighet/uflaks. All den tid det er ingen tippeligaspiller som nøyaktig klarer å beregne hvor ballen går på et skuddforsøk, så er det litt tilfeldigheter om den går inn eller ikke. Om man har 160 tilfeldigheter som går for - og 159 som går imot, eller om man har hhv 159 for og 160 imot, kan være det lille som avgjør en kamp den ene eller den andre veien. Men det betyr ikke at hele kampen har vært uflaks imot. Jeg er sikker på om at Brann hadde vært involvert i nøyaktig de samme situasjonene de har fått gjennom 17 runder en gang til, kunne kamputfallene blitt noen helt andre.

Så når det gjelder dette med "sjanser når vi ligger under": Du snakker som om det er en selvfølge at man skaper sjanser når man ligger under, og at sjanser skapt etter at motstanderen har tatt ledelsen liksom ikke skal telle fullverdig. Men det er da nok av eksempler på kamper der mål er drepen for motstanderen. I Stavanger skapte jo ikke Viking en eneste skikkelig sjanse etter at vi tok ledelsen. I går skapte Brann en drøss med sjanser etter at Viking tok ledelsen. Er dette to jevngode prestasjoner av hhv Viking mot oss i Stavanger og Brann mot dem i går?
Legg ned hele klubben!

Eivind

Noen som har tall på når vi sist hadde en så dårlig uttelling etter 17 kamper? Poeng og mål?

VG sin historietabell går bare tilbake til 1993, ingen sesonger siden den tid har vært dårligere eller like dårlig som denne..

Men hei, vi spiller jo bra fotball og skaper sjanser.

pidre

July 28, 2014, 10:21:30 AM #1544 Last Edit: July 28, 2014, 10:37:18 AM by pidre
STATUS: Det er 13 kamper igjen - maksimalt 39 poeng å hente.

Historisk poengsnitt pr kamp 2000-2013 kvalikplass (tredjesist) og poeng (16-lagsserie 2009-2013, 14-lagsserie 2000-2008, omrekna poengsnitt til 16-lagsserie):

2013- 1,03 - 31
2012- 1,06 - 32
2011- 1,13 - 34
2010- 0,90 - 27
2009- 1,03 - 34
2008- 1,07 - 32,3
2007- 1,03 - 31,2
2006- 1,11 - 33,5
2005- 1,15 - 34,6
2004- 1,03 - 31,2
2003- 1,07 - 32,3
2002- 1,03 - 31,2
2001- 0,84 - 25,4
2000- 0,92 - 27,7

Snitt: 1,04 poeng pr kamp trengs for greie kvalikplassen, dvs i ein 16-lagsserie 31,2 poeng.

SKB har sålangt tatt 12 poeng på 17 kampar, dvs 0,7 poeng i snitt pr kamp. Fortsetter denne trenden ender vi på 21 poeng. Skal vi greie 32 poeng må vi ta 20 poeng på dei siste 13 kampane, dvs eit snitt på 1,54. Vi må auke med 120 %.

Korleis greier vi 20 poeng på dei 13 siste kampane? Vi er allereie 1 poeng bak Krøvel sitt skjema:
Vik h 1 - fasit 0
LSK b 1
AaFK h 3
RBK h 1
VIF b 0
MFK h 0
Godset b 0
Ulf h 3
Odd b 1
Start h 3
S08 h 3
Glimt b 1
SIL h 3
FKH b 0

Dette gir oss 19 poeng. Totalt 31 poeng.
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

July 28, 2014, 10:41:00 AM #1545 Last Edit: July 29, 2014, 10:58:21 AM by krøvel vellevold
Quote from: Eivind on July 28, 2014, 10:04:57 AM
Noen som har tall på når vi sist hadde en så dårlig uttelling etter 17 kamper? Poeng og mål?

VG sin historietabell går bare tilbake til 1993, ingen sesonger siden den tid har vært dårligere eller like dårlig som denne..

Men hei, vi spiller jo bra fotball og skaper sjanser.


Vi har 12 poeng. Sist vi hadde så lav poengsum (omregnet til 3 p for seier) etter 17 runder var i 1981 da vi hadde 11.
Vi har scoret 18 mål. Sist vi hadde så få scorede mål etter 17 runder var i 1991 da vi hadde 16.
Vi har sluppet inn 30 mål. Sist vi hadde så mange baklengs etter 17 runder var i 2003 da vi også hadde 30.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on July 28, 2014, 10:21:30 AM
STATUS: Det er 13 kamper igjen - maksimalt 39 poeng å hente.

Historisk poengsnitt pr kamp 2000-2013 kvalikplass (tredjesist) og poeng (16-lagsserie 2009-2013, 14-lagsserie 2000-2008, omrekna poengsnitt til 16-lagsserie):

2013- 1,03 - 31
2012- 1,06 - 32
2011- 1,13 - 34
2010- 0,90 - 27
2009- 1,03 - 34
2008- 1,07 - 32,3
2007- 1,03 - 31,2
2006- 1,11 - 33,5
2005- 1,15 - 34,6
2004- 1,03 - 31,2
2003- 1,07 - 32,3
2002- 1,03 - 31,2
2001- 0,84 - 25,4
2000- 0,92 - 27,7

Snitt: 1,04 poeng pr kamp trengs for greie kvalikplassen, dvs i ein 16-lagsserie 31,2 poeng.

SKB har sålangt tatt 12 poeng på 17 kampar, dvs 0,7 poeng i snitt pr kamp. Fortsetter denne trenden ender vi på 21 poeng. Skal vi greie 32 poeng må vi ta 20 poeng på dei siste 13 kampane, dvs eit snitt på 1,54. Vi må auke med 120 %.

Korleis greier vi 20 poeng på dei 13 siste kampane? Vi er allereie 1 poeng bak Krøvel sitt skjema:
Vik h 1 - fasit 0
LSK b 1
AaFK h 3
RBK h 1
VIF b 0
MFK h 0
Godset b 0
Ulf h 3
Odd b 1
Start h 3
S08 h 3
Glimt b 1
SIL h 3
FKH b 0

Dette gir oss 19 poeng. Totalt 31 poeng.



Det som er mest interessant er hvor mange poeng nedrykkskandidatene vil ta i år - ikke hva de har tatt tidligere år. Så svake som en del klubber er nå, kan det godt være at det holder med 31 poeng. Vi tok færre poeng enn "budsjettert" i går, men det gjorde også en del andre klubber. Slik sett ligger vi omtrent på skjema likevel. Jeg har fremdeles håp om at vi skal kunne ta to av klubbene Stabæk, Glimt og Sogndal. I tillegg er det jo ikke umulig å ta AaFK, men de kan jo finne formen når som helst. Føler liksom at de har underprestert de også. Uansett blir kampen mot dem om to uker en nøkkelkamp. Skulle vi imidlertid bare klare å ta ett av disse fire lagene, så blir det antagelig kvalik. Og uansett om det blir FFK, Ranheim, Mjøndalen eller Kristiansund, bør det være en bra mulighet til å vinne over to kamper.
Legg ned hele klubben!

Eivind

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2014, 10:41:00 AM
Quote from: Eivind on July 28, 2014, 10:04:57 AM
Noen som har tall på når vi sist hadde en så dårlig uttelling etter 17 kamper? Poeng og mål?

VG sin historietabell går bare tilbake til 1993, ingen sesonger siden den tid har vært dårligere eller like dårlig som denne..

Men hei, vi spiller jo bra fotball og skaper sjanser.


Vi har 12 poeng. Sist vi hadde så lav poengsum etter 17 runder var i 1981 da vi hadde 11.
Vi har scoret 18 mål. Sist vi hadde så få scorede mål etter 17 runder var i 1991 da vi hadde 16.
Vi har sluppet inn 30 mål. Sist vi hadde så mange baklengs etter 17 runder var i 2003 da vi også hadde 30.



Takk! Du er et orakel på statistikk!

Henki

Det må skje noe på overgangsfronten så fort som mulig. Klubben og omgivelsene rundt skriker etter noe å kunne være optimistisk over. Uten en eller annen stor oppmuntring snart vil vi bare fortsette stupet ned i den negative spiralen. Og den blir det vanskeligere og vanskeligere å komme seg ut av for hver dag som går.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Magefølelsen nå etter gårsdagens tap, sier at sjansen for kvalikplass er omtrent 40 %, og sjansen for å redde plassen uten kvalik er ca 30 %. Får vi kvalik, føler jeg sjansen er 50-60 % for at vi klarer oss. Med andre ord; jeg regner det som mer sannsynlig at vi spiller i 1.div. enn i TL neste år. Når vi fremdeles sløser så sinnssykt med sjansene, så ser det jo aldri ut til å snu for oss. Vi har ingen gode avsluttere, og vi har heller ikke marginene med oss. Det er som om det liksom er forutbestemt at i år skal vi rykke ned - uansett.
Legg ned hele klubben!

Go Up