• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

January 15, 2014, 14:40:38 PM #150 Last Edit: January 15, 2014, 14:42:16 PM by Spelaren
Quote from: gjertm on January 15, 2014, 14:33:28 PM
Den 12 mann hadde et helt nummer som fokuserte på temaet.
Vi legger ut sakene fortløpende.
Hva mener Brann, NSA, NTF, TV2 osv-

den12mann.com


Nevermind, fredagskampen kom vel i 2011.

Slettet:
QuoteUttalelsen frå Roald om denne saken, er ikkje den frå 2011? I så fall var det vel før fredagskampene ble introdusert eller? Bildet du har på twitter viser nr. 3 frå 2011, det er vel teoretisk mulig at Brann har endret mening etter at fredagen ble en del av pakken.

(Med forbehold om å bomme på når fredagskampen ble introdusert)
Gå av.

Lasaron

Jeg er sterkt imot mandagskamper. Det blir mindre attraktivt å gå på kamp når du både har vært på jobb, og skal på jobb neste dag.
Tren på langskudd

Yngve

Måndagskampar er djevelens verk, spør du meg. Medan fredagskampar var ein herleg ting. Så personleg meinar eg definitivt at dei bør behalda fredagskampen.

Håpar motstanden er så stor internt i klubbane at dei ikkje vert einige, og dermed må behalda fredagskampen..

nero

Quote from: Yngve on January 15, 2014, 15:31:40 PM
Måndagskampar er djevelens verk, spør du meg. Medan fredagskampar var ein herleg ting. Så personleg meinar eg definitivt at dei bør behalda fredagskampen.

Håpar motstanden er så stor internt i klubbane at dei ikkje vert einige, og dermed må behalda fredagskampen..



ja. Hvis alternativene er mandag og fredag, så velger jeg fredagen any day of the week!!! ;D
Lions led by donkeys.

ostraume

Jeg synes fredagskamper er en uting, og om jeg må velge mellom fredag og mandag, så blir det mandag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on January 15, 2014, 17:35:40 PM
Jeg synes fredagskamper er en uting, og om jeg må velge mellom fredag og mandag, så blir det mandag.


Hvorfor det?
Den eneste grunnen må være at det endelig er helg og at man heller vil gjøre noe annet, men fredager er fortsatt bedre enn mandager.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Nå skal eg banne litt i kirken, men jeg og hadde valgt mandagskamp foran fredagskamp.
Hvis en ser på hjemmesupportere så er det større sjanse for at de fleste kan mandager, mens fredager skal familier på hytten eller være sammen og hygge seg hjemme.
Lørdager er også en kampdag hvor det er vanskeligere for veldig mange å komme seg på kamp.
Søndager er innarbeidet og folk kommer seg hjem fra hytter o.l. i god tid til kampen som går tidligst 18:00
Så for klubber, hjemmesupportere og tvtittere/selskaper så er mandag en bedre dag en fredag og lørdag.
Det er kun bortesupportere som lider med mandagskamper.
Når det er sagt så er jeg meget i mot både uforutsigbarheten (planlegging) som flytting fram og tilbake etter tv-selskaper sitt forgåttfinnende og at kamper skal spilles på noe annet tidspunkt en søndager (med bevegelige helligdager og spesielle kampdager som 16 mai unntatt) og da helst klokken 18:00 eller 19:00 for runden og 20:00 for hovedkampen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Quote from: Klaus_Brann on January 15, 2014, 17:49:23 PM
Quote from: ostraume on January 15, 2014, 17:35:40 PM
Jeg synes fredagskamper er en uting, og om jeg må velge mellom fredag og mandag, så blir det mandag.


Hvorfor det?



Det er klart, dette blir smak og behag, men for meg er det følgende punkter:

- Fredag er en dag der man gjerne gjør noe annet. Om det så er fest, kino eller taco med familien. Rett og slett større konkurranse enn med mandag, Da skjer det ingenting, og er en god dag å tutle seg opp til Stadion.
- Vanesak. Disse fredagskampene er rett og slett lett å glemme.
- Mandagskamp forlenger helgen. Helgen er over, sier du? Hurra, Stadion på mandag!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dragn

Quote from: ostraume on January 15, 2014, 18:17:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 15, 2014, 17:49:23 PM
Quote from: ostraume on January 15, 2014, 17:35:40 PM
Jeg synes fredagskamper er en uting, og om jeg må velge mellom fredag og mandag, så blir det mandag.


Hvorfor det?



Det er klart, dette blir smak og behag, men for meg er det følgende punkter:

- Fredag er en dag der man gjerne gjør noe annet. Om det så er fest, kino eller taco med familien. Rett og slett større konkurranse enn med mandag, Da skjer det ingenting, og er en god dag å tutle seg opp til Stadion.
- Vanesak. Disse fredagskampene er rett og slett lett å glemme.
- Mandagskamp forlenger helgen. Helgen er over, sier du? Hurra, Stadion på mandag!



Enig.

Landåsgutt

http://www.ba.no/meninger/article7105616.ece

Sure oppgulp fra denne Ove Monsen. Er vel en av disse som sitter foran tv-en og på VG debatt under en hjemmekamp, og som attpåtil griner seg til en cupfinalebillett.

Kid-A

Hehe, for ein klovn.

Har nett sendt ein e-post til Summetonen kor eg svarar han konsist og konstruktivt. Får sjå om dei gidd å ta det med eller ikkje.
- Nokon veit betre enn andre

Belfort

Denne mannen er garantert ikke helt i vater

Spelaren

Siden han velger å gå offentlig ut med tøvet sitt går det vel an å si at vedkommende har røykt sokkene sine.
Gå av.

Gulløl

January 15, 2014, 20:10:49 PM #163 Last Edit: January 15, 2014, 20:15:15 PM by Gulløl
Fikk oppmerksomhet og bildet i avisen, kanskje det var det han ønsket. Mannen er i stor fare for å bli dynket i øl på tribunen på Gran Canaria så bildet var nyttig  :P.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

For guds skyld ikke gi han oppmerksomhet! Han vil elske debatt, og hate stillhet. Og det er stillhet vi bør gi han!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

KenHasle

Ove Monsen fremstår så overdrevent bergensk i innlegget sitt at selv bergensere får vondt i hodet av det, eller "ondt i hovve", som han ville sagt det. Men vi alle kjenner vel en slik medborger, som går hardt ut og snakker høyt og masse om ting de har absolutt ingen peiling på.

Jeg synes det er en del av sjarmen med bergensere, og Mr. Monsen har definitivt et massivt glimt i øyet, eller "øge", når han skriver dette. Han er et old school troll.

krakra

Quote from: KenHasle on January 15, 2014, 21:59:28 PM
Men vi alle kjenner vel en slik medborger, som går hardt ut og snakker høyt og masse om ting de har absolutt ingen peiling på.
Og da skal man som regel kalle alle andre idioter.

Forøvrig tror jeg etterhvert på at Brann kan ha sjans på gullet i år. Ikke fordi vi har blitt så mye sterkere de siste månedene, men på grunn av de andre naturlige kandidatene.

RBK er pt. mine favoritter. De har ikke mistet noen av stor verdi, de har fått inn Riski og Perry er i sitt andre år. Samtidig er jo nettopp Perry et argument for at de ikke skal ta gull. En høyst middelmådig trener. Offensivt er også RBK rimelig avhengige av at Riski slår til. Hvis ikke er de ikke noe bedre offensivt enn oss.

Molde har mistet TLs beste trener og erstattet ham med en trener på samme hylle som Rune Skarsfjord var på. Det tror jeg de kommer til å merke hardt. Hele trenerteamet er vekk. De har også mistet Mads Dæhli som var viktig på høsten i fjor og det er ikke umulig at Berget forsvinner i løpet av vinteren. Han forsvinner nesten garantert i løpet av året.

Godset har mistet sin suverent viktigste spiller i Stefan Johansen. En enorm spiller både offensivt og defensivt. For å gjøre det verre forsvinner jo også Abdi og trolig Kamara som de hadde på lån i fjor. Endel av fjorårets viktige og halvviktige spillere begynner jo å dra på årene også, som Kovacs og Storflor. Nå som gullet er sikret, kan de kanskje falle ett hakk. De starter med et press de aldri har hatt før i år.

AaFK mistet trolig toppscoreren sin, VIF er i krise. Viking vinner aldri noe.

Det er rett og slett ikke så mange kandidater det skal være umulig å slå. Samtidig er det mange kandidater som det ikke er noen selvfølge å slå. Så det kan ende på alt fra gull til 6. plass i år. Spår en veldig jevn toppstrid.

Corran

Er litt redd for Viking i år. De er blitt et lag ingen regner med men om de får de unge til å prestere stabilt bra og de får flyten fra start tror jeg de kan heve seg enda litt og som nevnt over kommer en del av fjorårets topplag til å slite litt mer
Har troen på en enda åpnere sesong en i fjor og at lag som kommer i flyten fra start og unngår de største dumpene kan gjøre det bra.
Ble litt platt og generelt dette innlegget :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kid-A

Kjellemann i Stavanger har ein fellesnemnar i karriera si. Han gjer det særs bra i 1-2 sesongar med eit lag, gjerne overpresterer litt, før kvardagen kjem for ein dag. Trur ikkje Viking kjem til å vere ein stor utfordrar, men at dei kan blande seg inn i topp 7 er ikkje umogeleg.

AaFK skal sluttforhandle med FCK i morgon og iflg. ein god kompis som er journalist for SMP og har gode kontaktar er det berre formaliteter igjen før kontrakta signerast i løpet av dagen i morgon. Med andre ord så er fjorårets toppscorer vekk samstundes som det klart svekkar AaFK.

Eg trur personleg ikkje på gull i år, men at topp-3 er ei god moglegheit er eg meir sikker på, spesielt sidan OGS ikkje er i Molde lengre. Assistenten til assistenten klarar nok ikkje å heve Molde til tross for ein særs sterk spelerstall. Sjølv om Godset har mista Johansen trur eg dei klarar å erstatte både han og Dio som reiste til Ukraina. Eg held ein knapp på dei som seriemester i år igjen. For mykje rot og tull i Trondheim til at det går deira veg, takk og lov for det.

Håpar å vakne i morgon til nyhende om at Brann er i sluttforhandlingar med ein eller annan grade-A player.
- Nokon veit betre enn andre

krøvel vellevold

Et tidlig tabelltips:

1. RBK
2. Godset
3. Brann
4. Viking
5. MFK
6. FKH
7. AaFK
8. VIF
9. Start
10. LSK
11. Odd
12. Stabæk
13. Sogndal
14. Glimt
15. Ulf
16. S08
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: Kid-A on January 16, 2014, 00:32:59 AM
AaFK skal sluttforhandle med FCK i morgon og iflg. ein god kompis som er journalist for SMP og har gode kontaktar er det berre formaliteter igjen før kontrakta signerast i løpet av dagen i morgon. Med andre ord så er fjorårets toppscorer vekk samstundes som det klart svekkar AaFK.

Noen har gode venner i SMP og andre kan lese bt (http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hamed-Allah-blir-solgt-torsdag-412973_1.snd#.UtdsxDK9KSM).

Jeg vet hva jeg ville valgt mellom M. Allah og 3 MEur, og det samme gjelder Johansen og 27 MNOK.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Sindre32

Til og med Start, Stabæk og VIF. Da er det bare å legge ned klubben.

Lasaron

Hvis 10 lag kommer over oss, og vi likevel havner på 6. plass, da snakker vi god uttelling  :)  eller... ???
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Er spent på hva avisene kommer til å gi av karakterer på punktet "trener" når de skal tippe årets tabell. Vi har kanskje ligaens beste trener, men de gir oss vel aldri en sekser. Finner sikkert på et eller annet om at han ikke kjenner norsk fotball og har lite erfaring med motgang, forventningspress, et kresent Brann-publikum og blablabla.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on January 16, 2014, 08:42:12 AM
Hvis 10 lag kommer over oss, og vi likevel havner på 6. plass, da snakker vi god uttelling  :)  eller... ???


Kanskje han tror at hvis f.eks. fire lag kommer på gullplass pga dønn lik poengsum, målforskjell, osv., så vil neste lag bli nummer to.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on January 16, 2014, 08:44:22 AM
Er spent på hva avisene kommer til å gi av karakterer på punktet "trener" når de skal tippe årets tabell. Vi har kanskje ligaens beste trener, men de gir oss vel aldri en sekser. Finner sikkert på et eller annet om at han ikke kjenner norsk fotball og har lite erfaring med motgang, forventningspress, et kresent Brann-publikum og blablabla.


De kan ihvertfall ikke komme med argumentet om motgang og forventningspress. Har du trent AIK og Malmø så takler du alle klubber i Skandinavia.

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on January 16, 2014, 09:05:15 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 16, 2014, 08:44:22 AM
Er spent på hva avisene kommer til å gi av karakterer på punktet "trener" når de skal tippe årets tabell. Vi har kanskje ligaens beste trener, men de gir oss vel aldri en sekser. Finner sikkert på et eller annet om at han ikke kjenner norsk fotball og har lite erfaring med motgang, forventningspress, et kresent Brann-publikum og blablabla.


De kan ihvertfall ikke komme med argumentet om motgang og forventningspress. Har du trent AIK og Malmø så takler du alle klubber i Skandinavia.


Jo, men myten er ikke slik. Den sier at presset i Bergen er helt vanvittig, at alle er skråsikre på gull, at ingen (omtrent i hele verden) er så nådeløse i motgang, osv.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on January 16, 2014, 08:45:45 AM
Quote from: Lasaron on January 16, 2014, 08:42:12 AM
Hvis 10 lag kommer over oss, og vi likevel havner på 6. plass, da snakker vi god uttelling  :)  eller... ???


Kanskje han tror at hvis f.eks. fire lag kommer på gullplass pga dønn lik poengsum, målforskjell, osv., så vil neste lag bli nummer to.


Vi tøyser litt, men han mente nok noe slikt som at han ser for seg at noen av disse lagene fort havner foran oss, men han tror ikke alle gjør det. Så valgte han den måten å vise det på, og det såg jo litt underlig ut  :)
Tren på langskudd

Lasaron

Noe jeg kom til å tenke på: Det er jo forskjell på hvor godt hvert enkelt lag trener, og det har jo en del å si for hvor på tabellen man havner til slutt.

Er det grunn til å tro at det er forskjell på hvor god egentreningen er fra lag til lag også? Jeg tenker på den egentreningen som foregår i feriene i november/desember.

I den perioden betyr evne til å motivere seg selv, og egendisiplin mye mer enn når fellestreningene starter igjen. Jeg ser for meg at trenerskiftet, og alt det positive det har ført med seg i selveste SK Brann, kan ha ført til at motivasjonen for den enkelte spiller i Brann har vært helt i toppen hvis vi kunne sammenlignet med de andre lagene. Jeg tror rett og slett Brann sine spillere har trent bedre enn de fleste andre i Norge. Det kan kanskje føre til en plass eller to ekstra høyere på tabellen.
Tren på langskudd

Lasaron

Når er det lurt å avvikle ferie for at neste sesong skal bli best mulig?

Slik jeg har forstått det trente Brann et par ukers tid etter sesongens siste kamp var spilt, og at man valgte det slik for å få fri hele julen og romjulen. Men var det et godt valg? Jeg tipper de treningene (som var så forferdelige å være med på ifølge Soko) har minimal verdi for årets sesong. Jeg tror at rett etter at siste kamp er spilt så er motivasjonen elendig. Jeg tror det ville hatt langt større verdi å tatt ferie nesten umiddelbart etter sesongslutt, og heller begynt igjen f eks 3. juledag. Hva tror dere? Jeg kjenner jo ingen toppspillere, og vet dermed fint lite om hva de hadde syntest. Det er ikke sikkert det er så viktig hva de hadde syntest heller. Tror det er opplagt at motivasjonen i den første treningsuken er større om den kommer etter ferien enn før ferien.
Tren på langskudd

Nixon

Jeg tror 3. juledag er en dårlig dag. Husk på at mange av spillerne ikke feirer jul her i Bergen, og da forsvinner også 2. juledag i å komme seg tilbake til Bergen. Tror det hadde vært svært lite populært å avbryte julen for å forberede seg for noe som ikke begynner før i mars.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on January 16, 2014, 08:44:22 AM
Er spent på hva avisene kommer til å gi av karakterer på punktet "trener" når de skal tippe årets tabell. Vi har kanskje ligaens beste trener, men de gir oss vel aldri en sekser. Finner sikkert på et eller annet om at han ikke kjenner norsk fotball og har lite erfaring med motgang, forventningspress, et kresent Brann-publikum og blablabla.


En 5er er vel fair med tanke på at han er fersk og "umerittert" i TL? Haglund og Prahl er jo svensker med topp CV som har floppet så det holder.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: krakra

Offensivt er også RBK rimelig avhengige av at Riski slår til. Hvis ikke er de ikke noe bedre offensivt enn oss.


Er ikke dette en litt drøy påstand? De ble nummer to i fjor milevis foran oss på tabellen. Har de mistet noe særlig?

De har offensive stjerner som BilleN og Mikkelsen (som riktignok ikke akkurat har blomstret) i tillegg til Søderlund, Chibuike.

Videre har vi offensive spillere som Jensen og Mix som holder topp, topp TL-nivå.

Hva har vi? Huseklepp og noen ungdommer? Askar? I tillegg til Haugen og Larsen, som begge bare har vist potensiale av å være toppspillere.

Er ikke dette klasseforskjell i favør av Bartepakket?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Quote from: ostraume on January 16, 2014, 10:28:27 AM
Quote from: krakra

Offensivt er også RBK rimelig avhengige av at Riski slår til. Hvis ikke er de ikke noe bedre offensivt enn oss.


Er ikke dette en litt drøy påstand? De ble nummer to i fjor milevis foran oss på tabellen. Har de mistet noe særlig?

De har offensive stjerner som BilleN og Mikkelsen (som riktignok ikke akkurat har blomstret) i tillegg til Søderlund, Chibuike.

Videre har vi offensive spillere som Jensen og Mix som holder topp, topp TL-nivå.

Hva har vi? Huseklepp og noen ungdommer? Askar? I tillegg til Haugen og Larsen, som begge bare har vist potensiale av å være toppspillere.

Er ikke dette klasseforskjell i favør av Bartepakket?


Tenkte nøyaktig det samme. Er det noe vi savner, så er det jo litt slagkraft fremover. Vi har jo ikke hatt noen goalgettere siden ojo, og ikke ser det ut til at noen i dagens stall har tenkt å ta over stafettpinnen heller. Den som virket å ha størst potensial forsvant jo til tyskland. Nei, jeg tror vi må ha inn en klassespiss for å kunne blande oss inn helt der oppe.
Aldri mer Obos....

nero

Quote from: ostraume on January 16, 2014, 10:28:27 AM
Quote from: krakra

Offensivt er også RBK rimelig avhengige av at Riski slår til. Hvis ikke er de ikke noe bedre offensivt enn oss.


Er ikke dette en litt drøy påstand? De ble nummer to i fjor milevis foran oss på tabellen. Har de mistet noe særlig?

De har offensive stjerner som BilleN og Mikkelsen (som riktignok ikke akkurat har blomstret) i tillegg til Søderlund, Chibuike.

Videre har vi offensive spillere som Jensen og Mix som holder topp, topp TL-nivå.

Hva har vi? Huseklepp og noen ungdommer? Askar? I tillegg til Haugen og Larsen, som begge bare har vist potensiale av å være toppspillere.

Er ikke dette klasseforskjell i favør av Bartepakket?

Jo. Her må vi stikke fingeren i jorden og innse realitetene. Selv om vi har fått inn en klassetrener, ligger RBK per i dag langt foran oss i kraft av den stallen de besitter. De er bedre besatt enn oss på så godt som samtlige plasser, kanskje med ett eller to unntak (Piotr).

Jeg tror Molde og Godset kommer til å floppe stort, og frykter at det blir en parademarsj for bartegjengen. Eneste lyspunktet blir at vi kommer til å gjøre det bedre enn i fjor. IMHO.
Lions led by donkeys.

nero

En ting er at de er bedre enn oss offensivt, de er jo selvsagt også bedre enn oss defensivt...
Lions led by donkeys.

Kagain

Quote from: nero on January 16, 2014, 12:24:29 PM
En ting er at de er bedre enn oss offensivt, de er jo selvsagt også bedre enn oss defensivt...


...og de har vel også en mer fullstendig midtbane enn Brann? Så i sum er vel alle lagdelene til bartegjengen sterkere enn våre. Så da må man ha den beste taktikken.

Henki

Quote from: Røde Mor on January 16, 2014, 12:44:05 PM
Quote from: nero on January 16, 2014, 12:24:29 PM
En ting er at de er bedre enn oss offensivt, de er jo selvsagt også bedre enn oss defensivt...


...og de har vel også en mer fullstendig midtbane enn Brann? Så i sum er vel alle lagdelene til bartegjengen sterkere enn våre. Så da må man ha den beste taktikken.


Og den best tilpassede spillerstallen til taktikken.
Ballen skal fremover!

Xminator

Quote from: Lasaron on January 16, 2014, 09:42:08 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 16, 2014, 08:45:45 AM
Quote from: Lasaron on January 16, 2014, 08:42:12 AM
Hvis 10 lag kommer over oss, og vi likevel havner på 6. plass, da snakker vi god uttelling  :)  eller... ???


Kanskje han tror at hvis f.eks. fire lag kommer på gullplass pga dønn lik poengsum, målforskjell, osv., så vil neste lag bli nummer to.


Vi tøyser litt, men han mente nok noe slikt som at han ser for seg at noen av disse lagene fort havner foran oss, men han tror ikke alle gjør det. Så valgte han den måten å vise det på, og det såg jo litt underlig ut  :)

krakra

Quote from: ostraume on January 16, 2014, 10:28:27 AM
Quote from: krakra

Offensivt er også RBK rimelig avhengige av at Riski slår til. Hvis ikke er de ikke noe bedre offensivt enn oss.


Er ikke dette en litt drøy påstand? De ble nummer to i fjor milevis foran oss på tabellen. Har de mistet noe særlig?

De har offensive stjerner som BilleN og Mikkelsen (som riktignok ikke akkurat har blomstret) i tillegg til Søderlund, Chibuike.

Videre har vi offensive spillere som Jensen og Mix som holder topp, topp TL-nivå.

Hva har vi? Huseklepp og noen ungdommer? Askar? I tillegg til Haugen og Larsen, som begge bare har vist potensiale av å være toppspillere.

Er ikke dette klasseforskjell i favør av Bartepakket?
Så drøy påstand er det ikke nei. De scoret fire mål mer enn oss i fjor. Det burde vi kunne hente inn bare ved trenerbyttet. Hvis Huseklepp løfter seg, og Pusic-erstatteren er hakket vassere enn Pusic skal vi score godt over 50 mål. Da må altså RBK løfte seg de og for å klare mer.
Billie og Mikkelsen er ikke offensive stjerner. Mikkelsen var elendig i fjor, og RBK jobber jo med å kvitte seg med Billie. Samme med Chibuike. Han er på vei vekk. Søderlund er ekstremt oppskrytt og en middelmådig spiss som jeg er glad RBK betalte overpris for. Midtbanen er bedre defensivt enn de er offensivt. Jensen som er deres suverent beste spiller hadde like mange mål og målgivende som Haugen i fjor.

De har noen teknisk gode offensive spillere, men de har få som kan stå for sluttproduktene. Slå den siste pasningen eller score målene. Derfor er de avhengige av å få i gang Riski, slik stallen ser ut i dag. Hvis ikke er vi kanskje bedre enn dem der.

Det de først og fremst flyter på er et ekstremt godt forsvar, en god defensiv midtbane og en god stabilitet.

Xminator

Ut fra det RBK presterte i fjor, ut fra at de normalt vil være bedre i den andre sesongen til en trener, ut fra at Strømsgodset nok mister den siste edgen med Johansen ute, så holder jeg RBK som storfavoritt til gullet. Så håper Brannhjertet at vi vinner tippeligaen med 10 poeng...

krakra

January 16, 2014, 13:58:34 PM #193 Last Edit: January 16, 2014, 14:00:51 PM by krakra
http://www.brann.no/latest-news/article/1n8yy8khomiql13th90lebkp4c/title/onsker-rolf-barmen-som-ny-formann-i-brann

Rolf Barmen innstilt som ny styreleder i Brann. Jeg er positiv jeg. Han var en av få som klarte å skape litt entusiasme rundt Brann unders Skars da han var i Chess og har utvilsomt et kontaktnett i Bergen vi kan nyte godt av. God kompetanse bør han også ha.

De vil også ha  Liv Grete Skjelbreid Poirée inn som styremedlem. Også et solid alternativ. Hun skal ikke mangle toppidrettskultur og vinnermentalitet iallefall og har også en personlighet jeg tror vil være bra for Brann.

nero

Quote from: krakra on January 16, 2014, 13:48:57 PM


Det de først og fremst flyter på er et ekstremt godt forsvar, en god defensiv midtbane og en god stabilitet.

Det der er ikke bare bare, som man sier...
Lions led by donkeys.

KenHasle

Angående Branns midtforsvar, så vil Demidov (dersom det materialiserer seg) og en skadefri Jonsson etter mitt syn utgjøre et meget solid midtstopperpar. Kan selvfølgelig ikke forutsi om Jonsson for en gang skyld vil holde seg skadefri noenlunde gjennom en hel sesong, men dersom det blir snakk om fravær i enkeltkamper så mener jeg at Grønner og Gjesdal er gode, og forhåpentligvis tålmodige back-up.

Wangberg er jeg usikker på om er tålmodig nok til å bli sittende på benken altfor lenge uten å flytte på seg, og jeg føler meg ganske sikker på at Mojsov flytter på seg før denne sesongen, og senest i løpet av sommeren.

Klaus_Brann

Quote from: Henki on January 16, 2014, 12:53:28 PM
Quote from: Røde Mor on January 16, 2014, 12:44:05 PM
Quote from: nero on January 16, 2014, 12:24:29 PM
En ting er at de er bedre enn oss offensivt, de er jo selvsagt også bedre enn oss defensivt...


...og de har vel også en mer fullstendig midtbane enn Brann? Så i sum er vel alle lagdelene til bartegjengen sterkere enn våre. Så da må man ha den beste taktikken.


Og den best tilpassede spillerstallen til taktikken.


Der er vi heldigvis godt i gang:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on January 16, 2014, 10:28:27 AM
Quote from: krakra

Offensivt er også RBK rimelig avhengige av at Riski slår til. Hvis ikke er de ikke noe bedre offensivt enn oss.


Er ikke dette en litt drøy påstand? De ble nummer to i fjor milevis foran oss på tabellen. Har de mistet noe særlig?

De har offensive stjerner som BilleN og Mikkelsen (som riktignok ikke akkurat har blomstret) i tillegg til Søderlund, Chibuike.

Videre har vi offensive spillere som Jensen og Mix som holder topp, topp TL-nivå.

Hva har vi? Huseklepp og noen ungdommer? Askar? I tillegg til Haugen og Larsen, som begge bare har vist potensiale av å være toppspillere.

Er ikke dette klasseforskjell i favør av Bartepakket?


Mange av disse er middelmådige spillere som blir overhypet i kraft av å spille for RBK. Enten det eller så underpresterer de år på år. Hadde den offensive kraften til RBK vært så god som mange påstår ville de scoret langt flere mål enn de gjør. De er milevis foran oss defensivt, men offensivt er vi en klassespiss fra å være på høyde med dem.

Gulløl

Noen som trenger ny jobb ?

Sportsklubben Brann søker arrangementssjef

http://www.finn.no/finn/job/management/object?finnkode=46198869
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard


Go Up