• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 15:08:51 PM
Quote from: Nixon on June 25, 2014, 14:51:49 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 14:11:19 PM
Quote from: pidre on June 25, 2014, 12:55:55 PM
Aller først har likevel Rolf Barmen ein jobb å gjøre - få RBH ut porten. Ein god grunn er giga budsjettsprekken.


Den er jo dekket for lenge siden.


Det stemmer ikke selv om det selvsagt hjelper godt på situasjonen. Det er imidlertid flere budsjetter som sprekker enn tilskuerbudsjettet.


Hvilke andre områder er det det sprekker voldsomt på som RBH er direkte skyld i?


Hvorfor har han mer direkte skyld i tilskuersprekken enn i f.eks. sprekken i inntektene fra bedriftsmarkedet?
Rød makt på Hansa

pidre

Quote from: krakra on June 25, 2014, 15:50:27 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 15:40:28 PM
Han har selvsagt hovedansvaret for de, men at laget ligger dønn på sisteplass har nok bittelitt å si for hvordan det går med budsjettene også.
Ja, men det er vel ingen sprekker han har mer hovedskyld i enn andre? RBH er jo ikke direkte skyldig i noen verdens ting, men han er jo sterkt delaktig i hvor dårlig totalen er.


RBH er ein mester i sno seg unna - det er aldri hans feil. Vi trenger ein leder med vinnerinstinkt og ikkje ein fyr som på latterlig sjølv har proklamert seg som best i alt.

RBH mangler tillit, troverdighet og - ja faktisk verdighet.    
Saludar a los monos!

krakra

Quote from: Lasaron on June 25, 2014, 15:52:58 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 15:07:43 PM
Quote from: Nixon on June 25, 2014, 14:53:14 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 11:41:42 AM
Quote from: Lasaron on June 25, 2014, 10:04:18 AM
Ting ser mørkt ut.


Det sier man etter at vi vinner en kamp oppskriftsmessig, som vi typisk i vinter knapt hadde vunnet.
Timingen er fortsatt rar. Hva har blitt verre siden vi tok ferie fra TL?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 25, 2014, 15:50:27 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2014, 15:40:28 PM
Han har selvsagt hovedansvaret for de, men at laget ligger dønn på sisteplass har nok bittelitt å si for hvordan det går med budsjettene også.
Ja, men det er vel ingen sprekker han har mer hovedskyld i enn andre? RBH er jo ikke direkte skyldig i noen verdens ting, men han er jo sterkt delaktig i hvor dårlig totalen er.


Jeg mener fortsatt at han ikke bør lastes for tilskuersprekken, all den tid både trener og klubb gikk for medalje i år og målene ble satt deretter. Hadde vi klart det sportslige målet, tror jeg ikke vi hadde hadde sprukket på tilskuerbudsjettet. I tillegg hadde han dekning av Mohn.

Det var dårlig formulert fra min side, jeg lurte rett og slett på hvilke andre områder vi hadde sprukket voldsomt på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Vi må ha ein ledar som er truverdig og som supportere og næringsliv har tillit til.
Saludar a los monos!

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Tom C

Aldri mer Obos....

Yngve

Du kan seia kva du vil om politikarar og det som er, men akkurat her treff dei så til dei grader:

Quote

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7457646.ece

Hatleking

Quote from: Yngve on July 04, 2014, 14:46:06 PM
Du kan seia kva du vil om politikarar og det som er, men akkurat her treff dei så til dei grader:

Quote

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7457646.ece


På kornet!

krøvel vellevold

Hvordan hadde tabellen sett ut hvis det var sjanser, avslutninger, avslutninger på mål eller ballinnehav som avgjorde hver enkelt tippeligakamp?

Skaper Brann flere sjanser i år enn i fjor vår da vi hadde 21 poeng etter 13 kamper?

Svarene får du her:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/835024_tallene-bak-resultatene
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: krøvel vellevold on July 05, 2014, 12:33:58 PM
Hvordan hadde tabellen sett ut hvis det var sjanser, avslutninger, avslutninger på mål eller ballinnehav som avgjorde hver enkelt tippeligakamp?

Skaper Brann flere sjanser i år enn i fjor vår da vi hadde 21 poeng etter 13 kamper?

Svarene får du her:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/835024_tallene-bak-resultatene


Du får si til Osdal at det er noe feil i tabellen om ballinnhav avgjorde kamper. Teksten sier vi er 3. bak Odd og Godset, mens tabellen viser oss på 2. og Godset på 4.

krøvel vellevold

July 05, 2014, 16:29:21 PM #1413 Last Edit: July 05, 2014, 16:36:14 PM by krøvel vellevold
Quote from: Jose Arrogantio on July 05, 2014, 16:20:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 05, 2014, 12:33:58 PM
Hvordan hadde tabellen sett ut hvis det var sjanser, avslutninger, avslutninger på mål eller ballinnehav som avgjorde hver enkelt tippeligakamp?

Skaper Brann flere sjanser i år enn i fjor vår da vi hadde 21 poeng etter 13 kamper?

Svarene får du her:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/835024_tallene-bak-resultatene


Du får si til Osdal at det er noe feil i tabellen om ballinnhav avgjorde kamper. Teksten sier vi er 3. bak Odd og Godset, mens tabellen viser oss på 2. og Godset på 4.


Nei det er ikke feil.

Vi har hatt 3. høyest ballinnehav - noe tabellen viser.
Vi hadde lagt på 2. plass hvis hver enkelt kamp hadde blitt avgjort av ballinnehavet - noe tabellen viser.

Dette på samme måte som at man kan ha flest poeng på den virkelige tabellen, uten å nødvendigvis ha scoret flest mål eller ha best målforskjell.
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Ah, sant, var litt sløv der :-[

Spelaren

Er det bare meg, eller blir debatten på vgd stadig dårligere, pga svak moderering? "Vi trenger en bedre måte å diskutere på" står det som sticky på hver side, men eg synes det bare blir verre og verre.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on July 06, 2014, 12:22:28 PM
Er det bare meg, eller blir debatten på vgd stadig dårligere, pga svak moderering? "Vi trenger en bedre måte å diskutere på" står det som sticky på hver side, men eg synes det bare blir verre og verre.


Heilt korrekt. Stråmyhr er tilbake for ørtande gong og herjar.

Xminator

Tre gode poeng, men langt fra friskmelding. Det er en kamp der Brann for en gangs skyld ikke blir straffet for egne feil.

Samtidig, en tapsrekke til denne sesongen og det er 1. divisjon i 2015. Det vil i praksis bety at Brann må spille til gull-snitt de andre 10 kampene.

Gulltoget er jo omtrent gått i alt annet enn ytterste teori, og medaljer betyr strengt tatt at Brann må vinne 14-15 kamper på rad.

Målet nå må være å nå 30 poeng så fort som overhode råd. Og bygge ett lag mot 2015.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 07, 2014, 03:53:33 AMSamtidig, en tapsrekke til denne sesongen og det er 1. divisjon i 2015. Det vil i praksis bety at Brann må spille til gull-snitt de andre 10 kampene.


Og ser vi bort fra tapene og uavgjortene vi kommer til å få, må vi ha TRE poeng i snitt i de kampene vi vinner... Nesten helt umulig!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tror du skal ta deg en kopp kaffe før du klemmer Skarsfjord igjen.

ostraume

Haha. Slutt å kjekke deg nå X. Vi må altså spille "til gullsnitt" i de 10 kampene som vi ikke taper?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Bronsen og europacup er innan rekkevidde..
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 07, 2014, 06:21:09 AM
Tror du skal ta deg en kopp kaffe før du klemmer Skarsfjord igjen.


?

Var det det beste du klarte å komme opp med?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on July 07, 2014, 07:17:21 AM
Haha. Slutt å kjekke deg nå X. Vi må altså spille "til gullsnitt" i de 10 kampene som vi ikke taper?


Ja, men vi kan heldigvis tillate oss nedrykssnitt i de kampene vi ikke vinner.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Spelarlogistikken i Brann er verkeleg på eit lågmål.
Vi betaler gjerne for bos, og gjer dei så høg løn at dei er umoglege å bli kvitt.

Spelarar som er gratis vil me ikkje ha, men når dei kostar millionbeløp året etter, vil me plutseleg ha dei.

Og når spelarar forsvinn går dei gjerne som bosmenn om dei har nokon verdi, eller me sel dei for knappar og glansbilder for å redusera lønskostnader.  Eller me gir dei vekk for å redusera lønskostnader, eller me betaler endog løna deira ei stund for å bli kvitt dei.

Kor mykje betalte vi RBK for Wangberg.  Ca 1 mill? og så selger vi han for eit par hundre tusen til Tromsø.  Gjesdal leiger vi ut gratis til Sotra og betaler mesteparten av løna hans i perioden.  Og selger? Eller gir han vekk til Tromsø.  Sokolowski leiger vi ut gratis til Stabæk og betaler eindel av løna hans.  Og for å bli kvitt han permanent må vi vel betala halve løna ut året?  Cato Hansen og Udjus bytta vi bort i Leciejewski, men måtte betala begge to ein sign-off fee for å få dei ut.  Einaste vi har fått bittelitt pengar for dei siste åre er Ojo og Huseklepp.  Begge gjekk vel for i underkant av 10 mill?  Men sjøl då fuckar vi det til med liksom-bankgarrantiar.

Spelarlogistikken går med dundrande underskot sjøl når me skal ha spelarar ut!!!  Korleis pokker skal då Roald få det til å gå med oveskot i sommar då?  Det har jo vist seg heilt umogleg i Brann.

I same perioden har vel RBK selt spelarar for over 200 millionar.  Og no seljer dei snart Gamboa for 20 mill også.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Quote from: osoerli on July 08, 2014, 14:39:41 PM
Spelarlogistikken i Brann er verkeleg på eit lågmål.
Vi betaler gjerne for bos, og gjer dei så høg løn at dei er umoglege å bli kvitt.

Spelarar som er gratis vil me ikkje ha, men når dei kostar millionbeløp året etter, vil me plutseleg ha dei.

Og når spelarar forsvinn går dei gjerne som bosmenn om dei har nokon verdi, eller me sel dei for knappar og glansbilder for å redusera lønskostnader.  Eller me gir dei vekk for å redusera lønskostnader, eller me betaler endog løna deira ei stund for å bli kvitt dei.

Kor mykje betalte vi RBK for Wangberg.  Ca 1 mill? og så selger vi han for eit par hundre tusen til Tromsø.  Gjesdal leiger vi ut gratis til Sotra og betaler mesteparten av løna hans i perioden.  Og selger? Eller gir han vekk til Tromsø.  Sokolowski leiger vi ut gratis til Stabæk og betaler eindel av løna hans.  Og for å bli kvitt han permanent må vi vel betala halve løna ut året?  Cato Hansen og Udjus bytta vi bort i Leciejewski, men måtte betala begge to ein sign-off fee for å få dei ut.  Einaste vi har fått bittelitt pengar for dei siste åre er Ojo og Huseklepp.  Begge gjekk vel for i underkant av 10 mill?  Men sjøl då fuckar vi det til med liksom-bankgarrantiar.

Spelarlogistikken går med dundrande underskot sjøl når me skal ha spelarar ut!!!  Korleis pokker skal då Roald få det til å gå med oveskot i sommar då?  Det har jo vist seg heilt umogleg i Brann.

I same perioden har vel RBK selt spelarar for over 200 millionar.  Og no seljer dei snart Gamboa for 20 mill også.



Et stikkord:inkompetanse

Spelaren

Quote from: osoerli on July 08, 2014, 14:39:41 PM
Einaste vi har fått bittelitt pengar for dei siste åre er Ojo og Huseklepp.  Begge gjekk vel for i underkant av 10 mill?  Men sjøl då fuckar vi det til med liksom-bankgarrantiar.


Ojo var vel 8 mill, Huseklepp 14 mill + knappe 2 mill han sa frå seg i SOF - for deretter å få både (nesten alle) pengene og en godt brukt Huseklepp tilbake. Nesten genialt  :) .
Gå av.

Xminator

July 08, 2014, 16:36:32 PM #1427 Last Edit: July 08, 2014, 17:05:02 PM by BBB-mod
Te-Skje.

Vi har nettopp kommet tilbake fra en 5 tap på rad.
Brann tåler ikke en slik tapsrekke en gang til denne sesongen.
Med en tapsrekke til betyr det at Brann i de resterende kampene må ha ett poengsnitt på 2 for å nå opp i en poengsum som sikrer Tippeligaspill 2015.

Brann er jævlig sårbare akkurat nå, og noen hviling på overgangsmarkedet med to seire på rappen blir fort en tur til 1. divisjon.

Så får Krøvel leke språkdetektiv og forumpoliti om han vil det.

krøvel vellevold

July 08, 2014, 22:08:57 PM #1428 Last Edit: July 08, 2014, 22:10:28 PM by krøvel vellevold
Quote from: Xminator on July 08, 2014, 16:36:32 PM
Te-Skje.

Vi har nettopp kommet tilbake fra en 5 tap på rad.
Brann tåler ikke en slik tapsrekke en gang til denne sesongen.
Med en tapsrekke til betyr det at Brann i de resterende kampene må ha ett poengsnitt på 2 for å nå opp i en poengsum som sikrer Tippeligaspill 2015.

Brann er jævlig sårbare akkurat nå, og noen hviling på overgangsmarkedet med to seire på rappen blir fort en tur til 1. divisjon.

Så får Krøvel leke språkdetektiv og forumpoliti om han vil det.


Haha! Og du får leke snurt forumklovn som går til totalt usaklige personangrep på folk som påpeker selvfølgelighetene i det du sier. Ser forresten BBB-mod har måttet redigere på innlegget ditt. Tør jeg tippe at du kom med et nytt usaklig personangrep?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

July 08, 2014, 23:48:41 PM #1429 Last Edit: July 09, 2014, 05:18:16 AM by krøvel vellevold
Quote from: Xminator on July 08, 2014, 16:36:32 PM
Te-Skje.

Vi har nettopp kommet tilbake fra en 5 tap på rad.
Brann tåler ikke en slik tapsrekke en gang til denne sesongen.
Med en tapsrekke til betyr det at Brann i de resterende kampene må ha ett poengsnitt på 2 for å nå opp i en poengsum som sikrer Tippeligaspill 2015.




Hvis Brann først spiller 5 kamper med 3-1-1, så får 5 med 0-0-5, og deretter får 6 med 4-0-2, så har vi tatt 22 poeng på de 11 kampene utenfor tapsrekken. Kan ikke se hva som er utenkelig med det. De 11 må jo ikke nødvendigvis komme etter hverandre...

F.eks. S-U-S-T-S-T-T-T-T-T-S-S-T-S-T-S. Dette blir 7-1-8 totalt og altså 22 poeng i tillegg til de 11 vi allerede har.

En annen variant mer tilpasset årets sesong:

Godset h---- uavgjort -- 1
Stabæk b -   seier -----  4
Viking h ---  seier ------- 7
LSK b ------- uavgjort---8
AaFK h ------ tap --------8
RBK h ------- tap --------8
VIF b -------- tap --------8
MFK h ------- tap --------8
Godset b ---- tap --------8
Ulf h --------- seier ----- 11
Odd b -------- uavgjort - 12
Start h ------ seier ------ 15
S08 h ------- seier ------ 18
Glimt b ------ tap-------- 18
SIL h -------- seier ------ 21
FKH b -------- uavgjort - 22

Totalt: 6-4-6. Før 5 tap: 2-2-0 (8 p på 4). Etter 5 tap: 4-2-1 (14 p på 7).
Hjemme: 5-1-3. Før 5 tap: 1-1-0. Etter 5 tap: 4-0-0.
Borte: 1-3-3. Før 5 tap: 1-1-0. Etter 5 tap: 0-2-1.

Ser ikke det "umulige" i det.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Her er noen lag som etter 14 runder har klart to poeng i snitt over perioder på minst 5 sammenhengende kamper:

Sogndal: 14 poeng på 7
Glimt: 13 poeng på 6
Viking: 16 poeng på 8
LSK: 10 poeng på 5
Odd: 14 poeng på 7
VIF: 15 poeng på 7
RBK: én periode med 11 poeng på 5, og én periode med 12 poeng på 6

Selvsagt i tillegg til Godset og MFK. Men de fleste andre som er nevnt over er ikke noen gullkandidater fordi om de har hatt "gullsnitt" i perioder.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Ingen sier det er umulig, men det er veldig lite sannsynlig.

Den Brannstallen vi har nå tåler ikke en ny svak periode denne sesongen om det ikke skal bli kalkulatorkunster for å regne seg frem til en mulighet for at det holder.

krøvel vellevold

July 09, 2014, 06:43:48 AM #1432 Last Edit: July 09, 2014, 06:50:02 AM by krøvel vellevold
Quote from: Xminator on July 09, 2014, 06:31:03 AM
Ingen sier det er umulig, men det er veldig lite sannsynlig.

Den Brannstallen vi har nå tåler ikke en ny svak periode denne sesongen om det ikke skal bli kalkulatorkunster for å regne seg frem til en mulighet for at det holder.
Legg ned hele klubben!

Giles

July 09, 2014, 11:11:22 AM #1433 Last Edit: July 09, 2014, 11:13:02 AM by Giles
Skjønner ikke hva som er provoserende med X sin enkle og logiske påpekning om at Brann ikke tåler noen ny tapsrekke hvis nedrykk skal unngås. Alt annet enn nedrykk er bra med det utgangspunktet laget har nå. Spør Norling hvis det skulle være noen tvil om det.
Viking gikk mye bedre enn forventet og takk for det men det er bare en kamp.

krøvel vellevold

Quote from: Giles on July 09, 2014, 11:11:22 AM
Skjønner ikke hva som er provoserende med X sin enkle og logiske påpekning om at Brann ikke tåler noen ny tapsrekke hvis nedrykk skal unngås. Alt annet enn nedrykk er bra med det utgangspunktet laget har nå. Spør Norling hvis det skulle være noen tvil om det.
Viking gikk mye bedre enn forventet og takk for det men det er bare en kamp.


"Provoserende"? Seriøst? Det finnes ikke provoserende i det hele tatt. Jeg bare stiller spørsmålstegn ved dette snakket om "gullsnitt" i de 11 andre kampene for å redde plassen hvis vi skulle gå på fem strake tap. Som om 2-2-0 før de 5 - og 4-2-1 etter de 5 (og  altså 6-4-6 de siste 16) er noe kun gullkandidater kan klare. Som vist over, er ikke det noen utenkelighet i det hele tatt. Det er jo ikke snakk om 22 poeng på 11 sammenhengende kamper. Men det betinger selvsagt at de 5 tapene kommer mot "de gode" og ikke mot bunnrivalene. Det blir tøft å klare 6-4-1 på de andre 11 hvis vi bl.a. må ta poeng mot Godset, VIF, MFK og RBK. Jeg for min del lurer imidlertid på hva som er så "provoserende" å påpeke dette, at Xminator må komme med usakligheter rettet mot undertegnede.
Legg ned hele klubben!

Giles

Kjøper glatt din forklaring, jeg overså sikkert noe, men tapsrekker gjør noe med folk, de skaper sin egen dynamikk. Ut fra det vi har sett til nå er Vikingkampen et unntak.
Jeg tror ikke laget tåler noen ny tapsrekke.

krøvel vellevold

Quote from: Giles on July 09, 2014, 16:07:47 PM
Kjøper glatt din forklaring, jeg overså sikkert noe, men tapsrekker gjør noe med folk, de skaper sin egen dynamikk. Ut fra det vi har sett til nå er Vikingkampen et unntak.
Jeg tror ikke laget tåler noen ny tapsrekke.



Nei det vil jo selvsagt gjøre det tøft. Spesielt hvis vi taper mot bunnlagene. Ikke bare fordi det da blir veldig tøffe lag å ta de nødvendige poengene mot, men selvsagt også fordi det hjelper dem til tre poeng ekstra i kampen mot oss. Men uansett; 5 tap på rad er uvanlig selv til Brann å være. Det hadde tross alt ikke skjedd siden 1981. (Bank i bordet og antijinxing anbefales)
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg tror oppstandelsen til Badji er garantisten for at vi ikke får en ny tapsrekke på fem kamper. Det er bare å se hvordan både Haugen og midtforsvaret blomstret med mer hjelp sentralt på midten.
Rød makt på Hansa

Tom C

Er ekstremt fornøyd med "forvandlingen" til Badji, og liker at han både har gjort justeringer på hvordan han reagerer på å bli bortdømt, samt hvor lang tid han bruker med ballen før han avleverer. I tillegg så har han jo i de to siste kampene nesten utelukkende slåttt gode pasninger fremover i motsetning til før, når de stort sett gikk i støtte og drepte all mulig fart i potensielle angrep.

Men jeg er litt redd for å friskmelde Badji etter en god og en strålende kamp. Vi ser jo hva som bor i fyren, men jeg er usikker på hvor mye han tåler før han går i en ny vranglås. Kan jo godt hende at han kommer til å bli provosert av motstanderne fremover for å prøve å få ham ut av balanse. For han dominerte jo midten totalt mot Viking (sammen med Haugen), så ser ikke bort ifra at lag vil prøve å ta ham ut av kampen på den ene eller andre måten fremover.

Vi trenger ihvertfall en Austin-liknende type som dette for å fortsette å plukke poeng fremover.
Aldri mer Obos....

Kruxleiven

Quote from: Hatleking on July 06, 2014, 12:46:31 PM
Quote from: Spelaren on July 06, 2014, 12:22:28 PM
Er det bare meg, eller blir debatten på vgd stadig dårligere, pga svak moderering? "Vi trenger en bedre måte å diskutere på" står det som sticky på hver side, men eg synes det bare blir verre og verre.


Heilt korrekt. Stråmyhr er tilbake for ørtande gong og herjar.


http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1798084/tittel/hoeye-kovacs-farligst-saa-aaroey-johnsen-kippe

Ikke lest innlegget da jeg føler det blir for pinlig, men dette er jo klassisk stråmyhr. Can't live with him, can't live without him.

Spelaren

Det sedvanlige heimetapet er et faktum igjen, og det er i skrivende stund tre poeng opp til trygg plass. I de neste kampene er det Stabæk (b), Viking (h), Lillestrøm (b) og to heimekamper mot Aafk og Rbk. Stabæk har verst form, og møter Haugesund borte i morgen. Tar heimelaget poeng er det ned på nedrykk for oss igjen.

Dette overgangsvinduet bør ha bedre navn enn Karadas inn.
Gå av.

Nixon

Vi har et ganske tøft program i de neste kampene. Vi kan vel håpe og tro på noen poeng, men alt tyder på at det blir en veldig spennende høst der vi vil trenge poeng i de siste litt lettere kampene for å holde oss.

Vi kommer ikke til å trenge å komme til cupfinalen, for vi vil sannsynligvis spille flere "cupfinaler" enn vi kommer til å like...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Slik redder vi plassen:

Jeg tror faktisk det er minst like stor sjanse for at Stabæk og S08 blir lagene vi må holde bak oss, som at det er FKH eller AaFK som blir det.

Og her er da det som må til: (Indikert med poeng pr kamp - og total poengsum i parantes)

Brann 11 p nå: 16r. Stb b 1 (12) /17r. Vik h 1 (13) /18.r. LSK b 1 (14) /19r. AaFK h 3 (17)/ 20r. RBK h 1 (18)/ 21r. VIF b 0 (18)/ 22r. MFK h 1 (19)/ 23r. Gods b 0 (19)/ 24r. Ulf h 3 (22)/ 25r. Odd b 0 (22)/ 26r. Start h 3 (25)/ 27r. S08 h 3 (28)/ 28r. B/G b 1 (29)/ 29r. SIL h 3 (32)/ 30r. FKH b 0 (32)  

Stabæk: 18 p nå:  15.r. FKH b 0 (18)/ 16.r. Brann h 1 (19)/ 17.r. VIF b 0 (19)/ 18r. RBK h 0 (19)/ 20.r MFK b 0 (19)/ 20r. Odd h 1 (20)/ 21r. Gods b 0 (20)/ 22r. Ulf h 3 (23)/ 23r. Start b 0 (23)/ 24r. AaFK b 1 (24)/ 25r. LSK h 3 (27)/ 26r. B/G b 0 (27)/ 27r. Vik h 1 (28)/ 28r. S08 b 1 (29), 29r. FKH h 1 (30), 30-SIL b 1 (31)

S08: 18 p må: 16.r AaFK h 3 (21)/ 17.r. B/G b 0 (21)/ 18r. FKH h 1 (22)/ 19.r. VIF b 0 (22)/ 20r. MFK h 0 (22)/ 21r. RBK b 0 (22)/ 22r. Odd h 1 (23)/ 23r. Ulf b 3 (26)/ 24r. SIL h 1 (27)/ 25r. Start b 0 (27)/ 26r. Gods h 0 (27)/ 27r. Brann b 0 (27)/ 28r. Stab h 1 (28)/ 29r. Vik b 0 (28)/ 30r. LSK h 3 (31)

I tillegg til Ulf.
Legg ned hele klubben!

Giles

Jeg går ut i fra at gullsnittet snart blir et brennhett tema. Husker "aldri mer" uttalelsene etter nedrykkskampen mot Sandefjord for mange år siden. Nå er vi der med begge bena og denne gangen uten entusiasme kun likegyldighet og drittleie omgivelser.
Det svikter kapitalt over det hele.
Nei, kutt så det svir i hele organisasjonen, den må trimmes, det syke må skjæres bort.
Bort med staffasjen, daukjøttet og sentimentale hensyn.
Her behøves også sårt ny, frisk, tydelig og kompromissløs sportslig ledelse.
Gi Norling avløsing sammen med psykologen og kobbelet av assistenttrenere og gi poeten og sauebonden frie hender sammen med POL. Alternativt kan psykopaten Martin Andresen gjøre en dugnadsjobb.
Hvis ikke blir dette fallet tungt og hardt og vel fortjent.
Her behøves en kulturrevolusjon.

dokken

Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2014, 15:21:03 PM
Slik redder vi plassen:

Jeg tror faktisk det er minst like stor sjanse for at Stabæk og S08 blir lagene vi må holde bak oss, som at det er FKH eller AaFK som blir det.

Og her er da det som må til: (Indikert med poeng pr kamp - og total poengsum i parantes)

Brann 11 p nå: 16r. Stb b 1 (12) /17r. Vik h 1 (13) /18.r. LSK b 1 (14) /19r. AaFK h 3 (17)/ 20r. RBK h 1 (18)/ 21r. VIF b 0 (18)/ 22r. MFK h 1 (19)/ 23r. Gods b 0 (19)/ 24r. Ulf h 3 (22)/ 25r. Odd b 0 (22)/ 26r. Start h 3 (25)/ 27r. S08 h 3 (28)/ 28r. B/G b 1 (29)/ 29r. SIL h 3 (32)/ 30r. FKH b 0 (32)  

Stabæk: 18 p nå:  15.r. FKH b 0 (18)/ 16.r. Brann h 1 (19)/ 17.r. VIF b 0 (19)/ 18r. RBK h 0 (19)/ 20.r MFK b 0 (19)/ 20r. Odd h 1 (20)/ 21r. Gods b 0 (20)/ 22r. Ulf h 3 (23)/ 23r. Start b 0 (23)/ 24r. AaFK b 1 (24)/ 25r. LSK h 3 (27)/ 26r. B/G b 0 (27)/ 27r. Vik h 1 (28)/ 28r. S08 b 1 (29), 29r. FKH h 1 (30), 30-SIL b 1 (31)

S08: 18 p må: 16.r AaFK h 3 (21)/ 17.r. B/G b 0 (21)/ 18r. FKH h 1 (22)/ 19.r. VIF b 0 (22)/ 20r. MFK h 0 (22)/ 21r. RBK b 0 (22)/ 22r. Odd h 1 (23)/ 23r. Ulf b 3 (26)/ 24r. SIL h 1 (27)/ 25r. Start b 0 (27)/ 26r. Gods h 0 (27)/ 27r. Brann b 0 (27)/ 28r. Stab h 1 (28)/ 29r. Vik b 0 (28)/ 30r. LSK h 3 (31)

I tillegg til Ulf.

krøvel vellevold

July 14, 2014, 11:12:05 AM #1445 Last Edit: July 14, 2014, 11:20:08 AM by krøvel vellevold
Quote from: Giles on July 14, 2014, 09:46:11 AMGi Norling avløsing sammen med psykologen og kobbelet av assistenttrenere og gi poeten og sauebonden frie hender sammen med POL.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dokken on July 14, 2014, 09:56:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2014, 15:21:03 PM
Slik redder vi plassen:

Jeg tror faktisk det er minst like stor sjanse for at Stabæk og S08 blir lagene vi må holde bak oss, som at det er FKH eller AaFK som blir det.

Og her er da det som må til: (Indikert med poeng pr kamp - og total poengsum i parantes)

Brann 11 p nå: 16r. Stb b 1 (12) /17r. Vik h 1 (13) /18.r. LSK b 1 (14) /19r. AaFK h 3 (17)/ 20r. RBK h 1 (18)/ 21r. VIF b 0 (18)/ 22r. MFK h 1 (19)/ 23r. Gods b 0 (19)/ 24r. Ulf h 3 (22)/ 25r. Odd b 0 (22)/ 26r. Start h 3 (25)/ 27r. S08 h 3 (28)/ 28r. B/G b 1 (29)/ 29r. SIL h 3 (32)/ 30r. FKH b 0 (32) 

Stabæk: 18 p nå:  15.r. FKH b 0 (18)/ 16.r. Brann h 1 (19)/ 17.r. VIF b 0 (19)/ 18r. RBK h 0 (19)/ 20.r MFK b 0 (19)/ 20r. Odd h 1 (20)/ 21r. Gods b 0 (20)/ 22r. Ulf h 3 (23)/ 23r. Start b 0 (23)/ 24r. AaFK b 1 (24)/ 25r. LSK h 3 (27)/ 26r. B/G b 0 (27)/ 27r. Vik h 1 (28)/ 28r. S08 b 1 (29), 29r. FKH h 1 (30), 30-SIL b 1 (31)

S08: 18 p må: 16.r AaFK h 3 (21)/ 17.r. B/G b 0 (21)/ 18r. FKH h 1 (22)/ 19.r. VIF b 0 (22)/ 20r. MFK h 0 (22)/ 21r. RBK b 0 (22)/ 22r. Odd h 1 (23)/ 23r. Ulf b 3 (26)/ 24r. SIL h 1 (27)/ 25r. Start b 0 (27)/ 26r. Gods h 0 (27)/ 27r. Brann b 0 (27)/ 28r. Stab h 1 (28)/ 29r. Vik b 0 (28)/ 30r. LSK h 3 (31)

I tillegg til Ulf.


Men dette er jo varianten med mange uavgjorte og få seire/tap. (5-6-4). Det hjelper jo absolutt på om en av de uavgjorte går til seier i stedet. Da kan vi tillate oss å tape to av kampene der det er budsjettert med uavgjort. (6-3-6) F.eks. seier mot Viking h, AaFK h, Ulf h, Start h, S08 h og Sogndal h, uavgjort mot  Stabæk b, LSK b og RBK h, og tap mot VIF b, MFK h, Godset b, Odd b, Glimt b og FKH b.
Legg ned hele klubben!

Giles

Avløsning blir det sikkert ikke men nå må alt tomt prat skrelles av. Enkle prinsipper er det som behøves i den situasjonen Brann er i nå. Det har ikke med panikk å gjøre. Vi trenger en mye skarpere Norling.
Brann er i angrepssituasjon og bør opptre som en vill tiger.
Formasjon: 4-5-1/4-3-3. Kompakt, aldri i ubalanse og angrep langs kantene.

krøvel vellevold

Nordlie til Ulf er dårlig nytt. Ulf var det eneste laget jeg var ganske sikker på ville havne bak oss. Nå er jeg ikke sikker på dem heller.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on July 16, 2014, 20:05:04 PM
Nordlie til Ulf er dårlig nytt. Ulf var det eneste laget jeg var ganske sikker på ville havne bak oss. Nå er jeg ikke sikker på dem heller.


Enig! Føler på meg at han får skikk på dem

Go Up