• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns styre

Started by Torvanger, October 28, 2013, 17:40:03 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Ja, styret må få pes. Det var de som tok den endelige beslutningen om å forlenge med Skarsfjord. Og det er de som godtar at Bruun får gjøre blemme etter blemme etter blemme.
Tren på langskudd

Belfort

Et styre som har latt Bruun få fortsette til tross for hans vanvittige tabbeliste har ingen kredibilitet.
Siste kamp må det ropers fra et samlet stadion "styret må gå"

Huff

Jeg er for at en krever styrets avgang, men...

Det er viktig at en ikke flytter fokus nå, kritikken må samtidig være konsekvent. En kan rope både mot styret og RBH, men hovedfokus bør være på Skars. Det er denne ballen som har begynt å rulle og spesielt i vår daglige leders tilfelle ligger det såpass mye prestisje i Skars at han sitter meget utrygt om Skars skulle bli tvunget ut. Blir nesten som om en skulle sparke en mangeårig assistenttrener mot treners vilje...

osoerli

Haha, så det er "Styret må gå" som må ropes.

Ringerunde fra terrassen til Knut Kristiansen.  Brukar litt lenger tid på treneransettelsar i dag utan at det ser ut til å hjelpa.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6949697.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Rettes fokus mot styret nå vil dette kunne forene Skars, RBH og styret mot en felles "fiende" -  supporterne. Tror det er en bedre ide å gå etter Skars og RBH.

Styret kan man skade på årsmøtet.
Saludar a los monos!

Jepphepp

Quote from: pidre on October 31, 2013, 10:03:18 AM
Rettes fokus mot styret nå vil dette kunne forene Skars, RBH og styret mot en felles "fiende" -  supporterne. Tror det er en bedre ide å gå etter Skars og RBH.

Styret kan man skade på årsmøtet.


Styret skal vel ta avgjørelser som representerer medlemmene, som i hovedsak består av supportere?
- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

Torvanger

Quote from: osoerli on October 31, 2013, 09:57:22 AM
Haha, så det er "Styret må gå" som må ropes.

Ringerunde fra terrassen til Knut Kristiansen.  Brukar litt lenger tid på treneransettelsar i dag utan at det ser ut til å hjelpa.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6949697.ece



Det har blitt ropt før, uten at det fungerte.

kabelmann

Moldestad gikk i det minste.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

tsrqpo

Forskejllen er at media nå har fokus på problemene Brann har, og da er det bare å kjøre på med protester. Tidligere har knapt et tv kamera sveipet forbi et banner, og ingen har kommentert ropene.

Gulløl

October 31, 2013, 11:55:18 AM #60 Last Edit: October 31, 2013, 12:00:53 PM by Gulløl
Tromsø kampen er vel bare å kjøre 90 minutter med "styret må gå" og "Skarsfjord må gå". Er vel ikke noe poeng å "støtte laget" i denne kampen som ikke betyr en dritt. Beste måten vi kan støtte laget på i denne kampen er å bidra til endringer på trener- og styresiden til 2014 sesongen. Er nok flere spillere som er enig i det også selv om de ikke våger å si noe for da lager Skarsfjord et helvete. Slik det er nå med moderate protester klarer Skarsfjord lett å veie det opp med å snakke mye på "Brann propaganda TV"om 60-70 åringer som han traff utenfor Stadion som er "ekte supportere" i hans øyne.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Quote from: Gulløl on October 31, 2013, 11:55:18 AM
Tromsø kampen er vel bare å kjøre 90 minutter med "styret må gå" og "Skarsfjord må gå". Er vel ikke noe poeng å "støtte laget" i denne kampen som ikke betyr en dritt. Beste måten vi kan støtte laget på i denne kampen er å bidra til endringer på trener- og styresiden til 2014 sesongen.


Ja!
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on October 31, 2013, 11:55:18 AM
Tromsø kampen er vel bare å kjøre 90 minutter med "styret må gå" og "Skarsfjord må gå". Er vel ikke noe poeng å "støtte laget" i denne kampen som ikke betyr en dritt. Beste måten vi kan støtte laget på i denne kampen er å bidra til endringer på trener- og styresiden til 2014 sesongen. Er nok flere spillere som er enig i det også selv om de ikke våger å si noe for da lager Skarsfjord et helvete. Slik det er nå med moderate protester klarer Skarsfjord lett å veie det opp med å snakke mye på "Brann propaganda TV"om 60-70 åringer som han traff utenfor Stadion som er "ekte supportere" i hans øyne.



Ja, tenk! Han hadde møtt på en supporter som ville ha partoutkort neste år også!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

October 31, 2013, 12:48:50 PM #63 Last Edit: October 31, 2013, 12:57:19 PM by Gulløl
Skal spise sokkene mine om Skarsfjord tar medalje med Brann i 2014. Med Skarsfjord er Brann et taper lag som aldri klarer å hente kvalitetsspillere og heller ikke medaljer. At han av og til treffer en pensjonist som går på Stadion uansett av gammel vane om det er Skarsfjord eller Ivar Hoff som trener Brann er ikke akkurat et tegn på at det store flertall støtter Skarsfjord. BA sin avstemning viser at kun 14,3 % støtter Skarsfjord av over 1600 som har stemt. Synes heller at han kunne tatt DET innover seg og kommentert det. Fy faen for en arrogant manipulerende drittsekk. Og fy faen for de som lar Brann TV være et et slikt propagandamakkverk, får konstant opp dette klippet på netthinnen når jeg ser på Brann TV samtidig som jeg blir kvalm og uvel. https://www.youtube.com/watch?v=xV7E_tzxdNs
Men snart er du ferdig Skarsfjord, du overlever ikke november.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on October 31, 2013, 12:48:50 PM
Skal spise sokkene mine om Skarsfjord tar medalje med Brann i 2014. Med Skarsfjord er Brann et taper lag som aldri klarer å hente kvalitetsspillere og heller ikke medaljer. At han av og til treffer en pensjonist som går på Stadion uansett av gammel vane om det er Skarsfjord eller Ivar Hoff som trener Brann er ikke akkurat et tegn på at det store flertall støtter Skarsfjord. BA sin avstemning viser at kun 14,3 % støtter Skarsfjord av over 1600 som har stemt. Synes heller at han kunne tatt DET innover seg og kommentert det. Fy faen for en arrogant manipulerende drittsekk. Og fy faen for de som lar Brann TV være et et slikt propagandamakkverk, får konstant opp dette klippet på netthinnen når jeg ser på Brann TV.
https://www.youtube.com/watch?v=xV7E_tzxdNs


ja det var veldig medjattende... La jo nærmest argumentene rett i hendene på ham.
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: krøvel vellevold on October 31, 2013, 12:55:53 PM
Quote from: Gulløl on October 31, 2013, 12:48:50 PM
Skal spise sokkene mine om Skarsfjord tar medalje med Brann i 2014. Med Skarsfjord er Brann et taper lag som aldri klarer å hente kvalitetsspillere og heller ikke medaljer. At han av og til treffer en pensjonist som går på Stadion uansett av gammel vane om det er Skarsfjord eller Ivar Hoff som trener Brann er ikke akkurat et tegn på at det store flertall støtter Skarsfjord. BA sin avstemning viser at kun 14,3 % støtter Skarsfjord av over 1600 som har stemt. Synes heller at han kunne tatt DET innover seg og kommentert det. Fy faen for en arrogant manipulerende drittsekk. Og fy faen for de som lar Brann TV være et et slikt propagandamakkverk, får konstant opp dette klippet på netthinnen når jeg ser på Brann TV.
https://www.youtube.com/watch?v=xV7E_tzxdNs


ja det var veldig medjattende... La jo nærmest argumentene rett i hendene på ham.


Ja, men vi er jo de hjelpeløses hjelper, så det passer jo perfekt inn sånn sett.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on October 31, 2013, 12:48:50 PM
Skal spise sokkene mine om Skarsfjord tar medalje med Brann i 2014. Med Skarsfjord er Brann et taper lag som aldri klarer å hente kvalitetsspillere og heller ikke medaljer. At han av og til treffer en pensjonist som går på Stadion uansett av gammel vane om det er Skarsfjord eller Ivar Hoff som trener Brann er ikke akkurat et tegn på at det store flertall støtter Skarsfjord. BA sin avstemning viser at kun 14,3 % støtter Skarsfjord av over 1600 som har stemt. Synes heller at han kunne tatt DET innover seg og kommentert det. Fy faen for en arrogant manipulerende drittsekk. Og fy faen for de som lar Brann TV være et et slikt propagandamakkverk, får konstant opp dette klippet på netthinnen når jeg ser på Brann TV samtidig som jeg blir kvalm og uvel. https://www.youtube.com/watch?v=xV7E_tzxdNs
Men snart er du ferdig Skarsfjord, du overlever ikke november.


Sist jeg så den var det over 4000 som har stemt, og det er 74,8 % som vil ha han bort. Der er såpass drøyt at de ikke kan overse det så veldig mye lenger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Hvor er denne avstemningen? Kan ikke finne noe på BA?
Aldri mer Obos....

Brann_ruler86

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6948469.ece

Antall stemmer har stått omtrent stille siste døgnet etter at den forsvant fra forsiden.
Gå ta banen!

Corran

Kjøre banner med teksten "Vi gleder oss til årsmøtet" :-)
Funker sikkert vel så bra som styret må gå sanger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Eller en litt mer harry versjon med "Skarsfjord går nå eller styret går på årsmøtet" ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

Aner ikke om disse er det minste interessert, men slenger ut noen forslag. Dette er det jeg kommer på i farten, så det er ikke nødvendgvis de beste forslagene, men styret må -så til de grader- gå.

Dag Steinfeldt er en kjent person i Bergen, en mann med høy utdannelse og adresse på Kalfaret, kjenner trolig de fleste i kjegleklubben og er sikkert på fornavn med alle slags Ribere, Mohner, Mohwinkler og Grever. Uttalelsene i dag tyder på at han også krever underholdende fotball. Ser gjerne at denne mannen går inn i styret.

Trond Egil Soltvedt har masser av e-cuperfaring fra helt feil klubb, samt trenererfaring og erfaring fra utenlandsk fotball. Brokete Brannfortid, men hans kritikk av mangel på offensiv Brannfottball gjør at jeg ser han for meg som et alternativ til nye fottballkyndige folk i Branns styre.

Andre:
Ingvar Dalhaug, spillestilskritiker, tidl Brannspiller og har vel vært sportslig leder i Fana?
Geddi, potteklipp, tidl Brannspiller visstnok næringslivserfaring som eiendomsbaron på Bømlo.
Rune Bakervik, var vel tidl leder i BST? Rett partibok ift Mohn.
Harald Skjelderup, tidl Brannstyremedlem, igjen riktig partibok ift Mohn, har sparket trener tidligere.
Per Ove Ludvigsen, dårlige knær, tidl Brannspiller og sportsdirektør, kjenner fotballen fra innsiden som fotballagent. 

krakra

Bjørn Dahl, hva gjør han? Riktignok mannen som ANSATTE RBH i sin tid, mens Peddien lærte ham opp, men de har kanskje lært av sine feil?

Dahl har iallefall et vinnende vesen. Selv om han mistet grepet etter gullet

Gulløl

Flere gode forslag på kandidater. Men en kommer vel ikke bort fra kvinnekvotering. Er det ikke slik at Brann må ha to kvinner i styret ? Sikkert ikke så lett å finne kandidater der.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Tror det var en spøk. Men syns vi bare trenger å bytte en av damene i styret

Jepphepp

http://www.ba.no/sport/fotball/article6963111.ece

"Overfor Brann var Mohn klar på at han vurderte å trekke fremtidig støtte om klubben ikke støttet opp under Rune Skarsfjord.

Da Brann-styret, etter klar innstilling fra daglig leder Roald Bruun-Hanssen, valgte å forlenge kontrakten ut 2016-sesongen vanket det plutselig ti millioner kroner i gave fra Trond Mohn.

Styret og Bruun-Hanssen har hele tiden hevdet at de ikke var kjent med denne gaven på forhånd."

Dette er vel gammelt nytt, men har aldri sett det så "svart på hvitt", har alltid bare vært sterke mistanker?
- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

pidre

Quote from: Gulløl on November 05, 2013, 00:23:36 AM
Flere gode forslag på kandidater. Men en kommer vel ikke bort fra kvinnekvotering. Er det ikke slik at Brann må ha to kvinner i styret ? Sikkert ikke så lett å finne kandidater der.


Grace Reksten Skaugen

Elisabeth Grieg

Camilla Grieg

Lisbeth Plassa

Marit Warncke

Trine Eilertsen

Brit Astrid Bennett

Saludar a los monos!

Landåsgutt

Kan jo bare ta en tur på stadion, og blant de som står og synger, så finner du to kvinner med kjærlighet til klubben som lar seg lett påvirke av oss andre supportere

Tom C

Bare de ikke lar seg enda lettere lokke med på grillfest hos Skarsfjord da...
Aldri mer Obos....

1908

https://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-moter-sentrale-supportere-i-dag-401494_1.snd

RBH skal vell prøve å redde skinnet sitt.. Bataljonen støtter jo alt som skjer på stadion siden de knapt har åpnet kjeften.. BGG er vell det helt andre meninger... Skjønner ikke poenget med dette møte.. Brann har gjort det klart hva de vil...

Torvanger


Belfort

Møtet har kun verdi hvis det medfører at Skars og geniet er ferdig i klubben

#SMG

Som medlem i Brann skjønner ikke jeg hva man skal få ut av dette møtet. Brann og Bataljonen er stort sett enig i det aller meste, slik jeg oppfatter det. For meg er Bataljonen sin kommunikasjon ganske lik Brann sin. En supporterklubb med nesten 1800 medlemmer kommuniserer ut at de er delt.. Hva betyr egentlig det? 90/10, 50/50, 30/70? En organisasjon vil aldri være 100% enig. Det er mye kritikk rettet mot styringen av Brann. Dette er et kritisk innlegg til styringen og oppslutningen rundt Bataljonen. Hvorfor skal Bataljonen gå i dialog med Brann hvis man ikke har et standpunkt å komme med?

SK

At Bataljonen ikke tok noe skikkelig standpunkt akkurat rundt forlengelsen, kunne kanskje forsvares. At de fortsatt ikke har gjort det når så godt som hele resten av byen har, er utilgivelig.

actanon

Quote from: SK on November 05, 2013, 18:02:21 PM
At Bataljonen ikke tok noe skikkelig standpunkt akkurat rundt forlengelsen, kunne kanskje forsvares. At de fortsatt ikke har gjort det når så godt som hele resten av byen har, er utilgivelig.


Enig.
Rikard Norling er vår mann!

krakra

Quote from: #SMG on November 05, 2013, 17:55:27 PM
Som medlem i Brann skjønner ikke jeg hva man skal få ut av dette møtet. Brann og Bataljonen er stort sett enig i det aller meste, slik jeg oppfatter det. For meg er Bataljonen sin kommunikasjon ganske lik Brann sin. En supporterklubb med nesten 1800 medlemmer kommuniserer ut at de er delt.. Hva betyr egentlig det? 90/10, 50/50, 30/70? En organisasjon vil aldri være 100% enig. Det er mye kritikk rettet mot styringen av Brann. Dette er et kritisk innlegg til styringen og oppslutningen rundt Bataljonen. Hvorfor skal Bataljonen gå i dialog med Brann hvis man ikke har et standpunkt å komme med?
De skal spørre Brann om hvordan de skal komme seg ut av krisen. Så skal RBH og Skarsfjord med fine ord og stor patos forklare sine fantastiske ideer om hvor gode Brann kan bli. Forutsatt at alle ting går rett vei da. Eneste vi har på plass nå er jo de to geniene, visstnok.

Så skal Lillebøe ut i mediene og skryte av møtet og erklære at han føler seg beroliget etter denne fine praten. RBH skal fortelle at han syns det er kjempekjekt å få ha et saklig møte med supportere som er ukritiske.

Jeg håper lederen av BGG leverer litt mer pondus.

Jose Arrogantio

En supporterklubb som nekter å ta standpunkt utover klubbens offensielle linje når klubben allerede er medlemsstyrt er i grunnen meningsløs.

#SMG

Quote from: Jose Arrogantio on November 05, 2013, 18:21:50 PM
En supporterklubb som nekter å ta standpunkt utover klubbens offensielle linje når klubben allerede er medlemsstyrt er i grunnen meningsløs.


Det er det jeg vil frem til. Bataljonen tar ikke standpunkt og har derfor ikke grunnlag for å stille i et møte med klubben pr. dags dato. Bataljonen burde først og fremst gå i dialog med sine egne medlemmer!

dudo

Men 1800 medlemmer? Det må da ha vært i 2007?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

#SMG

Quote from: dudo on November 05, 2013, 18:46:29 PM
Men 1800 medlemmer? Det må da ha vært i 2007?


Det står 1795 på forsiden til bataljonen.no. Tok det derfra, vet ikke om det stemmer.

Torvanger

Man kan ikke kreve at Lillebø skal flagge anti-Skars dersom holdningen hans er at han ønsker å gi Skars tid og om han har tro på ham, det kan man ikke, men man bør kunne kreve at lederen/ledelsen etterhvert bekrefter overfor Brann at en stor majoritet ønsker Skars bort. Så får det være opp til Bataljonsmedlemmene om man er fornøyd med det, jeg er ikke medlem og har derfor ingen formening, det angår ikke meg.

Lasaron

Quote from: actanon on November 05, 2013, 18:07:59 PM
Quote from: SK on November 05, 2013, 18:02:21 PM
At Bataljonen ikke tok noe skikkelig standpunkt akkurat rundt forlengelsen, kunne kanskje forsvares. At de fortsatt ikke har gjort det når så godt som hele resten av byen har, er utilgivelig.


Enig.


Uenig. Det er tilgivelig.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on November 05, 2013, 19:48:14 PM
Man kan ikke kreve at Lillebø skal flagge anti-Skars dersom holdningen hans er at han ønsker å gi Skars tid og om han har tro på ham, det kan man ikke, men man bør kunne kreve at lederen/ledelsen etterhvert bekrefter overfor Brann at en stor majoritet ønsker Skars bort. Så får det være opp til Bataljonsmedlemmene om man er fornøyd med det, jeg er ikke medlem og har derfor ingen formening, det angår ikke meg.


Lillebø snakker ikke som privatperson, men som representant for supporterne. Han bør flagge det medlemmene mener, uavhengig om han er selv enig eller ikke. Det er en del av det av å være leder for en supporterforening.

Lasaron

Merkelig defensivt av Lillebø å bare kreve et svar på hva som skal gjøres. Bruun har jo allerede svart på det. Dette er et grep fra Bruun for å roe gemyttene, og det tror jeg han vil lykkes delvis i. Det er mulig Bataljonen var på vei mot å ta et standpunkt mot ledelsen, men det tror jeg Bruun klarer å kvele i kveld.
Tren på langskudd

SK

Hva Bataljonen måtte mene er uansett nå bare et sideshow. De har gjort seg nærmest irrelevante i denne saken, slik de opptrer. Flertallet av supporterne har fått nok, i likhet med en hel rekke andre. Det elendige billettsalget og tydelige beskjeder gitt fra tribunen både tidligere og nå på søndag taler for seg.

Belfort

Hvem er det Lillebø representerer når han uttaler seg? Er det han som privatperson eller som leder i bataljonen?

Henki

Kan vi vente oss en rapport fra dette møtet i løpet av kvelden, eller må vi bare gå ut fra at Bataljonens leder har godtatt Roalds plan?
Ballen skal fremover!

Markmus

Hva Bataljonen (sentralt) mener er helt irrelevant og av ingen betydning.

Vi håper å få røsket opp i klovneredet på Stadion, men det kan jo også være vi får røsket opp i tantekulturen som har blir utbredt samtidig. Vinn vinn og mer vinn.
Ka du ve?

Go Up