• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Hønefoss, søndag 28.10.13, kl 18:00

Started by Lasaron, October 04, 2013, 21:29:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg er glad i Brann, og jeg vil ikke boikotte alene, for jeg liker å være der det skjer når det gjelder Brann.

Men blir det en form for organisert boikott av denne kampen, så er jeg med. Skars og dagens ledelse er en Katastrofe for Brann. En Katastrofe. De må stoppes. De må ut. De må vekk.

Det er kritisk nå.
Tren på langskudd

Hansakongen

For min del kunne nå vi godt boikotte begge de 2 siste hjemmekampene, om brann kommer på 4. plass eller 13 plass gir jeg en god faen i nok er nok. Sesongen er over for min del i allefall, orker ikke bruke en energi på dette laget mer for i år.

nero

Boikott eller ikke, det kommer til å bli særdeles glissente der uansett. Dagens forestilling frister vel bare de mest hardcore til gjentakelse.
Lions led by donkeys.

Northside

"Støtte laget"

Boikott frister ja, men må vel nesten se utfallet av kampen mot Sarpsborg først.

Klaus_Brann

Uansett resultat i de siste kampene håper jeg noen igjen forklarer i tydelige ordlag at å forlenge med Skars ikke var genialt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Blir spennende å se om ungegutta får sjansen nå, ettersom man tydeligvis har gjidd opp håpe om 4 plassen. Er vel einaste bonusen spillerene fokusere på nå.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

blobby winters

Quote from: Northside on October 04, 2013, 22:09:13 PM
"Støtte laget"

Boikott frister ja, men må vel nesten se utfallet av kampen mot Sarpsborg først.

Jose Arrogantio

Quote from: Northside on October 04, 2013, 22:09:13 PM
"Støtte laget"

Boikott frister ja, men må vel nesten se utfallet av kampen mot Sarpsborg først.


Jeg vil ikke si at noen skal boikotte laget, da jeg bor i Canada og ikke kan gjøre noe en vei eller den andre, men å se hvordan den neste kampen går virker veldig passivt og feigt for min del.

Veldig irriterende å bo på andre siden av kloden akkurat nå, siden jeg skulle gjerne vært med på noen for protest. Hvis noen har noen idé for hvordan jeg kan bidra på protester, så vil jeg gjerne høre det. Er så utrolig lei dagets styre, vil virkelig protestere på noen måte.

Northside

Problemet er at dersom vi boikotter denne kampen etter seier mot Sarpsborg, så får vi aldri nok folk med oss til at aksjonen blir lagt merke til.

Jeg var selv utenfor garasjen i går og ventet på spillerne/Skarsfjord. Denne form for aksjon ville fungert mye bedre med noen hundre supportere mer og media på slep. Uten media får ikke vi blest om sakene.

Kan møte opp på trening og krever Skarsfjord sin avgang. Det fungerer og ble diskutert i går.
Problemet er at de ikke trener denne helgen (?) og i løpet av uken er det vanskelig å mobilisere til noe på dagtid. Neste helg igjen kan fungere, da er det ikke kamp heller. Man da er det allerede gått en hel uke siden tapet mot Haugesund.

Taper vi derimot mot Sarpsborg, så vil vi lett få mye folk med på boikott mot Hønefoss. Kanskje stille oss utenfor ved bortefeltet (blir da sett fra innsiden av Stadion) under kampen. Komme inn etter 15min. Er mye vi kan gjøre da.

Vinner vi mot Sarpsborg og taper mot Hønefoss, så har vi muligheten til å samles ved garasjen. Det vil også fungere tror jeg.

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on October 05, 2013, 09:08:07 AM
Quote from: Northside on October 04, 2013, 22:09:13 PM
"Støtte laget"

Boikott frister ja, men må vel nesten se utfallet av kampen mot Sarpsborg først.


Jeg vil ikke si at noen skal boikotte laget, da jeg bor i Canada og ikke kan gjøre noe en vei eller den andre, men å se hvordan den neste kampen går virker veldig passivt og feigt for min del.

Veldig irriterende å bo på andre siden av kloden akkurat nå, siden jeg skulle gjerne vært med på noen for protest. Hvis noen har noen idé for hvordan jeg kan bidra på protester, så vil jeg gjerne høre det. Er så utrolig lei dagets styre, vil virkelig protestere på noen måte.



Du kan jo skrive et sint skjermbrev til Brann :)

Eller leserinnlegg til BA og BT.
Tren på langskudd

Torvanger

De glisne tribunene synger imot både trenere og ledelse i hver hjemmekamp, man kan ikke få en sterkere markering enn det. RBH kan legge to og to sammen og fundere på hvor mange partoutkortere som kommer til å forsvinne før 2014. Blir tallet 5-6000 er det krise, en nødvendig krise.

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Eg... kremt, fortsetter min lille boikott også.
Gå av.

Brann_ruler86

Etter å ha misset de to siste hjemmekampene, blir jeg nok å finne på tribunen mot Hønefoss. Dog håper jeg vi kan få til noen aksjoner på tribunen, kanskje vi kan oppføre oss "uansvarlig" noen flere ganger før sesongen er over. ;)
Gå ta banen!

Gepard

October 18, 2013, 21:11:31 PM #14 Last Edit: October 18, 2013, 21:18:08 PM by Gepard

Hansakongen

Enkelte måten man kan vise mistillit er sitt ned og hold kjeft 2x45 min. Selv om brann hadde store muligheter/ mål. Hold kjeft ikke gjøre en dritt blir som og spille for tomme tribuner slik som vi skje neste pr om ingenting drastisk skjer.

Gepard

Den gjengen som driver Brann nå gir en god blanke i om det er dårlig stemning på tribunen, de jobber omtrent for det med all sin regelrytteri.

Blir det mindre inngangspenger dog,,,da begynner det å ryke under beina på de..da innser de kanskje at de er på gale veier..

dokken

Ikke imot boikott, men da må det gjøres klart at det er det som skjer. Et banner over setene med "Tilbake i 2015" eller noe slikt.

Hansakongen

Quote from: dokken on October 18, 2013, 22:03:42 PM
Ikke imot boikott, men da må det gjøres klart at det er det som skjer. Et banner over setene med "Tilbake i 2015" eller noe slikt.


Enig her heng opp et slik bannder eller flere ved kampstart så går hele nedre frydenbø hjem i det kampen starter perfekt aksjon om noen lager det bannderet. Kan like greit ha et bannder eller 2 med vi kommer tilbake i 2014 vist skarsfjord og RBH har forlatt klubben.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on October 18, 2013, 21:11:31 PM


For noe tullball. De har argumentert tøvete hittil om det og fortsetter garantert å argumentere om det når det blir noen flere tomme seter neste sesong. Det blir (heldigvis) ikke en tom tribune neste sesong selv om du og andre forlater stadion. God tur.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Hansakongen on October 18, 2013, 21:49:38 PM
Enkelte måten man kan vise mistillit er sitt ned og hold kjeft 2x45 min. Selv om brann hadde store muligheter/ mål. Hold kjeft ikke gjøre en dritt blir som og spille for tomme tribuner slik som vi skje neste pr om ingenting drastisk skjer.


Nesten helt enig. En hel kamp blir for mye, men om alle sitter og vi holder kjeft i f.eks. 15 min med bannere om at dette ikke blir godtatt, blir det garantert "hørt", både i media og i stadiongangene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dokken on October 18, 2013, 22:03:42 PM
Ikke imot boikott, men da må det gjøres klart at det er det som skjer. Et banner over setene med "Tilbake i 2015" eller noe slikt.


14 i så fall, siden de tross alt fronter ambisjoner for neste sesong.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Helena M

Quote from: Hansakongen on October 18, 2013, 21:49:38 PM
Enkelte måten man kan vise mistillit er sitt ned og hold kjeft 2x45 min. Selv om brann hadde store muligheter/ mål. Hold kjeft ikke gjøre en dritt blir som og spille for tomme tribuner slik som vi skje neste pr om ingenting drastisk skjer.



Det er for mange tanter og "vær positiv"-folk til å få gjennomført forslaget. Alle forslag egentlig.


Det er helt håpløst å få gjennomført noe, fordi vi som er kritiske er i klart undertall. Til og med vaktene kommer med en gang et banner med et klart budskap kommer opp.


Helena M

Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2013, 05:24:32 AM
Quote from: Hansakongen on October 18, 2013, 21:49:38 PM
Enkelte måten man kan vise mistillit er sitt ned og hold kjeft 2x45 min. Selv om brann hadde store muligheter/ mål. Hold kjeft ikke gjøre en dritt blir som og spille for tomme tribuner slik som vi skje neste pr om ingenting drastisk skjer.


Nesten helt enig. En hel kamp blir for mye, men om alle sitter og vi holder kjeft i f.eks. 15 min med bannere om at dette ikke blir godtatt, blir det garantert "hørt", både i media og i stadiongangene.



Bruun klager vel bare til media om at vi har mistet kontrollen - igjen

Støtte laget  ::)

Hansakongen

Quote from: Helena M on October 19, 2013, 21:04:57 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2013, 05:24:32 AM
Quote from: Hansakongen on October 18, 2013, 21:49:38 PM
Enkelte måten man kan vise mistillit er sitt ned og hold kjeft 2x45 min. Selv om brann hadde store muligheter/ mål. Hold kjeft ikke gjøre en dritt blir som og spille for tomme tribuner slik som vi skje neste pr om ingenting drastisk skjer.


Nesten helt enig. En hel kamp blir for mye, men om alle sitter og vi holder kjeft i f.eks. 15 min med bannere om at dette ikke blir godtatt, blir det garantert "hørt", både i media og i stadiongangene.



Bruun klager vel bare til media om at vi har mistet kontrollen - igjen

Støtte laget  ::)


Støtte laget ja:) men hate produktet som har blitt ropt fra hansa en del de siste sesongene.

Superjack

Ingen er større enn laget, ikke RBH eller Skarsfjord heller!

Brannsupporter.

Belfort

Denne kampen blir syretesten på om bergenserene vil innfinne seg med en fremtid preget av totalt galskap. De 4000 som møter opp må alle gi et bidrag til at Bruun og Skars forstår at de overhodet ikke er velkommen lenger på stadion.

Alle klarer et rop som"Ut med Bruun, Ut med Skars" Er ikke mer komplisert enn det.

Hvis ikke man er i stand til det så er det en aksept for at man vil leve med en klubb som vil bli skakkskjørt i årene fremover. Nå er det virkelig opp til publikum på søndag!

Huff

Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2013, 05:21:36 AM
For noe tullball. De har argumentert tøvete hittil om det og fortsetter garantert å argumentere om det når det blir noen flere tomme seter neste sesong. Det blir (heldigvis) ikke en tom tribune neste sesong selv om du og andre forlater stadion. God tur.


Tore Strand i BT har tidligere argumentert for at Brann må halvere billettprisene for å få publikum tilbake til stadion. En kraftig nedgang i solgte partoutkort vil definitivt merkes. Også i media.

Jeg tror publikumsnedgangen i TL er iferd med å stabilisere seg og at en ikke vil se noen voldsom nedgang i solgte sesongbilletter hos de fleste klubbene. Noen vil gå litt opp, andre litt ned. Dersom Brann mister eksempelvis 3000 p-kort vil det være umulig å hindre at dette blåses opp som katastrofal mistillit til hele ledelsen i media. Da blir det ogsåjævlig vanskelig for folk å bli sittende uten å få det på seg å sette seg selv foran klubben i riksdekkende media. En kan ikke argumentere for at en nedgang i partoutkortsalget er typisk for den nedadgående interessen for TL dersom eksempelvis gjennosnittsklubben i TL opplever en nedgang i solgte sesongbilletter på 2 prosent mens ståa i Brann er en nedgang på 40 prosent.


Klaus_Brann

Da må det først bli en såpass drastisk nedgang, det vet jeg ikke om det nødvendigvis blir.
Nå går de for første gang ut med litt ambisjoner for neste sesong, og hvis det blir fulgt opp av et par bra spillerkjøp kan det trekke en del tilbake neste sesong.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Jeg er spent på om det blir nye protester nå mot Hønefoss, eller om folk skal "vente og se om vi ligger under med et par mål" først.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2013, 16:08:57 PM
Da må det først bli en såpass drastisk nedgang, det vet jeg ikke om det nødvendigvis blir.
Nå går de for første gang ut med litt ambisjoner for neste sesong, og hvis det blir fulgt opp av et par bra spillerkjøp kan det trekke en del tilbake neste sesong.




Problemet er at man ikke kan stole på de ambisjonene de tilsynelatende legger frem. Ledelsen på Stadion har mistet så mye kredibilitet at folk begynner å ta det for gitt at de kommer til å mislykkes. Det er en trend det vil bli svært vanskelig å snu. Selv om de bruker penger på Azar Karadas eller en eller annnen annen som de tror skal øke entusiasmen til gamle høyder.
Ballen skal fremover!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2013, 17:20:47 PM
Jeg er spent på om det blir nye protester nå mot Hønefoss, eller om folk skal "vente og se om vi ligger under med et par mål" først.


Kan ikke være noe å vente på nå. Det er kommet så langt at det er mer sjokkerende at det ikke har vært mer protester siden LSK kampen.

Nixon

Quote from: Belfort on October 20, 2013, 18:31:25 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2013, 17:20:47 PM
Jeg er spent på om det blir nye protester nå mot Hønefoss, eller om folk skal "vente og se om vi ligger under med et par mål" først.


Kan ikke være noe å vente på nå. Det er kommet så langt at det er mer sjokkerende at det ikke har vært mer protester siden LSK kampen.


Ikke vent for mye. Det ble prøvd med noen Skarsfjord-rop sist, men svært få henger seg på. Jeg tror som Krøvel at det i beste fall kommer dersom vi ligger under. Og da tenker jeg på et lydnivå som monner og blir lagt merke til.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Henki on October 20, 2013, 17:24:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2013, 16:08:57 PM
Da må det først bli en såpass drastisk nedgang, det vet jeg ikke om det nødvendigvis blir.
Nå går de for første gang ut med litt ambisjoner for neste sesong, og hvis det blir fulgt opp av et par bra spillerkjøp kan det trekke en del tilbake neste sesong.




Problemet er at man ikke kan stole på de ambisjonene de tilsynelatende legger frem. Ledelsen på Stadion har mistet så mye kredibilitet at folk begynner å ta det for gitt at de kommer til å mislykkes. Det er en trend det vil bli svært vanskelig å snu. Selv om de bruker penger på Azar Karadas eller en eller annnen annen som de tror skal øke entusiasmen til gamle høyder.


Nei, det er klart det er vanskelig, men jeg vil si at det er bedre at de går ut med ambisjoner om medalje og lover bra spillerkjøp før neste sesong, enn at det snakkes om at vi skal bli gode i 2015 og at vi kun kan hente billig.
Det blir selvsagt viktig for dem å følge opp dette.
De har tross alt fått jobbe lenge uten spesielt trøkk eller press på seg, men det holder ikke ut 2014 med nok en middelmådig sesong.
Jeg har ikke voldsom tro på dem, men jeg tror ikke de er så ute at de henter Karadas.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dokken

Quote from: Nixon on October 20, 2013, 19:00:34 PM
Quote from: Belfort on October 20, 2013, 18:31:25 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2013, 17:20:47 PM
Jeg er spent på om det blir nye protester nå mot Hønefoss, eller om folk skal "vente og se om vi ligger under med et par mål" først.


Kan ikke være noe å vente på nå. Det er kommet så langt at det er mer sjokkerende at det ikke har vært mer protester siden LSK kampen.


Ikke vent for mye. Det ble prøvd med noen Skarsfjord-rop sist, men svært få henger seg på. Jeg tror som Krøvel at det i beste fall kommer dersom vi ligger under. Og da tenker jeg på et lydnivå som monner og blir lagt merke til.


Håper på et banner og en demonstrasjon ved kampstart - feks ved at man holder seg utenfor/i inngangspartiet og har et banner på setene der det står "Er det slik dere ønsker det?".

Så er det klart at kamputviklingen bestemmer mye ellers. Jeg mener jo at Skarsfjord må gå, uansett om vi skulle vinne 12-0 mot Hønefoss. Men litt fingerspissfølelse er nødvendig, for ikke å bli oppfattet som kronisk negativ og sur. Skulle det bli tap, er det bare å kjøre på ved kampslutt.

krøvel vellevold

October 20, 2013, 22:34:35 PM #36 Last Edit: October 20, 2013, 22:55:40 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

osoerli

Stort banner med klar melding vil funke:

RBH, Skars og Styret
  -UT MED PAKKET-


Rulles opp ved kampstart.  Ligger over nedre Frydenbø i 5-10 minutt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on October 21, 2013, 11:06:07 AM
Stort banner med klar melding vil funke:

RBH, Skars og Styret
  -UT MED PAKKET-


Rulles opp ved kampstart.  Ligger over nedre Frydenbø i 5-10 minutt.


Hva med oss som har tenkt å se kampen?

PLENTY plass til å legge det over tomme seter!
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Bruun må gå! Skars må gå! Styret må gå!

Det må vel være et greit banner. Man er ikke stygg, men man er kortfattet og konkret. Tydelig. I tillegg må vi rope det.
Tren på langskudd

Huff

Viktig at det ropes skikkelig slik at vi hører det på BT. Blir vanskelig å få med seg noen andre steder på tribunen dersom en føler det er et soloprosjekt. Dessuten begynner jeg å bli såpass gammel, feit og overbetalt at jeg ikke er sikker på at jeg tør å gjøre det mutters alene heller.

osoerli

October 21, 2013, 12:33:05 PM #41 Last Edit: October 21, 2013, 12:36:37 PM by osoerli
Quote from: krøvel vellevold on October 21, 2013, 11:58:20 AM
Quote from: osoerli on October 21, 2013, 11:06:07 AM
Stort banner med klar melding vil funke:

RBH, Skars og Styret
  -UT MED PAKKET-


Rulles opp ved kampstart.  Ligger over nedre Frydenbø i 5-10 minutt.


Hva med oss som har tenkt å se kampen?

PLENTY plass til å legge det over tomme seter!


Eg tenkte som eit alternativ til å stå utanfor.
Det er antageleg ein lidelse å sjå kampen allikevel.
Kunne sjølsagt i staden for starten (då Brann kan vera gode), vore rulla ut ein periode av kampen då Brann vanlegvis er dårlege, f.eks frå ca 50-85 min.  Då er det i alle fall neppe mange som vil sjå kampen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Får håpe en av Bergens avisene teller antall tilskuere på søndag. Tipper det kommer mellom 4000 og 4500.

Et forslag til banner:

I dag er det 13000 tomme seter. Hvorfor er entusiasmen borte Roald ! ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on October 21, 2013, 12:33:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 21, 2013, 11:58:20 AM
Quote from: osoerli on October 21, 2013, 11:06:07 AM
Stort banner med klar melding vil funke:

RBH, Skars og Styret
  -UT MED PAKKET-


Rulles opp ved kampstart.  Ligger over nedre Frydenbø i 5-10 minutt.


Hva med oss som har tenkt å se kampen?

PLENTY plass til å legge det over tomme seter!


Eg tenkte som eit alternativ til å stå utanfor.
Det er antageleg ein lidelse å sjå kampen allikevel.
Kunne sjølsagt i staden for starten (då Brann kan vera gode), vore rulla ut ein periode av kampen då Brann vanlegvis er dårlege, f.eks frå ca 50-85 min.  Då er det i alle fall neppe mange som vil sjå kampen.


De fleste som allerede er på stadion vil nok se kampen. Men man kunne stått mellom øvre og nedre, og på a og d.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Landåsgutt

Frister ikkje så mye å gå på denne kampen. Ikkje pga boikott, men fordi det er sååå kjeeedelig det som presteres ut på banen, og på tribunen forsåvidt

1908

Hånden på hjerte.. Hvem her håper at Brann taper på søndag? Enkelt og greit.. Dere vet grunnen..

Røde Jarl

Satser på 1 poeng mot Hønefoss, 0 mot Sandnes Ulf og 3 poeng og nedrykk for Tromsø i siste serierunde, det skulle gi 39 poeng og ingen bonus utbetaling.  :P

Hansakongen

Quote from: 1908 on October 24, 2013, 21:38:49 PM
Hånden på hjerte.. Hvem her håper at Brann taper på søndag? Enkelt og greit.. Dere vet grunnen..


Og hvem håper at brann spiller for så og si tomme tribuner de 2 siste kampene, slik at ledelsen kan se hvilket dillema de sitter ovenfor før de går løs på nytt år og nye mulige "katastrofer" i 2014 sesongen.

krakra

I dagens BT er det en meget godt innlegg fra en PR-ekspert som slakter Brann for deres ynkelige måte å forklare fraværet av ambisjoner med "vi er så lite penger" på. Han forklarer både svakhetene i argumentet og de skadelige effektene en slik retorikk har både innad og utad.

Kanskje enda mer interessant er det at BT har sjekket åpenheten i Brann og i den anledning spurt hvor mye Brann bruker på sportslig avdeling. Der kommer det frem at vi bruker 50 millioner i år, som i fjor. Dette har vært Skarsfjords mantra. "Nytter ikke å se på totalbudsjettet. Må se på hva vi får til sport". Nå er tallene ute. Jeg vet ikke hva de forskjellige klubbene bruker på sport i år. Men jeg fant en artikkel som sa litt om hva topplagene brukte i fjor. Serietoer Godset brukte 32 mill på sport. 18 millioner, og over 50%, mindre enn Brann. Men han har jo fått så mye tålmodighet. Så det teller ikke.
En som var ganske fersk er imidlertid Solskjær. Som tok sitt andre seriegull på to forsøk med Molde. Som vi vet økte Molde sitt budsjett etter seiregull nummer en. Likevel var det sportslige budsjettet i 2012 bare 49 millioner. Så der har vi tallene. Hva sier så Skarsfjord nå?


Go Up