• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann â??FKH, fredag 04.10.2013, kl 19.00 (runde 26)

Started by Gulløl, October 01, 2013, 20:14:16 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

October 01, 2013, 20:14:16 PM Last Edit: October 01, 2013, 20:31:23 PM by Gulløl
Bare 3 dager til nabooppgjør mot Haugesund, den store rivalen like sør for oss.
Det er helgestart, blir flomlyskamp og våt bane med lange gode skli taklinger. Dette kan bli gøy :)

Enkelt og greit, Brann har 4 plassen innenfor rekkevidde. En plass som kan gi europacup i 2014 dersom RBK vinner cupfinalen. Og det er det vel bra sannsynlighet for at RBK gjør.

Det er 4 poeng opp til 4 plassen ingen umulig oppgave å klare på de 5 oppgjørene som er igjen der Brann har "lett" motstand.

Denne gode muligheten for plass i Europa neste år bør gi en god entusiasme inn mot kampen på fredag så det er bare å fyre i gang kamptråden og diskusjonen og stille på Stadion på fredag.

Tror Brann stiller med dette laget:

                   
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on October 01, 2013, 20:14:16 PM
den store rivalen like sør for oss.


Hihi. Stor rival. Like sør.  ;D
Det pinlige er jo at me i nyere tid har kjempet med FKH om midten av tabellen.
GÃ¥ av.

Corran

Og får å få europacup må vel Molde havne på 3 plass i tillegg til å vinne cupfinalen for at vi skal få europacup med 4 plass
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on October 01, 2013, 23:13:52 PM
Og får å få europacup må vel Molde havne på 3 plass i tillegg til å vinne cupfinalen for at vi skal få europacup med 4 plass


Det er større sjanse for at Molde oppnår dette enn at vi blir nummer fire. Trådstarter skal få plusspoeng for optimistisk startinnlegg, men jeg er redd for at det bare blir med drømmen.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Er det ikke nok at RBK vinner cupfinalen og vi kommer på fjerdeplass? Ganske sikker på at tapende cupfinalist ikke får europacup plass.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on October 02, 2013, 05:03:41 AM
Er det ikke nok at RBK vinner cupfinalen og vi kommer på fjerdeplass? Ganske sikker på at tapende cupfinalist ikke får europacup plass.


Tapende cupfinalist får kun e-cup hvis vinneren skal spille CL-kval. I Norge betyr det at de må tape for seriemesteren.

Branns to alternativer er at RBK tar sølv og vinner cupen, eller at MFK tar bronse og vinner cupen. Med tanke på at vi i sistnevnte tilfelle også må komme oss foran Viking for å ta den 4.plassen, virker ikke det alternativet kjempesannsynlig.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on October 01, 2013, 20:14:16 PMden store rivalen like sør for oss.


Det er vel bare Brann-fans i Sunnhordland som syns FKH er en stor rival.

Men for all del; i løpet av Skars-perioden har de tatt flere poeng enn oss. Så de burde kanskje regnes som en stor rival. På den annen side; de burde ikke være verdige å være rivaler av oss i det hele tatt. En skam at vi år etter år ligger på deres nivå!
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: Gulløl on October 01, 2013, 20:14:16 PM
Bare 3 dager til nabooppgjør mot Haugesund, den store rivalen like sør for oss.
Det er helgestart, blir flomlyskamp og våt bane med lange gode skli taklinger. Dette kan bli gøy :)

Enkelt og greit, Brann har 4 plassen innenfor rekkevidde. En plass som kan gi europacup i 2014 dersom RBK vinner cupfinalen. Og det er det vel bra sannsynlighet for at RBK gjør.

Det er 4 poeng opp til 4 plassen ingen umulig oppgave å klare på de 5 oppgjørene som er igjen der Brann har "lett" motstand.

Denne gode muligheten for plass i Europa neste år bør gi en god entusiasme inn mot kampen på fredag så det er bare å fyre i gang kamptråden og diskusjonen og stille på Stadion på fredag.

Tror Brann stiller med dette laget:

                   


Tipper det blir Soko og Badji på sentral midt. Haugen opp på Barmen sin plass. Barmen opp som spiss. Huse ned som ving. Skaanes ut.
Tren på langskudd

Northside

Haugesund ser ut til å fylle opp bortefeltet.
Håper Brann-supportere kjenner sin besøkelsestid og sørger for at det er vi som høres under kampen og ikke bortefansen.

brann89

Quote from: Lasaron on October 02, 2013, 06:18:40 AM
Quote from: Gulløl on October 01, 2013, 20:14:16 PM
Bare 3 dager til nabooppgjør mot Haugesund, den store rivalen like sør for oss.
Det er helgestart, blir flomlyskamp og våt bane med lange gode skli taklinger. Dette kan bli gøy :)

Enkelt og greit, Brann har 4 plassen innenfor rekkevidde. En plass som kan gi europacup i 2014 dersom RBK vinner cupfinalen. Og det er det vel bra sannsynlighet for at RBK gjør.

Det er 4 poeng opp til 4 plassen ingen umulig oppgave å klare på de 5 oppgjørene som er igjen der Brann har "lett" motstand.

Denne gode muligheten for plass i Europa neste år bør gi en god entusiasme inn mot kampen på fredag så det er bare å fyre i gang kamptråden og diskusjonen og stille på Stadion på fredag.

Tror Brann stiller med dette laget:

                   


Tipper det blir Soko og Badji på sentral midt. Haugen opp på Barmen sin plass. Barmen opp som spiss. Huse ned som ving. Skaanes ut.


Kunne gjerne sett den lagoppstillingen der, med Lasaron sine tips for spillere, men Skaanes istedefor Soko. Noko slik som dette:

Piotr
Sævarsson - Mojsov - Jonsson - Demir
Haugen - Badji
Skaanes - Huseklepp - Askar
Barmen
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Jose Arrogantio

Er Pusic skadet? Ser ikke for meg at han ikke starter om han er tilgjengelig.

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Kennedy Ashia er med i troppen. Jeg tror både Vindheim og Kalve er bedre, menn så er nå Ashia en del av A-stallen og er således foran i køen.
Tren på langskudd

Corran

I forrige kamp etterlyste kommentatorene Denne Kennedy Ashia som Skarsfjord hadde skrytte sånn av og lurte på hvorfor han ikke ble satt inn.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Kennedy Ashia har vel ikke utmerket seg nok på Brann 2 til å fortjene noe innhopp enda.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Og det fins egenutviklede talenter i femmergruppen som har utmerket seg mer. Kalve og Vindheim. Talentvennlige Skars fortsetter altså å sende ut dårlige signaler til lokale talenter. Signalet er at det ikker er nok å være god nok. Sikkert inspirerende.

Slutt å hente spillere på lån. Det er nok nå.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Brann har aldri tapt i obligatorisk kamp på hjemmebane mot en klubb fra Haugesund.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Aldri mer Obos....

Nixon

Quote from: Lasaron on October 03, 2013, 18:32:00 PM
Kennedy Ashia er med i troppen. Jeg tror både Vindheim og Kalve er bedre, menn så er nå Ashia en del av A-stallen og er således foran i køen.


Hvorfor setter du Kennedy og Vindheim opp mot hverandre? Det handler jo om å sette sammen en tropp med offensive og defensive spillere. Og Kennedy og Vindheim konkurrerer ikke med hverandre i så måte.
Rød makt på Hansa

Corran

Poenget mitt var vel ikke at jeg hadde noen forutsetninger for å si at Ashia har fortjent å starte da jeg ikke har sett ham og at jeg dermed ikke kan sammenligne ham/sette ham opp mot andre unge spillere, men at kommentatorene etterlyser bytter på Brann og trekker fram Kennedy pga at Skars har skryt sånn av ham. Mao som de fleste andre her inne etterlyser de tidligere bytter fra Skars. Og Skars har skrøte nok av Kennedy til at kommentatorene er nysgjerrige på ham.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Lasaron

Quote from: Nixon on October 04, 2013, 07:28:20 AM
Quote from: Lasaron on October 03, 2013, 18:32:00 PM
Kennedy Ashia er med i troppen. Jeg tror både Vindheim og Kalve er bedre, menn så er nå Ashia en del av A-stallen og er således foran i køen.


Hvorfor setter du Kennedy og Vindheim opp mot hverandre? Det handler jo om å sette sammen en tropp med offensive og defensive spillere. Og Kennedy og Vindheim konkurrerer ikke med hverandre i så måte.


Du har rett i at de konkurrerer i forskjellige posisjoner. Men så er det slik at man har lov å ha med seks utespillere som reserver. Da er det god talentutvikling å la sjettemann være et talent som kan komme innpå hvis man f eks leder trygt. Da er ikke posisjoner så viktig. Og Vindheim er bedre enn Ashia.

I våre fire fremste posisjoner kan følgende spille: Barmen, Askar, Huse, Pusic, Finne, Skaanes og Haugen. Så spesielt bruk for Ashia vil vi ikke få.
Tren på langskudd

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

HenningSB

Merker jeg er spent på hva som skjer på offensiven idag uten Pusic. Skal Finne få en sjanse eller skal man sette Huseklepp opp mot en Skaanes på kant?

Yngve

Tippar Barmen på topp, Soko på midten og Finne på benken.

Lasaron

Quote from: Yngve on October 04, 2013, 14:03:14 PM
Tippar Barmen på topp, Soko på midten og Finne på benken.


Det har du fort rett i. Finne starter neppe.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Lasaron on October 04, 2013, 12:11:25 PM
Quote from: Nixon on October 04, 2013, 07:28:20 AM
Quote from: Lasaron on October 03, 2013, 18:32:00 PM
Kennedy Ashia er med i troppen. Jeg tror både Vindheim og Kalve er bedre, menn så er nå Ashia en del av A-stallen og er således foran i køen.


Hvorfor setter du Kennedy og Vindheim opp mot hverandre? Det handler jo om å sette sammen en tropp med offensive og defensive spillere. Og Kennedy og Vindheim konkurrerer ikke med hverandre i så måte.


Du har rett i at de konkurrerer i forskjellige posisjoner. Men så er det slik at man har lov å ha med seks utespillere som reserver. Da er det god talentutvikling å la sjettemann være et talent som kan komme innpå hvis man f eks leder trygt. Da er ikke posisjoner så viktig. Og Vindheim er bedre enn Ashia.

I våre fire fremste posisjoner kan følgende spille: Barmen, Askar, Huse, Pusic, Finne, Skaanes og Haugen. Så spesielt bruk for Ashia vil vi ikke få.


Jeg kom i skade for å ta med Pusic i rekken av aktuelle spillere. Men jeg mener poenget står.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: kabelmann on October 04, 2013, 12:14:39 PM
Quote from: Lasaron on October 04, 2013, 12:11:25 PMOg Vindheim er bedre enn Ashia.


Hva er dette basert på?


Jeg har sett Ashia i en kamp i høst, og Vindheim i tre. Dessuten er Ashia aldri blitt dratt frem med positiv omtale etter kampene som er spilt, bortsett fra et frisparkmål og en keepertabbe.
Utfra dette mener jeg Vindheim er en bedre fotballspiller. Han er i tillegg ett år yngre, og lokal/egenutviklet.
Tren på langskudd

kabelmann

Quote from: Lasaron on October 04, 2013, 15:48:44 PM
Quote from: kabelmann on October 04, 2013, 12:14:39 PM
Quote from: Lasaron on October 04, 2013, 12:11:25 PMOg Vindheim er bedre enn Ashia.


Hva er dette basert på?


Jeg har sett Ashia i en kamp i høst, og Vindheim i tre. Dessuten er Ashia aldri blitt dratt frem med positiv omtale etter kampene som er spilt, bortsett fra et frisparkmål og en keepertabbe.
Utfra dette mener jeg Vindheim er en bedre fotballspiller. Han er i tillegg ett år yngre, og lokal/egenutviklet.


Ok, en smule tynt grunnlag, kanskje, men personlig har jeg ikke sett noen av dem. Håper dog du tar feil i at han er så dårlig. Han har jo ikke vært her så lenge og trenger muligens litt tid til akklimatisering slik som andre før han har hatt behov for.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

TheRock


osoerli

Rar oppstilling for å få plass til Sokolowski.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dons599

Fikk frysninger når jeg så Martin pusic stå midt på Bataljonen :) det liker vi!

bernu

Jeg får brekninger hver gang jeg ser brun hansen og skars. Steike så de har ødelagt entusiasmen, engasjementet og stemningen rundt Brann...
HANSA - Z

chamill

963 lett som bare det!

Spelaren

Quote from: chamill on October 04, 2013, 18:16:00 PM
Mest imponert av tifoen til nå... den leverte!


Det skulle vært eit tomt hjørne på Stadion der det bare kunne være tifo som gjekk av med jevne mellomrom, litt bluss og blinkere :) . Alltid stemning av sånt.
GÃ¥ av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Hvordan klarer Barmen seg som spiss, Haugen seg som OM og de to sittende midtbanespillern seg?

chamill

.. Vist ikkje vi får sett denne Ashia (??) i dag må jo Pavlov være Kniksen i forhold Ashia (??)..
963 lett som bare det!

chamill

963 lett som bare det!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Kjedelegaste kampen eg har sett pÃ¥ lenge.  Kor mange gonger skal me spela tilbake til keeper i løpet av ein kamp?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

bernu

Sier vel det meste om interessen rundt Brann for tiden, når kamptråden i et vestlandsoppgjør er på EN side halvtimen ut i kampen....
HANSA - Z

chamill

Quote from: osoerli on October 04, 2013, 18:27:35 PM
Kjedelegaste kampen eg har sett pÃ¥ lenge.  Kor mange gonger skal me spela tilbake til keeper i løpet av ein kamp?


17
963 lett som bare det!

Falkman

Quote from: osoerli on October 04, 2013, 18:27:35 PM
Kjedelegaste kampen eg har sett pÃ¥ lenge.  Kor mange gonger skal me spela tilbake til keeper i løpet av ein kamp?


hadde planer om å telle. allerede kommet ut av tellingen.

chamill

Stemmer det, som tv2 vill ha det, at Bergen ville at Finne skulle starte?
Eg for min del ser ihvertfall at han helst holder seg godt plantet på benken
963 lett som bare det!

krakra

Quote from: chamill on October 04, 2013, 18:37:40 PM
Stemmer det, som tv2 vill ha det, at Bergen ville at Finne skulle starte?
Eg for min del ser ihvertfall at han helst holder seg godt plantet på benken
Hadde vært fint med en spiss i spissrollen.

osoerli

Quote from: chamill on October 04, 2013, 18:30:05 PM
Quote from: osoerli on October 04, 2013, 18:27:35 PM
Kjedelegaste kampen eg har sett pÃ¥ lenge.  Kor mange gonger skal me spela tilbake til keeper i løpet av ein kamp?


17


Endar vel på rundt 40 ved kampslutt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

chamill

Tynnsuppa.. Endelig sa Nannskog noe fornuftig.
Kor e alle heltar hen???!
963 lett som bare det!

brann89

Ikkje den mest underholdenes kampen hittil, dette her kan berre bli betre.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

bernu

Denne omgangen tegner et godt bilde av Brann under Skarsfjord. Drita kjedelig, helt midt på treet, uten noe som helst.
Det blir gøy på stadion de neste årene!
Tragisk....
HANSA - Z

Go Up