• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - stabilt skandinavisk topplag?

Started by Brannfan23, September 29, 2013, 13:46:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfan23

Hvilken konkrete tiltak må til for at Brann skal bli en av de beste skandinaviske topplaget i fremtiden? Spillende fotball som Godset, sterkt defensivt som Tromsø i sine glansdager.

Klaus_Brann

En ledelse som både kan tenke langsiktig og kortsiktig, samt har ambisjoner.
Ny trener, bedre spillere, osv...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Første bud er å få et nytt styre som kan være handlekraftig i forhold til inkompetansen i klubben. Det er tvingende nødvendig at Bruun og Skars får sine naturlige oppsigelser

nero

Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Det man trenger er en trener og en ledelse som klarer å skape entusiasme og resultater samtidig som de klarer tenke langsiktig. En ledelse som klarer bygge på entusiasmen i byen i stedet for å drepe den.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Stallen skiftes ut kontinuerlig. De fleste lag bytter ut nærmesr hele stallen i løpet av fem år. Stallen kan derfor ikke være fundamentet og grunnlaget for en satsing. Først må man få på plass en kompetent ledelse og trenerteam som kan snape entusiasme. Så kan man begynne å se på stallen. Det er ikke så mye som mangler der før vi er en gullkandidat

Ricky

Quote from: Brannfan23 on September 29, 2013, 13:46:21 PM
Hvilken konkrete tiltak må til for at Brann skal bli en av de beste skandinaviske topplaget i fremtiden?


Penger og en ledelse som ønsker å bli et topplag - både i ord og handling.

Xminator

1. Få Roald ut av klubben.
2. Få noen til å ta på seg gjelden for Stadion, ikke bare garantere for den
3. Gå kritisk gjennom budsjettet og flytte så mye penger som overhode mulig over til A-laget.
4. Begynne å bruke de økonomiske musklene man da har. Talenter er vel og bra, men de må komme som ett resultat av at man er en toppklubb, ikke være grunnlaget for å bli toppklubb. Noen er sikkert uenig, nåløyet blir trangere, men jeg skjønner ikke hvorfor Brann skal være farmerklubb for fremtidens 2. divisjonsspillere i Bergen. Fast spill på A-laget til Brann skal også automatisk bety at du er i diskusjonen rundt A-landslaget til Norge. Det må klubbens 17-åringer skjønne at ikke er realistisk, og sikte mot nåløyet når de har spilt seg varm på U-21.

Om Brann skal være både Toppklubb og Talentfabrikk, så må talentene ha en arena utenfor A-laget. Det vil koste mye, men veien å gå er ukentlig matching mot europeiske lag på samme nivå.

nero

Quote from: Klaus_Brann on September 29, 2013, 22:17:54 PM
Quote from: nero on September 29, 2013, 20:46:49 PM
Nytt styre, ny ledelse, og ny trener.


Stallen er komplett?

På ingen måte. Men det er langt billigere å skifte ut daglig leder og trener, enn å skifte ut halve troppen. Og i det lange løp vil vi sannsynligvis tjene mer på å få virkelig kompetanse inn i styret av denne klubben. Det er jo noe vi aldri har prøvd før, men jeg er jo nå en gang så "kræisi" at jeg tror det kan funke...
Lions led by donkeys.


Klaus_Brann

Quote from: nero on September 30, 2013, 10:32:00 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 29, 2013, 22:17:54 PM
Quote from: nero on September 29, 2013, 20:46:49 PM
Nytt styre, ny ledelse, og ny trener.


Stallen er komplett?

På ingen måte. Men det er langt billigere å skifte ut daglig leder og trener, enn å skifte ut halve troppen. Og i det lange løp vil vi sannsynligvis tjene mer på å få virkelig kompetanse inn i styret av denne klubben. Det er jo noe vi aldri har prøvd før, men jeg er jo nå en gang så "kræisi" at jeg tror det kan funke...


Halve troppen trengs nok ikke skiftes ut. Det verste med stallen nå er at det nesten bare er unge i troppen, for få i troppen og for lite kvalitet å sette inn for å endre kampbildet. Vi har etter min mening kun én som sitter på benken som kan gjøre ting, og det er Larsen. Han er skadet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 29, 2013, 22:20:57 PM
Stallen skiftes ut kontinuerlig. De fleste lag bytter ut nærmesr hele stallen i løpet av fem år. Stallen kan derfor ikke være fundamentet og grunnlaget for en satsing. Først må man få på plass en kompetent ledelse og trenerteam som kan snape entusiasme. Så kan man begynne å se på stallen. Det er ikke så mye som mangler der før vi er en gullkandidat


Det er vel heller ingen som sier at den skal være fundamentet?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up