• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Strømsgodset, 21.09.13 - kl 18:00

Started by Lasaron, September 16, 2013, 11:35:23 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


OmOssSjølOgHansaøl

Full respekt til Badji for en helt nydelig assist. Jeg unnskylder herved for alt jeg skrev før kampstart. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

vekkreist

Og, jeg driter om vi hjelper RævBK til gull ved å slå Godset. ingenting er viktigere enn Brann seier. uansett! :)

Spelaren

Det var ein kontring rett ut av læreboken. Headingen til Demir, Badjis stikker og Huseklepps "feller du meg får du rødt kort"-løp... nydelig.
GÃ¥ av.

Ricky

40 minutter med forsvar nå, som om vi spilte 10 mot 11. Garantert.

vekkreist

Håper Kasper Skaanes får spilletid idag

vekkreist

Haugen... gult kort igjen?? kom igjen da man!

OmOssSjølOgHansaøl

Huff da, unødvendig av Haugen å pådra seg et nytt gult kort for holding etter å ha sonet karantene etter nettopp holding. Ikke minst når dommeren står en meter unna.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

vekkreist

Barmen.. du skal prøve Ã¥  score ANDRE VEIEN!!   ??? >:( :o

vekkreist

Piotr redder oss igjen... gudene må vite hvorfor ikke klubber fra utlandet har prøvd å hente fyren (heldigvis :P

OmOssSjølOgHansaøl

Faen, 1-1. Storflor. Men det har sett rufsete ut der bak en liten stund nå.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Erlend

Måtte komme, vært for mye klovnefakter i forsvaret etter scoringen

vekkreist

Faen, hadde håpet at vi skulle kontrollere dette inn..

Ricky

Herlig. Vi spiller etablert forsvar, men likevel kommer Strømsgodset i 5-4-overtall innenfor 20 meter. Flere som ikke kan være fornøyd med egen innsats på den baklengsen.

vekkreist

er redd dette ender med tap.. Godset har vært bedre enn Brann en lang stund nå

Spelaren

Godsets assist kom pga flipperspel i eget forsvar. Uflaks, men ikkje utypisk.
GÃ¥ av.

OmOssSjølOgHansaøl

På tide med et mottrekk fra benken? Deila la om til 4-4-2. Hva med å bytte en litt hjernerystet Barmen (Kan ikke se hvorfor han ellers prøver å score feil vei ...) med Finne?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

vekkreist


OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Misliker sterkt å se Kovacs på banen igjen. Både fordi han er usympatisk og fordi han har en stygg tendens til å score mot oss.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Skaanes inn for Askar etter 81 min. OK bytte.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 21, 2013, 18:31:21 PM
Misliker sterkt å se Kovacs på banen igjen. Både fordi han er usympatisk og fordi han har en stygg tendens til å score mot oss.


Ja, og tipper han motiveres litt ekstra av pipingen.
GÃ¥ av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Har Skarsfjord overhodet nokon gong bytta før etter 80 min bortsett frå skader?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


OmOssSjølOgHansaøl

Vær grei med Barmen, han må åpenbart ha hjernerystelse. ;)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Pokker, 1-1 idet sluttsignalet går. Vi burde ha vært mye mer på hugget etter 1-0-scoringen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

GÃ¥ av.

krakra

Meget god kamp av midtbanespillerne. Veldig sporadisk bra spill, ellers gjeeeeeeeesp og medaljehåpet er ute(igjen).

vekkreist

Quote from: krakra on September 21, 2013, 18:50:06 PM
Meget god kamp av midtbanespillerne. Veldig sporadisk bra spill, ellers gjeeeeeeeesp og medaljehåpet er ute(igjen).


bra oppsummert

Romarius

Ikke den verste kampen vi har spilt, men skulle virkelig ønske vi satset mer helhjertet offensivt. Igjen. Skjønte jo hvor det bar etter 1-0.
På den positive siden var Haugen god, og Baji med flere pasninger fremover enn han har hatt i hele høst totalt - var sikker på han skulle stoppe opp og snurre rundt et par ganger da han ga den målgivende til Huseklepp:)
Til slutt; skammelig at ikke Finne kommer inn, synes den manglende bruken av ham er mildt sagt meget merkelig og kritikkverdig.

Jose Arrogantio

Det mest positive ved denne kampen var at vi klarte for en gangs skyld å rette opp den vanlige kollapsen i laget. Var redd for stygge siffere da Godset scorte.

pidre

Ok kamp dette, men irriterende måten SIF får servert sin scoring. Jonson har (tilsynelatande) full kontroll og skal klarere, men så kommer tomsingen Birkir totalt desorientert og løper inn i ballbanen og vips har Storflor ballen på lissa.

PÃ¥ tide at Sævarson fÃ¥r konkurranse. Greit at han gamper inn eit mÃ¥l innimellom, men han bidrar med lite. Gjør veldig mange feil, er taktisk og teknisk svak og synes alltid Ã¥ være uheldig - ballen spretter likssom aldri hans vei. Mulig dette skyldes trefoten. Han er dÃ¥rlig mann mot mann og lager bøttevis med frispark.  
Saludar a los monos!

vekkreist

Quote from: Jose Arrogantio on September 21, 2013, 19:01:49 PM
Det mest positive ved denne kampen var at vi klarte for en gangs skyld å rette opp den vanlige kollapsen i laget. Var redd for stygge siffere da Godset scorte.


Syns det mest positive var at Kovacs ikke scorte :)

vekkreist

Quote from: pidre on September 21, 2013, 19:05:13 PM
Ok kamp dette, men irriterende måten SIF får servert sin scoring. Jonson har (tilsynelatande) full kontroll og skal klarere, men så kommer tomsingen Birkir totalt desorientert og løper inn i ballbanen og vips har Storflor ballen på lissa.

PÃ¥ tide at Sævarson fÃ¥r konkurranse. Greit at han gamper inn eit mÃ¥l innimellom, men han bidrar med lite. Gjør veldig mange feil, er taktisk og teknisk svak og synes alltid Ã¥ være uheldig - ballen spretter likssom aldri hans vei. Mulig dette skyldes trefoten. Han er dÃ¥rlig mann mot mann og lager bøttevis med frispark.  


Dette sier du om mannen som løper utrettelig i 90 minutter? Han som ALDRI har spurt om mer penger (les: Askar) og fantasert i media om et evt. opphold i utlandet?

for meg er Birkir en av de få som faktisk spiller med hjertet utenpå drakten! Aldri skadet. Aldri noe oppgulp i media, Aldri vil han spille på et annet norsk lag enn Brann (har sagt det selv)

Veldig få ganger vi kan skylde på han for at vi taper eller mister poeng.. idag er heller ikke dagen




Jose Arrogantio

Sævarsson har nok absolutt bedt om mer penger. Måtte forhandlinger i flere måneder til før han skrev under ny kontrakt i år. Det handlet neppe om hvor signaturen skulle stå.

Her står det rimelig svart på hvitt at Sævarsson ba om mer penger. http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6561784.ece

Sævarsson er en lojal Brannkar, men noen helgen er han ikke.

vekkreist

han fortjener mer penger .. har sikkert hatt samme lønn siden 2008 da han kom til klubben:P

Men joda, ser den at han ikke er noe "helgen", men mer "down to earth" spiller skal du lete leng etter

Uansett.. grei nok kamp av Brann idag, mot en gullkandidat ..  vi mÃ¥ vel si oss OK fornøyd. Jeg hadde selv ikke de store forventningene til kampen.


Noen av dere klar med spillerbørs?

pidre

Dette sier du om mannen som løper utrettelig i 90 minutter? Ja det skulle bare mangle!





Saludar a los monos!

pidre

Spillerbørs 1-6

Piotr 5

Demir 4
Mojsov 4
Jonsson 3
Birkir 2

Askar 3
Haugen 4
Badji 4
Huseklepp 4

Barmen 4
Pusic 3
Saludar a los monos!

vekkreist


olebrann3

Idag var vi blitt livredde for å tape igjen. Alle man tilbake på cornere, ikke tørre å ta angrepet ordentlig osv.

Hjemme mot sogndal lå vi noen cornere igjen med 3 mann på topp, hvorfor det er bedre å ha 11 mann i eget felt idag skjønner eg ikke?

apop

Quote from: vekkreist on September 21, 2013, 18:13:16 PM
Haugen... gult kort igjen?? kom igjen da man!


Hvorfor Haugen fikk gult der skjønner jeg lite av, var 10-20 situasjoner med enda mer graverende eksempler på holding i løpet av kampen, men den eneste som straffes hardt er altså Haugens *sukk*

Corran

Quote from: vekkreist on September 21, 2013, 19:13:13 PM
Quote from: pidre on September 21, 2013, 19:05:13 PM
Ok kamp dette, men irriterende måten SIF får servert sin scoring. Jonson har (tilsynelatande) full kontroll og skal klarere, men så kommer tomsingen Birkir totalt desorientert og løper inn i ballbanen og vips har Storflor ballen på lissa.

PÃ¥ tide at Sævarson fÃ¥r konkurranse. Greit at han gamper inn eit mÃ¥l innimellom, men han bidrar med lite. Gjør veldig mange feil, er taktisk og teknisk svak og synes alltid Ã¥ være uheldig - ballen spretter likssom aldri hans vei. Mulig dette skyldes trefoten. Han er dÃ¥rlig mann mot mann og lager bøttevis med frispark.  


Dette sier du om mannen som løper utrettelig i 90 minutter? Han som ALDRI har spurt om mer penger (les: Askar) og fantasert i media om et evt. opphold i utlandet?

for meg er Birkir en av de få som faktisk spiller med hjertet utenpå drakten! Aldri skadet. Aldri noe oppgulp i media, Aldri vil han spille på et annet norsk lag enn Brann (har sagt det selv)

Veldig få ganger vi kan skylde på han for at vi taper eller mister poeng.. idag er heller ikke dagen





E du full eller Sævarson har aldri løpt i 90 minutter Han går, toppen jogger hjem igjen etter å ha vært i angrep slev om motstander kontrer på Brann. Han roter masse og over 2/3 av alle mål mot Brann kommer på angrep startet/avsluttet på Branns høyre side.

Dessverre så eg bare 1 omgangen i dag og eg må innrømme at Askar i den omgangen overasket meg positivt. Eg har i det siste slengt en del dritt om han, men den omgangen jeg så var han mer involvert en vanlig og var flinkere defensivt. Kan det være pga at han ble brukt på venstre istedenfor høyre? Har han bedre kjemi med Demir en med Sævarson? Eller er det pga at Demir jobber mer helhjertet hem en Sævarson?
Uansett han skal ha kred for jobben han gjorde når jeg så og litt bedre timing så hadde han gjerne scoret på noen av pasningene fra Haugen
I den omgangen jeg så må jeg si at Haugen var banens beste i dag. Strødde fine pasninger og jobbet godt. Men med den spillestilen Brann har så mangler de 2 oppspillspunkt. De mangler en til å stusse videre de lange ballene frem (Pusic og Barmen vinner ikke nok hodedueller og klarer sjelden å stusse til en lagkamerat) og en som tar i mot baller i midtbanneleddet og snur opp. Både Badji og Haugen blir liggende for lavt mens Barmen (eller de 2 kantene) ikke oppsøker mellomrommet på midtbanen.
Det virker på en måte som om vi er en spiller manko i store deler av oppbyggingen.
Men men 1-1 er bedre en jeg trodde/fryktet og spillt i 1 omgang var ikke helt håpløst, men langt fra godt nok om en skal begynne å kjempe om medaljer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

huleste

Er der akseptabelt at spillerene går ut på byn etter kamp?Møtte Barmen på byn i kveld, Da jeg spurte om Brann ikke burde ha vunnet mer, så var svaret "Er ikke uavgjort i dag bra da?". Taperholdning fra en full Brann-mann.

Gepard


Jose Arrogantio

Quote from: olebrann3 on September 21, 2013, 22:15:27 PM
Idag var vi blitt livredde for å tape igjen. Alle man tilbake på cornere, ikke tørre å ta angrepet ordentlig osv.

Hjemme mot sogndal lå vi noen cornere igjen med 3 mann på topp, hvorfor det er bedre å ha 11 mann i eget felt idag skjønner eg ikke?


Er vel naturlig at vi blir mer forsiktige mot det mestscorende laget i ligaen som i tillegg er i gullstrid.

krøvel vellevold

Pusic til BT etter kampen:

"Det var veldig viktig å vinne denne kampen, og hadde vi gjort det kunne vi kjempet om en europacupplass. Nå blir det vanskelig. Jeg ønsker å oppnå noe stort, ikke bli nummer syv. Du kan se i øynene både på meg og Daniel at vi ønsker å vinne".

Tipper nok Pusic blir kalt inn på kontoret til RBH etter det klare bruddet på klubbens verdier.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er uansett greit å se at man utvikler spillet litt. Der vi tidlig i sesongen hadde alle 11 i egen 16 på dødball mot, så får nå Huseklepp lov å være offensiv (og vi scorer målet på akkurat det). Der Haugen tidligere slavisk ble lagt midt mellom stopperene, fikk han i går bytte plass med en av dem, resultatet var at han fikk bedre vinkel på pasningene og Brann ble farligere.

Så har vi problement med 4-2-3-1, Haugen blir for ofte dyp, de gangene han får spille ball midt på godsets halvdel blir det jo farlig hver gang. backene lager noen hull i forsvaret som en god nok motstander utnytter. Det var ikke akkurat sin beste sjanse de scoret på.

Er det tilfeldig at serien med hjemmeseire kom med 4-4-2? Jeg tror ikke det, det er en mer balansert måte å stable opp spillerene på. Brann bør vurdere å spille slik igjen. Holde en av backene igjen for å ha minst 3 mann i backlinjen. La ballvinner Badji og døråpner Haugen være i posisjoner som er nærmere scoringen og nærmere brudd i motstanders spill før det blir farlig.

Northside

Quote from: huleste on September 22, 2013, 02:33:11 AM
Er der akseptabelt at spillerene går ut på byn etter kamp?Møtte Barmen på byn i kveld, Da jeg spurte om Brann ikke burde ha vunnet mer, så var svaret "Er ikke uavgjort i dag bra da?". Taperholdning fra en full Brann-mann.


Når spillerne blir psyket opp til å tro at Godset er et storlag og at tap nesten er forventet, da sier det seg selv at spillerne er jublene fornøyd med ett poeng.

Go Up