• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Saftkokere fredag 30. august klokken 19.00

Started by Nixon, August 27, 2013, 12:11:45 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hansakongen

For vel igrunnen si at dommerskandalen i kveld er vel komplett nå som jeg tilfeldigvis ser i sogn avis at dommeren gav gult kort til feil spiller i andre omgang, og samme spilleren som bare fikk gult kort for å ta ned pusic på midten før slutt fikk gult kort skulle det vært et rødt kort til den spilleren. I kampenshete slik jeg ser det skulle det igrunnen vært spilt 10 mot 9 de siste minuttene av kampen vist dommeren hadde vært av et mye bedre kaliber enn det han narturligvis ikke er........

http://www.sognavis.no/lokal_sport/article6835703.ece

Sindre32

Quote from: Lasaron on August 30, 2013, 21:46:09 PM
Quote from: dudo on August 30, 2013, 20:10:44 PM
Quote from: Sindre32 on August 30, 2013, 19:07:38 PM
Jeg tror det er et trekk fra sutremafiaen som forårsaker stillheten i kamptråden i dag. Ved ikke å skrive i tråden, kan de nemlig male videre om likegyldighet (deres egen, de er aldri likegyldige når vi er ræva).


Er vel helst det at vi går på kampene.


Nemlig. Utrolig at den tanken ikke slo Sindre. Jeg er sikkert en av disse sutrerne, og jeg var på kampen. Det var gøy!


Den tanken slo meg, men jeg tenkte først og fremst på de fraværende sutremeldingene i pausen - pleier å hagle inn noen meldinger da, men ingen i dag.

Xminator

Med Piotr og Mojsov begynner rabletendensene å spre seg igjen. Skulle hatt Karadas over på rett lag igjen og Scharner tilbake. Da hadde selv Kippe bleknet når dødballene skulle gjøres opp :)

Det er en jobbeseier av de sjeldne. Og Brann rusker skikkelig opp i strategien man har fulgt resten av sesongen. Haugen får gå høyt, Barmen ligger høyere. Man legger igjen spiller oppe på defensiv dødball. Man tok i det hele tatt Sogndal skikkelig på sengen.

Så får vi være glad for at dagens Sogndallag nok ikke hadde samme duellkraft som sist vi møtte dem og at Brann er tilsvarende forsterket med innsatsen til Mojsov og rekkevidden til Barmen.

Og jeg skulle fortsatt helst sett Mane i Branndrakt...

Corran

For å glede Sindre litt (etter vi kommer hjem fra kamp) så kan eg godt suttre litt.
Brann er langt fra friskmeldt. Det er mye dårlig strategi over spillet og høyre siden vår er en vandrende (ja vandrende for de løper ikke hemover) skandale.
Kampen skulle vært punktert etter halvspilt førsteomgang.
Men når det er sagt så minnet Brann om et lag som ikke helt ha dagen men kjempet seg heroisk inn til en fortjent seier til tross for en dommer som må ha skjeve hornhinner, være fargeblind og sist ble sett gående fra stadion med førerhund og hvit stokk.

Men det er ingenting som kan gjøre så mye med stemningen som en dritt dårlig dommer.
Og stemningen i andre omgang var god og eg har ikke levd meg så inn i en kamp og blitt så emosjonelt engasjert på flere sesonger (i alle fall ikke de to siste)
Mosjov er konge Ikke pga at han er så utrolig god (men han viser lovende takter) men pga at han fyrer opp lagkameratene, kjefter på de, går bort og gir de en klapp på skulderen og går foran i krigen.
En leder som Brann har manglet.
Også deilig å se Demir leve opp til sitt potensiale, gode raid, god plassering, god jobbing og gode taklinger. Manglet litt på kvaliteten på innleggene, men kanskje banens beste
Huse var også frisk i dag og jobber godt begge veier.
Soko overasket meg i dag og var meget god i duell spill og som bakerste midtbane mann. Han bør helst ikke bevege seg for langt opp da han blir litt fort sliten og sliter med å komme seg hjem igjen, men han spilte faktisk meget bra og klokt i dag
Haugen var også meget god fram til han litt enkelt ble sendt av banen. De 2 gule var kanskje et til sammen. Og hvis det var gule kort de han fikk skulle det strengt tatt vært delt ut minst 8-10 gule kort til. Blant annet når Azar rev en Brannspiller overende i Brann sin 16 meter.
Må jo også dele ut litt skryt til vår hissige polakk. Pjotr reddet poengene som vanlig gjorde meg bekymret for at han skulle få rødt når han hisset seg i den ene duellen hvor en sogndal spiller var for hard.
Barmen dårligere en sist men bra offensivt og jobbet hardt. Må trene seg opp til å komme tettere i dueller
Pusic er jo eg ingen fan av og er til tider dårlig i dag og gjør mange rare valg og har dårlige touch MEN det er helt greit så lenge han scorer 1-2 mål pr kamp for det er det som er hoved jobben hans

Byttene i dag var egentlig greie men hvorfor ta ut Huse som er bra og la Amin være på banen skjønte eg lite av Men et godt innhop av Skaanes

Alt i alt en fin aften
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Gøyeste kampen på lenge. I 1. omgang viste vi mye fint spill. Senere i kampen er det ikke så voldsomt mye bra spill av oss, men det var likevel en fin kampopplevelse med høyt tempo, temperament, kriging, talentløshet fra dommeren, god stemning og kok på tribunene.

Og ja; vi har vunnet to kamper på rad under Skarsfjord før. Elleve ganger tror jeg.

Den dagen Skars har gitt oss et poengsnitt på oppunder 2 pr kamp over en periode på 30 kamper - og vi i tillegg spiller underholdende fotball og slutter med denne stadige feigheten hans, så skal jeg heller revurdere mitt syn på ham.
Legg ned hele klubben!

Speedy

Fin kamp av guttene dette! 

Til og med dommeren vil ha Skarsfjord ut.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

VVB

August 31, 2013, 02:56:20 AM #106 Last Edit: November 05, 2013, 23:57:10 PM by VVB
Quote from: krøvel vellevold on August 31, 2013, 00:02:35 AM
Gøyeste kampen på lenge. I 1. omgang viste vi mye fint spill. Senere i kampen er det ikke så voldsomt mye bra spill av oss, men det var likevel en fin kampopplevelse med høyt tempo, temperament, kriging, talentløshet fra dommeren, god stemning og kok på tribunene.

Og ja; vi har vunnet to kamper på rad under Skarsfjord før. Elleve ganger tror jeg.

Den dagen Skars har gitt oss et poengsnitt på oppunder 2 pr kamp over en periode på 30 kamper - og vi i tillegg spiller underholdende fotball og slutter med denne stadige feigheten hans, så skal jeg heller revurdere mitt syn på ham.


.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on August 30, 2013, 19:58:38 PM
Innrømmer glatt at eg liker en trener som fyrer seg opp over horrible dommere.


Irriterende at de aldri må stå til rette og svare for seg for elendig dømming.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on August 30, 2013, 21:46:09 PM
Quote from: dudo on August 30, 2013, 20:10:44 PM
Quote from: Sindre32 on August 30, 2013, 19:07:38 PM
Jeg tror det er et trekk fra sutremafiaen som forårsaker stillheten i kamptråden i dag. Ved ikke å skrive i tråden, kan de nemlig male videre om likegyldighet (deres egen, de er aldri likegyldige når vi er ræva).


Er vel helst det at vi går på kampene.


Nemlig. Utrolig at den tanken ikke slo Sindre. Jeg er sikkert en av disse sutrerne, og jeg var på kampen. Det var gøy!


Ja. Mange i dag før kampen som snakket om at sesongen uansett var over og ikke gledet seg spesielt til kampen, jeg var vel delvis inkludert der, men for en kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Hansakongen on August 30, 2013, 22:30:56 PM
For vel igrunnen si at dommerskandalen i kveld er vel komplett nå som jeg tilfeldigvis ser i sogn avis at dommeren gav gult kort til feil spiller i andre omgang, og samme spilleren som bare fikk gult kort for å ta ned pusic på midten før slutt fikk gult kort skulle det vært et rødt kort til den spilleren. I kampenshete slik jeg ser det skulle det igrunnen vært spilt 10 mot 9 de siste minuttene av kampen vist dommeren hadde vært av et mye bedre kaliber enn det han narturligvis ikke er........

http://www.sognavis.no/lokal_sport/article6835703.ece


Det at han presterer å gi feil mann kort uten at det var tumulter er jo intet annet enn imponerende.
Han burde bli satt ned til å dømme adecco for en stund etter dagens kamp, men NFF evner ikke å straffe grove dommerfeil, så det skjer nok ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Nå er det på tide med en aldri så liten hyllest av Pusic. Denne voldsomt begrensede spilleren som har scoret 4 mål på de siste tre. Voldsom fighting i dag, ufortjent mange frisparkmot og han har virkelig begynt å finne mål.

Synd ikke Finne får spille.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on August 31, 2013, 00:02:35 AMDen dagen Skars har gitt oss et poengsnitt på oppunder 2 pr kamp over en periode på 30 kamper - og vi i tillegg spiller underholdende fotball og slutter med denne stadige feigheten hans, så skal jeg heller revurdere mitt syn på ham.


Ja, å vinne mot et dårlig Sogndal-lag er vel et absolutt minimum i så måte. Noe helt annet er det å være i stand til å ta Brann inn i gullkampen.

Ellers morsom kamp med bra kok på slutten. Så takk til både Haugen, Skarsfjord og dommer for det!
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on August 31, 2013, 04:03:59 AMSynd ikke Finne får spille.


Han får ikke en gang varme opp. Så han er ute i kulden for øyeblikket.
Rød makt på Hansa

Sindre32


Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on August 31, 2013, 00:02:35 AM
Gøyeste kampen på lenge. I 1. omgang viste vi mye fint spill. Senere i kampen er det ikke så voldsomt mye bra spill av oss, men det var likevel en fin kampopplevelse med høyt tempo, temperament, kriging, talentløshet fra dommeren, god stemning og kok på tribunene.

Og ja; vi har vunnet to kamper på rad under Skarsfjord før. Elleve ganger tror jeg.

Den dagen Skars har gitt oss et poengsnitt på oppunder 2 pr kamp over en periode på 30 kamper - og vi i tillegg spiller underholdende fotball og slutter med denne stadige feigheten hans, så skal jeg heller revurdere mitt syn på ham.
Var ikke mye feighet i går. Mer slitne spillere, mangel på ferdigheter og det røde kortet som gjorde at vi ble spillt lav.

Ellers synes jeg det er greit at Skaanes prioriteres foran Finne når vi skal gjøre offensive bytte. Men virker heller ikke som Finne og Skarsfjord er bestevenner:)

Pusic gjør en veldig viktig jobb som kriger på top og gjør overraskende nok veldig mange riktige valg med ballen i beina.

Ellers har vi veldig uflaks som ikke leder mer når vi får rødt kort. 2 avslutninger blir stoppet på streken.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Ba har en nostalgisk og djeveldyrkende børs i dagens avis ...

Baunebob

Var det Mojsov som kastet seg ned og blokkerte et skudd med ansiktet? FANTASTISK!
Plutselig var det underholdene å se Brann igjen. Både tendenser i spill og innsatsen var positiv.
Skaanes rakk å vise at han er spennende på de minuttene han fikk.


krøvel vellevold

Quote from: VVB on August 31, 2013, 02:56:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 31, 2013, 00:02:35 AM
Gøyeste kampen på lenge. I 1. omgang viste vi mye fint spill. Senere i kampen er det ikke så voldsomt mye bra spill av oss, men det var likevel en fin kampopplevelse med høyt tempo, temperament, kriging, talentløshet fra dommeren, god stemning og kok på tribunene.

Og ja; vi har vunnet to kamper på rad under Skarsfjord før. Elleve ganger tror jeg.

Den dagen Skars har gitt oss et poengsnitt på oppunder 2 pr kamp over en periode på 30 kamper - og vi i tillegg spiller underholdende fotball og slutter med denne stadige feigheten hans, så skal jeg heller revurdere mitt syn på ham.


Så lenge folk klarer og holde flaggene til stopp i spillet og får med seg kampen så er det greit ;) men gøy med engasjerte folk. Stå på!


Hva hadde dette med mitt svar å gjøre?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on August 31, 2013, 06:30:50 AM
Var ikke mye feighet i går.

Nei jeg mente ikke kampen i går. Bare sånn generelt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Xminator on August 31, 2013, 07:48:10 AM
Ba har en nostalgisk og djeveldyrkende børs i dagens avis ...


He he, skulle gjerne hatt Guastavino i godt gammelt slag på banen!:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Var det noen som savnet Badji i går? Det kan jo være tilfeldig, men ballen gikk da mye raskere fremover når piruett- og tilbakespill-Badji ikke var på banen.
Rød makt på Hansa

Romarius

Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men Soko var i går mye bedre enn Baji har vært på lenge.
Baji har kanskje det største potensialet av alle på Brann, men faktum er at han ødelegger utrolig mye av fremdrift og rytme, når han nesten uten unntak først skal orientere seg hjemover når han får ballen. Dette må det da være mulig å gjøre noe med?
Som sagt stort potensial, men fortiden er han nesten mer til skade enn nytte.

dragn

Nå har jo badji klippekort, men synes absolutt det fløyt bedre med soko

vekkreist



vekkreist

Er enig at Husklepp var kasjdfasd falksdf!!    :P ::)

StuckedPaaOstlandet

Savner noen av de navnene der, journalisten har tydeligvis ikke redigert malen før det kom på trykk.



Kagain

Jeg vil ellers påstå at Brann hadde en del flaks i går. Det skjedde jo titt og ofte at Mane m.fl. kom rasende nedover høyresiden vår, inn i en god posisjon foran boksen for så å levere noen skudd som var helt bort i staur og vegg. Med en saftkokende angriper i litt bedre form kunne Brann fort ha lagt under.

Henki

Quote from: vekkreist on August 31, 2013, 10:19:26 AM
Er enig at Husklepp var kasjdfasd falksdf!!    :P ::)


Men at noen kan si det samme om Erik Mjelde, synes jeg er helt kfhga itklyred hgjklrt! :D
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Sindre32 on August 31, 2013, 06:10:10 AM
Quote from: Nixon on August 31, 2013, 06:04:00 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 31, 2013, 04:03:59 AMSynd ikke Finne får spille.


Han får ikke en gang varme opp. Så han er ute i kulden for øyeblikket.


Perfekt at han er ute i kulden.
Pusic spilte en veldig bra kamp i går, og har vært god de siste kampene. Om Finne hadde vært noe bedre nå vet jeg ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TCAC

Det aller deiligste med denne kampen var at vi for en gangs skyld ikke la oss lavt etter vi tok ledelsen. Selv ikke etter å ha blitt redusert til 10 mann (fullstendig idiotisk av Haugen for øvrig) la vi oss så lavt som vi pleier når vi leder kamper med Skarsfjord som trener. Dersom dette er en permanent taktisk endring kan en stor del av min misnøye bli kurert.

nero

Den mest underholdende kampen på Stadion på lang tid! Demir har jeg vel aldri sett bedre i rød trøye, og Pjotr ER verdens beste keeper! Mojstov var også stor. Huseklepp friskere enn på et halvt års tid. Gøy!

Likevel er var det vel ikke akkurat to veldig gode fotballag utpå stadiongresset i går. Ting gikk veldig mye på hytt og pine fra begge lag, og det kollektive funket ikke akkurat strålende, men Brann var helt klart et hakk bedre. En stund var det NM i suicidale tversoverpasninger utpå der, og Mane fikk ufattelig mye plass og ro både før og etter utvisningen. Brann er ikke friskmeldt på noen måte, men moro var det likevel!
Lions led by donkeys.

brann89

Dette her var saker, må ha vært den beste kampen fra Brann sin side på lang tid. Berre synd at dommerene hadde mye rart føre seg, men han fikk iallefall liv i både publikum og Skars.

Men burde ikkje Hannu Patronen får kort etter taklingen på Piotr i det 54 minutt, etter corneren som bli avblåst for offside. Han kommer inn med knottene først, selv om det virker som om Hannu Patronen kommer først på ballen, så er det farlig å komme inn på den måten mens piotr ligger nede for å ta ballen. Selv synest eg det er så farefult spill at det burde være rødt kort.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Utmedsnolken

Quote from: brann89 on September 01, 2013, 00:33:19 AM
Dette her var saker, må ha vært den beste kampen fra Brann sin side på lang tid. Berre synd at dommerene hadde mye rart føre seg, men han fikk iallefall liv i både publikum og Skars.

Men burde ikkje Hannu Patronen får kort etter taklingen på Piotr i det 54 minutt, etter corneren som bli avblåst for offside. Han kommer inn med knottene først, selv om det virker som om Hannu Patronen kommer først på ballen, så er det farlig å komme inn på den måten mens piotr ligger nede for å ta ballen. Selv synest eg det er så farefult spill at det burde være rødt kort.


Men piotr klikket jo så til de grader at han kanskje tenkte det var like greit å kalle det rven steven kstedet for å gi kort til begge
"og der snubler Sæternes igjen"


brann89

Quote from: Utmedsnolken on September 01, 2013, 11:20:28 AM
Quote from: brann89 on September 01, 2013, 00:33:19 AM
Dette her var saker, må ha vært den beste kampen fra Brann sin side på lang tid. Berre synd at dommerene hadde mye rart føre seg, men han fikk iallefall liv i både publikum og Skars.

Men burde ikkje Hannu Patronen får kort etter taklingen på Piotr i det 54 minutt, etter corneren som bli avblåst for offside. Han kommer inn med knottene først, selv om det virker som om Hannu Patronen kommer først på ballen, så er det farlig å komme inn på den måten mens piotr ligger nede for å ta ballen. Selv synest eg det er så farefult spill at det burde være rødt kort.


Men piotr klikket jo så til de grader at han kanskje tenkte det var like greit å kalle det rven steven kstedet for å gi kort til begge


Ok, så så lenge spilleren reagere på den måten skal altså alt være greit? Henger ikkje på greip for min del
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Go Up