• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking - Brann søndag 18. august klokken 19

Started by roaldinho, August 12, 2013, 14:07:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Jeg gidder ikke vurdere spillerne lenger. Vi henger ikke sammen som kollektiv verken offensivt eller defensivt, mangelen på struktur gjør spillerne dårligere.

eivhelle


roaldinho

Quote from: eivhelle on August 18, 2013, 20:15:03 PM
Det postive i dag :

Pusic scorer mål. Mojsov viser at han er en god spiller og vår klart beste stopper. Endelig har Haugen begynt å ta corner slik at vi igjen lager mål på dødball.

Det verste i dag :

To sidebacker som skulle være raske nok men ikke lærer selv om de blir lurt av den samme finten 10 ganger på rad. Demir skulle vært byttet med Fakiri allerede ved pause. Desverre har vi ingen alternativer for Sævarsson.



Hva mener du med det, egentlig? Fakiri bruker høyrefoten, og spiller i mine øyne på feil plass når han spiller venstreback. Kan han være backup for Demir når han spiller svakt, så kan han jammen meg være backup for Birkir også.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

eivhelle

Quote from: Huff on August 18, 2013, 20:17:50 PM
Jeg gidder ikke vurdere spillerne lenger. Vi henger ikke sammen som kollektiv verken offensivt eller defensivt, mangelen på struktur gjør spillerne dårligere.

Det er ikke mangel på struktur som gjør at enkeltspillere taper en mot en dueller hele tiden.

Det som er en skandale er at vi slipper inn alle målene når laget skulle være i balanse. Hadde spillerne gjort jobben sin og tatt ut Trond Olsen og De Lanlay av kampen ville vi ha stoppet 90% av Viking sine sjanser og hindret to av målene. At vi slipper inn et mål på dødball får heller være.

eivhelle

Quote from: roaldinho on August 18, 2013, 20:19:05 PM
Quote from: eivhelle on August 18, 2013, 20:15:03 PM
Det postive i dag :

Pusic scorer mål. Mojsov viser at han er en god spiller og vår klart beste stopper. Endelig har Haugen begynt å ta corner slik at vi igjen lager mål på dødball.

Det verste i dag :

To sidebacker som skulle være raske nok men ikke lærer selv om de blir lurt av den samme finten 10 ganger på rad. Demir skulle vært byttet med Fakiri allerede ved pause. Desverre har vi ingen alternativer for Sævarsson.



Hva mener du med det, egentlig? Fakiri bruker høyrefoten, og spiller i mine øyne på feil plass når han spiller venstreback. Kan han være backup for Demir når han spiller svakt, så kan han jammen meg være backup for Birkir også.

Han kan ikke være backup for begge samtidig.

Kruxleiven

Ser på RM-Betis nå. Der har man et lag man ikke trenger å være redd for å om scorer nok mål i hvertfall. Riktig nok 1-1 nå. Nivået er naturlig nok mange ganger høyere enn noe du finner i Norge, men man slipper i hvert fall defensiv innstilling før, under og etter match. RS står nå med 2 poeng på mange bortekamper. Lærer han noe som helst under disse kampene? Selv om vi leder 2-0 etter kort tid. Hvorfor kan vi ikke prøve å dominere lenger i kampene? Vi kan ikke gjøre det i 90 minutter, men 20 minutter er lite. Blir mye spill mot eget mål da.

roaldinho

Quote from: eivhelle on August 18, 2013, 20:26:12 PM
Quote from: roaldinho on August 18, 2013, 20:19:05 PM
Quote from: eivhelle on August 18, 2013, 20:15:03 PM
Det postive i dag :

Pusic scorer mål. Mojsov viser at han er en god spiller og vår klart beste stopper. Endelig har Haugen begynt å ta corner slik at vi igjen lager mål på dødball.

Det verste i dag :

To sidebacker som skulle være raske nok men ikke lærer selv om de blir lurt av den samme finten 10 ganger på rad. Demir skulle vært byttet med Fakiri allerede ved pause. Desverre har vi ingen alternativer for Sævarsson.



Hva mener du med det, egentlig? Fakiri bruker høyrefoten, og spiller i mine øyne på feil plass når han spiller venstreback. Kan han være backup for Demir når han spiller svakt, så kan han jammen meg være backup for Birkir også.

Han kan ikke være backup for begge samtidig.


Nei, nei, men om man kan ta  ut Birkir sÃ¥ kan man fint sette innpÃ¥ Fakiri. Da mÃ¥ selvsagt Demir fortsette, men da har man en høyreback iallefall.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Tom C

August 18, 2013, 20:33:25 PM #257 Last Edit: August 18, 2013, 20:35:07 PM by Tom C
Brann henger ikke sammen som lag defensivt, så jævlig enkelt er det. Andre lag har sett det for lenge siden, at det er massevis av plass mellom leddene våre, og vi blir slått opp på i dette rommet om og om igjen. Noe som egentlig er utrolig ettersom vi ligger med samtlige mann fra 30-35 meter og inn i store deler av kampen.

At ikke Skarsfjord klarer å få gutta til å presse som et kollektiv når motstanderen har ballen, og klarer å få noen til å plukke opp folkene som søker mellomrom, er bare trist. Enten gir han faen, eller så skjønner han ikke ting som en middels sofasliter ser som et åpenbart problem.

Merker at jeg dessverre aldri klarer å bare gi faen heller, selv om jeg skulle ønske at jeg klarte det.

Ekte lidelse har faen meg et navn. Rune Skarsfjord.

Og disse helsikkes 40 meters støttepasningene upresset på ett touch, når vi har glimrende kontringssjanser kommer til å gi meg blødende magesår...!
Aldri mer Obos....

Gepard

Hva i all verden kommer Skarsfjord til å si etter denne fadesen ?

olebrann3

Han sier vell noe alla dette:

Vi var selvsagt uheldige og hadde egentlig full kontroll!
Er sterkt å lede 2-0 mot viking borte. Men et slikt derby lever og alt kan skje.
Dessverre trakk vi det korteste strået.

Gepard

Det blir vel noe sånt ja.


og "flere lag som kommer til å få problemer mot Viking, det er et godt lag"

Lasaron

At Viking er bedre enn Brann i deler av første omgang er til å leve med. Det er litt av en kamps dynamikk når det er nogenlunde jevngode lag. Men den totale dominansen til Viking i andre var vond å se på. Et slikt trykk de etablerte ender alltid med mål. Og da kommer fort neste mål også. Skarsfjord hadde ingenting å stille opp med når trykket kom. Viking var helt utrolig mye bedre.

Hvordan har det seg at man ikke klarer å sette Askar i skuddposisjon mer enn èn gang i løpet av kampen?

Klassemål av Pusic. Bra av Mojsov også. Haugen var meget god i første. Badji er i ferd med å bli en enorm skuffelse. Piotr veldig god. Larsen frisk.

Fakiri burde nok spilt denne kampen, han fikk taket på de Lanlay etter fem minutter. Det hjalp litt.

Kapteinsproblemet fortsetter. Nok en kaptein i dag.

Barmen må trene og trene og trene på avslutninger.

Skarsfjord må gå. Styret også. Bruun.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: eivhelle on August 18, 2013, 20:18:47 PM
Quote from: Henki on August 18, 2013, 20:17:23 PM
Quote from: eivhelle on August 18, 2013, 20:15:03 PM


Det verste i dag :



Rune Skarsfjord er fortsatt Branntrener i morgen.

Hva har i morgen med i dag å gjøre?


Beklager. Jeg prøvde å holde en løs og ledig tone. Det skulle jeg åpenbart ikke gjort.

For øvrig er det soleklart at i morgen har ganske mye med i dag å gjøre. Men da er vi jo inne på tøysete temaer som tid og rom.
Ballen skal fremover!


Ricky

Haha..

Da ble det vel klassikeren hvor noen stod og ropte "BRAAAAANN!" oppe på Stadion


Huff

Hvis noen har forsøkt å tenne på stadion er dette totalt idiotisk.

Hvis noen derimot har send ut nødbluss ettersom Brannskuten tar inn vann og er på vei ned er dette meget ansvarlig.

Zolkan

Tror dette er mer for å sende et signal(bluss) til ledelsen.

Huff

Quote from: Lasaron on August 18, 2013, 20:59:20 PM
Men den totale dominansen til Viking i andre var vond å se på. Et slikt trykk de etablerte ender alltid med mål.


Tør påstå at Brann ikke har rundspilt en TL-motstander i like stor grad som Viking rundspilte Brann i andre omgang i dag i løpet av hele Skarsfjords trenerkarriære på stadion.

olebrann3

Var vist bare wangberg som kom bort til supporterene og takket for kampen.
Kan noen bekrefte dette?
Spillerene burde komme bort å hylle de som drar rundt å ser at vi blir pisset på

Lasaron

Hvis det er tilfelle, øker skandalen i omfang. Da er det akkurat som om spillerne sier: Det bryr oss ikke om dere drar rundt og ser bortekampene våre.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Huff on August 18, 2013, 21:31:09 PM
Hvis noen har forsøkt å tenne på stadion er dette totalt idiotisk.

Hvis noen derimot har send ut nødbluss ettersom Brannskuten tar inn vann og er på vei ned er dette meget ansvarlig.


Haha!  ;D
GÃ¥ av.

Nixon

Rød makt på Hansa

Gepard

Ganske talende, på fotballxtra diskuteres ikke Branns pinligheter engang. Ingen bryr seg lenger, Brann er blitt en parantes i norsk fotball. Gratulerer til alle på Stadion.

Erlend

Quote from: olebrann3 on August 18, 2013, 21:38:16 PM
Var vist bare wangberg som kom bort til supporterene og takket for kampen.
Kan noen bekrefte dette?
Spillerene burde komme bort å hylle de som drar rundt å ser at vi blir pisset på

Eneste jeg så var Huseklepp og en til som jeg ikke husker hvem var som sto på 30 meter og klappet i vår retning. Resten tuslet tafatt rett inn i garderoben

torkri

10 poeng ned til nedrykk, men hva betyr vel det så lenge vi får 10 mill og får beholde Skarsfjord! Skandale!


pidre

Ja Mojsov treffer godt, men spørs om han ikkje får seg eit lynkurs i "mediahåndtering" etter dette.

Saludar a los monos!

dokken

Quote from: Gepard on August 18, 2013, 22:40:15 PM
Ganske talende, på fotballxtra diskuteres ikke Branns pinligheter engang. Ingen bryr seg lenger, Brann er blitt en parantes i norsk fotball. Gratulerer til alle på Stadion.


Nå er jo Davy Wathne plutselig blitt Skarsfjord og Moldestads fremste forsvarer (jfr. forrige ukes Fotballxtra, der han brukte tiden på å skjelle ut supportere som ikke hadde peiling og burde overlate alt til de kompetente). Da passer det vel best for ham å snakke minst mulig om Branns spill resten av sesongen. Han er jo plutselig opptatt av "ansvarlighet". For en klovn.

Xminator

Kan ikke si det var "slå langt" som ble problemet. Brann må jo være norgesmester i støttepasninger. De første 20 er man direkte og målene kommer ut av ett godt press og ikke tilfeldigheter. Så begynner denne helvetes balltrillingen bak igjen. Når selv ikke støttepasninger slås presist (som Larsen da han slår ballen midt mellom back og stopper, takk gud for at Olsen ikke var med i timen) så er det bare pinlig.

Hele greien koker ned til at man enten må ta mye større risiko (og det gjør man selvsagt ikke på 2-0). Eller ha en bedre duellspiller på topp enn Pusic så man faktisk har noen så slå langt på.

Brann er ikke i nærheten av spillertypene som Viking hadde til å snu en kamp.

3 av 4 forsvarere hos Viking hadde gått rett inn på A-laget vårt.
Olsen eller Huseklepp? Olsen er nok nærmere telefon fra Drillo nå.
Haugen eller Thioune? Ingen konkurranse, Thioune hadde spilt for 9 av 9 tippeligatrenere vi heller ville hatt enn Skarsfjord.
Askar eller lanlay? Poeng Viking.
Barmen/Pusic - Suleiman/Ingelsten? Vi ble pisset på.
Gyan eller Badji? Lagenes tetteste duell. Jeg gir Badji ett pluss selv om Gyan nok var mer stabil i prestasjonen denne kampen.

Så da sitter jeg igjen med 3 spillere fra dagens A-lag som er "gode nok". Benken? Vi kunne helt sikkert hatt nytte av Berisha. Og denne Chikere er en spiller som kan gi Viking muskler til å snu kamper utover sesongen.

Nei, det vil koste Brann dyrt å være noen gullutfordrer i 2014. Eller 2015. Vi er i 2016 før det naturlig er gjort dype nok endringer i spillerstallen til at vi er der. Og da skal det jobbes vannvittig godt allerede fra neste overgangsvindu.

Jeg er lojal billettkjøper til setet mitt går ut på dato. Det er noen år til enda. Om det er samme rotet helt til da så blir skjerfet lagt på hyllen og jeg finner en morsommere hobby. Kanskje telle tog i Arna eller noe slikt.

krakra

August 19, 2013, 13:17:40 PM #280 Last Edit: August 19, 2013, 13:20:36 PM by krakra
Hele backrekken i tillegg til Olsen, Ingelsten og De Lanlay kunne nok fort fremstått temmelig middelmådige på dagens Brannlag. De nyter en trener som gjør dem gode.

Problemet ligger i strukturfeil fra a til å. Forsvaret skylder på den manglende midtbanen, det gjorde de også da Austin var her. Det går ikke på enkeltspillere, men en fraværende rollefordeling. Haugen og Badji må dekke ganske svære rom når de ikke har noe samspill.

pidre

August 19, 2013, 14:20:04 PM #281 Last Edit: August 19, 2013, 14:24:41 PM by pidre
Saludar a los monos!

Kjell249

Quote from: krakra on August 19, 2013, 13:17:40 PM
Hele backrekken i tillegg til Olsen, Ingelsten og De Lanlay kunne nok fort fremstått temmelig middelmådige på dagens Brannlag. De nyter en trener som gjør dem gode.

Problemet ligger i strukturfeil fra a til å. Forsvaret skylder på den manglende midtbanen, det gjorde de også da Austin var her. Det går ikke på enkeltspillere, men en fraværende rollefordeling. Haugen og Badji må dekke ganske svære rom når de ikke har noe samspill.

Det er ikke hovedsakelig struktur som er problemet, men elendig pasningskvalitet når det finns masse pasningsalternativer. Da blir vi spillt lav, og får masse trykk mot oss. Dårlig pasningskvalitet går nok både på ferdigheter og at de er blitt redd for å tape.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dokken

Pusic i BT Papir:

"- Jeg blir ikke involvert i kampene. Jeg er involvert på dødball og lange baller, det er aldri etter godt angrepsspill. Det er aldri slik at jeg scorer typiske spissmål, slik som Rosenberg gjør. Jeg har konstatert dette etter 16-17 kamper i år.

- Sier du at Brann ikke har noe angrepsmønster?

- Det er ikke spørsmål for meg, men for treneren. Jeg skal gjør det treneren sier at jeg skal gjøre."

Kan det sies klarere? Tydelig at det er Balkan-opprør mot Skarsfjord.


Xminator

Jeg skjønner fortsatt ikke hvor Mojsov har det fra at det ble slått langt. All den tid han spilte kampen regner jeg med han så samme kamp som meg. Problemet er ikke at man slår langt, men at man slutter å være direkte. Bevegelsen stopper kanskje i front når vi vinner ballen, Viking får presset til å sitte, spillerene blir redde for å slå den direkte pasningen og dytter istedenfor til siden eller bakover og håper nestemann får til noe bedre. Da stopper ihvertfall bevegelsen i front og det blir enten balltap eller ett langt utspill fra Piotr.

Litt av problemet var også at Barmen gikk dypere i banen. De gangen han var oppe og tok duellene sammen med Pusic så vant Brann mye.

De første 20 spiller jo Brann fotball verdig 2006/2007. De angrepene som gav sjanser og dødballene var virkelig gode. Det var ikke ufortjent at vi ledet 2-0.

Jeg mener fortsatt dette Brannlaget fort kan havne farlig nærme streken. Spesielt med en rekke poengtap og påfølgende sviktende selvtillit. Det er da en ny spiller eller to hadde betydd mye for å bryte opp i en slik trend.

Brann har ikke mange nok gode nok spillere. Så enkelt vil jeg oppsummere 2013 så langt.

tsrqpo

Det ble, sikkert i mangel av alternativer, slått noen lange høge baller til Huseklepp etter at Pusic ble byttet ut. Antar at Mosjov mener det burde vert en annen bedre måte å fordele baller på

Henki

Quote from: tsrqpo on August 19, 2013, 20:38:47 PM
Det ble, sikkert i mangel av alternativer, slått noen lange høge baller til Huseklepp etter at Pusic ble byttet ut. Antar at Mosjov mener det burde vert en annen bedre måte å fordele baller på


Og det gjør på ingen måte Mojsov til et geni, men han har da helt rett i at det burde finnes bedre måter å fordele baller på.
Ballen skal fremover!

Corran

Ser jaggu ut som spillerne begynner å gå sure nå
Trist å se habile spillere redusert til møkk dårlige
Problemet ser ut til at de ikke har troen på spillestil/strategi og etter hvert har mistet troen på hverandre og seg selv
Er håpløst å se de pirke ballen frem og tilbake bak der Den som har ballen er ikke sikker på hva han skal gjøre og de dt skal spilles på vet ikke helt hvor de skal bevege seg for å invitere til å bli spilt på. Det verste (trøsten kanskje) er jo at en innimellom ser at spillerne faktisk kan, så problemet er å få de til å tro på sine egne ferdigheter og gi de en plan/strategi som de tror på.
Er jo fælt å se dribleren Larsen ikke klare å dra seg forbi en mann ute av balanse. Han er jo ikke så dårlig for vi har sett hva han kan få til og det gjelder en haug av de som er utpå der. Nei ikke rart at Finne stikker til Köln for det må jo være skremmende for ham og se at så gode lagkamerater blir dårligere jo mer de spiller
Om et år eller to så kanskje ledelsen skjønner at det er billigere å bytte trener en alle spillerne. Om vi har noen igjen da. Og slik Brann spiller og med den tilskuerflukten vi har så tror jeg ikke det det blir lettere å lokke spillere fra andre steder i Norge til Brann For det er jo en av de farligste konsekvensene av ledelsens valg, Brann er mindre og mindre attraktiv for spillere med TL erfaring
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

storB

August 19, 2013, 23:29:57 PM #289 Last Edit: August 19, 2013, 23:35:41 PM by storB
Quote from: krakra on August 19, 2013, 13:17:40 PM
Problemet ligger i strukturfeil fra a til å. Forsvaret skylder på den manglende midtbanen, det gjorde de også da Austin var her. Det går ikke på enkeltspillere, men en fraværende rollefordeling. Haugen og Badji må dekke ganske svære rom når de ikke har noe samspill.


Men Haugen og Badji har spillt så og si alt av kamper i år. Hva mer kan treneren gjøre for å få de samspilte? Og det fungerte da veldig godt de første 20 minuttene. Da fulgte de trenerens kampstrategi. Så ble de feige. Eg hørte ikke Skars rope ut til Haugen og Badji "gutter, dere spiller for godt, bli feige nå". Føler at spillerne selv har ett ansvar her som du fraskriver de totalt for.

Og hva i alle dager er det du snakker om fraværende rollefordeling? De to guttene har den klareste rollefordelingen i laget. Begge vet at om den ene stikker frem så skal den andre holde igjen i angrepspillet og at begge to skal dekke sin sone deffensivt ved å støte foran midtstopperne.

Problemet i denne kampen etter midt skjønn er at Badji ofte ble usikker når Huseklepp og Demirs mann gang på gang kom fri. Da må han støte og Haugen er plutselig alene foran midtstopperne. Her tok Skars grep ved å flytte Huseklepp frem som spiss slik at Askar, som er bedre deffensivt, kunne bytte ving og prøve å gjøre en bedre jobb en Huseklepp. Larsen kom som kjent inn på Askars ving. Videre så byttet han også ut Demir med Fakiri for å prøve å hindre at mannen til Demir hele tiden kom fri siden Demir aldri fikk kontroll på sin mann. Hva annet mener du Skars skulle gjort her da?

Ett annet problem er at midtstopperne våre overhode ikke er samspilt (dette har jo sin naturlig forklaring med at Wangberg nettopp er tilbake fra skade og Mojsov nettopp er ankommet) og dette ser en at fører til at de er usikker på rollefordelingen seg imellom.

SÃ¥ problemet er overhodet ikke det du skisserer, nemlig rollefordelingen mellom Badji og Haugen, i denne kampen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

nero

Quote from: storB on August 19, 2013, 23:29:57 PM
Quote from: krakra on August 19, 2013, 13:17:40 PM
Problemet ligger i strukturfeil fra a til å. Forsvaret skylder på den manglende midtbanen, det gjorde de også da Austin var her. Det går ikke på enkeltspillere, men en fraværende rollefordeling. Haugen og Badji må dekke ganske svære rom når de ikke har noe samspill.


Men Haugen og Badji har spillt så og si alt av kamper i år. Hva mer kan treneren gjøre for å få de samspilte? Og det fungerte da veldig godt de første 20 minuttene. Da fulgte de trenerens kampstrategi. Så ble de feige. Eg hørte ikke Skars rope ut til Haugen og Badji "gutter, dere spiller for godt, bli feige nå". Føler at spillerne selv har ett ansvar her som du fraskriver de totalt for.

Og hva i alle dager er det du snakker om fraværende rollefordeling? De to guttene har den klareste rollefordelingen i laget. Begge vet at om den ene stikker frem så skal den andre holde igjen i angrepspillet og at begge to skal dekke sin sone deffensivt ved å støte foran midtstopperne.

Problemet i denne kampen etter midt skjønn er at Badji ofte ble usikker når Huseklepp og Demirs mann gang på gang kom fri. Da må han støte og Haugen er plutselig alene foran midtstopperne. Her tok Skars grep ved å flytte Huseklepp frem som spiss slik at Askar, som er bedre deffensivt, kunne bytte ving og prøve å gjøre en bedre jobb en Huseklepp. Larsen kom som kjent inn på Askars ving. Videre så byttet han også ut Demir med Fakiri for å prøve å hindre at mannen til Demir hele tiden kom fri siden Demir aldri fikk kontroll på sin mann. Hva annet mener du Skars skulle gjort her da?

Ett annet problem er at midtstopperne våre overhode ikke er samspilt (dette har jo sin naturlig forklaring med at Wangberg nettopp er tilbake fra skade og Mojsov nettopp er ankommet) og dette ser en at fører til at de er usikker på rollefordelingen seg imellom.

SÃ¥ problemet er overhodet ikke det du skisserer, nemlig rollefordelingen mellom Badji og Haugen, i denne kampen.

Tja. Det er jo noe som ikke funker når vi blir overkjørt på midtbanen såpass ofte som vi blir. Alle forstår hvorfor når vi starter med Soko, men det skjer da vitterlig ofte med Badji og Haugen og.
Lions led by donkeys.

dudo

Vi spiller med to sentrale midtbanespillere. Derfor blir vi utspilt til vanlig. Skal sies at jeg ikke har sett mange kamper i det siste, verken mot viking, start eller Molde.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Barmen mÃ¥ fÃ¥ meir tempo i kroppen.  Forflyttar seg for seint.  Mykje hurtigare i press i ballfører.  Gjaldt for øvrig ogsÃ¥ Badji, Sævarsson, Askar, Huse m.fl. mot Viging.  Men Barmen og Sokolowski er generelt svakast i Brann pÃ¥ dette.  Haugen er den av midtbanespelarane til Brann som er flinkast Ã¥ gÃ¥ tett og tidleg i press.  men ogsÃ¥ han slurva meir og meir utover i andre omgang mot Viging.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

August 20, 2013, 09:52:15 AM #294 Last Edit: August 20, 2013, 09:54:05 AM by Kjell249
Angstfotball godt beskrevet. Her er det hele Norges Godset som lider av det kjente Brannsyndromet.


http://beta.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Godsets-ubegripelige-sammenbrudd-388254_1.snd#.UhMs-mQayc0
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Det er nok fort gjort når du leder 1-0 borte, og alle i Godset vet at tre poeng vil ta de opp på delt 1. plass, da er det lett at det sniker seg inn tanker om at dette må vi ikke rote bort, og at de kanskje ufrivillig blir stresset.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TheRock

August 20, 2013, 11:33:52 AM #296 Last Edit: August 20, 2013, 11:37:41 AM by TheRock
Quote from: storB on August 19, 2013, 23:29:57 PM
Men Haugen og Badji har spillt så og si alt av kamper i år. Hva mer kan treneren gjøre for å få de samspilte? Og det fungerte da veldig godt de første 20 minuttene. Da fulgte de trenerens kampstrategi. Så ble de feige. Eg hørte ikke Skars rope ut til Haugen og Badji "gutter, dere spiller for godt, bli feige nå". Føler at spillerne selv har ett ansvar her som du fraskriver de totalt for.

Jeg spilte kamp i 7. div i helgen, da fikk vi instruksjoner av treneren på forhånd om hvor presset skulle settes. I starten av Viking-kampen var dette meget bra. Viking-spillerne fikk ikke mye ro med en gang de krysset midtstreken. Etter 0-2 kunne de gå uforstyrret til de var 25-30 meter fra Branns mål.

Jeg hørte heller ikke Skarsfjord rope det du skriver der, men jeg så for pokker heller ikke noen Skarsfjord som, når vi faktisk falt så langt bak i banen som vi gjorde og bare ventet på at baklengsmålene skulle komme, gikk fram til sidelinjen og kjeftet folk opp i press.

Det kan hende det var en kollektiv glipp at vi plutselig falt litt bakpå, men det er Skarsfjord sitt ansvar å snu dette rundt igjen. Om vi hadde presset på midtbanen ut kampen, men spillerne ikke hadde vært dyktige nok og blitt rundspilt så hadde det vært spillerne sin feil. Det var ikke det som skjedde. I stedet presset vi på egen 16, og ble rundspilt.

Jose Arrogantio

Fikk ikke sett denne kampen, så vil ikke kommentere på den spesifikt. Men når midtbaneleddet feiler på samme måten uansett hvem som starter der så er det lett å tro at problemet ligger hos treneren. I hvert fall når enkelte av midtbanespillerne, som Badji, gjorde det flott under andre trenere.

Kjell249

Quote from: TheRock on August 20, 2013, 11:33:52 AM
Quote from: storB on August 19, 2013, 23:29:57 PM
Men Haugen og Badji har spillt så og si alt av kamper i år. Hva mer kan treneren gjøre for å få de samspilte? Og det fungerte da veldig godt de første 20 minuttene. Da fulgte de trenerens kampstrategi. Så ble de feige. Eg hørte ikke Skars rope ut til Haugen og Badji "gutter, dere spiller for godt, bli feige nå". Føler at spillerne selv har ett ansvar her som du fraskriver de totalt for.

Jeg spilte kamp i 7. div i helgen, da fikk vi instruksjoner av treneren på forhånd om hvor presset skulle settes. I starten av Viking-kampen var dette meget bra. Viking-spillerne fikk ikke mye ro med en gang de krysset midtstreken. Etter 0-2 kunne de gå uforstyrret til de var 25-30 meter fra Branns mål.

Jeg hørte heller ikke Skarsfjord rope det du skriver der, men jeg så for pokker heller ikke noen Skarsfjord som, når vi faktisk falt så langt bak i banen som vi gjorde og bare ventet på at baklengsmålene skulle komme, gikk fram til sidelinjen og kjeftet folk opp i press.

Det kan hende det var en kollektiv glipp at vi plutselig falt litt bakpå, men det er Skarsfjord sitt ansvar å snu dette rundt igjen. Om vi hadde presset på midtbanen ut kampen, men spillerne ikke hadde vært dyktige nok og blitt rundspilt så hadde det vært spillerne sin feil. Det var ikke det som skjedde. I stedet presset vi på egen 16, og ble rundspilt.
det samme skjedde med Godset i sist kamp som linket til over. Tror du misforstår dette med press ganske mye. Press høyden kan settes så høyt du vil, men dette er når motstander har ballen på egen banehalvdel. Når motstander har ballen rundt vår 16 meter er det vanskelig å sette presshøyde på midten.

Problemet er altså hvilke valg vi gjør med ballen når vi vinner den. Panikklarering eller prøver å spille oss ut. Dårlige avleveringer er ikke så lett å få gjort så mye fra sidelinje.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

gladiporno

Quote from: Kjell249 on August 21, 2013, 14:53:33 PM
Quote from: TheRock on August 20, 2013, 11:33:52 AM
Quote from: storB on August 19, 2013, 23:29:57 PM
Men Haugen og Badji har spillt så og si alt av kamper i år. Hva mer kan treneren gjøre for å få de samspilte? Og det fungerte da veldig godt de første 20 minuttene. Da fulgte de trenerens kampstrategi. Så ble de feige. Eg hørte ikke Skars rope ut til Haugen og Badji "gutter, dere spiller for godt, bli feige nå". Føler at spillerne selv har ett ansvar her som du fraskriver de totalt for.

Jeg spilte kamp i 7. div i helgen, da fikk vi instruksjoner av treneren på forhånd om hvor presset skulle settes. I starten av Viking-kampen var dette meget bra. Viking-spillerne fikk ikke mye ro med en gang de krysset midtstreken. Etter 0-2 kunne de gå uforstyrret til de var 25-30 meter fra Branns mål.

Jeg hørte heller ikke Skarsfjord rope det du skriver der, men jeg så for pokker heller ikke noen Skarsfjord som, når vi faktisk falt så langt bak i banen som vi gjorde og bare ventet på at baklengsmålene skulle komme, gikk fram til sidelinjen og kjeftet folk opp i press.

Det kan hende det var en kollektiv glipp at vi plutselig falt litt bakpå, men det er Skarsfjord sitt ansvar å snu dette rundt igjen. Om vi hadde presset på midtbanen ut kampen, men spillerne ikke hadde vært dyktige nok og blitt rundspilt så hadde det vært spillerne sin feil. Det var ikke det som skjedde. I stedet presset vi på egen 16, og ble rundspilt.
det samme skjedde med Godset i sist kamp som linket til over. Tror du misforstår dette med press ganske mye. Press høyden kan settes så høyt du vil, men dette er når motstander har ballen på egen banehalvdel. Når motstander har ballen rundt vår 16 meter er det vanskelig å sette presshøyde på midten.



Hvorfor tror du ballen havner hos motstander rundt vår sekstenmeter gang etter gang? Kan det tenke seg at hvis noen faktisk gadd å sette opp pressleddet litt høyere opp på banen, at Brann kanskje kunne unngått dette? Det er ikke rart at all spill foregår rundt 20 meter fra Branns mål når Brannspillerne konstant lar motstander fører ballen fullstendig upresset langt inn i vår banehalvdel. Du og han klovnen på TV2 vaser om Godset spilte slik mot LSK også. Godset gjør det i 1 kamp. Dette tøyset er Skarsfjords varemerke!

Go Up