• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ekstraordinært supportermøte 14.august

Started by crm, August 10, 2013, 21:00:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SK

Quote from: Markmus on August 14, 2013, 20:53:14 PM
Møtene fører ingen sted hen. Vi får ikke de ansvarlige i klovneveldet ut av Stadion ved møtevirksomhet.

Det eneste som vil fungere er å utsette dem for et så stort psykisk press at de ikke gidder mer. Vi vil tross alt aldri få dem til å innse at de ikke duger i jobben, så da må det handle om å brenne gnisten.


Se på et slikt møte som en del av presset. Nå er det kommet reportasjer med en kritisk vinkling på ledelsen både i BA og BT, i etterkant av dette møtet. Dette må sees på som en del av et større bilde.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Quote from: monzilla on August 14, 2013, 21:29:14 PM
Quote from: kaj eskelinen on August 14, 2013, 21:20:02 PM
Direkte pinlig når RBH trekker frem at de ikke går i underskudd som andre klubber, og på spm. Om dette gjelder også om gaver tas bort, så han ned og sa nei.
Makan til amatør, drift går i MINUS!!!   uten gaver fra Mohn taper de penger.




Tar man vekk andre inntekter går man også i minus. Dette er tåpelig kritikk. Når folk begynner å snakke om at det er for mye fokus på kostnader håper jeg dypt og inderlig at supporterne aldri får mer makt i klubben enn det de har i dag.

Angående møtet i dag, man kan være enig eller uenig med RBH, men jeg opplevde at han gav ærlige og tydelige svar.


Det er jo relevant i den forstand at driften+finansen i seg selv går i minus. Klubben kan ikke støtte seg på slike tilskudd i lengden, det er ikke bærekraftig.
Når det er sagt, ville det sikkert ikke vært status quo på kostnadssiden hvis man ikke hadde fått denne støtten. Klubben ville trolig agert noe annerledes i pengebruken hvis man ikke hadde visst at man får slik støtte. Det betyr ikke at klubben nødvendigis ville gått i pluss, men er noe som må tas med i betraktningen.

Henki

Quote from: monzilla on August 14, 2013, 21:29:14 PM
Quote from: kaj eskelinen on August 14, 2013, 21:20:02 PM
Direkte pinlig når RBH trekker frem at de ikke går i underskudd som andre klubber, og på spm. Om dette gjelder også om gaver tas bort, så han ned og sa nei.
Makan til amatør, drift går i MINUS!!!   uten gaver fra Mohn taper de penger.




Tar man vekk andre inntekter går man også i minus. Dette er tåpelig kritikk. Når folk begynner å snakke om at det er for mye fokus på kostnader håper jeg dypt og inderlig at supporterne aldri får mer makt i klubben enn det de har i dag.

Angående møtet i dag, man kan være enig eller uenig med RBH, men jeg opplevde at han gav ærlige og tydelige svar.


Når sammenligningsgrunnlaget var flosklene til Moldestad var jo svarene til Bruun-Hansen for åpenbaringer å regne.
Ballen skal fremover!

nero

August 14, 2013, 21:35:43 PM #204 Last Edit: August 14, 2013, 21:37:40 PM by nero
Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2013, 21:31:42 PM
Quote from: nero on August 14, 2013, 19:01:51 PM
KONGE han med briller!!


Hvem av dem?



Var det flere? Jeg tenkte på han med skinheadfrisyre og blå (?) skjorte som sto ganske nær kamera. Gode spørsmål og småsarkastiske svar til Tåkefyrstens hersketeknikker og tungetale.
Lions led by donkeys.

eivhelle

August 14, 2013, 21:38:08 PM #205 Last Edit: August 14, 2013, 21:48:22 PM by eivhelle
Quote from: Henki on August 14, 2013, 21:15:16 PM
Saken om bakgrunnen for pengene fra Trond Mohn fikk ikke den oppmerksomheten den burde fått. Den saken er en viktig test på Branns verdier og et tegn på hvem det er som har den reelle makten i Sportsklubben Brann. At den saken ble skjøvet under teppet av Moldestad og Bruun-Hansen slik den ble i kveld gjorde ikke meg mer overbevist om at de snakker sant i den saken.

nero

August 14, 2013, 21:39:58 PM #206 Last Edit: August 14, 2013, 21:43:53 PM by nero
Flatberg, Krøvel og flere andre hadde også gode og relevante spørsmål som regelrett ble flåset bort av ledelsen, hovedsaklig av Moldestad. De fremsto som direkte useriøse, igjen spesielt Moldestad.

Forresten: Kan man stole på en fyr med Molde i navnet sitt?
Lions led by donkeys.

kaj eskelinen

Og hva skjer om ikke får en gave???  Legger ned klubben? Ingen budsjett kan bli lagt opp på at en potensiell gave skal avgjøre resultatet.

Budsjett er inntekter minus utgifter planlagt.  Om Brann budsjetter med 10 mill i gaver så er det forsåvidt greit, om ikke er det bedre å være veldig stille, ikke bruke resultat som et argument for sunn drift.

4-3-3

Da har jeg sett livesending av "Live at the Apollo" på BT.no
Kudos til de som møtte opp og arresterte RBH og Tåkefyrsten med gode spm.
Kort oppsummert er dette mine tanker :

De innrømmer at pengegaver har innflytelse på de sportslige avgjørelsene som tas.
De benekter tvilsomt at Mohns 10 mill hadde noe med haste-ansettelsen av Skarsfjord å gjøre, men at de fryktet å miste støtte på sikt.
Uansett er prinsippet det samme som om de skulle godtatt 10 mill for å forlenge med Skarsfjord. Kontinuitet av pengestrøm fra Mohn står høyere enn sportslige vurderinger og hensyn til fansen.

Det virker som om vi er mer presset økonomisk enn mange hadde fått med seg, og dette kan være noe av grunnen til at styret føler seg nødt til å spille etter investorers pipe. Men det er å "pisse i buksa for å holde varmen" å bli avhengig av bailouts fra millionærer, mens det virkelige inntektsgrunnlaget som er fansen svikter pga vanstyre og dårlige resultater.

Hvis de ikke følte seg presset er det allikevel utrolig å forlenge med Skars nå.
På spm om hvorfor de ansatte Skarsfjord midt i sesongen, om det ikke var 10 mill i gevinst involvert, svarte Tåkefyrsten : "hvorfor skulle vi ikke gjøre det"
På mer inngående spm om Skarsfjords kvaliteter ble det henvist til at vi måtte ha troen og at vi skulle bli et topplag i 2015

Uansett hvordan jeg vrir og vender på dette lander jeg på at Styret må gå. Jeg kjøper ikke  forklaringene, og har rett og slett ikke tillitt til at disse to kan snu den dalende interessen.

Huff

Quote from: eivhelle on August 14, 2013, 21:38:08 PM
. Men det styret kunne og burde ha gjort, var å utsette avgjørelsen. Hvis resten av sesongen går i dass ville det nok vært enklere å få med bank og investorer på å spytte inn nødvendige midler til et trenerskifte.


Dette har jeg svært liten tro på. RBH snakket noe om medalje i 2014 som målsetning, men han var unnvikende iht spørsmålet om dalende p-kortsalg og 9.plass i år. Utover dette er det liten tvil om at RBH klatre seg langt, langt bedre enn tåkefyrsten.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on August 14, 2013, 19:55:07 PM
Ja, er det fortsatt noen som mener det kom noe positivt ut av møtet?


Vi fikk virkelig bevist at de tror folk er ekstremt lettlurte og naive.

Moldestad ble spurt om timingen på forlengelsen, og hvorfor vi ikke ventet til etter sesongen med en evt. forlengelse, slik som det vanligvis gjøres, i alle fall når man ikke gjør det ekstremt bra eller ekstremt dårlig.

Han svarte med motspørsmålet; "Hvorfor skal vi nødvendigvis gjøre det som er vanlig? og lot det henge i luften...

Bruun ble spurt om generell ressursbruk hos oss og i forhold til ressursbruk i andre klubber som gjør det bedre eller like bra som oss, og spesielt sammenlignet med RBK.
På dette refererte han til en artikkel i BT før kampen mot RBK, hvor RBK hadde brukt 38 millioner og vi ...?

Hva var det han svarte videre her, Krøvel eller noen andre?
Det ble stilt et oppfølgingsspørsmål om dette hvorpå han i stedet for å komme opp med tallene han har, igjen refererte til artikkelen i BT, før salen brøt ut i latter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: kaj eskelinen on August 14, 2013, 21:20:02 PM
Direkte pinlig når RBH trekker frem at de ikke går i underskudd som andre klubber, og på spm. Om dette gjelder også om gaver tas bort, så han ned og sa nei.
Makan til amatør, drift går i MINUS!!!   uten gaver fra Mohn taper de penger.


Nja, litt vel enkelt. Det gjør det i de fleste andre klubbene i Norge også.
Som de presiserte; hadde vi ikke fått disse gavene, hadde vi gjerne ikke brukt penger på spillerkjøp, og vi hadde gått i pluss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: eivhelle on August 14, 2013, 21:38:08 PM
Quote from: Henki on August 14, 2013, 21:15:16 PM
Saken om bakgrunnen for pengene fra Trond Mohn fikk ikke den oppmerksomheten den burde fått. Den saken er en viktig test på Branns verdier og et tegn på hvem det er som har den reelle makten i Sportsklubben Brann. At den saken ble skjøvet under teppet av Moldestad og Bruun-Hansen slik den ble i kveld gjorde ikke meg mer overbevist om at de snakker sant i den saken.


Nå fikk vi jo aldri noen skikkelige svar på det. Det var synd for flere av uttalelsene som kom i forbindelsene med saken, spesielt i begynnelsen, kunne tyde på at Trond Mohn hadde hatt en innvirkning på saken som han ikke burde hatt.

Når Brannledelsen ikke var villig til å svare skikkelig på hva som hadde gått for seg i denne delen av prosessen, bidrar det til mer usikkerhet rundt saken. Moldestad og co. burde ha vært langt mer åpen om dette.
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 14, 2013, 19:56:59 PM
Quote from: Markmus on August 14, 2013, 19:55:07 PM
Ja, er det fortsatt noen som mener det kom noe positivt ut av møtet?


Såvidt jeg har fått det med meg kom kritiske røster frem, slik at det ikke fremstår som en aksjon blant anonyme?


Ja, det gjorde de, og salen virket samlet i sin applaus til de kritiske røstene. Det var lite applaus å høste fra de få som ikke var kritiske.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Quote from: kaj eskelinen on August 14, 2013, 21:41:08 PM
Og hva skjer om ikke får en gave???  Legger ned klubben? Ingen budsjett kan bli lagt opp på at en potensiell gave skal avgjøre resultatet.

Budsjett er inntekter minus utgifter planlagt.  Om Brann budsjetter med 10 mill i gaver så er det forsåvidt greit, om ikke er det bedre å være veldig stille, ikke bruke resultat som et argument for sunn drift.


Du blander budsjett og regnskap. Vis gjerne til budsjettet du sikter til i såfall.

dudo

Quote from: SK on August 14, 2013, 21:31:09 PM
Quote from: Markmus on August 14, 2013, 20:53:14 PM
Møtene fører ingen sted hen. Vi får ikke de ansvarlige i klovneveldet ut av Stadion ved møtevirksomhet.

Det eneste som vil fungere er å utsette dem for et så stort psykisk press at de ikke gidder mer. Vi vil tross alt aldri få dem til å innse at de ikke duger i jobben, så da må det handle om å brenne gnisten.


Se på et slikt møte som en del av presset. Nå er det kommet reportasjer med en kritisk vinkling på ledelsen både i BA og BT, i etterkant av dette møtet. Dette må sees på som en del av et større bilde.


Nettopp. Vi har makten til å avsette dem, men vi må samkjøres og drives fremover, og der er positiv mediedekning alfa og omega. Psykisk terror vil virke diametralt motsatt, og er uansett et konsept jeg ikke vil være med på.

Vi trenger sårt en leder. Noen som kan samle motstanden og fronte oss. Hvis ikke smuldrer dette bort igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

paf

Mannen med brillene er nok Pål Andreas Mæland, som er en av personene bak supporterinitiativet i Bergen. (Med mindre det er møteleder Erlend Vågane det siktes til, og det er det vel ikke). Jeg tror nok de fleste er relativt enige om veien videre etter dette møtet. En viktig faktor er at folk melder seg inn i klubben og stiller på neste årsmøte.

Forøvrig synes jeg vi fikk ryddet opp i en del ting, mens de viktigste spørsmålene ble møtt med tåkeprat. Det vi nå vet som vi ikke visste før i dag er at det var betydelig uenighet i styret om beslutningen. Det i seg selv mener jeg burde bety en utsettelse av hele saken, mener jeg. Så blir det interessant å se om noen journalister får tak i Trond Mohn og får ham til å svare på hva han synes om at Brannledelsen mener han løy til BT forrige uke...

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on August 14, 2013, 19:58:11 PM
Quote from: dudo on August 14, 2013, 19:56:59 PM
Quote from: Markmus on August 14, 2013, 19:55:07 PM
Ja, er det fortsatt noen som mener det kom noe positivt ut av møtet?


Såvidt jeg har fått det med meg kom kritiske røster frem, slik at det ikke fremstår som en aksjon blant anonyme?


Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om det kom noe positivt ut av møtet. Fører dette møtet til konkrete handlinger som gjør at Brann får en lysere fremtid?

Nei.


Det gjør det ikke, men det visste vi før møtet. Det dreide seg jo i all hovedsak kun om prosessen rundt ansettelsen, gaven fra Mohn og ikke minst timingen på det hele.

Kontinuitet er et fint ord hvis det går rett vei. Hva hvis vi havner på en 9. plass?
Hvorfor ikke vente til etter sesongen med å se ting an? Jo, fordi Moldestad ikke er supporter av å nødvendigvis gjøre som alle andre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

paf

Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2013, 21:44:59 PM
Hva var det han svarte videre her, Krøvel eller noen andre?
Det ble stilt et oppfølgingsspørsmål om dette hvorpå han i stedet for å komme opp med tallene han har, igjen refererte til artikkelen i BT, før salen brøt ut i latter.

Han sa vel noe om at vi hadde brukt tre millioner. Da trakk noen frem at Badji alene nok var noe dyrere enn det. Salen lo og klappet seg på lårene. Den Roald, den Roald. :-)

1908

Syns nesten dette møte forverret stemmningen mellom supportere og styret... Måten de 2 svarte på osv viser bare at vi ikke har en dritt å si...

Klaus_Brann

Quote from: nero on August 14, 2013, 20:21:38 PM
Han stilte i hvert fall de rette spørsmålene: Hva slags sportslige argumenter er det egentlig for forlegningen? Hva de mener den sportslige fremgangen består i, hvor det ble av den lovede evalueringsprosessen etc.


Og svarene var de Moldestad kom med i starten av møtet;

Realitetene. 4-6. plasser, en tapt cupfinale og en tapt semifinale.
Noe mer konkret enn det klarte han ikke være, selv på oppfordring.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Zolkan

August 14, 2013, 21:58:22 PM #221 Last Edit: August 14, 2013, 21:59:54 PM by Zolkan
Var det bare Moldestad fra styret som sa noe? Man skulle gjerne prøvd å henvende seg direkte til resten av styret..

paf

Quote from: Zolkan on August 14, 2013, 21:58:22 PM
Var det bare Moldestad fra styret som sa noe?

Ja. Fra media ble det hevdet at ingen av dem ville uttale seg, men henviste til Moldestad. Umiddelbart virker det som en fornuftig holdning, selv om mange av dem nok brant etter å uttale seg på forskjellige områder...

Klaus_Brann

Quote from: nero on August 14, 2013, 21:35:43 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2013, 21:31:42 PM
Quote from: nero on August 14, 2013, 19:01:51 PM
KONGE han med briller!!


Hvem av dem?



Var det flere? Jeg tenkte på han med skinheadfrisyre og blå (?) skjorte som sto ganske nær kamera. Gode spørsmål og småsarkastiske svar til Tåkefyrstens hersketeknikker og tungetale.


Ja, det var vel tre av dem, alle med bra spørsmål og kommentarer, men de ble kanskje ikke filmet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

Quote from: paf on August 14, 2013, 21:55:28 PM
Han sa vel noe om at vi hadde brukt tre millioner. Da trakk noen frem at Badji alene nok var noe dyrere enn det. Salen lo og klappet seg på lårene. Den Roald, den Roald. :-)

Var det ikke Mohn som betalte for Badji. Ikke sikkert at det har gått mer enn 3 mill fra Branns konto.

Uansett blir sammenligningen litt "billig". Både Brann og RBK har solgt spillere i tillegg til at de har kjøpt spillere. Har du fått inn penger på salg kan du også bruke penger til å erstatte de som er borte. Det betyr ikke nødvendigvis at du har fått så mye sterkere lag.

Henki

Quote from: paf on August 14, 2013, 21:52:36 PM
Forøvrig synes jeg vi fikk ryddet opp i en del ting, mens de viktigste spørsmålene ble møtt med tåkeprat. Det vi nå vet som vi ikke visste før i dag er at det var betydelig uenighet i styret om beslutningen. Det i seg selv mener jeg burde bety en utsettelse av hele saken, mener jeg. Så blir det interessant å se om noen journalister får tak i Trond Mohn og får ham til å svare på hva han synes om at Brannledelsen mener han løy til BT forrige uke...


Noen ting fikk vi svaret på. Det var greit å få bekreftet at splittelsen i styret var stor i denne saken.
Men på fleste av de andre store spørsmålene fikk vi svaret på. Hvilke sportslige argumenter som lå til grunn for å fornye med Skarsfjord og hvilken rolle Trond Mohn har hatt i prosessen fikk vi ikke svar på.
Ballen skal fremover!

Torvanger

Tommelen opp i det franske for Flarberg, Osland og de andre som bidro på en utmerket måte. Dere redder klubben vår!

krøvel vellevold

Quote from: monzilla on August 14, 2013, 21:29:14 PM
Quote from: kaj eskelinen on August 14, 2013, 21:20:02 PM
Direkte pinlig når RBH trekker frem at de ikke går i underskudd som andre klubber, og på spm. Om dette gjelder også om gaver tas bort, så han ned og sa nei.
Makan til amatør, drift går i MINUS!!!   uten gaver fra Mohn taper de penger.




Tar man vekk andre inntekter går man også i minus. Dette er tåpelig kritikk. Når folk begynner å snakke om at det er for mye fokus på kostnader håper jeg dypt og inderlig at supporterne aldri får mer makt i klubben enn det de har i dag.




Brann har for mye fokus på å kutte kostnadene og for lite på å øke inntektene. Det siste klarer man først og fremst ved å levere gode sportslige resultater og god fotball.
Legg ned hele klubben!

Ojo

Han i midten med Brann-genseren, som stilte det aller første spørsmålet, er det en her på forumet? Mange gode spørsmål.


viks

August 14, 2013, 22:28:05 PM #229 Last Edit: August 14, 2013, 22:30:02 PM by viks
Visste ikke at vi blant supporterne hadde en enda større tåkefyrste enn selveste Moldestad.

Supportere som møter opp med selvskreven manus, og bruker 20 minutt på å lese dette som inneholdt 3 spørsmål - som jeg ikke er sikker på om han selv skjønte engang bidrar jo ikke akkurat til å belyse noe som helst.

Når i tillegg den samme supporteren gang på gang ber om replikker, og på denne måten bidrar til total avsporing av enhver diskusjon er det bare trist. Moldestad fremsto jo nesten klokkeklar i forhold.

Dette var mitt første møte av denne typen, og jeg må si det var en enorm skuffelse. Enkeltpersoner blant supporterne skal ikke bruke slike møter som en personlig talerstol for egen (virkelighetsfjerne) verdensbilde.

Utover dette var det mye bra spørsmål fra de øvrige supporterne, og lite konkrete svar fra Brannledelsen. Hadde bare de som evnet og stille klare spørsmål fått mer taletid, kunne man kanskje klart og presse fram noe konstruktivt. Dessverre bidro en enkelt supporter uten antenner til at så ikke skjedde. Trist.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Henki

Quote from: viks on August 14, 2013, 22:28:05 PM
Visste ikke at vi blant supporterne hadde en enda større tåkefyrste enn selveste Moldestad.

Supportere som møter opp med selvskreven manus, og bruker 20 minutt på å lese dette som inneholdt 3 spørsmål - som jeg ikke er sikker på om han selv skjønte engang bidrar jo ikke akkurat til å belyse noe som helst.

Når i tillegg den samme supporteren gang på gang ber om replikker, og på denne måten bidrar til total avsporing av enhver diskusjon er det bare trist. Moldestad fremsto jo nesten klokkeklar i forhold.

Dette var mitt første møte av denne typen, og jeg må si det var en enorm skuffelse. Enkeltpersoner blant supporterne skal ikke bruke slike møter som en personlig talerstol for egen (virkelighetsfjerne) verdensbilde.

Utover dette var det mye bra spørsmål fra de øvrige supporterne, og lite konkrete svar fra Brannledelsen. Hadde bare de som evnet og stille klare spørsmål fått mer taletid, kunne man kanskje klart og presse fram noe konstruktivt. Dessverre bidro en enkelt supporter uten antenner til at så ikke skjedde. Trist.



Alle kan bli nervøs. Dette er uansett ikke rette stedet å kritisere dem som stilte spørsmå. Det var mange av oss som stilte spørsmål i dag som på effektivt vis ble gjemt vekk i tåken til Moldestad. Det synes jeg er verre enn at det kanskje stokket seg litt for noen når de skulle snakke.
Ballen skal fremover!

viks

Poenget er jo at mannen tok ordet og ba om replikker når andre hadde stilt fornuftige spørsmål. Når han fikk ordet, var det eneste han evnet og sikre at debatten sporet av - og bidro på denne måten til å gjøre Moldestads tåkelegging enda enklere.

Hadde han latt vær, og overlatt disse replikkene til andre som evner å stille folk litt til veggs er jeg overbevist om at møtet hadde vært mer konstruktivt.

Når supportere selv hjelper Moldestad med å spore av, er toget på ville veier...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

SK

Quote from: eivhelle on August 14, 2013, 22:05:12 PM
Quote from: paf on August 14, 2013, 21:55:28 PM
Han sa vel noe om at vi hadde brukt tre millioner. Da trakk noen frem at Badji alene nok var noe dyrere enn det. Salen lo og klappet seg på lårene. Den Roald, den Roald. :-)

Var det ikke Mohn som betalte for Badji. Ikke sikkert at det har gått mer enn 3 mill fra Branns konto.


Nå var dette en sammenligning på hvor mye hver klubb hadde brukt - altså en direkte sammenligning av ressursbruk klubber imellom, og resultatene ut fra det. Da er det ikke hvor pengene kommer fra som er det sentrale. Ellers kan man jo si at gullaget i 2007 var kjempebillig - da det ikke var klubben som kjøpte en stor del av de dyreste spillerne.

Corran

Sitat: Trond Mohn sin holdning var kjent for styret. Han la ikke skjul på at han hadde tiltro til kontinuitet på ledersiden og ønsket å se RS fortsette i stillingen som hovedtrener også etter 2014. Styret var gjort kjent med at TM kunne avstå fra fremtidig støtte dersom RS ikke fikk forlenget kontrakt. På eksplisitt spørsmål i styremøtet (6/8) om det var koblet løfte om pengegave til en eventuell beslutning, da dette ville være uakseptabelt, ble det benektet.

Dette over sto på siden til Brann som det ble linket til tidligere i denne tråden Og jo mer jeg lar den synke inn jo mer irritert blir jeg.
For det første så kan måten det er skrevet på tyde på at Mohn var på dette styremøtet Eller at noen legger fram Mohn sitt syn før det skal tas en avgjørelse. Og styret får beskjed om at pengestøtte kan frafalle i fremtiden.
Videre kan det se ut som om enkelte styremedlemmer har spurt om pengegaven er koblet til beslutning og dette blir benektet. Mao den som legger det fram for styret sier først at pengegaver fra Mohn kan vi miste om vi ikke signerer RS og så at det ikke er kobling.
Mohn sjøl har jo innrømmet at det var kobling så da er det jo noen som løyet til styret? Dette er jo meget alvorlig og grunn til oppsigelse for daglig leder om det er ham som har redegjort for styre og grunn til å miste sitt verv om det er styrets leder som har gjort det

Hvordan dette videre skulle blitt behandlet er jeg ikke sikker på da min erfaring til styrer er i mye mindre foretak en Brann. Men at enten styremedlemmer, kontrollkomite eller generalforsamling bør gjøre noe for å avsløre hva som faktisk er hendt er hevet over enhver tvil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

1908

August 14, 2013, 22:54:05 PM #234 Last Edit: August 14, 2013, 22:56:54 PM by 1908
...

Nixon

Jeg syns kveldens møte var veldig oppklarende.

At Mohn sine penger var et viktig moment i forlengingen ble bekreftet, selv vi ikke ble overbevist om at dette bare var et bakteppe og ikke en utløsende faktor. Men det som var mest oppklarende var at ledelsen og styret også har en sportslig tro på Skarsfjord. At det ikke bare er Mohn sine penger de vil ha, men at Skarsfjord etter deres oppfatning er mannen som skal gjøre Brann til et stabilt topplag med start neste år. Her syns jeg RBH og Moldestad svarte på en troverdig måte. Dette tror de på.

Og det er bra. For da blir jeg styrket i troen på at de ikke er de rette personene til å lede Brann i årene fremover. Så jeg takker for oppklaringen og setter av en kveld i februar neste år...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Markmus

Quote from: dudo on August 14, 2013, 21:50:55 PM
Quote from: SK on August 14, 2013, 21:31:09 PM
Quote from: Markmus on August 14, 2013, 20:53:14 PM
Møtene fører ingen sted hen. Vi får ikke de ansvarlige i klovneveldet ut av Stadion ved møtevirksomhet.

Det eneste som vil fungere er å utsette dem for et så stort psykisk press at de ikke gidder mer. Vi vil tross alt aldri få dem til å innse at de ikke duger i jobben, så da må det handle om å brenne gnisten.


Se på et slikt møte som en del av presset. Nå er det kommet reportasjer med en kritisk vinkling på ledelsen både i BA og BT, i etterkant av dette møtet. Dette må sees på som en del av et større bilde.


Nettopp. Vi har makten til å avsette dem, men vi må samkjøres og drives fremover, og der er positiv mediedekning alfa og omega. Psykisk terror vil virke diametralt motsatt, og er uansett et konsept jeg ikke vil være med på.

Vi trenger sårt en leder. Noen som kan samle motstanden og fronte oss. Hvis ikke smuldrer dette bort igjen.


Que? Jeg trodde du var FOR protestropene på fredag? Det er jo det jeg snakker om. Det var et realt ballespark på Bruun-Hanssen og fortsetter det slik, så slites han ut av det.
Ka du ve?

krakra

Syns dette supportermøteboikott-pratet er barnslig.
Ellers har BT en overskrift i dagens avis som sterkt antyder st Moldestad gir ser som styreleder  etter neste årsmøte. Har ikkke lest saken

Gulløl

August 14, 2013, 23:35:10 PM #238 Last Edit: August 14, 2013, 23:40:38 PM by Gulløl
Tåkefyrsten har forstått at han blir kastet på årsmøtet og velger å komme i forkant ved å si han trekker seg. Litt smart er han ;). Så da er det bare å begynne å lansere en ny kandidat, en som klarer å vurdere om RBH og RS gjør jobben sin godt nok og som er tøff nok til å kjøre gjennom nødvendige endringer. Dette var veldig positivt, tåkefyrsten har forstått at han ikke duger.

Overskrift på forsiden av BT i dag torsdag:


Stor overskrift på sportsidene:
Derfor slutter han som styreleder etter årsmøtet

Mindre overskrift på sportsidene:
- Møtet var bare svada
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Petter Puddefjord

Amatørklubb! Klubben er dypt splittet så lenge den trioen får holde på. To tap på rad i bortekampene nå... Helvete er løs mot Sogndal!

krakra

Da er det bare å skrinlegge alle ideer om et ekstraordinært møte og heller jobbe inn mot en skikkelig løsning på det ordinære årsmøtet

kabelmann

Hvis nå bare tåkefyrsten kunne tatt med seg faxfyrsten ut døren så hadde dette så smått begynt å ligne på noe. Eller tar vi en sånn gi sparken oppover i systemet-greie? RBH som styreleder og Skarsfjord som daglig leder.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: krakra on August 14, 2013, 23:39:23 PM
Da er det bare å skrinlegge alle ideer om et ekstraordinært møte og heller jobbe inn mot en skikkelig løsning på det ordinære årsmøtet


Ja, noe annet blir bare tull nå.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

August 14, 2013, 23:46:04 PM #243 Last Edit: August 14, 2013, 23:56:43 PM by Gulløl
Skal ikke forundre meg at det var tåkefyrstens dobbeltstemme som var avgjørende for at Skarsfjord fikk forlenget kontrakten med knapt flertall. For uenighet innad i styret om forlengelsen var det, det kom tydelig frem i dag. Med en ny styreleder som ikke er så Skarsfjord vennlig så er det første skrittet tatt for å skifte ut treneren. Men lite gunstig om trenerskiftet må vente til ukene før seriestart, burde skjedd nå i høst for at en ny trener skal kunne planlegge en skikkelig 2014 sesong. Det er fristende å håpe på mye tap fremover slik at Skarsfjord ser fornuften selv og trekker seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

KEO

Har sett møte nå i opptak, å må nesten si at jeg er glad jeg ikke var tilstede.
Makan til svada er det lenge siden jeg har hørt. I bunn å grunn så sier Moldestad at Skarsfjord er en grei gutt og vi i styret (flertallet i hvert fall ) synest også han er flink når vi skal spare penger.
Men at publikum og supportere synest resultatene og det sportslige går nedover så er det ikke så farlig for styre så lenge de går i null med gaver fra sponsorer. Kommer til å bli jævlig dyrt for Mohn i de neste årene når han må dekke inn tapt publikums inntekt. Tåkefyrsten innså nok etter møte at de ikke har troverdighet og at protestene ikke legger seg med det første, så han gjør nok det som er det enkleste å ikke stille til valg igjen.
Skulle likt å ha vært på ett styre møte med denne karen, for etter at han har lagt frem en sak så sitter vel hele styre gruppen å ikke skjønner dritten av hva han har lagt frem så de stemmer vel bare ok:-)
En ting er nå sikkert, vi begynner å ligne gamle Brann nå og det er jo litt positivt det også:-)
Nu kør vi!

dudo

Quote from: Markmus on August 14, 2013, 23:00:28 PM
Quote from: dudo on August 14, 2013, 21:50:55 PM
Quote from: SK on August 14, 2013, 21:31:09 PM
Quote from: Markmus on August 14, 2013, 20:53:14 PM
Møtene fører ingen sted hen. Vi får ikke de ansvarlige i klovneveldet ut av Stadion ved møtevirksomhet.

Det eneste som vil fungere er å utsette dem for et så stort psykisk press at de ikke gidder mer. Vi vil tross alt aldri få dem til å innse at de ikke duger i jobben, så da må det handle om å brenne gnisten.


Se på et slikt møte som en del av presset. Nå er det kommet reportasjer med en kritisk vinkling på ledelsen både i BA og BT, i etterkant av dette møtet. Dette må sees på som en del av et større bilde.


Nettopp. Vi har makten til å avsette dem, men vi må samkjøres og drives fremover, og der er positiv mediedekning alfa og omega. Psykisk terror vil virke diametralt motsatt, og er uansett et konsept jeg ikke vil være med på.

Vi trenger sårt en leder. Noen som kan samle motstanden og fronte oss. Hvis ikke smuldrer dette bort igjen.


Que? Jeg trodde du var FOR protestropene på fredag? Det er jo det jeg snakker om. Det var et realt ballespark på Bruun-Hanssen og fortsetter det slik, så slites han ut av det.


Det var jeg i aller høyeste grad. Det er bra med en eksplosjon, et startskudd. Men så må man ikke gå seg vill i blodtåken. Nå må man tørke fråden fra kjeften og tenke strategisk.

Se på dagens møte som et PR-stunt FOR de gode krefter. En mye mer fruktbar vinkling. Nå kan vi ikke lengre avskrives som anonyme forumister og små bloggere med store penner. Det ville vi blitt med boikott.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: KEO on August 15, 2013, 00:14:11 AM
Har sett møte nå i opptak, å må nesten si at jeg er glad jeg ikke var tilstede.
Makan til svada er det lenge siden jeg har hørt. I bunn å grunn så sier Moldestad at Skarsfjord er en grei gutt og vi i styret (flertallet i hvert fall ) synest også han er flink når vi skal spare penger.
Men at publikum og supportere synest resultatene og det sportslige går nedover så er det ikke så farlig for styre så lenge de går i null med gaver fra sponsorer. Kommer til å bli jævlig dyrt for Mohn i de neste årene når han må dekke inn tapt publikums inntekt. Tåkefyrsten innså nok etter møte at de ikke har troverdighet og at protestene ikke legger seg med det første, så han gjør nok det som er det enkleste å ikke stille til valg igjen.
Skulle likt å ha vært på ett styre møte med denne karen, for etter at han har lagt frem en sak så sitter vel hele styre gruppen å ikke skjønner dritten av hva han har lagt frem så de stemmer vel bare ok:-)
En ting er nå sikkert, vi begynner å ligne gamle Brann nå og det er jo litt positivt det også:-)


Hvor kan man se møtet i opptak?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jepphepp

- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

Xminator

Trenger ikke ekstraordinær generalforsamling for styrets del
MEN! Det trengs en ekstraordinær generalforsamling om kunstgress. Ble det sagt noe om denne saken er utsatt til vinteren eller om Styre og RBH ikke har lært noe som helst om ninja-beslutninger?

Go Up