• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2014

Started by Torvanger, August 08, 2013, 14:17:04 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

http://www.dagbladet.no/2014/03/25/sport/tippeligaen/fotball/odd/lillestrom/32462954/

Nok en gang. Både Odd og LSK opplever massiv publikumsøkning etter at prisene på ''sesongkort'' (det heter visst det østpå) er satt ned. Dette funker og i andre land, men i Bergen gjelder vel helt andre mekanismer enn alle andre steder på planeten Tellus?

Barmen sa i går at supporterne er klart viktigst, og indikerte at pri en er å fylle stadion, skal bli spennende å se om en endrer synet på billettpriser.

Klaus_Brann

Dette skriver Brann på facebook;

'Vi kommer med status for partoutkort-salget til Brann i løpet av uken før første hjemmekamp i Tippeligaen.'
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2014, 16:56:42 PM
Dette skriver Brann på facebook;

'Vi kommer med status for partoutkort-salget til Brann i løpet av uken før første hjemmekamp i Tippeligaen.'


De håper vel på seier i kveld og at salget skal ta av i neste uke slik at en ser 7 tallet før det presenteres. Tror det mangler noen hundre på det enda.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Klart de gjør det, og det er kanskje ikke så dumt med tanke på at det å presentere flest mulig solgte partoutkort sprer større optimisme.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Algerøy blir ikke overarbeidet i dag og telefonen gløder nok ikke. Det er bare å krype til korset og presentere salgstallet på partoutkort selv om det er dårligere en i fjor en uke før Stadionåpning. Tipper det ligger mellom 6500 og 6700.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

hva må vi ha med for å få hentet ut det nye partoutkortet?
"og der snubler Sæternes igjen"

huleste


Northside

Partoutkortet må hentes innen lørdag:
http://www.brann.no/latest-news/article/caw88cq29w2s1dl87k3hcmv1q/title/partoutkortene-ma-hentes-senest-lordag

Hvor teit er ikke det då? Hvorfor kan ikke folk hente det på Stadion søndagen når man uansett skal på Stadion den dagen?

roaldinho

Leste et sted sammenligning mellom sesongkort i Tysk Bundesliga og Engelsk Premier League. Ufattelige forskjeller, men så er jo det en gang sånn at det er enorm interesse for Premier League og de får solgt veldig mye uansett.

Det lagene i Bundesliga har gjort siste sesongene er veldig beundringsverdig, da de har satt ned prisene vesentlig og tribunene fylles opp. Flere lag spiller svært underholdende fotball, det scores mange mål og de har utvilsomt det beste laget i verden, Bayern Munchen. Samtidig er det flere andre lag som hever seg som Leverkusen, Dortmund og Schalke.

Denne er fra juni 2003, men er vel ikke store forandringene til nå tipper jeg:

http://supportersnotcustomers.com/2013/06/25/the-premier-league-vs-the-bundesliga-the-facts/

Man ser at det billigste sesongkortet i Premier League er dyrere enn det dyreste i Bundesliga, men som nevnt, Premier League er populært og det selger. I motsetning til Tippeligaen som absolutt burde følge Bundesliga sin ordning for å få folk tilbake på tribunene.

Det som er interessant er at verdens beste klubblag, Bayern Munchen, har prisen for sesongkort på 80 euro, noe som absolutt er fantastisk. De spiller fantastisk fotball og utklasser det ene laget etter det andre, så man kan trygt si man får valuta for pengene. Også kommer Brann med sine priser og det man leverer på banen, og da må man bare le. Ikke bare Brann altså, er jo omtrent tragedie over hele linjen.

Arsenal er dyrest i Premier League med 985 pund, det er jo svimlende. Schalke har altså dyrest pris for sesonkort, men det er under 200 euro, noe som absolutt er glimrende.

Dette er jo noe blant annet Brann bør se på, de må da forstå at pris er vesentlig for at folk ikke kommer på kamp.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Quote from: huleste on April 01, 2014, 10:47:36 AM
ID


Sikkert greit med ID for sikkerhets skyld, men jeg trengte ikke vise selv om jeg aldri hadde sett mannen før.
Tren på langskudd

Hansi_95

Da er partoutkort i boks etter mye om og men!

Tok "bare" et kvarter for å få det i boks. Deres billettsystem virkelig ufattelig tafatt, som er avhengig av at Java fungerer som det skal. Hun i kassen måtte prøve gjentatte ganger for å få det til å virke, og køen ble lengre (ja det var kø i brannbutikken ved 12-tida!).

I tillegg fant jeg ut at alle enkeltbilletter må registreres på navn, som er nytt fra i år. Hvorfor gjøre det mer tungvindt enn det allerede er?

Gulløl

Hvor langt opp på 300 tallet viser nummeret for dere som har kjøpt på Store Stå siste uken ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Northside on April 01, 2014, 11:30:59 AM
Partoutkortet må hentes innen lørdag:
http://www.brann.no/latest-news/article/caw88cq29w2s1dl87k3hcmv1q/title/partoutkortene-ma-hentes-senest-lordag

Hvor teit er ikke det då? Hvorfor kan ikke folk hente det på Stadion søndagen når man uansett skal på Stadion den dagen?


Akkurat. Jeg mener jo at Brann kunne koste på seg å sende det til de som faktisk blar opp for partoutkortet, eller i det minste levere det ut på stadion den siste uka før første hjemmekamp og på kampdagen.
Jeg hadde til og med betalt Brann for å sende meg det. Nå må jeg allikevell bruke penger på parkering/bomring eller bybanen for å dra ned for å hente det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tempo2

Skulle tro det var en aprilspøk !! Fikk tidligere kortet i posten. Er ikkje blitt vidare motivert for å gå til innkjøp no.  Var heller ikkje nokke sjakktrekk å komme med den puben for bare dei som sitter på sparebanken vest tribuna. Måtte plutselig tenke meg ekstra nøye om, når eg hadde tenkt å kjøpe partoutkort på Frydenbø A eller fri seating. Plutselig kommer det folk på besøk og kor skal dei sitte før kampen da !? Men det er vel bare et luksusproblem kanskje  ::)

Spelaren

Nytt av året, og grunnen til at man må ned på Stadion, er at selveste Roald Bruun-Hanssen leverer ut partoutkort og klem til alle.
Gå av.

Hansi_95

Quote from: Gulløl on April 01, 2014, 14:45:46 PM
Hvor langt opp på 300 tallet viser nummeret for dere som har kjøpt på Store Stå siste uken ?


Jeg kjøpte idag, hvilket tall mener du?

huleste

Hentet partoutkortet mitt i dag. Kjøpte til ståfeltet, men ser nå at det står felt-c på kortet. Er det samme? Eller må jeg ned igjen for å ordne opp?

mortenaa

Quote from: huleste on April 01, 2014, 21:49:48 PM
Hentet partoutkortet mitt i dag. Kjøpte til ståfeltet, men ser nå at det står felt-c på kortet. Er det samme? Eller må jeg ned igjen for å ordne opp?


På mitt står det Felt: FB-S
og Rad: fri, Sete: Fri.


Gulløl

Quote from: Hansi_95 on April 01, 2014, 19:19:58 PM
Quote from: Gulløl on April 01, 2014, 14:45:46 PM
Hvor langt opp på 300 tallet viser nummeret for dere som har kjøpt på Store Stå siste uken ?


Jeg kjøpte idag, hvilket tall mener du?


Tenkte på at det var en som nevnte her på tråden for et par uker siden at det kom opp en beskjed om at han hadde "seat 329" og at det kanskje var et stigende nummer etter hvert som det ble solgt nye plasser på Store Stå. Men ikke sikkert det stemmer siden det var en som på Ståtribunetråden i dag som nevnte at salget var rett under 300 partoutkort.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Quote from: huleste on April 01, 2014, 21:49:48 PM
Hentet partoutkortet mitt i dag. Kjøpte til ståfeltet, men ser nå at det står felt-c på kortet. Er det samme? Eller må jeg ned igjen for å ordne opp?


Ta gjerne en telefon til Brann for å høre hva du må gjøre for å få det riktig.  (55 59 85 00) Mortenaa sitt innlegg er det som skal stå på kortet.

Send gjerne en mail til styret @ bataljonen.no med navnet ditt, slik at vi kan få sjekket om du står på listen over de som har partoutkort  på "våre" felt.
Nettsideansvarlig

Xminator

Quote from: Northside on April 01, 2014, 11:30:59 AM
Partoutkortet må hentes innen lørdag:
http://www.brann.no/latest-news/article/caw88cq29w2s1dl87k3hcmv1q/title/partoutkortene-ma-hentes-senest-lordag

Hvor teit er ikke det då? Hvorfor kan ikke folk hente det på Stadion søndagen når man uansett skal på Stadion den dagen?


Sikkert fordi alle da vil hente 5 minutter før kampen og blir pissesur når det er en kilometer kø. Fikk foresten mine i posten i år, så noen har faktisk tenkt på Stadion i år.

huleste

Quote from: stig on April 02, 2014, 10:36:09 AM
Quote from: huleste on April 01, 2014, 21:49:48 PM
Hentet partoutkortet mitt i dag. Kjøpte til ståfeltet, men ser nå at det står felt-c på kortet. Er det samme? Eller må jeg ned igjen for å ordne opp?


Ta gjerne en telefon til Brann for å høre hva du må gjøre for å få det riktig.  (55 59 85 00) Mortenaa sitt innlegg er det som skal stå på kortet.

Send gjerne en mail til styret @ bataljonen.no med navnet ditt, slik at vi kan få sjekket om du står på listen over de som har partoutkort  på "våre" felt.


Takk! Men fikk ordnet det på Brann-butikken tidligere i dag. God kundeservice!

Gulløl

April 02, 2014, 12:19:47 PM #472 Last Edit: April 02, 2014, 12:21:18 PM by Gulløl
Er vel ikke usannsynlig at de sender ut restbeholdning av bestilte partoutkort noen dager før Stabæk kampen, selv om det ikke er offisielt. Brann sparer seg for mye styr da med mange misfornøyde telefoner fra folk og kjefting i billettluken på søndag fra folk som trodde kortet ble sendt i posten. Er nok en del som ikke holder seg så godt oppdatert på brann.no, slik er det bare.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Quote from: Lasaron on April 01, 2014, 11:37:19 AM
Quote from: huleste on April 01, 2014, 10:47:36 AM
ID


Sikkert greit med ID for sikkerhets skyld, men jeg trengte ikke vise selv om jeg aldri hadde sett mannen før.


var bare å oppgi navnet sitt. ingen id-sjekk
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Virker litt slapt om ikke alle må vise ID. Så nå kan jeg i teorien hente partoutkortet til "naboen fra helvete" og kjøre det i makuleringsmaskinen på pur faen ?  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Gulløl

Uffda, trodde det det skulle være noen hundre mer. Men slik er det, null drahjelp med prestasjoner på banen siste ukene. Selv om Brann begynner å vinne en god del de neste ukene vil de ha mer en nok med å passere 7000 grensen. Målsetningen på 8000 partoutkort kan de bare glemme. Kanskje de allerede begynner å angre på at de ikke investerte mer i stallen i vinter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Tja, snart har vi jo 10 000 medlemmer, og de vil jo kjøpe partoutkort og da blir jo alt bra...
Lions led by donkeys.

Belfort

Dette var dårlig, men det er et klart signal fra Bergens befolkning at de finner seg ikke i mer tull nå. Brann har latt publikum gå for lut og kaldt vann i årevis nå. Inkompetente udugelige ledere har i alt for stor grad fått ødelegge klubben. Selv en kapasitet som Norling kan ikke bremse dette.

Ricky

Kjøpte to partoutkort nå etter fire måneders betenkningstid.

Så at Brann hadde klistret opp et bilde av Kristoffer Helgerud på nettsidene sine, og å hetse dommeren blir jo aldri helt det samme fra sofakroken.

krøvel vellevold

Salgstallene hadde vært enda dårligere med Skars som trener i hvert fall. Men for veldig mange er ikke en ny trener i seg selv nok til å kjøpe p-kort. De vil se at den nye treneren får resultater og god fotball i praksis, før de kommer ned fra gjerdet. Det kan godt være at Norling-effekten på p-kort ikke kommer før neste år. Men det betinger jo at vi presterer bra til høsten.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Så det du sier er at Norling-effekten på partoutkortene avhenger av Norling-effekt på laget? Det blir mye som hviler på Norling nå...

tsrqpo

Det er vel litt slik det er å være trener

Huff

6000 solgte? Fortsetter dette går vi på en kjempesmell rent økonomisk med tanke på det håpløse publikumsbudsjettet. Dersom vi eksempelvis snitter på 10.000, noe jeg anser som realistisk, skulle vel dette bety et antall på totalt 45.000 færre tilskuere enn budsjettert over en hel sesong, hva er dette i tapte inntekter, rundt 9.mill?

Forøvrig hentet jeg omsider partoutkortet mitt i denne Brann-butikken i går. Skuffelsen var stor da jeg ikke kunne se en eneste pakke med ostepop i hele butikken.

Spelaren

Og med tapte publikumsinntekter blir det ingen penger til forsterkninger, som igjen fører til dårligere spill med påfølgende publikumsnedgang.  ;)
Gå av.

Corleone

6100 p.kort, og budsjett på 13500....
Har styret snakket med billettavdelingen, før de satt opp budsjettet?

Om vi ikke bedrer oss kraftig på banen, er jeg redd det blir flere kamper med under 10000 betalende tilskuere.

Spelaren

Rosenborg 7400 (7291)
Viking 6500 (6700)
Molde 6400 (7100)
Aalesund 6000 (6000)

Fjoråret i parantes, tallene er frå 27. mars så Aafk kan jo for den saks skyld ha passert oss.
Det er pinlig, pinlig, pinlig - og skremmende mtp 13 500 budsjetterte tilskuere og nullbudsjett. Det kommer aldri i verden til å fungere, med mindre me plutselig skulle slumpe til å selge en spiller til en forvirret klubb nede på kontinentet. I tillegg må nok plasseringen vår gi noe bonuskroner.
Gå av.

Nixon

Helt enig at dette var svakt. Jeg hadde ærlig talt trodd at Norling-effekten skulle virke utover å holde det på noenlunde status quo. Men det skal altså mer til å for å bedre tilliten og interessen for Bergens stolthet. Skaden er større enn jeg trodde.

Dersom laget begynner prestere er det ikke noen katastrofe. Men dersom vi fortsetter som mot Sarpsborg må sannsynligvis klubben begynne å tenke sparing i stedet for sportslig satsing.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

tsrqpo

Hadde og trudd på høyere salgstall.

Jeg er glad vi har Barmen som styreleder i disse tider, han har nok en noe mer aggresiv politikk, mtp å satse litt for å øke omsetning, ikke spare for å kutte kostnader. Det kan selvfølgelig slå begge veier, økonomisk, men det er mye artigere

Lasaron

Lurer på i hvor stor grad RBH tar inn over seg denne nedgangen, tross Norling-effekten. Om han innser hvor enormt stor skade klubben har påført seg selv de siste årene, og hans rolle i det.
Tren på langskudd

Gulløl

April 03, 2014, 10:07:27 AM #490 Last Edit: April 03, 2014, 10:12:33 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Hadde ikke LSK senket prisene kraftig?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

April 03, 2014, 10:43:11 AM #492 Last Edit: April 03, 2014, 11:04:00 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Kagain on April 03, 2014, 06:34:26 AM
Så det du sier er at Norling-effekten på partoutkortene avhenger av Norling-effekt på laget? Det blir mye som hviler på Norling nå...


Noen lar seg vel lokke av ny trener i seg selv - fordi de er sikre på at det vil bety bedre resultater og bedre spill , mens andre sitter på gjerdet og venter på at laget faktisk presterer og spiller god fotball i praksis. Den førstnevnte gruppen har gjort salget bedre enn det ville vært med Skars. Den sistnevnte gruppen har enda ikke kjøpt p-kort, fordi vi ennå ikke har prestert under Norling.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Det er skuffende at Norling-effekten er såpass lav. Den entusiasmen han har generert er tilsynelatende "kun" hos den harde kjerne som uansett går på kamp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on April 03, 2014, 11:20:31 AM
Det er skuffende at Norling-effekten er såpass lav. Den entusiasmen han har generert er tilsynelatende "kun" hos den harde kjerne som uansett går på kamp.


Den virkelige Norling-effekten kommer nok når folk ser resultatene og spillet komme. Foreløbig er vi ikke der. Forenklet begrenser den seg nå til dem som truet med å ikke fornye hvis Skars fortsatte.

Har inntrykk av at sesongkortsalget har pågått i tre faser:

1) Fornyelsen før Skars trakk seg: Lå langt bak fjoråret.
2) Fornyelsen etter Norling kom: Tok igjen fjoråret.
3) Nysalget som ikke åpnet før de svake treningskampene var godt igang: Tapt litt terreng til fjoråret.


Brann har antagelig tapt masse på å ikke ha det åpent for nysalg i desember da det var litt Norling-feber.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 03, 2014, 11:47:13 AMBrann har antagelig tapt masse på å ikke ha det åpent for nysalg i desember da det var litt Norling-feber.


Ja, Brann har i mange år i billettsammenheng hatt en uforståelig aversjon mot å smi mens jernet er varmt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Skal det ikke komme et revidert budsjett? Der kan man jo justere ned tilskuerprognosene noe.
Tren på langskudd

nero

Lions led by donkeys.

Northside

Er vel ikke så fryktelig amatørmessig når det ligger en økonomisk garanti fra ekstern part som dekker det eventuelle tapet dersom 13 000 i snitt ikke blir oppnådd?

10 000 medlemmer er det ikke budsjettert med, så det klarer nok klubben å leve med.

Jeg mener derimot Brann kunne gjort en mye bedre jobb angående salg av partoutkort. Det er rett og slett for rotete.

Go Up