• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Lillestrøm fredag 9. august kl 19.00

Started by Nixon, August 05, 2013, 12:09:03 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

August 05, 2013, 12:09:03 PM Last Edit: August 05, 2013, 12:51:43 PM by Nixon
Vi kan vel like godt få det ut først som sist: Helstad, PVM eller Mjelde kommer til å skåre mot Brann på fredag. En av de eller kanskje alle tre. Sånn er det bare!

Hva laget angår sier mye seg selv. Spesielt bakover.

Polakken
Sævarsson - Wangberg - Gjesdal - Demir.

Fremover er det mer usikkert. Skal Brann fortsette med tre sentralt på midten? Det er vel ingen grunn til det, men Skarsfjord har sikkert sett såpass mye positivt i de to siste kampene at han er troendes til det.

I så fall kan blir det sannsynligvis dette laget:

Askar - Badji - Soko - Haugen - Huseklepp
Pusic
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

August 05, 2013, 13:42:23 PM #1 Last Edit: August 05, 2013, 13:52:01 PM by Gulløl
Håper dette blir laget i 4-4-2:

                      Piotr
Sævarsson - Wangberg - Gjesdal - Demir
   Askar - Haugen - Badji - Larsen
               Pusic - Huseklepp

Larsen bør absolutt spille. Med normalt tre til fem frispark like utenfor 16 meteren er det store sjanser for at han med den foten han har at han slår en av de i mål. Han var sentral for Brann 2 i går med blant annet et flott langskudd mål og en perle av et frispark i tverrliggeren. Huseklepp er helt ut av frispark form så Larsen bør overta den oppgaven.

Ville helst hatt Finne på topp istedenfor Pusic, men med Finne og Huseklepp på topp forsvinner all hodestyrke i angrepet og Lillestrøm avvæpner Brann lettere når det bare kan spilles langs bakken.

Synd det ikke er plass til Barmen, han er på gang. Han er ikke noe dårlige en "snurre rundt og støttepasning Badji" pr. i dag. Men det skal vel noe til for at årets storinvestering benkes.

Haugen må spille siden midtbanen desperat trenger noen som kan slå pasninger igjennom et forsvarsledd.

Soko kan være midtbane og midtstopper reserve. Synd at vi ikke har en skikkelige midtstopper reserve, var vel litt gambling å leie ut Grønner.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

4-4-2 er totalt passé:

Piotr

Sævarsson - Gjesdal - Wangberg - Demir

Haugen - Badji

Askar - Larsen - Huse

Finne

Store, tunge stoppere hos LSK. Ingen vits i å sende Pusic ut for å ta duellene i en allerede tapt krig.

Edit: Hadde et Skars-moment og skrev Soko i stedet for Badji ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: dudo on August 05, 2013, 13:51:45 PM
4-4-2 er totalt passé:



Sævarsson - Gjesdal - Wangberg - Demir



Rimelig tragisk forsvarsfirer vi har. Dårligst i TL?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Gå av.

Jose Arrogantio

Synes ikke den er så dårlig. Sævarsson er en helt habil TL-back, Demir har vist gode tendenser i det siste og har veldig stort potensiale, og Gjesdal er en helt grei stopper, Wangberg også. Problemet er at stopperne er treige og uerfarne.

osoerli

No må snart Skarsfjord ta ut det rette laget.

                        Piotr
Sævars - Gjesdal - Wangberg - Demir
Askar -    Haugen  -  Badji  -  Larsen
                 Huse  -  Finne

Ser eg Soko eller Pusic frå start ein gong til i år går eg i svart.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Sævarsson er jo stjernen i backfireren, og han er jo som du sier en helt habil back ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Problemet er at samtlige holder svak TL-standard. Sæv, pga fart og offensive bidrag med trefoten, er vel den eneste som kryper opp til greit nivå.

At Demir har potensiale er greit nok, men i skrivende stund er han rimelig katastrofal defensivt og heller ingen åpenbaring offensivt. Gjesdal og Wangberg er greie duellspillere, ikke stort mer, og begge mangler fart, .
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Enig i at det ikke er noen gull-firer, og er flere klubber med bedre firere å stille opp med, men at samtlige holder svak TL-standard er jeg uenig i. Demir har ikke vært noen katastrofe i den siste tiden heller, jeg synes han har vært en av de få lyspunktene i det siste. Synes heller ikke Gjesdal holder spesielt svak TL-standard.

SK

Sett bort fra målet mot Start, har Larsen vært veldig svak helt siden cirka 3.serierunde.
Hva er det som gjør at folk likevel ønsker han fra start i kamp etter kamp ?
Virker som det er mer håp enn realisme ute og går hos folk.

krakra

Jeg vil si at alle holder middels TL-nivå, mens Sæv tidvis kryper opp på bra TL-nivå, og at det er en helt ordinær firer. Det er nok omtrent like mange svakere firere som det er bedre i TL.

krakra

Quote from: SK on August 05, 2013, 14:31:45 PM
Sett bort fra målet mot Start, har Larsen vært veldig svak helt siden cirka 3.serierunde.
Hva er det som gjør at folk likevel ønsker han fra start i kamp etter kamp ?
Virker som det er mer håp enn realisme ute og går hos folk.
Potensialet og toppnivået hans, samt nivået på konkurrentene og deres potensiale og toppnivå.

dudo

Men prestasjonene er i beste fall middelmådige. Gjesdal er ikke drittdårlig, nei. Demir har som du sier hevet seg. Men når man kombinerer egenskaper og organisering - så er det ikke mange firere som gjør en dårligere jobb i TL. Mulig Start, Hønefoss og S08 er åpenbart verre, men bortsett fra dem?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: SK on August 05, 2013, 14:31:45 PM
Sett bort fra målet mot Start, har Larsen vært veldig svak helt siden cirka 3.serierunde.
Hva er det som gjør at folk likevel ønsker han fra start i kamp etter kamp ?
Virker som det er mer håp enn realisme ute og går hos folk.


Skal du ta fra oss håpet også nå?!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Eivind

Dette bør være kampen hvor tribunene sier sin mening om tingenes tilstand. Opprør på nettet har liksom ikke samme påvirkningskraft..

krakra

Quote from: dudo on August 05, 2013, 14:33:00 PM
Men prestasjonene er i beste fall middelmådige. Gjesdal er ikke drittdårlig, nei. Demir har som du sier hevet seg. Men når man kombinerer egenskaper og organisering - så er det ikke mange firere som gjør en dårligere jobb i TL. Mulig Start, Hønefoss og S08 er åpenbart verre, men bortsett fra dem?
HEhe, skal organiseringen være med i vurderingen kunne vi byttet stopperne med Reginiussen og Forren og fortsatt hatt en middelmådig backfirer.
Spiller for spiller er den helt grei, også komplimentere ferdigheter tatt i betrakning. Ingen matchvinnere, men heller ingen veldig svake spillere. Midt på treet. Det klart svakeste i forsvaret vårt er organiseringen.

SK

Quote from: krakra on August 05, 2013, 14:32:55 PM
Quote from: SK on August 05, 2013, 14:31:45 PM
Sett bort fra målet mot Start, har Larsen vært veldig svak helt siden cirka 3.serierunde.
Hva er det som gjør at folk likevel ønsker han fra start i kamp etter kamp ?
Virker som det er mer håp enn realisme ute og går hos folk.
Potensialet og toppnivået hans, samt nivået på konkurrentene og deres potensiale og toppnivå.


Men det er lite som tilsier at han vil gå rett inn fra start og levere på det nivået per dags dato, basert på hvor lenge siden han viste noe på det nivået, og det han har vist i mellomtiden.
Hvis Larsen skal starte, er det alt for stor sjanse for at bedre spillere blir sittende på benken. Det vil svekke laget.

Hatleking

Quote from: SK on August 05, 2013, 14:41:55 PM
Quote from: krakra on August 05, 2013, 14:32:55 PM
Quote from: SK on August 05, 2013, 14:31:45 PM
Sett bort fra målet mot Start, har Larsen vært veldig svak helt siden cirka 3.serierunde.
Hva er det som gjør at folk likevel ønsker han fra start i kamp etter kamp ?
Virker som det er mer håp enn realisme ute og går hos folk.
Potensialet og toppnivået hans, samt nivået på konkurrentene og deres potensiale og toppnivå.


Men det er lite som tilsier at han vil gå rett inn fra start og levere på det nivået per dags dato, basert på hvor lenge siden han viste noe på det nivået, og det han har vist i mellomtiden.
Hvis Larsen skal starte, er det alt for stor sjanse for at bedre spillere blir sittende på benken. Det vil svekke laget.


Kva betre spelarar er det du tenkjer på då?

dudo

Larsen vil være inne for Soko om man ser på de siste kampene, det er virkelig ikke noe tap i mine øyne. Da vil han også holde Nordkvelle på benken, som heller ikke er noe tap. Om vi går tilbake til min foretreukne 4-2-3-1-formasjon vil han holde Pusic eller Finne på benken. Kun sistnevnte gjør åpenbart bedre prestasjoner på banen i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: SK on August 05, 2013, 14:41:55 PM
Quote from: krakra on August 05, 2013, 14:32:55 PM
Quote from: SK on August 05, 2013, 14:31:45 PM
Sett bort fra målet mot Start, har Larsen vært veldig svak helt siden cirka 3.serierunde.
Hva er det som gjør at folk likevel ønsker han fra start i kamp etter kamp ?
Virker som det er mer håp enn realisme ute og går hos folk.
Potensialet og toppnivået hans, samt nivået på konkurrentene og deres potensiale og toppnivå.


Men det er lite som tilsier at han vil gå rett inn fra start og levere på det nivået per dags dato, basert på hvor lenge siden han viste noe på det nivået, og det han har vist i mellomtiden.
Hvis Larsen skal starte, er det alt for stor sjanse for at bedre spillere blir sittende på benken. Det vil svekke laget.
Hvem? Nordkvelle eller Soko? De er ikke noe bedre. Finne? Han sitter på benken uansett.

Jeg ser ikke hvorfor du sliter med å skjønne hvorfor mange ønsker å få i gang Larsen. Det vil være gull verdt for laget. Konkurrentene er jo også dårlige, og har ikke det samme potensialet.

SK

Vi kan ikke stille med en spiller som nesten utelukkende har vært boss siden tidlig april bare for å få ham igang. Spesielt når han viser få tegn på forbedring fra et bunnivå. Dette er ikke laget tjent med. De samme argumentene trekkes frem før cirka hver kamp, uten at de slår til. Da bør man kanskje innse at dette er negativt for laget.

Spillere som bør spille før Larsen:
- Finne. Leverer bedre enn Larsen hver gang han spiller
- Pusic. Leverer bedre enn Larsen hver gang han spiller
- Nordkvelle. Har levert relativt svakt. Har derfor fortjent blitt satt ut av laget, bla. til fordel for Larsen, flere ganger. Dessverre har Larsen spilt enda dårligere enn Nordkvelle.

Hvis det står mellom Soko og Larsen, kan jeg gå med på at Larsen kan få spille.

dudo

Ok, jeg er uenig mtp Nordkvelle/Larsen, men jeg ser jo poenget ditt. Selvsagt. Jeg mener også at det ikke er voldsomt stor forskjell på Pusic og Larsen, men der er poenget mitt snarere at vi bare skal spille med Finne på topp, så Pusic blir vraket til fordel for han, og ikke Larsen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: SK on August 05, 2013, 15:00:48 PM
Vi kan ikke stille med en spiller som nesten utelukkende har vært boss siden tidlig april bare for å få ham igang. Spesielt når han viser få tegn på forbedring fra et bunnivå. Dette er ikke laget tjent med. De samme argumentene trekkes frem før cirka hver kamp, uten at de slår til. Da bør man kanskje innse at dette er negativt for laget.

Spillere som bør spille før Larsen:
- Finne. Leverer bedre enn Larsen hver gang han spiller
- Pusic. Leverer bedre enn Larsen hver gang han spiller
- Nordkvelle. Har levert relativt svakt. Har derfor fortjent blitt satt ut av laget, bla. til fordel for Larsen, flere ganger. Dessverre har Larsen spilt enda dårligere enn Nordkvelle.

Hvis det står mellom Soko og Larsen, kan jeg gå med på at Larsen kan få spille.
Finne får jo ikke spille uansett og sitter allerede på benken til fordel for dårligere spillere. Pusic kan fint spille sammen med Larsen, uten at jeg syns han har vært noe særlig mye bedre. Kvelle har ikke vært mindre dårlig enn Larsen og har aldri prestert mer enn 1-2 kamper på rad for Brann og har totalt sett kanskje en håndfull gode kamper for oss.

                    Piotr
Sæv - Gjesdal - Wangberg - Demir
       Haugen - Badji
Askar - Larsen - Huseklepp
            Pusic

Da er det ingen bedre valg enn Larsen på benken som kommer til å få spille hvis han benkes.

Mener du at Brann bare skal gi opp Larsen og heller satse fult på middelmådigheter som ikke er noe særlig bedre, og aldri kommer til å bli veldig gode Brannspillere?

SK

Quote from: krakra on August 05, 2013, 15:27:11 PM
Quote from: SK on August 05, 2013, 15:00:48 PM
Vi kan ikke stille med en spiller som nesten utelukkende har vært boss siden tidlig april bare for å få ham igang. Spesielt når han viser få tegn på forbedring fra et bunnivå. Dette er ikke laget tjent med. De samme argumentene trekkes frem før cirka hver kamp, uten at de slår til. Da bør man kanskje innse at dette er negativt for laget.

Spillere som bør spille før Larsen:
- Finne. Leverer bedre enn Larsen hver gang han spiller
- Pusic. Leverer bedre enn Larsen hver gang han spiller
- Nordkvelle. Har levert relativt svakt. Har derfor fortjent blitt satt ut av laget, bla. til fordel for Larsen, flere ganger. Dessverre har Larsen spilt enda dårligere enn Nordkvelle.

Hvis det står mellom Soko og Larsen, kan jeg gå med på at Larsen kan få spille.
Finne får jo ikke spille uansett og sitter allerede på benken til fordel for dårligere spillere. Pusic kan fint spille sammen med Larsen, uten at jeg syns han har vært noe særlig mye bedre. Kvelle har ikke vært mindre dårlig enn Larsen og har aldri prestert mer enn 1-2 kamper på rad for Brann og har totalt sett kanskje en håndfull gode kamper for oss.

                    Piotr
Sæv - Gjesdal - Wangberg - Demir
       Haugen - Badji
Askar - Larsen - Huseklepp
            Pusic

Da er det ingen bedre valg enn Larsen på benken som kommer til å få spille hvis han benkes.

Mener du at Brann bare skal gi opp Larsen og heller satse fult på middelmådigheter som ikke er noe særlig bedre, og aldri kommer til å bli veldig gode Brannspillere?

krakra

Men å starte med Kvelle, Soko og Pusic i den "formen" de er i er greit? Så lenge konkurrentene ikke er bedre er det like greit å starte med den som har det største potensialet. Finne er den eneste aktuelle som er klart bedre pdd, men han kommer ikke til å starte om så Larsen vrakes fra hele kamptroppen

SK

Quote from: krakra on August 05, 2013, 15:48:53 PM
Men å starte med Kvelle, Soko og Pusic i den "formen" de er i er greit? Så lenge konkurrentene ikke er bedre er det like greit å starte med den som har det største potensialet. Finne er den eneste aktuelle som er klart bedre pdd, men han kommer ikke til å starte om så Larsen vrakes fra hele kamptroppen


Pusic har vært bedre enn Larsen. Førstnevnte har vært middels de siste kampene, sistnevnte svak. Nordkvelle har også totalt sett vært bedre. Enkelte kamper har han vært på Larsens nivå, i enkelte andre har han vært noe over dette. Man må også ta i betraktning at Larsen fikk starte til fordel for Nordkvelle sist gang begge kunne spille fra start. Basert på det som skjedde i den kampen, burde Nordkvelle få sjansen igjen. Med mindre det har skjedd veldig avgjørende ting på trening som vi ikke får med oss.

Soko har jeg allerede sagt at kan prioriters bak Larsen.

krakra

Jeg ser ikke hvorfor vi skal drive å veksle mellom to spillere som er like dårlig når den ene har et mye større potensiale enn den andre, som aldri har bevist noe i Branndrakt.
Du glemte å nevne at Kvelle noen ganger har vært dårligere enn Larsen. Totalt sett er det ingen argumenter for at han har vært bedre.

Pusic har tre mål på 16 kamper, som spiss. Det kan ikke sies å være noe annet enn katastrofalt svakt. Børsene forteller også at han ikke har vært noe bedre enn Larsen. Det tre jevngode spillere, hvor det er åpenbart hvem som har det største potensialet.

roaldinho

Som en annen nevner, det er ikke poeng å sende Pusic på banen i en allerede tapt krig. Jeg vet at dette ikke kommer til å skje, men her er hva jeg mener:

                                     Piotr

Sæv                   Gjesdal     Wangberg                Demir


                                    Badji
       
                     Askar                     Haugen


Huseklepp                    Finne                        Larsen


Klepp og Larsen bør fritas for defensive arbeidsoppgaver da deres styrke er offensivt. Haugen har forbedret det deffensive, og selve overraskelsen her er Askar på sentral midtbane. Det er mest pga han har en glimrende skuddfot, og er han på grei avstand så kan han fyre av. Vil ha 4-3-3 med vanlige vinger som slipper det defensive arbeidet som bør gjøres av de som er best på det.
Finne som spiss fordi jeg ikke har særlig tro på at Pusic kommer til å vinne noe særlig med dueller.
Jeg tror fart og teknikk er det som skal til for å knekke LSK-forsvaret.

Det er laget jeg vil ha, men om man skal være mer realistisk så blir vel Finne på benken og da tenker jeg Barmen på midtbanen istedenfor Askar, Huseklepp som spiss og Askar på høyre. En annen grunn til at jeg vil ha Askar sentralt er fordi det gir han bedre sjanser til å skyte, istedenfor å dra seg inn i banen fra sin kantrolle.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

SK

Quote from: krakra on August 05, 2013, 16:00:00 PM
Jeg ser ikke hvorfor vi skal drive å veksle mellom to spillere som er like dårlig når den ene har et mye større potensiale enn den andre, som aldri har bevist noe i Branndrakt.
Du glemte å nevne at Kvelle noen ganger har vært dårligere enn Larsen. Totalt sett er det ingen argumenter for at han har vært bedre.

Pusic har tre mål på 16 kamper, som spiss. Det kan ikke sies å være noe annet enn katastrofalt svakt. Børsene forteller også at han ikke har vært noe bedre enn Larsen. Det tre jevngode spillere, hvor det er åpenbart hvem som har det største potensialet.


Hvor lenge skal man bruke dette potensialet som argument ? Et år? Det hjelper ikke med potensiale hvis man ikke er i form til å få det ut. Man kan ikke spille i evigheter på ren lykke og fromme for å håpe at det slår til, når alt som har skjedd tilsier noe annet. Hvis man trekker inn målsnittet til Pusic i Fredrikstad, har han dessuten like bra potensiale.
Statistikk på hva Pusic har gjort hele sesongen er ikke veldig relevant, da han spiller brukbart for tiden og har 2 mål de siste 4 han har spilt. Flere av disse har vært langt fra hele kamper.

krakra

August 05, 2013, 16:15:45 PM #31 Last Edit: August 05, 2013, 16:19:03 PM by krakra
Potensialet kan brukes som argument inntil en av konkurrentene viser seg som en bedre spiller. Så lenge han er like god/dårlig som konkurrenten bør han prioriteres på bakgrunn av potensialet.
Vi stiller ikke med et bedre lag om vi starter med Kvelle istedenfor Larsen, og da er det ikke noe poeng i å gjøre det.

Det er ikke snakk om lykke og fromme. Det er et bevist potensiale, som vi alle vet er der og det er veldig realistisk å tro at det kommer tilbake til slutt.

Pusics målsnitt i FFK var da virkelig ikke veldig bra. 0,5 i snitt over en hel sesong er bra, men det er jo som regel en sesong med topper og bunner. En spiss med en "topp" på 5 mål på 10 kamper er ikke en spiller som kan sies å ha et veldig stort potensiale. Spillemessig ble jo Pusic beskrevet som helt ordinær, også i FFK-perioden. Så å si at Pusic har like bra potensiale som Larsen vil jeg påstå at grenser til det useriøse. Hadde vi terminert kontraktene til begge spillerne i dag hadde nok Larsen fått tilbud fra klubber på en ganske annen hylle enn Pusic.


SK

Quote from: krakra on August 05, 2013, 16:15:45 PM
Pusics målsnitt i FFK var da virkelig ikke veldig bra. 0,5 i snitt over en hel sesong er bra, men det er jo som regel en sesong med topper og bunner. En spiss med en "topp" på 5 mål på 10 kamper er ikke en spiller som kan sies å ha et veldig stort potensiale. Spillemessig ble jo Pusic beskrevet som helt ordinær, også i FFK-perioden. Så å si at Pusic har like bra potensiale som Larsen vil jeg påstå at grenser til det useriøse. Hadde vi terminert kontraktene til begge spillerne i dag hadde nok Larsen fått tilbud fra klubber på en ganske annen hylle enn Pusic.


5 mål på 10 kamper på det bedritne Fredrikstad-laget i fjor er svært bra. Han hadde ikke oppretholdt det snittet over en hel sesong, men når har Larsen levert på høyt nivå over lengre tid ? Dette potensialet som det snakkes så mye om, har han jo ikke vist i mer enn 4-5 kamper.

krakra

August 05, 2013, 16:24:42 PM #33 Last Edit: August 05, 2013, 16:32:24 PM by krakra
Nei, det var ni kamper hvor han var veldig god i fjor. Et nivå som var mye høyere enn det Pusic holdt i FFK.

Larsen viste dribleferdigheter, driv, spilleforståelse, kreativitet og pasningsferdigheter på et høyt TL-nivå. Det er ferdigheter som beviselig bor i spilleren. Pusic pirket inn noen enkle tap-ins. Det kan skyldes målteft, men det kan også være tilfeldig. Pusics CV før og etter pekermot at det var mer tilfeldig enn ferdigheter.

SK

Quote from: krakra on August 05, 2013, 16:24:42 PM
Nei, det var ni kamper hvor han var veldig god i fjor. Et nivå som var mye høyere enn det Pusic holdt i FFK.


Dette er overdrevet. Han spilte som en helt borte mot Fredrikstad. Så ekstremt bra var han ikke i noen andre kamper, men han gjorde det også veldig bra i ytterligere 3-4 kamper i dette tidsrommet. Dette er langt unna ni kamper.
På samme måten kan man trekke inn kampen til Pusic mot Viking, hvor han var på samme nivå som Larsen i disse kampene hvis vi ser bort fra den mot Fredrikstad.

krakra

Pusic mot Viking var alldeles ikke på samme nivå som Larsen i sine beste kamper i fjor, som var mer enn 3-4. Han var mye innvolvert, vant endel dueller og slo noen gode pasninger ja, men det var ikke noen dominerende kamp. Det er ikke en kamp Kim Ojo ville fått mye skryt for, f.eks.
Vi snakker om et ganske forskjellig ferdighetsnivå hvor Pusic er rimelig begrenset og Larsen har et nivå inn som ikke mange i ligaen vår matcher når det gjelder ballbehandling. Dribling, driv, skudd og pasninger når Larsen har dagen er på et nivå over Tippeligaen. Pusic er bare en ordinær spiller som jobber hardt og har gode vendninger.


SK

Nei, du overdriver. Den eneste kampen Larsen har hatt et så høyt nivå som du påstår (over Tippeligaen) var den mot Fredrikstad. Som var mot elendig motstand med veldig gode arbeidsforhold hva gjaldt rom og press imot.
Man kommer uansett ikke bort fra feilen i at en spiller bedømmes ut fra hva han gjorde for 10-11 måneder siden, fremfor hva som har skjedd det siste halvåret.

Falkman

Quote from: krakra on August 05, 2013, 16:24:42 PM
Nei, det var ni kamper hvor han var veldig god i fjor. Et nivå som var mye høyere enn det Pusic holdt i FFK.

Larsen viste dribleferdigheter, driv, spilleforståelse, kreativitet og pasningsferdigheter på et høyt TL-nivå. Det er ferdigheter som beviselig bor i spilleren. Pusic pirket inn noen enkle tap-ins. Det kan skyldes målteft, men det kan også være tilfeldig. Pusics CV før og etter pekermot at det var mer tilfeldig enn ferdigheter.


at du foretrekker Larsen foran Pusic er greit, det gjør forsåvidt jeg også. Men å å påstå at Larsen var veldig god i ni kamper i fjor er i beste fall uetterrettelig.

krakra

August 05, 2013, 18:05:30 PM #38 Last Edit: August 05, 2013, 18:07:26 PM by krakra
Han herjet mot FFK. Han var også vår beste spiller mot RBK, hadde et strålende innhopp mot Sandnes Ulf og svært gode kamper mot Hønefoss, Godset, Viking, Tromsø og LSK. Det er totalt åtte kamper. I oppkjøringen ble det rapportert om en Larsen som tidvis herjet og lå minst et nivå over resten. I første serierunde var han veldig god, og spilte en bedre kamp enn det Pusic spilte mot Viking. Også neste hjemmekamp, mot Molde herjet han tidvis i førsteomgang, men slet med presisjonen i avslutningene. Alle disse kampene er eksempler på kamper hvor Larsen har vist ferdigheter som ligger langt over det Pusic noen ganger har vist, og han er tross alt bare 21 år ikke fikk sitt gjennombrudd for under ett år siden.

\

Falkman

Quote from: krakra on August 05, 2013, 18:05:30 PM
Han herjet mot FFK. Han var også vår beste spiller mot RBK, hadde et strålende innhopp mot Sandnes Ulf og svært gode kamper mot Hønefoss, Godset, Viking, Tromsø og LSK. Det er totalt åtte kamper. I oppkjøringen ble det rapportert om en Larsen som tidvis herjet og lå minst et nivå over resten. I første serierunde var han veldig god, og spilte en bedre kamp enn det Pusic spilte mot Viking. Også neste hjemmekamp, mot Molde herjet han tidvis i førsteomgang, men slet med presisjonen i avslutningene. Alle disse kampene er eksempler på kamper hvor Larsen har vist ferdigheter som ligger langt over det Pusic noen ganger har vist, og han er tross alt bare 21 år ikke fikk sitt gjennombrudd for under ett år siden.

\


ok.dette er bare enda ett eksempel på  det dine særdeles talentvennlige øyne ser, men som jeg ikke får med meg.

krakra

Du må gjerne komme med dine vurderinger av Larsens innsats i disse kampene...

Jose Arrogantio

Quote from: Falkman on August 05, 2013, 18:22:54 PM
Quote from: krakra on August 05, 2013, 18:05:30 PM
Han herjet mot FFK. Han var også vår beste spiller mot RBK, hadde et strålende innhopp mot Sandnes Ulf og svært gode kamper mot Hønefoss, Godset, Viking, Tromsø og LSK. Det er totalt åtte kamper. I oppkjøringen ble det rapportert om en Larsen som tidvis herjet og lå minst et nivå over resten. I første serierunde var han veldig god, og spilte en bedre kamp enn det Pusic spilte mot Viking. Også neste hjemmekamp, mot Molde herjet han tidvis i førsteomgang, men slet med presisjonen i avslutningene. Alle disse kampene er eksempler på kamper hvor Larsen har vist ferdigheter som ligger langt over det Pusic noen ganger har vist, og han er tross alt bare 21 år ikke fikk sitt gjennombrudd for under ett år siden.

\


ok.dette er bare enda ett eksempel på  det dine særdeles talentvennlige øyne ser, men som jeg ikke får med meg.


Er ikke bare krakra dette. Jeg kan huske flere kamper Larsen har vært bedre enn Pusic noen gang har vært i Brann-drakt i hvert fall.

SK

Quote from: krakra on August 05, 2013, 18:24:50 PM
Du må gjerne komme med dine vurderinger av Larsens innsats i disse kampene...

Nixon

Larsen startet bra i år, men har vel ikke vært god i mer enn små glimt siden han spilte en omgang mot Hovding 17. april, og det begynner å bli en stund siden. Larsen sin langvarige formdupp er vel ett av årets store skuffelser.

Når det er sagt er det flere som har skuffet i år, så jeg tviler på at vi blir så veldig svekket dersom han får spille fra start på fredag...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dragn

Han var jo stor mot RBK, spesielt defensivt.

Falkman

Quote from: SK on August 05, 2013, 18:52:48 PM
Quote from: krakra on August 05, 2013, 18:24:50 PM
Du må gjerne komme med dine vurderinger av Larsens innsats i disse kampene...


Det hadde vel blitt sånn noenlunde sånn om jeg hadde skulle skrevet svaret selv. som sagt, jeg foretrekker Larsen foran Pusic. men prestasjonene deres må vurderes med et par nøytrale øyne.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Helena M

Haha no ender det vel slik at Brann ironisk nok taper når disse guttene har gått hele veien fra Moss.


Men ja, respekt for det de har gjort.

Gulløl

August 06, 2013, 15:46:18 PM #49 Last Edit: August 06, 2013, 15:51:04 PM by Gulløl
Herregud de vet ikke hva de går til.
Vannblemmer, halsbetennelse og begynnende bronkitt + toppe hele dritten med et surt hjemmetap ::).
Ingen tvil, ekte lidelse har et navn: BRANN :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up