• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Aafk 16 Mai

Started by Tifo, May 10, 2013, 15:27:21 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Quote from: krøvel vellevold on May 16, 2013, 12:16:03 PM
Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 11:57:46 AM
Må jo bli seier i kveld, taper omtrent aldri heime på 16. mai.


Så derfor taper vi i år.

Lurer på hvem som blir syndebukken i dag... Grønner eller Gjesdal? Typisk at lite rutine kan gjøre store utslag i en kamp som denne. Tipper Brann lager straffespark og får en utvisning i dag...
Aldri mer Obos....

Lasaron

Det er meldt 12-13 grader, overskya, opplett og omtrent vindstille. Fine forhold.

Banen bar på vei til å bli god, folkens. Den ble bedre og bedre for hvert år etter at det nye gresset ble lagt. I fjor var den ganske så god ganske så tidlig. Mye bedre på samme tid enn i år. Men så har vi nettopp hatt en ekstremvinter med tanke på planter. Denne überlange barfrosten. Hjemme i barndomshagen min er det noen små busker som har gått hen i vinter. Så Reistad og co må nok dele skylden med været.

Forøvrig tror jeg på seier i dag. En resignert seier. 2-1. Og alle "vet" at vi taper neste bortekamp. Ingen storspill. Sæv banker inn en markkryper fra skrått hold. Pusic får hull på byllen med et pirk, etter klabb og  babb i feltet.
Tren på langskudd

dokken

Vi får se hvordan banen er i kveld. Mot Start var den fortsatt løs og ble lett oppsparket. Spesielt i hver 16.-meter.

At banen begynner å bli bra 16. mai, skulle bare mangle. Kan aldri huske at vi hadde banetrøbbel i mai før med den gamle jordbanen. Og dette med ekstremvinter har Brann sagt siden banen ble lagt. Det er ikke ekstremt med minusgrader i Bergen om vinteren, det er helt normalt. Et år var det for mye snø, mens i år var det for lite snø.

Vi hadde både snø og minusgrader før i tiden også, og da hadde vi ikke varmekabler. Hovedproblemet er tabben med 98 prosent sand i banen. Da klarer ikke røttene å feste seg, og blir sparket opp.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 11:57:46 AM
Må jo bli seier i kveld, taper omtrent aldri heime på 16. mai.


Vær så snill, la krøvels ord stå i stedet og tenk slike tanker inne i deg...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Quote from: krøvel vellevold on May 16, 2013, 11:22:51 AM
AaFK er Branns partykiller nummer EN!

Gullfesten 2007, cupfinalen 2011, og i den grad det hadde blitt noe party ut av det; medaljen og e-cup-plassen som røk i siste serierunde 2011.

Nå kommer de til Stadion "selveste" 16. mai...

Dømt til å bli skandale!


På den annen side spilte vi mot Aalesund i første hjemmekamp til Skarsfjord, en kamp det ble mobilisert mye i forkant av og som var en svært viktig kamp for oss å vinne. Den kampen vant vi.

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2013, 13:43:40 PM
Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 11:57:46 AM
Må jo bli seier i kveld, taper omtrent aldri heime på 16. mai.


Vær så snill, la krøvels ord stå i stedet og tenk slike tanker inne i deg...


Niks og nei. Her bør det bli heimeseier - og det tipper eg det blir.
Gå av.

brann89

Gleder meg til kamp nå, nesten fullsatt stadion og endelig skikkelig liv. Lengesiden det har vært skikkelig trøkk på stadion. Synd eg må sjå kampen heime.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Kjell249

Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 14:44:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2013, 13:43:40 PM
Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 11:57:46 AM
Må jo bli seier i kveld, taper omtrent aldri heime på 16. mai.


Vær så snill, la krøvels ord stå i stedet og tenk slike tanker inne i deg...


Niks og nei. Her bør det bli heimeseier - og det tipper eg det blir.
Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 14:44:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2013, 13:43:40 PM
Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 11:57:46 AM
Må jo bli seier i kveld, taper omtrent aldri heime på 16. mai.


Vær så snill, la krøvels ord stå i stedet og tenk slike tanker inne i deg...


Niks og nei. Her bør det bli heimeseier - og det tipper eg det blir.
Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 14:44:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2013, 13:43:40 PM
Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 11:57:46 AM
Må jo bli seier i kveld, taper omtrent aldri heime på 16. mai.


Vær så snill, la krøvels ord stå i stedet og tenk slike tanker inne i deg...


Niks og nei. Her bør det bli heimeseier - og det tipper eg det blir.
Kommer aldri i verden til å vinne denne kampen. 2 mål av Barrantes og et selvmål. Asker scorer et trøstemål på langskudd...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Endelig får Finne sjansen fra start

Baunebob

Meget spennende med Finne!

Sindre32

Quote from: Baunebob on May 16, 2013, 16:08:51 PM
Meget spennende med Finne!


Veldig spennende. Det er fryktelig vinn-vinn også. Hvis han er god, så er det selvsagt stas. Hvis han er dårlig, kan man be Krakra om å holde kjeft.

La oss håpe på det første, til tross for at det andre på mange måter ville ha vært tilfredsstillende :)

Spelaren

Enig. Finne bør bare få ein sjanse frå start for å overbevise  ;) .
Gå av.

tem

Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 16:46:22 PM
Enig. Finne bør bare få ein sjanse frå start for å overbevise  ;) .


det faller på sin egen urimlighet å si at han får kun en sjanse
det er en del faktorer som spiller inn i hans muligheter til å gjøre en god kamp

spiller brann som normalt hjemme ( dvs får en del muligheter ) så bør han putte eler være i nærheten av der det skjer

spiller brann en elendig kamp så begrender det og enkeltspilleren sin mulighet til å gjøre en god figur

så kampbildet må jo med i betraktningen når prestasjonen til både finne og de andre skal evalueres

krakra


Spelaren

Etter ein ok åpning har no Brann falt litt ned.
Aafk er ikkje farlige, men får litt meir ro og rom på midten. Backene våre speler ikkje godt sammen med vingene i øyeblikket, og på midten tar det for lang tid pga manglende løp og somling.
Gå av.

larsib

Noen som har en stream som virker?

Spelaren

Dette har tapt seg betraktelig... Brann er avhengig av mål for å få større rom som muliggjer åpninger. I øyeblikket ligger Aafk passe disiplinert når me somler oss framover, og det går rett og slett for seint med oss. Det blir masse ballrunking uten framdrift, for så å slå ein unyttig pasning som i beste fall går inn til keeper.

Dette er svakt, og me trenger å gire opp betraktelig.
Gå av.

Sindre32

Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 17:16:02 PM
Dette har tapt seg betraktelig... Brann er avhengig av mål for å få større rom som muliggjer åpninger. I øyeblikket ligger Aafk passe disiplinert når me somler oss framover, og det går rett og slett for seint med oss. Det blir masse ballrunking uten framdrift, for så å slå ein unyttig pasning som i beste fall går inn til keeper.

Dette er svakt, og me trenger å gire opp betraktelig.


Finne er på banen, så dette ender nok omtrent 8-1.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Så langt er beholdningen som følger:

- Fin åpning av Finne
- Fint dribleraid av Huseklepp, men for svak avslutning

Me har hittil trengt eit særdeles godt c-moment frå vår landslagsspiller for å skape noko. Det er for svakt.
Gå av.

skuteviken

+ Huseklepp og Finne er på hugget!
+ Alle spillerne virker å være individuelt et hakk over vanlig.
+ Føler meg trygg bakover.

- Midtbanen får ikke til oppbyggende angrep, noe som er dumt, for H og F er på hugget.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

osoerli

Dette er dritkjedeleg.  Lukter tap.
Aalesund er eit betre lag enn Brann.
Jønsson er ein betre trenar enn Skarsfjord.
Pinleg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

StuckedPaaOstlandet

Ser gjerne at Larsen kommer inn for pusic, kanskje Barmen også, pusic er for lite med. Resten av laget har fungert, men mangler litt det siste lille

Hatleking

Quote from: osoerli on May 16, 2013, 17:30:02 PM
Dette er dritkjedeleg.  Lukter tap.
Aalesund er eit betre lag enn Brann.
Jønsson er ein betre trenar enn Skarsfjord.
Pinleg.


Hehe.

Spelaren

Quote from: Sindre32 on May 16, 2013, 17:18:51 PM
Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 17:16:02 PM
Dette har tapt seg betraktelig... Brann er avhengig av mål for å få større rom som muliggjer åpninger. I øyeblikket ligger Aafk passe disiplinert når me somler oss framover, og det går rett og slett for seint med oss. Det blir masse ballrunking uten framdrift, for så å slå ein unyttig pasning som i beste fall går inn til keeper.

Dette er svakt, og me trenger å gire opp betraktelig.


Finne er på banen, så dette ender nok omtrent 8-1.


Der var den første i nettet i det minste.
Gå av.

tem


krakra

Quote from: Sindre32 on May 16, 2013, 16:37:06 PM
Quote from: Baunebob on May 16, 2013, 16:08:51 PM
Meget spennende med Finne!


Veldig spennende. Det er fryktelig vinn-vinn også. Hvis han er god, så er det selvsagt stas. Hvis han er dårlig, kan man be Krakra om å holde kjeft.
Selvsagt hadde jeg rett. Nå må du si "Du hadde rett igjen. Kong krakra. Jeg bøyer meg i støvet for din visdom"

OmOssSjølOgHansaøl

Finne !!!!!!!!!!!!

Nydelig mål via stolpen, veldig bra tidspunkt! :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Sindre32

Du hadde rett igjen. Kong krakra. Jeg bøyer meg i støvet for din visdom. Jeg ville ha sugd deg hvis jeg hadde vært homofil.

Belfort

May 16, 2013, 17:34:22 PM #79 Last Edit: May 16, 2013, 17:36:18 PM by Belfort
Ikke mye godt spill å skryte av dette! Finne bare beviser at denne gutten må få spille mer!

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Hatleking

Pusic er nok ein gong anonym. Utruleg.

Baunebob

Finne fra start resten av sesongen!!

roaldinho

Herlig raid av Huseklepp. Får minner tilbake til før han prøvde lykken i utlandet.

Finne på rett sted til rett tid, igjen. Flott avslutning også, gi denne mannen mer spilletid, for han vet å være på rett sted til rett tid.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Bare Huseklepp som klarer å drible av et halvt fotballag og samtidig se nesten klønete ut. Han er tilbake.

Finne er hardtarbeidende, sterk i nærduellene og målfarlig. Hvorfor i all verden har han ikke startet tidligere? Nå burde han være fast frem til Pusic begynner å vise noe som helst.

Ellers fremstår som vi solide og trauste, som vanlig på hjemmebane.

Joggi Bogga

Fra Rosenborg kampen i fjor:

Quote from: Joggi Bogga on September 23, 2012, 22:03:27 PM
Merket meg noe nå som jeg så Finnes 2-1 feiring på fotballkveld. Han feirer ikke med Ojo, men søker heller hyllest av seg selv.

Håper det var en glipp og ikke et tegn på at vi har med en selvforherligende tufs å gjøre.


Så til dagens feiring hvor han igjen kun søker hyllest kun av seg selv.
Veldig spesielt.


Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

osoerli

Pusic har ikkje vore mykje med.  Hiv innpå Larsen siste 45.  Han spelar alltid best heime.
Ny spiss må handlast i sommar.  Pusic er ikkje god nok.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: Joggi Bogga on May 16, 2013, 17:41:53 PM
Fra Rosenborg kampen i fjor:

Quote from: Joggi Bogga on September 23, 2012, 22:03:27 PM
Merket meg noe nå som jeg så Finnes 2-1 feiring på fotballkveld. Han feirer ikke med Ojo, men søker heller hyllest av seg selv.

Håper det var en glipp og ikke et tegn på at vi har med en selvforherligende tufs å gjøre.


Så til dagens feiring hvor han igjen kun søker hyllest kun av seg selv.
Veldig spesielt.



Eventuelt betyr tomlene hans ingen verdsens ting om dette.
Gå av.

Superjack

Quote from: Joggi Bogga on May 16, 2013, 17:41:53 PM
Fra Rosenborg kampen i fjor:

Quote from: Joggi Bogga on September 23, 2012, 22:03:27 PM
Merket meg noe nå som jeg så Finnes 2-1 feiring på fotballkveld. Han feirer ikke med Ojo, men søker heller hyllest av seg selv.

Håper det var en glipp og ikke et tegn på at vi har med en selvforherligende tufs å gjøre.


Så til dagens feiring hvor han igjen kun søker hyllest kun av seg selv.
Veldig spesielt.





Sånn han feirer, greit at han også viser til Skars hvem det var som scoret målet... :-)

Ellers er det morro å se at Molde sliter igjen....
Brannsupporter.

osoerli

Quote from: Joggi Bogga on May 16, 2013, 17:41:53 PM
Fra Rosenborg kampen i fjor:

Quote from: Joggi Bogga on September 23, 2012, 22:03:27 PM
Merket meg noe nå som jeg så Finnes 2-1 feiring på fotballkveld. Han feirer ikke med Ojo, men søker heller hyllest av seg selv.

Håper det var en glipp og ikke et tegn på at vi har med en selvforherligende tufs å gjøre.


Så til dagens feiring hvor han igjen kun søker hyllest kun av seg selv.
Veldig spesielt.



Hvis du absolutt må leita etter det negative.
Ein spiss er ein egoist.  Jo større egoist jo betre.  Dette er kun positivt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

skuteviken

Er det bare jeg som får en meget god feeling av Gjesdal. Lokal, målbevisst, stadiongjenger og ung.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

Quote from: osoerli on May 16, 2013, 17:44:15 PM
Quote from: Joggi Bogga on May 16, 2013, 17:41:53 PM
Fra Rosenborg kampen i fjor:

Quote from: Joggi Bogga on September 23, 2012, 22:03:27 PM
Merket meg noe nå som jeg så Finnes 2-1 feiring på fotballkveld. Han feirer ikke med Ojo, men søker heller hyllest av seg selv.

Håper det var en glipp og ikke et tegn på at vi har med en selvforherligende tufs å gjøre.


Så til dagens feiring hvor han igjen kun søker hyllest kun av seg selv.
Veldig spesielt.



Hvis du absolutt må leita etter det negative.
Ein spiss er ein egoist.  Jo større egoist jo betre.  Dette er kun positivt.


Finne er iallefall i en posisjon der han bør legge fra seg ungdomelig ydmykhet som de andre i stallen er fritatt fra.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

StuckedPaaOstlandet

Er vel litt sånn husk navnet feiring når du peker på ryggen, ikke noe galt i det.
Irriterer meg litt at vi ikke hentet gytkjær fremfor pusic. Ser han har puttet 2 til i dag

Spelaren

Quote from: skuteviken on May 16, 2013, 17:45:19 PM
Er det bare jeg som får en meget god feeling av Gjesdal. Lokal, målbevisst, stadiongjenger og ung.


Nei. Hadde foretrukket ein østeuropeer  ;D .
Deilig med lokale profiler. Larsen skal inn, så forhåpentligvis blir det skarreshow de luxe i andre.
Gå av.

skuteviken

Pusic ut. Stilig. Liker det!

Pluss i boken Skars.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Superjack

Quote from: osoerli on May 16, 2013, 17:42:15 PM
Pusic har ikkje vore mykje med.  Hiv innpå Larsen siste 45.  Han spelar alltid best heime.
Ny spiss må handlast i sommar.  Pusic er ikkje god nok.


Snakket med skars eller??
Brannsupporter.

Spelaren

Quote from: StuckedPaaOstlandet on May 16, 2013, 17:46:59 PM
Er vel litt sånn husk navnet feiring når du peker på ryggen, ikke noe galt i det.
Irriterer meg litt at vi ikke hentet gytkjær fremfor pusic. Ser han har puttet 2 til i dag


Ja, seriøst. Utrolig at han havnet i lille Haugesund.
Gå av.

krakra

Aarøy er ingen vakker mann.

Flott bytte av Skars. Mulig tålmodigheten med Pusic begynner å renne ut.

roaldinho

Quote from: osoerli on May 16, 2013, 17:44:15 PM
Quote from: Joggi Bogga on May 16, 2013, 17:41:53 PM
Fra Rosenborg kampen i fjor:

Quote from: Joggi Bogga on September 23, 2012, 22:03:27 PM
Merket meg noe nå som jeg så Finnes 2-1 feiring på fotballkveld. Han feirer ikke med Ojo, men søker heller hyllest av seg selv.

Håper det var en glipp og ikke et tegn på at vi har med en selvforherligende tufs å gjøre.


Så til dagens feiring hvor han igjen kun søker hyllest kun av seg selv.
Veldig spesielt.



Hvis du absolutt må leita etter det negative.
Ein spiss er ein egoist.  Jo større egoist jo betre.  Dette er kun positivt.


Som Pippo Inzaghi, var veldig egoistisk og scorte i bøtter og spann. En av de heteste spissene i verden på sitt beste, og senket Liverpool i CL-finalen et år. Bra å være egoistisk også, men selvsagt, det finnes ganger der man bør spille istedenfor.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: Spelaren on May 16, 2013, 17:48:00 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on May 16, 2013, 17:46:59 PM
Er vel litt sånn husk navnet feiring når du peker på ryggen, ikke noe galt i det.
Irriterer meg litt at vi ikke hentet gytkjær fremfor pusic. Ser han har puttet 2 til i dag


Ja, seriøst. Utrolig at han havnet i lille Haugesund.
Ikke bare Brann som skal ta selvkritikk der. TLs kanskje beste spiss var gratis og tilgjengelig for alle, men alle siklet på oppskrytte og middelmådige Søderlund og glemte Gytkjær. Kanskje hadde vi stått med noen bortepoeng hvis vi hadde hentet ham.

Go Up