• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Godset-Brann, søndag 12.mai kl 18

Started by osoerli, May 07, 2013, 12:32:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Kampane kjem tett som hagl no.
Nytt høve til å testa borteformen.
Kanskje større vinnarsjanse i Drammen enn i Sogndal.

Bataljonen arrangerer tur, men ingen vil visst vera med?
http://bataljonen.no/?page=26&news=1029
Rart, for kampen går berre på Cmore.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Godset står fram som ein av dei verkelege gullkandidatane.
Skarsfjord bør kanskje vurdera å gå for uavgjort.
Om gullkampen hadde stått kun mellom Brann og Godset hadde uavgjort borte betydd 3 poeng.
Du vinn 1 og stel 2, = 3.  På same måte som siger betyr 6 poeng.
Kanskje ein ide å prøva å ikkje gapa over for mykje?  Ikkje tenka seier i kvar kamp, kun 3 poeng?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Skars bør vurdere å gå for seier.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Ja, det er på tide med en borteseier. Skarsfjord fikk sin første hele sesong i 2011 og har siden det på bortebane i Tippeligaen vunnet 8 kamper, spilt 5 uavgjorte og hele 20 tap. Ja, det er på tide med en forandring.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Hva er greia med å skrive punktum, gulløl?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2013, 09:48:32 AM
Hva er greia med å skrive punktum, gulløl?


Lurer på det samme. Det har skjedd ein 5-6 ganger i nyere tid om eg husker riktig  :) .
Gå av.

Xminator

Dette er ett så sikkert tap at vi kommer til å vinne!

Tom C

Tja, Norge mot Canada i hockey-VM i går viste vel at det ikke er alltid slike teorier slår til.
Aldri mer Obos....

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2013, 09:48:32 AM
Hva er greia med å skrive punktum, gulløl?


Sletting av innlegg. Skriver på en topic så havner det på en annen.
Betyr ikke punktum for Brann, har forsatt litt troen  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Quote from: Tom C on May 08, 2013, 10:43:24 AM
Tja, Norge mot Canada i hockey-VM i går viste vel at det ikke er alltid slike teorier slår til.


Hva er hockey?

psv-hasund

Quote from: Xminator on May 09, 2013, 07:23:27 AM
Quote from: Tom C on May 08, 2013, 10:43:24 AM
Tja, Norge mot Canada i hockey-VM i går viste vel at det ikke er alltid slike teorier slår til.


Hva er hockey?


http://en.wikipedia.org/wiki/Hockey

En familiesport ifølge Wiki

Sindre32

Quote from: psv-hasund on May 09, 2013, 08:05:48 AM
Quote from: Xminator on May 09, 2013, 07:23:27 AM
Quote from: Tom C on May 08, 2013, 10:43:24 AM
Tja, Norge mot Canada i hockey-VM i går viste vel at det ikke er alltid slike teorier slår til.


Hva er hockey?


http://en.wikipedia.org/wiki/Hockey

En familiesport ifølge Wiki


Det høres riktig ut, jeg pleide å gruse muttern mot vantet da jeg var yngre.

Jose Arrogantio

Hvordan får man billetter til kampen? Kjøpe ved døra?

Klaus_Brann

Bruker aldri å være noe problem det, med mindre de har endret på ting.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Ok, ville bare sjekke, vært en stund siden jeg fikk gått på kamp :)

krakra

Skars pleier ikke å gjøre så mange endringer etter seier, men bortekamper og hjemmekamper er så forskjellig for oss at det er noe vi bør gå bort ifra. Syns vi bør prøve en midtbanetreer og velge ut spillere som passer best på kunstgress. Tenker dette laget:

               Piotr
Sæv - Grønner - Zsolt/Gjesdal - Fakiri
Askar - Kvelle - Badji - Haugen - Huse
               Finne/Barmen

Fakiri er det trygge valget på backen. Demir gjorde en bra kamp i dag, men kan fort "knekke sammen" borte. Soko var ok i dag, men tror han blir for tung borte mot Godset og lett blir overspilt. Haugen og Kvelle er lettere til beins, og Kvelle har jo spilt der før.

Finne eller Barmen på topp. Finne er en som kan få sjanser og mål ut av lite. Barmen hvis vi trenger noen å lempe på. Pusic er helt ute av det.

Xminator

Tror ikke det er klokt å gjøre de store endringene. Det kan fort virke mot sin hensikt og gjøre spillerene defensive før de har sparket i gang kampen.

Det er en ting som gjelder i Drammen søndag, angrep. Våge å spille offensivt og være direkte. Gå for de tre poengene og trekke på skuldrene om det blir 0.

psv-hasund

Jeg er enig med fem på midten. Mitt lag blir heller


-------------------piotr---------------

--Birkir----Zsolt-----Gjesdal---Demir--

--------Soko------Badji-----Haugen---

-Askar----------Pusic-------Huseklepp--

Utfordrerne er Fakiri, Finne og Grønner (for Gjesdal)

ostraume

Ja, en femmer her må nok til. Defensiv satsing og flaske seg til poeng.

Laget bør bli:

Piotr
Sæv - Zsolt - Grønner - Fakiri
Nordkvelle - Badji - Haugen
Larsen - Huseklepp - Askar
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hansakongen

For min del ønsker jeg at Brann spiller i en 4-5-1 formasjon framfor 4-4-2.

Med huseklepp på kant og eller Pusic eller Finne på topp. Kunne tenkt meg Finne fra start i den kampen sett hva han hadde fått til fra start.

osoerli

433 på bortebane???
Ja då tapar me iallefall ikkje.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

4-4-2 heime, 4-4-1-1 borte.

                    Piotr
Sæv   Korcsmar    Gjesdal   Demir
Askar    Badji    Haugen   Larsen
                   Pusic
                Huseklepp
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

brann89

Quote from: ostraume on May 09, 2013, 21:17:37 PM
Ja, en femmer her må nok til. Defensiv satsing og flaske seg til poeng.

Laget bør bli:

Piotr
Sæv - Zsolt - Grønner - Fakiri
Nordkvelle - Badji - Haugen
Larsen - Huseklepp - Askar


Enig med dette laget, må nok tenke mer defansiv mot et passningsikkert og hurtig banespillendes lag.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

blobby winters

Jeg liker vår 4-4-2 hjemme men borte mot Godset er det viktig å unngå at de har altfor mye ball og at vi blir løpende etter. Vi trenger 5 i midtbanen så en 4-2-3-1 er høyaktuell synes jeg

              Piotr
Sæv. Grønner. Zsolt. Demir
        Badji.  Soko
Askar.    Haugen.  Larsen (Nordkv hvis ikke skadet)
             Huse

Klaus_Brann

Quote from: brann89 on May 09, 2013, 21:40:00 PM
Quote from: ostraume on May 09, 2013, 21:17:37 PM
Ja, en femmer her må nok til. Defensiv satsing og flaske seg til poeng.

Laget bør bli:

Piotr
Sæv - Zsolt - Grønner - Fakiri
Nordkvelle - Badji - Haugen
Larsen - Huseklepp - Askar


Enig med dette laget, må nok tenke mer defansiv mot et passningsikkert og hurtig banespillendes lag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tren på langskudd


aleksanderhjelleseth

Kan det være triks å kjøre Gjesdal som midtstopper? mtp at kovacs er så jævla svær, og at gjesdal er 10cm høyere enn Grønner? Større sjangs for at Gjesdal vinner noen dueller enn Grønner? samtidig er vell Grønner bedre mot kvikke motstandere?

krakra

Det som er problemet med Godset. Det er gode til å variere mellom innlegg og langballer på svære Kovacs, og gjennomspill med hurtige pasninger og lette spillere. Vanskelig å forsvare seg mot. Grønner-Zsolt kan bli for små, mens Gjesdal - Zsolt kan bli for tungt. Det blir veldig viktig å vinne midtbanekampen, for jeg tror ikke vi kan stole på forsvaret.

blobby winters

Quote from: Xminator on May 10, 2013, 07:12:17 AM
Er helt uenig i en formasjonsendring. Man må fortsette å søke mot det man gjør på hjemmebane. Fortsette å tørre å være direkte selv om det kan gi flere brudd mot..


Jeg måtte ha gått glipp av den festfotballen vi har spilt borte som har gitt oss bøttevis av mål og poeng. Jeg synes vi er nødt til å endre ting på bortebane - særlig mot et lag som Godset som pleier å ha høy prosent ballbesittelse.

Ellers enig i at vi har problemer med motsatt kant fra den Askar spiller på. Demir er en interessant ide.

osoerli

Sjølvsagt må Brann spela i ein anna formasjon borte enn heime.  Sjå på målforskjellen!  10-1 heime, 1-9 borte.  Og då har Brann spelt stort sett 4-4-2 i alle kampar.  I periodar i enkellte kampar har Skars lagt om til 4-4-1-1.  Det må gjerast frå kampstart!  Det er det same som den kjente 4-4-2, men med den eine av spissane (Pusic) trekt ned mot midtbanen.  Huseklepp som har best fart, må ligga framme på offsidegrensa.

Brann må ligga kompakt defensivt, tette hurtig igjen romma, og gå hurtig i ballfører med sikring.
Når ein vinn ball blir det å lempe på ein Huseklepp som allerede har reve seg laus, eller framkonstruere eit frispark.  Prøve å få flest mogleg frispark, cornere og innkast, og bruke lang tid på å ta dei.  rett og slett framstå slik gode lag i gode ligaer i Europa spelar på bortebane.
Ikkje vera så forbanna naive og tru me kan spela som heima med 4-4-2, og tru me kan vinna kampen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

brann89

Quote from: Klaus_Brann on May 09, 2013, 22:48:38 PM
Quote from: brann89 on May 09, 2013, 21:40:00 PM
Quote from: ostraume on May 09, 2013, 21:17:37 PM
Ja, en femmer her må nok til. Defensiv satsing og flaske seg til poeng.

Laget bør bli:

Piotr
Sæv - Zsolt - Grønner - Fakiri
Nordkvelle - Badji - Haugen
Larsen - Huseklepp - Askar


Enig med dette laget, må nok tenke mer defansiv mot et passningsikkert og hurtig banespillendes lag.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

eivhelle

May 11, 2013, 07:09:07 AM #33 Last Edit: May 11, 2013, 07:21:48 AM by eivhelle
Skal Brann ha noen sjanse mot Godset må de stoppe Vilsvik og Kovacs. Jeg ville ha forslått at de gikk ut i 4-5-1 for å gjøre det trangt på kantene. La en spiller få ansvaret for å følge Vilsvik spesielt og da gjerne en med fart nok til å følge.

           Pjotr
Sæv- Zolt- Grønner- Fakiri
           Badji
Larsen - Haugen- Soko- Askar
           Huseklepp

Siden Larsen har vært svak i det siste og Norkvelle er skadet kan et alternativ være å prøve med Barmen på kanten i stedet for Larsen eller å bruke Askar på høyrekant og sette Demir til å passe på Vilsvik på Branns venstrekant. Man kan også flytte Huseklepp ned på kant og bruke Pusic som ensom spiss, men jeg vil foretrekke Huseklepp på topp for å unngå at vi blir alt for baktunge. Huse vil binde opp langt flere folk enn Pusic når Brann ellers ligger lavt med hele laget.

Derabilo

Jeg tror at det Brann må gjøre er å satse offensivt med vårt spill mot Godset. Si til oss selv at dette er vi gode nok til å gjøre. Det vil kunne ha en psykologisk effekt, der spillerene nå kanskje er litt negative, litt defensive og litt reserverte på bortebane, da de vet de har en dårlig rekke der. Dette kan kanskje snu de mot litt mer positivitet, trygghet og tro på egne ferdigheter. Dette er psykisk, og det er der Skarsfjord med crew må gjøre jobben.

Usikkerhetene i lagoppstilling er Gjesdal vs Grønner og Fakiri vs Demir. Jeg tipper Grønner og Fakiri tar de plassene. Det kunne vært spennende å vrake Larsen pga forestillingen sist, trekke Huseklepp ned og Finne inn på spissplass. Men jeg har strengt tatt mer tro på Larsen, og ville gått for han på vingen. Finne hadde heller ikke et godt innhopp sist, mens Pusic er et arbeidsjern som kan gi gode arbeidskår for en Finne på slutten ved å ha trettet ut motstanderene..
Bergen ut av Norge -

Belfort

Er glad denne kampen ikke går på riksdekkende tv, med mulighet for nok en gang å skjemme seg ut for noen hundretusen seere. Med Skarsfjord sitt håpløse opplegg på bortebane dreier denne kampen seg kun om å få et hederlig resultat.

ostraume

Få høre hvordan laget og opplegget ditt er Belfort. Eller venter du helst til etter kampen og slakter det som ikke virker. Safe det, dette er tross alt et av de beste hjemmelagene i ligaen mot et av de svakeste borte.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: ostraume on May 11, 2013, 09:36:17 AM
Få høre hvordan laget og opplegget ditt er Belfort. Eller venter du helst til etter kampen og slakter det som ikke virker. Safe det, dette er tross alt et av de beste hjemmelagene i ligaen mot et av de svakeste borte.


Er nettopp derfor jeg er fornøyd med et hederlig tap

Oppreist

ALT taler for klart tap i denne kampen, kunstgress, bortebane, god motstander, vi er høyt oppe og kan ta serieledelsen med seier. I tillegg er det ingen fare for undervurdering fra Strømsgodsets side ettersom vi ligger på 2. plass. 

Vi bør kanskje også se hva lagene som har fått resultater mot Godset har gjort.  Odd tok som kjent poeng fra dem i helgen og sjansestatistikken var jevn. Tidligere har de også tapt mot Hønefoss (borte) og spilt uavgjort mot Sarpsborg 08.  Iflg VG hadde Hønefoss 9-1 i sjanser i kampen de vant 2-0, mens det var jevnt (4-4) i kampen mot Odd.  Sarpsborg 08 hadde nok noe flaks.

Som det er nevnt tidligere har Godset den fordel at de kan variere mellom å spille raskt langs bakken og pumpe høye baller på Kovacs.  Det viktigste blir dermed å vinne midtbanekrigen og hindre oppspillene. Fagermo uttalte i VG (papirutgaven) at han var forundret over at ikke flere lag markerer ut Vilsvik og Johanson, noe han mente var en suksessfaktor for Odds poeng nå på torsdag. 

Badji blir ekstremt viktig i denne kampen og jeg håper han er bedre enn hva han viste mot Start (hvor jeg synes han fikk i overkant godt betalt på diverse spillerbørser).  I tillegg blir det viktig å ha fart og duellkraft. 

Til tross for manglende uttelling synes jeg vi bør stille med Pusic og ikke Finne fra start. Det gir oss flere muligheter når vi kommer i innleggsposisjoner og på både offensive og defensive dødballer.  Med Nordkvelle ute er det duket for Larsen, og det er et spørsmålstegn, han har hatt en dalende kurve i år og var direkte svak mot Start.  Hvor har det blitt av den eminente ballbehandlingen, de offensive raidene og den høye arbeidsmoralen?

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om Haugen eller Soko skal være makker for Badji på midten.  Soko hadde en brukbar kamp mot Start og er ballsikker og duellsterk, men han er treg og blir lett overløpt.  Haugen dekker større rom, er mer kreativ, men har mindre duellkraft og kan ikke bidra inne i boksen på dødballer. Askar og Huseklepp bør være selvskrevne, det samme gjelder Sævarsson. Jeg ønsker også Erdin fremfor Hassan ettersom han har større fart og dermed kan bidra mer fremover.  I midtforsvaret er det krevende, Zsolt bør være selvskreven, jeg synes ikke han var så verst mot Start og han  representerer kontinuiteten i midtforsvaret.  Magefølelsen sier at han bør få selskap av Grønner selv om Gjesdal er mer storvokst. I midtforsvaret trenger vi sårt en forsterkning, skal vi kjempe om medalje må vi ha inn en rask stopper i sommervinduet. Vi risikerer forøvrig å spille 16.mai kamp uten noen av de faste stopperne ettersom Zsolt må stå over med ytterligere 1 nytt gult kort. 

Det eneste som taler for Brannpoeng er at det ville være fullstendig uventet. 

Forøvrig har Unibet 6 lag med lavere odds for seriegull enn Brann, vi er bak både Viking, Molde, Aalesund og Vålerenga (skandale) i tillegg til RBK og Strømsgodset. 
Stein på stein blir Steinar.

Lasaron

Fredrik Haugen sitt lekre mål mot Vålerenga var vel på corner.
Tren på langskudd

Oppreist

Quote from: Lasaron on May 11, 2013, 15:20:04 PM
Fredrik Haugen sitt lekre mål mot Vålerengen var vel på corner.

Riktig det og han bør være uthvilt etter å ha stått over en kamp. Vi bør alltid ha noen som står utenfor boksen på corner og innlegg for å plukke opp 2. baller og være spillbare på 45 grader når det utfordres langs dødlinjen. 

Tilsvarende bør vi ha noen som står ute for å plukke opp 2. baller på defensiv dødball. Jeg har ikke sansen for at vi plasserer 10 mann i boks, da er det tungt å komme seg ut og vi går glipp av gode kontringsmuligheter. 
Stein på stein blir Steinar.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Pavlov i andre kamptropp på rad, dette lukter spilletid!

krakra

Hadde vi ikke hentet han kunne en i femmergruppen fått sjansen.

Gulløl

Pavlov i troppen og Håkon Lorentzen er ikke med. Det skulle vel ikke være tvil om hvem av de to som er den beste spissen. Tror dette er en politisk beslutning, blir vel mindre kritikk for de 200k som er brukt om han "forsvarer" en plass i kamptroppene fremover.

Disse 18 reiser til Drammen:

2. Birkir Már Sævarsson
7. Hassan El Fakiri
8. Fredrik Haugen
9. Martin Pusic
11. Vasiliy Pavlov
17. Stéphane Badji
19. Kristoffer Larsen
21. Zsolt Korcsmár
22. Amin Askar
23. Erik Huseklepp
24. Piotr Leciejewski
25. Henrik Gjesdal
27. Erdin Demir
28. Bård Finne
29. Kristoffer Barmen
30. Jonas Grønner
32. Tomasz Sokolowski
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hvem skal passe på Kovács på dødballer i morgen. Fakiri etter suksessen mot Karadas ? Eller har vi en som er enda lavere og har mindre muskler ?  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Quote from: Gulløl on May 11, 2013, 18:33:30 PM
Hvem skal passe på Kovács på dødballer i morgen. Fakiri etter suksessen mot Karadas ? Eller har vi en som er enda lavere og har mindre muskler ?  :P
spiller vi ikke sonemarkering på corner?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Finne fra start med oppgaven å markere Kovacs på corner.

Lasaron

Pavlovskandalen fortsetter. Det er nok det at han tross alt er med i A-stallen som gjør at han er med.
Tren på langskudd

Nixon

For min del kunne de sendt russeren hjem. Men når det gjelder Lorentzen må vi ikke la oss lure og tro at han plutselig har blitt en habil TL-spiller som skal være med i troppen til hver kamp. Innhoppet sist var en liten inspirerende belønning og det kan like gjerne være det siste vi ser til han på A-laget i år. Noe f.eks. Helge Nilsen var veldig klar på etter kampen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up