• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Start, torsdag 9 mai, kl 19.00

Started by Gulløl, May 05, 2013, 23:49:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

May 05, 2013, 23:49:56 PM Last Edit: May 06, 2013, 00:43:01 AM by Gulløl
Nå er det bare å få Sogndal kampen ut av hodet for oss supportere og rette blikket fremover.

Ny kamp på torsdag mot Start. Monsamjelden og Opdal kommer tilbake til Stadion. Start har ingen seire borte i år, men en uavgjort og to tap.

Start spiller hjemme mot Molde i dag mandag og får en mindre hviledag en Brann, uten at det trolig vil bety noe.

Brann kan med seier i denne runden spille seg opp på sølvplass
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Ikke sikker på om Nordkvelle benkes, da Larsen var ditto svak han og. Det kommer vel an på treningene frem til kampen. Tror Kvelle stiller foran per nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Mohus skal ut av førstelaget uavhengig av om Piotr er skadefri eller ikke.
Fakiri-trekket har gått ut på dato
Gjesdal er en bedre duellspiller enn Grønner, så har ingen problemer med å se ham spille i dødball-ligaen.
Pusic begynner å vise at han overhode ikke har noe å gjøre i Brann. Nå må Finne få rote litt, uten at det gjør noe med det egentlige problemet vårt i angrep, vi har overhode ikke duellstyrke på topp. Både Huseklepp, Pusic og Finne hadde vert bedre spillere med en Ojo som makker. Så enkel er fotballen.

Piotr
Sævarson - Zsolt - Gjesdal - Demir
Askar - Badji - Sokolowski - Larsen
Finne - Huseklepp

osoerli

Like greit å prøve Finne-Pusic på topp, Huseklepp på kant.
Hverken Nordkvelle eller Larsen var fantastiske mot Sogndal.
Men Larsen er kanskje den spelaren som det er størst forskjell på heime/borte.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: Gulløl on May 05, 2013, 23:49:56 PM


Enig med laget, men litt hipp som happ om jeg ville hatt Barmen-Badji på midtbanen og Gjesdal-Kirken i midtforsvaret. Dersom Poitr ikke blir klar håper jeg forøvrig at vår nest beste keeper spiller i stedet for han som spilte mot Sogndal...

ostraume

Mitt lag:

Piotr
Sæv - Gjesdal - Kork - Fakiri
Askar - Badji - Soko - Larsen
Finne - Huse
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

I går igjen: Askar imponerar utan å imponere. Usynleg heile kampen, men scora eit mål til slutt. Litt usikker på kor vidt eg vil at han skal starte eller ei.

Lasaron

Jeg ser noen tar til orde for Badji som midtstopper i stedet for Gjesdal. Til dette vil jeg nevne at Badji er vår beste på sentral midt, og er et ubeskrevet blad som midtstopper. Gjesdal klarte seg fint som midtstopper når han kom innpå for Grønner mot Odd.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on May 06, 2013, 09:34:11 AM
Jeg ser noen tar til orde for Badji som midtstopper i stedet for Gjesdal. Til dette vil jeg nevne at Badji er vår beste på sentral midt, og er et ubeskrevet blad som midtstopper. Gjesdal klarte seg fint som midtstopper når han kom innpå for Grønner mot Odd.


Ja, eg er òg for å ha Gjesdal i midtforsvaret. Trur det skal gå greitt. Hugs at Haugen òg er vekk. Barmen og Soko saman på midtbana blir for treigt.

Belfort

Det mest spennende med denne kampen er om Bataljonen våkner. De kan umulig sitte og se på at vi driter oss ut på riksdekkende tv søndag etter søndag uten at de "aksjonerer"

dudo

Ja, vi skal ikke ha Badji i midtforsvaret! Hvor noen har fått den ideen fra er mer enn jeg kan skjønne. Badji-Soko på midten, Zsolt-Gjesdal i forsvaret. Jeg tror nesten jeg heller vil ha Barmen som stopper enn Badji.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Badji er nok en grei stopper, men hele laget faller jo sammen uten ham på midtbanen. Kunne godt kjørt Barmen sentralt istedenfor Soko, men det er vel Sokos tur nå.

Gulløl

Badji klarer stopper rollen like bra som Austin klarte den når han måtte gå bak. Vårt midtforsvar har vært ustabilt lenge nok så det trenges rutine og en sjef der bak. "Tabbe-Zsolt" behersker ikke den rollen og er ikke den som gir trygghet til uerfarne Gjesdal som makker. Siden dette er en hjemmekamp og Brann normalt står høyt blir en av midtstopperne mer offensiv en den andre, og denne rollen blir ikke så forskjellig fra når Badji er den mest defensive av DM-ene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

SÃ¥ du mener Badji er en rutinert sjef? Jeg er ikke enig i det.

dudo

Se på opptredenen til Badji på 3-0. Like bra som Austin? I think not. Gjemmer seg unna i duellen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


Tom C

Nå har jo Nordkvelle tatt en "Mjelde", og vært litt stor i kjeften mot Skarsfjord sine disposisjoner, så da lukter det vel benk på han noen kamper fremover...

Hva med å kjøre Demir opp på venstrekant, Finne og Huseklepp på topp, og la Pusic få hvile litt? Er vel strengt tatt på tide at en spiller som Bård Finne får sjansen fra start på bekostning av Pusic, som ikke har levert rare greiene på tross av masse spilletid. Det virker jo også som Demir uansett trives bedre fremover enn bakover..?
Aldri mer Obos....

ostraume

Hva er det Nordkvelle har sagt? GÃ¥tt meg hus forbi.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on May 06, 2013, 14:27:00 PM
Hva er det Nordkvelle har sagt? GÃ¥tt meg hus forbi.



http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6641548.ece
GÃ¥ av.

Gulløl

Da ska no bli sabla kjekt Ã¥ fÃ¥ besøk av Monsamjelden pÃ¥ torsdag  :D
http://www.youtube.com/watch?v=CT9OqDwFN2I
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 06, 2013, 19:50:59 PM #21 Last Edit: May 06, 2013, 19:58:23 PM by Gulløl
Midtbanespilleren Gudmundur Kristjansson fikk sitt tredje gule kort mot Molde i dag og må stå over mot Brann. Er en av Start sine beste spillere så de vil sikkert merke at han er ute.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on May 06, 2013, 09:17:48 AM
I går igjen: Askar imponerar utan å imponere. Usynleg heile kampen, men scora eit mål til slutt. Litt usikker på kor vidt eg vil at han skal starte eller ei.


Du svarer på deg selv, han scorer. Han topper også antall målpoeng i Brann, selvsagt skal han starte.
Uansett er ikke gårsdagen mye å ta med seg den ene eller andre veien for hvem som skal starte, da de aller fleste var bås.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 06, 2013, 14:28:11 PM
Quote from: ostraume on May 06, 2013, 14:27:00 PM
Hva er det Nordkvelle har sagt? GÃ¥tt meg hus forbi.



http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6641548.ece


Skjønner Kvelles frustrasjon, men det kan han ta innendørs.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

May 07, 2013, 00:09:08 AM #24 Last Edit: May 07, 2013, 00:18:47 AM by Gulløl
Ole Gunnar Solskjær sin beskrivelse på hvordan det var å møte Start:
"- Vi kommer frem til de siste 25 meterne, så stopper det litt. Det er ikke lett å spille mot ni forsvarsspillere og keeper, de har bare én spiss som ligger igjen fremme, sier Solskjær til VG."

Start kommer neppe til å være mer offensive på Brann Stadion på torsdag. Brann bør legge en plan på hvordan de skal trenge gjennom muren. Høye baller inn i feltet fungerer neppe etter det vi såg mot Sogndal. Mulig det må satses mer på langskudd fra 25 meter og gi Opdal mest mulig å jobbe med. Han hadde en tabbe i dag mot Molde og er nok litt ekstra nervøs når han kommer tilbake til Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Synes da Start spilte tidvis underholdende, og ikke så defensivt som Solskjær mener, det er lov å forsvare seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Jeg syns begge lagene angrep rimelig mye, og Start fremstod ikke spesielt solide bakover. Men når et Moldelag uten selvtillitt og middelmådige Chima på topp skal småspille seg inn i femmeteren før de avslutter så blir det selvsagt vanskelig.

Spiller Start som de spilte i går mot oss så slår vi dem.

Klaus_Brann

Hjemme er vi jo tidvis gode, så det er i så fall ikke noe sjokk, borte på sørlandet blir det sikkert tap.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Piotr melder seg klar til kamp etter test på trening i går.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Kanskje det er en gent le mans avtale om at Piotr er "skadet" i kamper mot Sogndal på Fosshaugane...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

brann89

Spent å se kva slags mottakelse Mjelde og Opdal får på Torsdag.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Gulløl

Quote from: brann89 on May 07, 2013, 16:59:10 PM
Spent å se kva slags mottakelse Mjelde og Opdal får på Torsdag.


Tror nok Mjelde sangen vil runge mer en Skarsfjord sangen :-\. En Brann supporter glemmer ikke den treneren som tok gullet hem, så en hyllest før kampen er absolutt på sin plass.
http://www.youtube.com/watch?v=bbVBczdVFSM
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det hadde vært en fin måte å vise misnøye med Skars og at folk heller vil ha inn Mjelde;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Kunne ikkje vært mer ENIG :) Skjønte aldri selv kvifor Brann sparket MiM, bortsett fra at eg var enkelte ganger irritert over at enkelte spillere fikk alt for mye tillit, iforhold til prestasjon.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Baunebob

Mjelde-hyllest er selvsagt på sin plass. Vi visste ikke hvor godt vi hadde det, med den entusiasmen som var den gang.

krøvel vellevold

Jeg var for sparkingen av Mjelde da den skjedde, men det var mest fordi han hadde "mistet garderoben". Har man det, så må det jo tas grep. Man kan jo ikke bytte ut alle spillerne!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Men skal folk seriøst hylle motstanderen til trener i morgen? Det blir for dumt etter min mening. Uansett hvor godt vi enn liker han og hvor mye vi misliker vår nåværende trener.

Jeg kan strekke meg til høflig applaus hvis navnet hans blir nevnt av speaker. Men synging blir helt feil for meg.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Superjack

Quote from: Nixon on May 08, 2013, 06:27:30 AM
Men skal folk seriøst hylle motstanderen til trener i morgen? Det blir for dumt etter min mening. Uansett hvor godt vi enn liker han og hvor mye vi misliker vår nåværende trener.

Jeg kan strekke meg til høflig applaus hvis navnet hans blir nevnt av speaker. Men synging blir helt feil for meg.


Kunne ikke si meg mer enig. Høflig applaus kan både Mjelde og Opdal få, men de er i Start og jeg heier på Brann.
Brannsupporter.

dons599

Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 20:41:24 PM
Det hadde vært en fin måte å vise misnøye med Skars og at folk heller vil ha inn Mjelde;)


Jeg er helt enig, dette vil få enn dobbel betydning, vi viser respekt og hyller gulltreneren vår, pluss at det blir en slags demonstrasjon mot vår misnøye mot Skarsfjord.

Det er ingen som kan måle seg med det MiM fikk til i Brann, og mtp måten han fikk sparken på, så har jeg ingen betenkeligheter med å hylle han på stadion, til tross for at han trener bortelaget.

Det ser jo ikke ut til å bli noe annen form for aksjon, mtp å få vist vår misnøye.

Men så kan det også se ut til at synet på Skarsfjord er veldig delt...

Lasaron

Mjelde måtte gå, han hadde mistet grepet. Burde takket av etter 2007 faktisk. Det er dog passelig med en høflig applaus til både han og Opdal.

Jeg er med på å bue kraftig hvis Brann ikke vinner, men blir nok ikke med på noe Mjelde-sang.
Tren på langskudd

Spelaren

Det er ein balansegang det her. Naturlegvis skal gulltreneren ha ein liten hilsen, men det er fortsatt motstanderlaget han trener - og Brann er klubben vår. Litt lojalitet bør det kunne forventes tross dagens situasjon. Høflig applaus før kampstart bør holde, tipper han stikker bortom Hansa for å vinke litt - er jo ein trivelig kar. Det må me jo forholde oss til.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: brann89 on May 07, 2013, 21:16:45 PM
Kunne ikkje vært mer ENIG :) Skjønte aldri selv kvifor Brann sparket MiM, bortsett fra at eg var enkelte ganger irritert over at enkelte spillere fikk alt for mye tillit, iforhold til prestasjon.


Sånn vil det alltid være uansett hvilken trener vi har;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 08, 2013, 00:25:44 AM
Jeg var for sparkingen av Mjelde da den skjedde, men det var mest fordi han hadde "mistet garderoben". Har man det, så må det jo tas grep. Man kan jo ikke bytte ut alle spillerne!


Nei, men man kunne byttet ut de taperfjesene som hadde tatt over garderoben.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 08, 2013, 06:27:30 AM
Men skal folk seriøst hylle motstanderen til trener i morgen? Det blir for dumt etter min mening. Uansett hvor godt vi enn liker han og hvor mye vi misliker vår nåværende trener.

Jeg kan strekke meg til høflig applaus hvis navnet hans blir nevnt av speaker. Men synging blir helt feil for meg.


Tidenes trener i klubben vår og du skjønner ikke hvorfor folk evt. vil hylle han litt når han vender tilbake? Jeg tror ikke vi taper pga. det hvis vi skulle tape, så derfor ser jeg ingen god grunn til å ikke gjøre det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Eg har ingen problemer med å synga for den største trenarlegenda som nokon gong har vore i klubben.

At han er her for å trena ein annan klubb, det må me berre forholda oss til.

At han måtte gå når han gjekk var greitt nok i den situasjonen me var i då. Det betyr ikkje at eg ynskjer han tilbake snarast råd.

Og at me kan senda eit KRAFTIG signal til klubb og leiing om kva me meiner om dagens situasjon.

For det er jo ingen fare for at den suporterklubben gjer de.t

Klaus_Brann

Quote from: Superjack on May 08, 2013, 08:08:59 AM
Quote from: Nixon on May 08, 2013, 06:27:30 AM
Men skal folk seriøst hylle motstanderen til trener i morgen? Det blir for dumt etter min mening. Uansett hvor godt vi enn liker han og hvor mye vi misliker vår nåværende trener.

Jeg kan strekke meg til høflig applaus hvis navnet hans blir nevnt av speaker. Men synging blir helt feil for meg.


Kunne ikke si meg mer enig. Høflig applaus kan både Mjelde og Opdal få, men de er i Start og jeg heier på Brann.


Folk har nok fått med seg at de er i Start, tror ikke det er det går på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Hvis folk ønsker å få frem en kritisk holdning til Skarsfjord, så får man ta dette direkte mot Skarsfjord. Ikke ved å støtte motstander.

Nixon

Quote from: SK on May 08, 2013, 08:58:02 AM
Hvis folk ønsker å få frem en kritisk holdning til Skarsfjord, så får man ta dette direkte mot Skarsfjord. Ikke ved å støtte motstander.


Enig. Syng gjerne anti-Skarsfjord sanger i 90 minutter. Men ikke bland inn Mjelde i det.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up