• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vil ingen til Drammen?

Started by stig, May 04, 2013, 10:00:54 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

stig

600 kr t/r med tog bør være et godt tilbud.

Vi i Bataljonen var meget fornøyd med og endelig få til en avtale med NSB etter og prøvd over lengre tid.
Et alternativ til buss om transportmiddel har vært et satsingsområde ettersom andelen som reiser med buss er sterkt synkende.

Tog vil ha avgang om morgenen kampdag og retur med nattog. Det blir gjerne ikke tempurmadressesøvn i stolene, men det skal være mulig å sove seg klar til jobb og skole dagen etterpå.

For oss fungerer avtalen slik at vi reserver 20 seter og gir beskjed 5 dager før avreise om reelt antall, samt betale regningen.

Skuffelsen er selvsagt ditto større når vi nå ser at tilbudet ikke er etterspurt i det hele tatt.

Er det ingen som vil /kan reise på noen annen måte enn fly og privatbil? Eller er det Brann sine resultater på bortebane som er saken?

Vi vil gjerne ha tilbakemeldinger fra medlemmene om tog er noe å satse på.

Kjør debatt.

Nettsideansvarlig

BrannTarzan

Hei

600 er et brukbart tilbud-men ikke godt nok når nsb kjører Bergen- Oslo til 199 kroner og ikke bare denne strekningen men nesten overalt hvor nsb kjører..

Da syntes jeg det er ille å betale 600 kroner når man kan få det til 199.
Men utenom når Nsb  kjører disse kampanjene så syntes jeg 600 kroner er en grei pris..

Men la heller bataljonenns medlemmer gå med en nsb lue på kampene..så får vi turen gratis..
Det er mye man kan få til når det gjelder reklame nå om dagen.

Det kommer an på forhandleren med Nsb og da..  ;)

krøvel vellevold

Bergen - Drammen den søndagen er tydeligvis utsolgt på nsb.no...

Og 199 er bare for én vei - og kun for noen få. Prisen spretter raskt opp i 299 for én vei, så tilbudet er slett ikke dårlig.
Legg ned hele klubben!

BrannTarzan

Ja tur retur sefølgelig hehehe
Jeg er østlenning og er vant til bare å dra en vei..bli der nede litt og dra tilbake...
Da har jeg brukå kjøpe enveis bilett til 199 kroner..

Da er 600 kroner en knall pris..
Bra jobba..

Bataljonen da må vi bestille tur..

Kom igjen nå :)))

Nixon

Prismessig er det vel et greit tilbud. For de som uansett hadde reist med tog. Men fire timer å vente i Drammen etter kampslutt frister ikke så veldig mye. Man er jo godt på vei tilbake til Bergen i privatbil innen nattoget ankommer Drammen. Pluss at det er vesentlig billigere hvis man f.eks. er fire i bilen.

Men tilbudet er jo helt nytt og vil vel bruke litt tid før det blir innarbeidet. Kanskje burde styre og stell i Bataljonen begynne å reise med tog og oppfordre medsupportere de kjenner til å være med? På den måten kan jo snøballen begynne å rulle.
Rød makt på Hansa

Nixon

En annen ting er jo muligheten til å drikke og røyke. Det ser jo ut til å være svært viktig for mange supportere. For når ikke folk melder seg på bussturene der det er fritt frem for drikking og hyppige røykepauser, er det kanskje litt naivt å tro at folk skal hoppe på togtilbudet?
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on May 04, 2013, 15:23:19 PM
En annen ting er jo muligheten til å drikke og røyke. Det ser jo ut til å være svært viktig for mange supportere. For når ikke folk melder seg på bussturene der det er fritt frem for drikking og hyppige røykepauser, er det kanskje litt naivt å tro at folk skal hoppe på togtilbudet?


Tror noe av grunnen til at folk IKKE melder seg på bussturene er at det er fritt frem for drikking og røyking hele natten.
Morgenbusser kunne kanskje vært tingen.

Togtilbudet er bra, inkludert prisen. Vurderer selv denne turen, men avventer grunnet jobb.
Timene etter kampslutt kan derimot være seig, spesielt søndag.
Jeg tror interessen fra folk vil øke etterhvert.

Klaus_Brann

Det er da drikkemuligheter på toget. Noen få røykepauser er det også, så det bør ikke stå på det. Jeg hadde gjerne dratt på denne turen hadde jeg hatt muligheten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Hva var spørsmålet?
Om noen ville til Drammen?
Nei, ellers takk!
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on May 05, 2013, 20:07:58 PM
Hva var spørsmålet?
Om noen ville til Drammen?
Nei, ellers takk!


Det er bedre med en dram i timen enn en time i Drammen (spesielt etter en slik dag).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Zolkan

Bedre med en dram i Bergen enn en dram i Drammen.

Spelaren

Hadde vært "gøy" med absolutt ingen bortesupportere, men eit jækla stort banner.

"Bare bli her, Rune"

Men det dukker vel opp nokre flinke optimister. Fordelen er at dette ikkje er på vestlandet.
Gå av.

Gulløl

Forslår at vi spiller med 10 mann mot Strømsgodset, da klarer vi høyt press  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Foreslår at vi lar Godset vinne på walkover, da blir det hvertfall ikke mer skder eller suspansjoner

krøvel vellevold

Quote from: Gepard on May 05, 2013, 22:39:01 PM
Foreslår at vi lar Godset vinne på walkover, da blir det hvertfall ikke mer skder eller suspansjoner


Walk over begrenser seg til 0-3-tap. Og det er jo bra. Problemet er at vi da får strøket alle kampene og dermed selvsagt rykker ned med 0 poeng. Men vi kan alltids håpe på at minst to klubber (bunnlag) blir trukket 35 poeng for økonomisk rot. Da kan vi likevel redde plassen med 0 poeng.
Legg ned hele klubben!

BrannTarzan

Jeg tenkte meg en tur til drammen jeg for å se Brann slå Godset  :)
Men må man bestille biletter til kampen på godset sin hjemmeside??

Eller har Godset sendt oppover noen biletter til oss supporterne så vi kan kjøpe de i Brann butikken??
Eller her inne på Bataljonen.no??

Kanskje det kommmer på salgssiden her seinere..
Må jo ha bilett til kampen og stå sammen med brann supporterne hele kampen..

Ellers ingen vits i å dra nedover vel??  :o

stig

Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Kanskje dere burde latt folk på stadion få vite om det, med flyers el.l.
Det er vel begrenset hvor mange som leser her inne. Ingen av kompisene mine hadde hørt om det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2013, 01:09:56 AM
Kanskje dere burde latt folk på stadion få vite om det, med flyers el.l.
Det er vel begrenset hvor mange som leser her inne. Ingen av kompisene mine hadde hørt om det.


Flyers mener jeg er noe som burde vært på nesten hver hjemmekamp. Info om kommende turer, info om Bataljonen sin nettbutikk, info om dagens tifo (dersom det er noe), og ganske generell info om stemningen (oppfordring, tekst på noen sanger etc.).

stig

Vi har brukt brann.no, samt speakeren på Stadion aktivt i tilfellet Drammen.  Flyers er en fin ting, men det er ikke alltid like lett å få folk til å dele ut. (også kan vi kanskje bli flinkere og tidligere ute til å etterlyse dugnadskraft) 
Nettsideansvarlig

Yngve

Quote from: stig on May 20, 2013, 12:44:04 PM
samt speakeren på Stadion aktivt i tilfellet Drammen. 


Har ikkje eg fått med meg, og eg er på kvar kamp..

Men ja, større bruk av flyers o.l. burde vore gjort. Er det ikkje nokon sjanse til å få bruka storskjermane på stadda og til å komma ut med noko kjapp info frå suporterklubben?

Go Up