• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Viking lørdag 20. april kl 1800

Started by krøvel vellevold, April 17, 2013, 12:44:52 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Sindre32

April 19, 2013, 18:16:17 PM #50 Last Edit: April 19, 2013, 18:47:06 PM by Sindre32
Quote from: krakra on April 19, 2013, 18:11:17 PM
Og hvor mange av disse var elendige?


Av Larsen sine? Det var faktisk noen av kampene som var noe under pari. De fleste av disse, såvel som Haugens svakere kamper, var i begynnelsen og midten av sesongen. Andre kamper var helt på slutten, og bør ikke regnes. begge spilte mest mot slutten, som også er en naturlig utvikling for talenter. Nå er de ikke talenter lengre, de er etablerte TL-spillere.

Hva skyldes det?

Sindre32

April 19, 2013, 18:19:14 PM #51 Last Edit: April 19, 2013, 18:21:35 PM by Sindre32
Du er klar over at psykologi også er en ekstremt viktig del av dette, kanskje til og med viktigere enn spilletiden i seg selv?

ostraume

Quote from: krakra on April 19, 2013, 18:11:17 PM
Og hvor mange av disse var elendige?


Nå henger jeg ikke helt med i hvor dere er, men om du snakker om Larsen så hadde han en "haug" elendige innhopp før han virkelig slo gjennom i TL.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Ja Larsen var litt merkelig i det at han var ganske bånn i innhoppene sine helt til det plutselig en dag klaffet for ham og han har vært god siden.

brann89

Det med larsen var vel det at han etter noe kamper begynte å føle seg trygg med å spille i TL samanheng og dermed slapp seg mer og mer løs.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Kjell249

Larsen spilte på seg selvtillit på andre laget, og det var først når han brillierte der at han tok nivået i eliteserien. Han har vært usynelig de siste kampen, men får håpe han kommer sterkere tilbake i morgen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Quote from: Gulløl on April 20, 2013, 10:44:50 AM

Brann blir et topplag
http://www.nettavisen.no/sportspill/oddsen/article3611402.ece



Imponerende å begrunne tipset delvis med at Viking, som vant fire kamper og spilte seks uavgjorte i fjor, ikke er noe godt bortelag.

Sindre32

Det er ellers verdt å nevne at Viking stilte med tilnærmet førstelag i cupen på onsdag, forhåpentligvis har vi friskere ben.

krøvel vellevold

Quote from: Sindre32 on April 20, 2013, 12:47:03 PM
Det er ellers verdt å nevne at Viking stilte med tilnærmet førstelag i cupen på onsdag, forhåpentligvis har vi friskere ben.


Enda et poeng som tyder på at vi taper.
Legg ned hele klubben!

Sindre32

Quote from: krøvel vellevold on April 20, 2013, 13:04:37 PM
Quote from: Sindre32 on April 20, 2013, 12:47:03 PM
Det er ellers verdt å nevne at Viking stilte med tilnærmet førstelag i cupen på onsdag, forhåpentligvis har vi friskere ben.


Enda et poeng som tyder på at vi taper.


Hehe, den beste taktikken for å unngå å bli for skuffet er å forvente det verste :)

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2013, 07:03:54 AM
Brann har ikke tapt mot Viking på Stadion siden 2003. Brann har vunnet begge hjemme i år. Så det går nok dessverre mot Viking-seier i morgen.


Statistisk vil vi før eller siden tape mot ett lag vi har vunnet mot flere ganger på rad. Om slike påstander skal etterprøves så må det settes en grense, la oss si to kamper der vi har vunnet hjemme mot ett lag. Taper vi den 3.? Jeg gidder ikke begynne å lete etter tallene. Tiden det tok å ta den andre påstanden <<Brann taper "alltid" mot lag som sliter i serien>>

I forrige hjemmekamptråd gikk jeg gjennom den påstanden og det var en myth busted med klar margin. Jeg har en magefølelse av at vi stort sett vinner mot lag vi har vunnet mot før. Helt til vi ikke gjør det lenger uten at det er noe mer eller mindre typisk ved det.

Jeg vil ihvertfall ikke henge bekymringene på overtro. Om jeg skal velge en ting som tyder på at Brann kan tape i kveld, så er det tendensen til at vi sliter med å score mål. Noe ironisk å trekke frem etter 14-0, men dette er ett helt annet lag på banen mot betydelig bedre motstand.

Lasaron

Håper på denne startelleveren:

Piotr
Sæv - Jonsson - Zsolt - Demir
Nordkvelle - Haugen - Badji - Huseklepp
Pusic - Larsen

Spiller Sæv dårlig igjen vil jeg kanskje prøve ut Skaanes der, eller Jonsson.
Grønner bør være nær en startplass.
Askar er selvsagt nær til å komme tilbake hvis ikke Nordkvelle imponerer.
Finne bør også være svært nær en startplass.

Mulig jeg vil at Nordkvelle og Huseklepp skal bytte plass, men Huse kan faktisk legge inn med venstre også.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Men så kan du jo ta med at vi i fjor tapte hjemme for Godset for første gang siden 1998, og at vi i fjor tapte for FK Haugesund for første gang i obligatorisk sammenheng.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on April 20, 2013, 14:17:02 PM


Når to omtrent jevngode lag møter hverandre ti ganger på samme arena, vil det være rart om ikke det ene laget vil vinne minst en av kampene. Nå står vi med 5-4-0 etter de ni siste hjemmekampene mot Viking.

Men selvsagt er det i grunn bare overtro.
Legg ned hele klubben!

Sindre32

Quote from: krøvel vellevold on April 20, 2013, 14:22:21 PM
Quote from: Kjell249 on April 20, 2013, 14:17:02 PM


Når to omtrent jevngode lag møter hverandre ti ganger på samme arena, vil det være rart om ikke det ene laget vil vinne minst en av kampene. Nå står vi med 5-4-0 etter de ni siste hjemmekampene mot Viking.

Men selvsagt er det i grunn bare overtro.


Det er vel også noe av problemet med tallene i statistiske beregninger i fotball. Uten å vite prosentsjansen for et utfall, noe som ikke lar seg gjøre i forhold til styrkeforholdet mellom to fotballag, blir statistikken intet annet enn en pekepinn på hvoprdan det pleier å gå. Utfallet av neste oppgjør er fullstendig umulig å beregne, derfor kan man bruke statistikken negativt (statistisk sett må vi tape før eller siden) eller positivt (vi pleier å slå dem, så sjansen er stor for at vi gjør det også i dag). Med andre ord blir statistikken mer eller mindre meningsløs i forhold til sannsynlighetsberegning.

krakra

Quote from: Sindre32 on April 19, 2013, 18:16:17 PM
Quote from: krakra on April 19, 2013, 18:11:17 PM
Og hvor mange av disse var elendige?


Av Larsen sine? Det var faktisk noen av kampene som var noe under pari. De fleste av disse, såvel som Haugens svakere kamper, var i begynnelsen og midten av sesongen. Andre kamper var helt på slutten, og bør ikke regnes. begge spilte mest mot slutten, som også er en naturlig utvikling for talenter. Nå er de ikke talenter lengre, de er etablerte TL-spillere.

Hva skyldes det?
Jeg regner med du mener det skyldes Skarsfjord?

Sindre32

Quote from: krakra on April 20, 2013, 15:15:40 PM
Quote from: Sindre32 on April 19, 2013, 18:16:17 PM
Quote from: krakra on April 19, 2013, 18:11:17 PM
Og hvor mange av disse var elendige?


Av Larsen sine? Det var faktisk noen av kampene som var noe under pari. De fleste av disse, såvel som Haugens svakere kamper, var i begynnelsen og midten av sesongen. Andre kamper var helt på slutten, og bør ikke regnes. begge spilte mest mot slutten, som også er en naturlig utvikling for talenter. Nå er de ikke talenter lengre, de er etablerte TL-spillere.

Hva skyldes det?
Jeg regner med du mener det skyldes Skarsfjord?


Jeg regner med at du mener at det er på tross av Skarsfjord? Han slapp dem inn på banen ved et uhell, tror jeg? Eller på grunn av press utenfra? Eller skal han få pepper når talenter vi sofaslitere selv har en god feeling for ikke slår gjennom, mens han i motsatt tilfelle skal bli stemplet som talentfiendtlig?

Burde han ha gitt dem massevis av flere sjanser under tiden der de rett og slett ikke presterte? Mer enn han allerede gjorde? Skal vi tape enda flere fotballkamper kun for å gi talentene sjansen?

Er det sikkert at de ville ha fått flere sjanser hvis de hadde fortsatt å spille mindre godt, og således vist at de ikke hadde noe på dette nivået å gjøre? Bare for at de skal få tid til å spille seg varme?

For eksempel trengte nok Haugen å ta et oppgjør med seg selv, noe han etter hvert gjorde (da det var snakk om at han skulle leies ut) og kom tilbake som en kule. Uten avgjørelsen om å bli og kjempe innbitt kan det kanskje hende at han hadde fortsatt i det samme sporet. Som sagt, mye av dette handler også om psykologi.

krakra

April 20, 2013, 15:29:07 PM #71 Last Edit: April 20, 2013, 15:31:21 PM by krakra
Ja, jeg mener det var på tross av Skars. Jeg vil gjerne se et talent slå igjennom uten at laget har store skadeproblemer.
Du latterliggjør og håner de som mener at klubben og treneren har et ansvar når talenter faller igjennom fordi det er opp spillerne selv, men gir treneren æren for de som slår igjennom.

Larsen såkalte "elendige" innhopp var stort sett på under ti minutter. Han stotspilte i sin første kamp fra start

Kjell249

Quote from: Sindre32 on April 20, 2013, 15:09:00 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 20, 2013, 14:22:21 PM
Quote from: Kjell249 on April 20, 2013, 14:17:02 PM


Når to omtrent jevngode lag møter hverandre ti ganger på samme arena, vil det være rart om ikke det ene laget vil vinne minst en av kampene. Nå står vi med 5-4-0 etter de ni siste hjemmekampene mot Viking.

Men selvsagt er det i grunn bare overtro.


Det er vel også noe av problemet med tallene i statistiske beregninger i fotball. Uten å vite prosentsjansen for et utfall, noe som ikke lar seg gjøre i forhold til styrkeforholdet mellom to fotballag, blir statistikken intet annet enn en pekepinn på hvoprdan det pleier å gå. Utfallet av neste oppgjør er fullstendig umulig å beregne, derfor kan man bruke statistikken negativt (statistisk sett må vi tape før eller siden) eller positivt (vi pleier å slå dem, så sjansen er stor for at vi gjør det også i dag). Med andre ord blir statistikken mer eller mindre meningsløs i forhold til sannsynlighetsberegning.
Dette er bare tullball. Statistikk brukes daglig av oddsselskaper og de tjener greit på det, så meningsløst er det bare for de som ikke forstår seg på statistikk.

I forhold til statistikken mot viking, så blir det samme som å ha slått terningen 10 ganger og ikke fått 6. Statistisk skal den komme 1\6 av gangene, men det gjør det absolutt ikke mer sannsynlig at den kommer den 11te gangen. Sjansen er fremdeles 1/6.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

tsrqpo


krakra

Burde vært Askar ut. Syns Demir har vært bra. Må være småskadet

Sindre32

April 20, 2013, 15:38:10 PM #75 Last Edit: April 20, 2013, 15:44:30 PM by Sindre32
Quote from: Kjell249 on April 20, 2013, 15:30:39 PM
Quote from: Sindre32 on April 20, 2013, 15:09:00 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 20, 2013, 14:22:21 PM
Quote from: Kjell249 on April 20, 2013, 14:17:02 PM


Når to omtrent jevngode lag møter hverandre ti ganger på samme arena, vil det være rart om ikke det ene laget vil vinne minst en av kampene. Nå står vi med 5-4-0 etter de ni siste hjemmekampene mot Viking.

Men selvsagt er det i grunn bare overtro.


Det er vel også noe av problemet med tallene i statistiske beregninger i fotball. Uten å vite prosentsjansen for et utfall, noe som ikke lar seg gjøre i forhold til styrkeforholdet mellom to fotballag, blir statistikken intet annet enn en pekepinn på hvoprdan det pleier å gå. Utfallet av neste oppgjør er fullstendig umulig å beregne, derfor kan man bruke statistikken negativt (statistisk sett må vi tape før eller siden) eller positivt (vi pleier å slå dem, så sjansen er stor for at vi gjør det også i dag). Med andre ord blir statistikken mer eller mindre meningsløs i forhold til sannsynlighetsberegning.
Dette er bare tullball. Statistikk brukes daglig av oddsselskaper og de tjener greit på det, så meningsløst er det bare for de som ikke forstår seg på statistikk.

I forhold til statistikken mot viking, så blir det samme som å ha slått terningen 10 ganger og ikke fått 6. Statistisk skal den komme 1\6 av gangene, men det gjør det absolutt ikke mer sannsynlig at den kommer den 11te gangen. Sjansen er fremdeles 1/6.


Så oddsselskapene bruker faktisk den metoden når de f.eks. skal beregne oddsen for United hjemme mot Southampton, RBK hjemme mot Sogndal osv.? Tror jeg enda har tilgode å se lavere odds enn 3++ på B i slike kamper. Oddssettere bruker sine egne ansatte, som har voldsomme kunskaper om ligaene de setter odds for. I Norge rekrutteres disse ofte fra f.eks. oddsnet.com.

Og statistikk lagene imellom er en av variablene i regnestykket, ikke mer.

Sindre32


Kjell249

Quote from: krakra on April 20, 2013, 15:36:26 PM
Burde vært Askar ut. Syns Demir har vært bra. Må være småskadet
Askar uten tvil vært bedre enn Larsen de siste kampene med mål og målgivende, og mer aktivitet på høyresiden. Så den byttet er helt greit. Hassan må være pga skade.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Storspilte i cupen og var god mot Molde. Så denne formkurven er vel en kamp, men spillere som Huse og Askar har vært temmelig svak i fire kamper. Hadde jeg tatt ut laget hadde jeg satt inn Kvelle og Finne for Askar og Finne.
Vi har scoret ett mål de siste tre kampene i TL og Skars gjør defensive endringer på laget.

krakra

Quote from: Kjell249 on April 20, 2013, 15:44:01 PM
Quote from: krakra on April 20, 2013, 15:36:26 PM
Burde vært Askar ut. Syns Demir har vært bra. Må være småskadet
Askar uten tvil vært bedre enn Larsen de siste kampene med mål og målgivende, og mer aktivitet på høyresiden. Så den byttet er helt greit. Hassan må være pga skade.
Askar var uten tvil bedre enn Askar mot Molde? Ok.
Larzen har uten tvil vært bedre enn Askar hjemme. Dette er en hjemmekamp

Kjell249

Quote from: krakra on April 20, 2013, 15:45:57 PM
Quote from: Kjell249 on April 20, 2013, 15:44:01 PM
Quote from: krakra on April 20, 2013, 15:36:26 PM
Burde vært Askar ut. Syns Demir har vært bra. Må være småskadet
Askar uten tvil vært bedre enn Larsen de siste kampene med mål og målgivende, og mer aktivitet på høyresiden. Så den byttet er helt greit. Hassan må være pga skade.
Askar var uten tvil bedre enn Askar mot Molde? Ok.
Larzen har uten tvil vært bedre enn Askar hjemme. Dette er en hjemmekamp
nå tror jeg du har begynt litt tidlig å fyre til kamp, så avstår fra å svare.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Du mener altså at Askar uten tvil var bedre enn Larsen mot Molde? At han scoret gjør ham ikke uten tvil bedre.
Dessuten har ikke Kvelle storspilt i innhoppene sine heller, så det var jo ingen selvfølge at han skulle inn.

Sindre32

April 20, 2013, 15:55:43 PM #82 Last Edit: April 20, 2013, 15:58:46 PM by Sindre32
Quote from: krakra on April 20, 2013, 15:52:27 PM
Du mener altså at Askar uten tvil var bedre enn Larsen mot Molde? At han scoret gjør ham ikke uten tvil bedre.
Dessuten har ikke Kvelle storspilt i innhoppene sine heller, så det var jo ingen selvfølge at han skulle inn.


jeg tror han hinter til at du vil ha Kvelle og Finne inn for Askar og Finne, og at du lurer på om Askar var bedre enn Askar mot Molde.

krakra



Nixon

Rart med Hassan. Demir må være halvskadet eller noe. Var det derfor Hassan byttet midtveis i første omgang mot Hovding? Skarsfjord fikk telefon om at Demir skled i dusjen?;)
Rød makt på Hansa

Nixon

Skal vi tro Skarsfjord på indre bane er ingen skadet. Både Hassan og Nordkvelle fortjener å starte uten at noen nødvendigvis har spilt seg ut.
Rød makt på Hansa

krakra

Ikke alle som trenger å imponere i innhoppene altså.

Sindre32

Quote from: Nixon on April 20, 2013, 16:24:51 PM
Skal vi tro Skarsfjord på indre bane er ingen skadet. Både Hassan og Nordkvelle fortjener å starte uten at noen nødvendigvis har spilt seg ut.


merkelig. Fakiri mot De Lanlay høres jo ut som selvmord.

bernu

Forbanna samekuk!
Det finnes INGEN grunn for at Fakiri skal spille hvis Demir er skadefri. Faen ta....
HANSA - Z

Nixon

Quote from: krakra on April 20, 2013, 16:26:10 PM
Ikke alle som trenger å imponere i innhoppene altså.


Ikke vær så bitter. Du har jo etterlyst rullering. Vel, nå har du fått det.
Rød makt på Hansa

Nixon

Men forsåvidt enig at det virker litt merkelig. Håper Hassan innfrir!
Rød makt på Hansa

Sindre32

Quote from: Nixon on April 20, 2013, 16:34:24 PM
Men forsåvidt enig at det virker litt merkelig. Håper Hassan innfrir!


Får virkelig håpe det. En merkelig endring, De Lanlay er jo en av de raskeste og mest tekniske vingene i serien, er det naturlig å tro at Hassan kan stoppe ham?

krakra

Quote from: Nixon on April 20, 2013, 16:32:43 PM
Quote from: krakra on April 20, 2013, 16:26:10 PM
Ikke alle som trenger å imponere i innhoppene altså.


Ikke vær så bitter. Du har jo etterlyst rullering. Vel, nå har du fått det.
Hehe, og neste kamp får vi sette inne Barmen for Badji. Rullering er rullering.
Greit at Kvelle spiller. Tror han gjør det bra. Men han har ikke spilt seg inn via innhopp som enkelte mener at benkespillerne må gjøre. Syns heller ikke Larsen er rett mann ut. Huse og Askar kunnr heller fått smake benken. Men noen spiller får visst mer tålmodighet enn andre. Demir ut er tullete. Han fikk kamp etter kamp da han ikke presterte så benkes han når han begynner å bli varm i trøya? Sikkert kjempemotiverende

Sindre32

Av Jonsson, Wangberg, Grønner og Zsolt mener jeg alvorlig talt at Zsolt bør være 4. valg.


FANTASTISK!!!!

Sindre32


Spelaren

Fabelaktig scoring. Forarbeide og avslutning av høy klasse! Pusics frekke vipp er jo publikumsfrieri av ypperste sort.
Gå av.

Sindre32

Quote from: Spelaren on April 20, 2013, 16:55:40 PM
Fabelaktig scoring. Forarbeide og avslutning av høy klasse! Pusics frekke vipp er jo publikumsfrieri av ypperste sort.


Hvis Pusic kan jobbe som en Gud og være en spillopplegger samtidig, må han gjerne være her til han er 35.

Spelaren

Sukk. Gleder meg til banen er slik den skal vere...
Gå av.

Sindre32

April 20, 2013, 17:02:52 PM #99 Last Edit: April 20, 2013, 17:05:00 PM by Sindre32
Bør vel være det til neste hjemmekamp?

Ah, nei: vi har ji hjemmekamp neste runde også.

Go Up