• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Viking lørdag 20. april kl 1800

Started by krøvel vellevold, April 17, 2013, 12:44:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Falkman

Quote from: Belfort on April 20, 2013, 19:22:07 PM
Lurer på hva Skarsfjord sier til spillerne i pausen. Er jo et helt annet lag som kommer ut og spesielt hvis de leder. Et bedre lag enn Viking i dag hadde utnyttet at Brann blir så baktunge.


Det slår deg ikke at det kanskje blir sagt noe i den andre garderoben, også?

Falkman

Quote from: krakra on April 21, 2013, 10:21:42 AM
Jeg syns du stiller veldig lave krav til tider Hatle. Vi er redusert til et lag som må legge oss bakpå og forsvare oss til poeng på egen hjemmebane, nok engang har motstander høyere ballbesittelse enn oss. På bortebane klarer vi knapt ta poeng i det hele tatt. Ikke fått det til hittil i år. Det gir en viss grunn til beskymring for et lag du selv har sagt er god nok for medalje


lave krav?? tja, hvis forventningene er at vi skal kjøre over en, i utgangspunktet jevnbyrdig motstander, i 2 ganger 90 minutter, er jo gårsdages prestasjon selvsagt ikke akseptabel. og hadde Viking skapt sjanser på rekke og rad i 2.omgang, hadde saken stilt seg litt annerledes.  men det gjorde de jo ikke. temmelig uinteressant å diskuteree hva som kunne ha skjedd, når det faktisk ikke skjedde.

krakra

Jeg forventer et Brannlag som på hjemmebane klarer å vøre det klart beste laget over to omganger. Når vi er så trøstesløse som vi er borte er vi avhengige av tilnærmet full pott hjemme. Det har vi klart så langt, men vi har møtt to bunnlag og spillemessig har det skranglet. Jeg er godt fornøyd med kampen, men ser at det er grunn til å være kritisk til andreomgangen. Og syns det er trist at vi er et lag som foreløbig kan underholde i maks en omgang på hjemmebane, mens vi taper borte. Det snur neppe tilskuerflukten for å si det sånn.

Kjell249

Quote from: krakra on April 21, 2013, 10:34:43 AM
Nei. Jeg syns ikke det er naturlig å sammenligne oss med Molde i 2011. Du må gjerne si det er sterkt på bakgrunn av hvor lagene ble tippet, men for redelighetens skyld kan du jo også påpeke hvordan lagene faktisk har prestert så langt i år? Da blir det vel litt mindre sterkt

Kampen mot Viking var veldig bra, iallefall førsteomgang, men vårt elendige nivå borte gjør at vi må ta ekstremt mange poeng hjemme, kanskje bortimot alle, hvis vi skal ha sjans på medalje. Da er det litt skremmende at vi ikke klarer å levere to gode omganger på rad. Det kommer tøffere kamper.
Så dårlig har ikke nivået vært borte. En elendig omgang mot RBK og 20 min mot LSK. Vi spilte veldig bra i førsteomgang mot LSK og bra i første mot RBK. Jeg tror ikke den største utfordringen er bortebane, men det å komme under. Vi har spillertyper som passer bedre på hurtig angrepsfotball enn å presse mot lag som ligger lavt og forsvarer en ledelse.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Vel, i den gode førsteomgangen mot RBK var vi dårligere enn hjemmelaget. Men vi kom jo til sjanser. Noe som kanskje er nok til å sees på som bra i forhold til første.
Brann leverer da en god og en dårlig omgang hjemme og. Men toppnivået og bunnivået er høyere.

Hatleking

Quote from: Nixon on April 21, 2013, 10:32:54 AM
Hadde vi ganske lik ballbesittelse som Viking i går? Det hadde jeg ikke trodd etter kampen.


VG Live opererar med 47 - 53.

Falkman

2. omgangen i går var ikke noe stort publikumsfrieri nei, det er jeg enig i. men uttrykket " a game of two halfes" er jo ikke tatt helt ut av det blå. jeg har sett hundrevis av kamper som den i går, enkelte av dem har vært spilt på Stadion, noen til og med i den sagnomsuste gullseongen.

når det gjelder reisesyken vår, har vi spilt 2 kamper  borte så langt, denne sesongen. i den ene var vi klart best, frem til vi  ble vi bortdømt, og snytt for et soleklart mål. i den andre møtte vi det som sannsynligvis er seriens beste lag. jeg vil vente litt noen kamper med å felle noen konklusjon. men dersom trenden fortsetter , og vi plukker like få poeng borte som i foregående sesong, må de gjøres noe.

krakra

Vi vi klart best i en omgang mot det som i fjor var et av TLs svakeste hjemmelag. Etter pausen var i klart dårligst. To kollapser på to kamper. Kollapsene er skremmende uansett hvem vi møter. Hvis den siste skyldes et feilaktig annullert mål er vi skremmende sarte mentalt

Falkman

Nuvel. nå er det svært lite med fotball jeg finner skremmende. med unntak av supportere som dreper hverandre, da.

Huff

Jeg synes det er skremmende at vi ikke tør å styre kamper, ikke engang på hjemmebane. Jeg synes dette er både skremmende, kjedelig og flaut.

Northside

Tifo i går:


"Borte bra (?!?) - hjemme best!"

SK

Quote from: Huff on April 21, 2013, 12:19:11 PM
Jeg synes det er skremmende at vi ikke tør å styre kamper, ikke engang på hjemmebane. Jeg synes dette er både skremmende, kjedelig og flaut.


Det er mer skremmende at enkelte i stor grad syter og klager etter en hjemmekamp hvor vi totalt dominerer i første omgang og har grei kontroll i andre som gjør at vi slår et av topplagene hittil fullt fortjent.

krakra

Du tror altså at spill som i går er det som vil trekke publikumsmassen tilbake til Stadion. Jeg tror få var veldig entusiastisk etter Vikingkampen. Det er faktisk trist å se et lag som legger seg så langt bak en hel omgang på hjemmebane

SK

Det er urealistisk å forvente at vi skal totalt dominere i samtlige 2x45 mot ethvert lag på hjemmebane. Hvis man ikke gidder å gå på kamp før dette skjer, er man for kravstor.
For øvrig la vi oss ikke langt tilbake i 2.omgang, kampen ble noe mer jevn etter at Viking naturlig nok måtte satse mye mer offensivt enn i første.

krakra

Jeg vil si at det finnes en forskjell på å totalt dominere og det vi gjorde i andreomgang mot Viking. En gyllen middelvei hvor vi styrer kampen og spiller brukbar fotball i to omganger.

SK

Vi kunne vært bedre i 2.omgang, men personlig ser jeg ikke grunn til å være så voldsomt negativ ut fra dette når man ser kampen som helhet. Vi hadde dessuten store sjanser i 2.omgang som vi strengt tatt burde scoret på, og da hadde luften gått helt ut Viking.

Falkman

Quote from: SK on April 21, 2013, 12:29:56 PM
Quote from: Huff on April 21, 2013, 12:19:11 PM
Jeg synes det er skremmende at vi ikke tør å styre kamper, ikke engang på hjemmebane. Jeg synes dette er både skremmende, kjedelig og flaut.


Det er mer skremmende at enkelte i stor grad syter og klager etter en hjemmekamp hvor vi totalt dominerer i første omgang og har grei kontroll i andre som gjør at vi slår et av topplagene hittil fullt fortjent.


Problemet her er naturligvis Skarsfjord. så snart han er borte, kommer vi  til å "parkere busen" på motstanderens halvdel, i samtlige 90 minutter, hver bidige kamp. det er da innlysende???

krakra

Jeg er enig i at det ikke er grunn til å være voldsomt negativt, men tror likevel at slike andreomganger er skadelig for entusiasmen. Jeg tror mange kjedet seg under andreomgangen og at få gikk hjem med inntrykk av å ha vært på en veldig god kamp. Til tross for førsteomgangen

ostraume

Utrolig syt på deg krakra etter en godt gjenomført hjemmekamp. At vi blir litt lave i andre omgang er forsåvidt rett, men vi spiller mot et bra lag, og det er ikke bare å rundspille de i 90 minutter.  Vi har god kontroll defensivt og skaper noen vanvittige sjanser på kontringer.

Minner litt om kritikken mot MIM; "hvorfor kan vi ikke dominere hele kampen?" Det vitner rett og slett om en lav fotballforståelse, i fotball så er det en gang sånn at kamper vil bølge frem og tilbake. Eventuelt så vet du bedre, og det er snakk om en agenda mot treneren/klubben.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Jeg syns ikke jeg syter så mye. Andre har uttrykt forbannelse, mens jeg mener andreomgangen ikke er kritikkverdig, uten at du tar dem. Jeg har allerede sagt at jeg ikke mener vi burde rundspille Viking i 90 min, men at det vi gjorde i andreomgang var litt for langt i motsatt retning. Vi hadde et par gode kontringen, men det var alt og jeg tror de fleste, hvis de er helt ærlige, er enige i at andreomgangen i går ikke var spesielt underholdende.

Hatleking

Når folk skal bli forbanna og skuffa etter ein kamp som denne, ser eg ikkje den store utsikta for eit humørskifte i nærmaste framtid - uansett trenar. Me har lov til å vera skuffa etter begge bortekampane - i sær LSK - men dette var ein solid kamp med ein svært god førsteomgang og ein andre omgang der me styrte meir - og likevel var farlegare frampå enn Viking. Ein solid siger.

krakra

Vel, jeg ønsker å se Brann spille kamper der vi er klart bedre enn motstander i begge omganger. Jeg syns ikke det dr så voldsomt høyd krav til et lag som skal være en medaljekandiat.

krøvel vellevold

Det er jo klart at det er vanskelig å vite om vi la oss bak med vilje, eller om det var Viking som presset oss dit. Men jeg syns det var en del halvhjertede kontringsforsøk som tydet på det første.
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on April 21, 2013, 14:09:55 PM
Det er jo klart at det er vanskelig å vite om vi la oss bak med vilje, eller om det var Viking som presset oss dit. Men jeg syns det var en del halvhjertede kontringsforsøk som tydet på det første.


men det trenger vel ikke  være enten eller? mest sannsynlig var det både og. Hvilket er veldig normalt i en kamp hvor det ene laget har en komfortabel ledelse.

Kjell249

Utfordringen til Brann er nok en veldig fysisk krevende spillestil. Når vi begynner å bli slitne, så kommer de enkle personlige feilene, i steden for å spille oss ut begynner vi å hodeløst klarere. Så blir vi spilt lave, for det er lett å holde ettertrykk på oss. Dette skjedde mot LSK i andre omgang og mot Viking. Du ser at feilprosenten stiger betraktelig.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Men det forklarer ikke hvorfor kampbildet endrer seg nærmest umiddelbart etter pause i de fleste kampene i år. Det virker ikke som at Brann klarer å justere når de møter lag som har brukt pausen godt og kommer utpå som et nytt lag.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Med like god uttelling på sjansene i andre omgang som i første hadde det endt 5-0 og me hadde bare jublet.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on April 21, 2013, 16:35:53 PM
Med like god uttelling på sjansene i andre omgang som i første hadde det endt 5-0 og me hadde bare jublet.


Eventuelt at Viking hadde skårt på sine og det hadde endt 2-3, og vi hadde vært i harnisk.

Det er vel liten tvil om at det er en tendens at vi er svakere i andre.
Rød makt på Hansa

SK

Quote from: Nixon on April 21, 2013, 16:51:57 PM
Quote from: Spelaren on April 21, 2013, 16:35:53 PM
Med like god uttelling på sjansene i andre omgang som i første hadde det endt 5-0 og me hadde bare jublet.


Eventuelt at Viking hadde skårt på sine og det hadde endt 2-3, og vi hadde vært i harnisk.

Det er vel liten tvil om at det er en tendens at vi er svakere i andre.


Sant, men sjansene våre vare større enn Viking sine.

Spelaren

Quote from: Nixon on April 21, 2013, 16:51:57 PM
Quote from: Spelaren on April 21, 2013, 16:35:53 PM
Med like god uttelling på sjansene i andre omgang som i første hadde det endt 5-0 og me hadde bare jublet.


Eventuelt at Viking hadde skårt på sine og det hadde endt 2-3, og vi hadde vært i harnisk.

Det er vel liten tvil om at det er en tendens at vi er svakere i andre.


Jada, men sjansene våre var slett ikkje mindre i andre omgang.
Gå av.

Lasaron

Det er ikke lurt å være sur etter en slik kamp. Denne kan ikke sammenlignes med Skandalen mot Sarpsborg i 2011. Når jeg gikk på skolen lærte vi om noe som jeg tror het oponionsdannere. Dette er mennesker som har innflytelse på de rundt seg, og deres meninger kan lett bli adoptert av andre. Hvis mange nok oponionsdannere surmuler etter at vi har slått Viking 2-0, i stedet for å være giret, så kan det ha mer å si for entusiasmen og publikumsoppmøtet enn en litt laber andreomgang på hjemmebane.

Selvsagt skal trenerne og spillerne jobbe med å komme utav mønsteret med labre andreomganger.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 21, 2013, 11:25:52 AM
Vi vi klart best i en omgang mot det som i fjor var et av TLs svakeste hjemmelag. Etter pausen var i klart dårligst. To kollapser på to kamper. Kollapsene er skremmende uansett hvem vi møter. Hvis den siste skyldes et feilaktig annullert mål er vi skremmende sarte mentalt


Nå må du bestemme deg om hva du mener og være redelig selv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Klaus_Brann

Du snakker om at andre skal være redelig, og ikke kan ta utgangspunkt i hvordan lagene ble tippet eller at vi f.eks. har slått den regjerende seriemesteren, mens du selv snakker om LSK som TLs svakeste hjemmelag i fjor.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

De har ikke akkurat storspilt hjemme i år heller. Tap mot Viking, uavgjort mot Sarpsborg. Så basert på årets sesong er de absolutt et lag vi skal slå borte. Men hvis kun kamper blir for tynt så var de altså TLs dårligste i fjor.
Med andre ord. Uansett hvordan du ser på det var det svakt å tape mot LSK.
Ser du på årets prestasjoner var det ikke spesielt sterkt å slå VIF og Molde.

Klaus_Brann

Det er vanskelig å si. Vi har jo ha vært med å påvirket både VIF og Moldes dårlige sesongstart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Kommer denne til å havne på Sumo i opptak? Vet noen hvor lang tid det tar før de legger kampene ut der?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

StuckedPaaOstlandet

Siden det ikke er TV2 som sender havner den nok ikke på sumo, men mulig den ligger ute på csports

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Quote from: StuckedPaaOstlandet on April 21, 2013, 23:11:03 PM
Siden det ikke er TV2 som sender havner den nok ikke på sumo, men mulig den ligger ute på csports


Alle de andre kampene våre ligger i arkivet hos Sumo, samtlige har da ikke vært på Tv2 eller Zebra?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Og nå ligger kampen der, utenom de første fem minuttene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up