• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mål og målgivende 2013

Started by Klaus_Brann, March 25, 2013, 19:51:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

March 25, 2013, 19:51:14 PM Last Edit: July 15, 2013, 18:57:21 PM by Klaus_Brann
Her er årets versjon. Bidra gjerne med hvem som hadde assist og andreassist.

Start-Brann:

3-3

Mål: Pusic, selvmål, Larsen
Assist: Ingen, Demir, Badji
Andreassist: Huseklepp, Haugen, Demir

På selvmålet er det "assist og andreassist" av Demir og Haugen.
Noen som er uenige?





Tabeller

Mål:

Finne: 5
Askar: 5
Huseklepp: 4
Pusic: 3
Sævarsson: 2
Nordkvelle: 2
Larsen: 2
Haugen: 1
Larsen: 1
Sokolowski: 1
Zsolt: 1

Assister:

Askar: 5
Huseklepp: 5
Pusic: 2
Finne: 1
Larsen: 1
Haugen: 1
Soko: 1
Zsolt: 1
Jonsson: 1
Demir: 1
Badji: 1

Andreassister:

Askar: 3
Huseklepp: 3
Demir: 2
Larsen: 2
Haugen: 2
Nordkvelle: 2
Haugen: 2
Demir: 1
Jonsson: 1
Badji: 1
Grønner: 1
Gjesdal: 1
Sokolowski: 1
Barmen: 1
Zsolt: 1
Piotr: 1
Finne: 1

Målpoeng topp 5:

Askar: 13
Huseklepp: 12
Finne: 7
Pusic: 5
Larsen: 5
Nordkvelle: 4
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Askar med mål, og Pusic med assist, men hvem slo ballen til Pusic?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

Quote from: Klaus_Brann on April 07, 2013, 01:39:00 AM
Askar med mål, og Pusic med assist, men hvem slo ballen til Pusic?


Demir.

Ojo


Etter 3. runde:

Mål:
1. Haugen (1)
2. Larsen (1)
3. Askar (1)
4. Nordkvelle (1)

Assist:
1. Huseklepp (1)
2. Larsen (1)
3. Pusic (1)

Andreassist:
1. Askar (1)
2. Demir (1)

Målpoeng:
1. Askar (2)
2. Larsen (2)
3. Haugen (1)
4. Nordkvelle (1)
5. Huseklepp (1)
6. Pusic (1)
7. Demir (1)

Klaus_Brann

Da er det oppdatert etter 3. runde. Fint om du vil holde styr på alle med målpoengene utover topp 5, Ojo;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Dagens mål var litt spesielle. Ingen assister blir tildelt, men Askar og Huse får hver sin andreassist, siden ballen ikke hadde nådd Soko eller Askar uten at Start-spillere hadde vært involvert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Pøh. Da skulle Haugen hatt andreassist mot VIF;)

Klaus_Brann

Den husker jeg ikke. Skjønner den derfor ikke?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Larsen scorte jo på en retur etter et skudd fra Haugen. Soko scorte på en "retur" etter et innlegg fra Askar, og Askar på en retur etter avslutning fra Huse.

Klaus_Brann

Stemmer det. Mer retningsendring på Askar sin goal, enn retur. Hva synes du? Skal det telle som andreassist eller ikke telle? Det er jo delvis ufrivillig at de blir nest-nest sist på ballen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

I fantasy premier league regnes det som assist å være den medspilleren som er nest sist på ballen. Rimelig greit synes jeg. Huseklepp får med andre ord assist på Askar sitt mål. Askar får assist på Soko sitt mål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Det er jeg uenig i, da ballen aldri hadde havnet hos Soko hvis det ikke hadde vært for Start, og fordi han ikke var nest sist på ball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Det fine med systemet er at det fjerner skjønn av typen " var det en pasning?" og "hva,prøvde han egentlig på?" eller,"hvor mye var han borti?"
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Hvor er det siste målet blitt av? Antar at det er et selvmål, men kan ikke huske hvilken kamp det skulle være i. I så fall kanskje ha det på listen slik at totalen summerer opp til riktig antall:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on May 09, 2013, 23:17:20 PM
Stemmer det. Mer retningsendring på Askar sin goal, enn retur. Hva synes du? Skal det telle som andreassist eller ikke telle? Det er jo delvis ufrivillig at de blir nest-nest sist på ballen.


Synes det skal telle som andreassist. Viser at de hadde en vesentlig rolle i et angrep som resulterte i mål, selv om det var innom en motstander i prossessen.

Kjell249

Ser at det er Soko som ikke har blitt ført opp på listen. Forresten litt morsomt at det så langt bare er norske målscorere. Var noe litt annet ifjor, med Ojo og Bentley.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on May 11, 2013, 10:46:10 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 09, 2013, 23:17:20 PM
Stemmer det. Mer retningsendring på Askar sin goal, enn retur. Hva synes du? Skal det telle som andreassist eller ikke telle? Det er jo delvis ufrivillig at de blir nest-nest sist på ballen.


Synes det skal telle som andreassist. Viser at de hadde en vesentlig rolle i et angrep som resulterte i mål, selv om det var innom en motstander i prossessen.


Kombinasjonen av at de er nest sist på ballen av Brannspillerne, og at bidragene var vesentlige for at det ble mål, gjør at jeg syns de skal telles som andreassist. Poenget med poengligaen er vel at den skal gjenspeile hvor delaktig spillerne er i målene.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on May 11, 2013, 11:08:47 AM
Ser at det er Soko som ikke har blitt ført opp på listen. Forresten litt morsomt at det så langt bare er norske målscorere. Var noe litt annet ifjor, med Ojo og Bentley.


En liten glipp bare, ført opp nå;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on May 11, 2013, 11:16:19 AM
Quote from: Jose Arrogantio on May 11, 2013, 10:46:10 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 09, 2013, 23:17:20 PM
Stemmer det. Mer retningsendring på Askar sin goal, enn retur. Hva synes du? Skal det telle som andreassist eller ikke telle? Det er jo delvis ufrivillig at de blir nest-nest sist på ballen.


Synes det skal telle som andreassist. Viser at de hadde en vesentlig rolle i et angrep som resulterte i mål, selv om det var innom en motstander i prossessen.


Kombinasjonen av at de er nest sist på ballen av Brannspillerne, og at bidragene var vesentlige for at det ble mål, gjør at jeg syns de skal telles som andreassist. Poenget med poengligaen er vel at den skal gjenspeile hvor delaktig spillerne er i målene.


Sorry, Ostraume. De blir satt som andreassist fremover, da assist i de fleste tilfeller blir for drøyt å gi.
Nå har til og med Haugen fått andreassist, så da bør krakra være happy.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Oppdatert etter siste kamp før ferien, men lurer litt på andreassisten på det første målet. Demir?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Noen som har peil på andreassisten på målet til Askar? Brann-tv klippet viser ikke nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Du må nok oppdatere andreassisten på nytt etter forumets dans med viskelæret i går kveld.

dragn

Forøvrig tror jeg det er Zcolt som har andreassist på målet til pusikken mot s08, ikke Demir. (Etter hva jeg klarte å se av reprisen på Brann.no)

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on June 25, 2013, 18:10:44 PM
Du må nok oppdatere andreassisten på nytt etter forumets dans med viskelæret i går kveld.


Ja, det var voldsomt og det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dragn on June 25, 2013, 18:14:36 PM
Forøvrig tror jeg det er Zcolt som har andreassist på målet til pusikken mot s08, ikke Demir. (Etter hva jeg klarte å se av reprisen på Brann.no)



Ja, ser det nå. Takk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Oppdatert ettter storkampen i Leiv Vidars hjembygd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Oppdatert etter bragden på sørlandet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Jeg mener at poenget med en slik statistikk er å gi et bilde av hvem i Brann som bidrar til mål. I så måte er det riktig å belønne folk med andreassist selv om ballen var innom motspiller, hvis involveringen var sterkt delaktig i at det ble mål.
Tren på langskudd

Xminator

Skuddet til Huseklepp er definitivt en assist. På samme måte skal Pusics duell i trekket før belønnes med andreassist.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on July 15, 2013, 17:06:09 PM
Jeg mener at poenget med en slik statistikk er å gi et bilde av hvem i Brann som bidrar til mål. I så måte er det riktig å belønne folk med andreassist selv om ballen var innom motspiller, hvis involveringen var sterkt delaktig i at det ble mål.


Ja, forsåvidt enig med den, men assist er det definitivt ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up