• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Yngve on October 02, 2013, 11:50:42 AM
I utgangspunktet reagerer eg ikkje så alt for mykje på dette, sjølv om det truleg er formulert av SKB.

Men når eg les setningar som
QuoteSkarsfjord garanterer at laget vil gi alt i de resterende kampene!


Vert eg direkte kvalm.

Og så lurar eg på; kvifor har dei ikkje gjort det i dei 12 kampane før denne?


En intetsigende tekst med enkelte enormt provoserende elementet, som det du trekker frem. Jeg skjønner ingen verdens ting om hvilken verdi denne publikasjonen har.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

October 02, 2013, 12:28:24 PM #1151 Last Edit: October 02, 2013, 12:31:07 PM by Gepard
Det mest sannsynlige scenarioet for slutten av sesongen er vel seier mot Fkh og ganske gode resultater i de fire andre, som igjen gjør at Brann kommer i posisjon for å kjempe om en viktig plassering (4plass dersom den gir ecup(rbk vinner cupfinalen) eller sogar bronsen.

Men, så feiler vi i den avgjørende kampen(skal vi tippe stortap i tromsøkampen hjemme i siste serierunde, som igjen gjør at Gutan holder plassen, mens Mohn står å gosser seg på tribunen)  feiler pga Skarsfjord effekten (man er passiv i viktige kamper under hele hans ledelse) og frustrasjonen kalt sesongen 2013 kan endelig få sin slutt.

Så skal man atter snakke om sesongen 2015 på Kniksens plass og aller godt fornøyde med at masse talenter spilte kamper og at Grunnespellet var helt i verdensklasse.

Lasaron

Du har totalt rett i at hvis Brann skulle slumpe seg til en avgjørende kamp om 4. plassen, og den kan gi e-cup, så går det garantert galt.

Men det at Skars sier dette om full innsats i de siste kampene, det er nå bare sånn man sier. Ikke noe å kave seg opp over.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on October 02, 2013, 12:38:33 PM

Men det at Skars sier dette om full innsats i de siste kampene, det er nå bare sånn man sier. Ikke noe å kave seg opp over.
Ballen skal fremover!

dokken

Jeg skrev at jeg ikke hadde fnugg av kok. Det stemmer når det gjelder Brann. Men etter å ha lest denne tråden merker jeg at det koker litt over muligheten til slå Mohns favorittlag ned i Adecco.

Så på Brann - TIL blir det muligens en del synging, dersom Skarsfjord holder ord med at de skal gi alt.

dudo

Noen som er på møtet? Hva skjer?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Blir spennende å se kva slags påvirkning det har om det er Brann som blir det laget som gjør at Tromsø rykker ned eller ikkje. Vil Mohn forsette å hjelpe Brann vist vi blir den påvirkendes kraften på at laget i hans hjerte rykker ned.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Jose Arrogantio

Han flytter nok bare Brann til Tromsø på ekte amerikansk vis.

brann89

Hehe, det skulle faen meg tatt seg ut.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Lasaron

Man opererer visst fortsatt med bonusutbetaling for middelmådighet. 5 poeng til, så er vi oppe i 40 poeng og mange av spillerne blir en god del rikere. 5 poeng til er neppe godt nok for fjerdeplass.

Det var denne grensen som førte til skandaleseieren mot Sarpsborg i 11.

Jeg er i utgangspunktet mot bonus, iallfall resultatbonus. Fotball er gøy, og de skal ikke trenge ekstra motivasjon. Dessuten tror jeg det kan føre til en uheldig dynamikk i spillergruppen, særlig hvis noen risikerer å bli syndebukk for at andre ikke blir rikere. I alle tilfeller er grensen for bonus alt for lav. Jeg tror det fins bedre måter å anvende disse pengene på til beste for klubben.

Men jeg vil relansere idèen om bonus basert på billettinntekter. Det vil ikke ha negativ innvirkning på dynamikken i spillergruppen, og det er direkte knyttet opp mot Brann sine inntekter. Jeg tror også det i større grad vil stimulere til kombinasjonen av vinnervilje og positiv angrepsfotball. Det vil kunne skape en god sirkel.
Med en slik modell er det viktig at hovedtreneren også får bonus.
Tren på langskudd

Nixon

Dette ble vel også diskutert i fjor på denne tiden og Brann sa vel da som nå at de skulle se på denne ordningen. Så jeg trodde faktisk at de hadde gjort noe med det. Ordningen ble såvidt jeg husker opprettet før 2011-sesongen da klubben ble spådd et liv som nedrykkslag. Da var kanskje 40 poeng noe å strekke seg etter, nå er det en selvfølge.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Man snakker om presset det er å spille med et sånt forferdelig kravstort publikum som i Bergen, men er det ikke press å vite at både du og lagkameratene dine kan gå glipp av titusener av kroner hvis du bommer når du kommer alene med keeper i sluttminuttene?
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Og det er blant annet slike situasjoner jeg tenker på når jeg skriver om uheldig dynamikk i spillergruppen ved resultatbaserte bonuser.
Tren på langskudd

osoerli

Bonus er smart, men berre for medalje i serien og cupgull.  Poenggrense er tull.  Og eg og trudde som Nixon at dette var endra etter i fjor.  No får eg håpa på enten maks 39 poeng eller minst 4. plass.  (vinna alt eller tapa alt).
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Bonus er nødvendig for å være konkurransedyktig. Enkelt og greit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: dudo on October 03, 2013, 09:55:10 AM
Bonus er nødvendig for å være konkurransedyktig. Enkelt og greit.


Vel, hvis man bruker pengene på økt grunnlønn vil også det gjøre Brann mer konkurransedyktig.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Lasaron on October 03, 2013, 09:57:08 AM
Quote from: dudo on October 03, 2013, 09:55:10 AM
Bonus er nødvendig for å være konkurransedyktig. Enkelt og greit.


Vel, hvis man bruker pengene på økt grunnlønn vil også det gjøre Brann mer konkurransedyktig.


Men da garanterer man jo de utgiftene. Det er bedre å heve innslagspunktet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: dudo on October 03, 2013, 10:05:08 AM
Quote from: Lasaron on October 03, 2013, 09:57:08 AM
Quote from: dudo on October 03, 2013, 09:55:10 AM
Bonus er nødvendig for å være konkurransedyktig. Enkelt og greit.


Vel, hvis man bruker pengene på økt grunnlønn vil også det gjøre Brann mer konkurransedyktig.


Men da garanterer man jo de utgiftene. Det er bedre å heve innslagspunktet.


Ja, 40 poeng er uansett for lite. Men ellers står jeg for alternativene jeg har nevnt lenger oppe.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 08:17:35 AM
Man snakker om presset det er å spille med et sånt forferdelig kravstort publikum som i Bergen, men er det ikke press å vite at både du og lagkameratene dine kan gå glipp av titusener av kroner hvis du bommer når du kommer alene med keeper i sluttminuttene?


Nei. De skarve 40 poengene burde blitt plukket lenge før de siste rundene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2013, 17:23:11 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 08:17:35 AM
Man snakker om presset det er å spille med et sånt forferdelig kravstort publikum som i Bergen, men er det ikke press å vite at både du og lagkameratene dine kan gå glipp av titusener av kroner hvis du bommer når du kommer alene med keeper i sluttminuttene?


Nei. De skarve 40 poengene burde blitt plukket lenge før de siste rundene.


Jeg snakket bare om beløpet kamp for kamp.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Bonus bør kun utbetales ved topp 3, rikelig ved gull, vesntlig mindre ved sølv og bronse. Bonusgrensen på 40 har kostet Brann millioner.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 19:06:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2013, 17:23:11 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 08:17:35 AM
Man snakker om presset det er å spille med et sånt forferdelig kravstort publikum som i Bergen, men er det ikke press å vite at både du og lagkameratene dine kan gå glipp av titusener av kroner hvis du bommer når du kommer alene med keeper i sluttminuttene?


Nei. De skarve 40 poengene burde blitt plukket lenge før de siste rundene.


Jeg snakket bare om beløpet kamp for kamp.


De får vel ingenting med mindre de klarer 40 poeng?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2013, 22:33:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 19:06:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2013, 17:23:11 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2013, 08:17:35 AM
Man snakker om presset det er å spille med et sånt forferdelig kravstort publikum som i Bergen, men er det ikke press å vite at både du og lagkameratene dine kan gå glipp av titusener av kroner hvis du bommer når du kommer alene med keeper i sluttminuttene?


Nei. De skarve 40 poengene burde blitt plukket lenge før de siste rundene.


Jeg snakket bare om beløpet kamp for kamp.


De får vel ingenting med mindre de klarer 40 poeng?


Jeg snakket om holdningen om at større del av lønnen burde være knyttet til bonus.
Legg ned hele klubben!

Yngve

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Branns-nye-styreleder-lover-to-spillerkjop-396241_1.snd#.Uk5wDoZ7Jnk

Dette er jo lovande takter.

Men tenk om me ikkje hadde sølt vekk to millionar på Kings Of Leon då. Då hadde me hatt meir pengar til spelarkjøp..

Yngve

Og no har eg tatt meg bryet med å lesa heile stykket, og så klarar f*** meg Skarsfjord å legga alt ansvaret over på oss som gidd å gå på stadion.

QuoteRune Skarsfjord er inne på samme spor.

- Hvor mye penger vi kan bruke, vil nok også være avhengig av partoutkortsalget. Så her har fansen en mulighet til å være med på å gi Brann et løft.

tsrqpo

Artig sitat fra Skars på brann.no i dag:
å gå for seier i de fem gjenværende kampene. Jeg synes laget har stabilisert seg på et godt nivå på bortebane og vi er fortsatt gode på Stadion, så jeg mener vi er i nærheten av å ha den flyten laget skal ha, sier Skarsfjord til Brann-TV.

Bra flyt altså. Tre kamper uten seier, to seierer på siste tolv kamper..

Nixon

Quote from: Yngve on October 04, 2013, 08:38:15 AM
Og no har eg tatt meg bryet med å lesa heile stykket, og så klarar f*** meg Skarsfjord å legga alt ansvaret over på oss som gidd å gå på stadion.

QuoteRune Skarsfjord er inne på samme spor.

- Hvor mye penger vi kan bruke, vil nok også være avhengig av partoutkortsalget. Så her har fansen en mulighet til å være med på å gi Brann et løft.



Han har jo rett. Det er enkel matematikk. Problemet er at det er Skarsfjord som sier det. Med en mer populær trener hadde ingen reagert.
Rød makt på Hansa

tsrqpo

Quote from: Nixon on October 04, 2013, 08:43:14 AM
Quote from: Yngve on October 04, 2013, 08:38:15 AM
Og no har eg tatt meg bryet med å lesa heile stykket, og så klarar f*** meg Skarsfjord å legga alt ansvaret over på oss som gidd å gå på stadion.

QuoteRune Skarsfjord er inne på samme spor.

- Hvor mye penger vi kan bruke, vil nok også være avhengig av partoutkortsalget. Så her har fansen en mulighet til å være med på å gi Brann et løft.



Han har jo rett. Det er enkel matematikk. Problemet er at det er Skarsfjord som sier det. Med en mer populær trener hadde ingen reagert.


Litt artig at BA ligger til en for ordens skyld kommentar i denne artikkelen:

Skars:
- Vi har fått de signalene, og det er veldig hyggelig og spennende. Vi vil nok fortsatt ikke kunne handle på hyllen til noen av våre konkurrenter, men at vi kan begynne å se på spillere med overgangssum, etter å ha jobbet på «Bosman-hyllen» de siste årene, er veldig bra. Det gjør risikoen mindre og kvaliteten bedre, sier han.

For ordens skyld: Brann har kjøpt spillere for mer enn 17 millioner kroner siden sommeren 2010.

Henki

Quote from: tsrqpo on October 04, 2013, 08:45:28 AM
Quote from: Nixon on October 04, 2013, 08:43:14 AM
Quote from: Yngve on October 04, 2013, 08:38:15 AM
Og no har eg tatt meg bryet med å lesa heile stykket, og så klarar f*** meg Skarsfjord å legga alt ansvaret over på oss som gidd å gå på stadion.

QuoteRune Skarsfjord er inne på samme spor.

- Hvor mye penger vi kan bruke, vil nok også være avhengig av partoutkortsalget. Så her har fansen en mulighet til å være med på å gi Brann et løft.



Han har jo rett. Det er enkel matematikk. Problemet er at det er Skarsfjord som sier det. Med en mer populær trener hadde ingen reagert.


Litt artig at BA ligger til en for ordens skyld kommentar i denne artikkelen:

Skars:
- Vi har fått de signalene, og det er veldig hyggelig og spennende. Vi vil nok fortsatt ikke kunne handle på hyllen til noen av våre konkurrenter, men at vi kan begynne å se på spillere med overgangssum, etter å ha jobbet på «Bosman-hyllen» de siste årene, er veldig bra. Det gjør risikoen mindre og kvaliteten bedre, sier han.

For ordens skyld: Brann har kjøpt spillere for mer enn 17 millioner kroner siden sommeren 2010.


Mannen er en pr-katastrofe.
Ballen skal fremover!

Yngve

Quote from: Nixon on October 04, 2013, 08:43:14 AM
Quote from: Yngve on October 04, 2013, 08:38:15 AM
Og no har eg tatt meg bryet med å lesa heile stykket, og så klarar f*** meg Skarsfjord å legga alt ansvaret over på oss som gidd å gå på stadion.

QuoteRune Skarsfjord er inne på samme spor.

- Hvor mye penger vi kan bruke, vil nok også være avhengig av partoutkortsalget. Så her har fansen en mulighet til å være med på å gi Brann et løft.



Han har jo rett. Det er enkel matematikk. Problemet er at det er Skarsfjord som sier det. Med en mer populær trener hadde ingen reagert.


Ja, det er ikkje til noko gavn at det er han som seier det. Og det er forsåvidt rett.

Men så kan me vri på det: Hadde Brann spelt attraktiv fotball og stemninga rundt klubben var god, hadde han ikkje vore nøydd til å komma med dette.

Men no dyttar han ansvaret over på supportarane. Og det er ein katastrofe.

Corran

Er jo bare å kjøpe de 2 rette spillerne så selges det partoutkort så det suser
Kan være de spillerne blir veldig dyre men men Alternativet er å kjøpe 2 gode spillere som forsterker første elverenn, sparke skars og ansette en ny trener så kommer partoutsalget til å skyte i været

PS er sikker på at om Brann gikk ut og sa at om 10.000 kjøper partoutkort før 31.12 så bytter vi trener så hadde de solgt det  :P
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dokken

Hvis 100.000 bergensere hadde kjøpt partoutkort før jul, kunne Brann kjøpt en verdensstjerne eller to. Det er jo bare å mobilisere...

Seriøst: Sånne frekke krav fra Skarsfjord og Algerøy, som liksom skal gi meg et ansvar for at Brann ikke lykkes, har gjort at jeg kommer til å vente i det lengste med å fornye partoutkortet mitt (om jeg gjør det i det hele tatt).

Brann har valgt Mohns millioner foran mine (og mange andres) tusener. Det er et valg. Brann definerer meg som en kunde. Da oppførerer jeg meg som en kunde også.

Yngve

Som Corran seier: Kjøper Brann dei rette spelarane som får tilbake litt optimisme, så vil partoutsalet gå av seg sjølv.

Kjøper dei inn spelarar av Pavlov sitt kaliber, skal dei vera glad dei får solgt partoutkort...

ostraume

Dette er da ikke noe å fyre seg opp over? Alle skjønner jo at inntekter (partoukortsalg) påvirker handlekraften i vinter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Føler meg langt fra sikker at Brann klarer å kjøpe to spillere som forsterker laget for 5 millioner pr.stk. Det kan glatt bli to bomkjøp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Selvfølgelig kan det bli to bomkjøp, men klubben har nå penger til å handle for. Det er rimelig greit. Badji var jo et Mohn-kjøp. Forskjellen er egentlig bare at vi nå får pengene først og finner spilleren etterpå :)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator


Tom C

Med tanke på alle lovnadene om spillererstatninger som ikke har blitt fulgt opp tidligere, så stiller jeg meg skeptisk til at vi kommer til å bruke hele 10 mill potten på overganger. Ser for meg at de kommer til å bruke så lite som de tror de vil slippe unna med, og spytte resten inn i rbh-hullet... (det vakumet som oppstår i etterdønningene av alle rbh's geniale økonomiske transaksjoner)
Aldri mer Obos....

Brannfan23

October 06, 2013, 12:08:53 PM #1188 Last Edit: October 06, 2013, 12:38:41 PM by Brannfan23
Jeg tror desverre den eneste måten til å bygge Brann opp igjen er faktisk nedrykk. Et nedrykk hadde ødelagt Brann økonomisk på kort sikt, men på langsikt så vil det gagne klubben positivt. Akkurat no er det bare et gedigen rot. Så lenge ukulturen er i klubben så vil ingenting forandre. For å være helt ærlig, så kvitter man ikke det fundementale problemet om man bare kvitter seg RBH og Skarsfjord.

Og jeg synes personlig at Bataljonen kan bli oppløst. Makan til vinglete lederskap skal man lete lenge etter! Hyller heller BGG! De virker mer seriøse og er villig til å ta tak i ting enn handlingslammet Bataljonen.

SK

Skarsfjord ut løser ingen fundamentale problemer. Med RBH ut derimot, vil klubben gå et betydelig skritt mot friskmelding.

Brannfan23

Men de andre som sitter i lederskapet utenom RBH viser jo ikke noe særlig ambisjoner og vinnermentalitet. Har lederskaper vinnermentalitet, så vil det smitte seg over hele klubben. Akkurat nå, så lever Brann veldig i nuet og det fjaset om at de skal bli god i 2015.. Bare se på Molde eller Strømsgodset, to fille klubber med mindre ressurser enn oss. Hva er det som er så spesielt med østlendinger og sunnmøringer som gjør at de får det bedre til enn oss? Hadde Brann vært like god som de i ALT så hadde vi vært Norges svar på Bayern Munchen!

Henki

Quote from: Brannfan23 on October 06, 2013, 12:42:04 PM
Hadde Brann vært like god som de i ALT så hadde vi vært Norges svar på Bayern Munchen!


Ja, kanskje til og med Norges svar på Barcelona og Brasil. Og Real Madrid.
Ballen skal fremover!

Brannfan23

Håper du skjønte ironien med Norges svar som Bayern Munchen!

Belfort

Quote from: Brannfan23 on October 06, 2013, 12:08:53 PM
Og jeg synes personlig at Bataljonen kan bli oppløst. Makan til vinglete lederskap skal man lete lenge etter! Hyller heller BGG! De virker mer seriøse og er villig til å ta tak i ting enn handlingslammet Bataljonen.


Enig. Bataljonen og dets ledelse er i dag norges mest tafatte supporterklubb! Homokamp og kaffedrikking med Brunn er det som er viktig for de.


nero

Skriver under på den. Bataljonen fremstår som ufattelig servile overfor landets mest udugelige ledelse.
Lions led by donkeys.

Henki

Jeg skulle i hvert fall ønske at de kunne ta et standpunkt. Enten det da var var for eller mot ledelsen. Nå prøver de bare å være enig med alle, og slikt ender som regel ikke bra.
Ballen skal fremover!

SK

De er vel for ledelsen, men flagger det ikke like sterkt i alle sammenhenger da de vet mange er uenig i det.

Brannfan23

Hvis de eksistere kun for å blidgjøre ledelsen, så kan de legges ned. Bataljonen er for SK Brann, ikke for inkompetente ambisjonsløse mennesker.....

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Neineinei, tenk på forumet då...
Gå av.

Go Up