• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Wingfoot

Quote from: dudo on August 28, 2013, 08:17:00 AM
Lager de ikke et cover pr by?


Jo.
Så i Bergen står det mellom Askar, Huseklepp, Leciejewski.

Piotr leder ganske klart så langt
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on August 28, 2013, 00:53:11 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 27, 2013, 21:32:10 PM
Quote from: dudo on August 27, 2013, 07:58:39 AM
http://www.toppfotball.no/news/article/1g1772xuvbvq11jk0dk9asb8xo/title/FIFA%2014

Klart for sesongens høydare? Vi kan stemme frem hvilken Brannspiller vi vil ha på den lokale utgaven av coveret til FIFA 14.


Piotr (som sikkert vinner, selv om jeg heller ville hatt Huseklepp) på coveret av FIFA i stedet for Messi. Kan det bli bedre?


Messi i Branndrakt i Fifa 15 ;)


Det kunne sikkert gjort noe med optimismen og partoutkortsalget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

BT i dag torsdag:
Både Henrik Gjesdal og Hassan El Fakiri ønskes med videre og får tilbud om ny kontrakt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Positiv til Gjesdal. Han har gjort seg fortjent til det. Fakiri er egentlig ikke så veldig ille å forlenge med heller. Han er i god form tross alderen og sjelden skadet. Er sjelden katastrofe når han spiller, selv om han glimrer sjelden. Helt grei backup på back-plass, sånn at vi kan konsentrere ressurser på ny spiss og backup på vingen.

Nixon

Det må legges til at Brann og Fakiri (som utdanner seg til trener) ser for seg en kombinasjon av å være spiller og å trene Brann sine yngre spillere. Jeg tror også at Fakiri kan ha ett backup-år i seg fortsatt og det sies jo at han er en fin mann å ha i spillergruppen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Jada, helt greit dette. Men som vanlig ikke gulltakter over det. :-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on August 29, 2013, 07:58:30 AM
Jada, helt greit dette. Men som vanlig ikke gulltakter over det. :-p


Helt rett. Men strengt tatt er ingenting av det vi har gjort de siste par årene hatt gulltakter over seg. Så la ikke det gå ut over Fakiri!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Neida. Han er en fin fyr og angivelig et godt treneremne. Helt grei forlenging.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

August 29, 2013, 18:14:09 PM #1058 Last Edit: August 29, 2013, 20:25:02 PM by Gepard
Oioioi som jeg mislikers Tromsøs flaks økonomisk. Først blir de reddet av Mohn over flere år, og nå går de antageligvis til euroligaen pga Besiktas mest sannsynlig blir utesteng. De får vel grisedeng i kveld, men gullhårene redder de. 10 mill rett inn i kassen for de 4-5 tapte kampene gruppespillet.

Stiller med et b-lag i kveld.

Edit : Ser ut som det blir loddtrekning blant alle playofftaperne om Besiktas sin plass. Bra at Tromsø ryker

Corran

Ser i papirutgaven av BT i dag (tror det var der) at Askar sa nei til første tilbudet om forlengelse og venter på et nytt utkast.
Håper at han ikke klarer å få presset ut for mye. Eg personlig synes han e litt oppskrytt og skal Brann bli et "stabilt topplag" så er han ikke god nok til å være første valg Heller en spiller som kommer inn når vi trenger et mål på slutten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

August 29, 2013, 19:26:44 PM #1060 Last Edit: August 29, 2013, 19:28:37 PM by Jose Arrogantio
Med de midlene ledelsen er villig til aa bruke paa erstatninger er Askar absolutt en viktig kar aa ha med videre. Vi er allerede tynn paa kantene, og han er en god maalscorer i en stall med faa andre som klarer score maal. Han er god nok til aa kunne vaere fast inventar paa et topplag som kjemper om medaljer.

Forsvinner Askar maa vi plutselig finne midler til aa erstatte ham i tillegg til den ekstra kanten vi allerede trenger, spissen vi trenger, og helst backup for Badji ogsaa.


Askar er en av vaare beste spillere, om vi skal bli et stabilt topplag kan vi ikke kvitte oss med vaare mest stabilt gode spillere foer bedre er inne.

Huff

2013 har etter min mening vært Sævarssons svakeste sesong, han har vært ganske dårlig i år, og Askar kan og være et bra alt på høyrebacken.

dragn

Askar må vi ha med videre, men må heve seg spesielt defensivt om han skal være en bærebjelke for oss.

Jeg synes prioriteringer på overgangsmarkedet før 2014 bør se slik ut:
1. Få inn en målscorer.
2. Få inn en playmaker, offensiv midtbane foretrukket.
3. Få inn en back, i værstefall "bare" en backup.

Selvsagt gitt at vi ikke må erstatte noen sentrale spillere. Føler vi da har dekket opp de fleste posisjoner godt, og mulighet for medalje.

krakra

Askar er god med løpskraft og produktivitet, men Brann bør ikke se seg blind på antall målpoeng når de skal tilby lønn for Askar har også store svakheter taktisk og teknisk. Han forsvinner ofte helt ut av kamper,  etterlater store rom defensivt og er ødeleggende for spillet hvis han innvolveres for tidlig på grunn av svak nær- og pasningsteknikk. Han er en helt ordinær spiller med en vanvittig skuddfot og bra innlegg og løpskraft. Burde ikke ligge oppmot topplønnen i Brann.

Trodde forresten Askar var supergiret på å fortsette når Skars forlengte. Kan det ha vært så kynisk at han vet at han er en av yndlingene til skarsfjord og at både lønn og spilletid får positive utslag av at han er her?

Corran

Sævarson og Askar synes jeg er for svake og spesielt når de spilelr på samme side (som er stort sett alltid) De etterlater store hull og ingen av dem spurter hjem når motstander får ball Noe som fører til at de slipper inn mye må på Branns høyreside og vi veldig ofte blir utspilt
Når jeg så gjennom årets mål i mot så kom 17 baklengs etter angrep på vår høyre (samt et par corner og et frispark) mot 2 (pluss et par frispark) på vår venstre side (mulig økt med et eller to)
Samtidig som noen må som er kommet i midten kommer etter balltap og overganger startet helt oppe på vår høyreside
Må også legge til at avsluttningen gjerne har vært i midten inne i 5 meter ut til rett utenfor 16 meter men har startet på høyre og så med innlegg eller motspiller har ført ball inn i midten
Og at ikke Skars ser at det må gjøres noe med dette skjønner jeg ikke

Og Askar scorer stort sett på slutten av kamper mens resten av kampene er han usynlig. Var vel en av de siste kampene han jobbet litt defensivt. Han kan skyte hardt og det er vakkert når han treffer. Han har også knallharde cornere/frispark men de får han aldri ta Og det er det han bidrar med.
Han har også en endens til å sinke spillet i overganger selv om han har gode pasningsalternativer  Sist mot LSK (tror jeg) stoppet han opp noe som kunne vært en fin overgang og gjort at vi fikk 2 poeng til i den kampen.
Vel eg e ikkje imponert over ham og tror ikke han e så vanskelig å erstatte, men kanskje han har gode kvaliteter som ikke jeg ser?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd

Lasaron

Og vinner vi mot Vålerengen tror jeg det vil bli bra med folk på stadion neste hjemmekamp.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on August 31, 2013, 08:34:49 AM
Og vinner vi mot Vålerengen tror jeg det vil bli bra med folk på stadion neste hjemmekamp.


Jada, og da har sikkert styret også gjort helt rett da de forlenget med Skars...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 31, 2013, 09:05:18 AM
Quote from: Lasaron on August 31, 2013, 08:34:49 AM
Og vinner vi mot Vålerengen tror jeg det vil bli bra med folk på stadion neste hjemmekamp.


Jada, og da har sikkert styret også gjort helt rett da de forlenget med Skars...


Hei! Jeg prøver bare å være optimistisk og entusiastisk. Jeg vil ha gode gamle Brann tilbake. Selv om jeg tror det blir svært vanskelig med Skars så er det ikke umulig. Ender Brann opp med medalje så vil jeg kanskje si at styret gjorde rett likevel, og at jeg tok feil. Men bare med medalje.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on August 31, 2013, 11:05:45 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 31, 2013, 09:05:18 AM
Quote from: Lasaron on August 31, 2013, 08:34:49 AM
Og vinner vi mot Vålerengen tror jeg det vil bli bra med folk på stadion neste hjemmekamp.


Jada, og da har sikkert styret også gjort helt rett da de forlenget med Skars...


Hei! Jeg prøver bare å være optimistisk og entusiastisk. Jeg vil ha gode gamle Brann tilbake. Selv om jeg tror det blir svært vanskelig med Skars så er det ikke umulig. Ender Brann opp med medalje så vil jeg kanskje si at styret gjorde rett likevel, og at jeg tok feil. Men bare med medalje.


Styret gjorde ikke rett uansett. Begynner Skars å prestere nå, så er det ikke annet enn flaks. Har overhodet ingenting med teft å gjøre. De gamblet fordi de fikk 10 millioner på bordet. Den saken er enormt grei.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 31, 2013, 11:18:00 AM
Quote from: Lasaron on August 31, 2013, 11:05:45 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 31, 2013, 09:05:18 AM
Quote from: Lasaron on August 31, 2013, 08:34:49 AM
Og vinner vi mot Vålerengen tror jeg det vil bli bra med folk på stadion neste hjemmekamp.


Jada, og da har sikkert styret også gjort helt rett da de forlenget med Skars...


Hei! Jeg prøver bare å være optimistisk og entusiastisk. Jeg vil ha gode gamle Brann tilbake. Selv om jeg tror det blir svært vanskelig med Skars så er det ikke umulig. Ender Brann opp med medalje så vil jeg kanskje si at styret gjorde rett likevel, og at jeg tok feil. Men bare med medalje.


Styret gjorde ikke rett uansett. Begynner Skars å prestere nå, så er det ikke annet enn flaks. Har overhodet ingenting med teft å gjøre. De gamblet fordi de fikk 10 millioner på bordet. Den saken er enormt grei.


Teft eller flaks vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er at med min kunnskap var det ingenting som skulle tilsi at Skars skal kunne lede oss til medalje.
Tren på langskudd

dragn

Vi så samme entusiasme og vinnervilje mot RBK i 2011 hjemme. Da var det hallelujahstemning. Lite trolig at dette blir noe vendepunkt.

Lasaron

Quote from: dragn on August 31, 2013, 12:00:48 PM
Vi så samme entusiasme og vinnervilje mot RBK i 2011 hjemme. Da var det hallelujahstemning. Lite trolig at dette blir noe vendepunkt.


Mulig det. Men la oss prøve å snakke Brann opp litt. Vi kan også være med å skape entusiasme. Lederne våre snakker Brann ned, og gjør det de kan for å få ned entusiasmen. Vi trenger ikke gjøre det. Vi har heng på en god og gøy høst. Vi må prøve å finne balansen mellom voldsom kritikk og samtidig ikke ødelegge en mulig god flyt.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Uansett hvordan Skarsfjord gjør det var det feil å forlenge så lenge grunnlaget var at en rikmann ga 10 millioner for det.

Klaus_Brann

Ja. Det at de forlenget med Skarsfjord er et sidespor her. Det var måten det skjedde på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on August 31, 2013, 22:36:03 PM
Ja. Det at de forlenget med Skarsfjord er et sidespor her. Det var måten det skjedde på.


Uenig. Jeg mener at den største synden var å forlenge med Skars, og at 10 mill var alt for lite å selge seg for. Hadde Mohn gitt 100 mill for at Brann forlenget hadde jeg vært positiv. Da hadde det vært verdt det. Men ikke 10 mill.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on August 31, 2013, 23:44:50 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 31, 2013, 22:36:03 PM
Ja. Det at de forlenget med Skarsfjord er et sidespor her. Det var måten det skjedde på.


Uenig. Jeg mener at den største synden var å forlenge med Skars, og at 10 mill var alt for lite å selge seg for. Hadde Mohn gitt 100 mill for at Brann forlenget hadde jeg vært positiv. Da hadde det vært verdt det. Men ikke 10 mill.


Vi skal ikke la rike folk som ikke er tilknyttet klubben bestemme hvordan vi gjør ting. Vil Mohn bestemme hvordan ting skal gjøres får han melde seg til kandidat for styret ved neste valg. Dette er en prinsippsak, og summen er helt irrelevant.

Lasaron

September 01, 2013, 08:23:11 AM #1077 Last Edit: September 01, 2013, 08:27:07 AM by Lasaron
Quote from: Jose Arrogantio on September 01, 2013, 00:56:33 AM
Quote from: Lasaron on August 31, 2013, 23:44:50 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 31, 2013, 22:36:03 PM
Ja. Det at de forlenget med Skarsfjord er et sidespor her. Det var måten det skjedde på.


Uenig. Jeg mener at den største synden var å forlenge med Skars, og at 10 mill var alt for lite å selge seg for. Hadde Mohn gitt 100 mill for at Brann forlenget hadde jeg vært positiv. Da hadde det vært verdt det. Men ikke 10 mill.


Vi skal ikke la rike folk som ikke er tilknyttet klubben bestemme hvordan vi gjør ting. Vil Mohn bestemme hvordan ting skal gjøres får han melde seg til kandidat for styret ved neste valg. Dette er en prinsippsak, og summen er helt irrelevant.


Det er ikke Mohn som bestemmer. Det er styret! Slik jeg ser det skal styret se på Mohn sitt "krav" som et tilbud, så skal de vurdere om tilbudet er godt nok eller ikke. Dette tilbudet var langt fra godt nok.

Jeg har nok vært litt uredelig når jeg også har brukt uttrykket "sølvpenger" og lignende for å sverte styret, siden jeg syns det er greit bare det er nok sølvpenger. Styret skal vurdere hva som tjener Brann best. 100 mill og fornyet kontrakt til Skars hadde vært bra for Brann. 10 mill og fornyet kontrakt er ikke bra.

Oppsummering: Dette var det styret som bestemte, ikke Mohn. Og styret tok et elendig valg.

Edit: Derfor trekker jeg tilbake det jeg har sagt om sølvpenger og lignende.
Tren på langskudd

Lasaron

For å presisere mitt standpunkt i slike saker: Hadde f eks Pepsi tilbudt seg å gi Brann 10 mrd mot at Brann fikk blå drakter og gikk over til å hete SK Pepsi Brann så hadde jeg blitt med på å starte FK Brann i 7. divisjon og hatt Pepsi Brann som hatlag nr 1.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

11-kampers sykluser bakover i tid:

Her har jeg tatt snittet av hjemmepoengsnittet og bortepoengsnittet, for at ikke en overvekt av det ene eller det andre skal ha noe å si.

Siste 11: 1,42
11 før det:  1,50
11 før det igjen: 1,23
11 enda før det igjen: 1,84.

Grunnen til at jeg delte opp i 11, var at det var enklest i og med at vi har spilt 22 runder til nå i år. De to nederste er altså da de 22 siste rundene i 2012.


Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Lasaron

Gunstig resultat i Haugesund i dag. Vinner vi i morgen er vi to poeng bak bronse!
Tren på langskudd

Gepard

Jaja, da var vi der igjen da, i ingenmannsland, stedet hvor Rune Skarsfjord trives og behersker hverdagen bedre enn noen andre.

Hver eneste bidige gang Brann har snust på medaljer (enten i serie eller cup) så har man fallt så fullstendig sammen at det nesten er komisk.

Er det da ikke på tide å spørre seg om det kan ha noen med hovedtrener å gjøre, at man ikke klarer å presterer når det virkelig gjelder. Har man da rette person på toppen ?




Klaus_Brann

Fint at BA setter fokus på at vi går glipp av mange millioner ved å ikke få e-cup. Hadde man gutset hadde det betalt seg, men klubben er for feige.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6867436.ece
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Jeg skjønner ikke helt hvor Brann plutselig nå begynner å bekymre seg for E-cupen.
Jeg har vært bekymret i hele år...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on September 17, 2013, 07:04:33 AM
Jeg skjønner ikke helt hvor Brann plutselig nå begynner å bekymre seg for E-cupen.
Jeg har vært bekymret i hele år...


Ja de har jo ikke hatt noe mål om at vi skal kvalifisere oss for e-cup denne sesongen. Og med målsetning om topp 4 neste år, så har de jo ikke noe mål om det da heller. Et mål om e-cup har vi jo ikke før i 2015 (hvor målet er topp 3), og da blir det altså ikke e-cup-spill før høsten 2016...
Legg ned hele klubben!

Gepard

September 17, 2013, 08:40:58 AM #1087 Last Edit: September 17, 2013, 09:03:47 AM by Gepard
Helt meningsløst ja.

Det er jo nettopp ledelsens ambisjonsløse karakter, eksemplifisert ved forlengelsen av kontrakten til en trener som ikke leverer varene, som gjennomsyrer hele klubben.

Ved slike handlinger, godkjenner man jo middelmådighet

Og så skal man gå ut i pressen å syte over at man ikke er topp fire og går glipp av millioner ? Ufattelig !

brann89

Quote from: krøvel vellevold on September 17, 2013, 08:26:49 AM
Quote from: Nixon on September 17, 2013, 07:04:33 AM
Jeg skjønner ikke helt hvor Brann plutselig nå begynner å bekymre seg for E-cupen.
Jeg har vært bekymret i hele år...


Ja de har jo ikke hatt noe mål om at vi skal kvalifisere oss for e-cup denne sesongen. Og med målsetning om topp 4 neste år, så har de jo ikke noe mål om det da heller. Et mål om e-cup har vi jo ikke før i 2015 (hvor målet er topp 3), og da blir det altså ikke e-cup-spill før høsten 2016...


Er det derfor Skarsfjord har fått kontrakt til 2016? At med pengene fra e-cup spillet skal brukes på en kvalitetstrener?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krakra

Quote from: Nixon on September 17, 2013, 07:04:33 AM
Jeg skjønner ikke helt hvor Brann plutselig nå begynner å bekymre seg for E-cupen.
Jeg har vært bekymret i hele år...
Timingen er vel bra siden vi tapte med Skars på tribunen. Bra å bruke dette som kampdn der e-cupen røk.

dokken

September 17, 2013, 21:28:26 PM #1090 Last Edit: September 17, 2013, 21:30:01 PM by dokken
Quote from: Klaus_Brann on September 17, 2013, 06:19:13 AM
Fint at BA setter fokus på at vi går glipp av mange millioner ved å ikke få e-cup. Hadde man gutset hadde det betalt seg, men klubben er for feige.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6867436.ece


Det var svært lite som tydet på at Brann kunne klare e-cup før VIF-kampen, heller, så litt merkelig å skylde på den kampen alene. Brann er ikke blant de tre beste lagene i Norge, og presterte ryke ut i cupen mot et Adecco-lag. DERFOR får vi ikke spille e-cup.

Jeg savner e-cup noe helt enormt, har alltid elsket de kampene, selv mot tullelagene (i den grad vi i Norge kan utrope noen til det). Det er bare bønder som mener at kamper mot Ulf, Hønefoss, Odd, Sarpsborg og annet rask er mer interessant enn e-cup.

Men: Har Brann spilt e-cup mot Sheriff Tiraspol noengang? Det skriver BA, men det kan da umulig stemme. Det hadde jo vært legendarisk gøy med bortetur til Moldova/Transnistria.

Corran

Quote from: Nixon on September 17, 2013, 07:04:33 AM
Jeg skjønner ikke helt hvor Brann plutselig nå begynner å bekymre seg for E-cupen.
Jeg har vært bekymret i hele år...

Må ærlig innrømme at jeg ikke har vært bekymret for det i år.
Har faktisk siden før serie start (når det gikk opp for meg at vi faktisk måtte starte sesongen med Skars) regnet med at det ikke kom til å være den minste fare for noe E-cup
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on September 17, 2013, 21:28:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 17, 2013, 06:19:13 AM
Fint at BA setter fokus på at vi går glipp av mange millioner ved å ikke få e-cup. Hadde man gutset hadde det betalt seg, men klubben er for feige.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6867436.ece


Det var svært lite som tydet på at Brann kunne klare e-cup før VIF-kampen, heller, så litt merkelig å skylde på den kampen alene. Brann er ikke blant de tre beste lagene i Norge, og presterte ryke ut i cupen mot et Adecco-lag. DERFOR får vi ikke spille e-cup.

Jeg savner e-cup noe helt enormt, har alltid elsket de kampene, selv mot tullelagene (i den grad vi i Norge kan utrope noen til det). Det er bare bønder som mener at kamper mot Ulf, Hønefoss, Odd, Sarpsborg og annet rask er mer interessant enn e-cup.

Men: Har Brann spilt e-cup mot Sheriff Tiraspol noengang? Det skriver BA, men det kan da umulig stemme. Det hadde jo vært legendarisk gøy med bortetur til Moldova/Transnistria.



Aldri Sheriff.
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: krakra on September 17, 2013, 18:13:36 PM
Quote from: Nixon on September 17, 2013, 07:04:33 AM
Jeg skjønner ikke helt hvor Brann plutselig nå begynner å bekymre seg for E-cupen.
Jeg har vært bekymret i hele år...
Timingen er vel bra siden vi tapte med Skars på tribunen. Bra å bruke dette som kampdn der e-cupen røk.


Ja, da Skars måtte på tribunen visste jeg at der var unnskyldningen for neste bortetap i boks. Til alt overmål kunne de bruke det som unnskyldning for at det ikke ble Europa også. To fluer i en smekk for Mohns gullgutt.
Lions led by donkeys.

Nixon

http://beta.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Er-Brann-for-avhengig-av-Trond-Mohn-393707_1.snd#.UjvoFjxXtoZ

Dodo spør om Brann er for avhengig av Trond Mohn etter BT sitt oppslag i dag om at Mohn har gitt Brann 63 millioner kroner de fem siste årene. Selvsagt er vi for avhengige av Mohn. For vi klarer ikke å forvalte pengene hans godt nok slik at vi på egenhånd kan skaffe disse pengene selv. Pengene til Mohn skulle gitt et så godt lag og så mye entusiasme at folk og pengene kom strømmende tilbake til Stadion. Det evner ikke dagens ledelse!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dokken

Spørsmålene BT ikke stiller RBH i dag:

Dersom Brann ikke klarer seg uten Mohn, betyr det at Branns ordinære inntekter, som er langt høyere enn de fleste av konkurrentenes, ikke er tilstrekkelige? Hva skyldes i så fall det - sportslig utilstrekkelighet?

Og hva da med lag som Strømsgodset og Haugesund? To lag som har prestert jevnt bedre enn Brann de siste tre årene uten særlig investorhjelp og med langt lavere budsjett til det sportslige. RBH får i stedet trekke frem eksempler som passer i hans historie.

Flere av eksemplene viser jo snarere hvor uheldig det er å gjøre seg avhengig av investor (Stabæk, VIF, LSK har vel ikke akkurat hatt suksess med det). Branns strategiplan sier at klubben skal bli uavhengig av slik hjelp. Det har de altså mislykkes med. Hvordan kan da Moldestad skryte av å ha snudd økonomien?

Og: Skarsfjord snakker stadig om hvor lite penger han har brukt til spillerkjøp. Dette viser noe helt annet. Mener ledelsen fortsatt at Brann har fått mye ut av ressursene? For Mohn-penger er vel også ressurser som må telles med?

Det er selvsagt ingen Brann-supportere som vil si nei til milliongaver til klubben. Men pengene må jo forvaltes på en god måte. Hele poenget er jo om Brann får ut det man kan forvente i forhold til ressursene.

En interessant sak hadde vært å se hvor mye Brann bruker på avdeling sport (lønninger, spillerkjøp og treningsleire) sammenliknet med konkurrentene. Da hadde man fått et naturlig sammenlikningsgrunnlag. Og da må selvsagt Mohn-pengene tas med, for de er jo ressurser som forvaltes på en god eller dårlig måte.

krøvel vellevold

September 20, 2013, 11:43:32 AM #1096 Last Edit: September 20, 2013, 11:45:29 AM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: dokken on September 20, 2013, 11:31:47 AMDersom Brann ikke klarer seg uten Mohn, betyr det at Branns ordinære inntekter, som er langt høyere enn de fleste av konkurrentenes, ikke er tilstrekkelige? Hva skyldes i så fall det - sportslig utilstrekkelighet?


Ja, en ting er dersom det hadde vært slik at Mohn-pengene hadde fått oss fra middelhavsfarer til reell medaljekandidat. Men slik det blir fremstilt er vi avhengig av pengene for i det hele tatt være en middelhavsfarer. Det er skremmende!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

September 20, 2013, 11:59:38 AM #1098 Last Edit: September 20, 2013, 12:01:53 PM by krøvel vellevold
Man må jo også lure på hva i all verden det er Brann bruker penger på. Vi har ca 120 mill i årlige inntekter, og selv om all verdens stadionutgifter skulle koste oss 20-30 mill mer enn hos de andre, så har vi fremdeles 90-100 mill til driften etter det. Hva i himmelens navn er det som koster oss så sinnssykt mye som gjør at vi ikke kan gå i balanse og ha et godt lag, når andre klubber klarer seg med 30-40-50-60 mill i inntekter - og ha lag som presterer rundt om vårt nivå?

Masse ansatte i administrasjon, javel. Men hvorfor må vi ha så vanvittig mange flere ansatte i administrasjon enn mange andre? Fordi vi selger flere billetter enn flere av de andre? Så kan man si at vi gjerne har flere ansatte i diverse sportslige stillinger. Men er ikke dette nettopp for at det skal gi effekt på det sportslige? Og har vi i så fall lykkes med det?

Og så har vi gjerne et høyere spillerlønn-nivå enn mange av konkurrentene; men hvorfor har vi det hvis ikke spillerne våre er noe bedre enn Haugesunds og Sogndals?

Vi får rett og slett veldig lite ut av økonomien vår - selv når man trekker fra disse "forferdelige" stadionutgiftene våre.
Legg ned hele klubben!

krakra

Rolig nå. RBH har gjort en strålende jobb som daglig leder, Moldestad har vært en forbilledlig styreleder og Skars en ener på trenerfronten. Da er det ganske stygt å antyde at jobben som gjøres i Brann er noe annet enn strålende. Det er nok uflaks og rester av gammel uflaks som gjør at Mohns 63 millioner ikke har fått oss opp i toppen. Det snur når Mohn gir oss 10 nye mililioner neste år.

Go Up